s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רבותיי חברי הקבינט, ההיסטוריה חוזרת
מאת: יוסף עברון  |  24/11/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
התרגשתי!!!
  אחת העם   24/11/10 16:48
התרגשתי עמוקות למקרא המאמר המזכיר את דור הנפילים של מנהיגים, שכבר לא מייצרים היום...אם המנהיגים של פעם היו בעלי שיעור קומה, הרי המנהיגים של היום הם בעלי קומה ממוצעת לאין שיעור...וזה כנראה השיעור שעלינו ללמוד עם הפנים לדור העתיד...
כתוב תגובה ל- אחת העם
2
כתבת יפה ולעניין-אנלוגיה טובה
  מרק_טווין   24/11/10 17:48
ההבטחות בסגנון מכירת סוף העונה של אובמה שנקבל בעוד כמה שנים ממשל אחר, באישורים של קונגרס וסנט אחר מטוסים ( אם נתנהג יפה, נשמע בקולו לאורך כל הזמן, וכדומה...) הוא זילות ההתייחסות למדינת ישראל, וההוכחה , שמיד אחר כך לא התליחו אפילו לכתוב את ההבטחה. כלומר יום אחרי ההבטחה , הם כבר לא זוכרים/יכולים/אמינים לאף מילה. לא עושים עסקים עם רמאי
כתוב תגובה ל- מרק_טווין
3
סילוף היסטורי השוואות לא נכונו
  יוסי קרן   24/11/10 17:52
מאמר פופליסטי , מסולף , 1. איך אפשר להשוות את שני האישים . 2. גדולה של מנהיג לעמוד על שלו למען הישגים היסטוריים 3. בן גוריון ידע להבין שצעד שלו יביא להכרה במדינה וכך היה 4.בן גוריון ידע להתקפל אחרי מבצע סיני - שהמעצמות אילצו אותו לסגת . אי אפשר לעשות השוואות על אישים ברמות שונות וכן באירועים לא דומים ביבי רוצה לעצור תהליך בן גוריון הזיז תהליך ובכלל עזבו את בן גוריון איש משכמו ומעלה . מנהיג שמופיע פעם ב- 100 שנה .
כתוב תגובה ל- יוסי קרן
אתה סתם קשקשן יוסי קרן
  בן חור   24/11/10 20:00
תגובתך מבולבלת ונדמה לי, שאתה עצמך אינך יודע, מה אתה רוצה להגיד - פעם את מקשקש שבןגוריון נסוג מסיני ופעם שהוא מנהיג שמופיע פעם במאה שנה ומשכמו ומעלה. מצד שני אתה אומר שמה פתאום להשוות אותו לאישים גדולים, ושהכול מסולף בכתבה - בקיצור אתה סתם קשקשן וגם בור בנושאים היסטוריים.
כתוב תגובה ל- בן חור
קשה להגיב
  יוסי קרן   24/11/10 22:39
קשה להגיב לא לסגנונו ולא לדעתו . אין בתגובתו שום כוון מלבד ניבול הפה . חבל שאתה מאמץ סוג של שיח חברתי - שטחיות ואלימות מילולית
כתוב תגובה ל- יוסי קרן
בן חור צודק
  רובי בוזגלו   29/11/10 22:34
האינטרנט הפך למפלט של חולי הנפש שחושבים שהם חייבים להשאיר איזה רישום בהוויה ההסטורית. כנאמר: תמיד ימצאו אידיוטים - כי הם לא מתים, הם רק מתחלפים!
כתוב תגובה ל- רובי בוזגלו
4
ההיסטוריה חוזרת
  גד   24/11/10 22:42
תחזקנה ידיו של העתונאי יוסי עברון שבמאמרו החזירנו לעוצמתם של מנהיגינו בקום המדינה ,כפי שכבר כתבה "אחת העם" והיא איננה יחידה.
כתוב תגובה ל- גד
5
מאמר חשוב
  אורי ברעם   24/11/10 23:52
מאמר המלמד מנהיגות ואמונה בניצחון מהי

תודה רבה
כתוב תגובה ל- אורי ברעם
6
ההשוואה טובה אך לא שכחנו את
  גוליבררר   25/11/10 13:16
אלטלנה!!! כן כן, אותו בן גוריון
כתוב תגובה ל- גוליבררר
7
מתוך ביטחון בצור ישראל!!!!
  יניבשרון1   25/11/10 14:31
בן גוריון מתכוון כאן לקדוש ברוך הוא. יעני אלוקים. בורא עולם ומנהיגו!
כתוב תגובה ל- יניבשרון1
8
היה בו משהו דו-ערכי
  שו-לה   25/11/10 23:22
שבתי טבת: "יכולתו לחשוב ולפעול בכפילויות נוגדות היתה ללא ספק מהבולטות בתכונות יוצאות הדופן של מנהיגותו, וכבר בעבר השמיע מה שניתן לכנות - נוסחאות כפולות.. ב-12 בספטמבר ירה לראשונה את נוסחתו הכפולה הנודעת ביותר, בגירסתה הראשונה. כך אמר אז למרכז מפא"י: 'עלינו לעזור לצבא (הבריטי) כאילו לא היה ספר-לבן, ועלינו לעמוד נגד הספר הלבן, כאילו לא היתה מלחמה...'"

אם נדמיין מעלית העולה למעלה, כאשר במקביל משקולת גדולה יורדת למטה ומאפשרת את התנועה הנגדית,
מה היה תשלום המשקולת במקביל להכרזת המדינה?
כתוב תגובה ל- שו-לה
9
בזכות אצ"ל ולח"י קיבל בן גוריו
  קורןנאוה טבריה   26/11/10 07:50
גוריון הלנינסט והדיקטטור, את שעת הכושר שלו, להכריז על עצמאותה של מדינת היהודים!!!=וע"ע מיינרצהאגן!!!!!!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
מה זה מיינרצהאגןןן סימן קריאה
  שו-לה   26/11/10 16:21
כתוב תגובה ל- שו-לה
מיינרצהאגן
  בן רפאל   26/11/10 18:29
ריצ'ארד מיינרצהאגן נחשב לאחד הקצינים המקוריים והצבעוניים ביותר שהעמידה האימפריה הבריטית אי-פעם במזרח התיכון. בדומה לנשיא האמריקני טדי רוזוולט, הוא היה חוקר טבע, צפר נלהב, חובב מסעות, פרשן מדיני ובעיקר איש צבא מבריק. כקצין המודיעין של הגנרל אדמונד אלנבי הגה את הרעיון להטעות את הטורקים והגרמנים בעזה בעזרת תיק מסמכים מזויף שאותו ''יאבד'' דרך מקרה סמוך למסלול הסיור של פטרול אויב. התרגיל פעל היטב. אחר כך הצניח אלפי חפיסות סיגריות סמוך למוצבי הטורקים בסביבה. הסיגריות היו ספוגות בכמות גדולה של אופיום ומיינרצהאגן דיווח לאחר מכן שבמהלך הקרבות התגלו לא מעט מהם כשהם חסרי יכולת להתנגד או להילחם ושרויים בטמטום חושים. הוא היה ציוני נלהב, ובין השאר התיידד עם אהרן אהרונסון וחיים ויצמן. סיפורה של אישיות יוצאת דופן.

כתוב תגובה ל- בן רפאל
מיינרצאגן
  צבר בן צבי   28/11/10 17:35
בנוסף לדברים הנכונים של בן רפאל . תוםפת: באפריל 1948 גויס כח צבאי בריטי ע"מ לאבטח את יציאתו של הנציב העליון הבריטי ביציאתו מחיפה עם סיום המנדט והקמת המדינה. קולונול בדימוס , מיינרצאן התנדב וכאשר יחידתו הגיעה לחיפה ירד לחוף . ערב פסח תש"ח הצטרף ללוחמי ההגנה בקרב על שחרור העיר , הפליא בצליפותיו ולאחר סיום הקרבות אמר שלום וחזר ליחידתו. אוהב ותומך גדול של הציונות כפי שבן רפאל בדיקנות כתב.
כתוב תגובה ל- צבר בן צבי
מיינרצאגן
  ינטה   26/11/10 20:28
בספרו של קולונל מיינרצאגן Middle East Diary 1917-1956נתנים פרטים רבים על המשא ומתן וההתנהלויות הקשורות להכרזה על הקמת המדינהץ
כתוב תגובה ל- ינטה
ריצ'רד מיינרצהאגן היה הקולונל
  קורןנאוה טבריה   27/11/10 05:53
המדיני הבריטי הראשי בארץ ישראל ובסוריה,והיועץ הצבאי למחלקת המזרח התיכון המושבות בלונדון בשנים 1917-1956 וניהל:"יומן מזרח תיכוני" שכל ילד יהודי היה חייב ללמוד!=הקולנל ההגון והישר הזה שגדל כאנטישמי שינה את דעתו (בניגוד לחמורים,השמאלנים והערבים שלא משנים את דעתם ולא ישנו כנראה!)מתוך הבנת הנקרא את הסכסוך הערבי יהודי,והטיב להכיר את הערבים טוב יותר מכל ממשלות ישראבלוף=והפך לתומך נלהב בציונות ובעם היהודי ובא"י השלמה וכתב כבר ב-1917 כך:"היהודים ניסו לחיות ליד הערבים ולהתייחס אליהם בידידות=אבל שום מאור פנים או התחשבות לא יהיה בהם כדי להניע את הערבים לאהוב אותם או אפילו לחבבם"!=והוא צודק עד עצם היום הזה!הוא תמך בארץ ישראל השלמה השלמה והזהיר מפני חלוקתה כבר מיום ה-22/10/36:"..אני מקווה שלא רחוק הזמן בו אראה מדינה יהודית בארץ ישראל ובלי ספק לכך הייתה כוונתה של הכרזת בלפור...אם תצטמק המתנה(א"י השלמה)שאותה נתנו ליהודים בימי המלחמה,מתנה שהייתה רק הגשמתה של הבטחה שנתן בורא עולם ליהודים זמן רב לפני כניסת הערבים לארץ ישראל,הרי אל לנו להיות מופתעים אם תעמוד היהדות על ליטרת הבשר שלה,ובעצם עלינו לצפות לכך.זאת תהיה מלחמת אזרחים מן הסוג הרצחני ביותר,גזעית ודתית ואני מסופק אם איי פעם יזכו היהודים בארץ ישראל בלי שפיכות דמים ניכרת"=ממש נבואה שמתגשמת לנגד עינינו חס ולילה!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
מיינרצהאגן נגעל מיהודים סוציאל
  קורןנאוה טבריה   27/11/10 06:36
סוציאליסטים שמאלנים!ב-25/6/39 מספר מיינרצהאגן שנקלע לכנס הדן בנושא הערבי והיהודי בארץ ישראל וזה הסיפור:"כל הנואמים המליצו על העלאת הערבי לדרגתו של היהודי, שוויון, העסקת יהודים על ידי ערבים,מעמד מדיני שווה,וכן הלאה וכן הלאה.יהודים הפליגו בסיפורי נפלאותיהם של הערבים.גועל תקף אותי לשמע דברי תעתועים וצביעות שכאלה.הכל אבק בעיניים. היהודי יודע יותר ממני שהערבי הארצישראלי לעולם לא יגיע לרמת היכולת של היהודי בשום מובן שהוא.תמיד תהיה ידו של היהודי על העליונה,ולכך כוונתו,הוא נושא עיניו למדינה יהודית בעלת זכויות ריבוניות בארץ ישראל,בית לאומי לאמיתו ולא קונפדרציה יהודית ערבית כוזבת.היהודי מיטיב מאוד לדעת שהמנדט ניתן לו כדי שיתבסס מבחינה לאומית בארץ ישראל,לא עם הערבי אלא על גביו.אם אמנם אומרים הציונים לנסות ולחנך את הערבי עד שיגיע לרמתו של היהודי ולקבלו בברכה כאח וכשווה,הרי הציונות עתידה להיכשל ולהתמסמס לכדי מדינת כלאיים,חסרת יציבות וחסרת ערך.אם ינסה היהודי למהול את היהודי הטהור בערבי,הרי הוא חותם על גזר מותו..."=למזלו הגדול של מיינרצהאגן שהוא הלך לעולמו מזמן=אחרת היהודונים מ"שלום עכשיו",מר"צ,קדימה והקרן החד"שה לחורבן ישראל היו תובעים אותו לדין בעוון גזענות נגד הערבים והבג"צ היה משליך אותו לכלא=רחמנא ליצלן!הגוי הישר וההגון הזה התלונן על קצינים בריטיים מבני עמו על כך שהם מסייעים לערבים לזרוק את היהודים לים=גם כשהוצע לו תפקיד יותר גדול בתנאי שיבטל את התלונה או פיטורים=הוא סירב והעדיף לוותר על כסאו!מישהו בימינו רואה ראש ממשלה או שר,או סתם ח"כ שמוכן לסכן את כסאו כדי לעזור ליהודים?אין דבר כזה!במקום לחלוק לצדיק הזה כבוד בהיסטוריה שלנו? ההיסטוריונים המגוייסים של מפא"י מחקו אותו=לכן אסור להאמין להיסטורינים מטעם בן גוריון ומפא"י=אני מאמינה רק לכל מי שהוחרם ע"י השמאל האנטישמי והמוסד הישראלי=כי שם נמצאת האמת הצרופה!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
10
מה בדיוק היתה התרומה של דב"ג ?
  להקמת ישראל   27/11/10 13:27
מה בדיוק הוא עשה במלחמת העצמאות ההיא ?
נלחם באמצעות בקבוקי מולוטוב ? ערף רעשי לגיון ירדני בגרזן ? אולי קרב מגע ?
לא ולא...

הוא היה פוליטיקאי מלוכלך ומסואב בדיוק כמו הפולילטיקאים
היום.
על כך יעידו קורבנות השואה שבשמם קיבל כספי "פיצויים ושילומים". ולא רק זאת שהם לא הגיעו לניצולים הם הולאמו כדי לממן את המשך אחיזת המפלגה שלו במדינה.
כתוב תגובה ל- להקמת ישראל
11
כן ירבו האנשים שחושבים כמוך
  דן הרפז   27/11/10 18:37
כתוב תגובה ל- דן הרפז
12
על השנאה
  בן רפאל   28/11/10 14:35
כשאני קורא את תוכן התגובות למאמרו של עברון "ההיסטוריה חוזרת" אני חש תסכול עמוק מהשנאה והאיבה הבאים לידי ביטוי אצל רבים מהמגיבים, הן לגבי בן גוריון והן לגבי מנחם בגין, המסמלים את שני המחנות משמאל ומימין – שנאה הנובעת מיחסם האישי של המגיבים לאחד משני המחנות, בלי כל קשר לתוכן המאמר ולעובדות ההיסטוריות. ונזכרתי במאמרו של חיים גורי, "על השנאה". (התפרסם במאי 1997 , ב"פנים- הקרן לקידום מקצועי"). מן הראוי, לדעתי, שכל גולש המבקש להגיב יעיין היטב בחומר ההיסטורי הרלבנטי לפני שיעלה בכתב מהרהורי לבו.
"השנאה" כותב חיי גורי, "עוברת בתולדות היישוב והמדינה לאורך כל ימי המאה הזו, היא רק מחליפה שונאים ונשנאים...אני זוכר את השנאה הזאת מאז עמדתי על דעתי. הכל השתנה ללא הכר ברצף החופז והדחוס שבתמורות העתים. רק השנאה, כמו המנגינה, "תמיד נשארת". לכן רצוי לערוך מיפוי אמיתי של השנאה, גם כדי להבין את "המצב הישראלי" היום, שהרי השנאה היא בבחינת הקבוע המעיד על החולף: שנאת יהודים וערבים, שנאת דתיים וחילוניים, שנאה עדתית, שנאת שמאל וימין, שנאת פלגים וקבוצות וחמולות אידיאולוגיות בשמאל ובימין ובקרב כל סוגי הדתיים והחרדים למיניהם...לכן רצוי לערוך מיפוי מדויק ככל האפשר של כל וריאציות השנאה בארצנו, בדורותיה האחרונים והיום, לעינינו. רוב השנאות עוברות בירושה, זוכות לדור ההמשך שלהן. זה כמו השתייכות לחמולה, לחצרות רבנים, כמו נאמנות מאריכה ימים לקבוצות כדורגל.

בהמשך המאמר, מצטט חיים גורי מכתב, שנשלח על ידי בן גוריון למנחם בגין בפברואר 1969, ובו כותב בן גוריון ליריבו הפוליט בסגנון רחוק מאוד מההכפשות ההדדיות ביניהם בכנסת ובכלי התקשורת:
"אני ממציא לך בזאת מכתב ששלחתי לפני ימים אחדים לגולדה מאיר". כותב בן גוריון לבגין, "אולי תמצא בו עניין כחבר בממשלה; תרשה לי להוסיף כמה הערות אישיות. פולה שלי היתה מעריצה שלך, משום מה. אני הייתי מתנגד, לפעמים חריף מאוד, לדרכך לפני המדינה ועם קומה, כאשר הייתי מתנגד לדרכו של ז'בוטינסקי ז"ל. כשנבחרתי ב1933- להנהלה הציונית, ניסיתי לבוא בדברים אתו ונהפכנו לידידים, אם כי חבריי דחו ההסכם שסידרנו שנינו בסוף 1934. התנגדתי לכמה עמדות ופעולות שלך גם אחרי הקמת המדינה, ואינני מתחרט על כך, כי לדעתי היה הצדק אתי, וכל איש מסוגל לטעות מבלי שירגיש בכך. אבל מבחינה אישית לא הייתה לי אף פעם טינה אישית נגדך, וכל מה שהכרתי אותך יותר בשנים האחרונות - הוקרתי אותך יותר, ופולה שלי שמחה על כך.
בכבוד ובהוקרה, דוד בן-גוריון."

- – "קראתי את מכתבו של בן-גוריון לבגין, התקשיתי להאמין למראה עיני", אומר חיים גורי: " הוא מתייחס אליו כאל יריב הוגן, אפילו מתוך חיבה. האיש המתואר בפיו כסטרא אחרא, כהיטלר, לא פחות, שיביא לקץ הדמוקרטיה ויחריב את מדינת ישראל הוא לכל היותר בר-פלוגתא. הוא כמעט חוזר בו, ומציין 'שכל איש מסוגל לטעות מבלי שירגיש בכך, וגם מוסיף: וכל מה שהכרתי אותך יותר בשנים האחרונות - הוקרתי אותך יותר' ".

"האם זכר בן-גוריון לשנוא נפשו את הצעתו לשוב ולמנות את בן-גוריון כראש הממשלה ערב מלחמת ששת הימים? האם היתה זו שנאה "פונקציונלית" בלבד לראש האופוזיציה הקשוח והמסוכן..?" מקשה חיים גורי ומעיר: "אני עייף מכדי לעסוק בכך. ..".

מצאתי לנכון לצטט את הקטעים הנ"ל ממאמרו המעמיק של חיים גורי ואני ממליץ לכל המגיבים לקרוא את המאמר בשלמותו ולהרהר בתוכנו.
כתוב תגובה ל- בן רפאל
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il