|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מערכת בהיסטריה
מאת: איתמר לוין  |  31/01/2012
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
השופטת מחתימה אוהדים?
  יש לה פריימריס?   31/01/12 22:13
די מסריח לשמוע שעו"ד מחתימים או חותמים למען שופטת. מצופה משופט שלא לעסוק במערכת בחירות / פופולאריות וכד' - אבל כנראה שזה החומר האנושי שמונה לשפיטה...
כתוב תגובה ל- יש לה פריימריס?
אין לה פריימריז אבל אוהבת משוב
  אוהבת לא אוהבת...   1/02/12 04:25
הרי מה שעשו כספי (מורשע הפגישה הלילית) וחבריו החנפנים הוא משוב על השופטת המזייפת, אנחנו לא נדע אם בקשה את המשוב או שמלחכי פנכתה יזמו את המשוב, כך או כך אלשיך מתגלה כבעלת מוסר כפול, משוב על שופטים - לא ולא , משוב פרטני ומלוקק עליה אישית - למה לא...? ושוב לנו הוכחה מדאיגה שמערכת כל כך חשובה מתגלית במלוא קלונה והנה היא עלובה ומאוסה.
כתוב תגובה ל- אוהבת לא אוהבת...
להקיא מ"מכתב התמיכה"-שיתבישו
  חבורת קרנפים   1/02/12 04:53
כתוב תגובה ל- חבורת קרנפים
2
בייניש תתעוררי! תדיחי אותה.
  aviku   31/01/12 22:25
טירוף מערכות מתרחש במערכת המשפט לנגד עינינו הנדהמות וראש המערכת מתעלם??
כתוב תגובה ל- aviku
אתה מאמין בראש הכנופיה?!
  מב"י   31/01/12 23:25
הרי כבר שנים אנו מחפשים דרך להדיח את ראש כנופית שלטון החוק - דורית בייניש, ואתה מצפה ממנה להדיח שופט או שופטת שהיא בחרה בהם אישית, כדי שישרתו את גחמותיה ואת צימאונה לעוד ועוד כוח? הרי היא ונבחרת משובטי אהרון ברק מנהלים לנו את המדינה! זאת תמנונה ממין מאד מיוחד בעלת אלפי זרועות בכל ערכאות בתי המשפט - ובאמת ציפית שהיא תגדע אפילו זרוע אחת מהזרועות המגישות לה יום יום את הטרף היומי שאינו משביע את תיאבונה לכוח, לשלטון ולעוצמה.
כתוב תגובה ל- מב"י
לav חבל עליך-אתה עולה חדש?
  אתה באמת כזה תמים   1/02/12 04:43
כתוב תגובה ל- אתה באמת כזה תמים
3
מערכת בתי המשפט=מאפיה שמאלנית
  מושחתת   31/01/12 22:59
כתוב תגובה ל- מושחתת
"משפחת" השופטים מעבר לחוק!
  פוסק עליון   1/02/12 09:52
כתוב תגובה ל- פוסק עליון
4
כשהריקבון מגיע לשורשים....
  נחום שחף   31/01/12 23:14
כתוב תגובה ל- נחום שחף
שמעתי נכון? מי אמר ארגון פשע?
  אלוהים   1/02/12 09:46
כתוב תגובה ל- אלוהים
5
זו אינה הפעם הראשונה
  יובללללל   31/01/12 23:29
לפני כ-10 שנים, נתפס השופט גל גוטזגן מבית המשפט לענייני משפחה ברמת גן בהגשת חשבוניות כוזבות על נסיעה במוניות, אותן הגיש להנהלת בית המשפט לשם כיסוי ההוצאה, שאשרה לו. משנתפס השופט בקלקלתו, חתמו מספר עורכי דין על מכתב תמיכה בו, והעבירוהו לנשיא דאז, אהרן ברק, כדי למנוע את הדחתו. גוטזגן לא היסס לרגע וישב בדין במקרים, בהם הופיעו עורכי הדין הללו. לזה ייקרא שוחד במחוזותינו, ואכן - השופט הנכבד הנ"ל "התפוטר", בטענות מכובסות אלו או אחרות לאחר מכן, עת הבין נשיא בית המשפט ברמת גן, כי עליו לשמור על אורוותיו נקיות. אף עיתונאי לא הרים את הכפפה ויצא עם העניין החמור הזה פומבית. כולם פוחדים. זו השיטה בבתי המשפט, כאשר: "שופט מתעלה על משפט ושוטר מרומם מן החוק" ורדה אלשיך שופטת מבינה ובקיאה בכל תיק כלכלי מורכב. את זה אי אפשר ליטול ממנה. היא אכן מומחית בתחומה. אולם אם האמור בכתבה אכן נכון, הדבר יחייב השעיה מיידית עד לבירור העובדות לאשורן ועד תום תומתה. שלא תבוא אחר כך מערכת המשפט ותלין על הצורך בפיקוח ציבורי כלשהו על פעילותה. אנחנו חייבים מערכת משפט. חייבים אותה נקיה וללא רבב. אי נקיטת עמדה מצדה של בייניש, תהווה אקורד צורם לסיום תפקידה כנשיאה. עכשיו אתם מוזמנים לקרוא לי פשיסט, כי אין כמו סיסמאות ריקות והלומות, כדי לסתום פיות. סטלין היה אשף בזה. יובל
כתוב תגובה ל- יובללללל
לא פשיסט אלא דבר דבור על אפניו
  משלי פרק כה   1/02/12 05:01
לאמור - דבריך סדורים ומדויקים, המערכת שראשיה ממהרים ויוצאים להגן על שופטת זייפנית ועוד לצורך פגיעה באחר וגדיעת מקור פרנסתו ראויה לכל גינוי, את הזילות כבר השיגו בסיבובים קודמים... וכן ראויים לגינוי ולבוז אותם עורכי דין (כספי ודומיו) שהיה ראוי להם לו היו מצטרפים לגינוי החרפה, או לשתוק לכל הפחות , ולא להגן על מעשי נפסדות כאלה. מעניין מה הם עוד מוכנים לעשות למען הכסף ואם נשארה להם איזו טיפת מוסר או ערכים, כל כך זולים, כך כך בזויים.
כתוב תגובה ל- משלי פרק כה
בדיוק בגלל זה המערכת
  מפחדת מביקורת   2/02/12 09:20
מערכת המשפט מפחדת מביקורת עצמאית. שופט צריך להשאר עצמאי בשיפוטו ומובטח בפרנסתו מלחצים והשפעות - אבל אסור להפוך זאת לחינוסת על חסרת פרופורציות. אם רופא היה משנה בדיעבד את פרוטוקוקול הרישום של מה שקיבל החולה - הוא היה מורשע בדין ומשלם מחיר יקר. כששופט עושה זאת - איך אפשר להמשיך ולהשפט בפניו ? הרי כל מי שיטען אח"כ שהשוט עיוות את הפרוטוקול יוכל לזכות באמון הציבור - ואיך תראה מערכת המשפט ? עם כל הצער השופטת אלשיך חייבת לפרוש עכשו.
כתוב תגובה ל- מפחדת מביקורת
6
קריאת הפרוטוקול - ביזיון
  zoomarch   1/02/12 00:00
תיקון הפרוטוקול זניח. החמור מכל הוא חוסר הקשבה של אלשייך למהלך הדיון, הסטת הדיון על ידי ב"כ הכנ"ר, עו"ד הרמלין. נדידת תשומת הלב של אלשייך אחרי ההסטה ודיון בהסטה ולא לגופו של עניין. עו"ד ארגז ציין בתחילת הדיון שהוא מייצג את בנק הפועלים. עו"ד הרמלין קבעה שהוא מייצג את אשתו. אלשייך טעתה וקיבלה את דעת הרמלין ושכחה את דברי ארגז. הרמלין הצליחה להרגיז את אלשייך אך הרוגז נשפך על הגברים באולם - ארגז עצמו, כביכול מטעה את בית המשפט, ב"כ החייב מעז לבקש שהות, החייב עצמו שטוענים שקרים כנגדו. באלאגאן.
כתוב תגובה ל- zoomarch
7
ואיפה כלבוטק כשממש צריך אותו
  מהיר ועצבני   1/02/12 04:10
בכל פעם שמישהו חושף את את ידיהם המכוערות והמכות של אנשי מערכת המשפט, המערכת משתוללת ומתפרעת ואז נחשפים יתר חלקי גופם, והנה הם מכוערים שבעתיים, ואיך זה שבמקום להגן על חבר שאורגן של המערכת הזו מתנכל לו בדרך עבריינית כל כך, מצטרפים דווקא לצד העברייני, על השקשוקאי לא מתפלאים, הוא כבר הורשע בפגישה הלילית, אבל איך מסתכלים היתר על עצמם במראה ? ונותר להבין שלא במשפט צדק עסקינן בבית משפט, כי אם בחבורות חמדנים שהכסף עיור עיניהם ועיקם את גופם. והם כבר מכוערים להחריד .
כתוב תגובה ל- מהיר ועצבני
8
ניתוח כירוגי
  אזרח ישר !!   1/02/12 05:52
ללא כל מורא , ללא כל בושה ,,,, תומכי אלשיך נרשמים בתור לקבל בעתיד בונוסים , פירוקים ושאר הטבות !!!
ואף אחד לא מדבר !!!!!!!!!!

לא יעלה על הדעת -

מומלץ בכל פה לעבור ניתוח להוצאת הלשון מ,,,,,,,, של
כבוד השופטת ורדה אלשיך !!!

בושה לנו - ובושה למערכת המשפט !!
כתוב תגובה ל- אזרח ישר !!
9
לשופטת יש ישבן ולע"וד יש לשון
  אברהם מערב השומרו   1/02/12 08:37
היש קשר ביניהם?
כתוב תגובה ל- אברהם מערב השומרו
10
איתמר וnews1-לא להרפות-
  חשוב מאולמרט   1/02/12 09:12
כתוב תגובה ל- חשוב מאולמרט
11
דעו מי זה הצדיק ברק לייזר?
  המתנפל על נוה?כנס   1/02/12 09:26
כשאיילת פילו נכנסה לתפקיד דוברת בתי המשפט פנתה אליה ליאורה לקבל תגובה בעניינו של שופט שנאלץ לרדת מהדוכן אחרי שנחשף שהוא ניהל רומן עם הקלדנית שלו. לתגובתה צירפה פילו, צדקת חסודה שכמותה, הסבר עד כמה המקצוע שליאורה בחרה לעצמה הוא בזוי, עלוב ויורד מתחת לחגורה.

עברו שנתיים ואותה דוברת צדקנית התלבשה על ברק לייזר, היועץ של מזכיר בתי המשפט, שעזב את הבית ופתח במערכת יחסים איתה. ליאורה מיד נערכה לסשן הטפות חוזר.

פילו: "לא ידעתי שאני מעניינת". הפתעה . "מה העניין?". שמעתי שעברת להתגורר עם העוזר של מזכיר בתי המשפט, בחור בשם


ברק לייזר. "הוא לא העוזר. הוא היועץ המקצועי של בתי המשפט". יתוקן . ומה לגבי הרומן? "תכתבי מה שאת מוצאת לנכון לכתוב. אם אמצא לנכון להגיב אחזור אלייך".

ברק לייזר, אליך. "זה נכון בחלקו. עזבתי את הבית אבל מערכת היחסים שלי עם איילת התחילה אחר כך. זה מסוג הדברים שמעניינים את הקוראים שלך? ". גם . "עוד משהו? ". לא , תודה.

ובנוסף:


הכול נשאר במשפחה 2

2. מי אמר שהחברים במערכת המשפט לא דואגים זה לזה. מנהל בתי המשפט, השופט משה גל, אמור לפרוש מתפקידו במאי 2012, חודשים אחדים אחרי פרישתה לגמלאות של נשיאת העליון, שמינתה אותו לתפקיד, דורית ביניש. עוזרו הנאמן, עו"ד ברק לייזר, כבר רואה את הנולד, ובחודשים האחרונים גישש בדבר תפקידו הבא במערכת.

הגישוש הסתיים בהצלחה: בשבוע שעבר מונה לייזר לתפקיד היועץ המשפטי של מערכת בתי המשפט, במקומה של עו"ד לאה רקובר. תפקיד לא רע, למי שקיבל את רישיון עריכת הדין שלו לפני 8 שנים. רקובר עצמה גם היא מקבלת קידום: באחרונה היא מונתה לתפקיד היועצת המשפטית של משרד המשפטים.

ומי פינה את התפקיד שאליו נכנסה רקובר? עו"ד משה דיין, שקיבל קידום משל עצמו לתפקיד נציב שירות המדינה. הנציבות שבראשה עומד דיין, אגב, היא אותה נציבות שוועדת המכרזים שלה הכריזה על מינויו של לייזר ליועץ המשפטי של הנהלת בתי המשפט. המעגל הושלם. מהנהלת בתי המשפט נמסר בתגובה כי דיין לא ישב בוועדת המכרזים, ובראשה ישבה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני חקיקה, עו"ד אורית קורן.
כתוב תגובה ל- המתנפל על נוה?כנס
12
לדעתי ורדה אלשייך פושעת. מקומה
  מאחורי סורג ובריח   1/02/12 09:28
שופט שמשנה פרוטוקול של משפט מבצע עבירה פלילית הפוגעת באשיות הקיום של מדינה דמוקרטית. אין אין קיום לדמוקרטיה אם השופטים מזייפים פרוטוקולים ומטים את המשפט. מתי יקום ראש ממשלה בישראל שיבין את חשיבותה של מערכת משפט נקיה למדינה דמוקרטית?
כתוב תגובה ל- מאחורי סורג ובריח
13
דעו מי זה משה גל הצדיק
  מגן אלשיך-כנסו   1/02/12 09:32
חשש לניגוד עניינים חמור בוועדה לאיתור היועץ המשפטי לממשלה: רעייתו של יו"ר הוועדה, השופטת מיכאלה שידלובסקי אור, מועסקת בשכר על ידי הנהלת בתי המשפט. מנהל בתי המשפט, המעסיק אותה, הוא מועמדו של יו"ר הוועדה, בעלה, לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. מדובר בשופט משה גל, העומד בראש הנהלת בתי המשפט, שהוא גם מועמדו הרשמי של יו"ר הוועדה, השופט תיאודור אור, כמחליפו של מזוז.
יו"ר ועדת האיתור השופט בדימוס תיאודור אור.
בסוף 2009 פנתה אל גל ועדת האיתור וביקשה ממנו להציג מועמדותו לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. מועמדות זו נתמכה על ידי יושב ראש ועדת האיתור השופט בדימוס תיאודור אור. כנגד המועמדות נטען כי השופט בדימוס תיאודור אור והשופט משה גל היו נגועים בניגוד עניינים חריף וזאת משתי סיבות: רעייתו של תיאודור אור, השופטת בדימוס מיכאלה שידלובסקי אור, הועסקה בהנהלת בתי המשפט , כיועצת לאגף המחשוב בחוזה אישי ועסקה בפועל בהטמעת המערכת הממוחשבת "נט המשפט",‏[2] כמו כן נטען כי משה גל פעל באותה עת לסלק תביעה כנגד השופטת בדימוס שידלובסקי- אור, שעיכבה פסק דין במשך עשר שנים.‏[3] זאת ועוד, לפי הידוע, תיאודור אור ומשה גל לא יידעו את שאר חברי הוועדה בניגוד העניינים הנ"ל. מקורביו של גל השיבו לטענות אלה בביטול וציינו כי השופטת שידלובסקי-אור הועסקה באגף המחשוב בהנהלת בתי המשפט, לפי כל הכללים המקובלים בעניין זה בשירות המדינה וכי מעורבותו של גל בתביעה לא הייתה שונה ממעורבותו בכל תביעה המוגשת כנגד הנהלת בתי המשפט. עוד נטען, כי בנסיבות שבהן פנתה ועדת האיתור לגל, בתמיכת יושב הראש שלה שאף תמך במועמדותו של גל, יכול היה גל לסבור ששאלת ניגוד העיניינים נדונה בוועדה ונמצאה כבלתי רלוונטית. בעקבות הביקורת הציבורית ועל אף שהיועץ המשפטי לממשלה קבע בחוות דעתו שאין פסול בדבר, המועמדות ירדה מהפרק.‏[4]

בראשית 2010 נתפרסם כי משה גל פנה לחברת גוגל כדי שתסייע בידו למנוע פרסומים פוגעניים נגד שופטים. מדובר בפרסומים אסורים על פי דין המהווים זילות בבית המשפט ובשופטים.‏[5] כנגד פנייה זו נטען כי יש בה משום פגיעה בחופש הביטוי. גוגל השיבה כי יכולתה הטכנית בעניין לסייע מוגבלת וכי יש לפנות נקודתית לכל אתר ואתר המפרסם תכנים פוגעניים. ‏[6]

כתוב תגובה ל- מגן אלשיך-כנסו
14
המשך-מי זה הצדיק משה גל-כנסו
  מגן אל שיך   1/02/12 09:42
השופט משה גל: "זפט מותקף ע"י גורמים אינטרסנטיים"
כמנהל בתי המשפט, גל מגבה את השופט יהודה זפט, שנקלע לעין הסערה בפרשת וינרוט: "יש גורמים שהיה להם עניין ליצור רעש סביב זפט. זה פוגע בעצמאות השיפוטית של השופטים"
אלה לוי-וינריב 21/1/11
"הייתי תלמיד גרוע מאוד. עד כדי כך שלא סיימתי בית-ספר תיכון, לא סיימתי 12 שנות לימוד. אני סובל ממשהו כמו דיסלקציה, לא דיסלקציה ממש, אבל מאיזושהי הפרעת קשב וריכוז, שהיום היו מוצאים ומסווגים אותה בקלות, אבל אז לא חשבו על כך. אז חשבו ש'הילד לא רוצה ללמוד'. עד היום אני גורר אתי בעיות מסוימות של ריכוז".

כך מספר בראיון ל"גלובס" השופט משה גל, המכהן כמנהל בתי המשפט מאז 2006.

"בכלל אנשים חושבים שאני מתנשא, כי אני לא אומר שלום, אבל אני פשוט לא מזהה אותם. פעם הלכתי עם אשתי לסרט, ומישהי אמרה לי שלום, ועניתי לה שלום קר יחסית. חשבתי שהיא קצינת מבחן שאני בקושי מכיר, אבל אשתי אמרה לי 'טמבל, זו המחותנת של בן אחי שאנחנו נפגשים איתה בכל שבת'".

"לאחר כ-8 שנות שפיטה, מתוכן 4 שנים במחוזי, פגשתי את השופטת אילה פרוקצ'ה בחתונת בנו של אחד השופטים. היא סיפרה לי כמה הם עובדים קשה ואיזה עומס יש עליהם. אמרתי לה 'פלא שאתם עובדים קשה? אתם לא יודעים לעבוד, לנהל את התיקים', והסברתי לה את הבעיות בניהול.

"כשסיימתי, היא אמרה לי שמחפשים מנהל בתי משפט, ושאלה אם אני רוצה את התפקיד
כתוב תגובה ל- מגן אל שיך
15
המשך-מי זה הצדיק משה גל-כנסו
  מגן על אלשיך   1/02/12 09:52
מנהל בתי המשפט השופט משה גל ספג השבוע מכה כואבת מלשכת עורכי הדין: בית הדין המשמעתי המחוזי החליט לבטל הליכים משמעתיים שנפתחו בעקבות תלונה שהגיש גל נגד עו"ד עמוס מימון - בעלה לשעבר של השופטת ניצה שעשוע־מימון, שגם כיהן תקופה קצרה כמנכ"ל בית הנשיא.




תחילת הפרשה בתלונה שהגיש דווקא מימון נגד שופט השלום בתל אביב צבי כספי. מימון הפסיד בתיק אצל כספי וחויב בהוצאות גבוהות. בעקבות זאת הוא הגיש תלונה לנציב התלונות על שופטים והאשים את כספי ב"קשרים מיוחדים" עם מתמחה של השופט. לטענת מימון, המתמחה של השופט הועסקה קודם לכן במשרדו שלו.




עמוס מימון צילום: גלעד קוולרציק
אף שהנציב דחה את התלונה, מנהל בתי המשפט החליט בכל זאת ללמד את מימון לקח. גל דרש מלשכת עורכי הדין להעמיד לדין את מימון בגלל תוכן התלונה שכללה, לטענתו, הכפשות לא מבוססות נגד השופט כספי.



מימון הועמד לדין על פגיעה בכבוד בית המשפט ועל התנהגות לא הולמת. אבל הוא החליט להשיב מלחמה ודרש לבטל את הקובלנה נגדו, בנימוק שמנהל בתי המשפט ניצל לרעה את כוחו והפר את הסודיות שחלה על תלונות המוגשות לנציב התלונות על שופטים.



בית הדין ניהל דיון ארוך ומנומק, וקבע ברוב דעות כי גל הפר את חובת הסודיות הקבועה בחוק ולטענת בית הדין, הנסיבות הן כה קיצוניות עד שאין מנוס מלבטל את ההליך המשמעתי
כתוב תגובה ל- מגן על אלשיך
16
משה גל והשופט שהתאבד
  גל מגן אלשיך   1/02/12 10:07
אשת השופט שהתאבד: "דרוש חשבון נפש נוקב"

בשיחה עם ynet בעקבות פרסום מסקנות בדיקת התאבדות השופט מוריס בן-עטר, קראה אלמנתו למערכת המשפט "לעשות חשבון נפש אמיתי ונוקב". לדבריה, "קיווינו שהאסון ישמש כמנוף לבדק בית שיוביל למערכת איכותית יותר"
אביעד גליקמן

השופט בדימוס אליעזר גולדברג, שבדק את נסיבות התאבדותו של השופט מוריס בן-עטר בחודש פברואר, קבע כי במערכת המשפט התקיים כשל ניהולי, אך מנהליו לא התנהגו באופן בלתי-ראוי. במשפחת בן-עטר לא מסתפקים במסקנותיו של נציב תלונות הציבור על שופטים וקוראים למערכת בתי המשפט לערוך חשבון נפש "אמיתי ונוקב".



לקריאת דו"ח הבדיקה המלא



בשיחה עם ynet, כשהיא מדי פעם פורצת בבכי, הביעה אלמנתו של השופט בן-עטר, מרים, כאב רב. "המערכת חייבת לעצמה, לשופטיה ולאזרחי המדינה חשבון נפש אמיתי ונוקב יותר ואם היא לא תשכיל לבצעו בעצמה, מן הראוי שגורמים חיצוניים אחרים יעשו זאת עבורה ועבור כולנו".




אולמו של בן-עטר. "ערכי ומסור לעבודה" (צילום: אוהד צויגנברג)



בן-עטר, שכיהן כשופט בית משפט השלום בירושלים, בן 54 במותו, זומן שבועיים לפני שהתאבד בביתו במכבים לשיחה עם מנהל בתי המשפט משה גל ונשיאת בית משפט השלום שולמית דותן, שהבהירו לו כי בשל הפיגורים הרבים שלו בטיפול בתיקים עומדות לפניו שתי אפשרויות: לפרוש או להדביק את הפער. במכתב ההתאבדות שהותיר אחריו, התייחס השופט

ביניש בכנסת:

שופטים לא עובדים במפעל / רוני סופר

לאחר התאבדותו של השופט בן-עטר, התכנסה ועדת חוקה, חוק ומשפט לדיון בעומס המוטל על השופטים. "דרוש שינוי, בלי מהפך בגישה, לא נשיג את המטרה", אמרה ביניש
לכתבה המלאה



לשתי הפגישות שערך עמם, וכתב "העומס הכריע אותי". בהמשך הוא ביקש סליחה מבני משפחתו.



"המשפחה מתמודדת עם האסון הכבד שפקד אותה לפני מספר חודשים", סיפרה מרים, "בכל התקופה שמאז, נחשפנו יותר ויותר, מפי רבים וטובים מהמערכת עצמה, לקשיים שאיתם מתמודדים שופטים רבים ועיוות בסדר העדיפויות בציפיות משופט טוב ואיכותי. קיווינו למצוא מעט נחמה בכך שאסוננו ישמש כמנוף לבדק בית שיוביל למערכת שיפוטית איכותית, קשובה ויעילה יותר".



בשיחה הביעה האלמנה ספק במסקנות בדיקתו של השופט בדימוס גולדברג, בגלל ש"השופט איננו עמנו". לדבריה, "היה לנו ספק רב מלכתחילה ביכולת של המערכת לבדוק את עצמה ולהסיק מסקנות, כאשר באוויר מרחף החשש שמא הצבעה על ליקויים בהתנהלות של אדם זה או אחר, כמוה כהאשמה ואחריות ישירה
לאסון".



כתוב תגובה ל- גל מגן אלשיך
17
איבדו כל קנה מידה.לרדת מהנושא!
  יוסף מגבעתיים   1/02/12 10:10
נראה לי שאיבדו כל קנה מידה ביחס כלפי שופטים. כלפי שופט צריך להיות יחס של כבוד יראה והערכה. האנשים במערכת הם ברמת יושר אישי ואינטלקטואלי גבוה מאד ביחס לאוכלוסיה.
אם יש תקלות , אסור שאנו נדון בהם , רק המערכת הפנימית ולא בפרהסיה.מה שקורה זה דבר נורא , ולא חשובות עובדות המקרה.
לדעתי לא היה צריך לפרסם את דבר התלונה , בשביל זה יש נציבות השופטים והנהלת בתי משפט. ולדעתי לא צריך גם לפרסם מכתב תמיכה.
כי זה גורר לעז.

שופט מחוזי הוא אדם חשוב בישראל . חייבים לשמור על כבודו מכל משמר. לענין עצמות נראה לי שהוא נופח בהגזמה.

לגבי לשכת עורכי הדין -אם פנתה- מילא , אבל מדוע לפרסם הפנייה.

עוד מעט לא ישאר כבוד לאף אחד , וזה יבריח אנשים טובים וייגרם נזק אדיר .
כתוב תגובה ל- יוסף מגבעתיים
18
מחר בבוקר ייערכו בפני סגנית נש
  חשוב לקרוא   1/02/12 12:01
מחר בבוקר ייערכו בפני סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב ורדה אלשיך דיונים, שבהם צפויים להופיע בפניה לפחות 7 עורכי דין אשר חתמו על מכתב התמיכה בה בפרשת הפרוטוקול המשופץ
כתוב תגובה ל- חשוב לקרוא
סיירת - לשון ,,,,,
  כלב מוכה   2/02/12 13:33

תגיד !

אתה לא מכיר את המערכת ?????

מבין רשימת אוהבי כב'' השופטת מורים כ- 6 עו''ד

שחיים מהפרורוים שנזרקים אליהם !!

איך בדיוק לקרוא לאותם עו''ד ??

כיצד יתפרש הענין ??? הנושא אינו מריח טוב ,,,,
כתוב תגובה ל- כלב מוכה
19
עד-מתי תשפטו-עול
  תהילים פב   1/02/12 13:46
כתוב תגובה ל- תהילים פב
20
אין תחליף לבקורת על המערכת
  ללא משוב   1/02/12 14:57
עד שאור השמש המטהר ,כלשונם, לא יאיר בשקיפות על מעשיהם, הכוח ישחית , השחיתות תגדל...
והצדק ימוזער
כתוב תגובה ל- ללא משוב
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il