|
רון בריימן
אסור שחיילי צה"ל ישמשו מגש הכסף להשלטת המחבלים "הטובים" של אש"ף - הארגון לשחרור פלשתין (כולה! מן הים עד הנהר!) - על המחבלים "הרעים" של חמאס מטרתם זהה.
|
|
|
צבי גיל
אין כאן איזה עניין שבין הצמרת המדינית לצמרת הביטחונית יש כאן עניין של עתיד המדינה אשר שוקעת יותר ויותר בביצה ואין כל סימן שהיא תיחלץ ממנה בקרוב
|
|
|
אלי אלון
חרפת השירותים הציבוריים בתחנות האוטובוסים המרכזיות נמשכת שנים בעלי התחנות המרכזיות הם בעלי ממון הנהנים מקניות של אלפים הפוקדים את התחנות ומצופה מהם לדאוג לניקיונם ולאספקת נירות ט...
|
|
|
יואב יצחק
מימון יצא לחו"ל לפני יותר מ-10 שנים בתקופה שהתקיימה נגדו חקירה סמויה מצד רשות ניירות ערך, רשות המיסים, המשטרה והרשות לאיסור הלבנת הון מאז נמנע מחזרה לישראל ביקורו בשבועות האחרו...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
מגישה, עיתונאית ושחקנית לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
|
|
|
|
|
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
|
|
|
|
|
כדורסלן דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
ע. הנביא |
|
12/04/11 15:54
|
|
|
|
הדילמה המוסרית היא ממש לא אקדמית, אלא פרקטית ביותר. בכל העיסקאות הקודמות שילמו חפים מפשע בחייהם בעבור שחרור רוצחים. הפעם, כשמדובר על הארכי רוצחים הגדולים ביותר, אין שאלה בכלל האם יירצחו אזרחים, אלא רק מספרם וזהותם. הכותב מנצל בציניות דמגוגית את העובדה שלגלעד יש פנים ושם והורים, בעוד שלאלה שאמורים לפי דרישתו לשלם בחייהם עדיין אין שם ועדיין אין פנים, ועדיין איננו יודעים מי הוריהם. קל מאד להטיף את מוסר ה"היסטוריה" כשאלה שאמורים למות בגלל זה הם ילדים של מישהו אחר. ולכן בפאנץ' ליין נשארת שאלה אחת ויחידה: האם הכותב מוכן שבנו יהיה בין הראשונים שיירצחו בידי המשוחררים? אם התשובה חיובית, נמשיך מכאן את הויכוח. אם התשובה שלילית, שלא יטיף לנו מוסר מזוייף.
|
|
כתוב תגובה ל-
ע. הנביא
|
|
|
|
|
|
|
שמואל ג |
|
16/04/11 02:51
|
|
|
|
דברים נכונים ופשוטים. אין מה להוסיף.
|
|
כתוב תגובה ל-
שמואל ג
|
|
|
|
2 |
|
|
משפחתו ירצחו |
|
12/04/11 17:11
|
|
|
|
בעקבות העיסקה הוא לא היה מעיז לכתוב מאמר הזוי דמגוגי והרסני כזה.
ההורים של גלעד שליט צריכים לשמוח ולהגיד תודה שהבן שלהם חי.
אין להעדיף חופש של אדם אחד על חיים של 100 אנשים לפחות שירצחו בעקבות העיסקה. דמו של גלעד לא אדום יותר.
|
|
כתוב תגובה ל-
משפחתו ירצחו
|
|
|
|
3 |
|
|
בעד'העיסקה'-ניצן |
|
14/04/11 10:02
|
|
|
|
|
4 |
|
|
יוחנן בן יעקב |
|
15/04/11 00:06
|
|
|
|
בס"ד, י' בניסן תשע"א
יצחק, שלום רב!
קראתי את דברייך, "ההיסטוריה תסביר אבל לא תנקה", והצטערתי עליהם. שוב נוכחתי לדעת עד כמה שונות העדשות שלנו וההבנות שלנו את מתחולל סביבנו. בניגוד גמור לך, אני חש שגלעד שליט הופך מיום ליום ליותר קרוב וחי בתודעת החברה בישראל, הוא אינו מתאבן וזכרו אינו מש מאתנו לרגע. כתבת: "... מושג המהווה חלק מאין האונים הקיומי המלווה אותנו בחיינו כאן בארץ הזאת שגבולה המוכר היחיד הוא גבול העוינות והאיבה והמלחמה והטרור". אין אנו חיים בתוך ומתוך "אין אונים קיומי" - ימי השואה חלפו! העוינות והטרור אינם יודעים גבולות, הם מכים בנו בכל מקום ובכל זמן. מותו בשבי אינו ודאי, קרוב לוודאי ששוביו יעשו הכל למנוע זאת, לעומתו, שחרור מחבלים יביא בוודאות כמעט מוחלטת לרצח יהודים רבים. כך היה בעבר, כך הם מכריזים השכם והערב, ואין כל סיבה לאדם רציונאלי להטיל בכך ספק. טיבה של העסקה שהוצעה ועומדת על הפרק - ידועה, לכל מי שמעוניין לדעת יש מושג ברור מאד; שחרור מאות מחבלים רוצחים אל תוככי ארצנו ובתינו! רוב העם אינו אומר: "שחרור בכל מחיר" – זו עמדתם של "מנהיגים" ו"בכירים" רופסים ונרפים. הפולמוס אינו מנותק מהכאב ומהחרדה לגורלו, מההזדהות עם משפחתו האצילה. גלעד שליט אינו מושג, ולכן אין באזכורו ובדיון הציבורי בעניין שחרורו כל חטא. ראש הממשלה אינו נענה לעסקת השחרור המוצעת על ידי החמס, כי הוא יודע שמעשה כזה יהא חוסר אחריות לאומי מהמדרגה הראשונה! דחיית העסקה היא הכרעה מוסרית נכונה. הדורשים לקבל את העסק בורחים מאחריות ומשיקול מוסרי, ונמלטים אל חיקו החמים של הרגש, הרחמים! החטא שלא יינקה הוא הלחץ של "בכירים" "אנשי ביטחון" עיתונאים ואחרים, על ממשלת ישראל – לחץ שמחזק את החמס, וגורם באופן ישיר לדחיית שחרורו של גלעד שליט ועליית המחיר שדורש החמס תמורתו - על חטא זה מי יודע תשובה וכפרה?!
בברכת חג שמח!
יוחנן בן יעקב
|
|
כתוב תגובה ל-
יוחנן בן יעקב
|
|
|
|
|
|
|
יצחק מאיר |
|
16/04/11 21:26
|
|
|
|
יוחנן היקר,
למה אתה מצטער כשאתה נוכח לדעת שעדשות דרכן רואה אדם אחד את המציאות אינן העדשות דרכן אתה רואה אותה? אני דווקא שמח. אינני נמנה עם האנשים המחפשים בעולם הד לחוכמתם שלהם. מרתק אותי פי כמה להתמודד עם דעה שאינה דעתי כמו שמרתק אותי להתמודד על דעתי. אם קראת בעיון, ואיני חושב שעשית כן, דברי, ודאי מצאת בהן עדות לעובדה שאני מתייחס בדרך ארץ לדילמה ומבין ומכבד את העמדה שאתה קרוב לה אך כמו בכל דילמה אין הכרע לא מוסרי ולא ראציונאלי לכאן או לכאן אלא בחירה וקבלת אחריות לבחירה. הבחירה שלי אינה הבחירה שלך ואני אומר אותה ברבים לקנות לה תמיכה בלי לומר עם זאת שהיא ראציונאלית יותר משלך. אינני משתמש בביטויים כמו "רופסים" ו"נרפים" ואיני מעטר את עצמי כאיש הראציונאלי וכבעל עמדה מוסרית נכונה ואת החושבים אחרת כבלתי ראציונאלים לא עלינו. כל המרכאות שלך ""בכירים" "אנשי בטחון" להם אתה מייחס" בריחה מאחריות ומשקול מוסרי", הן מרכאות מטרידות בויכוח שליבתו היא דילמה ולא התנצחות אידיאולוגית פוליטית אלא אם כן, חצית את הקו לשם. לדידי אפשר יהיה להסביר להיסטוריה את עמדתו של ראש הממשלה או ראשי הממשלה ויהיה גם מי שיקבל, אבל שוב, לדידי, ההיסטוריה לא תנקה מי שנכנס למשא ומתן והיה מוכן לחילופי מאות רבות של רוצחים אך עצר באיזה מחסום לא ברור חרף הידיעה כי המשמעות היא הקרבת גלעד. עמדתי שלי הייתה והנה כי אין נושאים ונותנים עם טרוריסטים התובעים מחיר תמורת קידוש ערך החיים. אבל לענות את הדין על ידי הסכמה למאות רבות ולעצור את הכל אגב התנגדות לעוד כמה עשרות מפני קריטריונים שנויים במחלוקת, ולהציג כל זאת לאחר מכן כעמידה בדילמה-לא.
אני חוש�%A
|
|
כתוב תגובה ל-
יצחק מאיר
|
|
|
|
5 |
|
|
יצחק מאיר |
|
16/04/11 23:02
|
|
|
|
אני חושש כי לא החילות להבין את הדברים שאני אומר על חוסר האונים. לי אתה אומר כי השואה נגמרה? בחייך, קרא היטב ותמצא כי לא היה ואין כל צידוק לייחס לי את האמירה האדנותית והמטיפה שלך המאשימה אותי בראיית ההוויה הישראלית כהווייה בתוך מציאות גלובאלית של שואה.
עוד הערה מתודית.מאיין לך, בדיון על דילמה, הלוקסוס לקבוע שקרוב לוודאי יחוסו שובי גלעד על חייו ואילו שחרור המחבלים יביא בוודאות כמעט מוחלטת לרצח יהודים רבים? פתרת את העניין על ידי הכחשת הדילמה. לוקסוס. הדילמה היא שגלעד ימות או אחרים ימותו. לא שזה או זה יקרה, מי ידע, אך זה או זה עלול חלילה לקרות , ועל החלילה הזה או על החלילה האחר יש לקבל אחריות על ההכרעה. אך כמובן , אם חיי גלעד וודאי ומותם של האחרים בידי הרוצחים המשוחררים ודאי, אז אתה האדם הרציונאלי ושכמותי הם החוטאים הרפוסים הלוחצים והנמלטים אל חיקו החמים של הרגש והרחמים ( משפט נורא).
היה בטוב ידיד, ויהי רצון שלא נצער עוד זה את זה רק מפני שדעותינו אינן שוות ונשמח ברב גוניות שעדיין קיימת ולא נכנעה לאוניפורמיות הלוחצת של " ויהי כל הארץ שפה אחת ודברים אחדים"
בידידות ובברכת חג שמח וכשר יצחק מאיר.
|
|
כתוב תגובה ל-
יצחק מאיר
|
|
|
|
6 |
|
|
תמירה |
|
23/04/11 23:09
|
|
|
|
|
|