s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רק לא שיטה אזורית!
מאת: אהוד טוקטלי  |  09/05/2012
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
הנחות שגויות במאמר
  ד''ר אברהם שלום   9/05/12 15:17
בשיטה הקימת מצביעים אנשים לרשימה והקולות מתחלקים לפי מפלגות. בשיטה האזורית ישתנה המצב, ומכאן השגיאות של כותב המאמר.

המצביעים בוחרים בכל אזור את המועמד הטוב ביותר. לא לפי תכתיב של מפלגה. לכן בכל אזור יתחברו לגושים, כל גוש יבחר את המומעד בעל הסכויים הטובים ביותר, אשר הצבור יוכל לשמוע אותו ולהתרשם מיכולתו.אם במקום מסוים יהיה המועמד של גוש השמאל אדם כמו חיים רמון או אהוד אולמרט והמועמד הלאומי יהיה אפרים איתם או אורי אורבך, יש סכוי גדול שהצבור אשר יעמוד על קנקנם של המועמדים יבחר בנציג הלאומי. בבני ברק יזכו בבחירות מועמדים חרדים. במקום אחר יזכו מועמדים של הציונות הדתית.

ציפי לבני לא היתה זוכה למקום בבחירות אישיות - הקהל היה רואה אותה בהופעה, שואל אותה שאלות ורואה שהיא במשקל נוצה. וגם אם היתה נבחרת פעם אחת - במהלך קיום הכנסת היו האזרחים במקום פונים אליה בבקשות שונות, בהצעות שונות והיא לא היתה ממלאת את תפקידה ולא היתה נבחרת שנית, או היתה נאלצת להשקיע מזמנה לא רק בהאדרת עצמה כדי שתבחר שנית.

במאזן כולל היו נבחרים מועמדים בעלי איכות יותר גבוהה. הדתיים הלאומיים והחרדים מטעם גוש הימין - בזכות אישיותם והשקפותיהם המעמיקות. אנשי קדימה אולי היו נופלים בין הכסאות.
כתוב תגובה ל- ד''ר אברהם שלום
שיטה אזורית=תכניס60סיעות יחיד!
  ע_הראל   10/05/12 20:35

והרי מיהו חכם? – שלומד מניסיונם של אחרים!

שכן למדנו היטב מאיטליה (משטר פרלמנטרי רב מפלגתי), ולקחנו מהם את הרעיון הגאוני של אי-אמון קונסטרוקטיבי, וכרגע יש לנו את השיטה הטובה ביותר בעולם, עד כדי כך שטוענים כעת שיש יותר מדי יציבות (רק נותרה הבעיה שזה לא מוצא חן בעיני הסמול האנרכיסטי ופוסט ציוני)!

כלומר לדוגמא, גם אם היה ליברמן פורש ונשארים רק 50 ח"כים בקואליציה (לפני הצטרפות מופז וקדימה), הרי הממשלה ה32 עדיין לא אמורה ליפול בהכרח! כי כדי להפיל ממשלה, צריך נייר חתום ע"י 61 ח"כים שמציעים מועמד אחר לראשות הממשלה! אז האם נראה לכם שליברמן יחתום שהוא רוצה את מופז כראש ממשלה - יחד עם מר"צ וחיימוביץ' ועוד לפחות 7 ח"כים (מתוך 11 של המפלגות הערביות) ?!?

אגב הייתה הצעה מ 2009 להגדיל עוד יותר את יציבות הממשלה (וחבל שרובי ריבלין נחפז אז להסירה – כי זהו השיפור היחידי שעוד נותר אולי), לאמור שעם 61 החתימות אזי לא תיפול מייד הממשלה - אלא תהפוך לממשלת מעבר, אבל אם המועמד שהומלץ לא יצליח בסופו להקים ממשלה אחרת - אזי ממשלת המעבר תחזור לכהן כרגיל!

ולמי שרוצה להפריד בין הרשות המחוקקת למבצעת, מדוע שלא ילך בצעדים מדודים - כגון החוק הנורווגי הקטן שהוא הפיך לחלוטין, ומאידך יכול לגדול בשלבים עד שיהפוך לחוק הנורווגי המלא!

מאידך על שיטה יחסית לבחירות - אין בכלל על מה לדבר, כי רק זה חסר לנו שייכנסו 60 סיעות יחיד לכנסת על הטיקט האזורי (בוחבוטים חולי נפש כאלה – שהעיז להשבית את החינוך המיוחד במחי כף פעם ראשונה במדינת ישראל וללא הנד עפעף), ואז לא יהיה ניתן להקים שום ממשלה – לא שמאל לא ימין ולא שום כלום.

ואז יחזרו הפרופסורים מסמול על אותו תקליט "היה צריך ככה וככה ..."! לכן עדיף להיות חכם וללמוד מניסיונם של אחרים, והרי הדגם של איטליה הצליח גם אצלנו ברוך השם, ודי לסמול הזה לעשות לנו חור בראש! וכן אני דוחה בשאט נפש את הרינונים על מספרם הרב של שרי הממשלה כביכול, משום שהאתגרים שבפנינו הם שמכתיבים לנו את המשרדים הנוספים – כגון הגנת העורף, הגנת הסביבה, מים ואנרגיה (תשתיות), ביטחון הפנים (משודרג), השירותים החשאיים, איומים אסטרטגים (המטה לביטחון לאומי), גמלאים, פיתוח אזורי / הנגב והגליל וכו'; וגם השרים ללא תיק אינם בטלנים, הרי בני בגין ממונה על אסטרטגיות המו"מ ועל עתיד ההתיישבות (ועוד נושאים הכי רגישים), ואילו יוסי פלד (והכלב שנשך את אלוף יואב גלנט הגיבור) לא יכהנו בממשלה הבעל"ט.

גם העלאת אחוז החסימה אינה מומלצת כלל, משום שעלולה היא לחסל את מעט המפלגות האידיאולוגיות שעוד נותרו לרפואה (מפד"ל לעומת החרדים, ומר"צ לעומת הסופרמרקט בהליכי פרוק שנקרא קדימה).

והועלתה גם הצעה מטופשת, כאילו ראש הסיעה הגדולה ביותר ירכיב את הממשלה, והנה לומדת זאת יוון כעת על בשרה!

חוצמזה, כל המקשקשים בשני ובחמישי על שיטות בחירות וממשל - אינם אלא שכירי עט עלובים של הסמול האנרכיסטי (לאמור ביבי אשם בכל כולל מזג האוויר, ורק ציפיטפוט תציל את המדינה), או שמא לחילופין המה פודלים של אסכולת השיפוט ההיא - ומברברים על שיטות ממשל אך ורק כדי להסיט את דעת הקהל מהרפורמה במערכת המשפט שנחוצה כאמור בדחיפות, פן יטונף חלילה טוהר המשפט (שהוא יקר יותר אף מטוהר הנשק).

קרא עוד על רמיסת טוהר המשפט מצד הנשיאה בייניש, ועל הפיחות המתמשך (ושהולך ומחמיר) באמון הציבור במערכת המשפט - וחבל.
news1.co.il

 יש טעם לזירוז הרפורמה במערכת המשפט
כתוב תגובה ל- ע_הראל
נלמד מאנגליה -בחירות אישיות
  אברהם שלום   11/05/12 14:25
אני מסכים עם הרבה מדבריך. אתה צודק, השמאל מוצא סיבות להתגולל על הממשלה כאשר הוא מוסיף להפסיד בבחירות.

אתה מצין סכנה של סיעות יחיד בכנסת. טוב לנו ללמוד מבריטניה שם נהוגה השיטה של בחירה ישירה של חברי בית הנבחרים - בכל אזור נבחר חבר אחד, מי שקבל את מספר הקולות הגדול ביותר. יש אולי שנים שלשה חברי פרלמנט כאלה. האחד שונא ישראל נבחר לאחרונה באזור שרוב המצביעים בו פקיסטנים והוא פרט על נימת השנאה לישראל. הוא גם המיר דתו והפך למוסלמי.

לפני כמה שנים היה גם רופא שנבחר על מצע של דאגה לבית חולים מקומי שהממשלה בקשה לסגור. אבל איך נוצרו הסיעות בפרלמנט בבריטניה? במקור היו התאגדויות רופפות של חברי פרלמנט בעלי השקפות דומות. היו גם מפלגות שיצגו גישה כללית לדרכי השלטון. כיום קשה מאד לאדם בודד להבחר לפרלמנט. המצביעים תומכים בנציג המפלגה הגדולה שמוצאת חן בעיניהם, או שהמנגהיג שלה מוצא חן בעיניהם. מנהיג המפלגה הגדולה הופך להיות ראש ממשלה. אבל אם הוא עומד לבחירה של חברי הסיעה כל שנה. קורה שחברי הסיעה מרגישים שיפסידו בבחירות אם לא יחליפו את המנהיג. כך החליפה המפלגה השמרנית את מרגרט תאצ'ר בג'ון מגור, ומפלגת העבודה את טוני בליר בבראון.

הממשלה בבריטניה יציבה בלא חוקים מלאכותיים המגבילים את הדמוקרטיה ואת זכות הפרלמנט להצביע אי אמון. בשיטה של המנצח לוקח הכל - לא שני שלבים הנהוגים אצלנו בבחירות של ראשי עיר - מתאגד כל אחד משנים או שלשת הגושים הגדולים באופן טבעי בתמיכה במועמד בעל הסכויים הטובים ביותר בכל אזור. לכן יש פחות פלגנות. אני מפנה למאמר שכתבתי באתר הזה
 למאמר שכתבתי
כתוב תגובה ל- אברהם שלום
2
עיוורים ואינם רואים
  אהרון שחר   12/05/12 21:27

העדר (הציבור) הוא כמו קן נמלים שכל הזמן דורכים עליהם. זה כואב אז הם צווחים, זועקים וצורחים. אז מדי פעם מציעים להם הצעת שווא, ציבור הנמלים עט עליה בהתלהבות, עד שמתגלה שהיא לא עוזרת, ממשיכים לצרוח וממתינים למשיח השקר הבא.

הצעת השווא התורנית היא שינוי השיטה. שיטת הממשל כמובן. זו שטות שהובהרה יפה במאמר זה. מה שצריך לשנות זה את השיטה. לא שיטת הבחירות, אלא השיטה על פיה המדינה פועלת, כלומר הפנים לאליטות והישבן לציבור. את זה איש אינו מבין, אז הנמלים ימשיכו לצרוח...
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
3
לד"ר אברהם שלום - אתה מתפעל...
  אהוד טוקטלי   12/05/12 21:54
...מהשיטה הבריטית - אבל הבריטים עצמם מאסו בה.
לאחר הבחירות האחרונות התחילו לשקול שם רפורמה אלקטורלית.
למה? כי השיטה שלהם עקומה, כפי שניסיתי לתאר במאמרי.
שנית - אתה גם מתבלבל בין בחירה אישית לבין בחירה אזורית. זה לא בהכרח אותו דבר. ישנן דמוקרטיות באירופה שבהן נהוגה שיטה יחסית המשולבת בבחירה אישית על פתק אחד. גם את זה ניסיתי לתאר במאמר הקצר.
השיטה הזאת נדונה בועדת הנשיא קצב לשינוי שיטת הבחירות - ונדחתה.
אתה יודע מדוע?
כי היא הוגנת.
מה שהם מחפשים זאת שיטה לסתום לצבור את הפה ולהעצים את כוחה של החונטה השלטת.
כתוב תגובה ל- אהוד טוקטלי
4
כמה שקוף מתכוון לשמולנים
  קול המציאות   13/05/12 03:44
מדבר כאילו הדתיים הם שיפגעו. כמה שקוף.הוא דואג באמת להצטמקותו והעלמותו של השמאל שגם ככה בקושי נושם - חצי מת. כאילו איכפת לו מהדתיים המסכנים שיאלצו לעבור דירה כדי לשמור על יצוגם. מה כול הדיבורים האלה על חונטות? אתה לא מתבייש? היו בחירות נכון? התוצאה לא מוצאת חן בעיניך - אז אתה קורא לה חונטה? אולי לדעתך צריך להחליף את העם כי אתה לא מבין מה זה דמוקרטיה, אבל יש לי חדשות בשבילך - העם הצביע בבחירות דמוקרטיות ואי אפשר להחליף אותו.
כתוב תגובה ל- קול המציאות
ל"קול המציאות" - אשריך ...
  אהוד טוקטלי   13/05/12 12:12
... שאתה תמים.
האם אתה מאמין שנבחרי העם בכנסת שולטים במשהו?
שאלת את עצמך איך זה שברגע שהם מגיעים לשלטון הם פתאום מחליפים את דעותיהם, מתכחשים להבטחות מפורשות לבוחר ופועלים בשרות החונטה השמאלנית לחיסול הציונות?
בגין, שמיר, רבין, נתניהו, ברק ושרון - כולם פעלו נגד הבטחותיהם המפורשות לבוחר ותרמו לאויבי ישראל.
זה מקרי לדעתך?
הרי שקוף לעין כל שהנבחרים פועלים תחת סחיטה ואיומים של כת קטנה השולטת בבג"ץ, בפרקליטות, במשטרה, בצבא, בתקשורת ובכל מוקדי הכח השלטוניים והכלכליים. אני מזמין אותך לשמוע ממני ישירות על עובדות ועדויות מוצקות.
זאת לא דמוקרטיה, יקירי.
קוראים לזה במדע המדינה: אוליגרכיה. שלטון המיעוט.
תמימותך מחזקת את המסווה העלוב של החונטה השמאלנית.
אז מי מבין שנינו פועל למען השמאלנים??
צר לי להעיר אותך מאשליותיך המתוקות.
כתוב תגובה ל- אהוד טוקטלי
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il