|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עלינו לשאול את השאלות הנכונות
מאת: איתן קלינסקי  |  27/09/2012
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
זוכר?
  יונה סוקולובסקי   27/09/12 20:11
אם תרצה לקנות דירה
בלי טיפה של דמי מפתחת
אם תרצה לקנות דירה
בלי טיפה של דמי מפתח,
בתזית שכונת התקוה
יש מלון מכניס אורחים.
בחזית שכונת התקוה
יש מלון מכניס אורחים. .....


מר קלינסקי, אינני יודע מה אתה זוכר ממלחמת השחרור או אם אתה זוכר שהיתה מלחמה כזו.
משום כך רשמתי כאן את הבית הראשון של שיר ששרנו אז.
אם אתה זוכר את ההמשך אפשר יהיה להחליף דעות אתך.
אם אינך זוכר הרי אתה מציג לפני צדקנות שאינה במקומה.
הואל נא להשיב לי.
יונה


כתוב תגובה ל- יונה סוקולובסקי
אני דווקא כן זוכרת ..
  נעמי..   28/09/12 07:06
אני זוכרת את כפר טנטורה , שלא היתה הצדקה שנהרוס את בתיו . אני זוכרת את שיחי הסברס הקוצניים , שקטפנו עם מקל ופח בסופו את הפרי.
שיחי הסברס האלה והבוסתן שלידו נחרשו . החריש הזה חרש גם תלמים של פצעים פתוחים עד היום בקרב אנשים שחיו שם , ועלינו להכיר בסבלם , כשם שאנחנו דורשים מהם להכיר בסבלנו.
כתוב תגובה ל- נעמי..
ויקיפדיה
  יונה סוקולובסקי   28/09/12 09:01
הנה תעתיק מויקיפדיה אודות טנטורה:

תקופת המנדט ומלחמת העצמאות

בימי המנדט הכפר היה שייך לנפת חיפה במחוז חיפה. על פי סקר הכפרים 1945, בשנת 1945 שטחי אדמותיו הכולל היו 14,520 דונם ומספר תושביו היה 1490 נפשות[4]. סמל המועצה המקומית היה דייג שולה דגים ברשת‏[5].

במהלך מלחמת העצמאות, ולאחר כיבוש חיפה הוחלט על כיבוש טנטורה. טנטורה שימשה כבסיס ימי שדרכו זרמה אספקת נשק ותגבורות מלבנון לכפרים הערבים שבכרמל המערבי, עין ע'זאל, איג'זים וג'בע, שכונו "המשולש הקטן". כפרים אלו תקפו את התחבורה היהודית בציר שבין חיפה לתל אביב וחסמו אותה.‏[6] גם טנטורה שלטה על ציר התנועה חיפה-תל אביב. סיורים שנערכו בכפר גילו כי אנשי הכפר חמושים היטב. בתחילת מאי המליץ הש"י על כיבוש הכפר בהקדם כיוון שביצוריו הלכו והשתפרו. במהלך מבצע נמל כבשה חטיבת אלכסנדרוני את טנטורה. מטרות המבצע היו "ביעור וטיהור הדרך המובילה מתל אביב לחיפה", וניתוק כפרי המשולש הקטן שבכרמל מנתיב אספקת הנשק המגיע מטנטורה שעל חוף הים ובידודם.‏[7]‏[8] לפי בני מוריס, נהרגו בקרב 13 מחיילי אלכסנדרוני ומעל 70 מקומיים, ולאחריו רצחו חיילים מספר שבויים וגירשו חלק מהתושבים‏[9].

טנטורה היה הכפר הגדול הראשון שנכבש על ידי כוחות ההגנה, ועדיין לא היה ניסיון וטרם נקבעו כללים לטיפול באוכלוסייה הערבית.‏[7] לאחר כיבוש הכפר עזבו רוב תושביו (בין 500 ל-1200) לכפר השכן פוריידיס, שכבר נכנע קודם לכן, ואחדים מתושביו עזבו למשולש הערבי שבצפון השומרון. לפי מוריס, "ברור כי לפחות חלק מתושביו גורשו". ב-31 במאי שאל שר המשטרה, בכור-שלום שטרית, את דוד בן-גוריון האם להעביר את הפליטים לטול כרם לנוכח הקשיים שנגרמים מהמשך שהייתם בפוריידיס. ב-17 ביוני התכנסו אנשי מפ"ם מהאזור לדון בשאלת הגלייתם של הפליטים לטול כרם.‏[10] על פי הדו"ח של יעקב אפשטיין, מכיוון שנאסר עליהם לחזור לבתיהם ואדמותיהם, ביקשו אנשי טנטורה עצמם לעבור לטול כרם ולבקשתם הצטרפו נכבדי פוריידיס בנימוק שאינם יכולים לכלכל את הפליטים. ב-18 ביוני נמסרו 1086 מתושבי טנטורה בסיוע הצלב האדום לידי הצבא העיראקי ששיכן אותם בטול כרם.‏[7]

על אדמות הכפר הוקמו בשנת 1949 מושב דור וקיבוץ נחשולים.

כתוב תגובה ל- יונה סוקולובסקי
2
המשך
  יונה סוקולובסקי   27/09/12 20:57
ובפתח המלון עומד
שוער מקשיב רב קשב.
ובפתח המלון עומד
שוער מקשיב רב קשב,
ארוחה לך יגישה,
ארוחה לך יגישה
כתוב תגובה ל- יונה סוקולובסקי
במיוחד ליונה סוקולובסקי
  עמית ר.   30/09/12 08:48
יונה סוקולובסקי תפתח (תפתחי) את האתר של המפלגה הקומוניסטית הישראלית . תלחץ ( תלחצי) על הלשונית בעולם . ותמצא (י) את גילוי הדעת של מפלגת "טודה" .
כך תמצא(י) אותו בכל אתרי המפלגות הקומוניסטיות בעולם .

יש הבדל בין ציטוט שציטט מר קמינר על טודה בקשר לנושאים אחרים ובין גילוי דעת ספציפי נגד השילטון האיראני והכרזות פוליטיות לא אחראיות של שליטיו .
כתוב תגובה ל- עמית ר.
3
לקלינסקי !
  איריס כהן   27/09/12 21:13
מבלי לקרוא את סיפרו של בינבנישתי ואף מבלי לקרוא את דבריך אלא רק הכותרת אני מודיעה:הלאומיות הפלשתינאית - שאינה אלא אחיזת עניים , תעלם כלא היתה ברגע שהלאומיות הישראלית החילונית תפסיק להחיותה וכיצד? ברגע שהלאומיות הישראלית תתחבר למקורה - דת ישראל ללא הפרדה בניהים -תיגמר הסיבה שבגינה קמה הלאומיות הפלשתינאית - לעשות צרות ללאומיות הישראלית החילונית!! אין דבר כזה באמת לאום פלשתינאי ! ה' הבטיח שארץ ישראל תחכה לבניה עד שישובו "ושממו עליה אויבכם" ואכן כך היה 2000שנה נכבשה הארץ הלוך ושוב אך איש מהם לא הצליח לישבה ולהפריחה ! הלא עם פלשתינאי לא יצליחו לעולם להקים מדינה בארץ ישראל מסיבה מאוד פשוטה - ארץ ישראל הובטחה בברית לעם ישראל ואיש בעולם לא יוכל להפר ברית זאת לעולם!!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
לקרוא זה טוב
  לקרוא   28/09/12 11:10
כתוב תגובה ל- לקרוא
4
לשאול:מי בעד לאומיות "פלשת====
  יוד יוד   27/09/12 22:25
אני שואל את השאלה המרכזית והיא היכן כתוב לאורך ההיסטוריה על קיומו של עם ערבי נוסף מכל אלה הקיימים כבר? לך וקרא את ספרה של פעילת השמאל ויועצת הנשיא קרטר לפליטים , "מאז ומקדם" לאחר שתקרא את הספר שהוא מסמך היסטורי. אתה וחבריך לדעה תשאלו שאלה או לכל היותר שתיים ! "מפלגת התקשורת" הציפה לפני כמה שבועות את נושא האנתפאדה חדשה נגד ישראל.... ראשי המפלגה התקשורתית רצו בכל מאודם איזו התקוממות וקראו בשמה הערבי בכדי שאולי גם יעשו נפשות לבקשה-דרישה. רבותי התושבים הערבים באיו"ש רוצים בכל מאודם שלא לראות יותר את חבורת הגנבים האלה עומדת בראשם כאשר הם יודעים על חשבונות הבנקים בשוויץ ועשרות המיליונים שבהם. בקרוב כשיורידו את המלך הירדני מכסאו ינצלו זאת סכינאים להוריד את הגנבים אבו מאזן וסאלם פיאץ'
כתוב תגובה ל- יוד יוד
5
משהו על הבלוף "עם פלשתינאי"
  מגיב ותיק   28/09/12 01:44
1.התקוממויות ערביי ישראל בתחילת המאה הקודמת נקראו "המרד הערבי " ולא המרד הפלשתיני ולא בכדי, את המרד ניהל "הוועד הערבי העליון" (ולא הועד הפלשתיני העליון) ובראשו המופתי, חג' אמין אל חוסייני.

2. כאשר בעקבות ההסכמים של סוף מלחמת העולם הראשונה הופרדה הארץ באופן מלאכותי מסוריה, לשם ייסודו של בית לאומי לעם היהודי, ערביי ארץ-ישראל התקוממו וכך כתבו נציגיהם במזכר לועידת השלום בוורסאי, ינואר 1919:

"אנו רואים את פלשתין כחלק מסוריה הערבית, שהרי מעולם לא הופרדה ממנה. אנו קשורים עמה בקשרים לאומיים, דתיים, לשוניים וטבעיים, כלכליים וגיאוגרפיים לאור האמור לעיל, רצוננו הוא שמחוזנו, ''סוריה הדרומית'' או פלשתין, לא יופרד מהממשלה הסורית הערבית העצמאית".

3.בשנות המנדט הבריטי, המצב לא השתנה, המפלגה היחידה בקרב ערביי הארץ, שהיתה תנועה פוליטית מודרנית, ולא רק קבוצת עסקנים אינטרסנטיים או חמולתיים, היא מפלגת 'אל-אסתיקלאל'=(העצמאות). והנה, גם נציגי המפלגה הזאת לא חתרו כלל וכלל למדינה ערבית עצמאית בארץ-ישראל והצהירו כך :
"המדינות הערביות הן יחידה אחת שאין לחלקה. כל מה שייעשה כדי להפרידן לא תסכים לו האומה הערבית."

4. בכל שנות השליטה של הירדנים על הגדה המערבית לא עלה כלל וכלל ומעולם הרעיון של ישות פלשתינאית.

5. בשנת 1964, הקים נאצר, הרודן המצרי, גוף פיקטיבי בשם ''האירגון לשיחרור פלשתין'' (אש''ף), והעמיד בראשו את אחמד שוקיירי. אש''ף נועד לשמש שתי מטרות: האחת - להטריד את ישראל בפעולות טרור במהלך תקופות השקט היחסי שבין המלחמות, ולהוות חוד-חנית בעת מלחמה כוללת, והשניה - לערער את הבסיס המוסרי לקיומה של מדינת ישראל, על-ידי תביעה סימטרית על ארץ-ישראל, מצד יישות לאומית שהיא כביכול חסרת-מולדת.

6. עד מלחמת ששת הימים ב-‏1967, הסכסוך היהודי-ערבי נשא אופי קיומי: מדינות ערב שאפו בגלוי להשמיד את ישראל ו''לזרוק את היהודים לים''. העולם המערבי, פחות מדור אחד לאחר השואה - התקשה מאוד לעכל את יעד הג'נוסייד (השמדת -עם) אותו הצהירו הערבים, שלווה בהצהרות קיצוניות ומאיימות.

7. לכן נקטו הערבים בשיטות תעמולה שונות, לשם ריכוך הרושם הקשה. אחת מהן היא תוכנית ה''מדינה החילונית-דמוקרטית'', שתקום על כל ארץ-ישראל המערבית, ובה יחיו בהרמוניה ובשיוויון-זכויות ''יהודים, מוסלמים ונוצרים''.

8. כך מתברר כי רעיון היישות הפלשתינית - הייתה תרגיל גאוני של הערבים והמושג של עם פלשתיני, החל רק לאחר 67 ותפס לו אחיזה בקרב שמאלנינו הפתאים מהסוג של איתן ונושאי כליו ההזויים.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
למגיב ותיק - תיקון אחד
  איריס כהן   28/09/12 08:35
מי שהעלה את רעיון המדינה חילונית דמוקרטית אלו הבריטים +פושעי מפ"אי -והם הדמוקרטים לתפארת שכנעו את הערבים לבקש גם שמדינתם תהיה חילונית דמוקרטית ולא מוסלמית רדיקלית וכן גם אצלנו החברה האדומים החליטו לאמץ את חזון הדמוקרטיה המערבית בריטית -וזה השורש פורה והראש לענה לכל המצאות הבלתי פתירה באזור!!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
לפני הבריטים
  לפני הבריטים   28/09/12 12:08
אנשי העליה השניה ב-1903 עד 1914 באו לארץ עם חזון של מדינה יהודית , שרחוקה מההנחות שלך . וזה היה קצת לפני הבריטים.
הרצל ב"אלטנוילנד" וב"מדינת היהודים" היה לו חזון מדיני , שהפעים את הקונגרס הציוני הראשון בבזל באוגוסט 1897 , והוא היה מאוד רחוק מהחזון שלך , איריס .
וגם זה היה לפני הבריטים ולפני מפא"י ולפני האדומים .
פינסקר באובטומציפציה , אנשי "חיבת ציון" וטרם העלייה הראשונה וחלק הארי של בני העלייה הראשונה בין השנים 1882 ל-1903 היה להם חזון מדיני שונה לחלוטין מהחזון שלך.
אצל כל אילו שהוזכרו לעיל חילוניות ודמוקראטיות היוו מרכיבים משמעותיים באורח חייהם וזה היה לפני הבריטים ואין לזה קשר לאדומים ולמפא"י .
חבל שהשנאה מנווטת אותך .
.
כתוב תגובה ל- לפני הבריטים
ל-"לפני הבריטים" כמה הערות
  מגיב ותיק   28/09/12 16:27
למעט הרצל שדבר על מדינה יהודית, אף אחד אחריו לא חתר לריבונות מדינית ממלכתית כולל בן גוריון הגדול (בן גוריון אחז בעמדה זו עד לסיום מלחמת העולם השנייה)
1. הקונגרס הציוני הראשון ניסח את שאיפות הציונות ב-נ-י-ג-ו-ד לרעיונו וחזונו של הרצל על מדינת היהודים, הנוסח שלהם לשאיפת הציונות היה :

"לרכוש מקלט בטוח על פי משפט גלוי לעם ישראל בארץ ישראל"

אין זו כוונה לעצמאות ממלכתית ריבונית אין הכוונה למדינה עם עצמאות מדינית.

אלא משהו גלותי, מקלט בטוח מקום בו לא יהיהו פרעות והיהודים יחיו בהסכמת הגויים.

כך נהגו כל הקונגרסים הבאים, באופן גלותי ולא ממלכתי.
כאמור גם בן גוריון התנגד להקמת מדינה בגלל בעיית ערביי הארץ, רק לאחר השואה כשהתבררה מידת האסון בן גוריון החל לדבר על מדינה יהודית וכרצון להתמודד עם הרביזיוניסטים שבקשו זאת בגלוי.

זו האמת.

אתה מאותגר בזאת להביא מובאה של בן גוריון שהיה מראשי היישוב שמדבר על עצמאות מדינית ממלכתית בסגנון שהרצל התווה.

ידידי המכונה "לאחר הבריטים", בבית הספר עבדו עליך בעיניים, אין ולא תמצא שאיפה או הכרזה של השמאל הציוני למדינה ריבונית עצמאית - מאז הרצל ועד לאחר השואה !
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
ל-לפני הבריטים
  איריס כהן   29/09/12 23:11
אתה צודק בהחלט ,התכוונתי שמי שישם בפועל את החזון אלו מפא"י -מכיוון שהם אלו שעמדו בראש ההנהגה בזמן שקבעו את חוקי הישות שהולכת לקום, נכון שגם חזונו של הרצל היה ליברלי נאור -אבל דווקא לא פרו הדמוקרטיה -הרצל כותב בספרו מדינת היהודים כאשר הוא מתחבט בשאלה מה יהיה המשטר הרצוי שישרור במדינת היהודים - ודווקא הוא יוצא נגד שלטון דמוקרטי ומדבר נגד משאלי- עם-בהחלט השאלה אם חזונו של הרצל מתאים לעם ישראל-ראויה להשאל -עובדה שהיהדות החרדית שוללת אותו ,לגבי העליות במאה ה-19 : רוב תושביה היהודים של הארץ היו אנשים דתיים כאשר החלו להגיע העליות ממזרח אירופה עם בני העליה מחללי השבת והיה פולמוס בין בני הישוב הישן כיצד יש לנהוג כלפיהים ? אך מה לעשות והכוחות החילונים השתלטו ותפסו השלטון וקבעו לעם כולו מה יהיה החזון- האם משהו שאל פעם את כל היהודים המאמינים אם הם מסכימים לחזון החילוני ??כמובן שלא כך החליטו וכמובן שהבעיות צצות שוב ושוב -עד שיקום שלטון ישראל האמיתי ב"ה
כתוב תגובה ל- איריס כהן
לאומן שמגדיר לאחר את הלאומיות
  מגיבה וותיקה   28/09/12 16:44
כל התעלולים של המגיב הוותיק לא ימנעו ממליון וחצי אנשים הגרים ברצועת עזה ומכשני מליון אנשים החיים ביהודה ובשומרון להחליט שהם פלשתינאים .
אתה לא יכול להחליט בשביל אדם אחר מהי הלאומיות שלו. המגיב הוותיק לאומן יהודי קובע לאחר מהי הלאומיות שלו.
כתוב תגובה ל- מגיבה וותיקה
לחוזה מדינת הפלשתינאים-תת רמה
  מגיב ותיק   28/09/12 17:37
כרגיל...

מה קרה ? היכן יש "תעלולים" במובאות ובעובדות שהבאתי מדברי ערביי הארץ בתחילת ובאמצע המאה ?

כנראה שהעובדות בלבלו אותך, לא נורא.

לו רצו הערבים מדינה, היו מסכימים :

עם החלטות וועדת פיל לאחר המאורעות.
עם החלטת החלוקה ב-47
עם הצעתו של ברק בקמפ דויד לערפאת
עם הצעתו של אולמרט לאבו מאזן.

רק שמאלניות מטופשות כמותך אינן מצליחות להבין כי פני הערבים אינו למדינה בצד מדינת ישראל, אלא מדינה במקום מדינת ישראל.
ערבים נכבדים (עזמי בשארה לדוגמה) טוענים זה מכבר שאין עם פלשתינאי וכל הסיפור הוא תירוץ לקעקע את מדינת ישראל

תנסי לבקש מערבי ישראלי לבטא את המילה פלשתין, הוא לא יהיה מסוגל.

כרגיל תגובתך היא תת רמה.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
כל העולם כולו תת רמה
  qwerty//////   29/09/12 09:29
לשיטתו של המגיב הוותיק יש לקטלג את בנימין נתניהו כתת רמה בכך ,שבאונברסיטה שהיא תת רמה הוא הכיר בזכותו של העם הפלשתינאי למדינה - שתי מדינות לשני העמים.
לשיטתן של המגיב הוותיק כל מדינות אמריקה ואירופה המכירות בקיומו של העם הפלשתינאי ובזכותו להגדרה עצמית , הם כולם תת רמה .
טןב שישנו המגיה הוותיק המציל את הרמה .
כתוב תגובה ל- qwerty//////
כל העולם לא, אבל אתה כן
  מגיב ותיק   29/09/12 13:21
וההוכחה :

רק טיפש כמוך לא מסוגל להבין את התרגיל התעמולתי שעשה ביבי.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
לאומנות? רק פלשתינאית
  איריס כהן   29/09/12 22:50
אני מניחה שהמושג לאומן מבחינתך היא שלילית אלא אם כן היא לאומנות פלשתינאית-ואז אין יותר לגיטימית וצודקת ממנה!!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
6
לצערי מירון בנבנישתי צודק
  נעמי...   28/09/12 07:23
לצערי , מירון בנבנישתי צודק . הפיתרון של שתי מדינות לשני עמים כבר בלתי ישים , הגם שאני בדעתך , שזה פיתרון העושה צדק עם שני העמים.
כתוב תגובה ל- נעמי...
גם לצערי, מירון בנבנישתי צודק
  הוא צודק   28/09/12 16:25
אני כמי שכבר בשנות השבעים במאה הקודמת יצאתי להפגין בעד שתי מדינות לשני עמים וחטפתי מכות , יריקות , קללות כמו : ערבייה מסריחה , שמחתי לפרק זמן שהנה אפילו בימין מדברים על שתי מדינות לשני עמים .
גם אני מרימה ידיים מול עובדות בשטח , ורואה נכוחה שרעיון שתי מדינות לשני עמים הולך ומתרחק , ולצערי, אינו בר יישום .
כן , לצערי. מירון בנבנישתי צודק.
כתוב תגובה ל- הוא צודק
7
האסון שקרה לעם ישראל
  איריס כהן   28/09/12 09:11
כל תהליך השיבה לציון נעשה בצורה לא נכונה ושקרית- האנשים שהעמידו עצמם בראש העם לא ידעו כיצד לנהוג לנוכח המצאות באזור! הם היגיעו לכאן ללא חזון ברור מה יהיה עתיד התושבים הלא יהודים בארץ -גם לא היתה תביעה ברורה מצד הישות הציונית לאומות העולם- גם לא בהצהרת בלפור להוצאת הלא יהודים שנכנסו לארץ במשך כל הגלות - להיפך המנהיגים השחצנים בני פריצי עמנו הכריזו כי הביאו את הבשורה לכל שוכני הארץ והושיטו ידם לשלום ,אלא שכמובן המצאות בשטח היתה שונה הערבים כאן לא קיבלו את היד המושטת לשלום והתקוממו כנגד הפלישה היודו-צלבנית לארץ - כך נוצר מצב של הריסת כפרי הערבים משטח הארץ המערבית וסילוקם -לא בחזרה לארצותיהים אלא לשטח המזרחי של הארץ -למרבה האירוניה למרות כל זעקות השבר כנגד המתנחלים על השתלטותם על אדמות הערבים מי שעשה זאת לפני כן בפועל היו המאשימים עצמם ! מאז ועד היום ההסטוריה ידועה הטרוף השקר ושטיפת המוח שולטים בכל , הערבים התרבו פי עשר ולמעשה חיים בעושר ושגשוג בשטחי המדינה הדו לאומית שקוראים לה ישראל וכן גם בשטחי יהודה ושומרון הם מתרבים ובונים ללא שום הגבלה וחשבון -כאשר כל העולם +בני פריצי עמנו זועקים על העוולות הנעשות להם - ערי הקודש -ירושלים חברון ,שכם ,בית לחם -לא רק שלא שוחררו אלא נהפכו לערים מוסלמיות למהדרין כאשר ירושלים שהיא למעשה הר הבית - ניתנה לאסלם לקיים פולחנם הדתי והיהודים לא מורשים להתפלל שם כלל ומסולקים בבושת פנים !! במקום להכות על חטא להתחרט ולבקש מעם ישראל סליחה על השקר והאסון והמצאות המטורפת והשקרית אליה הכניסו אותנו - יש להם - בני פריצי עמנו כקלינסקי ובנבנישתי -החוצפה להמשיך ולכתוב ספרים ולקונן על המצב הקשה של ה"פלשתינאים" המסכנים שנושלו מאדמתם ועל הצורך לתקן את העוולות שנעשו להם,במקום לתקן את העוול הגדול שנעשה לעם ישראל ! אין גבול לשקר ואיש לא מוכיח מטורפים אלו -גם הימין הפוליטי כורע ומשתחווה לכל גחמותיהים ולא יודע מה החזון האמיתי ! במצאות כל כך אסונית ושקרית כאשר כל העולם נגדנו וגם כאן מבית אנשי השקר שוטפים את המוח -עלינו להתפלל לאבא שבשמים שיושיענו מאזלת היד הנוראה ואפס עצור ועזור ושיתקיים מה שכתוב בפרשת השבוע שהיא -"האזינו" -" "הרנינו גויים עמו ,כי דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו וכיפר אדמתו עמו"!!!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
אינני רוצה נקם דם עבדים
  לא נקם   28/09/12 11:16
כתוב תגובה ל- לא נקם
אינני רוצה נקם דם עבדים
  לא נקם   28/09/12 11:16
כתוב תגובה ל- לא נקם
אז את דמך שלא ינקמו!
  איריס כהן   28/09/12 16:30
כתוב תגובה ל- איריס כהן
8
האם למי מכם ישנה תשובה?=======
  יוד יוד   29/09/12 08:38
לא מעט ראיונות טלויזיונים של "פליטים" שהביאה בפנינו"מפלגת התקשורת" בכדי לתאר את דרך ייסורים שעברו אלה בדרכם לישראל ועל כמות כסף (אלפי דולרים) עצומה שנאלצו לשלם בדרך למבריח,לשודד, לאנס ולסתם גנבי מעבר בדרך. מי יכול להעריך כמה זמן צריך אפריקני בכדי לחסוך אלפי דולרים במדינה בה הוא חי כאשר משכורתו הממוצעת אינה עולה על כ-20 $ לחודש? רבותי חובה על כולנו לשאול את השאלות האלה ולחשוף את ערוותם של השקרנים שמקבלים עזרה גדולה מ"מפלגת התקשורת" בכדי להפיץ את השקר הגדול ! נ.ב- מישהו גם צריך לתת תשובה מדוע מספר הערבים באיו"ש נספר פעמיים ?
כתוב תגובה ל- יוד יוד
9
קברנו פיתרון צודק
  qwertyui   29/09/12 09:45
שתי מדינות לשני עמים זה הפיתרון , שבאמת עושה צדק לשתי ישויות לאומיות שחיות בארץ הזאת.
אך ישנם תהליכים בלתי הפיכים שנותרו בשטחי יהודה ושומרון, שמונעות את מימושו של הפיתרון הצודק .
אינני אומר זאת בשמחה . אני משוכנע , שגם מירון בנבנישתי אינו אומר זאת מתוך שמחה . אך לזכותו ניתן לומר שהוא אמר זאת אם אינני טועה כבר לפני עשרים שנה . כאשר אני הייתי בין השוללים את גישתו .
אודה , שכיום אין לי תשובה . כל תשובה טומנת בחוובה חומר נפץ .
כתוב תגובה ל- qwertyui
פתרון צודק
  מגיב ותיק   29/09/12 13:26
ולהסכמה על הפתרון הזה אתה הגעת עם עצמך...
כמו תמיד אצל השמאל, יש לו הסכמות עם עצמו מנותק מהאיזור והסביבבה...

רק אוטיסטים גמורים יכולים לדבר על פתרון שלום צודק.
לו רצו הערבים הללו בפתרון

היו מסכימים :

עם החלטות וועדת פיל לאחר המאורעות.
עם החלטת החלוקה ב-47
עם הצעתו של ברק בקמפ דויד לערפאת
עם הצעתו של אולמרט לאבו מאזן
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
10
עיזבו היסטוריה-חישבו על העתיד
  צפורה בנאי   29/09/12 10:15
אני מאד מעריכה את כל הידענים ואין ספק שההיסטוריה מסובכת מאד. אבל אנחנו חמדינה החזקה באזור ויש ביכולתנו להוביל הסכם שלום. לא לטובת הפלסטינים אלא לטובתינו. הפכנו לחברה אלימה וכוחנית שלא היה לפני הכיבוש.
כתוב תגובה ל- צפורה בנאי
11
בנבנישתי סמולני עם שנאה עצמית
  כמו הכותב   29/09/12 21:45
בנבנישתי כמו כל האנטי ציוניים וכמו הכותב מדברים על חטא קדמון.
אבל הם נוסעים ומבלים באמריקה בקנדה באוסטרליה בניו זילנד ולא מדברים שם על חטא קדמון של השמדה ממש פיזית של הילידים
כתוב תגובה ל- כמו הכותב
חבל שהמגיב מתלהם
  גנות   30/09/12 09:05
חבל שהמגיב יוצא בהתלהמות כה רבה נגד ד"ר מירון בנבנישתי . אפשר לחלוק על דעותיו , אבל מדוע להדביק תוויות וביטויי שנאה .
השנאה הזו היא אינה מידה יהודית , היא אינה מידה מוסרית . חבל.
כתוב תגובה ל- גנות
12
הבעיה היא בהנחות היסוד שלך
  שאול א.   30/09/12 00:34
אף אחד אינו סבור שיש לו זכות לפגוע בזכויות של האחר, במקרה זה האוכלוסיה הערבית/פלסטינית.

קביעה זו שלך מקוממת ומטילה צל שחור על היושרה האישית שלך.

יכול להיות שבמסגרת המאבק הדתי/לאומי/פוליטי בין הציבור היהודי וזה הפלסטיני ישנן פגיעות בזכויות של הפלסטינים, אך מדובר בתוצאת המאבק ולא באידיאולוגיה שליהודים יש זכות לפגוע באחר.

דווקא אותו ציבור שאתה כה חרד לזכויות שלו, טוען שליהודים אין זכויות בארץ. אז מדוע אתה דואג למי ששולל ממך ומאיתנו כל זכות להיות ולחיות כאן?

אפילו הגישות הקיצוניות בימין הישראלי אינן מצדדות בפגיעה אידיאולוגית באוכלוסיה הפלסטינית, אלא כרעה הכרחית נוכח המאבק הלאומי חסר הפיתרון.

יש חוסר יושר ויושרה בהנחת היסוד שלך שעה שהאמת הפוכה לחלוטין.
כתוב תגובה ל- שאול א.
13
שתי השאלות הקרדינליות:
  עידןסובול   1/10/12 10:59
מדוע שום כנסת בישראל, מאז הקמתה, לא טרחה לחוקק חוק יסוד לפיו כול אזרחי המדינה משתייכים ללאום של המדינה, כמו בכול הדמוקרטיות המודרניות? איך זה שכול אחד מאזרחי מדינת-ישראל אינו משויך על-פי חוק ללאום הישראלי, בלי הבדל דת, מוצא, מין וצבע?
כתוב תגובה ל- עידןסובול
לטמבל
  כתה א   1/10/12 23:24
כי במדינת ישראל אין לאום ישראלי.
הלאום והדת שלנו היא יהודית.
ברור שזה לא מוצא חן בעיניך, אתה כאנטי ציוני וכתומך מדינת כל אזרחיה והשואף לחיסול המדינה היהודית ע"י הצפתה באזרחים ערביים, סודניים, אריתראיים וכו' לא מוצא חן בעינך כי המדינה היא מדינת היהודים.
הפתרון, עבור לעזה או לשכם, שם תרגיש כמו בבית.
כתוב תגובה ל- כתה א
לכיתה א
  מבית הספר   2/10/12 09:09
אנחנו לא נלך לשכם , אנחנו נלך לכל בית ובית בישראל ונסביר שזו מדינה לכל האזרחים שחיים בה , ולכל קהילה הזכות לתת לה ביטוי שווה.
כתוב תגובה ל- מבית הספר
מר כתה א -קצת תרבות לא תזיק לך
  למר כתה א   3/10/12 16:47
כתוב תגובה ל- למר כתה א
14
חג שמח
  נעמי קליין   2/10/12 10:58
כתוב תגובה ל- נעמי קליין
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il