|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
דן מרגלית
דן מרגלית
יתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות    לא, זה כבר לא זה, הממשלה בדרך להחלטות פליליות
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עדיף לו לשופט לעסוק בשיפור אמון הציבור
מאת: נרי אבנרי  |  06/10/2011
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
עוד3מטלות לבגצ לשם טיהור המשפט
  ע_הראל   6/10/11 18:55
תודה לנרי היקר על שהוא מעורר את נושא טוהר המשפט בישראל בכלל, ואמינות בג"צ בפרט, כלהלן:-

מטלה מס' 1:- לגבי הערעור של משה קצב בעיליון, הנשיאה בייניש פגעה קשות בטוהר המשפט, מפני שנהוג היה לבחור את הרכב השופטים על פי הגרלת מחשב, אלא ששלושת השופטים נבחרו פתאום בחירה שמית אישית ע"י גב' בייניש עצמה, מה שמדליק נורה אדומה והרמת גבה מפני שהיא הביעה דעתה בעבר שכתב האישום נגד קצב אנורקטי מדי לטעמה; מה גם שהשופטת עדנה ארבל ידועה ביחסה הסלחני מדי כלפי עדויות שקר, והרי בהיותה פרקליטת המדינה הוציאה הנחייה שנויה במחלוקת ללא אישור הכנסת כלל - לאמור שיש להחיל על נשים בכלל את תקנה 2.5 בדבר אי הגשת כתב אישום נגד קטינים שהעלילו כזב וטענו דברי שקר - והבל.

בנוסף יש גם טעם לפגם בבחירתו השמית של השופט סלים ג'בראן - מפני שיתקשה מאוד לזכות את משה קצב, מפני שזה עלול לתת סטירת לחי מקצועית לקולגה שלו השופט קרא - שכבר הרשיע את קצב ללא היסוס - ומאידך הוא מועמד לתפוס את משבצת השופט הערבי בעליון.

וכן יש טעם לפגם גם בבחירה השמית של השופטת מרים נאור להרכב, מפני שהנשיאה בייניש התנגדה בתוקף לבחירתו של השופט גרוניס לנשיא העליון, וכמובן שהיא מעדיפה את מרים נאור על פניו - זאת למרות שהשופט גרוניס ותיק יותר ממרים נאור לפי מסורת הסניוריטי.

כמוכן פגעה הנשיאה בייניש בטוהר המשפט כאשר התעקשה להעביר את משפט קצב למחוזי תל אביב - למרות שהעבירות אם היו הרי נעשו בירושלים, כי אפילו אם נניח שלא התכוונה, הרי הציבור מבין היטב שהיא מתואמת עם נשיאת המחוזי תל אביב השופטת ברלינר - על מנת לבחור להרכב דווקא את השופטים המחמירים באופן קיצוני - שמסוגלים להרשיע את משה קצב בכל מחיר גם על פי ראיות רופפות.

הרי ההרכב נקבע ע"י נשיאת ביהמש"ט המחוזי ת"א השופטת דבורה ברלינר, שהיא מעין מינוי ישיר של נשיאת העליון דורית בייניש מיוני 2009, וכן קודמה למינוי זמני בעליון מתקופתו של הנשיא אהרון ברק; ומאחר שהנשיאה בייניש סימנה כידוע את האיש לחומרה בפומבי, הרי רוח המפקד ברורה כמו שוקולד - לסדר לקורבן שני שופטים מתוך שלושה הכי מחמירים שיש בכלל available ללא עוררין - שכל הפרשנים אמרו מראש שאלו הם שופטים שאינם יודעים זיכוי מהו.

מטלה מס' 2:- ואילו המשנה לשעבר חשין פגע באושיות חופש המצפון כאשר איים לגדוע ידיים למי שמתייצב לדרוש רפורמה כלשהי במערכת המשפט, ואין הכוונה לגרזן אלא לאיום המרומז בין השורות לפגוע בפרנסתם של משפטנים שיעיזו לצאת בפומבי לטובת הרפורמות, כי עו"ד שיסומן ברשימה השחורה יתחיל בוודאי להפסיד תיקים ומשפטים בשרשרת - ובכך עלול לסיים את הקריירה שלו מהר מאוד ובבושת פנים!

מטלה מס' 3:- ואם נוסיף לכך שהפרקליטות מטרפדת עד כה את הקמתו של הגוף שאמור לפקח עליה - כפי שדורש השר יעקב נאמן מזה שנים, הרי ברור שטוהר המשפט בישראל נרמס עד עפר - ואין פוצה פיו ומצפצף, ועל זה נאמר שבמקום שאין אנשים השתדל להיות איש.

אגב המטלה הראשונה של הגוף הנכסף תהיה לחקור כיצד ומי דחף את דודו טופז אל מותו במעצר - רמז: זה קרה במשמרת של דנינו ולדור.

עזרא הראל, 03.6515408
כתוב תגובה ל- ע_הראל
מה עניין האנס לכתבה על זמיר
  רחב מיריחו   6/10/11 20:16
שום דבר לא יעזור לאנס הנבזה והשפל משה קצב שאיננו שוכחים לו את מופע האני מאשים במשכן הנשיא. וההכחשות הגורפות שלו. שקרן נבזה!

לכלא עפ"י הפס"ד המקורי של המחוזי.

אני מתרשמת שאתה היית ממנה את שופטיו של האנס בעירורו מצוות פרקליטיו בני משפחתו וחבריו של משה קצב.

בעוד שבועיים אולי יצא פס"ד אמיץ שידחה את הערעור וזו תהיה אחת הפסיקות שיעלו את קרנה המתדרדרת של המערכת הזו.
כתוב תגובה ל- רחב מיריחו
נשיא או אנסי? העובדות לפניכם
  נחום שחף   8/10/11 10:14
מתוך מאמרו המדהים של קלמן ליבסקינד במעריב ניתן ללמוד כיצד בפרקליטות המדינה ניתן לתפור תיק אונס לנשיא מדינת ישראל, תוך מצגת שווא לתושבי המדינה שנטו להאמין לפרקליטות וליועץ המשפטי לממשלה. מה שלא פחות חשוב הפירסומים על מעשי האונס של הנשיא התפוצצו בתקשורת הבין לאומית. לבושתה של מדינת ישראל.
 משה קצב - נשיא או אנסי
כתוב תגובה ל- נחום שחף
מתי רחב/יריחו יבינו טוהר משפט?
  ע_הראל   9/10/11 17:45
לא היה מקום להאשים לא את חנן גולדבלט ולא את משה קצב ולא את זאהר עאטף באונס בכלל, משום שלא הייתה טענה של הפעלת אלימות בכלל, ולכל היותר היה אפשר להאשימם אולי בניצול יחסי מרות!

ואז משה קצב היה יוצא זכאי בגלל התיישנות (והרי איזה אלימות יש אם היא נכנסה לחדרו במלון כשהוא לבוש רק בחולצה - והתיישבה לו על המיטה בשלווה לאחר שהוא כבר אנס אותה במשרד לטענתה כחודשיים מוקדם יותר); וגם חנן גולדבלט היה יוצא זכאי משום שיחסי מורה תלמיד אינם מהווים עדיין יחסי מרות לפי החוק, ואילו זאהר עאטף היה מזוכה מפני שיחסי מרות הם דו-סיטריים, כלומר החיילת היא זו שניצלה את יחסי המרות כדי לפתותו מטווח אפס! הרי בתחילה החיילת נשלחה לקצינת ת"ש/ח"ן אך היא ניפנפה אותם והתעקשה להתקרב אליו כאמור כדי לפתותו מטווח אפס באמתלה שהיא דורשת ראיון אישי עימו, וכנראה שאינה שונה מעוד הרבה נקבות מיוחמות ואומללות שאינן מסוגלות להגיע לסיפוק מיני עם אחד שהוא פחות מסגן אלוף.

למשה קצב עשו עוולות נוספים שהנשיאה בייניש קבעה שמית את זהות שופטיו המחמירים לכתחילה גם במחוזי וגם בעליון - ולא בהגרלת מחשב כפי שמקובל כנראה גם בעולם! כמו כן אין אישור בחקיקה לשופטי המחוזי לקבל את טענת ההדחקה מהמתלוננת א2 כאילו היא הייתה קטינה - והרי היא בוודאי מעל גיל הבגרות המגדרית (25 שנה, או 30 לכל היותר בנסיבות מיוחדות), ולא יעלה על הדעת שהיא הדחיקה ולא התלוננה על שני מקרי אונס לטענתה רק משום שחששה למשרתה העלובה בתור פקידה זוטרה בשכר זעום - והרי היא תקבל בוודאי פיצויים, ולאחר כחצי שנה של דמי אבטלה היא יכולה לעבוד כפקידה בכל מקום אחר ואפילו קופאית בסופרמרקט ולהתפרנס בכבוד, ובכלל מדוע לא התלוננה לאחר שהיא פוטרה למרות הכל ומגיע לה לקבל דמי אבטלה כחוק? ממה יש לה לחשוש לאחר שכבר פוטרה וזהו זה?

ראה נא גם את מאמרי "חוק בגרות מגדרית (וטוהר המשפט) - והסתלקת מן הספק" בבלוג של עזרא הראל באתר נכבד זה.

החוק הנ"ל גם קובע כללים למשפט בדלתיים סגורות, במיוחד שחרור הפרוטוכולים המצונזרים דבר יום ביומו לאחר אישור תוכנם ע"י הסניגוריה, וכל שכן תיעוד כפול של המשפט בווידיאו לשימוש פנימי בבית משפט - הן ע"י בית המשפט והן ע"י חוקר מיומן מטעם הסניגוריה וזאת כדי לתפוס את העדים הזוממים כשהם משקרים בפני עדשות המצלמה; והרי כל הזכויות האלה שנחוצים לסניגוריה (כדי לגונן על משה קצב במשפט הוגן) נרמסו פשוט עד עפר וברגל גסה.

הלכך אם חלילה לא יזוכה משה קצב בעליון, הרי אין מנוס מלערוך לו משפט חוזר בדלתיים פתוחות (או בדלתיים סגורות עם כל הזכויות); ואם החוק המיוחל ימנע מהשופטים לקבל את טענת ההדחקה ממתלוננים בוגרים שרחוקים מלהיות קטינים, הרי אז יזוכה משה קצב בס"ד בוודאי.

כתוב תגובה ל- ע_הראל
2
הכותב לא צריך להתייחס בכבוד
  בני בנקר   6/10/11 22:39
לכישוריו של זמיר.זמיר ניכשל כשלון חרוץ במילוי תפקידו כיועץ המשפטי לממשלה בפרשת סברה ושתילה.בישיבת הממשלה המכרעת,שבה הוחלט להתיר לנוצרים להכנס למחנות,מה שהוביל לטבח נורא,שני שרים,דוד לוי ומרדכי ציפורי התריעו על הטבח הצפוי ומה עשה זמיר ? שתק כמו דג,כאילו ישב שם על תקן של עציץ !
ומה עשה חברו הטוב אהרון ברק ? לא רק שלא זימן אותו כמוזהר לועדת החקירה,אפילו לעדות לא זימן אותו ! כמה טוב שיש חברים כאלה שדואגים לחברה שלהם וברור האמת מהם והלאה...
כתוב תגובה ל- בני בנקר
3
שהשופט יתמקד בקיצור ההליכים
  ישאלי1   7/10/11 13:32
הגיע הזמן ששופטינו, במקום להתעסק ברשות המבצעת (הממשלה) הנבחרת ע"י הציבור והמבוקרת היטב (מבקר המדינה , העיתונות, הציבור וכו') יתמקד בניקוי האורוות ברשות השופטת, האחראית על עינויי דין המתמשכים שנים , אי שקיפות בדיונים , מינויי "חבר מביא חבר", וטיוח שחיתויות ונפוטיזם ברשות השופטת.
כתוב תגובה ל- ישאלי1
4
לנרי(שחושב שהוא טוב מזמיר)
  יוסי מ   9/10/11 09:07
זה נבל ה וזה טריפה אומרים על שניים שאינם טובים זה מזה.
סדר חשיבות הדברים אצל זמיר נתון לוויכוח ואפילו וויכוח קשה, אבל זה לא נותן תוקף נוסף לדברים הרדודים של נרי אבנרי.
שתי נקודות:
יש פגם חמור בשיטת הבחירות. ראה מה קורה לנתניהו (שאני מתנגד חריף לדרכו,אבל לא רוצה לראות את ראש ממשלת ישראל מתבזה כך ע"י שותפיו "הטבעיים" לקואליצה)
כדי שתהיה משילות,גם מול בג"ץ צריך שיטה שתאפשר שלטון יציב.
בזה צודק זמיר,וההערות על דרכי בחירת השופטים,נכונות,אך לא רלוונטיות לענין זה.

באשר לבית הסוהר, האמת היא שבג"ץ נתן לממשלה ארכה של שנים,כדי להסדיר את ענין הפרטת ניהול הכלא שמנוגדת לחוקי זכויות אדם, אבל הממשלות לא טיפלו בבעיה עד שהיא התפוצצה להם בפנים. כאן צדק הבג"ץ אבל מה זה מענין את נרי אבנרי? שטחיות ואמירת חצאי אמת זה ענין של תפיסת עולם אצל כותבים ימניים מסוגו.
כתוב תגובה ל- יוסי מ
5
זמיר מעדיף להטיף ,מתעלם מהגבנת
  דייקת לחלוטין   9/10/11 14:47
כמה קל להטיף לאחרים.. וזמיר בוחר בדרך הקלה,לחבוט בחזה אחרים. אבל הרבה יותר קל לעשות זאת בחלק העליון של מכנסי אנשי המשפט, אליהם הוא מקורב, ויש כמה דברים שנוצלו לרעה בשם "זכויות וחוקה" , ציינת לדוגמא את החשיכה שאפפה את היכלי הצדק, כשגורשו יהודים מביתם,בדרך אכזרית, וכהפקרת בטחון ישראל. נאסרו נערות ללא זכויות בסיסיות, וזה רק קצה החוט, אם ירצה זמיר למשוך את הסימפטום. העקבות יוליכו להיכל המפואר, שאמון הציבור ביחס הפוך לפאר שבו.יהיה לו הרבה יותר קל להתקרב לעובדות, ולתקן. הגיבנת מתחילה מאחור .. לא אצל האחרים
כתוב תגובה ל- דייקת לחלוטין
6
מעולה! יישר כוח
  דוידק'ה   9/10/11 18:48
כתוב תגובה ל- דוידק'ה
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il