s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המהפכה הקופרניקאית להתאמת מערכת הביטחון של ישראל
מאת: ד"ר אורי מילשטיין, אביתר בן צדף  |  30/05/2011
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מאמר תמים ומנותק מהמציאות
  שימפאן זו   30/05/11 13:52
ציטוט מהמאמר: "חובה להקים מרכז לאומי לביטחון ישראל, שיהיה בלתי תלוי במערכת הביטחון ובלתי תלוי בממסד האקדמי ובמועצה להשכלה גבוהה."
הצבא החלש משקף עם חלש, מכיוון שהוא צומח מבין שורותיו.
ההמלצה להקים מרכז לאומי בלתי תלוי לבטחון ישראל היא מגוחכת. מי "בלתי תלוי" בישראל? כולם מטלפנים לכולם ולוחצים האחד על השני.
מדוע םפחדה ועדת וינוגרד להצביע על האחראים לכשלון לבנון השניה? כי לחצו עליה לא לעזור לביבי.
מישהו מאמין ברצינות שהיועצים המשפטיים (מני מזוז, יהודה ויינשטיין) לא מדווחים הכל לדורית בייניש ומקבלים הוראות ממנה?
אז מי "בלתי תלוי" במדינה הזאת? אף אחד.
כתוב תגובה ל- שימפאן זו
אי תלות יחסית
  אורי מילשטיין   31/05/11 00:01
מאז פרסום תורת "הפרדת הרשויות" של מוטסקיה במאה ה-18 מבוססת התאוריה של הדמוקרטיה המודרנית על אי תלות של שלוש רשויות השלטון: המחוקקת, המבצעת והשופטת. אי תלות זאת אמנם אינה קיימת בפועל אך ככל שאי התלות גדולה יותר כך תפקוד הממשל יעיל יותר. אנחנו מציעים להוסיף רשות נוספת: האינטלקטואלית שתפעל לגיבוש תובנות לניטרול איומים על המדינה ולהכשרת מקבלי ההחלטות לבצע את עבודתם ביעילות. אנחנו יודעים שבפועל לא תתכן אי תלות מלאה אך ככל שאי התלות תהיה רבה יותר כך ננטרל ביתר יעילות את האיומים על המדינה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
הוספת רשות 4- לא תקטין אי תלות
  עיניה   31/05/11 07:57
צריך להתמקד בהפרדה ובאי תלות .
הוספת רשות רביעית רק תחליש , גם את העיקרון.
מעבר לכך, רצוי לדבוק ב - 3 רשויות, ובכלל רצוי לדבוק ב-3, ( ה-4 הוא החשיבה מחוץ ל-3 הכוללת את ה- 3 ).
כתוב תגובה ל- עיניה
יתכן
  אורי מילשטיין   31/05/11 08:18
אך המערכות היום מורכבות מדי בשביל שלוש הרשויות שקבע מונטסקיה. לפיכך ההחלשה בהיבט אחד תחזק בהיבט אחר
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
2
המאמר הזה כולל יותר מדי נושאים
  ירון זכאי   30/05/11 16:39
1. אי אפשר לטפל ברצינות בכל כך הרבה מהפכות כאשר למסקנות מלחמה מוקדשת שורה אחת, לפעמים יחד עם מסקנות עוד שתי מלחמות, וגם עם המרמרה, כאילו שמלחמת יום כיפור היא שוות ערך למרמרה בחומרה, בעוצמה, באופי האיום, ובמסקנות?! 2. לא מנתחים מדיניות ביטחון בסדר חשיבות יורד מהימ"ם לשריון וכדומה. כישלון הימ"ם מול חולית מחבלים יעלה בחיי אחדים. כישלון זרוע היבשה במלחמה, יכול לעלות בחיי אלפים ובעתיד המדינה....! נכון שימ"ם נבחן ב"ימי שלום", והשריון פחות סקסי, אבל במציאות השריון האוויר, הים, וכדומה יותר מהותיים ליכולות הצבא. 3. כפי שכך לא מנתחים, כך לא כותבים בפסקנות " האויב השיג את כל מטרותיו מבחינה מורלית"; בייחוד כאשר בלבנון הצבא הלבנוני ירה בעצמו והרג עשרות, ופצע עשרות כדי שלא יחצו את הגבול לישראל....אין לך דוגמה טובה מזו להרתעה!!!! האויב בעצמו מונע חיכוך מחשש למלחמה, והורג באנשיו. לא יעזרו כל ההתלהמויות של נאסראללה בבור שלו. אנו ניצחנו! היסטוריון וכותב מאמרים צריך להבין עובדות פשוטות כאלו, ולא לקבוע שטויות בפסקנות. 4. גם חציית מאות סורים שעלתה בחיי 10 מהם, ובפציעת עשרות, אינה ממש ניצחון מורלי לאותם משפחות. זו רק טעימה מהעתיד שיכלול ירי חי לעבר המוני ערבים, והריגתם. חבל לדמיין אותם מגיעים במספרים משמעותיים. מאיפה ייקחו אוטובוסים, סנדוויצים, ושתיה עבורם? אגב כך חדירתם, אף על פי שהיא מחדל, איננה מחדל השווה בערכו לחדירת גדוד שריון, וכדומה. קצת פרופורציה לא תזיק. באו, השתוללו סמוך לגדר וביישוב ערבי, וחלקם לא חזרו. "עוד הישג אעלק".
כתוב תגובה ל- ירון זכאי
המהפכה ולא הנושאים
  אורי מילשטיין   31/05/11 00:30
הנושאים שבהם דן המאמר נכתבו לסבר את האוזן לגבי הטיעון העיקרי: הצורך לחולל שינוי יסודי במערכת הביטחון ולגבי עקרונות השינוי
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
3
it has the right direction
  Gilead   30/05/11 19:02
politics and military should be completely separated. The army works to achieve superiority and win. Israel can not tolerate even one defeat. Get the left of the back of the army.Only professional soldiers who proved to be courage, intuitive, creative and well motivated and educated can win.
כתוב תגובה ל- Gilead
לא ניתן להפריד
  אורי מילשטיין   31/05/11 06:56
בין צבא ופוליטיקה כי הצבא הוא הזרוע האלימה של המערכת הפוליטית.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
ודאי-מושל מקבל כוחו מ-3:צבא
  כסף ופוליטיקה   31/05/11 11:23
הצבא אינו זרוע עצמאי אלא משרת אינטרסים מדיניים. האם הפעלתו עולה בקנה אחד עם אותם אינטרסים, זה סלע המחלוקת, אבל בכל מקרה ראש מדינה , נבחר, צריך להיות הסמכות העליונה. אצלנו ביבי הוא שנבחר, ברק הוא זה שמקבל את ההחלטות. חנן וייס
כתוב תגובה ל- כסף ופוליטיקה
הבעיה אצלינו חמורה יותר:
  אורי מילשטיין   1/06/11 07:03
את ההחלטות העיקריות מקבלים ראשי הצבא שגם לא נבחרו, שגם אין להם הכשרה מתאימה וגם שאופן מינוים לקוי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
4
תגובה
  צנחן   30/05/11 20:30
מסכים לגמרי עם הנכתב.יש לבצער וויזיה שלמה אך איטית בצבא.
כתוב תגובה ל- צנחן
צריך להתחיל
  אורי מילשטיין   31/05/11 00:49
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
5
המומחים אחרונים להבין
  אלון פלג   30/05/11 23:19
המצב אכן חמור, והכישלונות בעשרים שנה האחרונות נהיים חמורים ממחדל למחדל. 1. המשט לעזה. 2. הטבח באיתמר. 3. פריצת הגדרות במג'ד א-שמס. העם מבין וחש יותר טוב מכול המומחים כמה המצב קשה, מה שאהוד ברק כינה כתגובה מאופקת, הרבה אנשים ראו כתגובה כושלת ורופסת. הרבה אנשים התקשו לישון אחרי שכולם ראו בטלביזיה כמה קל לחצות את הגדרות ( איפה לעזאזל שדות המוקשים? והחיילים?) מסתבר שהצבא הוא רק אמצעי להבטיח שילטון כוח וכסף לאליטות ואינו מיועד להגן על אזרחי ישראל. לצערי השינוי יבוא אחרי אסון בסדר גודל קולוסאלי.
כתוב תגובה ל- אלון פלג
את האסון ניתן למנוע על ידי
  אורי מילשטיין   31/05/11 01:00
הרפורמה המוצעת
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
לצערי,את הרפורמה המוצעת ניתן
  רותי איזיקוביץ   31/05/11 13:27
יהיה לבצע רק אחרי האסון, אם בכלל. התרגלנו לומר- "צריך ל..." עד שאפילו מי שבידיו השררה לכאורה (שרים אנשי צבא בכירים)אומר מה צריך ל...הבעייה לא מה צריך אלא מי יעשה אם השוררים לא עושים. רק אל תגיד "בשביל זה יש בחירות".
כתוב תגובה ל- רותי איזיקוביץ
עקרון השרידות
  אורי מילשטיין   31/05/11 20:33
אכן לפי עקרון השרידות כל תת מערכת מתאמצת לשרוד אפילו אם פירוש הדבר קריסת המערכת הראשית.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
6
המסקנות שגויות: צריך פחות מנהל
  ויותר לוחמים   31/05/11 00:28
אין שום טעם להפוך את מג"ב או את פיקוד הסיירות ל'זרועות'. יש כן לבצע, בסדר עדיפות יורד: א. חטיבות הרריות - להקים ולתעדף. ב. איחוד חרמ"ש עם הנדסה, כי ספקטרום המשימות של הם די חופף, כמו גם ציודם והפעלתם. ג. אבולוציה כמו בצבא גרמניה בעשור האחרון, שעבר מכ-20% לוחמים לבערך כפליים מכך. ... כמובן שבשלב ראשון מעיפים את כל הנשים מכל כוחות הבטחון.
כתוב תגובה ל- ויותר לוחמים
הלקוי הבסיסי של צה"ל
  אורי מילשטיין   31/05/11 06:15
אינו העדר לוחמים אלא פיקוד גרוע המפעיל אותם באופן תת-אופטימאלי.אותו ליקוי אפיין את צבא ברית המועצות לעומת הצבא הגרמני במבצע "ברברוסה" ביוני 1941.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
7
It ain't gonna happen
  אילנה_כפס   31/05/11 00:55
כפי שאמר נתניהו לאובמה: It ain't gonna happen. זה לא יקרה. מדוע? תקראו את "הנסיך" של מקיאוולי. דיברתם על "שרידות"? יש חוק ברזל, שהמערכות מגינות על עצמן כנגד שינויים. הניתוח שלכם נכון (ואורי מילשטיין הוא גאון). אבל השינויים לא יקרו, כי המערכות תגנה על עצמן כנגד שינוי. בואו נקווה שיעקב עמידרור יביא לשינויים כלשהם לטובה.
כתוב תגובה ל- אילנה_כפס
אכן המערכות מגינות
  אורי מילשטיין   31/05/11 06:27
על עצמן עקב עקרון השרידות ולכן הן קורסות. אבל לא כל קריסה היא איון. לאחר יום הכיפורים הבא או מלחמת לבנון השנייה שלנו המערכות הכושלות תתקשנה להגן על עצמן ואז ניתן יהיה ליישם את המודל המוצע.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
8
יישר כוח לאורי מילשטיין!!!!
  קורןנאוה טבריה   31/05/11 06:26
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
תודה, כשתתגבש מסה
  אורי מילשטיין   31/05/11 07:03
קריטית של תומכים ניתן יהיה ליישם את המודל ולבצע את הרפורמה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
9
מקצוענות פוליטיקה ומחוייבות
  דב מאיר1   31/05/11 08:31
המאמר דן בשינויים איסטרטגיים וטקטיים נחוצים. לאלו יש להוסיף את השינויים הנחוצים בתחום הפוליטי והאידיאולוגי.
א. תורת הבטחון הלאומי - הצבא היום מחונך לחשוב שתפקידו הינו להגן על המדינה ולנהל קרבות בהם יש לחוס על חיי אזרחים "חפים מפשע" בשעה שתורת הבטחון צריך שתהיה שלמדינה היהודית יש עורף קרקעי דל. בהתאם תורת הבטחון צריך שתפעל לתפיסת שטחים חיוניים לבטחון המדינה. לדוגמה השטח עד לליטני בלבנון.
ב. תפיסת שטח בלי אזרחיו היינו במסגרת אמנות ג'נבה ניתן לנהל קרבות בהם חיי אזרחי האוייב ה"חפים מפשע" יהיו מובטחים או להיפך. שהרי בית ממנו מתבצע ירי שיש בו גם אזרחים יכול שיהיה מופצץ למרות אזרחיו באשר הדבר תואם את האמנות הבינלאומיות. כלומר יש צורך לפתח תורת בטחון השואפת לנקות שטחים נחוצים מאזרחיהם. נחוץ מאוד להפנים במוחות החיילים שהאזרחים אינם "חפים מפשע" כמו למשל ברצועת עזה החמאס זכה בבחירות ב80% וללא קבוצה מתחרה כל שהיא השואפת לשלום. גם יש להבהיר לחיילים שיש לנו עסק עם עמים שהאידיאולוגיה שלהם הינה נאצית ועל כן אין לחוס על אזרחים.

המטרות המדיניות של המדינה צריך שתעצמנה את כוחו של העם היהודי וזה אומר עידוד הילודה העברית, ביטול חוק איסור הפוליגמיה (שאינו אלא כפיה דתית חילונית,עידוד היציאה מן המדינה של אוכלוסיה עויינת (מדובר בחלק ניכר של האוכלוסיה הערבית).
המדינה צריכה להצהיר שחוזי השלום עם שכנינו הם על דעת של שלום אמת משעה שיופרו הרי המדינה רואה בגבולות התנכיי"ם המובטחים את גבולות המדינה. בהתאם מבין השומע שאם המצרים יפרו את חוזה השלום הרי נראה את גבולנו עימם בתעלת סואץ.
כך גם בירדן עד המדבר ובסוריה עד הפרת.
הפוליטיקה הכיבושית צריך שתהיה השלטת דת בני נוח על השטחים הנכבשים מה שיביא לשינוי אופיה העויין של האוכלוסיה.
גם בתוך תחום המדינה, הפוליטיקה ה"בטחונית" צריך שתביא לשלילת לימודי האיסלאם בבתי הספר הערביים באשר הוא מטיף לרצח יהודים בגלוי כאשר תוצאה ממנו הינה אוכלוסיה עויינת גדלה מבית המאיימת מבית כגייס חמישי. במקום זאת יש לכוף לימודי 7 מצוות בני נוח.
על המדינה לומר מפורשות שהיות והאידיאולוגיה של האיסלאם במדינות השכנות הינה נאצית הקוראת להשמדת העם היהודי קמה לנו הזכות להשמיד כל קבוצת אוכלוסיה כזאת. בהתאם כל כנס פומבי של החמאס למשל צריך להיות מטרה צבאית להשמדה המונית.
כתוב תגובה ל- דב מאיר1
דב, יש לנטרל איומים
  אורי מילשטיין   31/05/11 18:13
בצורה אופטימאלית הכוללת הכשרה מחשבתית, רוחנית וטכנית, כדי להשיג את התוצאה הרצויה במחיר הנמוך ביותר. בכך צריך לעסוק המרכז לשרידות עם ישראל ומדינת ישראל שאני מציע.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
10
מהפכה קופרניקאית התרחשה
  רותי איזיקוביץ   31/05/11 09:08
כבר, כאשר נוצר היהודי החדש. הוא גידל את ילדיו על עץ נטול שורשים, לכן רק טבעי הוא שילדיו יעקרו עץ זה מאדמה שלפיכך אינה יכולה להיחשב בעיניו שלו, ואף יסרבו להילחם עליה. זה העניין. נכון בהחלט שהצבא מכתיב לפוליטיקאים את פעולותיהם, אבל הוא יכול לעשות זאת משום שאין לפוליטיקאים שום עקרונות, אלא ה"אני" שלהם. גם הם גדלו על אותו עץ. בקיצור, עם ישראל וארץ-ישראל לא מעניינים אותם. השפעת הצבא על המדיניות התגלתה במערומיה בשנת הגירוש, לפני שש שנים.הסתבר שעשר שנים לפני כן השתלט על מלת"ם שמאלן קיצוני (כך העיד על עצמו)תא"ל שמעון נווה כשהפוסט מודרנה היא נר לרגליו, ומכאן לפוסט ציונות: אין אויב אלא אחר, לא תהיינה עוד מלחמות קלאסיות, לכן אין לחתור לכיבוש ולניצחון. ה"עימות מוגבל בעצימות נמוכה" היא מבית מדרשו. כך גם ה"פצל"ם- פעולות צבאיות לא מלחמתיות כמו ההתנתקות".
עליבותו של הצבא אכן נובעת מעליבות היכולת האינטלקטואלית של קציניו, כך ששני שמעונים- פרס ונווה יכלו כל אחד מכיוון ה"ציונות" שלו, לגרום לכל האסונות, החל מהתפיסה שחבלי מולדת הם "שטחים כבושים" שהביאו לסירוב גיוס משמאל ולאוסלו, ועד התפיסה שאין אויב, שהביאו ליודנריין וללבנון 2.
כתוב תגובה ל- רותי איזיקוביץ
לקרוא את תגובת רותי איזיקוביץ!
  צודקת בכל מלה.   31/05/11 11:19
כתוב תגובה ל- צודקת בכל מלה.
רותי, שמעון נווה וחבריו
  אורי מילשטיין   31/05/11 18:36
יכלו להשתלט על הצ"ל לפחות לתקופה מסוימת אך קריטית, בגלל כשלונות צה"ל וחיפוש אחר משיחים שיחלצו אותו בכישוף ובלי כאבים מדרכו הכושלת. כך הם הגיעו לשמעון נווה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
11
צהל אינו הבעיה....
  מטאטא   31/05/11 09:18
צהל אינו הבעיה, מכיון שיתרונינו הצבאי על מדינות ערב מוחלט. גם אם דרוש שינוי גדול בצבא, הסיבות לבעיות המדיניות, שהועלו כאן, מקורם בחברה שאבדה את ערכיה. הבעיה היא הניכור האסקפיזם וחוסר המעורבות של החברה בישראל. כתבתי על זה רבות בעבר, כאן באתר. וחברה כזאת היא "בסיס" מצויין לגידול חיידקי רקב הנמצאים במוסדות השלטון. ולא, כאמור, הבעיה אינה צהל. הפער הצבאי-טכנולוגי בין צהל למדינות ערב הוא של שלושים שנה לפחות. לדוגמה מדוע לקח לצהל שמונה שנים עד שנכנס לעזה? הרי ברור שמדובר כאן באתגר צבאי קטנטן לצהל. והתשובה ברורה: לחברה המנוכרת בישראל לא היה אכפת מבשר התותחים בשדרות. ובכלל נוצר מצב מטורף, שחיי חיילי צהל הפכו חשובים יותר מחיי תושבים. בקיצור- המאמר אינו מביא באמת את הסיבות האמיתיות למצבה הבינלאומי של ישראל כעולם. תפישתו של אורי מילשטיין, כאילו התמודדותינו בסכסוך בינינו לבין הערבים, תלוי אך ורק בצהל, מאוד מוגבלת לטעמי.
כתוב תגובה ל- מטאטא
חולק עליך קשות
  אביתר בן-צדף   31/05/11 12:53
חולק על הקביעה המוחלטת במשפטך הראשון. צה"ל מתקשה להתמודד עם צבאות ערב מתחילת שנות השישים. רואים זאת היטב בקרבות היבשה במלחמת ששת הימים, בפעולות התגמול לפניה, בקרב על המים ובמלחמ ההתשה. מי שלא הבין זאת אז, ראה זאת בכישלונותינו הרצופים במלחמת יום הכיפורים.

מאז יש לערבים תשובות, שמאפסות את יתרוננו לכאורה.

צריכים להקים מחדש את צה"ל. מה שיש כעת אינו צבא, ואינו מוכן למשימותיו - הגנה על מדינת ישראל וגיבוי צבאי למדינות של מנהיגות המדינה. צה"ל כיום מסכן בתפקודו הלקוי ובסיאובו את ביטחוננו, והנו משענת קנה רצוץ למדינת היהודים.

זה עיקר הבעיה: אין לנו צבא, למרות שיש ארגון, שמכלה מיליארדים של דולרים ושל שקלים מתקציב הביטחון בטענות שווא, שהוא מגן על המדינה.

השאר - משני, לדעתי.

כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
מקבלי החלטות לאומיים
  אורי מילשטיין   31/05/11 19:36
א. המאמר שם דגש לא על לחימה בשדה הקרב בהיבטים הטקטיים אלא על תפיסת הביטחון בהיבטים האסטרטגיים מדיניים ולאומיים הכוללים גם את הנקודות שאתה מעלה.
ב. לפיכך המאמר מציע לא רק להכשיר בצורה הרבה יות ריעילה את קציני צה"ל אלא את כל מקבלי ההחלטות הלאומיים כדי שיוכלו לטפל ביעילות בבעיות שאתה מעלה שגם הן נוגעות לביטחון.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
12
ליהי ויגודסקי
  ווסט פוינט גלילות   31/05/11 10:53
"לקחנו מג"ד או מח"ט ונתנו להם לפקד על סד"כ כיתתי כמעט. זו חניכה על ידי מי שבא מהשטח, טועם עכשיו את הטעימה האקדמאית ויודע לחבר את הדברים בין העולם התיאורטי והסטרילי באופן יחסי של האוניברסיטה לבין עולם השטח ולהפוך את ההלכה למעשה". ווסט פוינט גלילות ליהי ויגודסקי
 ווסט פוינט גלילות
כתוב תגובה ל- ווסט פוינט גלילות
ווסט פוינט וגלילות תלויות
  אורי מילשטיין   31/05/11 19:53
הטיעון שלי הוא שיש להכשיר את המפקדים הבכירים על ידי גורם בלתי תלוי במפקדים הבכירים בצה"ל. מצב זה אינו קיים בווסט פוינט ובגלילות
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
13
אף פעם לא למדנו באמת
  צריך מג"ד.   31/05/11 10:59
אל"מ וירוב מפקד על המכללה בשנתיים האחרונות: "למרות שהצבאות בשאר העולם השתנו והפכו להיות צבאות מקצועיים, אנו נשארנו באותה דרך. הפעם הראשונה שניגשנו ללימודים רציניים בנושאים הצבאיים בפו"ם, ולא במסגרת השתלמויות, הייתה כשהיינו בני 29 או 30, כלומר לפני תפקיד המג"ד. אז למדנו חומרים שלמעשה צריכים אותם מפקדי מחלקות ומפקדי פלוגות. אף פעם לא למדנו באמת מה צריך מג"ד. חנן וייס
 אף פעם לא למדנו באמת מה צריך מג"ד.
כתוב תגובה ל- צריך מג"ד.
גם פו"ם הוא ברמה נמוכה
  אורי מילשטיין   31/05/11 20:01
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
14
המג"ד מחליט ?! שקר
  הקיבוץ מחליט   31/05/11 11:03
"תהליך המיון שלנו הוא אחד מהתהליכים המורכבים בעולם. בניגוד לווסט פוינט או לשאר המכללות המקבילות בעולם, שבוחרות את האנשים שלהם על בסיס מרכז הערכה ונתונים פסיכומטריים של המועמדים, אצלנו לנתונים האלו מצטרפות עוד ארבע שנים של ניסיון בשטח. מי שעבר את כל המשוכות העומדות בפניו בארבע שנות שירותו, עובר מיון נוסף שבו המג"ד מחליט כי אותו קצין יהיה המ"פ העתידי בגדוד שלו. מיון כזה והזדמנות כזאת אין בעולם". חנן וייס, סא"ל במיל' מבין גם בחליבה
 המג"ד מחליט כי אותו קצין יהיה המ"פ
כתוב תגובה ל- הקיבוץ מחליט
זאת סלקציה
  אורי מילשטיין   31/05/11 20:15
שרירותית וסוביקטיביסטית
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
15
במ"לים-בני משקים לפיקוד
  המטכ"ל מהקיבוץ   31/05/11 11:19
הרמטכ"לים האחרונים כולל הנוכחי בני מושבים. בניגוד לגירסה הרשמית של הצבא שהוא הפסיק עם האפליה. נהפוך הוא, ה"סרוגים" נתקעים בדרגות האל"ם (עם נעליים שחורות), למרות שהדפ"ר שלהם כפול משל הבמ"לים (בעלי הנעליים האדומות). במ"לים-בני משקים לפיקוד חנן וייס דרגת שחרור : מ"מ שדה בהנדסה קרבית, 605 רמה"ג
 במ"לים-בני משקים לפיקוד
כתוב תגובה ל- המטכ"ל מהקיבוץ
16
חברים יקרים:אורי ,אביתר, דב
  משה לבל-כפר סבא   31/05/11 12:43
ומאיר, כל מה שכתבתם נכון אבל תת-אופטימלי, מכיון שמסתכל על הבעיה חלקית ,כולכם וגם שמוליק גורדון שבשנים האחרונות מציף במקצועיות את הבעיה אוירית ,אינכם מכירים את האפקטים החשובים של המודיעין המבצעי ושל הלוחמה האלקטרונית, שכבר במלחמת העולם השניה -שני אלמנטים אלו הפכו להיות מאד משמעותיים, אם לא מרכזיים, ולראות המכלול רק בראיית -חי'ר שריון -חפ'ק -פיקוד, לא מספיק. אני ער לכינוי של מאיר הפטישיזם של הטכנולוגיה, אבל עובדה שכפפות המשי שהרוסים מתיחסים אלינו היום , הם בגלל תלותם האיסטרטגית בנו באספקת מזל'טים , שאת נחת כנפיהן הם גילו בימי התבוסה הראשונים מול גיוארגיה, כאשר רק הלוחמה הקיברנטית הרוסית שלהם חילצתם מתבוסה בשטח.
הרבה מן הנ'ל -לא בששת הימים ולא ביום כיפור , ולא בשלום הגליל -לא סופר, וכנראה לא יסופר עוד שנים רבות, כמו שדברים של הבריטים והגרמנים בתחום במלחמת העולם השניה, משתחררים לאט לאט רק בימינו. אפשר להבין את מלחמת העולם השניה בלי אניגמה או קניקביין? במלחמת יו'כ נעצרה חטיבה מצרית ימים שלמים- ללא שום כוח קרקעי מולה- לא אפרט!!!
גם מארבי ל'א -ומשני הצדדים לא אפרט .
ובנוסף לכך , מתעלמים מבעיית ההגנה והשרידות של האוכלוסיה ומתקני המדינה ופריסתם הנכונה. מסתבר שמצוות יישוב ארץ ישראל- היא מצווה בטחונית- לעילא ולעילא. את זה הרוסים חוו קשה במלחמת העולם השניה, וחס וחלילה ...אצלינו
לכן עם החברות וההערכה הרבה- הפתרונות שלכם הם סוב -אופטימליים כי הם דנים רק בראיה חלקית של הבעיות והפתרונות, בהתעלם מהחלק המדעי -טכנולוגי שחשיבותו מעבר למימד הצבאי(לוחמתי קלאסי) והפוליטי.דרכו של קרחון שהוא 90% מתחת למיים ורק 10% גלוי ,כך זה כאשר יש מלחמה חשאית מתמדת, גם בתקופת קרבות וגם בימי 'שלום' והיא כקרחון.
אז מה טעם לראות את אפקטי הגלוי כשלא מכירים וברוך ה' לא יכולים להכיר את הרוב הסמוי????
כתוב תגובה ל- משה לבל-כפר סבא
מערכת משולבת ומאוזנת
  אורי מילשטיין   31/05/11 20:22
משה לבל, המאמר אינו עוסק בחי"ר או בשריון בלבד אלא גם במערכת המדעית ביטחונית ואיך לקבל בתחומה החלטות אופטימאליות.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
17
פרולה, פרולה פרולה
  טיל אוילנשפיגל   31/05/11 13:07
"אינטלקטואליזציה, משמעותה - הבנה דינאמית של משמעויות משתנות תוך כדי תהליך רב-ממדי."
זה מבוזבז עלי. עברית קלה, בבקשה.
כתוב תגובה ל- טיל אוילנשפיגל
18
קורס קצינים
  עוזי מרום   31/05/11 14:04
דברים כדורבנות!
הצבא בן 63 וקורס הקצינים עדיין רק בן 6 חודשים !!!
הסד"כ גדל,הטכנולוגיה התפתחה ומן הראוי שקורס הקצינים
יעלה בדרגה ויהיה 3 שנים (כולל B.A)
כתוב תגובה ל- עוזי מרום
במערכת אנטי-אינטלקטואלית
  אורי מילשטיין   1/06/11 07:11
כמו בצה"ל יש זלזול בהכשרה מעמיקה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
19
חלק מהתגובות הן מיני מאמרים
  ירון זכאי   31/05/11 14:24
הנה מתברר מיד כי כל עם ישראל מודאג ומבין בביטחון. חלק מהתגובות ברמה גבוהה ביותר וסותמות חורים במאמר. העניין הרבה יותר רחב ועמוק מהגישה הכאילו-מדעית שמביא צדף בשם מילשטיין. אי אפשר ללמוד מלחמה באקדמיה של ווסט-פויינט, או ב"הרו". את זה יודע כל בוגר באותן אקדמיות! אולם מתעקשים שוב ושוב ללמד את "אמנות המלחמה" שאינה מדע דווקא באקדמיות. שוב ושוב הוכח כי אקדמיות מגדלות קצינים גבוהים ונאים מקושטים בסמלים, אשר חייליהם "נהרגים לפי הספר" בצבאות דוגמטיים. כלום לא השתנה מאז דוד המלך שבא עם חלוקי נחל להביא סנביצ'ים לאחיו בעמק האלה, ובאותה הזדמנות לימד את גוליית והפלישתים שיעור באמנות המלחמה. המקלעת רק השתכללה....
כתוב תגובה ל- ירון זכאי
בקיצוטר - יחי הדילטנטיות
  אביתר בן-צדף   31/05/11 15:02
ספר זאת להורים השכולים ולנכים, שמפקדיהם הבלתי-מוכשרים תרתי משמע היכו בהם יותר מבאויבינו.

מה שאתה מציע כבר נוסה, והביאנו לשאול. כרגע אנחנו בועטים במסורת של הדילטנטיות ושל השרלטנות, שמאפיינת אתצ הדגנרלים העבריים. למרות עיסוקנו האינטנסיווי בביטחון זה כמאה שנה, יש לנו צבא עלוב, דל-הישגים, שמסכן בתפקודו הלקוי את עצם קיומנו.

אם זה לא מפחיד אותך - יבושם לך.

מהיכרות ארוכה עם צבאנו - אני חרד מאוד לגורלנו.

ודרך אגב, ירון, לא רע, שלאנשים יש מה להגיד. מי ייתן, ולגנרלינו יהיה גם מה להגיד - פרט להנפקה בלתי-פוסקת של כישלונות ושל שחיתויות.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
הרבה שנינות כדי לא לנתח באמת !
  קורא מהצד   31/05/11 16:11
ביקורת נוקבת מאנשי מקצוע מעולים במאמר עיתונאי קצר ביותר - ואתה דורש שהיא תהיה מקיפה וממצא? הרי זה עיתון - פה המטרה לבצע הלם מחשבתי ולתת מוטיבצחה לחשיבה ולשינוי. כאילו ב "שנינות" אתה בעצם מגן בלהט על הישן - בדיוק השמרנות והסיאוב המחשבתי ש דוקטור מילשטיין מצביע עליו. הבעיה שאינך מוכן להביט נוכחה במציאות העגומה של צבאינו ושל החברה שלנו כולה. אז הנה בשבילך כל המאמר ב שני מישפטים. אם חפץ חיים אתה לישראל מדינתינו אנא אל תנפנף את העובדות. הנה להלהלן: 1 דו"ח וולד ומחקר מילשטיין, ועדת וינוגרד ועוד מיליון עובדות ידועות לכולנו על מלחמת יוה"כ ומלח. לבנון 1 ומלח. לבנון 2 וכו וכו - כולם מוכיחות לחלוטין את העובדה : צה"ל אינו מתפקד נכון. יש יסוד חזק לטענה שצה"ל יכשל קשות במלחמה רחבת היקף הבאה. 2 מסקנה: דרוש שידוד יסודי וזעזוע שיחליף את הקצונה הבכירה הנוכחית בקצונה מבריקה שאכן תנצח במלחמה הבאה. אגב, הנה עוד הוכחה : ראה איזה עלובי אישיות ודלי אינטלקט מתגלים הבכירים באלופים שלנו ללא הילת המדים עליהם: אהוד ברק, ליפקין-שחק, מופז (לא צריך הסברים),חלוץ (פלזמה), 20 אלופים חותמי קריאת הנסיגה לאלתר (שהתפרמה לפני שבוע), וכן אפילו לוחם עז, אדם מוכשר מאד ואמיץ אך מסתבר שדי טיפש - מאיר דגן.
כתוב תגובה ל- קורא מהצד
20
אין במאמר פתרון אמיתי
  ישראליק   1/06/11 19:46
השמאל הקיצוני בארץ היווה בשנת 1920 כ-5% מהאוכלוסיה לכל היותר. היום הוא מונה אולי 10%.
אבל
הוא מהוה 90% בבית המשפט העליון
ואולי 70% מכלל בעלי תפקידי מפתח במערכות השלטוניות בארץ.
"חבר מביא חבר" לכל מערכות השלטון.

...ונניח שיוקמו בארץ כל המוסדות לפי הצעת המחברים, ומוסדות אלה יאוישו בחברי עשרות (מאות?) הארגונים נתמכי "הקרן לישראל החדשה"..... האם ניתן לצפות לשיפור כלשהו במצב המדינה?

המאמר תמים ומנותק מהמציאות השלטונית בארץ !!!

אינני מאמין שמישהו ינסה לחקור תחקירי אמת בנושא מחדלים בארץ לפני שיתעוררו המוני המתנגדים להגמוניה של המיעוט השמאלני ויכפו דעת הרוב בארץ על המיעוט השמאלני השולט כאן.
כתוב תגובה ל- ישראליק
פתרון "אמיתי" במובן המוחלט
  פילוסוף!!!#   1/02/17 18:27
לא יכול להיות.
כתוב תגובה ל- פילוסוף!!!#
21
בנוגע להצעות למהפכה
  טוביה גולדשטיין   2/06/11 12:39
קראתי בעיון רב את המאמר של ד״ר. מילשטיין וברצוני להגיב עליו בקצרה . ראשית, ההצעות לריאורגניזציה של כוחות בביטחון היא הצעה טובה ויהיו לה מספר תוצאות חשובות וביניהן, א. היא תזעזע את המערכת ואולי בכך תגרום ל״פירות הבאושים״ ליפול מהעץ. כך שהיא תביא לרענון ולדם חדש בתפקידי מפתח שיבטיחו לפחות שינויים ורענון באופן המחשבה. ב. לרעיון הטלטול הייתי מציע גם שינויים והתאמות ביחידות המיוחדות ללחימה בבלתי סדירים זאת אומרת הקמתן של מסגרות לחימה שיתאימו לאובייקט הלחימה- חיזבאללה -בגיזרת לבנון ולחמס בגיזרת עזה ג. לשלוח קבוצות קטנות וניבחרות של לוחמים לארצות שיש להן עם ישראל יחסים מיוחדים וזאת על מנת ללמוד מניסיונם בטיפול בבלתי סדירים, לדוגמא סרי-לנקה ואופן טיפולה בכוחות הטמיליים, הודו וטיפולה בטרור הקשמירי לצרף קבוצות קטנות וניבחרות ליחידות המובחרות של האמריקנים באפגניסטן וכו׳ ניסיונם של אחרים יכול לעזור לשיפור באופן החשיבה בלחימה ולעזור לצהל לפתח תורות לחימה חדשות בכל הנוגע לשינויים במבנה מערכת ההשכלה, לדעתי , הדבר יהיה קשה עד בלתי אפשרי לערוך שינויים במערכת שהתקבעה לפני שנים. לדעתי יש לשנות את תוכנית הלימודים ולא לשנות את המסגרת שהתקבעה על יסודות לגמרי לא רעים. בקיצור, רפורמה כן, הרס המערכת -לא בכל הנוגע לביטחון, לחינוך, וכו׳
כתוב תגובה ל- טוביה גולדשטיין
אינטלקטואליזציה
  אורי מילשטיין   19/06/11 21:20
הליבה של ההצעה שלנו היא אינטלקטואליזציה של מערכת הביטחון שהיא ביסודה אנטי-אינטלקטואלית. כדי לבצע מהלך זה יש צורך במהפכה של ממש.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
22
דווח מבקר המדינה על בזיונות
  אורי מילשטיין   1/02/17 09:32
תפקוד הקבינט הביטחוני במבצע "צוק איתן" ב-2014 מוכיח עד כמה צדקנו בתוכנית לעיל. אבל עדיין לא מאוחר לאמץ את התוכנית הקופרניקאית לצרף את מערכת הביטחון לתרבות המדעית שראשית לפני 4000 שנה בגילוי של אברהם אבינו את מציאות השל מציאות מופשטת - לא חושנית פרימיטיבית.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
23
מהפכה קופרניקאית - לא פחות !
  אייזיק ניוטון   3/02/17 17:17
איזו יומרה, איזו פלצנות, איזה חארטה. פילוסופים דה לה שמאטה.
כתוב תגובה ל- אייזיק ניוטון
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il