|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
חיים רמון
חיים רמון  |  
כל עוד אנשים כמו יעלון, משת"פים נאמנים מיל' של נתניהו, הם מראשי מבקריו, כאשר ברור שהשנאה האישית שלהם לנתניהו היא המוטיב המרכזי ביסוד ביקורתם, נתניהו יכול לישון בשקט
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נפגעת מינית? את/ה תכריע/י עונשו של העבריין
מאת: מאיר הילזנרט  |  15/03/2011
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
הכתבה מבטאת בעיקר תאוות נקם
  שירה   15/03/11 13:39
לא שייכות מוסרית.
אם שופטים אינם ראויים לקצוב עונשם של עבריינים מסוג אחד, הרי שהם אינם ראויים לקצוב עונשים כלל, וזה, כמובן, לא יעלה על הדעת.
אני חושבת שאנו צריכים מבט מחודש על תכליות הענישה הפלילית, מבט מפוקח שמבין שהרתעה אינה עובדת. ישנם מחקרים על כך שבשביל שתהיה הרתעה אפקטיבית של עבריינים בפוטנציה צריכים להתקיים כל כך הרבה גורמים, שממילא לא פועלים כאן (למשל, ענישה רצינית ומשמעותית). גם לגבי עבריינים בפועל הרתעה אינה עובדת.
על אלה יש להוסיף את הפתולוגיה של עברייני המין. איזו הרתעה ניתן להפעיל על פדופיל שנמשך לילד קטן שמצוי בהישג ידו? ובנוסף, האם על הילד בן החמש להחליט מה יהיה העונש של תוקפו? כמובן שלא.
כל (כ-ל!!!) תקיפה מינית ראוי לה שתסתיים במאסר, ממושך ככל הניתן - כי רק מאסר, שמקיים את תכליות המניעה (שלא יוכל לעשות מעשים כאלו לאף אחד למשך תקופה ארוכה) והגמול (לשלם מחיר אישי על המעשים והפגיעה), יהיה אפקטיבי במקרים אלו. לגבי שאר התכליות: שיקום - כמעט ולא רלוונטי בעבריינות מין לענ"ד, והרתעה - כאמור, כמעט ולא קיימת, ובוודאי לא בעבריינות מין.
דווקא משום שלא מדובר בקורבן העבירה, יכול בימ"ש (בתיאוריה!!!!) לקצוב לו עונש ראוי. בכל מקרה, הקריאה לטעמי צריכה להיות לעונשים מוגברים, ולא לכך שקורבנות יהיו אלו שיקצבו את עונשם של העבריינים.
כתוב תגובה ל- שירה
הכתבה מבטאת חשיבה
  אובייקטיביזם   16/03/11 09:12

מניין לך שהכתבה מבטאת תחושת נקם או יצר נקמה? האם את יודעת אם שיחקו לכתב ב... כשהיה קטן או משהו כזה?

חוץ מזה, הכתבה מבטאת את זה שמאסנו בשיקום. כדברייך : זה לא עובד. רוצים רק ענישה, הרתעה וכן הלאה. ומה שהוצג בכתבה בהחלט יכול להשיג את זה.

הרעיון של הכתב מרתיע. מסכים איתך בזה. שאדם יכריע, ולא שופט? אבל אחרי שחושבים על זה קצת מתרגלים לזה, ובעצם זהו המצב הטבעי והנכון : כל איש מצמיד תג מחיר לפגיעה חמורה בגופו (אגב, לא רק בעבירות מין, כמו שכתוב במאמר עצמו). ובנוסף, זה הרבה פחות חמור מהמצב באמריקה, שבה מושבעים - ולא שופט - קובעים אשם, בעוד שכאן לא הוצע שהקרבן יקבע אשם, אלא את העונש בלבד.

אגב, רעיונות אלה אינם כה חדשים. ניתן למצוא אותם בספרות של איין ראנד, פרופסור משה קרוי(בתקופה שעוד היה שפוי)ועוד כמה כותבים מזרם האובייקטיביזם.

אל תתייפייפי. כשישחקו לך ב... ייתכן מאוד שתחזרי לדף זה ותאמרי אחרת. אז מוטב להקדים חקיקה כהצעה שפה מאשר לקבעה לאחר מעשה.

אגב, צחוקים כאן. גם הכתבה מלאה הומור, וגם המגיבים סבבתקים.

כתוב תגובה ל- אובייקטיביזם
2
למה בכלל לערב בית משפט...?!
  ירון זכאי   15/03/11 14:43
מה היית עושה אתה אילו הייתה מישהי טוענת שעשית לה משהו עם הידיים בתוך איזה שיח?! אחרי הכל בישראל יש עשרות אלפי תלונות שווא של נשים על אבי ילדיהן, בעליהן, חבריהן. התלונות הללו לרוב מובילות להרשעות פליליות של אנשים נורמטיביים! כדי להשיג זיכוי מול מתלוננת עקשנית, אדם צריך לנטוש את כל עיסוקיו ולאבד את רכושו. גם אתה יכול להיות קרבן לתלונה כזו! האם אז היית רוצה שגם העונש עצמו יקבע על ידי המתלוננת, והיא גם אם תודה שהמציאה הכל נגדך, לא תיענש! זה המצב על פי הוראה 2.5 של התובעת עדנה ארבל, אשר היום כבר מכהנת כשופטת בביהמ"ש העליון. היא, עדנה ארבל, תדון בערעור שלך על הרשעה אוטומטית=> כידוע; 99.9% מהנאשמים מורשעים בישראל , על פי הלשכה לסטטיסטיקה!!! ====> אולי פשוט תחלק חרבות לנשים, ותודיע כי מי שתדקור בחרב אדם כרצונה לא תיענש כלל. מדוע לערב את ביהמ"ש בהליך אלים(ענישה בלתי מוצדקת), שבו הוא משמש רק כחותמת גומי???? מדוע להוציא שם רע למקצוע השיפוט?! ברור שזו הצעה פופוליסטית הזויה שרק תמוטט את כבוד החוק ומעמדו נמוך יותר מהמקום הנמוך אליו התדרדר עד עתה.
כתוב תגובה ל- ירון זכאי
צודק, אבל
  דנית, עו"ד   15/03/11 16:10

תראה, ברור שכיום, עם אחוזי הרשעה כה גבוהים, ספק אם בכלל מוסרי להושיב מישהו אפילו חצי שנה...

אבל נושא זה הוא נושא אחר לגמרי(עניין למאמר שלם, אם לא לספר). השאלה היא, האם, לאחר שתהיה מערכת משפטית שמרשיעה בצורה הגיונית, הרעיון ראוי, הלאו.

בברכה
כתוב תגובה ל- דנית, עו"ד
מאיפה הנתונים השקריים האלה?
  שירה   15/03/11 17:40
עשרות אלפי נשים בישראל מתלוננות תלונות שווא, בניסיון לפגוע בגברים נורמטיביים?
תתבייש על הבורות השחורה והאפלה שאתה חי בה.
אתה יודע כמה תלונות יש? אתה יודע כמה תלונות נחקרות על ידי המשטרה? אתה יודע כמה תיקים מתוך כל אלה מוגשים ככתב אישום לבית משפט?
אתה יודע מה עוברת אישה שמגישה תלונה על תקיפה מינית? על אלימות? אומרים לה שהיא שקרנית, אומרים לה שהיא צריכה לשבת בחדר אחד עם בן אדם שאנס אותה, להתעמת איתו. אלף פעם בודקים את הנשים האלה.
איזו בורות דוחה.
בגללך, ובגלל אנשים שמחזיקים בדעות כמו שלך, יש נשים שלא מתלוננות בכלל.
כתוב תגובה ל- שירה
3
נכון מאוד, ולשירה : ואם כן,אז?
  חני 4   15/03/11 15:13

המאמר צודק.

ענישה קלה מדי גוררת עוד ועוד פשיעה.

מי הם בכלל, המדינה, שופטים וכולי, שיכריעו בשבילי מה העונש של מי שפגע בי? מה קרה לצו : עין תחת עין?

כתוב תגובה ל- חני 4
הרתעה ללא עונש
  קופי   15/03/11 15:33
שירה,הטענה כי הרתעה אינה משיגה את יעדיה היא טעות.נערה בדואית יוצאת עם עדר לרעיה לכל היום רחוקה מספיק כדי להפגע מעובדת היותה בודדה ואיש, אני חוזר איש, לא יעז לשים אצבעו על גופה ! לכול ברור מה תהיה התוצאה לגביו וזה עובד כבר מאות שנים.זה שהמערכות שלנו רופסות ומנסות "להרתיע" בעסקות טיעון או עונשים מצחיקים אחרים,זו איננה בדיוק הרתעה.כדי שהרתעה תפעל ,יש צורך שהמחיר שישולם יהיה גבוה לאין שיעור מחומרת המעשה.
כתוב תגובה ל- קופי
4
פטפוטי הבל
  שאול א.   15/03/11 15:36
כתבה מיותרת וחסרת אחריות ובסיס משפטי. העברת הענישה לידי הקורבן אינה אלא בגדר מנגנון שיהפוך את הדין הישראלי לכאוס. משום שהענישה בבתי משפט מבוססת גם על עיקרון השיקום בעוד ענישה על ידי הקורבן אינה אלא ריצוי תאוות הנקם הטבעית.
ועוד, אין כל שוני בין קורבן תקיפה, גניבה או כל קורבן אחר, ובכלל זה קורבן תקיפה מינית. לא בטוח שילדים, הורים וכיו"ב שאבדו את בנם/בתם וכיו"ב בשל רצח, תאונה וכיו"ב סובלים פחות מקורבן תקיפה מינית.
יש לתת משקל לקורבנות, בהליכים של הסדרי טיעון, הקלה בעונש, שחרור מוקדם. אך אסור בתכלית האיסור לאפשר לקורבן לקבוע את העונש, משום שענישה אינה נקמה וענישה צופה פני עתיד. לא במקרה יש משקל להיות עבירה ראשונה ולא במקרה יש משקל להיות הנאשם קטין.

מדובר במאמר דמגוגי, חסר אחריות. ולא אתפלא כלל אם הכותב ביקש לדעת את עמדות הציבור בבחינת "מבחן" על פי העיקרון של "הפוך על הפוך".
כתוב תגובה ל- שאול א.
הוצאת לי מילים מהפה, אבל...
  דנית, עו"ד   15/03/11 16:03
אני לא חושבת שניתן לפסול את כל הכתבה כ"דמגוגית" או "נסיונית" או "לא משפטית".
כותב המאמר לא מתיימר לפסוק כאן דינים, אלא להציע, כדבריו, הצעה. אנו חיים במדינה דמוקרטית ואני מאמינה שבמת התקשורת צריכה להיות פתוחה להבעת דעות כגון זו. מה גם, שאםן תקרא כתבות נוספות של בעל המאמר תגלה כתיבה אינטליגנטית תוך נקיטת עמדות ופרשנויות הגיוניות, אנושיות ו"משפטיות" ביותר.
אכן, מסירת הדין לידי נשים שהותקפו באמת תיצור מצב כאוטי של ענישה ללא גבולות, ומי אמר שרק נפגעות תקיפה מינית בעלות הזכות על גופן ולא, נניח, נפגעי תאונות דרכים ובני משפחותיהן? הלא הקמנו מערכת משפטית בארצנו במטרה ברורה ועל מנת שהחוק יופקע מידי הציבור ולמנוע מצב של "עין תחת עין"? הגענו למסקנה שזו שיטה פרימיטיבית ורגשנית ללא תועלת ממשית לציבור. לכן לעניות דעתי, צריכה הענישה להשאר בידי מערכת המשפט, אשר הגדירה לפי אמות מוסר מקובלות וממוצעות את דרגות חומרת העבירות השונות ואת סוגי העונשים המתאימים; ואת המטרות של השבת כבוד לקרבן, הרתעה וכו' להשיג באמצעות ענישה קשה ומוגברת ממה שאנו עדים לו כיום.
חוץ מזה רציתי להביע דיעה לגבי סגנון הכתבה - הכתובה בשנינות ומהנה. רק אם אפשר לחסוך מעט בתיאורים הגראפיים של סוגי העבירות המיניות, או שמא היתה כאן כוונה לזעזע ולהוציאנו מהקופסה שאנו ישנים בה? אתמהה.
תוד בכל אופן על כתבה מעניינת שלא רואים בכל מקום.
כתוב תגובה ל- דנית, עו"ד
5
נעלים קונים מהר?
  עומר ל   15/03/11 16:48
האמת שאני מסכים ולא מסכים. אפשר להגיד את זה לגבי כל תחום כמעט. יש כאן קונפליקט בין הרגש לבין הרציונאל.

אני מסכים איתך שרק הקורבן, מכל סוג שהוא, יודע הכי טוב כיצד כבודו ישוב אליו, כיצד ירגיש נוח עם ההרתעה וכיצד הענישה תהיה הולמת את המעשה. היום עמדנו 5 דקות כנגד 5 שנים שבהן גלעד שליט יושב בשבי האויב. משפחות ההרוגים בטוחות שעונשם של המחבלים ראוי אם לא ברצונם שיוחמר אך בודאי שלא יוקל עד כדי שחרור ואילו תומכי שחרורו של גלעד שליט ומשפחתו בטוחים עם כל הכבוד הראוי שיש לקצוב את עונשם לטובת שחרור.

אני לא מסכים איתך שכן אין בהצעתך מערכת ריסון אשר תגביל את מתן העונש לעבריין מצד הקורבן. הרי להצעתך, שלב הטעונים לעונש אינו נתון בידי בית המשפט, ולא אתה ולא אני היינו חולמים ליפול בידיו של קורבן בעל יצר נקמה קיצוני. לא הייתי מעוניין להזיק למישהו בתמימות הדעת, נניח, לדפוק לו את הראי של הג'יפ BMV שלו בלי לשים לב עם האופנוע שלי ובגלל זה לשבת בתא מעצר עם כושי (יסלחו לי הכושים) ענק שלא ראה את חברה שלו כבר כמה שנים או עם חניבעל לקטור.

לשם כך קיימת מערכת המשפט וכל האקדמיה מסביבה. הדיון אולי צריך להתמקד בביקורת וריסון (או תמרוץ) המערכת המשפטים שלאחרונה קצת מאכזבת.

הבעיה היא שהזכות לקבוע בעצמך את העונש נתונה בידי קורבנות מסוימים, תזכיר לי כמה קיבל האדם שזרק נעל לעבר ביניש?
כתוב תגובה ל- עומר ל
6
מתנגד בכל תוקף לכתבה
  נסי האנס   15/03/11 16:55
עדיף שיישאר המצב הקיים. אני רוצה לדעת מה אני אקבל, לפני שאני אונס- ולא לחטוף איזה עונש אמיתי בהפתעה. מה, לא ככה? הרי אין ענישה בלא חוק.

ומה עם שיקום? זה לא ערך? למה שאם אנסתי שלא ישקמו אותי? זה לא פיר...

בכל כמובןבציניות. יש כאלה שלאמבינים

תועבר הכתבה לכנסת
כתוב תגובה ל- נסי האנס
7
הדוגמה לא מתאימה
  שירה   15/03/11 17:53
כתבתי במפורש, שעל מנת שהרתעה, כתכלית לענישה הפלילית, תתקיים דרושים מס' גורמים (עונשים מרתיעים, פרסום העונשים, חשיפת עבריין פוטנציאלי לפרסום וכו'), שלא מתקיימים בישראל, בפירוש. ראשית, תעשיית הסדרי הטיעון שהיא כורח המציאות, מביאה להתפשרויות בעונשים. שנית, גם כאשר נדרשים בתי המשפט לגזור בעצמם את העונש, עונשים נראים מגוחכים ולא-פרופורציונאליים. שלישית, כל פרסום של ענישה, אם כבר, רק פוגע בעקרון ההרתעה.
לכן כתבתי שאין הרתעה, לא כי לא יכולה להיות, אלא כי בפועל אין.
לגבי הדוגמא שהובאה - האם גבר ישראלי שיחשוק בכך, מורתע היום מלאנוס נערה בדואית שנמצאת היכן שאף אחד לא יכול לתפוס אותו? האם זה בגלל שאנסי נערות בדואיות חוטפים עונשים כבדים יותר בבתי סוהר ישראליים?
עוד נקודה אליה לא התייחסת - האם ניתן להרתיע עבריין מין בפוטנציה או בפועל? האם מישהו בעל דחפים מיידיים, שאינו מטופל תרופתית או בכל דרך אחרת, יקרא עיתון ובעקבות כך לא יתקוף מינית?
כתוב תגובה ל- שירה
תגובה לקופי
  שירה   15/03/11 18:03
כתוב תגובה ל- שירה
8
הילזנרט - הפעם קצת הגזמת, לא?
  מיצי   16/03/11 00:26
כתוב תגובה ל- מיצי
9
בשביל זה יש משטרה.
  lnow2011   16/03/11 08:20
בשביל זה יש משטרה. שיעשו הם את העבודה! חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח אין כמו בדיחה טובה על הבוקר
  משטרה או מאפיה
כתוב תגובה ל- lnow2011
10
כל המציל נפש אחת הציל את העולם
  אורנה רב-הון   16/03/11 10:11
כמי שחוותה התעללות מינית בילדותה, והטרדה מינית בבגרותה, אני רוצה לומר שאין לי בכלל רגשי נקם. להפך, אני מרחמת על העבריין, כי אין לו שום שליטה על הדחפים והיצרים שלו, ולכן צריך לעזור לו, ולא להעניש אותו. עונש לא פותר דבר. הוא ימשיך לעשות מה שעשה כי כך הוא בנוי. צריך לעזור לו לעקור מן השורש את התכונות השליליות האלה, ויש תהליכי שיקום שעובדים. אכן בזמן השיקום הוא צריך להיות מבודד מהחברה כדי שלא ימשיך לעשות מה שעשה, אבל כאשר ישתקם, אפשר להחזיר אותו לחברה. וכך הצלנו נפש אחת. וכל המציל נפש אחת כאילו הציל את העולם כולו.
כתוב תגובה ל- אורנה רב-הון
בגגל שכמותך נכתבים מאמרים כאלה
  אובייקטיביזם   16/03/11 10:56

מה את פותחת עם "כמי שעברה וכולי"? מה זה משקף, אם לא את דעתך האישית ואת איך שאת מרגישה לגבי הנושא. זו לא ראיה לשום דבר - מלבד למפת הנפש שלך. אז דלגי על זה! יש לך טיעונים מספיק נחמדים וזה לא מוסיף שום דבר. זה לא מקנה לך סמכות "לדבר בשם כל האנוסים למיניהם".

ועכשיו תקשיבי : תעשי מה שבא לך עם האנס שלך. לי ולעוד רבים נגמר החשק להוציא עליהם כסף. זה לא הגיוני שאנו נממן פושעים שפגעו בנו. ומצידי שתתני לאנס שלך עוד פעם, אבל אל תטיפי לאחרים לצ'פר את מי שאנס אותם!
כתוב תגובה ל- אובייקטיביזם
עוד משהו : המרצ שבך...
  אובייקטיביזם   16/03/11 11:04
והרי את אשת מרצ, מתבטא בחמלה חולנית כלפי כל סוג של חלאה שפוגעת באחרים : מחבלים ופושעים. איזו עוד אנוסה תטען שיש לשקם את האנס? רק מי שהמנון מרצ תקוע עמוק בגרונה ובמוחה. אתם הרי רגילים להריע למי שהורג בכם, ביהודים, לכן לא ייפלא שגם תריעו למי שאונס אתכם.

סיבוב המגל שלכם בדרך לסיום, אם לא שכבר עבר מהעולם.
כתוב תגובה ל- אובייקטיביזם
11
שאלה לכותב הכתבה
  איש הרס   19/05/11 10:58
ישנם מצבים בחיים, בהם אדם שואל מישהי "מה השעה" או כל שאלה אחרת, ובן זוגה של אותה אישה מחליט שאסור, פשוט אסור, לדבר עם חברתו. על כן, הוא ידקור את האיש ששאל.
על פי הכתבה, אם אתה שואל מישהי מה השעה, ובן זוגה מרגיש את אותו זעם שרבים היו חשים לו חברתם הייתה מוטרדת, או נאנסת, מותר לבן הזוג לדקור את "מבצע העבירה". אז מדוע לא? ואולי אף כדאי שבן הזוג יילך לבית המשפט, יודיע על כך שאדם שאל את חברתו שאלה, וכך בית המשפט יכריע שיש להמית את שואל השאלה.

אני באופן אישי נפגעתי מהכתבה. העובדה שכתבת את הכתבה מהווה פגיעה חמורה בי ובמדינת ישראל, לפי דעתי הסובייקטיבית. כעת, עליי למצוא שופט שיפסוק שמותר לי להעניש אותך בכל דרך שאני רואה. האם מותר לי למצוא שופט שכזה? האם מותר לי לפגוע בך? לפי ערכיי, אסור לי. לפי ערכיך, כנראה שאתה מאמין שמותר לי.
כתוב תגובה ל- איש הרס
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il