|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
פעמיים הודעת בשבת - וכפחדן עלוב בשם "גורם מדיני בכיר" במקום להתייצב מול המצלמות - כי צה"ל יתקוף את רפיח גם אם תהיה עסקה    כמובן, כדי שלא תהיה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי ע...
צבי גיל
צבי גיל
"לקחי השואה חייבים להיות לקוד תרבותי של חינוך לערכים הומניים, לדמוקרטיה, לזכויות אדם, לסובלנות וסבלנות, ונגד גזענות ואידיאולוגיות טוטליטריות" - מתוך מנשר ניצולי השואה
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 77/64, הירש ברנבלט נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, משה לנדוי וחיים כהן. 1 במאי 1964
משה יעלון
משה יעלון
הטענה שלי היא כלפי ראשי המכינה, שהלכו והקצינו במהלך השנים (כמו רבים מהדתיים הלאומיים שהכרתי, גם במשפחתי)    דינת ישראל לא צריכה לממן מוסדות חינוך, שאינם מחנכים לדרך ממלכתית ברוח מגי...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
ברור היום לכולם כי אין צורך בסיבה מיוחדת כדי לשנוא יהודים, לבזותם, להשפילם, לפגוע בהם בכל דרך אפשרית, להשתיק אותם, לנדות אותם מחברת אומות העולם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מה מסתיר ישראל כ"ץ בעניין הרכבת?
מאת: ד"ר אריה אבישור  |  18/02/2012
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
פעולת השר חסרת הגיון לכן מוזרה
  תוהה ובוהה   18/02/12 15:23
אין לי מושג עם שר התחבורה או יו"ר הרכבת נגועים בשחיתות, אם כי לפי ההתנהלות בימים האחרונים לא ניתן לשלול אפשרות כזו, כי הרי מי שמזמן פגישה כה בכירה בין השר למזכ"ל ההסתדרות וכ-חצי שעה לפני קיומה מודיע קטגורית שהוא מעביר את אחזקת הקרונות למיקור חוץ(אחד הנושאים המרכזיים לדיון בפגישה), זו גם גסות,גם טיפשות ובעיקר מעלה תהיות וחשדות לכיוונים לא טובים.
(זה שהשר הזה הוא אוויל משריש זה לא חדש, בואו נקווה כולנו שלא מושחת)
כתוב תגובה ל- תוהה ובוהה
2
ד"ר אבישר השר מיליונר לא מושחת
  יוסף המגיד וצולף   18/02/12 17:23
השר איננו זקוק לשלמונין, הוא פועל לריסוק מונופול מתהווה, כזה של חברת החשמל, וטוב שכך.
כתוב תגובה ל- יוסף המגיד וצולף
3
למה להמציא סיבות כשנאמר בפרוש:
  פועה   18/02/12 19:20
שהמאבק הוא כולו על שליטה וככזה הוא חייב להיות על חשבון ועד העובדים.
הרכבת הייתה במשך עשרות שנים סרח עודף במשק התחבורה הישראלי. "המדינה קטנה מדי" "אין הצדקה להשקיע מליארדים בתשתית רכבות מודרנית", במבחן העלות תועלת הרכבת תמיד הפסידה!
שמרו את הרכבת כחלופה נוספת. אמרו יש רכבת נשמר אותה, מי יודע מתי נזדקק לה.
אף פוליטיקאי לא התענין בה, אבל ידעו שצריך להחזיק אותה גם כשאינה רווחית. אלה תנאים אידיאלים להשתלטות של קבוצות מתוך העובדים על כלל העובדים והשתלטות למעשה על תפעול החברה כולה.
בחמש עשרה השנים האחרונות הואצה פעילות הרכבת, מאחר והתחבורה האלטרנטיבית הלכה ואבדה יעילות עקב עומס צפיפות ויקור הדלק, כחלופה הזמינה היחידה.
מאחר וכהרגלנו, לא נעשה כאן תכנון מסודר לטווח ארוך, אלא מאלתרים. התחילו להזרים לרכבת תקציבים משימות ודרישות.
אלא שהרכבת הייתה כבר מיושנת וחולה ארגונית ומקצועית, עם דרגים מקצועים ואיכותיים ברמה נמוכה.
ההנהלות ראו לעצמם הזדמנות וכדי "להשיג שקט תעשיתי" וכדי שהפוליטיקאים לא יזהו את המצב העגום, הם קנו את ועד העובדים. עשו התקשרויות חובבניות בחו"ל שלחו נציגים מקושרים חסרי קישורים לחו"ל רכשו במליוני דולרים וגם גזרו
קופונים. העסיקו מתכננים ויועצים מקושרים וחסרי כשורים הייתה פעילות עניפה ובזבזנית, הוכנסו מקורבים, הועד התחזק
והכתיב וההנהלות נאלצו לציית. תקציבי הרכבת ופעילותה הפכו
את ועד העובדים לכוח שלא מוכן לוותר על העושר שהשיג!
זאת המציאות העגומה של הרכבת המאפיינת כל כך את שיטת האילתורים הישראלית.
הרכבת זקוקה למהפכה ארגונית ולהכנסת כוחות מקצועיים שהועד
אינו מוכן להכניס, משיקולים צרים של שמירת השליטה בידיו.
היום לאחר המהפכה במצרים, יש חשש בעולם המערבי מפני הסתמכות על תעלת סואץ בלבד, כאשר ישראל יכולה לייצר נתיב תחבורה חלופי ומתחרה. וזה הפך ליעד לאומי.
הממשלה מבינה שהתנאי שיוזרם לישראל אשראי עולמי, הוא שליטה מקצועית ברכבת והכנסת מומחים מחו"ל שיודעים רכבות, שיקימו תשתית ראויה בין אם באמצעות מימון חיצוני ובין אם בתכנון ובבניה בפועל כחלופה למימון.
ברור לממשלה שועד עובדי הרכבת הנוכחי ימנע את התהליך.
זה כל הסוד, צריך להבהיר לועד הזה: חגגתם מספיק על חשבון המדינה! או שתתגייסו ותשתפו פעולה או שהרכבת תפורק ותאורגן מחדש על כל הנזק שזה יגרום.
כתוב תגובה ל- פועה
4
הנחות מצוצות מהבוהן של הרגל
  שומר הפסים   18/02/12 19:21
חובה על השר לנטרל את הכנופיה שהשתלטה על הרכבת,גם אם זה יעלה לציבור מספר שקלים נוספים.כמי שסובל ממשחקי הכח שלהם יום יום,יחטא השר לתפקידו אם לא ינחית עליהם אלה כבדה,מיקור החוץ של תיפעול הקרונות יעשה זאת והעובדים יודעים זאת היטב.כל הסיפור של מר אבישר על שוחד וכו' ניראה כמצוץ מהאצבע ואם יש בידיו הוכחות ,מחובתו להציגן לציבור.אגב באותה מידה ניתן לטעון שועד הרכבת גרז אותו בהרבה "קופיקות" כדי להפליץ כתבה עם האשמות אלו.
למרות שהשר אינו מהדמויות שעיני נשואות אליהן, אם כוונותיו הן לטובת הציבור-יבורך.
כתוב תגובה ל- שומר הפסים
5
מי "נגוע בשחיתות" ,אבישור ?
  ראול איזנברג   18/02/12 19:59
לא להאמין איך מסוגל אדם משכיל כמו הכותב ,לזרוק כך בוץ על שר בממשלת ישראל , ללא כל הוכחה , אלא על פי "השערה " !!. איני מחובבי השר כץ וגם איני מבוחרי הליכוד , אך לא יתכן שהחלטה סבירה של שר בישראל ,שדומה להחלטות כלכליות דומות במשק [ היצרן והמשווק הוא גם המתחזק ], תוגדר על ידי הכותב הרדוד הזה "..נגוע בשחיתות..מסריח..". כך סתם , ללא כל מידע של ממש וללא נתונים מינימלים על פרטי העיסקה , קובע "המומחה והחוקר" אבישור, שמדובר בשחיתות !. נו, אם כך , ברדידות כזו, עורך "החוקר" אבישור את מחקריו בנושאים בהם הוא עוסק , אז רק פרייאר יעסיק טיפש כזה והייתי אומר , גם חוצפן. אפילו ועד העובדים האלים והמיליטנטי של עובדי הרכבת לא רמז ולא אמר ולא טען שמדובר בהחלטה שנגועה "בשחיתות" ואני מניח שיש להם יותר מידע מאשר "לחוקר" אבישור !.
כתוב תגובה ל- ראול איזנברג
האם "החוקר" אבישור מקבל שכרו
  מהסתדרות העובדים?   19/02/12 03:19
1- המאמר מגעיל בצורה יסודית ביותר. הוא מטיל רבב של שחיתות על שר בממשלה, ללא שום נתונים אובייקטיביים. אוי למערכת השכלה גבוהה שמחלקת דוקטוראטים לטיפוסים לא מוסריים כמו "החוקר" אבישור.
2- המאמר מעורר שאלה לא רלבנטית לחלוטין. השר כץ אף פעם לא אמר שהוא יחסוך כסף אם יעביר את תחזוקת הקרונות למקור חיצוני.
3- חסכון כספי זה לא הכל. אמינות הרכבת חשובה לנוסעי הרכבת יותר מחסכון כספי.
4- הטיפול של עובדי הרכבת עד כה לא היה מקצועי. היו הרבה תאונות עקב ליקויים טכניים. אני מקווה שהוצאת תחזוקת הקרונות לחברה חיצונית תשפר את האמינות ורמת התחזוקה, וכתוצאה מכך יקטן מספר התאונות הקטלניות. הצלת חיי אדם יותר חשובה מחסכון כספי.
כתוב תגובה ל- מהסתדרות העובדים?
6
מיקור חוץ
  חיים ו.   18/02/12 22:04
מיקור חוץ, בהגדרתו הכלכלית, היא הוצאה לתפעול חיצוני של עבודות שאינן בעלות זיקה ישירה או תחום ההתמחות של המרכזי של הארגון.
בהרבה מדינות בעולם מתבצעות פעולות של מיקור חוץ בהצלחה רבה, ולא תמיד השיקול הוא כספי. השאלה המרכזית היא מי האם אני צריך לעשות את העבודה הזו כאשר ישנם אחרים שיוכלו לעשות אותה בדרך הרבה יותר טובה? ולעתים, כאשר מדובר על איכות (ובמיוחד כאשר יש בו גם שיקולי בטיחות) עדיף לעשות מיקור חוץ.
צה"ל והמשטרה לדוגמה מבצעים את תחזוקת כלי הרכב במוסכים חיצוניים ולא בעצמם כפי שהיה בעבר. האם זה פוגע במבצעיות שלהם או בהעסקת עובדים? לא. והמהלך גם הביא לחיסכון כלכלי.

במקרה של רכבת ישראל, התקבלה החלטה ניהולית ומוצדקת להעביר את כל תחזוקת הקראונות לידי החברה שבנתה אותם. זהו צעד הגיוני ושפוי, במיוחד לאור התקלות החוזרות והנשנות בשנים האחרונות בקרונות הרכבת. חברת התחזוקה אגב פועלת בישראל כחברה ישראלית לכל גבר, רשומה ברשם החברות, מעסיקה עובדים ישראליים ומשלמת את כל חובותיה למשק הישראלי כמו הרכבת עצמה (למעט גריפת רווחים על חשבון הנוסעים המתבטאת בקיצור קווים, אי הוצאת רכבות וכדו').
לסיכום, טענותיו של מר אבישור אינן תואמות למציאות.

* הכותב הוא יועץ מומחה ומרצה למינהל ציבורי ודיני עבודה ובין היתר גם נוסע קבוע של רכבת ישראל.
כתוב תגובה ל- חיים ו.
7
יפוטר השר לאלתר
  ש.ק.   18/02/12 23:51
שר התחבורה הוא סוג של שר שהיה מפוטר בכול מדינה נורמלית . רק כאן בגלל קרבתו האישית לביבי בענייני המפלגה הוא ממשיך ככשלון חרוץ בכול תחום של עבודתו לכהן בתפקיד .
אסור להסכים שהוא ימשיך להיות שר בממשלה יש להחליפו מיד.
אי אפשר שינהלו את חיינו כשלונות מהלכים.

מקווה שצעירי המחאה יקדישו למחאה זו עצרת מיוחדת מספיק עם שר התחבורה כץ!אני לא יכולה לארגן אני אבוא להפגהב
כתוב תגובה ל- ש.ק.
8
מאמר משעשע
  עזרא מועלם   18/02/12 23:57
קראתי כבר מאמרים מטופשים בחיי. המאמר הזה בהחלט יכול להיכנס לחמשת המובילים. אגב סתם מתוך סקרנות - בנוגע לתואר האקדמי המכובד של הפרשן והחוקר לכלכלה - איזה אוניברסיטה העניקה לאיש הזה את התואר ובאיזה תחום?
כתוב תגובה ל- עזרא מועלם
התואר הוענק במסלול של יאיר
  בני בנקר   19/02/12 09:55
לפיד,לא ברור ?
כתוב תגובה ל- בני בנקר
התואר של הד"ר חובב ועד הרכבת
  tomerto   19/02/12 10:19
אכן כתבה גרועה, לא עומדת בשום סטנדרט עיתונאי

תואר דוקטור מכובד יש לו.

על פי האתר news1.co.il/


ד"ר אריה אבישור הוא בעל תואר B.A. בהצטיינות בכלכלה וחשבונאות מהאוניברסיטה העברית בירושלים (1984), תארי M.A. (משנת 1988) ודוקטורט (1994) בכלכלה מאוניברסיטת שיקגו.

מחקריו עוסקים בהפרטה, בחיזוי קשיים פיננסים בקיבוצים, וביעילות יחסית של תעשיות בישראל. הוא לימד באוניברסיטאות ובמכללות קורסים בהפרטת חברות, ביחסי ממשלה-תעשיה, ועוד מגוון של קורסים בכלכלה וחשבונאות. כיום הוא עוסק במחקר עצמאי בכלכלה ובמדעי החברה.
כתוב תגובה ל- tomerto
כן את מה שרשום כאן ראיתי
  עזרא מועלם   19/02/12 11:00
אבל מכיוון שהאיש שזר חיבור שגם טוקבקיסט באר שבעי רווק מר נפש ודחוי עם עבר פסיכיאטרי עשיר לא היה רושם התעניינתי האם מדובר ברזומה אמיתי או פיקציה הזויה של הבלוגר גס הרוח
כתוב תגובה ל- עזרא מועלם
9
עדיף מיקור מוועד מאפיונרי
  שרון.   19/02/12 09:28
כתוב תגובה ל- שרון.
10
השר כץ מהשרים הטובים שידעה....
  עטרה שגב קלימי   19/02/12 09:35
השר כץ הוא מהשרים הטובים שידעה המדינה בתחום התחבורה.
על עובדות אין מה להתווכח.
בתחום תאונות הדרכים מאז כהונתו של השר כץ התאונות יורדות בצורה משמעותית.
בתחום תשתיות הרכבות השר כץ עושה ימים כלילות למען החברה האזרחית כדי לאפשר שירותים נאותים בנסיעות היום יומיות.
כמובן לא לשכוח את פיתוח התשתיש החדשה , הקו מירושלים לת"א וכן את הקו מת"א לאילת, הפיתוח הנ"ל ישנה לחלוטין את מפת התחבורה בישראל .
החשוב ביותר הוא ששר התחבורה לא יאפשר לארגון עובדים להחזיק את האזרחים במקום הרגיש ביותר קרי שימוש ברכבות ביום יום כדי להגיע בבטחון לעבודה וחזרה לבית, וכן לאותם אזרחים המשתמשים ברכבת לצרכים היום יומים שלהם.
וועד הרכבת עושה עוול לכל הוועדים בישראל משום התפקוד הלקוי שלו.
כתוב תגובה ל- עטרה שגב קלימי
11
מכובדי מתוך המאמר יש שאלות???
  בר דרור דוד   19/02/12 09:59
כתוב תגובה ל- בר דרור דוד
12
שביתה למה ? די.. עם ההפקרות.
  אורי עמר   19/02/12 11:53
כתוב תגובה ל- אורי עמר
13
עסקן עלוב-שצריך לכלוא
  אליפז+מטה המחאה   19/02/12 13:40
מדובר בעוד מינוי מטופש וכושל של עסקן רחוב של נתניהו.האיש הזה -אשם בתחלואי התחבורה,בחוסר פתרונות לתחבורה לאזרחי המדינה-ועוסק כל הזמן ביחצנו"ת,ומשמש "סחבה ושטיח"לנתניהו-"המאור החשוך"המגלה מדורות,שהתגייס לרוקן את קופת המדינה.גם מבקר המדינה-חסר ערך,אחרת-כל הכנופיה של נתניהו היה -מסולקת מחיינו,והביזה השערורייתית של כספי משלם המיסים-היתה נפסקת.המס על הדלק הינו תרמית וגנבה מהאזרח כדי שיממן את המנגנון הממשלתי החזירי והמיותר.ערימת שרים מעוררת בחילה-שאינה מתעוררת בבוקר כי-אינם יודעים מה לעשות עם עצמם. פלד?יעלון?איתן?גמליאל?מרידור?סילבן??כל אוויל כזה עולה לנו-110,000 ש"חי מידי חודש?????????????????????????..110 אלף????????????????????.ולנו מוכרים-"מצב כלכלי קשה"???????ועדת חקירה פלילית צריכה לעצור את שטיניץ,סטנלי,ברק,פרס,-שיסבירו את חגיגת הבזבזנות השערורייתית-"מול ההצהרות"השקריות שלהם?????מדובר בתרמית הגדולה של המאה-שתקציב המדינה שועבד למימון ערימת עסקנים,מוסדות,טפיליזם,קנית שלטון-במקום לטפל בצרכי המדינה. מדובר בממשלה החשודה בפשעים כלכליים כנגד העם.יש לפנות לאו"ם+לבית הדין הבינ"ל-בבקשה לבוא ולפתוח בחקירה הכיצד-5,000,000 איש עניים מול-ממשלה כה מנופחת כה מיותרת כה בזבזנית. מחובתנו-להביא את הפושעים לדין,להחרים כל רכושם,ולהשליכם לכלא -10 שנים ללא ניכוי.וכשישתחררו -מאחלים להם להיות "עבדי קבלן"-יחד עם משפחתם-כדי שירגישו על עצמם את העושק,הרעב,ההשפלה.
כתוב תגובה ל- אליפז+מטה המחאה
14
הכותב היה במדינה בשבוע האחרון?
  עומרררר   19/02/12 15:13
אולי הכותב פיספס זאת אבל וועד העובדים ברכבת מונע את ניהולה ושם עצמו למקבל ההחלטות. סכסוך עבודה שנובע מכך שמונה מנהל תחנה שלא על דעת הוועד הוא פשוט בדיחה.
כמו כן הפיכת העובדים למסכנים ואיום בהחלפתם בעובדי קבלן היא בין דמגוגיה לבדיחה. אני בטוח שעובדי הקבלן המסכנים שהרכבת רוצה להביא להביא מקנדה לשם תחזוקת הקרונות ירוויחו יותר משכר מינימום, רק שהעובדים הנוכחיים לא מוכנים חוותר על ניהול הרכבת.
הממשלה הנוכחית קבלה החלטה עקרונית להשקיע משאבים רבים בתשתית הרכבת במדינה ואין שום סיבה שהכסף ירד לטימיון בגלל וועד שהחליט לסחוט את המדינה.
הפיכת הוועד ועובדי הרכבת ל"עובדים מסכנים" היא מגוחכת.
כתוב תגובה ל- עומרררר
15
תגובה
  צנחן   19/02/12 20:45
טוב הייה לו נגנז מאמר זה שאינו מכבד את כותבו.
כתוב תגובה ל- צנחן
16
קשר האליטה הלבנה לגזול רכבת
  פרעוש   21/02/12 21:48
הרכבת הפכה בשנים האחרונות לנחלה "שהתחתיתה השחורה" השתלטה עליה בהדרגה ובהתמדה, בעיקר תודות לכך שהאליטה לא יחסה לנחלה הזאת ערך ממשי והזניחה אותה.
"התחתיתה השחורה" הידועה בכושר הנהול והארגון הגבוהים שלה,
הצליחה להביא את הרכבת לשיאי יעילות ברמות שמדינת ישראל טרם הכירה...
ועתה שמתברר שהרכבת הופכת למרכיב חשוב וחיוני, באה אליטה הלבנה ורוצה לגזול מהתחתיתה השחורה את הארגון היעיל והמוצלח הזה בדיוק כפי שגזלה ממנה והעלימה בזדון את ההיסטוריה התרבותית המפוארת שהייתה לתחתיתה השחורה.
את זה בדיוק רבותי מסתיר ישראל כ"ץ!...
כתוב תגובה ל- פרעוש
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il