s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שר החינוך נותן ידו לצנזורה בשיעורי היסטוריה
מאת: איתן קלינסקי  |  14/10/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
לקלינסקי
  סתם אזרח   15/10/10 10:27

מה שאתה עליו מפנטז זה מדינה פלסטינאצית במקומה ועל

חורבותיה של ישראל כאשר המוסלמונאצי מחמד ברכה הראיס

ורא'אד סאלח הוא שר לעינייני מיעוטים.

בבתי הספר תופיע בכל כיתה תמונתו של הראיס ובימי שישי תהיה

חובה על כל התלמידים לצפות בהוצאתם להורג בעריפה של מתנגדי

המשטר.

לו היה לך יושר או יושרה היית מודה שזה חלומך הרטוב כי

אחרי הכל, אתה הרי "קומוניסט גאה".

ליברמן דא - ליברמן דא.
כתוב תגובה ל- סתם אזרח
2
החזרת אותנו לימים היפים בק"ש
  ידידיה ושלומית   15/10/10 10:45
המאמר שלך החזיר אותנו לימים היפים של עבודתנו בקרית שמונה. אנחנו מחזקים אותך בלהט שנותר אצלך. אצלנו הוא כבר כבה, כאשר אנחנו רואים מה קורה סביבנו. רואים כיצד ביבי נתניהו מבזבז את הסיכוי האחרון בדורנו לשלום. רואים את תנועת העבודה מתרסקת. מה נאמר לך איתן. אנחנו רק יכולים לאחל לך בריאות טובה, ושתמשיך בדרכך.
כתוב תגובה ל- ידידיה ושלומית
"ימים יפים", "להט"
  איש עצוב   15/10/10 16:34
מתאים מאד לקבוצה שנתקעה בגיל העשרה, והתודעה שלה לא התפתחה לכדי הכרה ריאלית של המציאות......... על מנת להגביר לכם את הרגשת הכיף העילאי להלן מדברי המניפסט הקומוניסטי........... (1) הפקעת קניין-הקרקע ושימוש ברנטה הקרקעית להוצאות המדינה. (2)מס פרוגרסיבי גבוה. (3)ביטול זכות-הירושה. (4)החרמת רכושם של כל המהגרים והמתמרדים. (5) ריכוז האשראי בידי המדינה באמצעות בנק לאומי בעל הון ממלכתי ומונפול מוחלט. (6)ריכוז כל ענייני התחבורה בידי המדינה.(7)ריבוי בתי החרושת הלאומיים, מכשירי הייצור, הכשרת הקרקעות לעיבוד וטיובן לפי תוכנית הכלל.(8) חובת-עבודה אחת לכול, הקמת גייסות עבודה, בייחוד בחקלאות.(9)איחוד ניהולן של החקלאות והתעשייה. פעולה לביטול מודרג של הניגוד בין העיר לכפר.(10) חינוך ציבורי חינם אין-כסף לכל הילדים. ביטול עבודת הילדים בחרושת כצורתה היום. האחדת החינוך עם הייצור החומרי וכו' וכו'......................... אז איך הלהט עכשיו??? ממש אורגאזמה!!!!!
כתוב תגובה ל- איש עצוב
3
נתחיל מהסוף, אתה ואני יכולים
  איש עצוב   15/10/10 10:58
נתחיל מהסוף, אתה ואני יכולים "לחיות בעד ארצנו" רק בגלל כמה "פסיכים" שסברו/סוברים שטוב למות בעדה, לולא הם גם אתה וגם אני היינו נשרפים בביאליסטוק או לא באים כלל לעולם כי הורינו היו נשרפים שמה. קל מאד להיות איסטניס ולכתוב שירים כשרבים אחרים שומרים עליך בגופם. ולנושא השני ונתחיל במדיניות המשרד וסר החינוך. סר חינוך המפטר את המדען הראשי שלו על כי הביע דעה הנוגדת את התורה הקדושה של משרד החינוך, ראוי היה שיכהן אצל סטאלין כשר חינוך. עזוב אותו עזוב את אנשיו, חבל על הזמן, צריך להקטין ראש עד יעבור במהרה בימינו מתפקידו. אני בטוח שגם במשרד כולם ראשי סיכה שמא ויכוח ליל שבת עם המשפחה, יעלה להם במשרתם. אז בוא נדבר על הנושא העקרוני, חשיפת תלמידי בתי הספר לגירוש/בריחה של הערבים מישראל של 48, אם כן באיזה היקפים ובאיזה גיל. והשיקולים הם שיקולים של עלות תועלת, האם זה יקדם אותנו (כולל המיעוטים שנפגעו) , באיזו מידה, האם יזיק ובאיזו מידה. וזה שהדברים אמת (ככל שהם אמת, ודאי חלקם אמת) זה לא הקריטריון היחיד ואפילו לא החשוב, כי גם מקובל לחשוב (בד"כ) שתורת היחסות של אינשטיין היא אמת ובכל זאת רק יחידי סגולה לומדים אותה בפרטים, אלה שיש להם הבסיס לכך. והייתי מציע להעיף מהלקסיקון את המילט נרטיב, קרטיב נשמע לי הרבה יותר טוב, או ארטיק, אני שומע נרטיב אני מסתכל שמאלה ומחפש את קלינסקי, וזה מטה את המחשבה לכיוון לא טוב. ככלל בעת מלחמה, לא נכון ללמד את ילדינו באופן יזום באמצעות ספרי לימוד, על סיבלות האויב כתוצאה מהמלחמה. ספרי לימוד נחשבים בעולם כמסמך מדיני, ולכן כולם מסתירים כאן את ספרי הלימוד של הילדים 5 ק"מ מכפר סבא. עם זאת ודאי יש מקום לדיונים בבתי הספר על המלחמות, על משמעויותיהן, החיוביות והשליליות, וזאת במסגרת סבירה ובכיתות הגבוהות בלבד. יש לאפשר לתלמידים בכיתות הגבוהות לכתוב עבודות על הנושאים, יש לאפשר להם להיפגש עם קלינסקי, וגם עם ליברמן, ואם אחמד כל אחד, יציג את עמדתו, ואת מידת צדקתו, והתלמיד שהוא ודאי חכם וזך במחשבתו, יגבש את תורת עולמו על בסיס תמונה רחבה. מה שקרה בדרום זה השטלתות של השמאל על מערכת החינוך דבר שהוא פסול מעיקרו - ונכון עשה משרד החינוך, ששמט להם את הקרקע מתחת לרגליים. חופש הביטוי קיים אך בבתי הספר אסור להטיף, והשמאל, על פי תורת אביו ורבו לנין הוא דת אימפריאליסטית, מטיפנית, אשר אסור להעבירה בשערי בתי הספר - אלא בכיוון החוצה.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
4
למרות שזה עלה לך בדמים,הזכרת
  פלא יועץ   15/10/10 13:20
לבסוף,אמנם לאחר פעולת ריכוך ארוכה בשמו של מי שכבר חזר בו מדרכו האוטו אנטשמית,בני מוריס,את העובדה הקשה אודות הרצח הנתעב בתל-חי,ועל שמם של אותם נופלים קרויה העיר קריית שמונה. -ולגבי ה"נרטיב" הפלסטיני? תודה,לא בבית ספרנו. שבת שלום.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
לפלא יועץ
  איתן ק.   16/10/10 07:52
בימים שלבני מוריס היו דעות אחרות , כתבתי ב"חותם" מוסף של "על המשמר" את הסתיגותי מהיחס של בני מוריס לרצח המתועב בתל חי.
לא הייתי זקוק לתפנית , שעשה בני מוריס, כדי להוקיע את מה שנעשה בתל חי.

שבת שלום

איתן
כתוב תגובה ל- איתן ק.
5
חשבתי לתומי שכוונתך לפיטורי
  ד"ר אביטל !!!   15/10/10 13:36
תמים שכמותי...
כתוב תגובה ל- ד"ר אביטל !!!
תגובה למגיב.
  איתן ק.   15/10/10 22:47
אינני שותף לדעותיו של ד"ר אביטל , אך אינני יכול לקבל את פיטוריו.
כתוב תגובה ל- איתן ק.
6
זו אינה תמימות, אלא אווילות
  משה, עורך-דין   15/10/10 15:20
האם איתן קלינסקי יכול להציג בםנינו דוגמה אחת, אחת ויחידה, של עם הנתון במלחמה - לא כל שכן עם שהמלחמה נגדו נמשכת זה עשרות שנים - המלמד את ילדיו ובני הנוער שלו את ה"נאראטיב" של האויב, הרוצה במותם ובחורבן מדינתם?.

האומנם היה בריטי אחד נשאר מחוץ לכלא, עד סוף המלחמה, אילו הציע ללמד בבתי הספר בבריטניה את "מיין קאמפף" של היטלר?.

הנוער הערבי מולעט זה עשרות שנים בכל דבר בלע ושנאה, הסתה ואנטישמיות, שאםשר להעלות על הדעת. שום דבר חיובי אינו נכתב או משודר שם על ישראל, ואין תימה בכך שאותו נוער משוכנע כי בישראל אין ילדים נורמליים אלא רק חיות בעלות קרניים ושיני טרף. על כך אין אף מילה אחת לקלינקי לכתוב, אך אאת הנוער שלנו הוא רוצה להלעיט ב"נאראטיב" הערבי, כלומר בגרסתם השקרית בדבר "כיבוש" ארץ ישראל, נישול הערבים בה ורצוננו בהשמדתם.

הם, כמובן, מציגים אותנו ככובשים וכפולשים, ואינם מזכירים אף ברמז כי כל מדינות ערב הכריזו מלחמה נגד מדינת ישראל מיד עם הקמתה, פלשו מיד לשטחה וניסו להשמידה על כל יהודיה. מצב מלחמה זה לא בוטל עד עצם היום הזה, למעט בשתי מדינות - מצרים וירדן, שהשלום עימן הוא כמו בין הכלב והחתול: חשדנות, שנאה כבושה והמתנה לשעת הכושר שבה יטרוף זה את זה. אך דברים אלה, כמובן, אינם נכללים ב"נאראטיב" הערבי, שקלינסקי רוצה כל כך לנפח בו את מוחות ילדינו.

אולי, קלינסקי, במקום לבזבז זמן וכסף על בלבול מוחות הנוער שלנו ב"האראטיב" של שונאינו, תקדיש זמן וכסף ללמדם דברים חשובים - כמו לימודי יסוד עבריים לאומיים?.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
למשה.
  סתם אזרח   15/10/10 15:57

במקום ללמד (מילה מכובסת לשטיפת מח) את ה"נארטיב הפלסטיני"

הייתי ממליץ ללמד משהו הרבה יותר גדול ואוניברסלי - הנרטיב

המוסלמונאצי. הנה דוגמא קטנה.

אימאם סעודי בכיר בראיון בטלוויזיה של אל- ג'זירה:

"הסעודים מאמינים שהתהילה של האומה האיסלמית הופיעה כאשר

לימד אותנו נביאנו את תעשיית המוות, כאשר הוא לימד אותנו

איך ליצור מוות. או אז הפכו החיים בעינינו לזולים".

האיתואללה סאדק אל כאלכלי:

"הלוקח רובה, פיגיון, סכין מטבח או אפילו אבן כדי לפגוע

באוייבי האמונה ולהרוג אותם, יש לו חלק מובטח בגו העדן".

דמגוג פשיסטי גריאטרי מנהל מלחמת מאסף עבור מעסיקו מחמד

ברכה שישחט אותו ראשון ברגע שהדבר יתאפשר בידו.

שתהיה לך שבת שלום.
כתוב תגובה ל- סתם אזרח
7
עוד מאמר חשוב מאין כמותו
  ניצן אביב   15/10/10 18:31
ומילים כדורבנות מפרי מקלדתו של המחנך,הסופר והמשורר איתן קלינסקי - הראויים לכל שבח! אני מקוה שהדברים יובאו לעיונו של שר החינוך הנוכחי וישנו את תפיסתו מן הקצה אל הקצה!
כתוב תגובה ל- ניצן אביב
לסָר יש שתי אוזניים שמאליות
  איש עצוב   15/10/10 20:00
זהו הסָר היחיד שהשמאל בונה עליו. חברים, תבנו על החזרת שטחים, הוא יחזיר כנראה הכל, תבנו על ויתור של נכסי האומה, הוא קרוב, מדינת כל אזרחיה, יש סיכוי. אבל לא על טרור דוקטרינארי במשרד שחייב להיות הכי פלולרליסטי, מִסְרָס החינוך, שם הוא המלך, שם הוא יראה לכולם מאיפה משתין הדג, ומי שיפצח פה ויצפצף יאבד את משרתו, יתרושש, וכידוע עני חשוב כמת, אז גם ייחשב כמת. (כמו בימים האפלים של ההיסטוריה, שם כבוד האדם היה רק בתיאוריה) נזקו של הסָר הזה הוא לדורות, מי שמדכא את יכולת ההבעה של רעיונות מקצועיים ומדעיים, מסרס את המערכת והורס את עתידה. זה סָר החינוך, זה מִסְרָס החינוך, הלוואי יחזירו את יולי בנובמבר אמנם לא עשתה הרבה ולכן נזקה היה מועט, והיא גם שמאלנית אמיתית מקורית ולא שמאלנית בתחפושת, כמו סָר החינוך, של מִסְרָס החינוך.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
תגובה למגיב.
  איתן ק   15/10/10 22:53
צר לי על התיחסותך הבוטה לשר החינוך. אני חולק על משנתו האידיאולוגית והפוליטית. אך אי אפשר להתעלם משורה ארוכה של דברים טובית, שנעשו במשרד בתקופת כהונת השר ומנהל המשרד ד"ר שושני.
כתוב תגובה ל- איתן ק
המעשה מאפיל על הכל
  איש עצוב   16/10/10 01:40
מעשהו של סר החינוך מאפיל על כל פעולה חיובית שביצע, ככל שביצע. ואיזה דברים טובים עשה? החזיר את שושני? איש אשר מעורב במערכת החינוך 50 שנה ובתקופתו ובהמשך לה היא הגיעה לשפל שלא היה כמותו? .
כתוב תגובה ל- איש עצוב
לאיש עצוב
  איתן ק   16/10/10 07:36
מפאת קוצר היריעה לא אתיחס למכלול הגורמים לשפל.
כאשר התקציב מחייב כתות של 40-42 תלמידים אי אפשר ללמד.
אני כילד וכנער בכל שנותי במערכת החינוכת של מדינה דלת אמצעים למדתי במושבה במרכז הארץ בכתות של 20-23 תלמידים. כן, זה היה במדינת ישראל.
מערכת החינוך סבלה קיצוצי תקציב שגרמו גם להפחתת מספר שעות ההוראה שקיבל כל תלמיד.
אני מודע לכך , שישנן סיבות רבות . אך כאשר שררת התקציב בסדר העדיפויות שלה מכניסה את החינוך למיטת סדום תקציבית, אלו הן התוצאות.

שבת שלום

איתן
כתוב תגובה ל- איתן ק
אל תגן עליהם אינם ראויים להגנה
  איש עצוב   16/10/10 09:19
(1) איש מקצוע אשר לא מקבל את המשאבים למשך תקופה ארוכה, מתפטר, ולא מתחפר.

(2) כמות מקבלי המשכורות במערכת היא כזו שהנהלה רצינית הייתה עושה בה סדר, ומייעלת אותה ואז היו לה תקציבים למכביר [למערכת בריאה יש כסף, וקל לה גם לגייס כסף].

(3) הבעיה המרכזית של המערכת אינה תשתית, מי שרוצה ללמד ומי שרוצה ללמוד, ילמדו אפילו על הירח, הבעיה המרכזית היא ההידרדרות של מקצוע ההוראה, לשפל המדרגה מבחינת.

(א) איכות המורה.
(א1) הכרה עמוקה של החומר הנלמד וסביבתו הר ח ב ה.
(א2) כישוריו הבין אישיים והמנהיגותיים של
המורה.
(א3) רצונו של המורה לעבוד.
(א4) המאמץ שמוכן המורה להשקיע בלימוד וחינוך

(ב) תוכניות הלימוד, כלים, עזרים, הכשרות

(ג) אתגרי למידה
אתגרי למידה לתלמיד, הנגזרים ישירות
מאיכות המורה לפחות בכל ההיבטים לעיל,
ומתוכניות הלימוד.

בכל המבחנים לעיל כשלה המערכת כשלון חרוץ וכאשר הבחינה שהיא בהידרדרות, במקום לטפל בבעיה היא טיפלה וממשיך לטפל בסימפטומים היינו הציונים במבחנים הבינ"ל.

אין ספק גם, שמשנה לשנה יש גידול בפער מכיוון נוסף, החור שמשאיר הבית בעולמו של התלמיד, והמערכת לא רק שכושלת בהתמודדות עם המצב עצמו, אלא נכשלת, עם החמרתו המתמדת, כך שהפער גדל בצעדי ענק.

ואין לצוות של סתמי פיות (סותמי בארות חשיבה ומקוריות) כל סיכוי להצליח, מה שעשה סער עם הפיטורין זו יריה במצח לסיכויי המחשבה והסינרגיה במערכת, אם יחס עלות תועלת של עובדי המערכת היתה נמוכה, היא תיעלם לחלוטין, כי כולם רוצים לחזור הביתה בשלום.

מי שהופך את אנשי מערכת החינוך לראשי סיכה, אסור שיכהן לרגע כשר חינוך, ומנכ"ל שלא התפטר עם המפוטר, כנ"ל.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
ל"ניצן אביב"
  בוזגלו שאול   16/10/10 10:29

מתי אתה "גזען אשכנזי"
מתי אתה "אלטע קאקער"

בכל מקרה, תמיד גזענותך מסתתרת ברקע.

ד"ש לגזען האידיאולוגי שלך.

אתה וקלינסקי בכפפה אחת - אידיאיליה בולשביקית במיטה.
כתוב תגובה ל- בוזגלו שאול
אתה מייצג את הימין במערומיו
  לבוזגלו השפל   16/10/10 18:37
כתוב תגובה ל- לבוזגלו השפל
כל הבבור למגיב ניצן אביב
  יסמין אברג'יל   17/10/10 08:33
כל הכבוד למגיב אביב ניצן ולכותב הרשימה. מצער שמה שיכול ימין סהרורי וטיפש , זה להוציא את הפנינים של בוזגלו המצביע על הלא כלום שהוא נושא איתו.
כתוב תגובה ל- יסמין אברג'יל
שאול, תגובה שפלה!!
  איתן קלינסקי   16/10/10 20:55
אני מתגעגע לימים של ימין עם הדר כמו נציג חרות בכנסת מנחם באדר. והיום לעתים רחוקות ניתן לפגוש תגובות של ימין, שניתן להתיחס אליהם בכבוד. והפעם חבל שמר שאול מבייש את עצמו כאדם!!!
כתוב תגובה ל- איתן קלינסקי
לקלינסקי.
  בוזגלו שאול   17/10/10 10:55

מי ששפל ונבער זה דווקא אתה והחלאה עליה אתה מגונן.

האלטע קאקער (תחת כל שמותיו) כתב עשרות פעמים ש"צפון

אפריקה נעשתה נקייה לאחר שהם העבירו אלינו את כל הזבל

היהודי שלה".

הוא כתב פעמים שרבות ש"הוא שונה ערבים כי הם מזכירים לו

את היהודים המזרחיים". על כל תשפוכת הביוב שלו לא הגבת

במילה אחת - מצא מין את מינו ?

לפני שאתה מנסה בפעם הבאה להרשים אותנו עם הידע החלקי

והמצומצם שלך, תבדוק את העבודות: אתה בוודאי התכוונת לד"ר

יוחנן באדר.

מותר גם לך להתנצל לפעמים.
כתוב תגובה ל- בוזגלו שאול
שאול החוכמולוג
  אבנר יהודאי   17/10/10 16:15
ליוחנן בדר היה אח בשם מנחם בדר , שהיה במקרה איש שמאלי. אינני מכיר את כותב הרשימה. אז תפסת אותו שהוא החליף את השם מנחם בשם יוחנן, ואתה נשארת עם שפת הדיבור המצחינה כלפי אדם בשם ניצן אביב וכלפי כותב הרשימה. בין אנשי תרבות מקובל שחולקים על דעות פוליטיות. ואפשר לעשות זאת גם בחריפות רבה. אבל צורת הכתיבה שלך כלפי שניהם מצביעה על חצית גבולות של בן תרהות
כתוב תגובה ל- אבנר יהודאי
8
איתן, התמודדות שקולה ונכונה.
  מורה   16/10/10 18:31
כתוב תגובה ל- מורה
9
נרטיב פלסטיני ילמדו בפלסטין
  אלישמע   16/10/10 21:30
או בקלינסקיסטן. בישראל ילמדו את הנרטיב הישראלי. צבוע שכמותך.
כתוב תגובה ל- אלישמע
לאלישע
  מאלישע   17/10/10 10:38
מר אלישמע, תפעיל את מנוע היחפוש שלך ותקליד את השם "דר שפיגל" .אם אינך קורא גרמנית תבקש מחבר שיתרגם לך את המאמר בעמוד 2 של יום חמישי 14.10 . תקרא שם מאמר של אלישע הברלינאי. בהבדל שהכותב מתהדר בתואר פרופסורה של אוניברסיטת אידלברג. כותב המאמר יוצא נגד יוזמה של ארבעה מנהלי בית ספר בברלין, שקיבלו את אישור מנהל החינוך המקומי להקדיש שעה בשבוע למה שהם מכנים סבלו של האחר. בספר שהם חברו - שלושת הפרקים הראשונים הם על האסון שפקד את העם היהודי. פרק אחד מוקדש לצוענים.יש פרק על סבלם של אנשים באסיה ובאפריקה , שמצאו לנכון להתמודד עם מר גורלם על ידי הגירה למדינות עשירות. בספר יש עשרים ואחד פרקים הדנים ב-18 קהילות או עמים שהסבל היה מנת חלקם.
בעל המאמר, אלישע הברלינאי, למד מאלישע הישראלי ותובע להפסיק מיד את התוכנית ומסיים את המאמר בדיוק כיאה לאלישע -"שעל סבלו של האחר ילמדו אותם מנהלים נכבדים בביתם או בקהילות ובעמים שנפגעו לא בברלין!! זה ממש אלישע שלנו. אתה חייב ,אלישע, לבקש סיוע לקריאת המאמר אם אינך קורא גרמנית.
כתוב תגובה ל- מאלישע
לא צריכים להגיב לאלישמע
  ישר.   17/10/10 11:28
מגיב שכל התובנות שלו מסתכמות בהבלחות צעקניות. הוא יכול להשחיל מילה "בהמות" ועוד הברקות לשון. אני מציעה להתעלם ממנו.
כתוב תגובה ל- ישר.
בז לך.אין לך דבר עניני להגיד
  אלישמע   17/10/10 13:14
גם משקר,גם משמיץ וגם לא תורם דבר לויכוח.איש עלוב.
כתוב תגובה ל- אלישמע
דוגמא לא לעניין.מדובר בחתרנות.
  אלישמע   17/10/10 13:03
הדוגמא שהבאת אופיינית לסמולני.אתם לא מבינים את ההבדל המהותי. כאן מדובר ב"עם" שחותר תחת אושיות המדינה שלו והמדינה חייבת להתגונן.בדוגמאות שהבאת איןשמץ מהסיטואציה הזאת,עד שלא תפנימו את ההבדל,אתם לא פרטנרים לויכוח,רק לניגוח.
כתוב תגובה ל- אלישמע
10
השיר כבש אותי
  יסמין אברג'יל   17/10/10 08:47
כתוב תגובה ל- יסמין אברג'יל
שיר מושחת אה? הכיבוש משחית!!.
  איש עצוב   17/10/10 19:47
כתוב תגובה ל- איש עצוב
11
איתן, רשימה מצוינת
  ענת ויסמין   17/10/10 09:27
המשך לכתוב. הכתיבה שלך מעשירה את הקורא, שחרד כי ארץ חשוכה בפתחנו.
כתוב תגובה ל- ענת ויסמין
12
תגיב ליהונתן דחוח-הלוי
  בקשה לאיתן   17/10/10 11:11
אנחנו סבורות שבוודאי היית איתנו בהפגנת האלפים של יהודים וערבים שמסרבים להיות אויבים בארץ הזו. בלוגר זריז באתר הזה מיד אחרי ההפגנה המרשימה יצא בכותרת ,שיש בה מהפיקנטריה, המבטאת דעה של מפגין. אבל לא היתה אף לא מילה אחת שעסקה במהות , שיהודים וערבים החליטו לצאת שלובי זרוע ברחובות תל אביב ולאמר בקול חזק שאפשר אחרת, שלא צריך את המשטמה של ליברמן המכופפת את ביבי בוברק. אנחנו מצפות ממך למאמר שיעסוק במהות ולא בגילויי המשטמה של הבלוגר יהונתן דחוח-הלוי.
כתוב תגובה ל- בקשה לאיתן
עוסקים במהות - בלבד
  איש עצוב   17/10/10 18:47
הפגנה היא אחד הביטויים להרגשה לא טובה. מי שהפגין ודאי לא שלם (בלשון המעטה) עם מדיניות הממשלה והחלטותיה. אבל יש עוד דרכים דרכים הרבה יותר מורכבות להביע חוסר שביעות רצון , אשר מחייבות התמדה ותעוזה, ודווקא עליהם הייתי רוצה לדבר, ולקבל התייחסות.

(1) איך זה שבעיתון של השמאל, "על צד שמאל" לא כותבים הרבה הרבה ערבים? הרי מרבית השכבה המשכילה הענקית של הערבים בארץ שולטת בעברית לא פחות מהרבה יהודים שמתבטאים באינטרנט הכיצד זה קורה שרק יהודים, רובם המכריע אשכנזים הם אלה שמדברים בשם השמאל אני אנסה לנחש ואחרי כן אעבור לשאלות הבאות:

(א) סף הכניסה האמיתי לשמאל האליטיסטי בישראל הוא הרבה יותר גבוה ממה שליברמן חולם עליו בחלום הכי פאשיסטי שלו.
(ב) הערבים מפחדים לדבר, פן יסטו מהדוקטרינה המוכתבת על ידי החמאס/אש"פ
(ג) כי שיחה היא משא ומתן, ובחרטום החליטו ללא משא ומתן
(ד)טוב לערבים במצבם ולכן הם שותקים.
(ה) כל התשובות נכונות

(2) איך זה שמקרב הערבים מדברים רק איזה 10 איש, חלקם מסיתים מהמסגדים, וחלקם האחר, ה"מייצגים" את הערבים בשלטון, עושים ככל יכולתם לשרת את האויב - ואינם עושים דבר לרווחת המצביעים שלהם.

(א) כי זה הרבה יותר קל לדבר מאר לעשות.
(ב) כי הם גייס חמישי.
(ג) כי מקווים לההעיף אותנו מפה לכן משאירים את ליבת הסכסוך מבעבעת, ואם תיתפר האפליה במידה רבה, לא יבעבע יותר כלום.
(ד) חוסר יכולות עשייה בסיסיות.
(ה) כל התשובות נכונות

(3) כמה מהערבים הם אנשי ימין, או כמה החברה הערבית היא פלורליטסטית, האם החשש מקיבעון מסוכן לא רב משמעותית אצל הערבים המוסתים מהמסגדים מאשר אצל היהודים, אשר גם אם תומכים בביבי, בפועל, הם חושבים מה בראש שלהם ועושים מה בראש שלהם

(א) אין ימין אצל הערבים כי כולם איטרי יד שמאל.
(ב) אין ימין אצל הערבים כי כולם נגד קיומה של ישראל, וברגע שיזדמן להם הם יממשו את אמונתם הלכה מעשה.
(ג) אין ימין אצל הערבים כי טרור זו דרך עולם שם, לא תמיד עם פצצות, ומאיומי הטרור כול מתישרים עם חמאס/אש"ף.
(ד) בערבית אין י' בראש מילה.
(ה) כל התשובות נכונות.

(4) איך ייתכן שהשמאל הישראלי מוצא את כל הפגמים במנהיגות הישאלית ולא מוצא אף פגם במנהיגות הערבית, והרי ברור להם שאין דבר מושלם, וגם אם נטיית ליבם היא לטובת הצד הערבי בסכסוך, איך לא מבחינים הם בעובדות ברורות המחייבות דווקא את הצד השני לפעולה

(א) חרשים.
(ב) עיוורים.
(ג) מפתרנסים מזה.
(ד) הצורך לריגושים עקב שיעמום.
(ה) בעיות חברתיות.
(ו) מזוכיזם.
(ז) קושי אחר
(ח) שילוב של הכל.

אנא השיבו

כתוב תגובה ל- איש עצוב
ה"שיויון" -במערכת על צד שמאל
  איש עצוב   17/10/10 21:44
רשימת הכותבים ב"על צד שמאל" שופר השיוויון לבין יהודי ללא יהודים (איינה שופר - לא תקיעה, לא תרועה, שברים כן הרבה שברים) - לקראת הסוף יש בלבול בין שמות שונים - משפחה ושמות פרטיים - זה לא חשוב, ממילא איש לא יקרא את השמות.

אברשה טנא יהודי
אולק נצר יהודי
אורי אבנרי יהודי
איילת אריאלי יהודי
איתן קלינסקי יהודי
אלון מרכוס יהודי
אלי משולם יהודי
אלי צייחנר יהודי
אליהו קאופמן יהודי
אלכסנדר אטרמן יהודי
אמירם גולדין יהודי
אמל אבו זידאן לא יהודי
אריק אשרמן יהודי
בומה ענבר יהודי
בן כפיר יהודי
בני גפן יהודי
בתיה רודד יהודי
בת-שבע שפירא יהודי
ג'וליה צ'ייטין יהודי
גלעד שר גלעד (גילי) יהודי
חסקין דוד יהודי
אדלר דוד יהודי
שחם דודו יהודי
פלמה דור יהודי
בלוך דפנה יהודי
בנאי דפנה יהודי
כהן-מינץ חיה יהודי
נח חיימי יהודי
שניידר חסן יהודי
גדוע אלהוזייל לא יודי
יאיר רוטקוביץ' יהודי
יגאל לביב יהודי
יהודית לוין יהודי
יהושע רץ יהודי
יואל מרשק יהודי
יובל ארבל יהודי
יונה ברגור יהודי
יוני אריאל יהודי
יוני גרף יהודי
יונתן שפירא יהודי
יוסי אמיתי יהודי
יוסף נוימן יהודי
יעלה רענן יהודי
יעקב מנור יהודי
יפעת סולל יהודי
יצחק קריספל יהודי
יצחק שפי יהודי
יריב מוהר יהודי
ישעיהו תדמור יהודי
לינדה הרצברג יהודי
מאיה בנבנישתי יהודי
מוסי רז יהודי
מתי שמואלוף יהודי
נאוה חפץ יהודי
נורית פלד-אלחנן יהודי
נחום בן-חורין יהודי
נעמי בן-בסט יהודי
נעמי טלטש יהודי
נעמי רז יהודי
נפתלי רז יהודי
עבד א-סלאם נג'אר לא יהודי
עוואד אבו פריח יהודי
עופר כסיף יהודי
עידן סובול יהודי
עמוס גבירץ יהודי
עמוס מוקדי יהודי
עמרם שלומי יהודי
ערן גרף יהודי
צבי כסה יהודי
רבקה שפק יהודי
ליסק רון יהודי
וייס רמי אלחנן יהודי
רן מלמד שי יהודי
ברק שי יהודי
שהמי שלמה יהודי
גזית תמי יהודי
מולד חיו יהודי
כתוב תגובה ל- איש עצוב
13
מדוע אתה מחמיא לצבי צמרת
  אברי ל.   17/10/10 13:18
אתה חולק מחמאות מיותרות לצבי צמרת, שהתגלה בסך הכל כשובינסט קטן. אני לא מבינה אותך איתן, מדוע אתה חייב להחמיא לאנשים לאומנים כמו הצנזור , צבי צמרת.
כתוב תגובה ל- אברי ל.
14
שמלאן עלוב מקומך להרקב בכלא
  הגנה על הדמוקרטיה   17/10/10 17:48
כתוב תגובה ל- הגנה על הדמוקרטיה
15
יואב יצחקי נותן שרות לבוגד
  דמוקרטיה מתגוננת   17/10/10 17:56
יואב יצחקי נותן שרות לבוגד במדינה.
כתוב תגובה ל- דמוקרטיה מתגוננת
תגובה למגיני הדמוקרטיה
  איתן.   17/10/10 20:56
ל"הגנה על הדמוקרטיה" ו"על דמוקרטיה מתגוננת" ,שזה אותו אדם, אותו ip , האם לא הגזמת. האם זו המדינה שאתה רוצה לחיות בה, מדינה בה ישליכו אדם לבית כלא , כאשר ישמיע דעות שאינן לרוחך.
כתוב תגובה ל- איתן.
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il