s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מערכת החינוך מפריטה עצמה לדעת (ב')
מאת: איתן קלינסקי  |  07/05/2012
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
חברות מסחריות -OUT
  מורה גימלאית   7/05/12 10:13
איתן , אינני מבינה מה קרה לנו . איך אנחנו נותנים לחברות מסחריות דריסת רגל במערכת החינוך.
חמוור , שהן משתלבות במערכת השעות הבית ספרית . הגענו לפשיטת רגל , שמבקר המדינה עלה על כך ש-68 סיורי "לימוד" נערכו ליעד הכי חינוכי שיכול להיות -"מרכז מבקרים" של חברה מסחריות .
כתוב תגובה ל- מורה גימלאית
כילדים ביקרנו בעלית, בתנובה
  איש עצוב   7/05/12 10:45
במספנות ישראל, בבתי אריזה של חברות מסחריות, בחברת חשמל, אז לא היו עדיין מרכזי מבקרים אך כיום כל אורח מכובד, ודאי קבוצה עוברים דרך מרכז המבקרים שם רואים מצגת על פעולת החברה, ועל מוצריה וכו' - במדינה מתקדמת ומתועשת חייבים חלק ממערכי השיעור להיות מבוססים על התעשיה, בייחוד בכיתות הגבוהות, ואכן נוצר קונפילקט בין הנושא המסחרי (פרסומת) לנושא הלימודי, והפגם עליו מצביע המבקר אינו על מעורבות ההתעשיה בעשייה החינוכית, אלא על העדר פיקוח והעדר מבחנים של הבדלה בין פרסוממת לשמה לבין פעולה לימודית במסדרת של שילוב בקהילה, בהיבט תעשיה, אשר ודאי גם פרסומת בצדה, אך הפרסומת אינה מהות התוכנית. גם נסיעה לטיול באוטובוס של אגד זה לכאורה פרסומת, אך היא שולים בפעילות ולכן היא ודאי תקינה, גם שתיית חלב של תנובה בחדר האוכל בצבא זה פרסומת לתנובה, אך אלה כאמור פרסומות שוליות. ותוכניות לימוד של חברות סלולאריות, אשר יש בהן ודאי גם פרסומת, חייבות להבחן על פי היקף מרכיב הפרסומת בתוכנית, ואפילו אם הוא קיים אך הוא לא במוקד אלא במוקד הוא הטכנולוגיה, אין כל ברירה אלא להשתמש בידע הזה כי הוא לא קיים בשום מקום אחר. ההמלצות של קלינסקי - משמעותן הפיכת בתי הספר לפילים לבנים עם לימוד אנכרוניסטי מספרי נייר, שאיפותיו תבאנה אותנו כמה דורות לאחור, בעוד מערכת החינוך חייבת לצעוד קדימה, והערות המבקר, על הצורך בבקרה ובפיקוח, הן ראויות מאד, מה שאיתן עושה מאותן הערות - מאד מאד בלתי ראוי.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
ג.סער לא קרא את איש עצוב
  יונה אר.   8/05/12 09:41
גדעון סער לא קרא את התןבנות של האיש העצוב .
השבוע מר סער נתן הוראה לבטל את כל הסיורים המאורגנים על ידי חברות מסחריות.
חבל שגדעון סער נכנע לתכתיב בולשביקי של איזה מאמר בחדשות מחלקה ראשונה וב"דה מרקר".
איך קרה שגדעון סער דרש למחוק את החרפה של 36.5$ של מחברות מסחריות המשתלבות בתוכניות העשרה .

מר איש עצוב גם אני לפני שבעיםשנה הייתי בסירו בתנובה ובעלית. רק החברות האלו לא ארגנו את הסיור הלימודי החשוב .
כתוב תגובה ל- יונה אר.
גדעון סער הוא פופוליסט
  איש עצוב   8/05/12 10:31
אינני יודע מהיכן הובאה הידיעה הזו, אך בכל מקרה שר החינוך הנוכחי הוא פופוליסט, כל רגע שהוא יושב במשרד החינוך הוא מהווה לטעמי נזק לעם למדינה ולמערכת החינוך (ואני תומך בממשלה הזו). שר בלי תיק הרבה יותר מתאים לו, לדעתי, תיק בלי שר יותר מתאים, לדעתי. להלן סיכום דוח המבקר בעניין החברות המסחריות, הוא ודאי לא הורה לשפוך את התינוק עם המיים, וכל אלה שהבינו כך, מורידים את מערכת החינוך ביגון שאולה, בין אם הם חברי ממשלה ובין אם לאו. ...."משרד מבקר המדינה מעיר למשרד החינוך כי עליו לבחון בקפדנות את התכניות שמציעות חברות מסחריות ולוודא כי הפעלתן אינה מעוררת קושי בהתחשב בהוראות תקנות הגנת הצרכן. ההחלטות בנושא זה חייבות להתקבל ברגישות ומתוך מודעות לפערים הכלכליים וליכולות המוגבלות של רבות ממשפחות התלמידים. על הנהלת המשרד לנסח מדיניות ברורה בנוגע להפעלת תכניות אשר עלולות לעודד צריכה בבתי ספר, בייחוד תכניות מטעם חברות בעלות אינטרס מסחרי. יש לכרוך אישור תכניות כאלה בהקניית חשיבה ביקורתית לתלמידים. כמו כן על ההנהלה לפקח על יישום מדיניות זו במוסדות החינוך."....על הנהלת המשרד לשקול לקבוע דרכי פעולה נוספות על אלה שנוקטת ועדת הפרסומות, כדי שכל התכניות שדורשות את בחינתה יובאו לפניה. הדבר נועד להבטיח שפעילות גורמים מסחריים במוסדות חינוך עולה בקנה אחד עם המגבלות שנקבעו בתחום זה בדין ובהוראות המשרד. על מנהלת מינהל ההכשרה לרכז את הנתונים שבידה ולהעבירם ליו"ר הוועדה כדי שניתן יהיה להרחיב ולחזק את פעולות המשרד לבחינה, להתרה או לאיסור של תכניות שמפעילים גורמים מסחריים בבתי הספר."...."כאשר המשרד מאפשר לגורמים עסקיים להפעיל תכניות במוסדות חינוך, בלי שבחן את תכניהן באופן מעמיק, ובלי שהתיר או אסר לקיימן, הוא מותיר, למעשה, בידי אחרים את שיקול הדעת השמור לגוף השלטוני, לרבות בעניין הנושאים שיילמדו, תוכני השיעורים ודרכי העברת המסרים לתלמידים. בהעברת הסמכות הזאת מאפשר המשרד לאותם גורמים לקבוע את התכנים ולהחדיר מסרים שיווקיים לבתי הספר. משרד מבקר המדינה מעיר למשרד החינוך כי עליו להפיץ לבתי הספר רשימה של תכניות של גורמים מסחריים שקיבלו היתר לפעול במוסדות חינוך ולהבהיר שאין להפעיל תכנית של גורם מסחרי ששמו אינו מופיע ברשימה."
כתוב תגובה ל- איש עצוב
2
לאיתן תודה
  לאיתן תודה   7/05/12 10:23
כתוב תגובה ל- לאיתן תודה
3
איתן , אין חינוך שוויוני .
  נירית   8/05/12 16:37
ההורים בבית ספר צייטלין בתל אביב שילמו למעלה מ-5000 שקל , הם קיבלו מספר רב יותר של שעות העשרה לקראת חמש נקודות בבגרות ביהדות. בנתיבות שלמו כמה עשרות שקלים וקיבלו קמצוץ של שעות העשרה בחמש נקודות בבחינות הבגרות ביהדות.. אני מקווה , שגדעון סער יעשה מעשה גדול , ולא יאפשר ששעות ההעשרה תהיינה תוצאה של סכומי כסף ששלמו הורים . כואב , שהתופעה הזו בולטת בלימודי יהדות , שכל כולה היתה צריכה לצעוק - ש..ו..ו..י..ו..ן.
כתוב תגובה ל- נירית
השיויון הוא קישקוש בלבוש
  איש עצוב   8/05/12 19:04
אין שיוויון ולא יהיה שיוויון, איתן והמגיבה ישנים הרבה יותר טוב בלילה מפליט סודני בגן לוינסקי, תוציאו לכם מהראש את השיוויון הזה, שיוויון יש בבית קברות, וגם שם לא תמיד, שיוויון יש על הנייר במשטרים טוטאלילטריים. יש חינוך שהמדינה נותנת לכל, כאן צריך לשאוף לשיוויון, ולא רק לשיוויון אלא להעדפת החלשים, וזה בדיוק מה שקורה עם התקציבים הציבוריים, אם יש מי שינצל אותם בפריפריה. כל מה שההורים מוסיפם מכספם, אין בו שום שיוויון, כשם שאין שיוויון בדיור, ובחשבונות הבנק ובכל נושא אחר. קשטו עצמכם טרם אתם קושטים אחרים, דברו אתנו על שיויון רק לאחר שחילקתם את כל רכשוכם בין הכי מסכנים והכי עניים והפכתם לשווים להם. אבל אז לא תדברו אתנו כי תגורו ברחוב ולא יהיה לכם אינטרנט.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
4
שיעור חינוכי מבית-גליה מאור
  58   8/05/12 18:30
לאומי ישלם לגליה מאור 3.2 מ' ש' כדי שלא תעבוד...
בבנקים(עדכון)
הבנק ישלם למנכ"לית לשעבר שלו את אותה משכורת שמקבלת המנכ"לית הנוכחית - רק כדי שלא תעבוד ■ בכך תגיע עלות שכרה השנה ל-5.4 מיליון שקל ■
גורמים במערכת הבנקאית: ממילא היא לא הייתה עוברת לבנק אחר

למעשה בחודשי הצינון שהתחייבה אליהם תקבל מאור כ-180 אלף שקל בחודש, שכר זהה לשכרה של המנכ"ל המכהנת רקפת...

לאחר המענק תעמוד עלות שכרה של מאור עבור שנת 2012 על 5.4 מיליון שקל, מתוכם מענק הצינון כאמור ועוד 1.3 מיליון שקל עבור 4 חודשי כהונתה כמנכ"ל במהלך השנה.
עוד נציין כי בסוף מארס אישר הדירקטוריון העלאה רטרואקטיבית של שכר הברוטו של מאור ב-3.7% מינואר 2012. לאחר ההעלאה הגיע שכרה של מאור ל-218 אלף שקל בחודש !

"רצו לתת לה עוד כסף וגם זו דרך", אמרו הגורמים וציינו כי בשנתיים של תקופת הצינון ישלם לאומי למעשה משכורת לשני מנכ"לים.
כתוב תגובה ל- 58
5
חדירת חברות מסחריות
  ע. דור   8/05/12 19:28
כל הנןשא של בחינות הבגרות הועבר לחברה פרטית .
חברות מסחריות מארגנות ומממנות סיורים .
הוראת השפה העברית למבוגרים זו פעילות לימודית מופרטת.
כל התחום של מורות מסייעות - מופרט.
חברות מסחריות מפעילות תוכניות העשרה התופסות שליש של תוכניות העשרה . זה יותר צמפשיטת רגל של חזון חינוך יהודי .
כתוב תגובה ל- ע. דור
6
לחינוך שוויוני
  מצפה ומחכה   9/05/12 12:14
אני ברצון מוכנה לשלם עבור העשרה לילדי . יש הבדל בין מה שאני עושה בביתי , ובין מה שנעשה בין כותלי המערכת הבית ספרית.
אך מערכת החינוך חייבת לעשות הפרדה מוחלטת בין הנכונות של כל פרט לרכוש לילדיו בביתו הפרטי ,ובין החובה של המדינה , שביו כתלי בתי הספר ברחבי המדינה תהיה תשתית שוויונית. לא ייתכן שבבית ספר אחד בצפון תל אביב ביו כתליו יקבלו תוספת שעות תגבור והעשרה מאשר יקבלו בבית ספר אחר שהיכולת של ההוריוםנמוכה יותר.
כתוב תגובה ל- מצפה ומחכה
שלילי כללי, מתקני בתי הספר
  איש עצוב   9/05/12 16:05
צריכים פעול 18 שעות ביום, כאשר לימודי הבסיס תופסים כמה שנדרש בחוק, בשאר השעות על בת הספר להתנהל בפיקוח אך במימון הורים, כולל מימון לפרויקטים מיוחדים לכלל התלמידים בשעות הבוקר, המבנה הוא לא קדוש, חובה להשתמש בו מחוץ לשעות החובה על מנת לעשות כסף, יש צורך בבקרה על מנת שלא לבזות את המוסד החינוכי, אך עם כוונות רווח, לצורך קידום הלימוד של הכלל. השמאל ההזוי מאובן בכל מיני רעיונות קלוקלים, אסור שישפיע. חובה להקטין יותר ויותר את כוחו הפוליטי, הוא מנסה להחזיר אותנו לימי הביניים ואל לנו לתת לו להביא אותנו שמה.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
7
יש חוק מ-2007
  qwertyui   10/05/12 13:56
איתן , היית צריך להתמקד יותר בכך שיש חוק משנת 2007 , האוסר בכלל הפעלה של חברות מבחריות בתחום בתי ספר .
כתוב תגובה ל- qwertyui
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il