s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קריסה
מאת: אביתר בן-צדף  |  29/04/2012
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
כל המדינה הזאת הפכה למראית עין
  ספיינר   29/04/12 15:25
כתוב תגובה ל- ספיינר
אנא פרט והסבר
  אביתר בן-צדף   30/04/12 07:30
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
2
פרס "השתמט משרות צבאי" ?
  שלמה המגיב   29/04/12 16:15
בן צדף רואה בנשיא המדינה שמעון פרס "משתמט משרות צבאי" , למרות שיודע ששימש כראש מנהל הרכש ולאחר מכן מנכ"ל משרד הבטחון , עם הקמת צה"ל ב 1948 , ובן גוריון כפה עליו להישאר בתפקידיו הביטחוניים , מאשר לשרת כחייל מן השורה. מעניין שבן צדף לא מכנה "משתמטים משרות צבאי" את מנחם בגין ומשה ארנס ,שני שרי ביטחון לשעבר מהימין , שלא שרתו יום אחד בצה"ל מאז שהוקם , למרות שגם הם הם היו צעירים יחסית , עם הקמת המדינה והקמת צה"ל ב 1948 !!. טוב , אצל בן צדף "המשתמטים" הם רק כאלו שלא מזוהים עם האוריינטציה האידיאולוגית שלו !.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
ממתין לתשובת בן-צדף להערה הזו
  אזרח סקרן   29/04/12 17:12
כתוב תגובה ל- אזרח סקרן
תשובה
  אביתר בן-צדף   29/04/12 17:34
ארנס ובגין שירתו בא"ל - איני זוכר באיזה תפקידים, אבל כנראה שירתו בו. בעוד שימון הראשון לא היה ב'הגנה' ולא שירת בצה"ל - גם כשלא היה בתפקיד רשמי, ועדיין היה יכול לתרום.

ובנוסף, דיחה המשתמט רעיון של הרמטכ"ל לסקוב לגייסו לקורס קצינים דמיקולו, שיסמיכו בתהליך אינסטנט לקצונה.

בדין זיכה אותו רבין (בספרו, פנקס שירות) בתואר משתמט, וגינה אותו בכל פה.

ונשאלת השאלה כיד אדם עם רקורד כזה יכול להגיע אצלנו למשהו בשירות הציבורי?! זה מלמד עלינו לא פחות מאשר עליו.

ולשלמה - החיים קשים, מה לעשות?!

אולי - לפחות, להירגעות - לך קצת לקרוא אצבעוני, או פילון, ולא תטריד את עצמך בעובדות החיים, שיכולות לצער אותך גם במתכונתן המרוככת.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
התייחסות לאזרח הסקרן
  שלמה המגיב   29/04/12 17:57
שמת לב להתייחסותו הרדודה , המתחמקת והילדותית של בן צדף לסקרנותך בנושא ? משרות צבאי ניתן "להשתמט" רק מצבא [ צה"ל שהוקם ב1948 ] ולא מאירגוני מחתרת טרום המדינה , שפתאם מפנה אותנו אליהם בן צדף . שמעון פרס היה איש משרד הביטחון מקום המדינה ומרגע הקמת צה"ל ואילו ארנס ובגין לא כיהנו בשום תפקיד בצה"ל ולא עשו כלום במלחמת העצמאות ולאחריה. וכאשר לאדם רדוד וילדותי כזה , אין תשובה ראוייה לסקרנותך ולהערותיי , אז , כמו ילד בגן ילדים , הוא מנסה להעליב אותי באופן אישי ,ללא קשר לנושא הנדון. טוב , הקוראים ואתה אדון סקרן ,תבינו לבד עם מי יש לנו "עסק" !!.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
כמובן
  אביתר בן-צדף   29/04/12 19:32
כל פגיעה בקדשיו של שלמה איומה ונוראה - עד כדי כך, שאינו קורא את הכתוב, או מתעלם ממנו, כשהנוגע לשימון הראשון (דוגמה ומשל לאי-מוסריות מנהיגינו), שאפילו לא היה ב'הנגה',2ולא רצה לעשות קורס קצינים דמיקולו של שבועות ספורים.

לצורך חיפוי על קדשיו הוא גם מתעלם מדברי רבין על מוסריותו של שימון הראשון.

טוף. מה לעשות.

בגין היה פטור משירות בגין היותו ראש מפלגה (הסדר, שהונהג מאז קום המדינה). ושירת באצ"ל, אם איני טועה.

ארנס נפסל לשירות בצבאנו האדיר והמפואר מסיבות ביטחוניות (ללמדכם כמה שוות הבדיקות הללו), כיוון שהיה באצ"ל.

וגם אם נניח, שבגין וארנס השתמטו - ועוד רבים אחרים - העובדה, ששימון הראשון לא מילא את חובתו הבסיסית, כאזרח, בעודו מטיף לנו (וזה אינו התחום היחיד שבו פיו ולבו אינם שווים) גבוהה גבוהה, אומרת דרשני.


כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
אמת נוסח בן צדף
  שלמה המגיב   30/04/12 07:42
א. איני ממעריציו של פרס והוא אינו "קדוש" בעיני ולא התייחסתי בכלל לאישיותו , אלא להגדרה המטעה והמסיתה של בן צדף שהוא "השתמט משרות בצבא" וגם בתגובתו הנוספת מתעקש בן צדף להמשיך בשקר ואומר "..לא מילא את חובתו הבסיסית כאזרח..". ב.אף אחד לא "נפסל" מלשרת בצה"ל מלשרת במלחמת העצמאות וגם לאחריה , עקב עברו באצ"ל וכך גם משה ארנס [ ראה ערך מוטקה ציפורי ,ישראל בן אמיתי ,דב הבלונדיני ועוד לוחמים רבים אמיצים יוצאי המחתרות]. ג.אם בגין היה "פטור" מלשרת בצה"ל , עקב תפקידו הפוליטי , אז כך ניתן לומר גם על פרס בתפקידיו במערכת הביטחון ושניהם אינם "משתמטים מלמלא את חובתם הבסיסית כאזרח". לסיום - ניתן בהחלט לבקר קשות את פרס בתחומים שונים כפוליטיקאי , ואין צורך לשקר ולהטעות ולהסית את הקוראים , כפי שעושה בן צדף.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
שימון, מאסונותיו של עם ישראל
  א מ רול   30/04/12 13:17
האיש הביא על ראשינו 1700 נירצתי הסכם אוסלו, ובכל זאת לא עמד בםני וועדת חקירה ולא נתן את הדין. צפו שהגהנום עצמו ייפתח עם האספו שלשה מטר למטה. זו אינה חוכמה או פחדנות של אחר מעשה. אני מצביע על כשלי פרס (ואיני היחידי) למצער ב-50 מאמרים משך חמש השנים האחרונות. אתן רמז דק....בשנת 2010 שיתף פרסקי פעולה עם האשפה שפיצר ברקיחת הפוטש להפלת ממשלת ישראל שיזם אובמה (במקביל לפוטש המיצרי). המילה האחרונה שלנו עוד לא נאמרה בנושא זה.
כתוב תגובה ל- א מ רול
פסול מוסרית ולא רק פוליטית
  אביתר בן-צדף   30/04/12 15:16
אהרן - מניעיו הפוליטיים של שימון הראשון אינם ברורים. טובת ישראל אינה מניעה אותו כלל, אלא רק טובתו האישית, טיפוח בלי-נלאה של כבודו וסיפוק הנאותיו.

מה עוד? זו השאלה הגדולה.

הצתייחסתי במאמר לפסלותו המוסרית כיוון שהוד רוממותו הגדולה להנכבת לא טרח לשרת את האומה - אלא רק כלבלר כשאחרים לחמו וכפוליטיקאי. דווקא לאור הופעתו המתחסדת בטקס בערב יום הזיכרון חשוב לציין זאת.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
אך בן צדף לא מוותר !
  שלמה המגיב   30/04/12 16:16
איזה שנאה יוקדת לפרס , מה הטרוף הזה בן צדף ?עכשיו הוא כבר לא "משתמט מהצבא ", אך הוא היה בעיניך "לבלר" , כאשר אחרים "לחמו". נו באמת בן צדף , אל תסתיר מהקוראים היכן ובאם שרתו בצהל "כלוחמים" ,רבים משרי הממשלה ( הימנית ?) וחברי הכנסת , כולל כאלה שמשתתפים בטקסי הזיכרון. מה אתה מטמטם את הקוראים ? האם נשיא מדינה שלא היה " לוחם" בעברו , חל עליו איסור מלהשתתף בטקסי זיכרון לחיילים ? ובכלל לא ראיתי "שלוחמים אמיתיים" כמו ברק , מופז , רבין , שרון ועוד "אחרים" , שאינם מזוהים עם השקפותיך האידיאולוגיות , זכו אצלך לקרדיט כולשהי. אז "עזוב זה ", בן צדף ורד מהסיפור , אתה רק עושה צחוק מעצמך ולא משכנע בכלל את קוראיך.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
ובכל זאת - משתמט
  אביתר בן-צדף   30/04/12 18:49
למרות הצדקנות המיתממת שלך, שלמה - אחזור על דבריי: שימון הראשון, המשתמט הדגול, לא ראוי מוסרית להיות נשיא.

ראוי לציין, כי איני הראשון שמעלה את הצד המכוער הזה (אחד מני רבים מאוד) באישיותו.

וכל המוסיף על דברי א"מ רול בעניין ההזיות הרצחניות של אוסלו גורע.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
לשלמה עד כמה בנאדם יכול להיות
  ירדנה   30/04/12 21:23
עד כמה אתה יכול להיות סתום פרס ידוע כחתרן בלתי נלאה שלא שירת בצה"ל .בזמן שבן-גוריון שלח לחזית ניצולי שואה לאחר שעברו את התופת בשואה ואיבדו את משפחתם ולא ידעו להחזיק נשק הם נהרגו פה בארץ ללא אדם קרוב שיזכיר אותם. באותו זמן אדון פרס =הרס ישב במשרדים הממוזגים של לשכת משרד הביטחון הוא לא שכב במארבים והוא לא סיכן את חייו . הוא נהנתן בלתי נלאה עד היום. הביא רק אסונות עלינו בדמות קורבנות השלום של אוסלו שעשה בחתירה מאחרי גבו של ראש ממשלה מכהן . אשתו וילדיו התרחקו ממנו ואת בית הנשיא הפך לביתו הקבוע על חשבוננו בזמן שנשיאים אחרים נסעו לביתם בסופי שבוע דליה איציק שלוטשת עיניים לתפקיד גם לא שירתה בצה"ל משתמטת משירות שמטיפה לאחרים מוסר. בנוסף השיר של חיים חפר "איך הפשפש עלה למעלה"נכתב על שימון פרס
כתוב תגובה ל- ירדנה
ומי עוד "לא שירת בצה"ל" ?
  שלמה המגיב   1/05/12 15:55
"..דליה איציק לא שירתה בצהל.." ,קובלת\נוזפת המגיבה ירדנה. מעניין ששכחה לציין עוד כמה פוליטיקאים "שלא שירתו בצה,ל" , בניהם חברת הכנסת ציפי חוטובלי האידיאולוגית שמימין לנתניהו !, נו, כרגיל , תלוי מאיזה נקודת מבט אידיאולוגית רואים את מצבת הגיוס לצה"ל !.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
ומי עוד"ישב במשרד ממוזג" ?
  שלמה המגיב   1/05/12 16:13
ירדנה קובלת נגד שמעון פרס "שישב בשרד ממוזג של משרד הביטחון" בזמן מלחמת השחרור , אך שכחה לבדוק היכן "ישבו" בגין וארנס ועוד "פטריוטים" , החל מתחילת מאי 1948 [ התחלת התקיפה הערבית עלינו במלחמת השחרור] ועד לסיום המלחמה והסכם שביתת הנשק ב 1949. האם ירדנה יודעת ולא ציינה זאת , או סתם אין לה מידע ? כדאי להפסיק עם ההתייחסות המטופשת והרדודה הזו, לעניין תרומת פוליטיקאים אילו ואחרים לביטחון המדינה , כי אחרת גם את שר החוץ ליברמן , היתה פוסלת ירדנה ועוד רבים וטןבים. אז "רדי" מהנושא , ירדנה , כי צפויות לך הפתעות מאכזבות , אם תבדקי את הנושא לעומק.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
3
עגלי השמאל
  חיריק   1/05/12 00:07
אני תופס טרמפ על המאמר שלך מר צדף. לפני יומיים הועלתה באחת מהתחנות בישראל כתבה של בוב סיימון כתב ה-CBS האמריקאי.הכתבה ששודרה לאחרונה בתכנית "60 דקות" היוקרתית היתה רווית שנאה לישראל ובאה לתמוך בטענת ערבים נוצרים פלשתיניים שישראל עושה הכל לדחוק אותם מפלשתין יורדת לחייהם ועוד כהנה תופינים.אם אינני טועה הכתבה שודרה בערוץ הראשון.כתבה ארסית,חד צדדית, ששגרירנו בוושינגטון התלונן עליה בפני מנהלי CBS ,והביא להתכתשות מילולית בינו לבין בוב סיימון.מזה יומיים אני מחפש תגובה כלשהיא באתרים המובילים בישראל. שמישהוא יזדעק ויצא נגד המנוול.אבל ללא תוצאות. שתיקת הכבשים של הסמול התקשורתי הישראלי. איש אינו יכול לתאר לעצמו את הנזק שכתבה כזו עשתה לתדמית ישראל בארה"ב. וזה איננו מטריד כאן איש.
אינני רוצה להעלות על הדעת איזה מחירים אנחנו נשלם על אדישותנו למרעילי הבארות בתוכנו.
כתוב תגובה ל- חיריק
סיימון הוא יהודי ישראלי
  אביתר בן-צדף   1/05/12 07:44
מה לעשות - המודל עובד היטב, ומכה בנו במתואם כל הזמן.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il