ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
פרסומת היא מרכיב מרכזי בשיטות שיווק של כלכלת הצריכה המנצלות באופן ציני, ולטעמי בלתי מוסרי, חולשות אנוש. כלכלה המבוססת על שיכנוע תת-הכרתי לקנות מוצרים שלא באמת צרכים. נכון כתבת שההשקעה בפירסומת מייקרת את המוצר, אך זו לא הבעיה העקרית. נכון שהשטף הזה של פרסומת נמאס גם לי, כמו לך, וכמו שנמאס לכל אדם הגון. עם זאת חשוב יותר לדון על מהות כלכלת הצריכה בצורה רחבה יותר. כלכלת הצריכה, שבטעות מזהים אותה עם הכלכלה הקפיטליסטית, מבוססת על 'שכנוע' צרכנים לקנות עוד ועוד ולא על תחרות כוחות השוק החופשי המבוססת על ביקוש והיצע. כלכלה כזו יוצרת 'בועות' ומביאה לנו משברים כלכליים חוזרים ונשנים. העולם עדיין נמצא באחד המשברים האלו. נסיון לעורר דיון כזה נמצא ב news1.co.il
כתבה מצויינת בעקרון ניתן לחלק את הצורך לקנות לשני חלקים מרכזיים: מוצרים שחייבים לקנות ומוצרים שבא לנו לקנות. עלינו בתור מפרסמים או חברות המתמחורת ביעוץ אסטרטגי למפרסמים לבנות אסטרטגיה מתאימה לכול מוצר על פי פילוח קהל המטרה והבנת המוצר המשווק לעומק. קידום אתרים או קידום אתרים בפרט מהווים אחד מהאפיקים החדשים לשיווק ופרסום. אולם רבים טועים ומתבלבלים בין שיווק חכם לבין ספאם מיותר וטורדני. ניתן לראות זאת בפריחה בתחום השיווק במדיה החברתית . עידן "המומחים" בו אנו נמצאים הוא מועה שתתפוצץ ולאחריה השימוש ברשת ככלי שיווקי יהיה חכם יותר ואפקטיבי יותר.