w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
דן הדני עלה לישראל ב-1948, סיים קורס חובלים ושירת בחיל-הים כקצין בשירות קבע    בשנת 2016 מסר דן הדני את אוסף תצלומי העיתונות שלו שכלל כמיליון צילומים לספריה הלאומית
רפי לאופרט
רפי לאופרט
בעבר היו מי שטענו שעלילות "קשר ומסתורין" אינם חומר קריאה איכותי    אני חולק על כך וסבור שהמציאות עולה על כל דימיון ודמיון פורה רק מעשיר את הבנת מורכבותה ותדיר מבהיר מאורעות שלכאורה ...
צבי גיל
צבי גיל
אין כאן איזה עניין שבין הצמרת המדינית לצמרת הביטחונית    יש כאן עניין של עתיד המדינה אשר שוקעת יותר ויותר בביצה ואין כל סימן שהיא תיחלץ ממנה בקרוב
עידן יוסף
עידן יוסף
חדשות 12 נתנו במה מוגזמת למחאה נגד הממשלה, תוך פגיעה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי במסך מפוצל לעצרת כיבוי המשואות    בתאגיד פתחו שידור ב"כאן דיגיטל" לעצרת המחאה בשוני ובקול ישראל נמנעו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ברק - ממשיך דרכו של רבין - עאלק
מאת: עמוס שריג  |  16/11/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
2 מחדלטורים גדולים...
  ירון זכאי   17/11/10 15:25
ברק בהחלט יכול לטעון כי "כמות" ו"איכות" המחדלים פרי מעשיו היא בהחלט תחרותית לאלה שיצר יצחק רבין. כל זאת מבלי לפגוע בכל הנאמר במאמר, ובלי להתייחס לתוכנו.
כתוב תגובה ל- ירון זכאי
2
ממשיך דרכו של קלנטר.
  אליהו חיים   17/11/10 15:49
פעם חי בירושלים צדיק אחד קראו לו קלנטר, קלנטר זה אהב את הכיסא כמו שברק אוהב ,אולי קצת פחות, הוא גם אהב כסף כמו ברק, אולי קצת פחות , וברק מתנהל כמו כלנטר שהיה אבי הכלנטריזם, אל תאמרו שזה שונה , מדובר כאן בשני אנשים תאומים זהים.
ברק שונה בדבר אחד הוא מודה אני לא סחבק ועדות בעל דין כמאה עדים שוויה ,ונכון ברק לא סחבק , הוא חרא של בן אדם.
כתוב תגובה ל- אליהו חיים
3
הכותב טועה בעובדה הסטורית
  בן צבי   17/11/10 18:01
רבין ז"ל, לא התפטר על דעת עצמו כמי שנוטל אחריות אישית על מעשיה של אשתו. משנתגלה הדבר, היועץ המשפטי לממשלה דאז, אהרון ברק, אמר לראש הממשלה דאז רבין, אם אתה לא מתפטר, אני מגיש נגדך כתב אישום, ומימלא לא תוכל להמשיך בתפקידך.

זה היה יום חמישי, כדורסל, אליפות אירופה, מכבי ת"א, רבין החליט להשהות את ההתפטרות, עד שיעבור לו "קרנבל" הכדורסל והתפטר מייד לאחריו.

אני מציע לכותב גם להעזר בעובדות אלו בביקור במוזיאון רבין בת"א.

אבל מה בכל זאת מנסה להביע הכותב? אובססיה בלתי רגילה בשנאתו לברק. ולמה? כי הוא תומך בממשלת נתניהו הנוכחית.

אילו דאג ואו רצה הכותב ללמד וללמוד מוסר, דרך ארץ, הגינות, הייה אולי רצוי שיכתוב דווקא על "מורשת צחי הנגבי", או מורשת קדימה סביב "הנגבי, אולמרט, הירשזון וכולי" אבל לא, אומר לעצמו הכותב שריג, אלה הפכו תומכי השמאל...

עד לאן ההזיה השמאלנית לוקחת אותך עמוס שריג? לזייף ולפברק את מורשת רבין ולדגול במשקרים? בגנבים?

כתוב תגובה ל- בן צבי
תגובה לבן צבי
  עמוס שריג   17/11/10 21:38
אתה, אדוני, מבלף ומשקר וממציא ובודה מהרהורי ליבך.

ראשית, ברק מעולם לא איים על רבין, שאם הוא לא ייתפטר אזי יוגש נגדו כתב אישום. ולמה שיגיד זאת, הרי חשבון הדולרים היה על שמה של הרעיה לאה, לא של יצחק?

שנית, רבין כן התפטר בשל מה שראה כאחריות משותפת לו ולרעייתו.

שלישית, ייתכן, אבל רק ייתכן, שאלמלא פרשת הדולרים של לאה היה רבין מוצא עצמו נאלץ להתפטר בשל משבר המטוסים שנחתו בארץ אחרי כניסת השבת, אבל הוא שאמרנו - אולי ורק אולי.

רביעית, אהוד ברק היה מפקדי בשתי הזדמנויות. פעמיים היה לי "תאקל" אישי איתו. פעם ראשונה היה זה כאשר הוא, ברק, דחף את ראשו אל תוך ערימת חיילים ששיחקו שש בש בשק"ם ואני, כמה לא אחראי מצדי, דחפתי אותו הצדה בחוזקה בעוד כפתורי חולצתי פרומים.כשהבנתי מה עשיתי (הייתי אז טוראי, הוא תת אלוף) כבר היה מאוחר, אבל ברק רק חייך אלי ואמר "חייל, לפחות תכפתר את הכפתורים לפני שאתה מעיף אותי. הפעם השנייה הייתה כאשר אני ונהג צבאי נרדמנו בג'יפ שנתקע אי שם במהלך תרגיל צבאי בחורף מקפיא. ברק ונהגו סיירו אס בשטח ונתקלנו בנו. הנהג ביקש להעיר אותנו, אך ברק אסר עליו לעשות זאת, התיישב ליד הג'יפ שלנו עד שהגיעה תגבורת לחץ אותנו ורק אז העיר אותנו משנתנו.
בשנת 1999 סברתי כי די לנו מנתניהו ושאני מספיק מכיר את ברק כדי להצביע עבורו וזה אכן מה שעשיתי. ומה קיבלנו? עדיף לשכוח. אז אל תבלבל במוח ותספר סיפוריפוגי על שנאתי לברק ואהבתי לכל מי שריח שמאל נודף ממנו. בולשיט. אתה יודע כמה שמאלנים אני מתעב? ים. החל מאמירה הס, המשך בגדעון לוי וכלה בטיבי, זועבי ועוד אחרים. אז תרגיע.
כתוב תגובה ל- עמוס שריג
שריג להזיותיו קורא מורשת רבין
  בן צבי   18/11/10 07:57
שריג, אתה עושה נזק לעצמך ולמורשת רבין.
באובססיה שלך כנגד ברק, ובכלל אובססיה אצל איש תקשורת, גורמת לכך שאתה "מעורער בדבריך" וההסתכלות על דבריך מדגיש "שאתה מדבר את עצמך לדעת".

חוסר היכולת שלך להתמודד עם העובדות, עם המציאות, היא נחלתו של מרבית "היונים הפוליטיים" אשר בכך מחרבנות על עצמן. יתרה מכך, הרשימה שלך כמו התגובה שלך היא ממש נהדרת כיון שהיא איננה מראה על יכולת שלך לרציונליזציה. אשר על כן, כישוריך בתקשורת, כל שהיא, הם כל כך מפוקפקים.

האובססיה שלך היא המנחה אותך .. ואגב, בשטויות האלה שלך אתה עושה נזק למורשת רבין, אם ישנה כזו, מהי? לו עשית מה שאיש מקצוע בתקשורת ראוי הייה עושה, כמו חיפוש קליל באינטרנט היית בקלות מגיע אל העובדות. אלא שאתה כנראה מאלה שעושה "מהמעברה" מקצוע. לטובת הקוראים, הנה להלן העובדות אותן כאמור ניתן גם למצוא באינטרנט.

על מעשה כמו "חשבון הדולרים", על עבירות מסוג זה נהוג היה בזמנו להטיל קנס מנהלי, ללא העמדה לדין. משרד האוצר נטה לטפל באופן דומה גם במשפחת רבין, אך נתקל בהתנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה, אהרן ברק, שהודיע על כוונתו להעמיד לדין את לאה ויצחק רבין, את שניהם.

רוב בכירי האוצר דאז סברו שיש לטפל בתיק של רבין כמו בתיקים קודמים ולחצו על שר האוצר, יהושע רבינוביץ', להטיל קנס על רבין. קנס כזה היה מונע מברק הגשת כתב אישום.

כששמע על כך ברק הוא נתן הוראה להוציא את התיק מידי האוצר ולהעביר אותו לטיפולו האישי. הוא החליט להעמיד לדין לא רק את לאה רבין אלא (בניגוד למיתוס האמור) גם את יצחק רבין.
כל עוד לא הוגש כתב אישום יכול היה שר האוצר רבינוביץ' להטיל קנס ולסיים את העניין. אך רבינוביץ' היה כנראה אדם חלש והססן. במקום לעשות זאת הלך לברק והודיע לו על כוונתו. אז אמר לו ברק: זה לא יעבור את בג"ץ.

באותה תקופה – לפני עידן המהפכה המשפטית של ברק – זכות עמידה בבג"ץ הייתה נתונה רק למי שנשוא העתירה נוגע לו אישית. שאל רבינוביץ' את היועה"ש ברק: מי יעתור לבג"ץ? ברק: "אמרתי לו שליועץ המשפטי לממשלה יש מעמד בבג"ץ ואני אהרון ברק אגיש בג"ץ נגדך. ואתה שר האוצר תצטרך לשכור לך עורך דין פרטי, כי בפרקליטות המדינה איש לא יסכים להגן עליך. ואת עורך הדין הפרטי תצטרך לממן מכיסך כי אני לא ארשה שהמדינה תממן אותו" .

רבינוביץ' נסוג בו מייד מכוונתו וההמשך ידוע. רבין התפטר מראשות הממשלה ורק אז החליט ברק שאין להעמידו לדין, אלא רק את לאה רבין, בעלת החשבון.

באותה עת עמד רבין בראש ממשלת מעבר, לאחר שהתפטר בדצמבר 1976 עקב משבר קואליציוני (מטוסים). בעקבות ההתפטרות הוקדמו הבחירות לכנסת ל-17 במאי 1977. בהתמודדות הפנימית במרכז מפלגת העבודה שהתקיימה בפברואר ניצח רבין את שר הביטחון שמעון פרס ברוב קטן, ונבחר למועמד המערך לראשות הממשלה.

בעקבות פרסום הפרשה והמלצתו המפורשת של אהרן ברק, יצחק רבין "יצא לחופשה" מתפקידו כראש הממשלה (שכן לא יכול היה להתפטר מממשלת מעבר), פרש מהנהגת המערך (הוא הודיע על כך בשידור טלוויזיה ב־7 באפריל), ונתן לשמעון פרס להתייצב במקומו בראש הרשימה לקראת הבחירות לכנסת התשיעית.

כתוצאה מכך נמנע היועץ המשפטי מהעמדה לדין של בני הזוג רבין, ועל לאה רבין הוטל קנס בסך 250 אלף לירות.

ושריג בהזיותיו ממשיך ומעלה גרה של השמאלניות...
כתוב תגובה ל- בן צבי
תגובה שנייה לבן צבי
  עמוס שריג   19/11/10 10:32
אימי ואבי עליהם השלום הלכו לעולמם ולא ידעו אם בם עמוס הוא ימין, מרכז או שמאל! אבל אתה, באבחה אחת, קבעת מסמרות: שמאלני הזוי הוא. אז אם שמאלני אני, אזי יש סיבה טובה לא ל"דקור" את ברק, שמוביל את הממשלה הנוכחית לכיוון השמאלי; ואם ימני אני, אזי מדוע אני תוקף את נתניהו כל שני וחמישי; ואם איש מרכז אני, אזי הייי צריך להעלות על ראש שמחתי את ציפי לבני ושות'. אבל לא זה ולא זה ולא זה.

נכון, מנערותי ועד מחצית מחיי הנוכחיים פעלתי במסגרות שמאל, וזאת מתוך אמונה בדרך. אולם היום, ממרום חמישים שנותיי, כאשר אני ת ופחות, אבל כותב הרבה, אני יכול להעיד שמשנתי היא: לגופו של עניין!!!

ולעניין השקפותי הפוליטיות: אני בעד כל מה שטוב ליהודים, ונגד כל מי שמזיק ליהודים ולמדינה הזו בעצם התנהלותו גם אם שמו אהוד ברק או ביבי נתניהו או אבישי ברוורמן. וכנ"ל שאול מופז. לא מאמין? בבלוג הזה יש לא פחות ממאתיים מאמרים המקיפים יריעה אחת רחבה ומגוון נושאים ואישים.

אז אנא ממך, אל תיתן לי ציונים ואל תהפוך את הפרשנות שלך לעובדות.

בברכת שבת שלום.

עמוס שריג
כתוב תגובה ל- עמוס שריג
שריג - שוב בחרת בהזיות?
  בן צבי   20/11/10 12:25
אחרי שטעית בעובדה היסטורית, חשבון הדולרים של רבין, עכשיו אתה מביא בתגובתך את הוריך ז"ל לעדות... מה הקשר? ושוב אתה טועה והפעם גם לגבי עצמך אתה.

באתר הבית שלך news1.co.il/ אתה מגדיר עצמך כך:
"... מגדיר עצמי יהודי-ישראלי-ציוני-לאומי-מסורתי-חברתי-יונה. ". כידוע יונה זו לא חיה המהלכת על ארבע, דומהו של סוס.. יונה במפה הפוליטית בישראל היא שמאל. זכותך לדעתך.

ובתגובתך אתה חוזר על כך "נכון, מנערותי ועד מחצית מחיי הנוכחיים פעלתי במסגרות שמאל" אלא שברשימה שלך וגם בתגובותיך אתה נשמע בהחלט שמאל הזוי.. ועכשיו עוד עם ההורים... נשמע מתוסבך.

אם אתה מתיימר לענות "לגופו של עניין" עצה פשוטה עומדת לפתחך והיא, השתמש בעובדות ולא בהזיות, כנגד או בעד, מי שחפצה נפשך לטעון. תגובותיי לרבות בעניין חשבון הדולרים הן עובדתיות, וכפי שציינתי, גם אתה יכול למצוא אותן בגוגל. אלא שאתה בשלך... הזיות!!!
במצב כזה אתה נוטל מעצמך את כישורי הרציונליזציה.
כתוב תגובה ל- בן צבי
תגובה 3 לבן צבי
  עמוס שריג   20/11/10 16:34
ראשית, אני אכן יונה. יונה מדינית, כי זה חשוב וחיוני לעם ישראל, מדינת ישראל וארץ ישראל; ואני גם נץ, נץ ביטחוני, כי זה חשוב וחיוני לעם ישראל, מדינת ישראל וארץ ישראל.

ולעניין התפטרותו של רבין: לפני מספר שנים קיים ערוץ 7 סימפוזיון בנושא "מורשת רבין" או דומה לזה, שבו נטל חלק דן מרגלית. מרגלית, שחשף את פרשת הדולרים, טען כי רבין התפטר משום שחרב כתב האישום התנופפה מעל ראשו, ולא מסיבה אחרת, כי חשבון הדולרים היה גם על שמו. יפה, אמרו אנשי ערוץ 7 הימנים וההזויים, הבה נאשר מידע זה עם מי שהיה אמור להגיש את כתב האישום נגדו הלוא הוא היועמ"ש דאז אהרון ברק. פנו אל הפרופסור המכובד, ומה רבה הייתה הפתעתם כשהאיש סירב לאשר(גם להכחיש)את מה שמרגלית חושב שהיה נכון.

ולעובדות עצמן, כפי שמביני דבר יודעים לספר: בראיון שנערך עמו מדבר אהרן ברק בין היתר על "התפטרותו" של יצחק רבין מראשות הממשלה ב-1977. ממשפטן בסדר הגודל של ברק הייתי מצפה שידייק קצת יותר במה שנוגע לעבר. יצחק רבין התפטר מראשות הממשלה עוד ב-20 בדצמבר 1976, לאחר פרשת מטוסי ה-F15 שהגיעו, ככל הנראה, לאחר כניסת השבת, מה שגרר הצבעת אי-אמון שבה נמנעו כמה משרי המפד"ל, מה שהוביל להוצאת שרי המפד"ל מהממשלה ב-19 בדצמבר. יום לאחר מכן הודיע רבין על התפטרותו ולאחר כמה ימים הוקדמו הבחירות לכנסת התשיעית ל-17 במאי 1977.

ב-7 באפריל 1977, לאחר חשיפת חשבון הדולרים, הודיע רבין שהוא מסיר את מועמדותו לראשות הממשלה. בשל היותו ראש ממשלת מעבר, לא היה ביכולתו להתפטר מתפקידו ולכן יצא לחופשה מתפקידו. לתפקיד ראש הממשלה בפועל (שגם נבחר ליו"ר העבודה ומועמדה לראשות הממשלה) נבחר שמעון פרס.

לזה, אדון בן צבי, התכוונתי ברשימתי: רבין הודיע כי הוא נוטל על עצמו אחריות למעשיה של רעייתו ומסיר את מועמדותו לתתפקיד ראש הממשלה מטעם מפלגתו.

כתוב תגובה ל- עמוס שריג
4
רבין התפטר לפי הוראת היוע"מש.
  בתיה   17/11/10 18:13
רבין לא "לקח אחריות" מיוזמתו, הוא ביצע את ההוראה של היועצ"מש דאז, אהרון ברק, שהודיע לו שאם לא ייעשה כך הוא יועמד למשפט. רבין הבין שמשפט ייסב לו נזק רב יותר, לכן בחר בדרך הקלה. בחירת "דרך קלה" אין בה שום אצילות, ושום אחריות, אלא מהותה של גישת הנהנתנות הלקחנית. ומבחינה זו אכן אהוד ברק הנו "ממשיך דרכו של רבין.".
כתוב תגובה ל- בתיה
5
השוואה מעליבה
  אליפז   18/11/10 00:41
ההשוואה לרבין הינה פרי דמיון של אידיוט.איך אפשר להשוות את האוויל הזה לרבין??עצם ההשוואה-מעליבה את רבין.נילי פריאל הינה תוצר עלוב של אדם קטן,שקרן,עבריינית.חבל שאף אידיוט לא שם לב ששר הבטחון האומלל הזה היה שבועיים בטיולים בחו"ל בחודש האחרון ואינו מפסיק לבזבז את כספי משלם המיסים על טיולים מיותרים ולא מועילים.אולי צריך לפנות לבית הדין הבינ"ל או לאו"ם כדי להיפטר מהבושה המהלכת על 2 הזו????מקווה שבית המשפט לא "יתחכם" ויכניס לכלא את -2 הפושעים הללו ,ולכלוא אותם בנפרד,ולהחרים כל רכושם שברובו נעשה וחשוד במרמה.רק כך נתחיל להתנקות מערימת שרצים מסוג זה המשבשת את חיינו.
כתוב תגובה ל- אליפז
6
שניהם גדולי הכשלונות שלנו
  במבחן התוצאות   18/11/10 01:10
האמת היא שברק היה במקומות קרביים, ורבין לא נכנס אליהם , אבל פרט לכך, הכשלונות שלהם כל כך ענקיים,שבאמת הם באותה מפגת כשלונות
כתוב תגובה ל- במבחן התוצאות
7
ומה היא דרכו של רבין?מורשת הפל
  קורןנאוה טבריה   18/11/10 05:10
הפלמ"ח היתה דרכו של רבין:"אנחנו לא היינו פלמ"חניקים מותקים שכותבים שירים וגונבים מהלול,אנחנו היינו חורניים והייתה לנו מורשת,בשביל המורשת היינו מוכנים להרוג לא רק ערבים-גם יהודים אם צריך"(יורם קניוק,נבלות)רבין הוכיח דבר אחד שאפשר לסמוך עליו במלחמה נגד יהודים,לאחר הרצח ב"אלטלנה" גמלה לו מפלגתו והוא התקדם בחייו הפוליטיים יפה מאוד=רבין לא היסס לקדש תותח ב"אלטלנה" ובאוסלו לקדש "שמפניות" לעלילות סרק סרק! על תפקודו בצה"ל אני מפנה אותך לספרו של אורי מילשטיין,תיק רבין,איך תפח המיתוס. ואיך אמר אהוד ברק למקור ראשון:"די עם הסינר של פרס ועם הקבר של רבין"=חאלאס,אני קוראת את המאמרים הללו כלועסת גללים!!!חבל שרבין נרצח,רק משום שעמד לבטל את אוסלו ולא מכדורי הסרק סרק של עמיר המנוול=הרצח הזה היה בעוכריו של הימין,לשמאל זה השתלם מבחינה פוליטית,אילו זכה רבין לבטל את פשע אוסלו סרסורי השלום ועסקני אוסלו היו נמחקים מהמפה הפוליטית!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il