|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 336/61, אדולף אייכמן נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, שמעון אגרנט, משה זילברג, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 במאי 1962
יוסף אליעז
יוסף אליעז
יש לאפשר לאסירים שנאסרו בשל עבריינות "הצווארון הלבן" או חובשי המגבעות החרדיות, שנאסרו בשל עבירות-מס, מעילה, גניבות קלות ובעיקר עברייני-תנועה או עבירות כמעשני סמים קלים להגיש בקשות ...
יצחק בריק
יצחק בריק
כניסה לרפיח תביא להרס מוחלט של יחסינו עם מדינות העולם ועם מדינות ערביות שאיתן יש לנו יחסי שלום, ויהיו לכך השלכות קשות מאוד. כניסה לרפיח גם לא תשאיר אף לא חטוף אחד בחיים, ויהיו הרבה...
אלי אלון
אלי אלון
ב-7-8 באפריל 1980 בחג שביעי של פסח בוצע בקיבוץ משגב עם פיגוע מיקוח, שמטרתו הייתה שחרור מחבלים הכלואים בישראל    בפיגוע נרצחו 3 ישראלים ובהם חייל צה"ל ו-5 מחבלים חוסלו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כת העת "לרוחב": מראה מורכבת ומדויקת
מאת: איתן קלינסקי  |  09/08/2012
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אני מבקש לתקן אותך
  מראה ממורקת   9/08/12 12:04
החברה הישראלית לא מתנקלת לפלסטיני אלא אם הוא תומך בריש גלי באלו המבקשים את נפשה. טיפה כבוד עצמי לא יזיק. אחרי ככלות הכל אנחנו כבר לא צאן המובל לטבח.
כתוב תגובה ל- מראה ממורקת
החברה הישראלית מתנכלת ...
  תגובה ....   10/08/12 17:24
מצער , שאדוני המגיב נגוע בשנאה לאדם הנברא בצלם כמוך , גם אם הוא פלשתינאי .
חבל שעולמך , מר מגיב , נגוע בשנאה . הפלשתינאים הם בני אדם בדיוק כמוך וכמוני .

אך אגב יש לכתוב מתנכלת ולא מתנקלת .
כתוב תגובה ל- תגובה ....
2
היכן אדמותינו שלנו???
  איריס כהן   9/08/12 12:28
קלינסקי איש הרוח והשירה והשלום שליבו יוצא לפלשתינאי המסכן שללא זהות וללא אדמות - מדוע החלטת דווקא לצטט לנו את שירו של המשורר ג'ודת ולא של היהודים??!?-ומה איתנו היהודים שיהודונים כמוך לקחו לנו את הזהות היהודית, ואת אדמותנו ונתנו לעם אחר??? המשורר הערבי יכול לקונן על זהותו-צודק בהחלט ,הוא ערבי כמו כל שאר הערבים במזרח התיכון שפתאום הפכו אותו לבן של לאום- פלשתינאי- כאשר בעצם אין עם כזה כלל-לכן הוא מבולבל ובצדק אם הוא פלשתינאי היכן ארצו???- כי כאן זאת ארץ ישראל!! אבל לקונן על אדמתו?? - הרי בזכות מינים ובני שקר כמו קלינסקי וחבורתו נוצרה כאן מצאות שהם המוסלמים מישבים את הארץ לאורכה ולרוחבה בוילות מפוארות עם חשמל ומים וכל טוב הארץ- ובמקום שיהודים שחזרו לארץ אבותם יישבו אותה!! הברית הערבית-יהודית-קומוניסטית - היא אם כל חטאת- יהודים משומדים שהפנו גב לעמם ודתם- והושיטו יד לשלום לאסלם- הם האסון של עם ישראל!! 
כתוב תגובה ל- איריס כהן
לא ללאומנות של איריס כהן
  שפויה   9/08/12 14:52
ארץ ישראל היא ארצם של בני אברהם - של בני שרה והגר , היא ארצם של יהודים וערבים .
יהדות אינה מתנכרת לבני עם , שנולדו כאן וחיים כאן. יש להם מאויים לאומיים כמו שלי בן העם היהודי יש מאוויים לאומיים .
הפיתרון היחיד הוא להקשיב למאוויו של ערבי פלשתינאי למדינה ולמאוויו של יהודי למדינה , לכן הפיתרון היחיד הוא שתי מדינות לשני עמים .
גברת איריס כוהן היהדות שלך היא לא היהדות שלי , אני מקשיבה ומאזינה גם לכאבו של משורר ערבי , בן העיר נצרת , כשם שאני מקשיבה למאוויו של ארז ביטון ולממשורר תהילים קל"ז על נהרות בבל שם ישבנו וגם בכינו בזוכרנו את ציון .
כתוב תגובה ל- שפויה
אולי שפויה אבל טועה בגדול
  איריס כהן   9/08/12 15:29
אין דבר כזה לאום פלשתינאי- הוא נוצר יחד עם היווצרות הלאום היהודי - אם היה כזה לאום מדוע לא התיחסו אליו הרצל והציונים, הבריטים בהצהרת בלפור???,מדוע העם הפלשתינאי לא הקים לו מדינה בארץ ישראל??? מדוע כאשר חבר העמים חילקו את האזור למדינות לאחר מלחמת העולם הראשונה-לא הקימו גם את מדינת פלסטין כמו ירדן ,סוריה,עירק ??? מסיבה מאוד פשוטה לא היה כאן בכלל לאום פלשתינאי אלא כפרים של ערבים זבי חוטם ברחבי הארץ- תאורו של מרק טווין!!! מי שיצר את העם הפלשתינאי באופן מעשי הם הבריטים+מאפ"י באופן אמוני לדעתי הם העונש שלנו גם הבריטים גם מאפי וגם העם הפלשתנאי שקם שהוא בעצם לא עם ונהיה לעם שעושה צרות לעם ישראל ולמה? בגלל בני פריצי עמנו שרצו להקים מדינה ללא אל והקימו לנו לשטן את הלא עם כעונש-סאת דעתי מתוך הבנת הפסוקים בשירת האזינו ספר דברים - נא לקרוא שם עם פרשנות. ויהודים כמוך שהם לא לאומנים וחושבים שהם בסדר האמת איתם מנסים מאז ועד היום לעשות שלום עם הלא עם ולמרות שרואים שלא הולך מתעקשים עוד ועוד , והגיעו עד כדי סלוף נפשי שלהאשים את היהודים הטובים בכך ששלומם עם המחבלים לא מתקיים- וגם לא יתקיים וגם לא תקום כאן שום מדינה פלשתינאית כמו שבעצם עוד לא קמה כאן מדינה יהודית אמיתית- זאת האמת לדעתי על מצבנו וצריך כאן כוח גדול שיוכל להושיע את כולם ושהאמת תשלוט בכיפה
כתוב תגובה ל- איריס כהן
אירס מביישת את היהדות.
  מגיבה   12/08/12 13:27
כשאני קוראת את התגובות של איריס כהן , אני חשה קרבה יותר לנוצריה סטפנה ויטקובסקיה , שהלכה עם צלב וברית חדשה בידה עם יאנוש קורצאק למשרפות , וויתרה על החסינות שנתנו לה הנאצים .
היא הלכה עם תלמידיה היהודים בבית היתומים היהודי של יאנוש קורצאק . היא לא נטשה 200 תלמידים יהודים .
את היהדות הזו מביישת יהודיה פאנטית בשם איריס כהן.
כתוב תגובה ל- מגיבה
3
בני פריצי עמנו
  איריס כהן   9/08/12 12:52
מי שיצר את מצאות הכיבוש אלו דווקא אנשים כמוך שהגיעו לכאן לאחר שנות גלות רבות אבל לא בדרך נכונה,החלטתם להיות כמו כל עם במקום לשאוף לחידוש הברית עם הארץ והתורה-כפי שהיה בבית שני-לכן קם עלינו הלא עם ונהיה לעם-פלשתינאי- והם דורשים שנצא מכאן כי להם הארץ , ובני פריצי עמנו תמורת שקט ושלטון הסכימו לחלוקה-והוסיפו חטא על פשע- ומאז נוצר המיתוס-"השטחים הכבושים" - הרי לא יתכן שיהודה והשומרון וירושלים יחשבו לשטחים כבושים!!! מי שצריך לקונן זה עם ישראל בגלל יהודים כמו קלינסקי שהטעו אותו מהאמת ויצרו כאן מצאות של שקר -שרק ה' יכול להושיע אותנו ממנה!!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
4
באמת משב רוח רענן בשירה העברית
  סתם שוחרת שירה   9/08/12 16:01
כתוב תגובה ל- סתם שוחרת שירה
5
זהו פלורליזם שקלינסקי יכול====
  יוד יוד   9/08/12 16:05
אם זה אינו פלורליזם, אז מהו ? כותב לנו אדם שבכל שבוע שבועיים כותב אל בני ה"עם" הערבי שהומצא לפני 1948 ואף מזכיר להם שאם תהיה התקוממות כפי שיש אצל אחיהם ,אזי מצבם ישתפר. בעיתון של "מפלגת התקשורת הישראלית" היו מוקיעים מאמר כזה אילו היה תומך במתיישבי איו"ש ! עאזמי בישארה המרגל שטרם בריחתו מהארץ הוזמן לתכניתם של לונדון את קירשנבאום, חייך כאשר ירון לונדון קרא לו ערבי פלשתינאי,הוא הסביר ל- 2הטועים הללו "אין כזה דבר עם פךשתינאי וכל זה הוא פרי המצאה ישראלי " ירון לונדון עוד ניסה להסביר לבישארה שהוא טועה ונתקל יש לציין בנימוס גדול מצדו של המרגל שעיניו הביעו חמלה כלפי הישראלי הטועה שניסה ללמד את האינטלקטואל הערבי מהיכן האחרון הגיע? כאלה הייתם וכאלה תשארו אנשי שמאל הזוי בזוי ויהיר ,אתם המצאתם את דבר קיומו.... של "עם ערבי נוסף" נ.ב- גילוי נאות,בהיותי חבר תנועת השומר הצעיר היו שנים שלקחתי חלק במפגשים עם ערבים מה"משולש" בכדי לבוא ולהכיר את תרבותם ושפתם.גם אני צעדתי ובידי היה דגל וצבעו היה עז! לאחר הסכם "אוסלו" ראיתי לאן מובילים אותנו ועוד יותר מכך מי ניצב מולנו ובאיזה משחקני גנון הוא נוהג בנו. את המעבר לצד השני של המפה לא היה קשה לעשות משום שעם עובדות בשטח אין ויכוח. הטועים ימשיכו לדברר מגרונו של רוצח העמים. מה שנראה בימים האלה שהשמאל הולך ונכחד ואין לו קיום ללא הזרוע הביצועית שלו שזוהי "מפלגת התקשורת הישראלית" אני שמח מאוד לומר מה שלא אמרתי בעבר שאני שמח שאחים שלנו בהתיישבות היהודית יושבים ביהודה ובשומרון והלוואי שיכולתי גם אני.
כתוב תגובה ל- יוד יוד
6
היתה חסרה לי שירה מעמדית
  נורית ס..   10/08/12 08:17
הייתי בערב ההשקה , קבלתי בשמחה את כתב העט "לרוחב".

אין ספק , שהיתה זו בחירה מוצלחת לערב ההשקה בהיותו בבניין המסמל את המאבק החברתי של קיץ 2011, בניין "בית העם" בשדרות רוטשילד.

אבל היתה חסרב לי שירה , שיהיה בה ביטוי לאותם נעורים נקיים שהתפרצו בקיץ שעבר .

האביב בפראג ב-1968 הזניק תוך שבוע מאות שירים , פואמות , בלדות , ואילו כאן אנחנו אחרי משה אחרי עקיבא , שמלהבות גופם החרוך בורחת השירה.
כתוב תגובה ל- נורית ס..
תגובה לנורית
  שוחרת שירה   10/08/12 09:14
אייני מוסמכת לענות בשמה של מערכת , אבל כשאת קוראת את שירו של ארז ביטון , הפותח את הגליון . את חשה את ההזדהות הגדולה של האב והבן עם הגשמת חלום נכסף לתקומה של עם בארצו .
אך יחד עם זה נוטל ארז ביטון את הסכין החדה של המלים ומייסר אותנו כחברה איך טוהר עולמו הרוחני - הייתי מעיזה לומר הדתי - כרע נפל שדוד במלחמת קיום קשה של אדם העובד לקיומו-לקיום משפחתו - במציאות המתנכרת לו , לאיש המזרח ולתרבותו.
כקראתי את שירו של ביטון ראיתי לנגד עיני את עולמו הטהור של אבא של ביאליק הכורע תחת נטל מלחמת הקיום רק "עבור פת לחם שחור וזנב דג מלוח".
אך את עולמו הרוחני הטהור של האבא של ביאליר הרסה שנאה חסרת מעצורים בארץ זרה.
את עולמו הרוחני הטהור של האב בשירו של ביטון הרסה מציאות בימים של תקומה כאן בארץ ישראל .

ושוב אני מגיבה לא כעורכת , אלא כקוראת . על העריכה , בוודאי, שקדו חודשים רבים לפני עירועי קיץ 2012.

אני בסך הכל נהניתי ממה שראיתי וממה שקראתי . ולסיום מגיע להם מילה טובה על מתן כבוד לערבית כמו לשפה העברית .
כתוב תגובה ל- שוחרת שירה
7
משהו על תקומה היה שם??
  איש עצוב   10/08/12 08:24
על תקומת העם היהודי, בביתו הלאומי? או שמדובר בקבוצת יללנים סגורה, הנוטה על צד שמאל באופן מאד מאד קיצוני?? זה בסדר הקיצוניות השמאלנית הזו, אבל בוא נקרא לילד בשמו!!!
כתוב תגובה ל- איש עצוב
איש עצוב תהיה איש חכם!!
  איריס כהן   10/08/12 09:44
תפסיקו ליפול בפח של המנטרה -מותר להשמיע כל דעה-וכמו שאמרת " זה בסדר היללנות השמאלנית הזאת" לא-זה מאוד לא בסדר כי אם זה בדר שאנחנו פה(אולי בעצם לא ) אז סה מאוד לא בסדר שלאויבנו יש זכות דמוקרטית להלחם נגדנו וסנבלטים-מתוצרת השמאל האדום מעודדים אותם ומרימים את קרנם--אלא אם כן הם עונש עבורנו- ואז זה עדיין מאוד לא בסדר!! צאו מהבלי הדמון-קרטיה ותשאפו לאמת!!!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
האיש העצוב והתקומה
  תקומה   12/08/12 18:41
האבא של ארז ביטון הוא המסד לתקומה .
תקומה שנטלה מהאבא הזה את זהותו , כשהבן ארז לא יכול לסעוד אותו במצוקתו .
האבא הזה הוא ממניחי אבן היסוד לתקומה , תקומה ששקיפחה אותו .
מהאיש העצוב הבנתי שארז ביטון הוא אדם שמאלי .
אני משוכנעת שארז ביטון אינו יודע שהוא איש שמאל .
אבל האיש העצוב , שקבע כי בקניון מלחה בירושלים 3-4 עובדים ערבים קידמו במקלות מאות אוהדי כדורגל ישראלים שמחים והכו אותם , הוא גם יכול לקבוע שהמשורר ארז ביטון הוא איש שמאל.
כתוב תגובה ל- תקומה
8
ח.נ. ביאליק וארז ביטון
  אמירה ..   10/08/12 11:56
ביאליק הילד בכפר ראדי ואחר כך בז'יטומיר עומד חסר אונים מול אבא "הבוצע בסכין פגומה פת לחם שחור וזנב דג מלוח" .

ביאליק הילד ניצב חסר אונים מול האב שטוהר נפשו ועולמו הרוחני נדרס ונרמס בסביבה של בית המרזח , בו הוא נאלץ למצוא את קיומו העלוב , כמי שמבקש לפרנס את מפפחתו הענייה עד שכרע ונפל והותיר את הבן חיים נחמן ביאליק יתום .

אותו חוסר אונים , אני חשה בשיר הפותח את "לרוחב" אבל הפעם זה הילד הקטן ,ארז ביטון, בשכונת העוני בלוד ולא בפרבר הזפתים בזיטומיר .
הפעם זה הילד בן השש(?) בשכונת עוני בישראל מול טוהר עולמו הרוחני של אבא העובד עבודה פיזית קשה - עולם של טלית ותפילון , עולם של תורה ומעשים טובחים - אך זה עולם שנופל ומועד בימים נפלאים של תקומת עם ישראל בארצו - והילד הקטן רוצה לעזור וידו קצרה .
שני ילדים המבקשים לעזןר לאבא הלוחם מלחמת קיום כלכלית קשה ומיסרת.
ביאליק בזיטומיר ברוסיה הקפואה .
ביטון בלוד במדינת ישראל החמה
כתוב תגובה ל- אמירה ..
הלואי
  איריס כהן   10/08/12 15:53
שבני עדות המזרח שהיגיעו לכאן היו נשארים עניים ודלים אבל עשירים במסורת ואמונה פשוטה וצניעות ולא כמו שהם נראים היום פרועים לשמצה- כי פרע אותם השמאל והימין החילונים והנאורים-לשמצה!!!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
לאמירה ולנורית
  איתן קלינסקי   10/08/12 16:55
אודה , שהתרגשתי מהתגובות שלכן לשיר של ארז ביטון הפותח את "לרוחב".

בתגובות האלו אני רואה שכר לעמלי .

אני מציע לכן לקרוא את המאמר של מתי שמואלוף על השיר ב"לרוחב" , המופיע מייד אחרי השיר של ארז ביטון.

אומנם , מתי שמואלוף לא הפליג עד לפרבר הזפתים בזיטומיר - תחנת חייו השניה של ח.נ. ביאליק אחרי כפר ראדי , אך בוודאי המאמר ידבר אליכן .
כתוב תגובה ל- איתן קלינסקי
9
שיהיה בהצלחה
  חמדה בץ   10/08/12 19:24
כתוב תגובה ל- חמדה בץ
10
לאיתן ולעדת פתאיו
  מגיב ותיק   13/08/12 03:45
כולל אותה אחת שמעידה על עצמה כי היא "שפויה" עם "יהדות" מובחרת מזן משובח.

אתם חבורת פתאים פאטתית שהבורות היא המאפיין החזק שלכם.

כשאיתן מביא את דבריו של אותו "פלשתינאי" יללן ומזדהה איתו, הוא אינו מעלה על דעתו כי אותו "פלשתינאי" מכיר בבורותם של איתן וחבר מרעיו ולכן הוא יכול לעבוד עליהם בעיניים.

אז קצת היסטוריה ומשהו על עם פלשתינאי.

1.התקוממויות ערביי ישראל בתחילת המאה הקודמת נקראו "המרד הערבי " ולא המרד הפלשתיני ולא בכדי, את המרד ניהל "הוועד הערבי העליון" (ולא הועד הפלשתיני העליון) ובראשו המופתי, חג' אמין אל חוסייני.

2. כאשר בעקבות ההסכמים של סוף מלחמת העולם הראשונה הופרדה הארץ באופן מלאכותי מסוריה, לשם ייסודו של בית לאומי לעם היהודי, ערביי ארץ-ישראל התקוממו וכך כתבו נציגיהם במזכר לועידת השלום בוורסאי, ינואר 1919:

"אנו רואים את פלשתין כחלק מסוריה הערבית, שהרי מעולם לא הופרדה ממנה. אנו קשורים עמה בקשרים לאומיים, דתיים, לשוניים וטבעיים, כלכליים וגיאוגרפיים לאור האמור לעיל, רצוננו הוא שמחוזנו, ''סוריה הדרומית'' או פלשתין, לא יופרד מהממשלה הסורית הערבית העצמאית".

3.בשנות המנדט הבריטי, המצב לא השתנה, המפלגה היחידה בקרב ערביי הארץ, שהיתה תנועה פוליטית מודרנית, ולא רק קבוצת עסקנים אינטרסנטיים או חמולתיים, היא מפלגת 'אל-אסתיקלאל'=(העצמאות). והנה, גם נציגי המפלגה הזאת לא חתרו כלל וכלל למדינה ערבית עצמאית בארץ-ישראל והצהירו כך :
"המדינות הערביות הן יחידה אחת שאין לחלקה. כל מה שייעשה כדי להפרידן לא תסכים לו האומה הערבית."

4. בכל שנות השליטה של הירדנים על הגדה המערבית לא עלה כלל וכלל ומעולם הרעיון של ישות פלשתינאית.

5. בשנת 1964, הקים נאצר, הרודן המצרי, גוף פיקטיבי בשם ''האירגון לשיחרור פלשתין'' (אש''ף), והעמיד בראשו את אחמד שוקיירי. אש''ף נועד לשמש שתי מטרות: האחת - להטריד את ישראל בפעולות טרור במהלך תקופות השקט היחסי שבין המלחמות, ולהוות חוד-חנית בעת מלחמה כוללת, והשניה - לערער את הבסיס המוסרי לקיומה של מדינת ישראל, על-ידי תביעה סימטרית על ארץ-ישראל, מצד יישות לאומית שהיא כביכול חסרת-מולדת.

6. עד מלחמת ששת הימים ב-‏1967, הסכסוך היהודי-ערבי נשא אופי קיומי: מדינות ערב שאפו בגלוי להשמיד את ישראל ו''לזרוק את היהודים לים''. העולם המערבי, פחות מדור אחד לאחר השואה - התקשה מאוד לעכל את יעד הג'נוסייד (השמדת -עם) אותו הצהירו הערבים, שלווה בהצהרות קיצוניות ומאיימות.

7. לכן נקטו הערבים בשיטות תעמולה שונות, לשם ריכוך הרושם הקשה. אחת מהן היא תוכנית ה''מדינה החילונית-דמוקרטית'', שתקום על כל ארץ-ישראל המערבית, ובה יחיו בהרמוניה ובשיוויון-זכויות ''יהודים, מוסלמים ונוצרים''.

8. כך מתברר כי רעיון היישות הפלשתינית - הייתה תרגיל גאוני של הערבים והמושג של עם פלשתיני, החל רק לאחר 67 ותפס לו אחיזה בקרב שמאלנינו הפתאים מהסוג של איתן ונושאי כליו ההזויים.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
למגיב הותיק
  איריס כהן   13/08/12 12:38
מי שמלמד את הפלשתינאים מה להגיד ואיך לפעול אלו המשומדים -מינים- מתוכנו שלימדו אותם לבקש מדינה חילונית דמוקרטית כמו שהם הקימו כאילו מדינה חילונית דמוקרטית. מי שלא הסכים אלו החמס לכן שתפו לנו את המוח כאילו אש"פ - הם פרטנרים לשלום וחמס לא!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
למגיב הותיק
  מגיבה לא ותיקה   13/08/12 13:08
אינני יכולה כיהודיה לומר לאדם , הותו הלאומית היא בדיה , ושאין לו הוויה לאומית וכמיהות לאומיות .

אינני יכולה כיהודיה לקבוע לאדם , החי כיום בשכם , שהזהות הלאומית שלו וכמיהותין לביטוי לאומי הן חסרות יסוד , ואני המגיב הוותיק אקבע לו מה יהיו רצונותיו ומה תהיינה משאלותיו הלאומיות .

כתוב תגובה ל- מגיבה לא ותיקה
אני כן יכולה
  איריס כהו   13/08/12 15:43
זהות לאומית זה לא משהו שכל אחד יכול להמציא כאוות נפשו- רק מי שיש לו זהות יהודית אמיתית שנובעת מאמונת ישראל(ולא סתם מלאומנות חילונית גרידא) מבין שאין לבן לאום אחר זכות על הארץ.!! לגבי הלא עם הפלשתינאי-שנהפך לעם- אין שום בעיה אם הם רוצים לקרוא לעצמם עם שימצאו לעצמם ארץ - כי כאן הם לא יכולים להביא לידי בטוי את שאיפתם הלאומית!!!אבל כמובן הכל שקר אין להם בכלל שום שאיפה לאומית והם גם בכלל לא רוצים מדינה, עובדה שהם הכשילו כל נסיון לתת להם, מה שהם רוצים זה לסלק את הציונים מהארץ- לדעתי הפתרון הוא רק רוחני - כפי שכתוב בשירת האזינו -ספר דברים:" הם קינאוני בלא אל ואני אקניאם בלא עם" כך נראה לי שזה שורש הענין עם הלא עם הפלשתינאי!!!!
כתוב תגובה ל- איריס כהו
למגיב הוותיק
  איתן ..   13/08/12 14:26
אתה נעזר בהצהרות מפלגת "איסתקלאל" מימי המנדט וממשיך להפליג לימי הרודן נאצר בשנות הששים , כדי לקבוע את עמדתך הנחרצת לפתרון הקונפליקט בינינו ובין שכנינו.

אתה מזכיר לי את כשלוני לשכנע לאומן משיחי ערבי ,שהוא אינו צודק , כשהוא קובע את עמדותיו העכשוויות לאור מצע תנועת החרות בבחירות לכנסת הראשונה - "שתי גדות לירדן זו שלנו זו גם כן ". (הוזכר 12פעמים במצע "חרות" לכנסת הראשונה , ואף לא פעם אחת במצע הליכוד מיום הקמתו .)

או שאותו לאומן ערבי קובע את עמדתו לאור הצהרות ד.בן גוריון ב-1956 על הקמת "ממלכת ישראל השלישית" . הוא דרש ממני כמוך ללמוד היסטוריה "המוכיחה" , לדעתו , שאין סיכוי לשלום עם ישראל .

כן , הדרך לשלום עם שכנינו יש בה מהמורות רבות , אך עדיף ללכת בנתיב השלום של הכרה זה בזכותו של האחר לחיים לאומיים על אותה כברת ארץ מאשר ללכת בנתיב של שלילת קיומו של האחר .

ואת השלילה הזו עושה המגיב הוותיק ואת זה עושים גם חוגים לאומניים ערביים.
כתוב תגובה ל- איתן ..
איתן אתה ושכמותך הסיבה
  איריס כהו   13/08/12 16:24
האמת אין לי מושג אם אתה יכול להבין באיזו הבנה שקרית אתה נמצא(במידה וזה לא בזדון) היחידים שאשמים בכך שאין כאן שלום - אלו אנשים כמוך שהגיעו לכאן ועשו מרד בדתם ובאמונת ישראל ובאלוקים,אבל הושיטו יד לשלום לערבים ,ומאז ועד היום הביאו להווצרות הלא עם הפלשתינאי השואף לסלקנו מכאן- ,אבל זועקים כל הזמן ומאשימים אחרים בכך שאין שלום רק לא את עצמם!!! עדיף שתבדוק טוב אם לכופר שכמוך יש זכות לחיות כאן ,לפני שאתה מציע זאת עוד בשיא החוצפה לעם אחר-שאין לו זכות להיות כאן!!! זאת האמת הפשוטה הבסיסית של עם ישראל, אני מבינה שלאיש נאור כמוך המבלה בערבי שירה של יהודים מזרחיים מסכנים+ערבים "שנגזלה זהותם"- זה נשמע פרמיטיבי ,דתי, לא נאור - אבל זאת האמת -כל הנסיונות לשלום לא יועילו - והאשמים הם לא המאמינים היהודים או המוסלמים ,אלא הכופרים שתפסו את השלטון- ומנסים לקבל שקט , אבל לא מצליחים -למה - כי יש אלוקים-יש אמת!!!
כתוב תגובה ל- איריס כהו
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il