|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 232/55, היועץ המשפטי נגד מלכיאל גרינוולד. השופטים שמעון אגרנט, יצחק אולשן, שניאור זלמן חשין, דוד גויטיין ומשה זילברג. 17 בינואר 1958
צבי גיל
צבי גיל
"לקחי השואה חייבים להיות לקוד תרבותי של חינוך לערכים הומניים, לדמוקרטיה, לזכויות אדם, לסובלנות וסבלנות, ונגד גזענות ואידיאולוגיות טוטליטריות" - מתוך מנשר ניצולי השואה
דן מרגלית
דן מרגלית
יתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות    לא, זה כבר לא זה, הממשלה בדרך להחלטות פליליות
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הנכבה, מדינה פלשתינית וזכות השיבה
מאת: אורנה רב-הון  |  18/05/2011
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
הכבשה מנסה לחנך את הזאב לא
  עמי, ת"א   18/05/11 18:16
לנסות לטרוף אותה.
והרי הזאב, הוא לא רע - גם בו יש גרעין של טוב. פשוט, היה לו קשה בחיים, הוא פיתח "התנהגות קורבנית" שלא בטובתו. אמא שלו התייחסב אליו לא יפה. צריך להבין אותו. עם קצת חמלה, נוכל לעזור לזאב לצאת מהבעיות הנפשיות שלו, שהן הגורם לאלימות, ולהגיע לפתרון שמוסכם על שני הצדדים. אולי רק רגל אחת, או שתיים - איזושהי פשרה הגיונית.


והזאב? מסתכל על הכבשה מדברת, וחושב רק על דבר אחד: מתי כבר אוכל לנעוץ בה שיניים?
כתוב תגובה ל- עמי, ת"א
פשוט לא נכון !!
  מורה נבוכים   18/05/11 22:10

אנשים כמו אורנה, עם הרבה חמלה ואהבה לזולת ועם שיר או

שניים יכולים לגרום לזאב לעבור לאכילת חסה.

ו-ב-י-נ-ת-י-י- ם

אימאם סעודי בראיון לטלוויזיה של אל-ג'זירה מלפני מספר

חודשים:

"התהילה של האומה המוסלמית הופיעה כאשר לימד אותנו נביאנו

את תעשיית המוות - כאשר הוא לימד אותנו איך ליצור מוות.

או,אז, נעשו החיים בעינינו לזולים".

לו הייתה לערבים משוררת כמו אורנה הכל היה משתנה. תראה

איך הצליחה "גרילת תרבות" של אדולף קלינסקי להפוך את

הפלסטינאצים לאוהבי ה"אחר".
כתוב תגובה ל- מורה נבוכים
2
התורכים מבינים
  אהרן מיטל   18/05/11 20:58
בורק בקדיל, כתב אתמול בהוריט, עתון תורכי חשוב שמופיע גם בשפה האנגלית מאמר פרשנות שכותרתו, נכבה: דם ודמעות. עקרו שאין הנכבה אלא כלי ניגוח וחיסול של מדינת ישראל בידי אסלאמיסטים קיצונים. בסכסוך מאת השנים בין היהודים והערבים בארץ ישראל, החזון הערבי על מדינה ערבית אחת בין הירדן והים, בניגוד להחלטת האו"ם ובמלחמה נגדה ונגד המדינה היהודית, נחל תבוסה. הפלסטינים זכאים להתאבל על כך. הם אינם זקוקים לשום הבנה, כאילו היו ילדים מפגרים טעוני טיפוח. אויבים נלחמים זה בזה, יש מפסידים ויש מנצחים. האויבים צריכים להחליט, כל אחד לעצמו, מה טוב להם, המשך העימות או שלום. רוצים שלום טוב, רוצים להמשיך בעימות, מסיבות טובות או לא טובות, יכולים לעשות גם זאת. אין כאן שום מקום ל"הבנות", אלא לכבוד הדדי, גם בין אויבים.
כתוב תגובה ל- אהרן מיטל
3
את מסלפת עובדות חבל״ז
  שלומי ב   18/05/11 21:38
קודם כל תרשי לי לציין שאני פשוט חרד משילוב שני המילים-השואה והנכבה באותה שורה מפי אישה שמחשיבה את עצמה יהודייה/ישראלית. יש לי דמעות בעיניים רק מהבושה שלי שאני צריך לכתוב נכבה ושואה באותה השורה. אני מזכיר לך ברשותך כמה עובדות שאת ציינת במאמרך אך לגמרי אינן נכונות ולצערי כנראה שגם התעמולה הפלסטינית מצליחה להשפיע על כמה הוגי דעות עד כדי כך שהם נותנים במה לשקרים ולשנאה של ההנהגה הזו, וזה מזכיר מכונת תעמולה אחרת של הגרמנים שגרמה לרצח 6 מיליון יהודים. א. השואה לא התרחשה בגלל שנאת חינם. את מתבלבלת עם חורבן בית ראשון ושני. אני לא חושב שסבתי ומשפחתה ז"ל שנאו מישהו. סבתא שלי הייתה בת 4. בגיל הזה לא שונאים גברת אורנה. בגיל הזה הכל ורוד. במיוחד שלא היה אז אינטרנט או פלאפון, אנשים מקהילות כאלו ואחרות לא ידעו על קהילות אחרות. את חושבת שיהודי יוון התקשרו ליהודי פולין ואמרו להם משהו מלבד חג שמח ? אז למה הנאצים ימח שמם עברו מדינה מדינה ואספו את כל היהודים ואת כל המשפחה של סבתא לאושוויץ ?? ב. עוד שאלה לי אליך, כמה הזדמניות ניתנו לפלסטינאים לקבל מדינה עוד בימי המנדט הבריטי ותוכניות החלוקה למיניהן שהוצעו על ידי האירופאים. למה הם סירבו ? למה הם מסרבים עד היום ? כולם הלכו רחוק, אולמרט , ברק, רבין , פרס ? אלא לא אנשי שלום ? איפה השלום ? מה נשאר מהסכמי אוסלו ? מה נשאר מהיציאה מעזה ? אוסלו הביא פיגועים, דרום לבנון שבהחלט היינו צריכים לצאת משם, הביא את חיזבאללה לגדר, ועזה הביא טילים. על מי אפשר לסמוך ?? ג. איך יהיה שלום עם החינוך השטני שמקבלים הפלסטיניים נגד יהודים ? ד. עוד לא הבנת שאין דבר כזה מדינת כל אזרחיה ? הם שם[ 67-+] אנחנו כאן ואם לא כך זה יהיה הם כאן, אנחנו בים. הם חולמים על זה כל לילה כי ראו את הסרטון שמצויר שהיה בטלויזיה. ה. כמה ערבים מתו בעקבות מהומות, פיגועים, מלחמות לעומת 6000000 יהודים שנטבחו ונשרפו חיים והיו בתאי גזים? מדינת ישראל לא הרגה ערבים חפים מפשע במתכוון. הנאצים תייגו את היהודים וכן רצחו את כל החפים מפשע. ו. דבר נוסף, הזכות שלנו על הארץ היא מימים ימימה. פיתחו בבקשה את ספר התנך ואמרי לי כמה פעמים מוזכרת המילה ירושליים בתנך, במקביל פיתחו את הקוראן ובדקי זאת גם כן. אשמח לקבל את הנתונים בתגובה שלך לתגובה שלי. ממתי קיים התנך ? בטוח שלא מ1948 או 20 שנה לפני כן. זו ההוכחה(אחת מהן). התנך קיים זמן רב בכדי שיפסלו את ההוכחה על קדושת ירושלים ליהודים. לפיכך, חייבת להישאר ירושליים מאוחדת כבירת העם היהודי. ז. יש ערבים מוסלמים בצבא ההגנה לישראל לידיעתך. מספרם בערך 100. והם חלקם עושים שירות לאומי בשביל לקבל הטבות מהמדינה. ח. לא ציינת האם אביך קיבל תשלום עבור הקרקע שהופקעה ממנו. מעניין לשמוע. לסיכום אורנה, תקומי מחר בבוקר ועלי לירושלים, תבקרי ביד ושם ותבקשי סליחה ומחילה מהעם היהודי וממדינת ישראל על כתיבה והשוואה בין הנכבה לשואה( שוב עוברת בי צמרמורת על השורה הזאת).  
כתוב תגובה ל- שלומי ב
ובכל זאת גם האויב שלנו הוא אדם
  אורנה רב-הון   20/05/11 08:23
אני ניסיתי לגרום לכם, וכמובן גם לך, לחוש גם את הכאב של הצד השני, לא להיות שקועים כל הזמן בכאב שלנו. לידיעתך כל המשפחה של סבי וסבתי נספו בשואה, ואני בחיים רק מפני שסבא שלי התעקש לעלות לארץ בשנת 1935 למורת רוחה של כל המשפחה בליטא, שכמובן נספתה בשואה.
כל מלחמה, ולא משנה איזו מלחמה, היא תוצר של שנאה. ושנאה הוא רגש חבוי, ואנשים בדרך כלל לא נוטים להודות ברגש הזה, כי זה לא יפה.
היתה שנאת חינם גדולה בין כל הפלגים של היהדות, בין החסידים, המתנגדים והמשכילים, בין הבונד והתנועות הציוניות, ולהכחיש זאת זו הכחשת ההסטוריה.
הילדים שנספו בשואה נספו בגלל האוירה הכללית של השנאה, לא בגלל שהם עצמם שנאו. נאמר שכאשר ניתנת למלאך המוות רשות להשתולל, גם חפים מפשע נספים.
לצערי שנאת החינם עדיין משתוללת בעם שלנו, וכל מי שמכחיש זאת מכחיש גם את עצם קיומו, למרות שהוא לא יודע זאת.
התגובה שלך מונעת בדיוק מתחושת הקרבן עליה כתבתי שלדעתי היא מסוכנת מאוד, כי היא גורמת לנו לחשוב שרק אנחנו צודקים ונותנת לנו לגיטימציה לשנוא.
צר לי מאוד שרוב התגובות הן תגובות של אנשים שמעדיפים עדיין לשקוע בתחושת הקרבן והתחושה שרק אנחנו צודקים ולכן מותר לנו לשנוא את הצד השני.
אני מקווה שנצליח ביחד לראות גם באויב בן אדם.
כתוב תגובה ל- אורנה רב-הון
השואה היתה תוצאת שנאת הגרמנים
  ליהודים   8/06/11 21:41
ולא שנאה בין תנועות שונות ביהדות. שנאתם העיוורת והמטורפת של המוסלמים כלפינו וכלפי העולם המערבי בכלל היא דבר מסליד. מעבר לכך, האיום המתמיד שהם מהווים, כאשר בכל יום שעובר הם מנסים דרכים חדשות להביס אותנו על מנת להשמיד אותנו. למשל מלחמה ואח"כ טרור ואח"כ אינתיפדה וגם גינוי בין לאומי ולאחרונה התנפלות על הגבולות, פיתוח איום גרעיני הופכים את השנאה כלפיהם לדבר טבעי ומתבקש.
עצם ההצהרה של אדם ש"הוא לא שונא"...היא, היא ההתנשאות הלא טבעית והפלצנית כפי שבאה כאן לכלל ביטוי.
השקפתם המתוסבכת של אנשים דוגמת הכותבת לא תצלח. והיא מהווה מתכון להתאבדות.
כתוב תגובה ל- ליהודים
4
אין צד שני!!!יש אויב החותר להש
  קורןנאוה טבריה   19/05/11 13:16
להשמידנו בגלוי,ומחובתינו להקדים אותו על פי מוסר היהדות מוסר שאומץ ע"י כל אומות העולם:הקם להורגך השכם להורגו-ויפה שעה אחת קודם!!! ואם השיבה שלנו למדינת היהודים שלנואחרי אלפיים שנות גלותו ממאירות לארץ חמדת אבות-עושה להם ולסייענים היהודונים שלהם נכבה על הנשמה?שאינשללה יהיה להם יום יום מגה-נכבה=ונאמר אמן כן יהי רצון-אני בכל אופן לא מוכנה להתנצל על כך שבני עמי שרדו את השואה שהם תתכננו לנו בארצנו ובסופו של דבר ניצחנו- תודה לאל!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
ובכל זאת גם האויב הוא בן אדם
  אורנה רב-הון   20/05/11 08:33
אויב היא מילה גדולה. כשאת מתיחסת אל כל הערבים כ"אויב" את לא רואה את הפרטים. את לא רואה שהבורא יצר אותם בדיוק כמו שהוא יצר אותך - עם אותם איברים בדיוק. עם אותו מכניזם של הגוף ואותה פסיכולוגיה של הנפש.
הסתכלות כוללנית כזו גורמת לנו להתעלם מהסבל של הצד השני וכך להפוך פחות אנושיים בעצמנו.
אם היית הולכת ברחוב ורואה ילד פלשתיני פצוע בגלל שהוא זרק אבן, האם היית נותנת לו למות או שהיית מגישה לו עזרה ראשונה ולוקחת אותו לבית החולים?אני יודעת בדיוק מה הייתי עושה. תחשבי מה את היית עושה. זה ההבדל בין חיות ליצור אנושי. חית טרף היתה טורפת אותו. יצור אנושי יגש אליו וינסה לעזור לו. אני לא רוצה להיות חית טרף.אני רוצה להיות יצור אנושי. לכן אני כותבת את הכתבות האלה. כדי שלא נהפוך אנחנו לחיות טרף נקמניות שרואות באויב שלנו גוש אחד גדול שצריך להרוס ולהשמיד אותו, אלא לראות בו בני אדם שראויים לחמלה. רק אם נחוש חמלה כלפי הצד השני, הבורא יחמול עלינו.
כתוב תגובה ל- אורנה רב-הון
נניח לרגע לצורך ויכוח בלבד
  שהם בני אדם   8/06/11 23:39
הם חייבים לגור כאן? מה כבר אין מקום אחר לערבים? יום ולילה הם סובבים בעולם הערבי וקוראים להשמדתנו. הולכים בעולם כולו וקוראים להחרמתנו.
כל ה"מדינת כל אזרחיה" זה הכל חרטא של אויבים שרוצים להשמיד ומתחבאים מאחורי חוסר שיוויון, בדיוק המצאה של הח"כ ההוא שלהם שכיוון את הטילים של חיזבאללה לבתים שלנו.
כתוב תגובה ל- שהם בני אדם
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il