s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישת טלוויזיה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חוק מחרים דמוקרטיה
מאת: יאיר רוטקוביץ'  |  14/07/2011
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
הזכות להחרים ולהזיק?
  אלישמע   14/07/11 14:17
צריך למצות איתכם את הדין.
כתוב תגובה ל- אלישמע
2
שאלה מעניינת
  ע. הנביא   14/07/11 14:38
אם נעשה ניסוי, חבר רוטקוביץ, שבו אתם תכריזו חרם על מוצרי התנחלויות ואנחנו נכריז חרם על תוצרת הרשות הפלסטינית. איזה חרם יהיה לדעתך יותר אפקטיבי? הא? על זה נאמר על דאטפת אטפוך, והמבין יבין.
כתוב תגובה ל- ע. הנביא
החרם שלך יהיה אפקטיבי יותר
  יאיר רוטקוביץ'   14/07/11 15:21
אז מה? מדובר על הזכות להחרים. אתה רוצה להחרים? תחרים. לא צריך להוכיח למי יש גדול יותר.
כתוב תגובה ל- יאיר רוטקוביץ'
3
בגרמניה הוחרמו חנויות יהודים
  נחום שחף   14/07/11 15:29
במה אתם סמולנים נאורים טובים מכנופיות נאציות בגרמניה שהחרימו חנויות של יהודים? הם הנאצים שרפו חנויות וספרים ואתם סמולנים טובים גרשתם עשרת אלפים יהודים שגרו מעבר לקו הירוק, החרבתם 27 ישובים פורחים, אלפי בתים, מאות חממות, עשרות בתי כנסת, גנים, ובתי ספר, ואף מעצמות המתים לא משכתם את ידיכם. הם הקלגסים הנאצים הרסו בזזו ושרפו תוך התהדרות בתרבות הגרמנית ואתם כמו אבותיכם האידאולוגים באים בשם הנאורות, ושמירת זכויות האדם בפיכם.
 שאלות לסמולן הנאור
כתוב תגובה ל- נחום שחף
כן, אתה צודק, אין אין אין הבדל
  יאיר רוטקוביץ'   14/07/11 17:10
אחד לאחד.
כתוב תגובה ל- יאיר רוטקוביץ'
מישהו ציפה שסמולן יתמודד באמת
  פאשיסט אדום   15/07/11 15:03
לא תצליח לבלבל שמאלן/סמולן עם עובדות. מישהו ציפה שסמולן יתמודד באמת ללא דמגוגיה וצביעות? הם אוהבים לשחות בדייסה של חבריהם ועוזריהם, ולהסתפק בדמגוגיה ושינאה. [הבהרה: "עוזריהם" הכוונה לשותפים ששומעים לקול הפרופסורים שמציעים איפה כדאי לעשות את הפיגוע הבא]
כתוב תגובה ל- פאשיסט אדום
יש הבדל=כשיהודונים מחרימים יהו
  קורןנאוה טבריה   17/07/11 14:23
יהודים,רודפים אותם,מעלילים עליהם עלילות-דם ובדיות סרק סרק,יורים עליהם כשדגל-לבן בידיהם,מגרשים אותם מביתם ואדמתם= היהודונים גרועים הרבה יותר מהגרמנים,מהנאצים,מהפלשתינאצים ומכל אויב וצר=גם אין מה להשוות!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
4
החרמות השמאל
  מקס פאואר   14/07/11 16:53
השמאל חולה הנפש קורא להחרים תוצרת ישראלית באירופה ,הם נהנים מחולי נפש שמאלנים אזרחי מדינות אירופה שהפכו דוכנים בשוק המזון בפריז, לאשפז מידית את חולי הנפש השמאלנים. ויפה שעה אחת קודם !
כתוב תגובה ל- מקס פאואר
5
חייב להיות חוק מחרים דמוקרטיה
  זקן   14/07/11 17:03
שמכוון נגד דמוקרטים אשר מחרימים את החוק
כתוב תגובה ל- זקן
6
על הממשלה לפצות על החרם
  איש עצוב   14/07/11 17:09
בקצבאות, בביטול מס הכנסה, בביטול גבית מע"מ, השחרור התושבים ממחצית ימי המילואים (או הפיכת המילואים בהתנחלויות לשרות קבע בתשלום) ברכישות של הממשלה רק בהתנחלויות - וכך יובטח השיויון ותבוטל בפועל המשמעות של החרם. חובה של הממשלה לשיויון לא צריכה להתבטא דוקא בחקיקה לפני חקיקה יש לנסות פעולות מנהלית מתקנות, ואם זה לא מוצא חן בעיני השמאל, שיקפוץ.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
פצה א תנובה להחרמת הקוטג...
  יאיר רוטקוביץ'   14/07/11 19:12
מדוע לתת רק למתנחלים בשטחים פיצוי על חרם אזרחי? מדוע לא לפצות את תנובה ושטראוס. מה ההבדל ? ואם יש הבדל... לא תצא מזה.
כתוב תגובה ל- יאיר רוטקוביץ'
7
יאיר-אתה צודק בכל מילה
  אבנר צפוני   14/07/11 21:50
חזק ואמץ.
כתוב תגובה ל- אבנר צפוני
8
אתה צודק יאיר- אבל...
  יובל המבולבל   15/07/11 05:38
שלום יאיר

אני מסכים איתך שהזכות לחרם צריכה להיות קיימת במשטר דמוקרטי, אבל ופה האבל הגדול. אם הזכות הזאת מופעלת באופן קבוע, יש פה בעיה. אם מפעילים את זה נגד גורם פרטי מסויים בגלל התנהלותו זה דבר אחד. פה הכוונה היתה לייצר חרם נגד אוסף של פרטים שהמכנה המשותף שלהם זו דיעה פוליטית. מדינת ישראל הוקמה בשביל שתהיה בית לעם היהודי, ברגע שמתחיל חרם כזה, אנחנו כבר במורד תלול לכיוון דהלגיטימציה של ציבור שלם בישראל ומפה המרחק לחלוקת המדינה למספר חלקים לא רחוק (ואני מתכוון שבכל חלק יהיה חלק אחר של העם). דבר כזה אינו מקובל. ולכן ההקבלה שעשית למשל לחרם על הקוטג' אינה במקום. החרם שעושים - הוא צרכני גרידא בשל המחיר. וניתן לקרוא לזה בעצם הטיית העקומה של ביקוש והיצע ע"י הפחתת ההיצע. אין זה דומה בכלל למה שמציע השמאל. אני חושב שהחוק לא היה צריך להיחקק באותה מידה שהשמאל בישראל אסור לו בכלל להעלות על דל שפתיו את נושא ההחרמה של מוצרים מיהודה ומהשומרון, ובטח לא לקרוא לאחרים לא לקנות את התוצרת.
סופו של מי שפועל בשיטה כזאת שיפול בסופו של דבר לפח שהוא עצמו התקין כמאמר הילל " על דאטפת אטפול וסוף מטייפייך יטופון" מסכת אבות.
כתוב תגובה ל- יובל המבולבל
חרם הוא נשק בזוי אך לגיטימי
  יאיר רוטקוביץ'   15/07/11 18:35
מסכים עם דעתך שריבוי חרמות מעיד (גורם?) לחברה מפוררת. אם אני לא יכול לקנות אצלך... מה עוד אי אפשר. תשאל את הדתיים, הם מומחים בהתחפרות עצמית שכזו. ומה דעתך? משום מה חרם על אל-על בגלל בעיה מצפונית(שמירת שבת של הטייסים...) מתקבל בהבנה. עובדתית מעט מאוד אנשי שמאל קראו להחרים מוצרים ישראלים בשטחים, בדיוק בגלל הסיבה שציינת. אך ברגע שנחקק חוק האוסר הוא סתימת פיות מפורשת ומאיימת, מה גם שזהו חוק בסדירת חוקים פרימטיביים.
כתוב תגובה ל- יאיר רוטקוביץ'
9
אין חדש תחת מורשתו של קין האדו
  קורןנאוה טבריה   15/07/11 06:05
האדום!בצר לו אלקטוראלית(אפילו הערבים כבר לא מצביעים לשמאל-כי הערבים שונאים בוגדים ללא הבדל דת!)פונה השמאל האנטישמי-סלקטיבית לדרך החביבה והמועדפת עליו בדרך: האלימות,ההפחדה,ההשחרה,ההסתה ובהמשך מלחמת אזרחים חד-צדדית=וכל זאת בשם ה"דמוקרטיה"ושלטון החוק כמובן: כשדמוקרטיה ושמאלנים זה כמו "שלום"וערבים!כך היה כשקין-בן גוריון גילה שבגין ואצ"ל מובילים בדעת היישוב והיו בשיא השפעתם ולראייה:מכתבו המסית שכתב לחיים גורי הזהיר בןגוריון:"בגין הוא יליד התקופה המטורפת שבין שתי מלחמות העולם,והוא טיפוס היטלריסטי מובהק:גזעני,מוכן להשמיד כל הערבים למען שלמות הארץ..אני רואה סכנה מתקרבת ובאה של השתלטותו בישראל ואין לי ספק מה יעשה בשנה או בשנתיים הראשונות להשתלטותו :יחליף המפקדה של הצבא והמשטרה בבריונים שלו וישלוט כמו שהיטלר שלט בגרמניה..."(15/5/63)כך הכין קין בן-גוריון את דעת היישוב לקראת הרצח ב"אלטלנה" כשהציג את בגין כ"מורד במלכות"כשייחס ל'אלטלנה:'מרד' בשלטון החוק שלו-וקידש את התותח הנאצי כי זו סיבה טובה לרצוח יהודים חפים מפשע למרות הדגל הלבן?!ולראייה:"בןגוריון רצה לחסל את 'אלטלנה'בגלל סיבה אחת:הוא רצה שאנשי אצ"ל יופיעו כמורדים במלכות.שכן בתקופה ההיא היה האצ"ל בשיא השפעתו,גם בעניין זה היה לו חישוב מדיני פנימי...אצ"ל,שתרם תרומה כל כך חשובה להשגת העצמאות לא הגיע לשלטון משום שלא ערך חישובים כאלה.."(מראשי מפא"י, אליעזר ליבנה,מעריב,28/6/66)!במבחן התוצאה הוכח שבגין לצערי,נהג הפוך מתחזיותיו הנאציות של קין בןגוריון!כך גם נהג יורשו של בןגוריון,קין רבין, כשגילה שביבי והימין מובילים בדעת ההציבור בכל הסקרים כתוצאה מפשע אוסלו הוא הגביר את מסע המשטמה ועלילות דם שלו נגד המתנחלים בסיועו של סוכן השב"כ שלו אבישי רביב וקידש עלינו את :"השמפניה" לפרובוקציות,מחתרות פיקטיביות ועלילות סרק סרק על טהרת מורשת הפלמ"ח:"אנחנו לא היינו פלמ"חניקים מותקים שכותבים שירים וגונבים מהלול-אנחנו היינו חורניים והיתה לנו מורשת-בשביל המורשת היינו מוכנים להרוג לא רק ערבים =גם יהודים אם צריך"!(יורם קניוק,נבלות תרתי משמע!)המטרה מקדשת את כל האמצעים,האקדחים,העלילות והתותחים=במורשת קין האדום!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
10
אורוול בתגובה:"שמאל המעלה על נ
  קורןנאוה טבריה   15/07/11 06:12
נס את ערכי הדמוקרטיה=כמוהו כפרוצה המתהדרת בטוהר-מידות"!כשהשמאל הקיצון נובח הב הב דמוקרטיה הב הב שלטון החוק=סימן טוב לדמוקרטיה,ליהודים ולארץ חמדת אבות!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
קורןנאוה טבריה
  עידן סובול   15/07/11 11:17
פריץ זאוקל ביטא את רעיונותיך במשפט אחד קצר וצלול מבחינה תחבירית (להבדיל מהמשפטים הרשלניים החוזרים ונשנים שלך):

"יש להיפטר מהשרידים האחרונים של הטיפשות ההומניטרית שלנו!"




 והוא נפטר מהם הלכה למעשה
כתוב תגובה ל- עידן סובול
11
עוד סמולן הזוי מהסמול הסהרורי
  ודמגוג ברמה אפס   15/07/11 06:52
לפי דעתו המלומדת של האידיוט השימושי הזה כל בעל 4 גפיים הוא כלב.
כתוב תגובה ל- ודמגוג ברמה אפס
12
כמה עליבות יש במאמר שלך
  שאול א.   15/07/11 08:57
אתה טוען למעשה שלך ודומיך יש זכות לרמוס את הדמוקרטיה אך לדמוקרטיה אין זכות להתגונן.

מה היית אומר אילו אוכלוסיה מסוימת הייתה מחרימה בעלי נטיות חד מיניות? או אולי ערבים? או אולי קיבוצניקים?

והכל בשם אידיאולוגיה.

אז מדוע מותר להחרים מתיישבים ביש"ע רק משום מקום מושבם? בעיקר כאשר מרבית הציבור הישראלי אינו חושב כמוך באשר לחוקיות ישיבתם ביש"ע או באשר לזכותם לשבת שם. זאת גם נוכח העובדה שאת הישובים הקימו ממשלות שמאל.

ההתנגדות שלכם אומר כך: זכותי להיות לא דמוקרטי אך בשם הדמוקרטיה אני מבקש שלא ימנעו ממנו לרמוס אותה.
כתוב תגובה ל- שאול א.
תשובה
  יאיר רוטקוביץ'   15/07/11 15:53
להיות הומו זו זכות הפרט, להיות ערבי זו זהות מובנית שנולדים לתוכה. ועל כן להרחימם בשל זהותם היא איוולת ושלילת זכותם לזהות. להיות מתנחל זו זכות שניתנה על ידי המדינה בסוגיה פוליטית, תוך ידיעה שהנעשה נתון במחלוקת ציבורית. המדינה נתנה והמדינה לוקחת(אם תרצה). ובסוגיה שכזו יש חופש ביטוי, גם של חרם (גם אם הוא מעשה חריף ודי מכוער, אך לגיטימי). לא להיתמם, כל מתנחל יודע שישיבתו שם נתונה במחלוקת עזה, פוליטית ציבורית. זה לא חדש. והגנה רק עליו ולא על מחרימים מסיבות אחרות היא עיוות וסתימת פיות. זכותו של מרבית הציבור לחשוב שההתנחלות תביא לשלום עלי אדמות, וזכותו של מיעוט לחשוב אחרת, ובדמוקרטיה הרוב לא סותם את הפה למיעוט. כלמור לא סתם, עד קבלת החוק.
כתוב תגובה ל- יאיר רוטקוביץ'
13
"עיט על הריך"
  עידן סובול   15/07/11 10:42
עיט פאשיסטני עט על שרידי ההומאניזם שציוותה מגילת העצמאות למדינת-ישראל.
 ככה זה התחיל גם שם
כתוב תגובה ל- עידן סובול
14
מתנהג כפאשיסט פלשתינאי
  השמאל מכוער   15/07/11 12:03
גם דמוקרטיה צריכה לדעת לעצור פאשיסטים פלשתינאים,אפילו אם הם מסתתרים מתחת למטריה המכונה דמוקרטיה. החופש לא כולל לפגוע באחרים לא לחינם את קוראים לכולם פאשיסטים, הסיבה היא שאתם פשוט בקצה השני
כתוב תגובה ל- השמאל מכוער
15
ממליץ לך לקרוא את החוק ולהבינו
  לפני שאתה כותב   15/07/11 12:58
החוק הוא נגד חרמות!!! אם היה אנטי דמוקרטי, איך אתה עוד יושב בביתולא בצינוק? למה אני צריך לשלם שכר לפרופסור שקורא בחו"ל להחרים את מדינת ישראל?
להיות יפה נפש, תקרא שירה, אבל ההמלצה שלך להחרים מסמלת את אותה קבוצה קטנה שלא יכולה לשאת את העובדה הבסיסית שיש כאן רוב, אחרי בחירות דמוקרטיות,שלא מוכנים לקבל את דעתם של השמאלנים.
כתוב תגובה ל- לפני שאתה כותב
16
הפשיזם האדום חי="יחי המוות"=כל
  קורןנאוה טבריה   15/07/11 20:08
כלשונו של הג'יהדיסט ג'אד (אי)נאמן הפרופסור=רחמנא ליצלן!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
תיקון:הפאשיזם...
  קורןנאוה טבריה   16/07/11 08:23
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
17
אם דמוקרטיה פרושה התר להחריב
  מוקי השובב   16/07/11 14:15
את המדינה אז אני מעדיף מלוכה.
כתוב תגובה ל- מוקי השובב
18
קראת את החוק ?
  ABE15   16/07/11 22:37
להטוטי לשון נחמדים, רק מה, זה לא מה שכתוב בחוק. החוק מאפשר לך ולחבריך להכריז על חרם מוצרים. החוק לא מאפשר לך להלחם בצורה בלתי מידתית (שאעליו יחליט רק ביהמ"ש) נגד קבוצה באכלוסיה. זוהי דוגמא לטפשות שהשמאלן המצוי מייחס לנו הקוראים, הוא מצפה שנקבל את הנרטיב שלו, גם אם הוא כולו מצוץ מן האצבע. (ניתן לקרוא את החוק בפרסום הרשמי, וכן במספר עיתונים שפרסמו את עיקריו) . לכשעצמו החוק הזה יסר משמעות מפני שהסיכוי להוכיח בבית משפט חרם כזה נמוך מאד, והוא בעיקרו חוק דקלרטיבי. לפחות מטרה אחת הושגה, וצביעות השמאל עולה על פני השטח שוב.
כתוב תגובה ל- ABE15
נגד קבוצה באוכלוסיה = מתנחלים
  יאיר רוטקוביץ'   19/07/11 23:25
ומתנחלים בלבד. וזו הבעיה. תאסור חרם בכלל ועל כל דבר, לשון החוק (שקראתיו) מאוד מגמתית ובא להגן על מתנחלי הגדה. ובוודאי שהוא מטופש ולא ישים, כי הרי איך אפשר להגדיר מהו קריאה לחרם? מודעה בעתון? ללכת להפגנה? העיר בחוק היה דקלרטיביות כנגד מי שמתנגד להתנחלות בגדה. אתה כנראה גאון שמבין יותר בחוק, ממנסחי החוק שבאו מהימין ובאו להגן על המתנחלים. הם עצמם מודים בזה.
כתוב תגובה ל- יאיר רוטקוביץ'
19
החיים כבומרנג=המחרים יוחרם
  אביה.מ   30/07/11 13:35
מי שבעד חרם על אחים הוא אדם קטן שיחטוף על ראשו
כתוב תגובה ל- אביה.מ
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il