|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אחד יצא בשצף-קצף נגד פרקליטות המדינה, היא רקב, היא רוצה להפיל את שלטון הימין, היא מבצעת עבירות, היא חוקרת את חבורת ביבי ועד היום איש לא הורשע
יצחק בריק
יצחק בריק
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו ...
צבי גיל
צבי גיל
אל לקחי השואה יש להוסיף לקח חשוב והוא ולהשקיע מרץ וכל המשאבים לרבות ממון כדי להתמודד עם אותם ערוצי רשע ורעל שמאיימים על קיומנו כחברה חופשית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
מאת: אברהם (פריצי) פריד  |  19/11/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
פריצי בקש מאבנרי שיטפל באנטלר
  חחחחחחחחחח   19/11/10 16:37
כתוב תגובה ל- חחחחחחחחחח
2
דוקטור לא-דוקטור
  עד הטביעה   19/11/10 16:49
השבוע גם פרש לגימלאות הד"ר לא-ד"ר סטיב אדלר שעמד בראש מערכת בתי הדין לעבודה. הוא התפרסם בעיקר בשל כך שהיה חותם על פסקי הדין שלו כ"ד"ר סטיב אדלר" עד שהתברר שהיה לו בסה"כ תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת קולומביה (אם כי בארה"ב תואר ראשון במשפטים הוא תואר שני כי לבית הספר למשפטים הולכים כאלה שיש להם כבר תואר ראשון), אבל בשום פנים ואופן לא תואר שווה-ערך לדוקטוראט ישראלי במשפטים. כזכור הוא יצא מהפרשה בעור שיניו אך ללא כל עונש או נזיפה. דבר זה אכן נפוץ במחוזותינו כאשר לנגיד בנק ישראל קוראים "פרופסור" והוא לא מתקן את הפונה אליו בתואר זה, וכאשר מנהל מכון סקרים קורא לעצמו "פרופסור" כשאין לו שום מינוי שכזה באוניברסיטה, ועוד.
אבל בהזדמנות חגיגית זו כדאי לסקור את המערכת שבראשה עמד "ד"ר" סטיב אדלר, וכאן הייתי רוצה לתרום "טיפה משלי לים הכללי", יותר נכון ארבע טיפות.
בתקופה שבה הייתי מובטל, הצהרתי על כך למוסד לביטוח לאומי ושילמתי דמי ביטוח לאומי בהתאם. לימים נקראתי למילואים וקבלתי תגמולי מילואים בהתאם. בסוף השנה הגשתי דוח שנתי למס הכנסה ואז המוסד לביטוח הלאומי גילה שהייתה לי הכנסת עבודה ודרש שאשלם לו הפרשים על דמי הביטוח הלאומי בהתאמה. שילמתי, ודרשתי שהביטוח הלאומי ישלם לי הפרשים על תגמולי המילואים ששולמו לי. הוא כמובן סירב, הדבר הגיע לבית הדין הארצי לעבודה וזה הוציא מתחת ידו פס"ד מפלפל ומפולפל ששורתו האחרונה היא שלא מגיעים לי הפרשי תגמולי מילואים. למה? לאלוהי המשפט פתרונים.

לימים זקנתי והתחלתי לקבל קצבת זקנה בהתאם להכנסתי. יום אחד אני מקבל מהמוסד לביטוח לאומי מכתב רשום שמפסיקים לשלם לי את קצבת הזקנה ושעלי לשלם לביטוח הלאומי רבע מיליון ש"ח דמי ביטוח לאומי שלא שילמתי על הכנסתי כביכול. לאחר שתבעתי את המוסד לביטוח לאומי שיבטל את דרישתו התברר שהם חישבו בהכנסתי החייבת בדמי ביטוח לאומי גם את הפנסיה שלי, כאשר הפנסיה אינה אמורה להיכלל בחישוב זה ומכאן מקור הטעות. השופט בבית הדין לעבודה בת"א שדן בתביעתי פסק שהמוסד לביטוח לאומי ישלם לי 400 ש"ח הוצאות. המוסד לביטוח לאומי לא הגיש ערעור על החלטת השופט כמתחייב לו רצה לבטל את פסה"ד, אלא פנה אליו בבקשה לבטל את החלטתו, וזה נענה לבקשה בנימוק ש"טעות נפלה מלפני בית דין זה".

בהמשך התחלתי לקבל גימלא מהמדינה ואז הסתבר לי שכל הגימלאים במשרד שבו עבדתי מקבלים תוספת כוננות בפנסיה שלהם. הנושא הגיע לבית הדין הארצי לעבודה. זה פסק שהתוספת אינה חוקית, אבל שאני לא הייתי צריך לפנות בתביעה לביה"ד לעבודה להשוות את הפנסיה שלי לזו של עובדים אחרים, אלא להתלונן בפני הרשויות ולדאוג לביטול התשלום הלא-חוקי, ומכיוון שפניתי לביה"ד לעבודה עלי לשלם למדינה (העבריינית) 3000 ש"ח הוצאות משפט. (למרות פסה"ד הזה, המדינה המשיכה לשלם את התוספת הזו בגימלות הגימלאים....)

לביה"ד הארצי לעבודה יש מעמד אוטונומי ולא ניתן לערער על פסקי הדין שלו. במקרה של השגה על פסה"ד שלו יש לפנות בעתירה לבג"צ וזה ידון בעתירה במקרה של טעות משפטית חמורה (קריטריון די שרירותי, כי עדיין לא הומצא החמורומטר שיבדוק חמוריות בצורה אובייקטיבית) ובנושא שיש לו עניין לציבור (שני התנאים צריכים להתקיים. ביה"ד הארצי לעבודה פסק בענייני שהמדינה לא צריכה לשלם הפרשי הצמדה על מענק פרישה ששולם לי בשיא האינפלציה ולכן איבד 30% מערכו כי שולם באיחור של חודשיים. הגשתי בעצמי עתירה לבג"צ, זה פסק שמדובר ב"טעות משפטית חמורה" ובנושא "בעל חשיבות ציבורית" והפך את פסה"ד של ביה"ד הארצי.

ואלה רק ארבע טיפות על קצה המ
כתוב תגובה ל- עד הטביעה
3
כל הכבוד לועדה למינוי שופטים
  ע.ג4   19/11/10 18:02
מבקר המדינה לא פסל את סגל-אנטלר מלמלא כל תפקיד וכאשר במקרים אחרים הוא חשב שראוי לפסול אדם הוא לא היסס מלעשות זאת. לכן אין כל פסול מלקדם את סגל-אנטלר לכל תפקיד כולל שופט עליון. לעומת זאת המינוי שלה מאד משמח. שר עברין מין ניסה להשתמש בכוחו הפוליטי כדי לפגוע באלה שחשפו את ערוותו ברבים (טוב רק את אורך לשונו שמגיעה לגרונה של קצינה בצה"ל לפני החלטה על יציאה למלחמה). עכשיו אחרי שערן קמין כבר קודם הושלמה הוצאת אצבע משולשת לשר החשקן בכך שלמרות מאמציו כל מי שהיה מעורב בהרשעתו קודם בתפקיד ובדרגה. הידד להגינות.
כתוב תגובה ל- ע.ג4
התכוונת לועדה למינוי שוטים?
  בורית דייניש   20/11/10 02:22
כתוב תגובה ל- בורית דייניש
4
פריצי מבין בדמוקרטיה כמו שאני
  מבין באסטרופיסיקה   19/11/10 19:07
ציטוט מדברי פריצי: "רבני הערים ראשל"צ, אשקלון, אשדוד ורחובות מסרבים להכיר בגיורים שנעשו בצה"ל, למרות שחוק המדינה קובע שאלה גיורים תקפים."
הקטע הנ"ל הוא הוכחה ברורה לכך שפריצי סתום.
מה היה פריצי אומר אילו הבונדסטג הגרמני היה מחוקק חוק שקובע איך חברי הקהילה היהודית בברלין צריכים לגייר?
איך היה פריצי מגיב אילו הכנסת בירושלים היתה מחוקקת חוק שהווקף האיסלאמי בהר הבית חייב לגייס אימאמים ממין נקבה?
איך היה פריצי מגיב אילו הכנסת היתה מחוקקת חוק שהכנסיות הנוצריות בירושלים חייבות לגייס כמרים ממין נקבה?
מאחר שאני בטוח שפריצי הסתום לא מבין לא מובילות שאלותי, אז אני אסביר לו לאט לאט:
דמוקרטיה אמיתית מבוססת על הפרדה בין דת למדינה. זה אומר שחכמי הדת (לא משנה איזו) לא מכתיבים לאזרחים לחיות לפי התורה הדתית שלהם. בתמורה נימנע הפרלמנט של המדינה הדמוקרטית (אין הכוונה לישראל כמובן) מלהתערב בעניני הקהילות הדתיות.
להבנת הענין עיין בקישור הבא איך דורית בייניש מעניקה הכשר לחנות ביסקוויטים שהוכשרה כבלתי כשרה ע"י הרבנות:

news1.co.il
כתוב תגובה ל- מבין באסטרופיסיקה
אתה מבין ברבנות? שיתפטרו !
  אוכלי חינם   20/11/10 05:34
רבני ערים מקבלים משכורת לפי חוק למלא תפקידים בחוק ולפי החוק. אם החוק קובע שבית דין רבני צבאי לגיורים הוא חוקי וגיוריו הם חוקיים וכשרים - זה אומר שכל רב אחר המכהן מטעם המדינה מחוייב להכיר בכך, כמו שכל שופט חייב להכיר בפסיקה של שופט אחר שמקביל לו - גם אם הוא חושב שהשופט האחר טיפש. אם זה לא מוצא חן בעיני מישהו - שיתפטר, שלא יהיה רב מטעם המדינה - ואז לא יתבקש להסכים עם חוקיה בענייני כשרות או נישואין. החרדים ממאה שערים לא לוקחים משרות רבנות מהמדינה ולא חייבים לקבל את קביעותיה בענייני גיור. כל עוד החוק (שהחילוני) של המדינה קובע מי מוסמך לייר - אז זה הגיור שכל נציגי המדינה, עובדיה והפועלים בזכות חוקיה מחוייבים לו.
כתוב תגובה ל- אוכלי חינם
5
נראה אותך גר בבנין עם ערבי
  ברק ורעם   19/11/10 22:57
נראה אותך גר בבנין עם ערבי,במקום להטיף לרב של צפת מוסר
כתוב תגובה ל- ברק ורעם
6
מטונימיות וסינקדוכות
  עידן סובול   20/11/10 12:14
כמו בכול שימוש במטונימיות, סינקדוכות, טרופוסים ואנטונומאזיות - כך גם השימוש ב"המדינה", "השלטונות", "המשטרה", "השב"כ", "המוסד","הפרקליטות", "בית המשפט" וכדומה - עלול להשתרש במוחם של בני-אדם מן היישוב, כמושגים אבסטרקטיים כמו, למשל "אלוהים", נישט אויף אונז געדאכט...

אבל האמת היא שכשם שהארץ היא ישות שניתן לראותה, להריח אותה ואפילו למשש אותה - כך גם המדינה היא לא אבסטרקט.

כשאומרים "הארץ" - אמורים להתכוון לכרמי גפן וזית, לפרדסי-הדר, לשדות חיטה ושעורה, לנירים, לכרי מרעה, לנחליאלים הבאים לחרוף ולסנוניות המבשרות את האביב; גם לא לימות ולאגמים, לנחלי איתן ונחלי אכזב, לבתות, לפרחי-בר, לגריגות, לחורשות וליערות, להרים ולעמקים.

לא כך כשאומרים "המדינה". כלל וכלל לא!

כשאומרים "המדינה" אמורים להתכוון לערב-רב של פקידי רשויות כלליות ומקומיות, בכירים יותר ובכירים פחות; כשאומרים "המדינה" אמורים להתכוון לשרים, לסגני שרים, לחברי-כנסת, לעוזרים פרלמנטריים, למנכ"לי משרדי ממשלה וסמנכ"ליהם; כשאומרים "המדינה" אמורים להתכוון לכול מיני בני-אדם, שמזוטריהם המצומקים ביותר ועד בכיריהם הנפוחים ביותר, אמורים להיות משרתי הציבור ולא אדוניו;

כשאומרים "המדינה" אמורים להתכוון גם לכול מיני חוקים פרזיטיים שנחקקו על-ידי כול מיני פוליטיקאים רודפי כבוד ושררה לתועלת עצמם וקרוביהם ומקורביהם; כשאומרים "המדינה" אמורים להתכוון לכול מיני גנראלים שמלכתחילה נשאו עיניהם וישבניהם למשרות שררה באזרחות; כשאומרים "המדינה" אמורים להתכוון ליחסים נפקניים בין בעלי ההון לבעלי השלטון; כשאומרים "המדינה" אמורים להתכוון לכול אותם פקידים לדרגותיהם השונות, המאכלסים את שלוש רשויות השלטון - וכשהרשויות האלה מסתאבות הלוך וסאוֹב ומתקרבות למסה קריטית של ריקבון - חייב הציבור הרחב להתפרק משאננותו ומאדישותו ולעשות כול מה שהדמוקרטיה הרופסת עדיין מאפשרת לו לעשות, כדי לשלח את ראשי הרשויות הללו ועוזריהם לכול הרוחות דרך החריץ הצר של הקלפי, בטרם תהפוך ה"יהודית ודמוקרטית" הזאת לדיקטטורה תיאוקרטית, גזענית, אפרטהיידיסאית וסדיסטית – והיא כבר נמצאת באמצע המטמורפוזה המגעילה והמסוכנת הזאת.

הארץ טובה - המדינה רקובה!

לכן אין להתפלא על כך שהגברת אנטלר קודמה והושבה על כס פרקליטת מחוז, כשם שלא היה קודם לכן מקום להתפלא על כך שמר לדור קודם והושב על כס פרקליט המדינה.
כתוב תגובה ל- עידן סובול
7
שכירות בצפת
  יוא"ב   20/11/10 18:11
נראה את הכותב מנסה לשכור דירה באום אל פחם, בשכנות לראאד סאלח.
כתוב תגובה ל- יוא"ב
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il