|
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
|
|
|
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
|
|
|
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
|
|
|
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
מגישה, עיתונאית ושחקנית לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
|
|
|
|
|
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
|
|
|
|
|
גדורסלן דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
מיכאל שר ישראל |
|
13/11/11 13:26
|
|
|
|
תהיה דמוקרטי .אנחנו אורחים בארץ ישראל וצריכים להתנהג כאורחים ולא כבעלי בית יש לנו קודים (התורה)שלפיהם צריכים להתנהג במקום הקדוש הזה ואם לא נתנהג כראוי הקב'ה ילמד אותנו פרק בהילכות דמוקרטיה ערבית בלי בג'ץ ובלי בצלם ממש כמו שהוא לימד אותנו פרק בהילכות הדמוקרטיה הגרמנית רק אצל הערבים זה בלי תנורים גאזים ומוזיקת רקע של ווגנר,הערבים מעט פרמיטבים מקווים שתקבלו את זה בהבנה, סבירות גבוהה שלא יהיה לנו ראש בשביל זה.
|
|
כתוב תגובה ל-
מיכאל שר ישראל
|
|
|
|
2 |
|
|
סתם_1 |
|
13/11/11 15:21
|
|
|
|
די בשאלה אחת קטנה: מה מזכיר לכם הקול הבא: "אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל היא מדינת ישראל"? למישהו יש ספק שזו מדינה יהודית? אם יש גולם כזה - שיקום.
|
|
כתוב תגובה ל-
סתם_1
|
|
|
|
3 |
|
|
עוזי אורנן |
|
13/11/11 15:26
|
|
|
|
המאמר אינו מבחין בין המבוא למגילת העצמאות ובין ההתחייבויות שהמדינה העומדת לקום מתחייבת לאזרחיה העתידים, לארגון האומות המאוחדות ולכל העולם בכלל. המבוא מביע מאוויי לב וסוקר סקירה היסטורית. מאוויי לב יכולים להיות שונים זה מזה אצל אנשים ההולכים יחד. תפיסה היסטורית ודאי שיכולה להיות שונה זו מזו גם במחנה אחד.
ההתחייבויות פותחות במילה "לפיכך". יש תשע התחייבויות שמתחייבת המדינה. כולן כתובות ברוח דמוקרטית טהורה, ואין בהן שום רמז לאפליה אפשרית במדינה העומדת לקום. להפך. נאמר בה כי חובת המדינה לקיים "שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין" . שימו לב לעובדה שלא מוזכר כאן רק "בלי הבדל דת, גזע ומין" ולא מוזכר "בלי הבדל לאום" . הסיבה היא שמגילת העצמאות בהכריזה על המדינה החדשה מכריזה בכך גם שכל אזרחי המדינה הם בני הלאום החדש הנוצר עם המדינה החדשה. זהו לאום המדינה, כפי שהוא קיים בכל מדינה: כל האזרחים הם הלאום! ולכן אין שום צורך לכתוב "בלי הבדל לאום".
לחינם מציין המחבר שבכל מדינה יש לאום. מובן מאליו! אבל מכאן אין להסיק שקהילת היהודים - שכולם כמובן שייכים ללאום החדש, הישראלי - אסור להם להעמיד הגבלות חמורות על הישראלים שאינם יהודים. "הגבלות חמורות"? - מדובר בשלילת זכויות שלכל אזרח במדינתו יש, וכל האזרחים שווים בכל הזכויות ובכל החובות. מי שפוגע בזה פגע בדמוקרטיה, פגע בשבועה שישראל בקומה נשבעה - להיות דמוקרטית, ללא כל סייגים של אפרטהייד וללא חוקי גזע של "אמא יהודיה".
ראו ניתוח מלא.
|
|
כתוב תגובה ל-
עוזי אורנן
|
|
|
|
4 |
|
|
עוזי אורנן |
|
13/11/11 15:32
|
|
|
|
המאמר אינו מבחין בין המבוא למגילת העצמאות ובין ההתחייבויות שהמדינה העומדת לקום מתחייבת לאזרחיה העתידים, לארגון האומות המאוחדות ולכל העולם בכלל. המבוא מביע מאוויי לב וסוקר סקירה היסטורית. מאוויי לב יכולים להיות שונים זה מזה אצל אנשים ההולכים יחד. תפיסה היסטורית ודאי שיכולה להיות שונה זו מזו גם במחנה אחד.
ההתחייבויות פותחות במילה "לפיכך". יש תשע התחייבויות שמתחייבת המדינה. כולן כתובות ברוח דמוקרטית טהורה, ואין בהן שום רמז לאפליה אפשרית במדינה העומדת לקום. להפך. נאמר בה כי חובת המדינה לקיים "שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין" . שימו לב לעובדה שלא מוזכר כאן רק "בלי הבדל דת, גזע ומין" ולא מוזכר "בלי הבדל לאום" . הסיבה היא שמגילת העצמאות בהכריזה על המדינה החדשה מכריזה בכך גם שכל אזרחי המדינה הם בני הלאום החדש הנוצר עם המדינה החדשה. זהו לאום המדינה, כפי שהוא קיים בכל מדינה: כל האזרחים הם הלאום! ולכן אין שום צורך לכתוב "בלי הבדל לאום".
לחינם מציין המחבר שבכל מדינה יש לאום. מובן מאליו! אבל מכאן אין להסיק שקהילת היהודים - שכולם כמובן שייכים ללאום החדש, הישראלי - אסור להם להעמיד הגבלות חמורות על הישראלים שאינם יהודים. "הגבלות חמורות"? - מדובר בשלילת זכויות שלכל אזרח במדינתו יש, וכל האזרחים שווים בכל הזכויות ובכל החובות. מי שפוגע בזה פגע בדמוקרטיה, פגע בשבועה שישראל בקומה נשבעה - להיות דמוקרטית, ללא כל סייגים של אפרטהייד וללא חוקי גזע של "אמא יהודיה".
ראו ניתוח מלא.
|
|
כתוב תגובה ל-
עוזי אורנן
|
|
|
|
5 |
|
|
עפרה |
|
13/11/11 15:37
|
|
|
|
הבעיה של ישראל באמת איננה "דתיים" או "פרימיטיבים" למיניהם אלא אקדמאים במשרה מלאה המגוייסים לסיפור הלאומני השקרי והמזיק שיהודים בנו לעצמם כאן. לא במקרה אין לישראל חוקה, כי כל מסמך מחייב שיקבע את המצב הקיים יחשוף את העובדה הפשוטה שישראל אינה מדינה דמוקרטית.
נוח לכם לחיות במדינה לא דמוקרטית - קדימה, תצהירו על זה בגלוי. מתאים לכם לערום עוד ועוד חוקים המגלים ומקבעים את העובדה שאין זכויות אדם ואין שוויון אזרחי בישראל? יופי. רק למה אתם מייללים שעושים דה לגיטימציה למדינה הזאת? היא לא לגיטימית בכוחות עצמה. כולה מעטפת לכוח צבאי אדיר כוחני שמשרת חונטה דתית סגורה.
|
|
כתוב תגובה ל-
עפרה
|
|
|
|
|
|
|
סביונה |
|
14/11/11 11:13
|
|
|
|
|
6 |
|
|
ירון ליבנה |
|
13/11/11 16:14
|
|
|
|
ומה הכותב מצפה שיקרה במדינה שהיא יהודית אבל היא דמוקרטית ואסור להפלות בה אף אזרח על בסיס דת גזע ומין? אם אסור להפלות אז במה היא יהודית? שהוא ורבים אחרים יודו בגלוי שהם כן מעוניינים להפלות, או שחלקם מעוניינים במדינת הלכה. שבה החוקים נחקקים לאור מורשת "ישראל" כמו שמוזכר בכתבה.
באיזו מדינת לאום בעולם המדינה שייכת לקבוצת אנשים שלא חופפת את אזרחי המדינה? האם בצרפת אפשר באופן חוקי רשמי לדעת מי שייך לקבוצה האתנית הצרפתית שכביכול קיימת ומי אזרח סוג ב׳? ודאי שלא, כולם בני הלאום הצרפתי, גם אזרח שהיגר מאפריקה. קיום המדינה הוא בעצם זה שיוצר את הלאום, ההיפך זאת אשליה. ולא צריך סיבה לקיום של מדינת ישראל מלבד עצם קיומה בשביל אזרחיה. אכן גם לישראלים (ולא ליהודים) מגיעה מדינת לאום, מדינת הלאום הישראלי.
|
|
כתוב תגובה ל-
ירון ליבנה
|
|
|
|
7 |
|
|
סתם עברתי בסביבה |
|
13/11/11 16:31
|
|
|
|
כל מדינה היא של אזרחיה. לא מובן כיצד האיש מכהן כפרופסור וכותב דברים אלה.
האם יעלה על הדעת שהמדינה שייכת לקיזינגר או לליברמן האמריקאי או לזרקוזי, היהודי הצרפתי, ולא שייכת לרמזי מכפר מנדא למרות שהוא אזרח ישראלי?
|
|
כתוב תגובה ל-
סתם עברתי בסביבה
|
|
|
|
|
|
|
ירון זכאי 1 |
|
14/11/11 12:31
|
|
|
|
אכן ראמזי מכפר מנדא סתם עברת בסביבה והחלטת להישאר לכמה דורות. אבל המדינה הזו היא יהודית! אם זה לא מוצא חן בעיניך תמשיך לעבור למדינה אחרת ושם תרגיש אולי יותר נוח תחת משטרים דמוקרטיים מהוללים במצרים, לוב, סוריה, וכדומה.
|
|
כתוב תגובה ל-
ירון זכאי 1
|
|
|
|
8 |
|
|
יוסבר |
|
13/11/11 17:45
|
|
|
|
מעניין לציין שפרופ' דיסקין אינו יודע מה מהותה של מדינת הלאום. ראשית כל הדמוקרטיות הן מדינות לאום ובדרך כלל גם ההפיך. זה ברור, כי הבסיס של מדינת הלאום הוא מקור הריבונות. מהו המקור? כמובן העם. ומיהו העם? אם לא האזרחים! מדוע יש להסביר זאת לפרופ' למדע המדינה? האם וודי אלן שייך ללאום של ישראל? אם היא "מדינת לאום" של כל היהודים, אז כן. אם היא מדינת לאום טריטוריאלית, אז ברור שלא.במילים אחרות מדינות לאום הם בטריטוריות מוגדרות. אי אפשר לכלול יהודים הרואים עצמם שייכים למדינות אחרות במסגרת המדינה. והאם כל אזרחי ישראל הם בני הלאום? גם כן התשובה היא לא. אותם "מיעוטים", ששרדי הממשלה נותנים בהם סימנים, אינם בני הלאום, ולמעשה הם אזרחים שלא בדיוק שווים ליהודים האזרחים שבה. זה דמוקרטי? זה מקובל במדינות לאום? מה אומר על כך הפרופסור למדע המדינה דיסקין?
|
|
כתוב תגובה ל-
יוסבר
|
|
|
|
|