s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תמימות המערב
מאת: אורי אליצור  |  24/09/2012
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
כתבה חכמה ועצה חכמה בסופה.
  מוטי1   24/09/12 22:50
כתוב תגובה ל- מוטי1
2
מאמר מצויין, אכן, החשיבה
  יוסי אבידור   25/09/12 09:09
המערבית לוקה באי הבנת המנטליות האיסלאמית. היא פועל בכלים לוגיים, והמוסלמים מצפצפים על הלוגיקה, הם נוהגים מנהג של ילד משוגע, שלא מבין מה הוא עושה, והילדים האחרים סולחים לו ומוותרים לו כל הזמן.

מוקד הבעייה הזאת הוא בישראל, למה. כי זה שנות דור, מקום המדינה ועוד לפני קום המדינה, ישראל מנוהלת בידי אנשים בעלי חשיבה מערבית, לוגית, הגיונית, והיא מאמינה, כמו פתי, כי גם הערבים והמוסלמים מתנהלים כך. הערבי משקר במצח נחושה והישראלי המערבי אינו מבין זאת. הערבי מבטיח, והוא לא יקיים, אבל ישראלי לא יבין זאת. מיותר לציין כי לישראלים ממוצא מזרחי אין חשיבה כזאת, אך זה כבר שנות דורות שלישראלי המזרחי אין דריסת רגל בניהול האסטרטגי של המדינה. יוסי ביילין הוא הנציג המובהק של חשיבה מערבית, שבטוחה שאם הוא מדבר בהיגיון על חלוקה של הארץ, הערבי יסכים איתו. הערבי כמעט במפורש רומז לו כי הוא רוצה הכל, לא חלוקה, אבל ישראלים כמו ביילין, או אופנהיימר, לעולם לא יבינו. וזהו אסוננו. שהם אלה שמנהלים אותנו. כן, אופנהיימר מנהל אותנו יותר מאשר כל חבר כנסת מש"ס.
כתוב תגובה ל- יוסי אבידור
3
ניזכר למעלה
  בראשית ברא אלוקים   25/09/12 12:11
אתה חוזר,על,הדמגוגיה הישראלית המוכרת והידועה .אבא מערב תיתעורר. תבוא להציל אותנו. מי אמר שהאינטרס של ישראל שהמערב ינצח. הרגשות הם מעורבים.כמי שחיתה עשרות שנים בבירת המערב הישראלית,תל אביב,התחושה עצובה וקשה. לא לילד הזה,היתפללנו. אני לא הייתי רוצה שהמערב ינצח את האיסלם. הם נילחמים מילחמה נואשת על חייהם ודרכם. לועגים לדתם[ולכל הדתות.מה טוב בזה]. מנסים,למשוך אותם-את,הערבים, למערב הרדיקלי האתאיסטי, שהיוהרה,עלתה לו לראש. המערב מזכיר לי מה שקרה,לנצרות,בתקופות שהדת אצלהם היתדרדרה לכיוונים חשוכים. חוסר סובלנות, קיצוניות,רדיפות ומה לא. הקידמה המערבית לועגת היום לאלוקים.מיתנשאת עליו,יהירה ומושחתת נילחמת באמונה,מצפצפת עליה,ובזה לה. מאחורי התרבותיות המערבית מיסתתרת רצחנות,לא פחות גדולה משל,ערב. כך שהתחושות הם די מעורבות. עינינו לא צריכות להיות נשואות אלא,לעצמנו. לשינויים,פנימיים,ברמת הפרט וברמת הכלל. לא,הם שיפתרו לנו,את הבעיות שלנו.בעיתה של ישראל היא עצמית פנימית.אנחנו מפוררים אנוכיים....
כתוב תגובה ל- בראשית ברא אלוקים
אלמלא ערב כיפור, הייתי בטוח
  יוסי אבידור   25/09/12 17:25
שזה פיליטון מוצלח,
לערוך השוואה בין האיסלאם הפרימיטיבי, המטומטם, עם תרבות המערב, ולטעון ששתי התרבויות אינן שונות בטיבן זו מזו - זאת ירידה ברמה של השיח כאן.
כאשר כבר האמנו שאנו, במאה ה 21, עולים על דרך של תיקון העולם, האיסלאם מחזיר אותנו 800 שנה אחורנית. אנחנו יושבים כאן במזרח התיכון על לוע של הר געש של טמטום וליבוי יצרים הכי אפלים של תרבות מטופשת , ומישהי כאן מוצאת לנכון להצדיק את התרבות הזאת.
זאת אינה רמה של שיח.
כתוב תגובה ל- יוסי אבידור
תגובה לנידהם
  מאמינה גדולה   26/09/12 18:42
אדוני הניכבד.אני בן אדם מאמין. בחיים פה בארץ למדתי להכיר את צידה האפל של התרבות המערבית. לידיעתך היא כיום קורסת ומדוע זה? על יהירותה על היתנשאותה על שחצנותה על הקווים הפלילים שבה ועל היתגרותה בבורא עולם. על היותה אני ואפסי עוד. וגם בגלל שמיצתה עצמה והיא ממחזרת עצמה בלי סוף. בצד השני נימצאת ציוויליזציה ענקית שהאמונה היא נר לרגליה.להאמין בבורא זה הדבר הכי אין והכי חזק ומה שחשוב הכי טיבעי בעולם. עכשיו תגיד לי מי מתרפס למי בימינו?מי מישתחווה למי? איזה משניהם היא החזקה. כניראה זה לא במיקרה.
כתוב תגובה ל- מאמינה גדולה
ב ל ב ו ל
  קוראה   26/09/12 22:48
תראי גברת, את יוצרת כאן בלבול גם כלפי עצמך ואולי גם כלפי חלק מהקוראים. ישנו הבדל בין דת לאמונה. את מאמינה וזה יפה. טוב להאמין. אנו כאן לא מדברים על מאמינים. כאן מדובר על הדת. איזו תרומה תרמה הדת האיסלמית לעולם? מלבד איזו תקופה בספרד בזמן ח'ליפות קורדובה. בו בזמן שליהדות יש את התנ"ך, הקבלה והזוהר, התלמוד והסנהדרין, כנסת גדולה וגם מדיטציה יהודית (לקוראים: מומלץ לקרוא את ספרו של אריה קפלן "מדיטציה ויהדות" בהוצאת פראג. מרתק). האמונה היהודית מבוססת על הרוח. ואת מי את מעריצה? את העם (שאמנם הוא מאמין) אך הוא סוגד לטרור, נפגע מכל שטות ובתגובה הופך להיות אלים, עד כדי רצח שגריר, עם שמסוכסך בינו לבין עצמו, הורג את בניו (סוריה, לוב, מצרים ועוד), עם שהשקר הוא נר לרגליו, עם שדבק במנהגיו הפחותים גם בהיותו במקום תרבותי. בסכום גבירתי: אין זה מספיק להיות מאמין, תרבות וחינוך חשובים באותה מידה.
כתוב תגובה ל- קוראה
תגובה למגיב
  הכותבת   27/09/12 02:39
אני לא מבולבלת,ולא בטיח. נכון,היום,אין להם זוכי נובל מי יודע מה,אבל השם ברך אןתם מפה עד להודעה חדשה.מכל הבחינות והצורת. אומה ענקית שפע אדמות ואוצרות.הפלטפורמה שלהם היא פשוט מדהימה. מחכה,לחוכמה היהודית לבוא ןלחקור,ולהיתענג. היום צפיתי בערוצי הדת. מיבני הדת פשוט מהממים הם משקיעים המון כסף במיסגדים. התוצאות מרהיבות ביופיין. לקחו מהחוכמה האיסלמית של פעם ושפכו,את כל היופי ,ןהצורה . התוצאות בהתאם. פשוט כף. מימיכם לא חקרתם באמת את,העולם האיסלמי. תפיסתכם תיסלחו לי די מיתנשאת תוצר העליונות המיתמשכת,של המערב. ערב ,היא האמא של העולם כולו היא רחם האנושות. שקועים בה אוצרות אינסופיים. ביחס להיתנהגותם. לכה נא,לתנך- להשמיד להרוג לאבד. אם רק הייתם יורדים מהאולימפוס ומיסתקרנים הייתם מגלים שרב הניסתר על הגלוי. והניסתר,מסקרן מאין כמותו. כמו שאמרתי המערב קורס.לא לעולם חוסן. כניראה שמיצה עצמו. מודל שצבר כח אדיר,ובצדק אבל גם מיצה את הפוטנציאל שלו.שבלונות הולכות ושבלונות באות. למה המערב כל כך יהיר? למה יצר את האדם העליון שהיתבהם ,וחושב שהאל לא רואה,כי הוא,לא קיים. המערב היזדהם והיתחרפן. הפורנוגרפיה נישפכת בכמויות רומא המחרידה,והמזוויעה. תיסתכל ביוטוב-מה זה,לעזאזל. סרטים מחרידים חופשי לכל דורש. סדום ועמורה. הדוגמטיות המחשבתית שלכם היא מקוממת.איפה הביקורת?איפה התובנות הבוגרות שרואות,את האמת,על המערב. מי שרצח במאה השנים האחרונות יותר, הוא המערב.ישראל צריכה להיות חכמה ולא להפנות את הציוויליזציה האדירה הזו,נגדנו. נתניהו עושה טעות ענקית שמבליט את נושא אירן.הוא מוציא שדים מהבקבוק,שלא לצורך. מה הוא חושב,שרק אירן,תיפנה נגדנו. היתנהגותו פתטית ומגוחכת. בעיות טריוויאליות הוא לא מצליח ליפתור-הטילים מעזה.. אז מה הוא רץ,למשהוא שרחוק מאיתנו,וגם,לא פתיר. לדעתי פעולה נגד אירן, יותר מסוכנת לישראל.ועדיף,לשבת בשקט, ולפעול,אם אפשר,מתחת לשטח. אירן אם תיפול זה רק מיביפנים,זה,מה שנישאר.
כתוב תגובה ל- הכותבת
נראה לי שבקרוב תלכי בדרכה של
  קוראה   27/09/12 08:51
פחימה. לא נצטער.
כתוב תגובה ל- קוראה
מאמינה גדולה ועיוורת גדולה.
  אהוד פרלסמן   26/09/12 23:29
זה שאת לא רואה את הפער העצום בין רמת החיים במדינות המערב לרמת החיים במדינות האיסלם מעיד על עיוורון חסר תקנה. אבל אולי האמונה הגדולה שלך הובילה אותך למסקנה שמי שחזק יותר זה מי שמוכן לשלוח את ילדיו להתפוצץ יחד עם אלה שהוא שונא עד מות. אז אם את מעריצה אותם על האמונה הגדולה הזאת שלהם, ועל השנאה הגדולה הזאת שלהם, אז את אולי מאמינה גדולה, אבל לא בדת היהודית.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
תוספת
  קוראה   27/09/12 07:52
נכון שבתרבות המערב יש פגמים. אך יש בה גם הרבה טוב (הרפואה, המדע, המוסיקה, הוגי דעות, פילוסופיה ועוד). אני רוצה להזכיר לך שבתרבות האיסלם האשה נחשבת לסחבה שניתן לנגב בה את הרגליים (זכרי את ה"ברית מילה" הנוראה לאשה באיסלם). כמו כן, אסור לה לצאת מביתה ללא ליווי של גבר. ושאלה לי אלייך גבירתי: בעמך יש גם מאמינים לא מעטים - מדוע את צריכה לנדוד למחוזות אפלים? סיפור: נער ערבי צעיר ונחמד סייע לי לא פעם להעביר את סלי הכבדים מן השוק במחנה יהודה לאוטו. יום אחד הוא נעלם לכחודש. כשחזר שאלתיו לפשר הדבר. והוא השיב: "רבתי עם השכן ונאלצתי להסתתר בבית דודי בכפר אחר, עד שהמשפחות עשו "סולחה" ואבי שילם כופר למשפחת המוכה. אז יכולתי לצאת ממחבואי". ואני חשבתי בלבי, איזה פער עצום יש בינינו לבינם. אילו שנות דור מפרידים בינינו! ואלה משמשים לך כדוגמא.
כתוב תגובה ל- קוראה
4
לא תמימות אלא התממות מובנית.
  פועה   25/09/12 21:15
התרבות המערבית החילונית חדרה עמוק באמצעות מה שמכונה קדמה
אל לב ליבה של התרבות האיסלאמית הפטריארכלית והשמרנית. זה תהליך חדירה רציף ומתגבר בן כמאה שנה.
הרעש שמתרחש היום בחברה המוסלמית הוא תוצאה ישירה של מאבק פנימי צפוי ומוכר בין השמרנות שלא מספקת פתרונות ראויים בהשוואה למה שמתרחש במערב ובהשוואה להתפתחות המהירה במערב ובמזרח החילוני.
מאחר וזה ספונטאני ואין עדין בחברה האסלאמית אידיאולוגיה אחרת שתתווה איזה דרך חלופית לשינוי, זה בא לבטוי באופנים שונים ע"י קבוצות שונות ומופנה דרך הזעם גם נגד המערב החילוני שנתפס כסיבה העיקרית לזעזועים.
החברה האיסלמית מחפשת דרך אל המודרנית מבלי לוותר על המסורת הסולידרית הישנה והמושרשת. זה בלתי אפשרי ונדון לכשלון. לא מן הנמנע שהמערב יאלץ לנקוט באמצעים נוקשים להגנתו ונגד החברה האיסלמית אבל זה חלק "מהאמצעים" שמזמן תהליך ההתפתחות האנושית כדי לנתב חברות כאותיות למסלול השתנות.
בינתיים המערב עדין מעדיף לדחוק את הקץ ולהתמם. זאת התממות מובנית בחברה אנושית הנמנעת ככל שרק תוכל מלהכיר בהשתנות עד אשר היא נאלצת להכיר בה.
התממות דומה להבדיל, מתקיימת אצלנו בקרב חברת המתנחלים, שעדין אינם מוכנים להכיר במציאות הישראלית הסוגרת עליהם ומתרחקת משאיפותיהם ומחזונם. הם אינם מסוגלים עדין להודות בקיומה של ההשתנות הזאת אבל גם הם יאלצו להכיר בה.
מדינת ישראל כבסיס מערבי חילוני מודרני בלבו של העולם המוסלמי, אכן חייבת להערך כי "המחוש" מערבי שיאותת ראשון למערב אם קיימת סכנה וכשתגיע העת לנקוט באמצעים.
ההערכות החברתית בישראל לתקופה הקשה הסוערת תתבטא בבחירות הבאות, עת תזדקק החברה ליותר שויון וליותר צדק חברתי כלכלי שהקפיטליזם לא מסוגל לספק אותם.
אולי זה יקרה בזכות התפילה שלך ביום הכיפורים הזה...
כתוב תגובה ל- פועה
5
הזעם והגאווה=אמנותנו!-זאת אות
  קורןנאוה טבריה   27/09/12 08:06
אותה "תמימות המערב" 'הקדושה' שבימי היטלר ימח שמו וזכרו! עלינו לזכור שבסוף גם עשיו וגם ישמעאל מתאחדים נגדנו,ומי יתן שלא יזכו לכך בשנה הבאה עלינו לגאולה שלמה אמן כן יהי רצון!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il