|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אני מציע לערוך חידון שעוסק באקטואליה וזו אחת השאלות - מה הכישלון הגדול במלחמת החרבות לאחר האירוע הנורא ב-7.10.2023?
יוסף אליעז
יוסף אליעז
השנה יום הזיכרון כואב יותר מכאב ימי זיכרון אחרים - מספרם העצום של הנופלים והנרצחים בשביעי לאוקטובר האחרון, כאשר כה רבים חוו גם אישית את כאב האובדן,
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, אני תפילה שהילדים שלנו יחוו צה"ל אחר ממה שחוויתי    שתדע כל אם עבריה כי הפקידה את חיי בנה וביתה בידי מפקדים הראויים לכך
דרור אידר
דרור אידר
מנהיג התנועה הציונית חיים ויצמן דרש את הארץ מכוח התנ"ך בוועידת פריז וכך גם דוד בן-גוריון מול ועדת פיל ב-1937    הם המשיכו מסורת ארוכה מאוד בת אלפי שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אתמול ערבים והיום אתיופים
מאת: איתן קלינסקי  |  14/01/2012
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מסתיים בחיסול הדמוקראטיה
  מתחיל בערבים   14/01/12 11:13
לצערי, אפילו תנועת המחאה של הקיץ האחרון לא אימצה את מסלול המאבק - "בלי צדק מדיני אין צדק חברתי". אני כואבת את המציאות ,שאנחנו מרשים לעצמנו לעבור לסדר היום, כאשר פוגעים בזכויות יסוד של ערבים , ולא מבינים שזה ממשיך לחלחל בתוכנו ועומדים מהצד שמדירים את האחר. היום אנחנו עומדים מהצד שבככרות בערי ישראל נוטעים עצי זית שנעקרו באדמות פלשתינאיות , מחר נעמוד מופתעים כשברבריות מעין זו תתנחל בתוכנו וכבר יהיה מאוחר כדי לעוצרה .
כתוב תגובה ל- מתחיל בערבים
2
עלינו להגיד תודה לאתיופים.
  ידידיה   14/01/12 11:34
אני מסכים בהחלט עם הנשיא שמעון פרס , שאנחנו חייבים לומר תודה לחברה האתיופית. השיעור היפה ביציאת מצרים של המאה העשרים נתנה לחברה הישראלית העלייה האתיופית , כשרבבות הלכו ברגל מאות ק"מ בדרכים לא דרכים במדבריות בקור ובחום . רק שרת עליה ממפלגה אלימה יכולה היתה בפטרונות מטופשת לבקש מיוצאי אתיופיה להגיד תודה. אפילו שופט בישראל , זיכה רב בישראל , שפגע באלימות בעובדת סופרמרקט , כי לדעתו היא צריכה היתה להגיד תודה. רשויות חוק שעומדות מהצד - כשאיש קרית מלאכי אומר בשידור טלווזיה : "אתיופי טוב, זה אתיופי בקבר" - הן אינן רשויות חוק , הן רשויות של ביבי שופכין של שובניזים וגזענות שהורסת את חיינו . אני משוכנע , שאם ערבי היה אומר משפט כזה לעבר יהודי - דודו רותם (סליחה, דודו הדרדר) היה מכנס את ועדת חוק ומשפט כדי לפסוק שלילת האזרחות של אותו ערבי ....אבל בסך הכל בשידור טלוויזיה אזרח ישראלי אומר בערב שבת לעיני עם ישראל - "אתיופי טוב , זה אתיופי בקבר".
כתוב תגובה ל- ידידיה
3
יש הבדל-כולנו יהודים
  איש עצוב   14/01/12 11:39
יש הבדל-כולנו יהודים, והערבים, לא. ולכן אפליית האתיופים היא זמנית לכמה עשרות שנים בגלל ההבדלים בצבע העור - במנטאליות - ובגלל שהלבנים מאז ומתמיד היו גזענים (כמו כולם) אך הם מסרבים להודות בכך (כמו הלבנים) ולכן אין קשר, הערבים הם עם אחר, אשר תמיד יהיו מיעוט פה בארץ ולכן ימשיכו עדי עד לסבול מאפליה ואילו האתיופים - לא, כפי שאמרו האתיופים הריהם יהודים, והערבים, לא! וודאי שמצבם של הערבים בישראל ישתפר, כאשר הם יעלו לארץ, יכירו שאנו מדינה של יהודים ולא מדינה של ערבים, מנהיגיהם ידאגו להם ולא לאידיאות קומינסטיות אגואיסטיות, אשר עמדתן כלפי הטרור נגד אזרחי מדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד היא לגמרי לא ברורה לי, חסרות כל בסיס, וכל עוד מנהיגיהם מזניחים אותם, קשה מאד לחברה בישראל לקדם אותם.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
לאיש עצוב
  שולה..   14/01/12 11:58
הערבי נולד כאן ויש לו בדיוק אותן זכויות כמו שיש לך שנולדת כאן .
כתוב תגובה ל- שולה..
שלילי, זוהי מדינת היהודים
  איש עצוב   14/01/12 18:16
במדינת היהודים יש ליהודים זכויות שאין לערבים, אפילו בית המשפט העליון הבין זאת רגע לפני שהחליק סופית במורד מסלול האובדנות בה היה בשנים של ברק/בייניש.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
הכללה מסוכנת
  איתן קלינסקי   14/01/12 13:25
אינני מבקש להתפלמס עם מר איש עצוב . אני רק מבקש להעמיד את הקוראים לדוגמא בתגובתו , כיצד בנקל אפשר לעלות על שרטון של הכללות פוגעניות .
להצביע על הלבנים כקולקטיב גזעני זו הכללה גסה ובוטה , המזכירה לי דוגמאות מסמרות שער מהמאמר "חצי נחמה" של הסופר אחד העם (א. גינזבורג), שראוי שנקרא בימים אלו שוב ושוב את מאמרו "חצי נחמה".
כתוב תגובה ל- איתן קלינסקי
על הכללות
  עודד ב   14/01/12 18:07
היות ואתה תקוע בסטיגמות שונות,לא אכנס איתך לויכוח אבל,סטטיסטית,כאשר 51 אחוזים מציבור מסוים מתנהג בדרך שווה,אפשר לאמר שהוא כזה. וכלל זה תופס כלפי "הלבנים" וגם כלפי האטיופים
כתוב תגובה ל- עודד ב
האדם הוא גזען מלידתו
  איש עצוב   14/01/12 18:25
כל אדם, אוהב את הדומים לו, ואת השונים ממנו אוהב פחות. אני משוכנע שקלינסקי לא היה נישא לקניבלית מאפריקה - זה רחוק מידי, וזו גזענות פר אקסלנס (לא נשואה). גם הקומוניסקים כאלה, וגם הרויזיוניסטים כאלה, גם הלבנים וגם השחורים, וגם הגבוהים וגם הנמוכים, אפילו אלה ששרשיהם בביאליסטוק. הבעיה היא עם אותם שלא מוכנים להודות בכך לגבי עצמם, והם אלה הגזענים המסוכנים, הם אלה שיטיפו לכאורה נגד גזענות, הם אלה שיקראו לכולם גזענים ולא שישימו לב השם מעיין נובע של גזענות. בכול אחד מאתנו מתחבא גזען קטן, אשר קורא לנו להתקרב אל הדומה לנו ולהתרחק מן השונה, לעיתים לקריאה הזו יש בסיסים מאד איתנים, למשל כאשר השונה הוא גם אויב השואף לכלותנו, ולעיתים זוהי רק נטיה טבעית ומובנת, אשר צריך להתאמץ ולהתגבר עליה (יצר הרע), ואשר נמוגה באיטיות עם השנים ועם הדורות, אם ורק אם מוּדעים לה!!.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
לאיש עצוב
  איתן .   14/01/12 21:04
אני דוחה את קביעתך בתגובה מס'3 ".. ובגלל שהלבנים מאז ומתמיד היו גזענים (כמו כולם) אך הם מסרבים להודות בכך (כמו כולם)". כן דוחה את התגובה הנוספת שלך תחת הכותרת שהענקת לה - "האדם גזען מלידתו".
נסיים את הויכוח בכך , שנאמץ את דבריו החכמים של הנביא חבקוק "צדיק באמונתו יחיה" . אני אחיה עם אמונתי ותפיסתי שאתה עולה על שרטון של הכללות , ואתה תשאר נאמן לתפיסתך .

כתוב תגובה ל- איתן .
אינני מכליל לפחות אין לי כוונה
  איש עצוב   14/01/12 22:40
אינני מכליל, לפחות אין לי כוונה כזו. בוא איתן צא קצת מעצמך עזוב לרגע אותנו, ובחן את נושא הגזענות בשיטה פסאודו מדעית (חובבנית כמובן). שים את כל בני היקום על סקלה של פגיעה באחר על רקע גזעני והשווה בין הלבן לאחרים ותראה שהגזע הלבן, ללא כל שמץ של ספק פגע באחרים על רקע זה הרבה יותר מכל גזע אחר. אמריקה (אנידיאנים) אמריקה (שחורים) אמריקה (היספאנים), דרום אפריקה, גרמניה. הגזען האופיני והמסוכן הוא אדם םמבוסס, המשכיל, אשר מעורר בעצמו או מישהו מעורר בו פחד לא פרופורציונאלי מפני השונה, ומפני הזר. ומאחר שמרבית הכסף בעולם נמצאת בעולם הלבן, ומרבית הידע בעולם נמצא בעולם הלבן, הרי שמרבית הפוביה מפני הזר מתפתחת שם, מפחדים לאבד את השליטה, מפחדים שהזרים ישתלטו. ואני משוכנע איתן ש 99% מהחלוניים במדינת ישראל לא ירצו שילדיהם יתחתנו עם בן/בת זוג חרדי/ת תירוצים יהיו עד השמיים אך זו גזענות, מובנת, אפילו מקובלת אך גזענות, וכנ"ל יהודים וערבים (שם המצב יותר רחוק כי מדובר בשני עמים שונים) וכנ"ל שחורים ולבנים, ומי שמתכחש לטבע הזה עושה שקר בנפשו, ואינו מלמד עצמו ומחסן עצמו מפני השלכות שליליות הרבה יותר של נטיית הלב הטבעית לאהוב את אלה הדומים לנו, ואת אלה השונים, לאהוב פחות.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
להתווכח עם עלומי-שם
  סובול עידן   16/01/12 00:09
זה כמו להתווכח עם אפסים שאין לפניהם שום מספר חיובי או שלילי.
כתוב תגובה ל- סובול עידן
איתן מעיר רק לימין, לשמאל מותר
  איש עצוב   16/01/12 01:52
הכל. זה השיוויון של איתן. בושה!!!!
כתוב תגובה ל- איש עצוב
התעקשות תמוהה על אנונימיות
  סובול עידן   16/01/12 11:03
יהודי שומר מצוות רצח את אמיל גרינצווייג;
יהודי שומר מצוות רצח את יצחק רבין;
יהודים שומרי מצוות חברים במחתרת "תג מחיר";
יהודים שומרי מצוות קוראים להדרת ולהשפלת נשים;
יהודים שומרי מצוות מאוננים את "צתורת המלך" על חשבון הציבור;
יהודים שומרי מצוות קוראים לשמירה על טוהר הגזע היהודי;
יהודים שומרי מצוות משניאים את מדינת-ישראל בכול הדמוקרטיות הליברליות;
וכול אלה משתייכים באופן מובהק לצד הימני של המפה הפוליטית.

אם בגלל כול אלה אתה "איש עצוב" -- אז אתה עצוב בצדק.
כתוב תגובה ל- סובול עידן
מוסלמי שומר מצוות אחד
  איש עצוב   16/01/12 11:41
מוסלמי שומר מצוות אחד, רצח במכה אחת פי שלושה או ארבעה מכל היהודים שומרי המצוות גם יחד, והוא לא לבד, כל העולם המוסלמי אתו, ואולי על כך גאוותך? אני מאד מקווה שלא. קוי אוטובוס, מסעדות, מגדלים בארה"ב עם אלפי נרצחים בדם קר, ומוסלמים האלה הם גאוות הצד שכנגד, לוחמי חירות אלק, על המנהיגים של החלאות האלה אתה מגן, על אלה שמנציחים את פליטותם, מנציחים את אובדן צלם האנוששלהם, והכל במטרה על מנת לגרש אותך (וגם אותי) מכאן.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
"איש עצוב" ו/או "אישה עצובה"
  סובול עידן   16/01/12 13:42
לא ידוע לי שהרופא ברוך גולדשטיין היה מוסלמי פאנאטי;
לא ידוע לי שרוצח ראש ממשלת ישראל הוא מוסלמי פאנאטי;
לא ידוע לי שאנשי תג-מחיר הם מוסלמים פאנאטים;
לא ברורה לי הסיבה שאתה ובני סוגך מקפידים להגיב בעילום- שם על דברים הנכתבים בשמם האמיתי והמלא ומאפשרים לזהותם בקלות;
האם כולכם עצובים בגלל שאין לכם ביצים להזדהות, ואתם נאלצים להסתפק בלתקוף מאחורי הגב?
כתוב תגובה ל- סובול עידן
אלכס, תסביר לו איך מדברים!!!
  איש עצוב   17/01/12 22:25
כתוב תגובה ל- איש עצוב
אתה פרובקטור קטן בשכר
  לאיש העצוב !!!   18/01/12 09:27
לא עצוב ולא נעליים . פרובקטור קטן בשכר . שופך מלים של שנאה ובזה מסתיים תפקידו. איש עצוב תוקיע את אנסטסיה , תוקיע את מילר שגזר על עצמו שתיקה בוועדת החינוך . אך אם זה היה ערבי .... מהבוקר ועד הערב היינו שומעים את מילר מפליץ מהפה את כל סרחונות השנאה כלפי ערבי באשר הוא ערבי. ואתה איש עצוב היית רוקד . אבל אנסטסיה היא הגיבורה שלך .
כתוב תגובה ל- לאיש העצוב !!!
4
נתנו הכשר לגזענות .
  שולה..   14/01/12 11:53
המציאות האלימה הנושבת מכנסת ישראל מכשירה את הקרקע לאלימות מילולית ופיזית ברחוב. כשמאות צעירים מפגינים סולידאריות בהפגנה שקטה עם תושבי המאהל בשכונת התקווה בעיר תל אביב , והם זוכים לתגובה אלימה בלתי מובנת ובלתי סבירה , זו אחת התוצאות ההרסניות של הרוח הנושבת מכנסת ישראל. כשיושב ראש וועדת חינוך בכנסת ישראל יושב בשקט ולא מגנה שפיכת מים על חבר וועדה בדיון , שהוא מנהל-זו תעודת עניות לנו כחברה שמכשירה שרץ אלים . והשרצים האלימים פושטים בחברה הישראלית ופוגעים בעיקר בחלשים . אני משוכנעת שדודו רותם , שמעליב את הרותם תחתיו ישבה דבורה הנביאה , היה יוזם חוק לגירוש חבר כנסת ערבי מהכנסת , אם היה נוהג כמו הלא כלום - אנסטסיה מיכאלי . ההתעלמות הזו ממשיכה להתעלמות מגילויי גזענות נגד העדה האתיופית . אך זה לא מענינו של דודו רותם .
כתוב תגובה ל- שולה..
מהת אמרי על עמונה
  איש עצוב   14/01/12 20:06
שם לא הייתה אלימות? או שנגד שאת נוער הגבעות מותר לדרוס עם סוסים. וזה היה לפני החקיקה של ליברמן. אוי אם הצביעות היתה דשא....
כתוב תגובה ל- איש עצוב
כל הכבוד למשטרת ישראל
  אכזריות של משטרה   15/01/12 12:03
בגלל שהתייחסו באלימות בזויה נגד מפגינים בעמונה מותר להתאכזר למפגינים שעמדו בצד והביעו סולידאריות שקטה עם דיירי אוהלים בשכונת התקווה.
המפגינים לא ידו אבנים מהגג על שוטרים כמו בגוש קטיף.
המפגינים לה התיזו , מה שהתיזו, מפגינים בגוש קטיף על שוטרים.

לעמוד על המדרכה ולצעוק "צדק חברתי" זו לא הפרת הסדר הציבורי. מאחר שהיו כשלוש מאות איש , המשטרה החליטה להתנפל על מפגינים .היא לא עשתה זאת כאשר צעדו מאות אלפים ברחובות.
גם למשטרה עצמה אין תמונה אחת של מפגין הזורק על שוטרים , מה שזרקו בגוש קטיף על שוטרים.
בגוש קטיף , בעמונה ובשכונת התקווה משטרת ישראל נהגה באכזריות.
כתוב תגובה ל- אכזריות של משטרה
אז יש לטפל במשטרה
  איש עצוב   15/01/12 15:31
ואין כל קשר לחקיקה זו או אחרת.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
5
"ברוך הבא" לחגיגת צביעות ושקר
  פועה   14/01/12 12:23
מה שקורה היום לעדה האתיופית היה צפוי כי כבר היה כאן פעם.
זה אותו היחס שחוו כאן עולי ארצות האסלם לפני שישים שנה.
ובפרט המרוקאים שהפכו גם לסמלם של כולם.
בניהם ונכדיהם של אלה מדירים היום את עולי אתיופיה החדשים.
להראותנו שהצבע הוא רק תרוץ קל ושקרי לתופעה המכוערת אך הטבעית הזאת.
הבעיה אינה הצבע, שהוא רק אמצעי זהוי קל, הבעיה היא הפער התרבותי. כך היה לפני שישים שנה וכך זה גם היום.
למי שחי את תרבות המערב (המתקדמת) קשה לקבל לידו את תרבות אפריקה (המפגרת). זאת עובדה אנושית מצערת אבל שרירה ונוכחת
קל מאד, קל מידי, לבקר ממרחק את המדירי האתיופים בקרית מלאכי, אבל זאת תופעה כלל ארצית כפי שטוענים בצדק צעירי האתיופיים. והעצוב הוא שזאת תופעה חסרת פתרון מידי.
דור ההורים הדור הראשון יהיה תמיד זה שישלם את המחירי הפער הזה, בניו והצעירים ידעו להתאים עצמם ולסגור את הפער ביתר קלות, לנכדים שירכשו גם השכלה וגם את העברית כשפת אם, הצבע יהיה כבר מרכיב זניח.
דבריה "המתנשאים" של שרת הקליטה כלפיהם, היו חזרה מדויקת על דברי "ההתנשאות" של הורי והפוליטיקאים לפני ששים שנה, כלפי העולים החדשים המזרחיים.
ההבדל בין אז להיום: שאז לממשלה הייתה את אידיאולוגית המוצהרת של כור ההיתוך. והשלטון פעל לעקירת הצעירים מבתיהם ומתרבות הוריהם ולפיזורם למוסדות חינוך ולקיבוצים, ופעל לחינוך מחדש בישובי הספר שאליהם נשלחו. התהליך המלאכותי הזה, זכור אצל הבנים והנכדים כטראומה, ולכן היום, השלטון מסתפק בעיקר במתן סיוע כספי ואינו רוצה להתערב מעבר לזה. כך הוא משאיר להם להתמודד בכוחות עצמם
עם טראומת מפגש התרבויות, והתוצאה רבוי של רציחות והתאבדויות בקרבם והדרתם "הטבעית" משכניהם מאתנו. וכך דוקא הם מפגינים היום, כדי שהשלטון כן יתערב לעזרתם.
כך לבניהם ונכדיהם, תשאר טראומה כפולה, גם הביטול של ערכי ההורים ותרבותם וזכרון הגזענות, וגם הזנחתם והפקרתם ע"י המדינה שהעלתה אותם.
כתוב תגובה ל- פועה
6
עלייתה, שקיעתה ונפילתה
  סובול עידן   14/01/12 17:12
שאיפתם של הפאשיסטנים היהודים להחיל במדינת-ישראל את חוקי הר-ניר -- הולכת ומתגשמת.

איתן קלינסקי הוא מאחרוני הלוחמים הגדולים למען מדינת-ישראל חופשית, דמוקרטית וליברלית.
 חוק אזרחות חדש
כתוב תגובה ל- סובול עידן
תודה לעידן סובול
  איתן קלינסקי   14/01/12 17:24
אני משוכנע, שהמחנה של שוחרי ישראל אחרת הוא גדול . אני עוד מייחל בגילי לזכות לראותו הולך ומתעצם .
כתוב תגובה ל- איתן קלינסקי
שים לב לאיזה דברי רפש את מודה
  איש עצוב   14/01/12 18:27
אתה ודאי יודע לאיזה ניר מכבס סובול אל תלשונו.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
"איש עצוב" - יש לך סיבה לשמוח
  סובול עידן   14/01/12 21:39
"איש עצוב", לך ל- "י.ש " ל- "שרון ר." ולכול הפאשיסטים היהודים החלאתיים רעולי הפנים מסוגכם יש, בשעה שחורה זו לדמוקרטיה, סיבה לשׂוּשׂ ולשמוח : הפאשיזם היהודי נמצא עתה בשיא פריחתו הרעילה.
כתוב תגובה ל- סובול עידן
אחי, לא דברתי אליך מה אתה קופץ
  איש עצוב   14/01/12 22:17
כתוב תגובה ל- איש עצוב
איש עצוב תתיחס בכבוד לכל אדם
  איתן ..   15/01/12 04:52
אין הצדקה להתייחס בצורה , שאתה התייחסת למר עידן סובול.
כתוב תגובה ל- איתן ..
אינך מתבייש להעיר לי
  איש עצוב   15/01/12 12:03
תשאל אותו לאיזה ניר הוא מתכוון?? אלא אם אתה מזדהה אתו!!! ושמת לב מה הוא כתב לי " "איש עצוב", לך ל- "י.ש " ל- "שרון ר." ולכול הפאשיסטים היהודים החלאתיים רעולי הפנים " אני מקווה שיהיה בך האומץ והיושר להתנצל בפני הקרואים על כך שבירכת את האדם החריג הזה, אשר יותר כולם מנבל את פיו, משמיץ, מעליב, וביתיים לא ראיתי אותך מתייחס אליו ביחס לו הוא ראוי. אני וודאי קוראים רבים מחכים ומצפים לראות את התיחסותך איתן. אני מבקש התיחסותך גם ל"ניר" וגם ל"פשיסטים החלאתיים" גם וגם - וכמובן שלילה גורפת של ההתבטאויות הללו, והתכחשות מוחלטת מכורח טעות, לברכתך.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
עדיין ממתין ליושרה שלך, איתן
  איש עצוב   15/01/12 18:16
כתוב תגובה ל- איש עצוב
מגיב עלום-שם מדבר על יושרה?
  סובול עידן   16/01/12 01:10
באיזו זכות יש לכול אחד ואחת מהחבורה האנונימית הזאת, שבין שאר החבאותיה והתחבאויותיה מקפידה להחליף מספרי IP חדשות לבקרים וישנות לערבים -- יש חוצפה לדבר על יושרה? :

"מאיריקו " , "איישה" , "י.ש" , "שרון ר.", "פלא יועץ", "איגנאציו סבונרולה", "מאיריקו-משורר" , "מבקר שירה מהולל" , "מבקר שירה בכיר", "מבקר שירה מדופלם", "משורר לעת מצוא", " מבקר לעת מצוא" , "מאבחן לעת מצוא" , "סניטר בגהה" , "אייכמן" , "לואיס קרול", "רפאל1", "אלישמע", "חץ", "איש עצוב", בלטשאצר", "טל בן" , "בזזזזז", "er54", "סתם אזרח" , ע"ג4, "חנה שרה" ", "זרש" , "רוביק בּוּבִּיק" ר ועוד רבים שהם למעשה מעטים, אשר מגיבים תחת כינויים שונים.
כתוב תגובה ל- סובול עידן
כשידברו אליך תענה!
  איש עצוב   16/01/12 01:51
כתוב תגובה ל- איש עצוב
00 עצוב נותן פקודות?
  סובול עידן   16/01/12 18:41
כשאני אחליט להפסיק להתייחס לתגובות הפאבלוביות של פאשיסטים עלומי-שם -- אעשה זאת, ולא רגע אחד לפְני.
כתוב תגובה ל- סובול עידן
7
כמה עובדות
  58   14/01/12 18:26
באשר לערבים אזרחי המדינה-הם אמנם מהוים כאן מיעוט, אך בני עמם מהוים את כל המדינות העוינות השוכנות מסביב לנו.
כך שיש אלטרנטיבה למי מהם שאיננו חפץ לגור כאן.

אשר לאתיופים-מדובר באוכלוסיית העולים שקיבלה את הסיוע הגדול ביותר מבין כל אוכלוסיות העולים לארץ. כך שלשמוע מהם טענות -זה מקומם.

העולים של שנות ה-50 נשלחו להתגורר באזורי פיתוח באהלי בד ללא מים ללא חשמל וללא שירותים !

אז בבקשה-קצת פרופורציה !
כתוב תגובה ל- 58
8
אנחנו שונים אבל שווים
  צפורה בנאי   15/01/12 00:28
כל עדה חיה לפי מסורת שלה לפחות הדור הראשון של העולים. הדור השני והשלישי חי לפי המסורת הישראלית בדרך כלל. אבל כל זה לא קשור לזכויות בסיסיות כמו חינוך, עבודה ודיור.המחשבה שאנשים במדינת ישראל הדמוקרטית לא מתביישים להגיד בפומבי שלא מוכנים לגור ליד יוצאי אטיופיה, זה פשוט נורא.
כתוב תגובה ל- צפורה בנאי
כמה אתיופים גרים לידך צפורה?
  איש עצוב   15/01/12 07:52
כתוב תגובה ל- איש עצוב
אני מתנצל, הבנתי שאת מתגוררת
  איש עצוב   15/01/12 12:19
אני מתנצל, הבנתי שאת מתגוררת, בסמוך לשכונת מצוקה, או התגוררת בסמוך לשכונת מצוקה, את מאותם יחידי סגולה, אשר מתגברים על היצר הטבעי להדרת השונה, הצלחת לדלג על פער של דורות ולקרב אליך את השונה ולחיות אתו, לחיות בקרבו, ואני מוריד בפניך את הכובע, טעותך היא בציפיה שלך שרבים אחרים יהיו כמוך, וזה לגמרי לא המצב, 99% מהאוכלוסיה שונים ממך, ולכן אין להתפלא על הדרת השונה, יש לפעול לצמצומה, יש לחנך לצמצומה, יש לזרז את צמצומה, אך לא ניתן ל"מגר" אותה, ולא צריך ל"מגר" אותה על פועלך תבורכי, וציפיותייך שאחרים יהיה כמוך "בין רגע" הן ציפיות שוא, המביאות לאכזבות, וחבל. וחובה להפריד בין יהודים לבין אלה שאינם יהודים, חובה מכופלת להבחין בין ערבים לבין אלה שאינם ערבים וזאת לאור סכסוך הדמים המתמשך בינינו לבין הערבים.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
9
שקר וכזב=אתמול תימנים,מרוקאים,
  קורןנאוה טבריה   15/01/12 06:29
מזרחיים,רוויזיוניסטים,חרדים ומתנחלים=והיום:חרדים,מתנחלים ואתיופים!!!הערבים היו ונותרו אויב העם היהודי,הישראלי והציוני, ושלא תבלבל את המוח ותשכתב לנו היסטוריה-כמו ההיסטוריונים של קין בןגוריון!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
10
איש עצוב , אתה אדם נאלח
  ידידה של ציפורה   15/01/12 11:41
של לשונך בפני ציפורה בנאי. ציפורה גרה עשרות שנים בשכונה , בה גרים אנשים משכבות מצוקה . בשכנותה - עד שבנסיבות מצערות נאלצה לעזוב את השכונה - גרים אתיופים ולאחרונה גם פליטים.
מר איש עצוב, אתה אדם נאלח. בביטחון פוסק את פסוקיו הגזעניים המצמררים.
אם סולם הערכים של צפורה בנאי , סולם של נתינה חברתית חסרת גבולות , סולם ערכים אנושי והומאני היה מנווט את החברה הישראלית , היינו נראים אחרת.
אינני יכולה להבין מאיפה תופס איתן קלינסקי מידות של תמימות , כשהוא עונה לך במאור פנים.
איש עצוב אני מתחלחלת שאני קוראת את הגיגיך. כביכול הגיגים יהודיים , כביכול הגיגים פטריוטים ולמעשה הגיגים של אדם.....אני נוצרת לשוני ואינני ממשיכה יותר)
כתוב תגובה ל- ידידה של ציפורה
הגזענות מדברת מגרונך???
  איש עצוב   15/01/12 12:10
את לא נאלחת? את גזע עליון, אני יש לי דעות שונות משלך, אז אולי אני גזע נחות?. אז מה צריך לעשות לי? האם יש לי בכלל מקום בעולם ה"אנושי" שלך ? אולי צריך להשמיד אנשים כמוני? האם גזענות מדברת מגרונך? האם רק לגזע ה"אנושי" יש מקום בעולמנו? ומיהו הגזע ה"אנושי" האם זה הגזע האובדני? שסביו וסבותיו נרצחו באושויץ, והוא החליט להפקיר את ניניו וביני ניניו לטרור האיסלאמי הקיצוני? תוך שהוא מדיר את אלה שלא חושבים כמוהו מכלל בני אנוש?
כתוב תגובה ל- איש עצוב
11
הגזענות התנחלה בתוכנו.
  ציונה   15/01/12 14:40
עם ישראל שמע וראה בטלויזיה התבטאות של איש קרית מלאכי -"אתיופי טוב זה רק בקבר". לאיש הזה יש פרצוף , יש שם , הוא אבא לילדים , הוא בעל לאישה , כפי שהוא נראה בטלויזיה הוא גם סבא לנכדים .
ואנחנו עוברים לסדר היום . אף לא רשות אחת מעמידה אותו על חומרת ההתבטאות . וזו ההתבטאות של אדם המציג עצמו כמי שגר במתחם המדובר יום אחד אחרי ההפגנה.
האיש הזה החי בטבורה של עיר מניל את האמירה הזו בתחום משפחתו , ואני פוחדת , שהוא מנחיל את ערכיו גם בסביבה רחבה יותר.
אני חסרת אונים מול גילוי כזה של גזענות חסר יחס לערכי אנוש .
כתוב תגובה ל- ציונה
כאן אנו מתקרבים לצנטרום של
  איש עצוב   15/01/12 16:03
כאן אנו מתקרבים לצנטרום של העניין. התנגשות ערכים. העולם לא תמיד גן עדן, מחד ביטוי קיצוני של גזענות, ולטעמי אף חשש מאד רציני להסתה לגזענות (ככל שהציטוט מדוייק) ומנגד חופש הביטוי. רבים המתבטאים כאן באופן שכל אדם יאמר שמדובר בהסתה, אך פרקליטות המדינה, בצלו של פסיקות בית המשפט העליון (כהנא, אלבה), תאמר חופש ביטוי, אין סכנה מיידית וקרובה לודאית לשלומו של אדם, לכן האמירה מותרת. ואם יהיה ניסיון לצמצם את חופש הביטוי תראי איזה מהומת אלוהים תהיה כאן, דווקא מהעבר השמאלי של המפה הפוליטית. וכאשר הלשון מותרת היא מותרת לכל הכיוונים אין הבדל בין הסתה נגד העולים מאתיופיה העולה מקרית מלאכי, להסתה נגד היהודים העולה מן המסגדים, אלה גם אלה פסולים, אלה גם אלה חייבים טיפול על ידי החוק, אבל אנו חיים כנראה בשווייץ ואנו מספיק חזקים על מנת לחיות עם הרעות החולות האלה.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
12
חייבים לאסור את מי שאמר
  אדיסו   15/01/12 17:01
אינני בקי בסדרי הנוהל המשפטי. אך מערכת המשפט אינה יכולה לעבור לסדר היום ולא לנקוט באמצעים נגד אזרח , הגר בבנין במרכז קרית מלאכי ומביע את דעתו במלים מחרידות - שאתיופי טוב בשבילו זה אתיופי בקבר.
אינני חסיד של טיפול באמצעות בתי משפט ומשטרה . אני מעדיף טיפול חינוכי אזרחי . אך במקרה הזה חייבים להפעיל את החוק , ואני מקווה שיש חוק , שמתמודד עם אמירה גסה של אזרח ישראלי , לפיה אני בחזקת מת בקבר זו העדפה של אאותו זרח ישראלי , הנושא דרכון ותעודת זהות ישראלית וייתכן שהילדים שלי וילדיו לומדים באותו בית ספר . מה שבטוח ששניהם לומדים במערכת החינוך של מדינת ישראל . ולי קשה לקבל שאני והוא נושאים אותה תעודת זהות.
כתוב תגובה ל- אדיסו
אבל האפליה היא על בסיס תרבותי
  אדיסו אתה צודק   15/01/12 22:47
כתוב תגובה ל- אדיסו אתה צודק
13
חובה שהזרח שגידף יתנצל
  אתיופית   15/01/12 17:34
האזרח שגידף את העדה האתיופית מול מצלמות הטלויזיה , יש לדרוש ממנו , שיביע את התנצלותו על כך שהוא מעדיף לראות אותי עמוק בקבר רק בגלל שאני אתיופית.
יש למצוא מנגנון שיגיע אל אותו אדם, יבהיר לו את חומרת הדברים שהשמיע .
אם אותו אזרח יחליט שהוא עומד מאחורי אמירתו , רק במקרה הזה אותו אדם ואותה אמירה חייבים להיפגש עם מערכת המשפט הישראלית.
כל אזרח בישראל שישמיע אמירה המצדיקה הריגה של בר פלוגתא יש להעמידו לדיו.
אני נולדתי בישראל , אבל הורי הלכו ימים ולילות במדבריות רק כדי להגיע לישראל. אני נתתי למדינה , שגם נתנה לי מה שלא הייתי מקבלת אם הורי היו נשארים באתיופיה.
הורי לא צריכים לשמוע את המשפט , שיש אדם בישראל המעדיף לראות אותם בקבר.
כתוב תגובה ל- אתיופית
לאתיופית
  אדיסו   16/01/12 12:34
זה תהיה התנצלות מהשפה אל החוץ . זו תהיה התנצלות כפויה . מה שהחברה הישראלית צריכה באופן דחוף - מסע חינוכי לנער ממנה את כל גילויי הגזענות .
כתוב תגובה ל- אדיסו
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il