|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
העליונים שבעם: המזרחיים - עם דפוק
מאת: עמוס דאי  |  17/11/2011
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מה הרלוונטיות לשיפוט , עמוס ?
  שאול כהן   18/11/11 12:10
הכותב קובל על העדר שופט "מזרחי" בבימש העליון , ורואה בזאת קיפוח מכוון. לא הבנתי מה הרלוונטיות של הכרעות שיפוטיות למוצא האתני\עדתי של שופט עליון ? בצדק לא בודקים את מוצאם של המפקדים הבכירים בצה"ל ,במשטרה , בשרות בתי הסוהר , לדוגמא , באשר אין שום קשר בין מוצא עדתי ויכותו של האדם [ דרך אגב , בגופים הביטוניים הללו , יש רוב ברור ליוצאי עדות המזרח !].מדוע הכותב לא בודק כמה שופטים ממוצא רוסי יש בעליון [ אף אחד , למרות שמהווים % 20 מהאוכלוסיה] או כמה נשים או כמה בעלי קרחת או כמה שמנים , מול חלקם באוכלוסיה ? ממתי צריך להיות יצוג לקהילות ספציפיות במוסדות או במיקצועות או בתפקידים שונים , כהתאמה להתפלגותם באוכלוסיה ? האם בארצות הברית מישהו בודק אם יש "יצוג הולם" של שופטים ממדינות מוצא או מדתות שונות בבית המשפט העליון ? מדוע זה רלוונטי ? ולאיזה מוצא עדתי ישייך הכותב את כל נכדיי , שהורי הסבים שלהם נולדו במעורבב בעירק ,פולין , מרוקו ורומניה ? אולי הגיע הזמן לשים סוף לשטויות הללו לאחר שלושה דורות שהמדינה קיימת ?
כתוב תגובה ל- שאול כהן
ביבי סמרטוט מטרפד שינוי העליון
  ביבי הסמרטוט   20/11/11 07:08
ביבי הסמרטוט ושרי הליכוד מטרפדים שינוי העליון
אחרי שהשינוי יגיע...והוא יגיע...ביבי הסמרטוט יזקוף לזכותו את ההצלחה
ככה מתנהל הסמרטוט הזה שהוא ראש ממשלה.
פשוט בפריימריז נבוא חשבון עם כל שרי הליכוד ועם נתניהו
את השרים נדרדר למטב
ואת אלקין לוין אקוניס ואחרים הפועלים לרפורמה וצדק בעליון...נעלה למעלה.
בסופו של דבר נצביע לליברמן...וכך יהיו לימין חברי כנסת עם אג'נדה לאומית ציונית ברורה.
כתוב תגובה ל- ביבי הסמרטוט
2
ועוד שאלה לעמוס דאי ?
  שאול כהן   18/11/11 12:24
תצביע לי על משפטן הראוי לכהן כשופט בבימ"ש העליון והרוצה בכך , ולא נבחר משום מוצאו העדתי ,מינו או דתו !, ואם אתה לא מסוגל לעשות זאת [ כי גם אף אדם לא מסוגל לעשות זאת], אז ראוי שתפסיק עם הבכיינות הזו וההסתה , בטיעון המטופש שיש צורך שבית המשפט העליון יהיה מיוצג על בהתפלגות על פי מוצא עדתי, באשר לשופט שהוריו נולדו בעירק או במרוקו, אין גישה וסדר יום שיפוטי אחר מזה שהוריו נולדו ברוסיה או בברזיל !. אין לפרמטר הזה שום רלוונטיות ! כולנו עם אחד ואין שום מקום מקום להבחין כך בין אנשים , מלבד בבתי הכנסת , ששם נוסח התפילות שונה קצת , מעדה לעדה.
כתוב תגובה ל- שאול כהן
אולי תסביר לי אתה ...
  ישמעאל   19/11/11 12:37
אני מסכים איתך שלא בכל פעם צריך לנפנף בעניין העדתי אבל , אולי תסביר לי אתה את התופעה . בכל העוסקים במשפטים בישראל לא נמצא ולו משפטן מזרחי אחד שיהיה מתאים ויהיה מוכן לשרת את עמו בבית המשפט העליון . מה ? אנחנו הספרדים כאלה חמורים ותת רמה שמסוגלים להוציא מתוכינו רמטכלים ומפכלים אבל שופטי בגץ לא ? זה לא מנקר לך בעיין ? ועוד דבר , אומרים שבית המשפט העליון הוא המבצר האחרון של השמאל . נתקלת באישיות בכירה במפלגות השמאל ? מפאי נהגה לקחת איזה מזרחי מסכן אחד ולתת לו את תפקיד השר הנחות ביותר . ראית מה עשו במרץ לרענן כהן ? יש במרץ איזה מזרחי בתפקיד בכיר ?
כתוב תגובה ל- ישמעאל
התייחסות לישמעאל
  שאול כהן   20/11/11 18:47
מדובר בסך הכל ב 15 תפקידי שופט עליון , על 7.5 מיליון אזרחים , ולכן מבחינה סטטיסטית , אין כל משמעות לאי התאמה בהתפלגות בין קבוצה ספציפית באוכלוסיה , לייצוגה בבית משפט עליון. האם אי ההתאמה בייצוג נשים , אומר שהן טיפשות ומשפטניות גרועות ? או אי ייצוג ילידי רוסיה אומר שהם לא מוכשרים ?. לא מן הנמנע , שלאורך תקופה ספציפית בעתיד יהיו 15 שופטים יוצאי מדינת גלות מסויימת [ עיראק או מרוקו או ארה"ב ] ואין זה אומר שיש קיפוח או חוסר התאמה של יוצאי גלויות אחרות.
כתוב תגובה ל- שאול כהן
מבחינה סטטיסטית אתה טועה בגדול
  אהוד פרלסמן   24/11/11 10:44
אם לגבי כל שופט שנבחר יש סיכוי של 50% שיהיה אשכנזי, ו-50% שיהיה ספרדי, הסיכוי שבמקרה כל החמישה עשר יהיו אשכנזים (או כולם ספרדים) הוא 1/32,000, כלומר 0.003125%. זה כמובן לא מוכיח שיש אפליה, כי לא בגלל אפליה כל היולדות הן נשים, אבל זה כן מוכיח שיש לכך סיבה, ושזה לא במקרה.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
3
מר דאי כנס ואגלה לך סוד
  בוץ'   18/11/11 14:15
אתה פשוט לא חי את המציאות,אני כמזרחי שלא נולד בארץ (עליתי מכורדיסטאן לפני 40 שנה)יכול לספר לך כי אכן אין מועמד מתאים וראוי לצערי הרב,מצער אותי שכל מהלך שלא מעורב בו מזרחי/ספרדי מייד מעורר באנשים כמוך רגשות של אפליה או הרגשה של מגיע לנו כי אנחנו דפוקים.מה לעשות שאין בתוכנו אף משפטן ראוי לכהן בבית המשפט העליון? אין ולא יהיה בדיוק בגלל אנשים כמוך שחושבים שמגיע "לנו" רק בכדי לייצר אפליה מתקנת.זה מסוכן,זה מסוכן למדינה,זה מסוכן לדמוקרטיה וזה מסוכן לכל הדור הצעיר המזרחי שקורא אותך וחושב שלא צריך להתאמץ בכדי להגיע למשהוא בחיים אלא רק לבכות ולזעוק את הסיסמא:"אני מזרחי דפוק ומגיע לי"!כדאי שתיזהר כי אתה עלול למצוא את המדינה הזאת שוקעת בבינוניות בגלל הסיסמא האומללה הזאת.
כתוב תגובה ל- בוץ'
לא הבנת את הנקרא תקרא שוב
  בוץ' 2   18/11/11 16:37
כתוב תגובה ל- בוץ' 2
אתה טועה ובגדול ! האם חשבת
  שאול אבידור   18/11/11 18:34
שאולי במאה השנים האחרונות יהודי מזרח אירופה מנעו קידומם ופיתוחם של יהודי המזרח ? האם אתה יודע שמתחת לאידיאולוגיה הסוציאליסטית-קומוניסטית של יהודי מזרח אירופה עדיין יש עד היום כמות אדירה ועצומה של התנשאות כלפי יהודי המזרח ? האם לא חשבת על כך שיהודי המזרח עברו במאות השנים האחרונות תרבות ערבית מפגרת שמקבילה לשואה ? האם לא עלה בדעתך שיהודי מזרח אירופה זרקו את יהודי המזרח במקומות שעד היום קוראים להם "עיירות פיתוח" ? "עיירות" ולא ערים. "פיתוח" כלומר התושבים "הדפוקים" הללו הם מפגרים וזקוקים לפיתוח.... ויש לי עוד הרבה שאלות. עוד שאלה אחת : האם יש בך הרגשת נחיתות ?
כתוב תגובה ל- שאול אבידור
4
כל מילה בסלע
  עיניים פקוחות   18/11/11 14:22
ול"חברי האשכנזים",אלה שחושבים באופן גזעני ומתנשא-ברצוני להודיע לכם כי את המלחמה הפסדתם במוקדם או במאוחר.העם לא ישתוק מול המצב הקיים ויתקומם כנגד זה עאד שתהיה פה מערכת שוויונית ומוסרית.ומצידי אתם יכולים להמשיך ולצעוק חמס עד מחר=פשוט תביטו במראה.
כתוב תגובה ל- עיניים פקוחות
יהודי מזרח אירופה לא יוותרו, ה
  שאול אבידור   18/11/11 18:46
הם ינהלו מלחמת חורמה לחיים ולמוות, גם אם יראו צורך להרוס את כל העולם ואפילו את כל הגלקסיה. הם נחושים להשאיר את יהודי המזרח מתחתם ודפוקים ויהי מה.
כתוב תגובה ל- שאול אבידור
האם צדקו רומאים-"השחורים-נגטיב
  ראספוטין בן מדביד   18/11/11 21:23
רומאים קראו לאפריקנים-שחורים-NEGROS -שליליים.
יהודים-ערבים היו כנועים תחת שליטה ערבית-מודים?
מאז הקמת מדינת ישראל לא הפסיקו ליילל-איזה דמוי?
לבכות על חורבן בית המקדש?OK !אבל עד מתאי-הזוי!!!
כתוב תגובה ל- ראספוטין בן מדביד
5
צביעות
  אנגל   19/11/11 10:39
בגץ עצמו קבע כי יש להקצות תקנים בשירות המדינה לערבים דרוזים אתיופים ונשים גם בעליון היה תמיד כיסא דתי אך ע המיזרחים כולם שמו קצוץ שאיש לא יספר לנו שהאפליה מתה היא רק שינתה צורה
כתוב תגובה ל- אנגל
6
הצחקת אותי
  זאב123456   19/11/11 15:01
את מי זה מעניין המוצא והשקפה הפוליטית . אם יש שופט שפוסק בניגוד לחוק זו הבעייה . ובאשר למזרחיים הגיע הזמן שיתאמצו קצת ולא יהיו מינויי מחמד. אז תרגע מר דאי אם אקוניס ואלקינד רותם ולוין אלו הדוגמאהשלך עדיף שבית המשפט יישאר אשכנזי נטו ולא ייבחר בידיי עורך דין ליגה 8 לקקן קטן אקוניס. עולה חדש שאין לו קשר לארץ ועוד הזוי ממפלגת ההון השחור רותם
כתוב תגובה ל- זאב123456
7
לשאול כהן ויתר המזרחים התמימים
  נביא הצדק והאמת   20/11/11 20:37
ההתנשאות והגזענות של האשכנזים אינה יודעת גבול ושוברת כל שיאים של חוצפה ואטימות.
לאחר שהשתלטו בהרצליה ובצפון תל אביב על הנכסים היקרים של מדינת ישראל ושלחו "במקרה" רק את יהודי המזרח לדימונה וירוחם בדרום ולמגדל העמק ולקריית שמונה.
לאחר שהשתלטו על האוניברסיטאות ובשיטה של חבר מביא חבר מחלקים אחד לשני תואר של "דוקטורים" ו"פרופסורים"
לאחר שהשתלטו על הדירקטוריונים הציבוריים בהם שולט באופן גס ובוטה רוב של אשכנזים.
לאחר ששינו את שיטת המיסוי לטובת העשירים ומחזיקי הדירות וביטלו את מס העזבון ובכך מנציחים את הפערים החברתיים לדורי דורות
לאחר שהשתלטו על כלי התקשורת ומספיק לפתוח בבוקר או בצהריים בערוצי החדשות את רשת ב וגלי צהל ולשמוע מי המנחים ששואלים את השאלות ולהסתכל מי השולטים בפאנלים של הטלויזיה כדי להבין לאיזה צבע שייכים כלי התקשורת.
כמובן שבתחכום זורקים "עצם" לאיזה "מזרחי מחמד" כדי לנופף בו כעלה תאנה אך אם יעיז להעלות את נושא הפערים העדתיים יתנערו ממנו ויזרקו אותו לכלבים ויציגו אותו כמשוגע וכמעלה נושא שאבד עליו הכלח-אבל מה לעשות ונתוני מחקר -ראו "אתר אדווה" מגלה שהפערים היום גדולים יותר ומתעצמים כל שנה ושנה למרות טעות אופטית בגלל "עלי תאנה" שונים.
עכשיו ללא בושה לאחר שבשישים ושניים שנה הכניסו את המקורבים האשכנזים להיות שופטים בשיטת חבר לבן מביא חבר לבן הם לא מתביישים לסלק אפילו את עלה התאנה שכונה ללא בושה "כסא מזרחי"
מעניין שבצבא כאשר צריכים מזרחיים כבשר תותחים או קצינים בכירים-החל מסגני אלופים רבים וכלה ברמטכ"ל שם מוצאים במפתיע מזרחיים מוכשרים שמופקדים על בטחון המדינה בדרגות הבכירות והמתוחכמות ביותר אולם כאשר צריך למצוא ולבחור שופטים לא מוצאים שופטים מזרחיים או משפטנים מזרחיים מהאקדמיה שמתקרבים לרמת ה"גאונות" של עדנה ארבל או הפקיד אליקים רובינשטיין.
בדיקה פשוטה מגלה נתונים מדהימים-רוב רובם של השופטים בישראל שייכים למגזר האשכנזי ולעיתים לעדה מסויימת שכנראה "נחה עליו רוח אלוקים" והוא היחידי המוכשר לשיפוט.
כמובן ששיפוט הוא גם מתן כוח עצום וגם איום על כל אדם-במיחוד ממוצא מזרחי-שמנסה לשבור את ההגמוניה ותמיד אפשר לתפור לו תיק פלילי ןלהכתים אותו כעבריין.
בארצות הברית שהיא כמובן "דמוקרטיה קטנה ולא חשובה" בחרו לעשות אפלייה מתקנת ורק כאן מנציחים את הפערים-ממשיכים את האפליה ומשתיקים כל מי שמעלה את הבעיה החמורה ביותר במדינה שתתפוצץ לכולם בפנים במוקדם או במאוחר.
הדור השני והשלישי לא יסכים לאפלייה ולפערים הגדלים ולא יפסיק לשאול מדוע שלחו רק אנשים מסויימים לעיירות פיתוח ומדוע מפלים את הפריפריות ומדוע הם טובים ומוכדשרים להיות קצינים קרביים טיסים ואלקטרונאים ובמיוחד לההרג בשדה הקרב אולם לא מספיק טובים לדירקטריונים או לשיפוט כאשר כולם יודעים שישנם שופטים מטומטמים לחלוטין.
בדיקות פסיכומטרית ופסיכוטכנית ופסיכאטרית כן בחינות ידע משפטי היו מגלות תוצאות מדהימות על רמת השופטים בארץ וחשיפת המידע כיצד הגיעו להיות שופטים היתה מזעזעת את המדינה-רובם ככולם הנם מומלצים של חברים של בנים של ובאורח פלא רובם שיכים לצבע אחיד.כמובן שבערכאות נמוכות ממנים גם מצבע אחר אבל במינון נמוך ולמרבה הצער מכיון שמדובר גם בדילים רמתם לא מזהירה כמו רמתם הלא מזהירה של רוב חבריהים מהצבע השונה וזאת התוצאה שלתפקידים הכי חשובים ומשפיעים במדינה ממונים לא עיי מבחנים אנונימים עיי מכוני השמה אלא בדילים ובעסקאות ובחבר מביא חבר.
אין פלא שמערכת המשפט קרסה-רוב הציבור לא מאמין כלל לבתי המשפט ובית המשפט
כתוב תגובה ל- נביא הצדק והאמת
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il