s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הבלוף של הצלחת מבצע "אביב נעורים"
מאת: ד"ר אורי מילשטיין  |  15/03/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אהוד ברק פעל באומץ ביום כיפור
  אבינועם   15/03/13 09:55
שלום,
שמי אבינועם חבר ילדות של מיכה קפוסטה ממקימי סיירת מטכ"ל ולוחם מהולל. ביקרתי אותו לפני פטירתו ב-2010. במהלך השיחה על מלחמת יום כיפור מיכה סיפר שיום לפני הקרב הידוע בחווה הסינית, הוא עם חבריו מסיירת הצנחנים הוותיקה ניהלו קרב אבוד עם כוחות גדולים מהם וכשאזלו התקוות לחילוצם, הגיע כח שריון קטן ותוך סיכון רב חילץ אותם. מפקד הכח היה אהוד ברק שאף משך את מיכה תחת אש אל המסתור בטנק. סופו של הקרב היה שחלק מלוחמי הסיירת נהרגו אבל רובם ניצלו והמשיכו בלחימה עד מעבר לתעלה. (הם דיווחו לפיקוד דרום על הכח המצרי הרב שהיה במקום ואלו לא מסרו ולא הזהירו את עוזי יאירי ואיציק מרדכי מפקדי הכוח שספג למחרת אבדות כבדות. מיכה היה מלא שבחים על אהוד ברק (והוא יודע דבר או שניים על גבורה). בלוויה של מיכה הספידו אותו שני רמטכל"י עבר, ברק ויעלון. ברק סיפר שמיכה הקים את הסיירת שהפכה להיות סיירת מטכ"ל.
הערה נוספת, יחידת 101 קבעה את הנורמה שהם מעל לחוק ולא ברק.
avikri012.net.il
כתוב תגובה ל- אבינועם
ברק לא פחדן אלא הוא נוכל
  אורי מילשטיין   15/03/13 12:03
המחקר אינו מעלה שאהוד ברק נהג בפחדנות בשדה הקרב וגם מפרק זה אי אפשר להבין זאת. כשצחי הנגבי אמר בכנסת "אהוד ברח" לגבי פרשת צאלים ב' הוא לא התכוון לומר שבאותה פרשה היה סיכון חיים לברק אלא שהוא ברח מאחריות. הביקורת עליו היא:

א. שבניגוד למיתוס על האינטלגינציה העילאית שלו הוא תכנן מבצעים באופן לקוי ופיקד עליהם באופן לקוי כמו במבצע "אביב נעורים" ובמבצעים אחרים שיתוארו בשבועות הבאים.
ב. שהוא הסתיר ליקויים ומנע תחקירי אמת.
ג. שהוא האדיר את מעשיו הרבה מעבר למה שאירוע במציאות.
ד. שהוא רתם את כל המערכות שבהן השתתף למען האינטרסים האישיים שלו על חשבון המערכות שבראשון עמד.

מכיוון שאדם כזה פיקד על צה"ל ועמד בראש המדינה שלמו אנשים רבים בחייהם ומדינת ישראל הפסידה נכסים אסטרטגיים רבים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מתי ברק התפאר בגבורתו ביוה"כ?
  מילשטיין תקרא   15/03/13 20:45
ברק הוא תחמן, נוכל פוליטי,מונע ע"י אמביציות חזקות אבל, הוא חכם, אינטלגנטי בעל ראיה ביטחונית רחבה ובעל אומץ לב-מבלי להתפאר -זה הברק שמתקבל מסיפוריו של אורי מילשטיין אני לא מחפש שר ביטחון עם אישיות של"אמא תרזה"--מי שהעלה את צה"ל למסלול של מודרניזציה והביא למהפכה טכנולוגית צבאית אצלנו זה היה ברק- -ועל כל הוא משהו שאנו חייבים לו המון. כאשר אני משווה אותו למשה דיין או לאריק שרון- -אני בהחלט מעדיף אותו. מילשטיין מציג את עצמו כאדם ללא כל מצפון של אדם ישר אלא כאקדמאי מתוסכל המחפשש פרסומת זולה.
כתוב תגובה ל- מילשטיין תקרא
חסרה פה תגובה הגיונית
  המורה להיסטוריה   16/03/13 09:41
כתוב תגובה ל- המורה להיסטוריה
אורי מילשטיין
  איתמר57   15/03/13 21:30
אורי תגיד את האמת ,מה באמת עשה לך ברק שאתה כל כך שונא אותו ?ועזוב אותי מכל עבודת המחקר ההזויה שלך.
כתוב תגובה ל- איתמר57
למרבה הפרדוכס, רק דברים טובים!
  אורי מילשטיין   16/03/13 09:54
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
בסיכום--מבצע אביב נעורים הצליח
  לאורי המשמיצן   16/03/13 23:59
כתוב תגובה ל- לאורי המשמיצן
לאבינועם - אין סתירה
  ראומה   15/03/13 12:19
בשום מקום לא נאמר שאף פעם ברק לא פעל באומץ, וכמו שנדרש. ויש להניח שיימצאו מקרים נוספים. וכל אלה לא מבטלים את מעשי ההונאה והרשלנות והעבודה בעיניים, המובאים במחקר רב האומץ של מילשטיין.
כתוב תגובה ל- ראומה
2
אין חדש
  מייק אלדר   15/03/13 12:21
בכל הקשור למבצע "אביב נעורים" לא מצאתי כאן דבר חדש אחד. הדברים ידועים והם נכתבו בכמה ספרים, ובככלם בספרי "שייטת 13". אין ספק שברק, כמפקדים רבים אחרים, חיפש מבצעים אג"מיים, בדיוק כמו שמגן בכדורגל חפץ לתקוף ולהבקיע שער. כדי למנוע מצבים כאלו צריך מפקדים בכירים היודעים לומר "לא". אבל אצלנו בפלמ"ח זה קשה... דוגמא נוספת לכך היא ה"כישלון הזוהר" באי גרין, שם לחמו שייטת 13 וסיירת מטכ"ל זו בזו, טרם התחיל הקרב, והם רבים עד עצם היום הזה, על קרב מיותר לחלוטין. לצערי, אורי הופך כל אירוע ל"מחדל" נוראי. ומה לעשות? אין אירועים מושלמים (בעיקר לא בפעולות קרביות) ואפילו אין אנשים מושלמים. ברק, כרבים, השתמש בכל "טריק" ו"שטיק" כדי לקדם את יחידתו ואת עצמו. וחוץ מזה - חג פסח שמח וטעים לכולם. מייק אלדר
כתוב תגובה ל- מייק אלדר
כדי שאירוע לא יהיה כתצאה ממחדל
  ראומה   15/03/13 14:07
כל אירוע שנכשל, ולא כתוצאה ממכת שמיים, צריך לבדוק ולחקור, ואם הדבר קרה כתוצאה משגיאות או ממחדל, צריך לקרוא לילד בשמו. ואז נקטין את הסיכויים שהדברים יחזרו על עצמם. כמו כן, כל אירוע שהצליח, יש לחקור ולבדוק, שמא ההצלחה באה במזל, למרות השגיאות שנעשו. אלא שזאת רמה גבוהה יותר בתרבות הביטחון, והעומדים בראש המערכות, לא נוטים לפעול לפיה.
כתוב תגובה ל- ראומה
כמה דברים חדשים בכל יש
  אורי מילשטיין   15/03/13 15:51
מייק ידידי,
אינני יודע מה אתה יודע על תפקוד סיירת מטכ"ל ב"אביב נעורים", אבל אני יודע מה כתבת. כנראה לא קראת מזמן מה כתוב בספרך. ובכן הלזכירך

א. אין בספרך תאור תהליך ההכנות הפגום של הסיירת לקראת המבצע. כקצין בכיר עליך לדעת שתהליך ההכנות חשוב לא פחות מן הביצוע והביצוע תלוי בהכנות.
ב. אין בספרך תיאור פיברוק תהליך הפקת הלקחים של ברק וזאת לא רק דעתי אלא גם דעתו של קצין צנחנים וחי"ר ראשי תת אלוף מנו שקד שפיקד על המבצע.
ג. לא כתוב בספרך שעמירם לוין פספס את הירי באקדח וירי מעוזי ירה לא רק עמירם לוין אלא גם אהוד ברק. לא כתוב ששניהם פספסו ורק אחר כך מוקי בצר חיסל אותו לאחר שחיסל את המחבל.
ד. והעיקר. בספרך טעית כשכתבת שתוך כדי הירי על השומר פרצו החוליות לבתי המחבלים וזה לא נכון. לאחר הירי על השומר והצפירה של המכונית נדלקו האורות בבתי המחבלים ואבד יתרון ההפתעה ואחד מהם אף חיכה לאנשי הסיירת עם קלצניקוב שלוף.

קרא שוב מייק את ספרך, אחר כך את הפרק שמתפרסם בזה עשה השוואה והגב. הרי אתה אדם הגון.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מייק אלדר, האם מילשטיין צדוק?
  סקרן   16/03/13 21:02
כתוב תגובה ל- סקרן
חטא היוהרה...
  דניל'ה כנען.   15/03/13 21:51
"ברק, כרבים, השתמש בכל "טריק" ו"שטיק" כדי לקדם את יחידתו ואת עצמו."
מר אלדר הנכבד יותר או פחות......: ואתה, חף מטריקים ושטיקים? לא חטאת אף פעם ביוהרה?.....נו, באמת....
יכול להבטיחך כי עם כל תפקידיך בחיל - לא הגעת אפילו לקצה ציפורנו של ברק בכל הנוגע לפעילות מבצעית. אולי רק בדיבורים ודברי רהב.
כתוב תגובה ל- דניל'ה כנען.
החלום ושיברו - דני , תפנים
  yi   16/03/13 14:35
דני התגובות שלך מזכירות תגובות של ילד שגילה שאבא שלו בוגד באמא שלו . תתגבר על האובדן ותשלים עם זה שהכל אנושי , אבל גם כנראה די עובדתי ומבוסס. וזה לא שלא מחכים לאהוד בפינה כבר הרבה שנים. אבל זה כי כנראה כשעוד שירת בצבא , הברק , העילוי, היה קשה ביותר להזיז כיסא בסביבה שלו , בלי לקבל ממנו הסבר , על גבול ההרצאה , על מדוע הזוית שהכסא הונח בה - לקויה וחסרת הבנה של עולם הכסאות.
כתוב תגובה ל- yi
תגובה לד"ר מילשטיין ומייק אלדר
  איציק סיבוש   16/03/13 11:58
לד"ר אורי מילשטיין
אסור לרצוח מנהיג הנבחר באופן דמוקרטי, גם אם נדמה לך שמנהיגותו כושלת, ואפילו קופת שרצים תלויה על צווארו, כי מנהיגותו נובעת מרצון העם, אפילו באם מדובר במדינת אויב.
מותר לרצוח מנהיג אשר חטף את השלטון בכח הזרוע, ואינו נבחר דמוקרטי כי אם מנהיג כנופיה מזוינת המצליחה לאחוז בשלטון תוך הפעלת טרור וחיסול מתנגדים.
לא רק שדמו של סדאם חוסיין ודומיו מותר, כי אם מוצדק פי מאה לרצחו מאשר להרוג את חייליו, המשגרים טילי סקאד (אולי אפילו בליית ברירה) על אוכלוסיית ישראל על פי פקודותיו.
הכתבות של ד"ר מילשטיין חוטאות לו עצמו, כהיסטוריון, בהעדפת השימוש בסגנון "העולם הזה" אם כי אינני מטיל דופי ברצינות עבודתו, בתחקיריו ובניסיונותיו לרדת לחקר האמת, דבר שפשוט לא נודע במחוזותינו, למעט ביחידה קטנה או שתיים...
טעותו העיקרית של ד"ר מילשטיין היא בשפיטה בדיעבד, כאשר כל העובדות גלויות בפניו ומונחות על שולחן הקפה, בלי לנסות לפענח את הידע והתובנה שהייתה למפקד ששטח ברגע קבלת ההחלטה, בין נכונה או שגויה. בכך אני מצטרף לדעתו של מייק אלדר (אל"מ מיל.), וסבור שאפשר שהיא נובעת מחוסר התנסות "קרבית" וקבלת החלטות בתנאי חסר ולחץ.
בכך ד"ר מילשטיין מציג תזה שהיא יותר אמנות ממדע...

באשר ליכולות אהוד ברק בתחום קבלת ההחלטות, דווקא העובדות הנגללות מתחקיר ד"ר מילשטיין מחמיאות לו ביותר. במובן זה הוא מרוויח שנית את הצל"שים שלו ביושר, הפעם מהמשתמע בתחקיר זה, בגין עשייה והישגים מוחשיים, גם אם לא נקיים מתקלות וטעויות אנוש!
קשה לראות היתכנות ולו תיאורטית לכך שאנשים כה רבים אשר עיטרו אותו פעלו אך ורק עפ"י סינדרום 'בגדי המלך החדשים'.

הבעיה עם ברק איננה במישור הטקטי התכנוני או בשדה המערכה, כי אם במישור האישי: סימון אנשים המביעים ביושר דעה מקצועית בלתי מקובלת עליו כ"אויבי מדינה" וראויים לחיסול וקבורת חמור. שיטה בולשביסטית שכזו איננה מיטיבה עם משטר או פיקוד (אפילו טוטליטרי) כלשהו כי אם כורה לו בור.
התנהלותו זו הייתה גם מנוגדת לחלוטין לרוח היחידה, אשר אברהם ארנן הקים ועיצב בסגנון היהודי התלמודי, לעניות דעתי, קרי דיון הוגן וישר, הפתוח למגוון דעות גם אם חריגות.
זו הנוסחה הייחודית, אשר מצדיקה את השם "היחידה", כן, אני יודע שזה נשמע אליטיסטי ומעצבן.
האמת איננה קלה להתמודדות, ולראייה מדרש אבותינו שאמרו כי האדם מייחל מתפלל ומבקש שלושה דברים, אשר רק ברגע "זכייתו" בהם מבין עד כמה קשים הינם להתמודדות: גשמים, אריכות ימים ואמת...

סופ"שלום וחגשמייח לכולנו.
איציק סיבוש,
מחבר Dialogs with a Kapo
כתוב תגובה ל- איציק סיבוש
החוק השני של הטרמודינאמיקה
  אורי מילשטיין   16/03/13 12:33
איציק ידידי, לפי ההגיון שאתה מציג אפשר להצדיק כל פעולה לפי מבחן התוצאה בלבד ואת התוצאות ניתו לפברק או לפחות להאדיר. לכן בחכמה לאחר מעשה שומה עלינו לנתח ולהעריך ולשפוט תהליכים אירועים ומעשים. אחרת נקלע לתהליך דטרמיניסטי של קריסה המתקיים תדיר בטבע - החוק השני של הטרמודינאמיקה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
תרמודינמיקה טורף ונטרף
  איציק סיבוש   16/03/13 13:31
אכן, ד"ר מילשטיין, מבחן התוצאה הוא הדבר האולטימטיבי בטבע שחוקיו אכזריים (כדוגמת החוק השני של התרמודינמיקה אך לא רק הוא)ובלתי סלחניים, טבע בו קיים מי שטרף, מי שנטרף (אם כי בבטן הטורף) וטרף שהצליח להמלט לפי שעה...

כדי לא להטרף יש לקיים דיון מעמיק ומסודר ככל שניתן, רצוי עפ"י מורשת ושיטת חכמי התלמוד שאין טובה והגונה ממנה, משנה שאהוד ברק סטה ממנה לא פעם, כנזכר בדברי אז וכיום...
כתוב תגובה ל- איציק סיבוש
אהוד ברק כקאפו יחיד
  אורי מילשטיין   16/03/13 14:47
בסביבה שבה התכלית המובנית היא להיות קאפו ולהרוויח זמן, דיאלוג בין קאפואים פוטנציאליים מועיל לשניהם. הטעות הקריטית של אהוד ברק היא שהוא האמין שיוכל להיות קאפו יחיד. אבל רק אלוהים יכול להיות קאפו יחיד!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מה לעזאזל הקשר לקאפו?
  גלילי   22/04/13 18:00
אתה מצפה שמישהו יתייחס אליך ברצינות עם כינויים כאלה?
כתוב תגובה ל- גלילי
מה היה עוזר לרצוח את סדאם?
  עניין מהותי   17/03/13 09:33
סדאם היה בובה PAWN הניתנת להחלפה מיידית בצ'כונה הקרובה. רצח הכורדים בחלאבצ'ה רובץ לפתחה של צרפת. אלמלא נכבשה עירק בידי ארה"ב, אזי למרות פיקוח על נשק בלתי-קונוונציונלי, השתקמותה של רוסיה בימינו היתה יוצרת בעירק מעצמה צבאית אזורית שהיתה מסכנת את כל המזה"ת, בימי דמדומים אלה של ממלכת החטאים שבוול-סטריט ועבדה אובמה.
כתוב תגובה ל- עניין מהותי
3
שתוק ושב !!
  חשדנית   15/03/13 14:51
מי שקרא את סיפורו של יצחק סיבוש לא יתפלא על הסיפור הבא:

מתוך ספרו של אהוד אולמרט:
גרוע מכל היה יחסו לכפופים אליו, מיטב המפקדים של צה"ל. הוא לא האזין לסקירותיהם בישיבות בנושאים בעלי רגישות עליונה, לא היסס לגעור בהם בפני חבריהם ונהג להעליב אותם גם בישיבות קבינט, בנוכחות שרי ממשלה ואורחים.

לשיא הגיע כאשר הפסיק אלוף בכיר באמצע סקירה בנושא ביטחוני בעל חשיבות עליונה וצעק עליו: "שתוק ושב! אני אוסר עליך להמשיך לדבר!" הקצין, שעדיין ממלא תפקיד מרכזי ביותר בצה״ל, היה המום. גם חברי הקבינט. נאלצתי להתערב, אף שברק טען כי בהיותו ממונה על צה"ל מטעם הממשלה הוא רשאי להורות לקצין לשתוק.

בכל השנים הארוכות של שירותי בממשלות השונות לא חזיתי בהתנהלות בוטה וגסה כל כך. דאגתי כמובן להעמיד, או נכון יותר להושיב את ברק במקומו, אך רישומו המדכדך של האירוע הזה לא פג.

כתוב תגובה ל- חשדנית
4
הוא גם ניסה "להכיל" את עזה
  מבלי שהרס אותה   15/03/13 15:11
הוא גם ניסה "להכיל" את עזה מבלי שהרס ופירמט אותה קודם לכן, כלאמר בניגוד מוחלט למה שארה"ב עשתה ביפן ובגרמניה: את יפן ואת גרמניה הכילו לאחר שבמלה"ע השניה גילחו אותן, כבשו אותן ופירמטו אותן לגובה שורשי העשב. לעומת זאת, תוצר ההזנחה הקיבוצית טיפח את עזה עם שדות גז, איזורי תעשיה משותפים וגישה חופשית לעולם: דיפלומטית, פיננסית ולוגיסטית. essential-intelligence-network.blogspot.com essential-intelligence-network.blogspot.com essential-intelligence-network.blogspot.com
כתוב תגובה ל- מבלי שהרס אותה
הכלה פונקציונאלית של איום ולא
  חיבוק של ארגון   15/03/13 19:12
הכלה היא פונקציונאלית ולא מבנית. הכלה היא של איום ולא של ארגון. בהכלה לא מגדלים את הקקטוס בתוך הבקבוק, אלא מורידים את הבקבוק על ראשו של הקקטוס, שיהיה לקריוס בגודל של בקטוס. סו מאץ' התואר השני שלו בניתוח מערכות.
כתוב תגובה ל- חיבוק של ארגון
איך לבצע הכלה
  אורי מילשטיין   16/03/13 13:44
האמריקאים הכילו את יפן וגרמניה בכך שכפו אמריקניזיה באותן מדינות. אנחנו לעומת זאת הקצנו את הפלסטניות של עזה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
5
מה עם מפקדיו הישירים?
  יואל קורנבלום   15/03/13 15:34
אפילו אם היו כשלונות מסתבר שהוא קיבל גיבוי מהמפקדים מעליו ולכן יכול היה להמשיך. קשה להאמין שכל זה בא בגלל כושר הדיבור והשיכנוע של אהוד ברק נראה לי שיש כאן תרבות בעייתית למדי של הסתרת עובדות או ירי ואחר סימון המטרה. התרבות הזאת ממש לא מובנת וכבמובן מסוכנת מאד כפי שראינו. מה זה אומר על דדו למשל? האם הוא לא ידע מה קרה בדיוק? האם הרגיש שהוא אשם בצורה אחת או אחרת והחליט לתת צל"ש כדי לטייח את כל הפרשה כדי שלא ידעו שהפעולה בביירות לא בוצעה לגמרי? או אולי בכלל לא ידע מה בדיוק המבצע ולכן קיבל את מה שהביאו כמושלם? מה שמדאיג הוא שיש מבצע עם מטרות ברורות ומודיעין טוב והוא לא מבוצע לגמרי ואחר כך הטיוח הוא מהרמטכ"ל או שר הביטחון ומטה. כל העניין הזה לא ברור בכלל. איך יתכן דבר כזה? האם כל צה"ל מנסה לטשטש מצב מסויים? האם זאת שיטת נגב לי ואנגב לך? כלומר כל מפקד יודע שיתכן שיגיע יום ויעשה טעות ולכן עדיף שיהיו כאילו שכבר עשו טעות והוא תמך בהם ולכן מצפה שיתמכו גם בו ויצלש"ו את הטעות? או אולי מפחדים לפתוח את הפה כי מיד יתוייקו כלא מאנ"ש ויעופו? מה עם מבקר המדינה האם אין זה עניינו לבדוק מה קורה? האם לא כדאי לדאוג שלצבא יהיה מבקר (אולי אזרחי) שיבדוק תוצאות לעומת תיכנון. הרי גלוי וידוע שכל מערכת שבודקת את עצמה כושלת. אז למה שהצבא יהיה שונה? באמת מצב דפוק ורואים אגו מניאקיות בכל מקום (ע"ע שמעון פרס) ובכל זאת נותנים לאנשים להמשיך. אז מה עושים?
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
במלים אחרות:תרבות ביטחון
  אורי מילשטיין   15/03/13 19:22
פרימיטיבית. מי שאחראי לכך הם ראשי המדינה מאז בן גוריון, אנשי האקדמיה שמתקרנפים כדי לקבל פרסי ישראל מלגות מחקר ומימון טיולים אקדמאים לחוץ לארץ והעיתונאים שמשתפים פעולה כדי לקבל סקופים
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
כולם כולל בן גוריון טועים תמיד
  קפטיין אבו אמין   16/03/13 07:26
מילשטיין מבקר את כולם כולל כולם בנוסח של אינקיויזיטור ישועי ככשלונות ואנשים לא ראויים,איש לא יוצא נקי מביקורתו הנוקבת. למרות ביקורתו ולמרות טענותיו על כשלונות תמידים של כולם בכל זאת מאז 48 ועןד מקודם היו פה ושם גם הישגים. עצם קיום המדינה הנמצאת כל השנים תחת איום קיומי ואיומים ורצון להשמידה המדינה לא קורסת. האם יתכן שהמציאות אינה מאשרת את כל טענותיו של מילשטיין. הביקורת שלי אינה על הביקורת עצמה שהיא חשובה והכרחית. הטון עושה את המוסיקה והטון הטוטלי של מילשטיין מזכיר כאמור אינקיויזציה או כתיבה בולשויקית וזה פוגע הדיון אמיתי בטענותיו. וכמו שאומרים בערבית אולי באידיש זה נשמע יותר טוב
כתוב תגובה ל- קפטיין אבו אמין
6
אתה צא החוצה !!
  חשדנית   15/03/13 16:12
בספר של דרוקר-חרקירי, נחשף איך ברק מעיף את צוות האנשים הנאמנים שהעלו אותו לשלטון בו ביום שבו נבחר לראשות הממשלה ובדרך מזלזלת ומשפילה במיוחד:

אהוד ברק הגיע בסביבות השעה ,23:00 17.5.99 , לסוויטה מספר 500 במלון דן תל אביב. באוויר עמד ריח של ניצחון גדול, של שינוי, של תקווה...בסלון הסוויטה המתינו כל האנשים שהביאו את אהוד לניצחון של 12% על בנימין נתניהו, שנראה עד לפני חצי שנה בלתי-מנוצח.
-משה גאון, שנטש את משרד הפרסום המצליח שלו, "באומן-בר-ריבנאי" לטובת הקמפיין,
-יוני קורן שעזב את משרד הפרסום "טמיר-כהן",
-עו"ד אלדד יניב, שעזב את משרד עורכי-הדין של דבוייסגלס,
-יצחק בוז'י הרצוג, שעזב את משרד עורכי-הדין, "הרצוג-פוקס-נאמן"
-ורבים אחרים.

פניו של ברק עטו דוק של קור. הוא נכנס לחדר בלי להגיד תודה לאיש, למעשה בלי להחליף מלה עם האנשים, שעד לפני שעה היו הקרובים אליו ביותר. במקום זאת הוא פנה אליהם בלשון של פקודה: "אתה צא החוצה! אתה צא החוצה! אתה צא
החוצה!" ברק הורה בעצם לרובם המכריע של האנשים לצאת מהסוויטה. "אני רוצה להישאר עם איתן והמשפחה". איתן הוא, כמובן, איתן הבר, האיש שאהוד נועץ בו אולי יותר מכל אדם אחר.


כתוב תגובה ל- חשדנית
7
שאול זיו ז"ל
  נחום שחף   15/03/13 17:26
שאול זיו כמו רבים מחבריו לקומנדו הימי נפטר מסרטן. שאול זיו היה חברי לדאיה (גלישה אוירית)
כתוב תגובה ל- נחום שחף
שאול זיו נזרק מצה"ל אחרי מלחמת
  אורי מילשטיין   15/03/13 19:29
יום הכיפורים כי היה אחד היחידים שהבין כי המציאות השתנתה ויש לשים יותר דגש על לחימה בארגוני מחבלים לא מדינתיים. הוא כמובן ראה את הנולד
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
8
מילשטיין שקרן וסלפן ידוע מזמן.
  הדודה קלרה   15/03/13 17:34

ד"ר מילשטיין ה"אורי" של המשוררת רחל- כבר דבקו בו -לא רבב -אלא כתמי בוץ ורפש פעמים רבות על "מחקרים" ו "ביוגרפיות" מגמתיים ושקריים כמו זה,לדמויות רבות בתולדות הישוב. מפיו-אפילו השעה שהשעון מורה,אינה אמינה עלי. אין לי שום חיבה לברק,לא אישית ולא פ]וליטית, איני ממעריציו אוטיסט רגשי ,אבל מילשטיין שקרן ורמאי.
כתוב תגובה ל- הדודה קלרה
דוגמא מבוססת אחת בבקשה!
  אורי מילשטיין   15/03/13 19:36
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
טיפוס פאטתי עד כדי קבס.
  דניל'ה כנען.   15/03/13 22:03
מילשטיין , לדבריו, היה מגיבורי גד' 890.....
כנראה שחרף כל מעללי גבורתו והרקורד הצבאי שניכס לעצמו - הוא לא לקח מעולם, אבל מעולם חלק בתכנון, הכנה וביצוע של פעילויות עמוק בשטח האויב ולכן אינו מסוגל להפנים ולהבין שהדוגמאות המובאות ב"תחקירו" ( מגוחך לקרוא לזה תחקיר, אבל מילא....)טפלות ותפלות וכלל אינן ענייניות. זהו גבוב מגמתי של שטויות וכל התייחסות אליהן היא בבחינת בזבוז אנרגיה לשוא.
כתוב תגובה ל- דניל'ה כנען.
נא לבסס את הטיעון!!!
  אורי מילשטיין   16/03/13 06:31
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
לדנילה: מוטב שתאכל את הבננלה,
  ראומה   16/03/13 10:17
כי זאת בערך הרמה בה נשארת תקוע. וזה מתאים גם לדודה קלרה. מילשטיין הוא כזה והוא כזה - פיכם מלא חרפות והשמצות. ומה בנוגע לנושא עצמו? למעשיו של ברק? זה כבר למעלה מהשגתכם.
כתוב תגובה ל- ראומה
כמה תמשיכ/י לטחון הבלים..ראומה
  דניל'ה כנען.   16/03/13 11:03
זו הרמה שלי, אכן, (רמת הגולן) ועמק הירדן פרוש למרגלותינו עם המון בננות. בעת שאת/ה קונה אותן בשוק - אני קוטף אותן מהשיח...
ככל הנראה את/ה מגיב/ה מטעם אדון מילשטיין, מתבסס/ת על דבריו וכתביו כדברי אלהים שאין בלעדם/בילתם. תפיסה צפופה ומצומקת של פולמסן/ית שמעולם לא השתתף/ה או לקח חלק בפעילויות המתוארות ע"י פרנסך מילשטיין. לא מנסה לטרוח להסביר לך כאן מהי הדינמיקה שקיימת בעת שהייה מבצעית מאות ק"מ מהבית בתוך שטח ואוכלוסיה עויינת על גווניה, מהו כושר האילתור הנדרש וכמה אחריות נוטל על עצמו מפקד הסוטה מתכניות שתוככננו בבור , נסיבות משתנות ועוד הרבה מרכיבים שטיפוס כמוך (אליבא התגובה האוילית שלך) לא מסוגל להעלות כלל על דעתו. אבל משלל תגובותיך כאן לא נותר לי אלא לאמר: ככלב השב אל קיאו, כך הכסיל אל איוולתו. כל טוב.
כתוב תגובה ל- דניל'ה כנען.
קידוש "המפקד" גרם ליום כיפורים
  ברק=צאלים+חיזבללה   16/03/13 19:08
מלחמת יום הכיפורים כבר ב1 973 חשפה את שיקריהם ואת המושחתות ואת העיוולת של הטענה שלך שעלינו לקדש את מפקדי צה"ל - זה היה לפני 40 שנה (ארבעים!) אך חבר הסוגדים ל "לקדושתם" "ולגדולתם" של ברק, של דיין, של גורודיש עוד "מפקדים מעולים" שכמותם (גם לרבין השתיין למשל, גם לעזר וויצמן השתיין) 40 שנה כבר עברו וכבר נחשף הכל אך ראה זה פלא - המנגינה לעולם חוזרת - "אנו בני קיבוצי העילית שותלי ואוכלי הבננות' קדושים אנו בהיותינו מפקדים נעלים גם כשזרקנו את חיילינו מדממים למות וטסנו במסוק לברוח מכך, קדושים כשפעלנו ברשלנות וזילזול בחיי חיילינו וקדושים כשנטשנו את כל ישראל לחסדי החיזבללה, ברק איפשר לו להיתבסס ולהיתחמש בעשרות אלפי טילים בבריחה הכל-כך ברקית מדרום לבנון. אז לא - כל מפקד רשלן, כל הנוטש פצועים מדממים, כל הגורם להקמת ארץ טילים מצפון לישראל - הוא פושע ולא שום דבר אחר. ברור שגם ברשלנןתן הראשונית במבצע "המהולל" כבר היה רשלן.
כתוב תגובה ל- ברק=צאלים+חיזבללה
דנילה סוגד לברק -הנוטש הרשלן
  הפקיר חיילים בשטח   16/03/13 19:22
דנילה - טינופת אתה מוציא בתגובותיך - אך אתה מעדיף עוד חיילים פצועים מדממים על חשיפת האמת על ברק "הגנרל - הקדוש". כל מפקד רשלן - כמו אלה שהכניסו את יחידת השייטת למבצע האבדון בלבנון, את החיילים השאירו מדממים ועזבו במסוק אישי -ברק, את כל ישראל כולה חשפו לטילי החיזבללה - שוב ברק. הכניסו חיילים בטעות לתופת בחווה הסינית, ועוד ועוד. אצלך לא משנה אם החיילים מתו בעקבות רשלנות המפקד - המפקד יש לו זכות ובעלות על חיי החיילים - לכן גם מותר ללכת ללא תיכנון יסודי ומותר לעזוב אם משהו משתבש. הרי לפי דניל'א אין חשיבות לחיילים שנפגעים - העיקר שעלינו לקדש המפקד! והקדוש מעל כל חשיפה - הוא תמיד צודק!
כתוב תגובה ל- הפקיר חיילים בשטח
כמה שאתה טפש....
  דניל'ה כנען.   16/03/13 23:12
באמת חשבת שאגרר אחרי הבליך?
כתוב תגובה ל- דניל'ה כנען.
שפת ביבים, שקר וריקבון מוסרי
  אין לך מה לומר !   17/03/13 00:41
בכל ויכוח ובכל מחלוקת אנושית יש חוק אחד קבוע מזה אלפי שנים - זה שמתחיל לגדף ועובר למילות גנאי גסות רוח - אזי ברור שהאיש משקר. האיש חסר אונים מול האמת אז אין לו שום מוצא חוץ מלתקוף את הדובר. בקיצור כשאין נימוקים מתחיל "הזעם הקדוש".
כתוב תגובה ל- אין לך מה לומר !
9
ניתוץ האליל
  מ. עריצה   15/03/13 18:47
אורי מילשטיין מנתץ באמינות שאין שניה לה את המיתוסים המצ'ואיסטים עליהם גדלנו. ואכן קשה לראות את האליל מנותץ לרסיסים, כי זה אומר גם לנו מאמיניו שאנחנו עיוורים וחרשים. אבל כדי לתקן עולם יש לפתוח את הגלדים, לנקז את המוגלה ואולי כך יש סיכוי להרפא.
תודה אורי שאתה שוכב על הגדר בשביל החברה, והתרבות הישראלית.
כתוב תגובה ל- מ. עריצה
10
מי הריץ את ברק לרה"מ ב-1999 ?
  חשדנית   15/03/13 18:53
מתוך ויקיפדיה:
למחרת ניצחונו של אהוד ברק בבחירות לראשות הממשלה ולכנסת ה-15 שלח נשיא הקרן, אליעזר יערי, מכתב לתורמים ולצוות הקרן החדשה שכותרתו "מחשבות ראשוניות בעקבות הבחירות". במכתב התייחס לתוצאות הבחירות ולחלקה של הקרן החדשה בכך. בין השאר כתב:‏[11]

"אמש התרחש דבר גדול בישראל. החברה הישראלית, בתצוגה מדהימה של דמוקרטיה, הצליחה להשיג שתי מטרות: לסלק מהשלטון קואליציה ביזארית שגילמה סטגנציה פוליטית, הידרדרות מוסרית, וקלריקליות דתית וחברתית; ולהעניק לחברה הישראלית הזדמנות שנייה... בעקבות הבחירות, יכול כל אחד מאתנו - חברי מועצת המנהלים, אנשי הצוות, מתנדבים ואלפי התורמים - להרגיש סיפוק עם הערכים שמומשו בתוצאות הבחירות... אי אפשר להסתכל על מה שקרה ולא לראות את טביעות האצבעות הברורות והאמיצות של הקרן החדשה לישראל ושל 'שתיל'... היום הוא יום גדול לישראל, הוכחנו ששינוי חברתי יכול להפיל שלטון פוליטי. משך השנים, הקרן טיפחה ועמדה מאחורי אותו פוטנציאל, שהתפרץ בין לילה כמו הר געש... אנו הקרן החדשה לישראל ויש ביכולתנו להיות כוח חשוב ביצירתה של ישראל חדשה".

אגב, מי שעדיין לא יודע - העמותות שהזרימו את הכספים למערכת הבחירות של הברק מומנו על ידי הקרן לישראל חדשה והזרוע הביצועית שלה - "שתיל". המטרה העיקרית של הקרן - להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה ולעקר את המימד הדתי-יהודי של המדינה
כתוב תגובה ל- חשדנית
וואו! מדהים המידע הזה. מסביר..
  קוראת מזדמנת   15/03/13 22:10
כתוב תגובה ל- קוראת מזדמנת
11
איזה נתוח טפשי
  אלוני חיפה   15/03/13 19:15
אולי ברק קצת פסיכי ואגו מנייק אז מה? אל תהייה חבר שלו. אין ספק שיואב יצחק היה יודע יותר טוב מתי לפתוח באש ומתי לא להתחכך בשומר כמה דבילי בכלל לנתח דבר כזה בצורה כזו. ככ הרבה שנים אחרי. או שלא לקחו את כל המסכים ושכחו חלק מהם בחוף. תגידו אתם רציניים? כשיואב יצחק שונא זה מסוכן הוא יהפוך כל אבן גם כאלה שלא קימות כדי לאושש את תאובו לאדם. אהוד ברק ניצל את מעמדו ליחסי ציבור. ואו איזה פשע מתואב. אף אחד אחר לא עשה את זה ופתאום בא אדם ופשוט עושה לעצמו יחסי ציבור. כמה קטן ועלוב הניתוח הזה מול אדם שחייו הוקדשו (חוץ מלקידומו האישי) לבטחון ישראל. ושם את נפשו עשרות פעמים בסכנה כדי שתוכל לקרוע אותו על ששכך מסמכים בחוף והתחכך בשומר.
כתוב תגובה ל- אלוני חיפה
12
קשה להאמין לדוקטור מילשטיין
  נאוה מטבריה   15/03/13 21:28
שלש היה קרבי, ושונא את אהוד הגיבור הלאומי.
כתוב תגובה ל- נאוה מטבריה
רוב ההיסטוריה הציונית-חילונית
  קורןנאוה טבריה   17/03/13 08:26
המשוכתבת של הציונים החילוניים היא בלוף אחד גדול=ואני מאמינה לכל מילה של אורי מילשטיין!!!!!!!!!!!!!!!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
13
תרבות ארגונית שטחית
  רוסו   15/03/13 21:51
התנהלות אביב נעורים כפי שמופיע בתחקיר של מר מילשטיין, חושפת ומדגישה את תרבות השטחיות המבוססת על נהנתנות אישית, ולא קידוש המטרה תוך שמירת טובת הכלל והענקת כבוד לערך השליחות. נראה כאילו שרק אירוע מכונן יוכל להציל אותנו מהתרבות הזו שפשטה בכל הארגונים כולל במשטרה.
כתוב תגובה ל- רוסו
14
אי אמירת אמת על ידי ברק
  נפתלי גור אריה 1   15/03/13 22:38
במשך כל השנים ידענו מי שעקב אחריו כי האיש מסוכן למשטר הדמוקרטי של מדינת ישראל ועלול לסבך אותנו בצרות. עתה מתחילות העובדות להיחשף צעד אחר צעד וכל גילוי מזעזע יותר מקודמו. איך אפשרה מערכת הביטחון והממשלה לאדם כמו ברק להגיע לאן שהגיע. עד מתי אזרחי ישראל ימשיכו לסבול מהשתיקה של הקצינים הבכירים המתגלים היום וטוב שכך במחקרו האמיץ והמדויק של ד"ר מילשטיין כמי שידעו עליו את האמת ושתקו. חובה לקרוע מעל פניו של אהוד ברק את המסכה המסתירה את השקרים שבחייו. תכנון רצח נשיא מדינה ערבית היה שיאה של מערכת שקרית שעלולה היתה לסבך את ישראל לדורות. ברק איננו אומר אמת. ניסיתי בתקופת הבחירות לנשיאות ארה"ב להעמיד את הציבור האמריקאי על אופיו ופעולותיו של ברק כדי שידעו שם מי האיש. כדי שידעו שם שהוא יחד עם נתניהו מנסים 'לגנוב מלחמה' כדבריה של ד"ר אילנה דיין. מה שהתחיל בצאלים-ב הסתיים ברצח רבין. מה שמותר לרמטכ"ל - לרצוח ראש מדינה ערבית - מותר גם לאדם פשוט - לרצוח ראש ממשלה בישראל. המניעים בשני המקרים , זהים. האמצעי להשגתם בשני המקרים , זהה. והאחריות היא על הרמטכל אהוד ברק שנתן את הדוגמא האישית. שהכשיר במעשיו את המעשה. את הרצח. צריך לנקוט נגד אהוד ברק במהלך משפטי בבית הדין הצבאי שסופו יהיה נטילת הדרגות ממנו ונטילת העיטורים אותם כך נחזה השיג בדרכי מרמה .
כתוב תגובה ל- נפתלי גור אריה 1
סליחה, אתה מבין על מה אתה מוד
  ב_שמואל   16/03/13 04:52
חיסול מנהיגים הוא אמצעי מוסרי לא ראוי לא פחות מחיסול מאות אזרחים הנימצאים במתחם לחימה. כלומר, נכון יותר לחסל מנהיג שלילי מאשר לחסל את חייליו. אין שום דבר קדוש במלחמה ואין שום ערך מוסרי ל"טוהר הנשק" (מושג מטופש המצדיק פעולות חסרות אחריות כמו המעשיה של שיירת הל"ד). אני מצפה שמנהיג יורה על יציאה למלחמה לאחר שהתלבט גם בנושא המוסרי, אולם לאחר קבלת ההחלטה, הערך החשוב ביותר הוא לנצח במלחמה והערך הבא: להגן על שלום החיילים שלו גם במחיר של הריגתם של המנהיגים, החיילים והאזרחים של האויב (במגבלות הצורך כדי לשמור על בריאותם של כוחותנו, חיילים ואזרחים, כשאין צורך - אסור להרוג אפילו חיה). מכאן, מי שמתנהג כאויב (הבא לגזול את ביתך ונכון להרגך במקרה שתתנגד) הרי הוא "אויב".
באשר לכך שפעלת "מאחורי קווי החזית של העם הישראלי" והלשנת אצל זרים (כדבריך שפעלת לשכנע זרים להשפיע על התנהלותם כלפי אהוד ברק) אזי דמית לאותם נבלים שראו בסיוע לארגון טרור אש"ף - מעשה חיובי.
בעקרון, המעשה שלך (הלשנה אצל מעצמות זרות) נובע מאותו מעיין של מי שהחליט לרצוח ראש ממשלה. יתכן והיזקת למדינה הרבה יותר ממנו. אני כאזרח המדינה לא אישרתי ליגאל אמיר לרצוח את רבין ולא אישרתי לך להביא לחצים ומעורבות של גורמים זרים (בדמוקרטיה, אתה חייב לקבל הסכמת העם או ייפוי כוח ממי שהעם בחר). אתה ויגאל אמיר פעלתם על דעת עצמכם. אתה פעלת כמלשין מהרמה הנחותה ביותר.
זו דעתי.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
15
אולי סירת מטכ"ל מקומה לא בצה"ל
  אלון פלג   16/03/13 03:28
אם הסיירות אינם משמשות את צה"ל במלחמה אולי צריך להוציא אותן מלהיות כפופות למטכ"ל ולהכפיף אותן לגוף חיצוני. כמו שהמוסד אינו כפוף לצה"ל כך גם סיירת מטכ"ל צריכה להיות. כך אנשים שהרקע שלהם הוא סיירות לא יוכלו להתקדם בסולם הדרגות הצה"לי ולא יגרמו נזק בגלל הרקע ממנו הם באים.
כתוב תגובה ל- אלון פלג
הרעיון שלך נהדר, ניתן לשפרו אם
  ב_שמואל   16/03/13 04:10
הרעיון שלך נהדר, ניתן לשפרו אם נעביר את החיילים ובמיוחד את קציני צה"ל לגורם אחר, משהו אזרחי שיהיה תחת אחריות של שר בממשלה. ניקרא לשר "שר לניהול הביטחון" והוא יהיה אחראי לוודא שכל הקצינים יהיה הגונים, ישרים, נטולי אמביציות אישיות (יעבדו רק למען המדינה) וכמובן בלי "רצח בעיניים" (רצוי שלא יהיו חרדים כי אלו פאנטים שאותם יותר קשה לבלבל עם שטויות שמאלניות)
בקצור, הרעיון שלך להחזיק צבא בלי המשמעות האמיתית של צבא - הוא ממש פתרון נהדר.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
16
הכשלים של מילשטיין
  בקורתית   16/03/13 03:56
כתבותיו של אורי מילשטיין מתאימות יותר לצהובונים מאשר להיקרא מחקר או כתיבה היסטורית. המגמתיות שלא לומר האובססיה הבלתי נשלטת של מילשטיין להשחיר ולהשחיר ככל שהקולמוס רק יכול לשרלט הפכה כבר מזמן לשיטה ה"מחקרית" של מילשטיין . באותו אופן השחיר את יצחק רבין. עם כל הכבוד למחלקה ראשונה, ברור לכל אדם רציני שעיתון הבנוי על סקופים וסנסציות הוא במה לידיעות חשדות וסנסציות אך בוודאי שלא למחקרים. שום חוקר-היסטוריון לא היה רואה בעיתון את הבמה להצגת התיזות שלו. מעבר לכך שום חוקר רציני לא היה מוכן שיצטייר באופן כה מגמתי עד כי אין מנוס מהרושם שהמחקר אצל מילשטיין איננו המטרה אלא האמצעי לחיסול חשבונות פוליטיים ולפורקן של תסכולים אישיים ( לאורי מילשטיין מאוד חשוב להצטלם כאנטי ממסדי). במילים אחרות: כאשר ניכר שהיצר מניע את כתיבתו אין פלא שכתביו מעוררים ריחוק ודחייה.
כתוב תגובה ל- בקורתית
כשל לוגי - האם רבין ברח או לא
  אורי מילשטיין   16/03/13 07:54
א. כשל לוגי הוא להפריך טיעון על פי המקום שבו הוא התפרסם. אנשי אקדמיה מפרסמים את "מחקריהם" בכתבי עת מדעיים לא כי הם מחקרים רציניים אלא כדי לזכות בהכרה, במלגות ולעלות בדרגה. שיקולים אלה אינם מוכיחים שהמחקר רציני.
ב. אשר לרבין לדוגמא: אני לכאורה "השחרתי" אותו. בכל המחקריש "הרציניים" וכמובן על ידו ועל ידי חבריו וכל ההיסטוריונים הרציניים המפרסמים את מחקריהם לא בעיתונים צהובים אלא בפרסומים מדעיים, הוסתר שהוא נטש את פקודיו בקרב "שיירת הדמים" ב-20 באפריל 1948. במלים אחרות ברח. סגנון כתיבתי והמקום בו פרסמתי את הדברים אינו רלבנטי. רלבנטית רק שאלה אחת: האם מח"ט "הראל" ברח או לא ברח מהקרב בשער הגיא למעלה החמישה?! זאת שאלה עובדתית והדיבורים על אופיי ומניעי אינם מעלים ואינם מורידים.
ג. האקדמיה בישראל ופרסומיה המדעיים כמובן אינם משחירים את ראשי המדינה וראשי צה"ל כי הם תלויים בהם לקבלת תקציבים. מכאן שהם בוגדים בתפקידם המדעי-חברתי-תרבותי ובמקום לבקר את המערכת ולחשוף את פגמיה הם עושים לה יחסי ציבור. האם זאת מערכת מדעית אקדמית שאנחנו מבקשים?
ד. מלחמות ישראל, לפחות מאז מלחמת ששת הימים הראו שראשי מערכת הביטחון נכשלים שוב ושוב. אם לא נחשוף את ליקוייהם יהיה להם ולמזדנביהם ככותב התגובה נגדי, נעים יותר אבל אנשים רבים יהרגו, נכסים לאומיים יאבדו, ונסכן את עצם קיומנו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
תירוציך אינם מכסים על כשליך
  בקורתית   16/03/13 10:36
דבריך הם גיבוב של "הסברים" עקומים לשיטה מעוותת ומעוולת של השחרת פנים. כל ילד מבחין בדיעה המוקדמת שאיתה באת כדי להכפיש ולהשחיר. הראייה תוכן דבריך הינו שלילי עד גבה-שלילי... בברק יש הרבה חיוב לצד דברים שליליים. אבל גם כעיתונאי היית מקבל ציון: "נכשל" ! כל עיתונאי יודע שכדי להביא חומר ראוי ואינטליגנטי יש צורך להביא את השקלא וטריא את שני הצדדים - גם אם בשורה התחתונה יש לעיתונאי דיעה נגטיבית. גם אמירתך לגבי רבין היא דוגמא לערבוב בין דיעה (פרשנות) לבין ידיעה (עובדה) - גם לשם באת מתוך כוונה תחילית להשחיר. גם אם אינך מודע ליצריך או שאינך מסוגל לשלוט בהם , אין זה יכול להעיד על מושא "מחקרך" אלא עליך ועל הדרך הפולקלוריסטית-צהובה העוברת כחוט השני בתוצרי-קולמוסך, ואידך זיל גמור!
כתוב תגובה ל- בקורתית
מילשטיין נשמע הרבה יותר משכנע
  אוביי קטיבי   16/03/13 14:50
עברתי כאן במקרה. מאוד מעניין הנושא. גב' בקורתית, את כותבת סיסמאות ומילשטיין כותב עובדות. מצטער, למרות כי נראה שאמירותיו פוגעות בך אישית, ועל כך צערי, עדיין הוא מדבר תאכלס ואת מדברת מדם ליבך. עושה רושם שמילשטיין עורך מחקריו אכן בתנאי מעבדה אבל אנו צרכים לשאוף לאופטימום ביצוע. כביקורת ליישום, עושה האיש עבודתו נאמנה.
כתוב תגובה ל- אוביי קטיבי
גיבוב של ביטויים
  שרלוטה   16/03/13 17:45
מכתבך מלא גיבוב של ביטויים ונאצות והמצאות של מלים חדשות. התרשמנו! ומה עם קצת הפרכה של עובדות? משהו?
כתוב תגובה ל- שרלוטה
אורי מילשטיין עבודתו ברוכה
  יואל קורנבלום   16/03/13 18:22
עם עובדות אי אפשר להתווכח וזה מה שמילשטיין מביא, עובדות. אפשר כמובן להתווכח על פרשנות אבל אי אפשר להתווכח על עובדות. אורי מילשטיין עובד עצמאי ואינו תלוי באילו שהוא מבקר וכך צריך להיות. בהרבה מקרים כפי שמילשטיין כותב החוקרים תלויים במענקים מאילו שהם צריכים לבקר או במקום לבקר הם חוקרים מסביב לעניין או בכלל מתעלמים מנושא מסויים וחוקרים דברים אחרים וטוענים שאין להם מושג בדברים אחרים. בכלל יש לשים לב שבעיקרון חופש הביטוי באקדמיה או בעיתונות למעשה לא קיים. הרבה דברים קורים בעולם ורק חלק מהם מפורסם. נשאלת השאלה מי מחליט מה לפרסם ולמה. הדבר הזה כשלעצמו צריך להדליק המון נורות אדומות אצל כל אחד ולהתחיל לשאול מדוע דבר מסויים פורסם ואחר לא. בכל אופן טוב שיש חוקרים כמו אורי מילשטיין שבעבודה עצמאית מצליח להעלות כל מיני עובדות שלמעשה הרבה מאיתנו חשים מנסיון או מבינים מקריאת המצב.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
את ממש אינפנטילית
  אנטי-ביקורתית   16/03/13 20:57
חבל על המן לענות לך.
כתוב תגובה ל- אנטי-ביקורתית
כשל לוגי
  גלילי   22/04/13 18:08
"ברח״ הוא מושג טעון ערכית. פעולת עזיבה של שדה הקרב יכולה לבוא מסיבות שונות, לאו דווקא פחדנות כמו שמלמד הביטוי ״ברח״. הגיונית, לרבין לא הייתה דרך כמפקד חטיבה להועיל לשיירה בתנאים שהיו שם, עם שיירה שמשתרכת לאורך קילומטרים, על כלל הלוחמים בה. האם ציפית שהוא יישאר שם כדוגמא אישית נטו ואולי גם יארגן איזו התקפה כיתתית (שזה היה המקסימום האפשרי שם) וכך הערבים יזכו בניצחון כפול ומכופל דרך זה שהצליחו להרוג את המפקד היהודי הבכיר באיזור? רבין היה צריך להיות במקום שבו יוכל לסייע לניהול הקרב באופן מיטבי, וזה לא היה בתוך השיירה. ואפרופו כשלים לוגיים: אתה מציג את יופלה טבנקין כשקרן שיטתי, כך למשל כשזה נוגע לסיפור הקרב בבני סמואל. אבל, כשמדובר בטענתו של טבנקין שרבין בחוזרו מהקרב בשיירה הלך לישון אתה מקבל זאת ללא עירעור אף שהוא היה ידוע כיריב קשה של רבין, גם ברמה האישית,ואת זה שמעתי גם מחבר טוב שהוא מבני משפחת טבנקין.
כתוב תגובה ל- גלילי
17
Uri! Thanks for daring
  Paul D   16/03/13 07:52
to call the thing by its name
כתוב תגובה ל- Paul D
18
לאורי מילשטין
  liil   16/03/13 08:04
ובכל זאת, איך אתה מסביר שאהוד ברק הוא החייל הכי מאותר בצהל ?
כעסך עליו בלי פרופורציה .
כתוב תגובה ל- liil
אהוד ברק - פוסטמודרניסט גאוני
  אורי מילשטיין   16/03/13 08:25
א. קראי שוב את הפרק הקודם, השלישי. שם תיארתי איך קיבל ברק ציונים לשבח. קראי גם בתגובות לפרק הראשון, את התגובה של אלוף משנה מייק אלדר המספר על האופן שבו קיבל את אחד הצלשים.
ב. הממצא המרכזי של המחקר שלי על אהוד ברק הוא, שברק הביא לקיצוניות את התרבות הפוסט-מודרניסטית, דהיינו: לא חשוב מה אתה עושה ואיך אתה עושה, כי לא חשובה האמת, אלא חשוב מה אחרים יחשבו על מעשיך. ההקצנה היא בכך שלא צריך לעשות כלום בתחום הריאלי, אלא צריך לעשות במניפולציות, דהיינו לעסוק בשכנוע אנשים שמעשיך עילאיים. ולכך יש לברק אכן כישרון גדול - גאוני. במלים אחרות - הוא עובד על כולם ואלה שעליהם הוא עובהד אינם מוכנים להודות בכך כי אם יודו תיחשף איוולתם. אפלטון מסביר זאת היטב במשל המערה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
19
ההישג היה בקלות הופך לקסטרופה
  ללא המון מזל   16/03/13 08:44
כל פעולה עלולה להכשל בשל התפתחות בלתי צפויה ואי הבאה בחשבון של גורם בלתי ידוע. תכנית מבצעית טובה אמורה לתת מענה אפקטיבי על כל המצבים שניתן לצפות ואמנם, עליהם בלבד.
במקרה הנ"ל הן התכנון והן הביצוע לוקים בחסרים קריטים - ביחס למצבים צפויים מראש. התכנית המבצעית יצרה "הישג" מאותו סיכוי ליצור קטסטרופה. חוסר הפתרון להתערבות המאבטח הוא כשל קריטי, כנ"ל - איבוד גורם ההפתעה (ואולי גם איבוד הסוכנים - יקר מאוד).
מבחינת הפקת הלקחים של צה"ל המבצע חייב להחשב ולהתפס ככשלון.
תיכנון וביצוע פעולה צבאית אינו סיבוב רולטה, ואסור שיהיה.
כתוב תגובה ל- ללא המון מזל
מסכים במאה אחוז, הצרה היא שרוב
  אורי מילשטיין   16/03/13 09:06
ישראלים לרבות רוב המגיבים לא מבינים את ההגיון המבצעי הזה ולכן כך אנחנו נראים: מלחמת יום הכיפורים, במלחמת לבנון השנייה, בבריחה מלבנון בפרשת מדחת יוסוף ועוד שידונו בפרקים הבאים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אתה מזכיר מספר אירועים
  ב_שמואל   16/03/13 10:25
בכפיפה אחת, כאילו לכולן יש אופיין אחד. במקום אחר, כתבת שיתכן שמלחמת הכיפורים נבעה ממעשה של קונספירציה בין נשיא מצרים, משה דיין וקיסנג'ר (יתכן ולא הזכרת שמות). אם כך, הרי על פי תוצאות המלחמה (הסכם שלום) המלחמה הייתה מוצלחת ביותר, מתוכננת כדבאי (כולל הימצאות מפת המתקפה של המצרים בידי ישראל והסתרתה מגורדיש). אז מדוע תמנה את המלחמה ככשלון?
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
אידיוט!! שמואל אידיוט מושלם !!
  חשדנית   16/03/13 12:45
על פי תוצאות המלחמה 2600 אנשים נרצחו !! ואלפים נפצעו. עשרות אלפי משפחות בארץ נושאות עד היום על שכמם את פצעי המלחמה ההיא שנגרמה על ידי 'אחד משלנו'. אתה קורא לזה הצלחה ? מפגר ברמות...
כתוב תגובה ל- חשדנית
חשדנית, מדוע אינך חשדנית?
  ב_שמואל   16/03/13 15:04
אינך מבינה את כוונתי.
אורי התיחס לרעיון הקונספרטיבי הזה בשדור טלוויזיוני מוקלט ("מי רצח את אבא") ולא ראה שום חידוש בכך שמנהיגים מסוגלים לבצע תרגיל כזה (לגרום למותם של חיילים ואזרחים למען מטרה חשובה "יותר"), ולא ראה בכך שום בעיה מוסרית מיוחדת (כך אני הבנתי אותו).
כיוון שכך, אין לי ברירה אלא להתייחס לנושא באותה התייחסות שיש לאורי, כשכוונתי לקבל יותר מידע על אופן קבלת ההחלטות שנעשו בטרם המלחמה כהכנה למלחמה האיומה הזו (לידיעתך, הייתי בסגל ההקמה של גדוד קשר אוגדתי 880 שגוייס חודשיים לפני המלחמה באמעות צו 8, וההסבר לצו היה שצה"ל הקים בחיפזון, שלוש מפקדות אוגדה לקראת המלחמה שעתידה לפרוץ בעוד חודשיים. כלומר, אני לא מקבל ש"לא ידענו, הופתענו" ולא מקבל שהכשלון נבע מחוסר הכנה. אני טוען שהכשלון הוכן באופן מקצועי ביותר)
אל תכעסי.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
20
המעללים של ברק כאיש צבא
  מצביעים על יכולות   16/03/13 10:47
המעללים של ברק כאיש צבא מצביעים על יכולות נחישות וחתירה למגע עם האויב... המון המון דברים שכל גנרל היה רוצה מפקד לוחם שכזה, תחת פיקודו... הכתבות שמביא דר' מילשטיין המוערך, הינם סאגה המפארת את ברק... וכאן, בדומה לאריק שרון הגאון הצבאי, כבודם במקומו מונח... יש להפריד מעשים אלה מממעשיהם כפוליטיקאים נטו (למרות שבישראל "גנרל הינו תפקיד פוליטי" )... חנן וייס
כתוב תגובה ל- מצביעים על יכולות
עכשיו יבינו מה חסך מאתנו ברק
  כמה נפשע המטכ"ל   16/03/13 13:48
חנן וייס נכון...עכשיו יבינו מה חסך מאתנו ברק...כמה נפשע המטכ"ל... אבל התיקון יגיע... ע"מ לתקן...צריך להבין תחילה... ולא שחשבתי לרגע שאינו מושחת...אבל גם זכויותיו מגיעות לו...
כתוב תגובה ל- כמה נפשע המטכ"ל
21
המרמרה-למה לא הופעל מיסוך אלק'
  חשדנית   16/03/13 10:53
המיסוך האלקטרוני לא הופעל בהוראת ברק, כך שיהיה אפשר להעביר לכל העולם בשידור חי את התקפת החיילים על פעילי המשט.
לצערו של ברק מה שנקלט במצלמות זה דווקא חיילים צעירים טובים ומעולים כשהם מוכים עד זוב דם בידי טירוריסטים ברברים.
לכן גם דובר צה"ל אבי בניהו הסתיר את התמונות ולא שיחרר אותם לפירסום, למרות שהעיתונאים נכחו במקום וצילמו הכל,,,

רק אחרי 17 שעות ! ואחרי לחץ כבד של העיתונאים וערוצי הטלויזיה, שיחרר דובר צה"ל חלק מהתמונות.
את החלק השני סיפק העיתון התורכי עם תמונות של חיילים מוכים עד זוב דם, אחד מהם איבד עין.
דובר צה"ל ניסה להגן על החלטתו השערורייתית לא לפרסם את התמונות בכך שניסה למנוע השפלה מהחיילים,
אבל שכח להודות שזה למעשה מה שיגרום לשינוי בדעת הקהל העולמית בעד ישראל ונגד הטירוריסטים.
וזאת בדיוק הייתה הבעיה. המטרה של ברק הייתה להציג דווקא את ישראל כצד התוקפן, והתמונות רק הפריעו לתכניות שלו...התכניות לפתיחת נמל עזה באמצעות לחץ בינלאומי

(ובהתחשב בכך שברק מסר את שדה הגז של ישראל בחוף אשקלון לפלסטינים בעזה ללא החלטת ממשלה וללא סמכות - כנראה שזו לא הייתה הפעם הראשונה שפעל נגד האינטרסים שלנו)
כתוב תגובה ל- חשדנית
באמת?? אין עובדה אחת בדברייך
  קפטין אבו אמין   16/03/13 15:46
אכן אין דבריה אמת מי שחושב שברק רצה שמשט המרמרה יצליח ומי שנותן לדעה זאת אפשרות בטוי רצינית מעיד על עצמו על כונותיו על יכולתיו המשונות הדורשות אולי טפול. ומיותר להתיחס לדעותיו
כתוב תגובה ל- קפטין אבו אמין
הוכחה ניצחת: ההחלטה על בטול
  חשדנית   17/03/13 01:50
המצור על עזה נתקבלה אצל ראש הממשלה ביבי נתניהו כבר ב-10.6.09, חודשיים אחרי שנבחר לתפקידו.
ועל כך כותב מבקר המדינה לינדנשטראוס (עמ' 76 בדו"ח על המשט):

"...התקבלה בוועדת השרים לענייני ביטחון לאומי ביום 10.6.09 החלטה ב/6, בהתאם לה הנחה ראה"מ את המל"ל לרכז עמ"ט לבחינת האפשרויות השונות לגבי הקלות בהעברת סחורות במעברים לרצועת עזה. בעקבות כך, ערך המל"ל עמ"ט בנושא שינוי מדיניות הסגר כלפי רצועת עזה ובסופה הוא גיבש מסמך, הכולל, בין השאר, תיאור של המצב ברצועת עזה.....והצגת חלופות לשינוי במדיניות וניתוחן..."

הבנתם ? ההחלטה על הסרת המצור על עזה התקבלה אצל ראש הממשלה כבר ב-10.6.09. השאלה הייתה רק באיזו דרך לפעול כדי לבטל את הסגר על עזה בלי ההתנגדות של הימין שהצביע עבור ממשלת הימין של ביבי....והתוצאה הייתה - מה שאי אפשר לעשות בגלוי - עושים באמצעות תרגילי הסחה...
ועל זה נאמר: אין חדש תחת השמש. מה שעשו ביום כיפור כנראה התאים גם למשט לעזה....
כתוב תגובה ל- חשדנית
נאפוליונצ'יק ברק שלח לוחמים
  פלא יועץ   17/03/13 03:16
בודדים אל תוך המון טירוריסים מטורפים ומלאי זעם שהידי,עם אקדחי צבע.האיש לא היה ראוי להישאר לאחר מקרה המרמרה יום אחד נוסף בתפקיד "הצאר לחוסר ביטחון".הפשלונר הסידרתי הצליח גם הפעם לחמוק אל חיק חברו מן הסיירת ראש המכשלה המכהן אח שמאל נהנתניהו.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
22
ברק תמיד ייזכר כלוחם ללא חת
  שמעון אמסלם   16/03/13 10:58
ומי יזכור את מילשטיין....יצנח לתהומות הנשיה לעד....
כתוב תגובה ל- שמעון אמסלם
רובינו ניזכור פושע רמאי ברק!
  מה ניזכור ?!   16/03/13 11:30
חיילים שמתו ללא צורך בנטישתו בצאלים, חיילים שהוכאו והפכו לנכים במרמרה שברק שלח אותם "חמושים" באקדחי צבע !!! זה מה שרוב הישראלים יודעים.
כתוב תגובה ל- מה ניזכור ?!
ניזכור טילי חזבלה באדיבות ברק
  מזכרות מלבנון !   16/03/13 11:35
כתוב תגובה ל- מזכרות מלבנון !
23
החיילים שילמו את מחיר התכנון..
  חשדנית   16/03/13 11:01
אהוד ברק אשם באופן בלעדי בהטעיית חיילי השייטת בפרשת המרמרה, בפציעתם, בגרימת הלם קרב ושריטה במוח לכל החיים.
האשמה חמורה זו נסמכת על עובדות !
ואלה הן:

1. אהוד ברק ואנשיו מנסים לסלף את העובדות ולהאשים את היעדר המודיעין בכישלון הפעולה. זהו שקר וכזב, אפילו אזרחים רגילים כמוני היו יכולים להבין שכוונת הטירוריסטים על הספינה לא הייתה לזרוק אורז ופרחים על החיילים. ראו זאת בכל השידורים ושמעו בכל הראיונות. עצם העובדה שניסו לפרוץ בכוח למים הטריטוריאליים של ישראל כדי להגיע לעזה - עצם עובדה זו מעידה שזו פעולת טירור מלחמתית
2. אנשיו של אהוד ברק, 'גילו' לנו בתגובות באתר זה ובאתרים אחרים כי האשם הוא במודיעין. ובכך חשפו מראש את האיסטרטגיה שלהם: להאשים בכל הפשלה את המודיעין
3. כל תכנון הפעולה בוצע על ידי אהוד ברק בלבד, והוא בלבד, תוך עקיפת החוק במדינת ישראל. פעל כמו אולמרט במלחמת לבנון ה-2 כשהוא ממדר גם את הרמטכ"ל אשכנזי, גם את ראש הממשלה בפועל (רמטכ"ל לשעבר בעצמו)בוגי יעלון, וגם את המל"ל המועצה לבטחון לאומי בראשות עוזי ארד בניגוד לחוק
4. הפעולה תוכננה מראש כך שהחיילים יאלצו להשתמש בנשק חם להגנה עצמית: למרות המזל"טים וטייסי המסוקים שראו הכל מלמעלה והתריעו בזמן אמת - למרות זאת לא פוזרו האנשים על הסיפון העליון לא בעזרת זרנוקי מים ולא בעזרת רימוני הלם.
שלחו את החיילים למטה אחד אחד בכבל השתלשלות כאשר שתי הידיים עסוקות בירידה בכבל, במקום בכבלי שילשול כמה לוחמים בבת אחד, ושלחו אותם לתוך זרועות המון צמא דם שחיכה להם למטה. ציידו את החיילים ברובי צבע צעצוע במקום אמצעים לפיזור הפגנות. נתנו הוראה לחיילים לא לפתוח באש ולעשות הכל כדי להימנע מכך
5. כל זה נעשה כדי להביא את החיילים למצב של סכנת חיים ומכאן הדרך לפתיחה באש קצרה
6. בכוונה לא עצרו את הספינות בדרך, באמצעות השבתת המדחפים ו/או המנועים ו/או הזרמת מי ים למיכלי הדלק או בכל דרך אחרת שתוכל לעצור אותם ללא הורדת חיילים לסיפון וללא הפעלת אלימות באופן ישיר
7. בכוונה ערכו את הפעולה מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל, כדי לשמוט עוד יותר את שטיח הלגיטימיות מתחת רגלי הפעולה
8. בכוונה שלחו את ביבי לפגישה עם אובמה, פגישה שנקבעה בהתראה קצרה מאוד, כדי שלא יפריע, וכדי להחליק את האחריות מעליו כאילו שלא היה אחראי. לכן הפגישה בוטלה ולא נקבעה חדשה - זו הייתה פגישת הסחה בלבד. בכוונה ניסו להפיל את התיק על בוגי יעלון, שהיה ראש הממשלה בפועל, אבל בוגי לא פראייר והחזיר מלחמה
9. המטרה של הפעולה הייתה להביא לכך שהחיילים ייאלצו להשתמש בנשק חם להגנת חייהם ולגרום לפצועים/הרוגים בין פעילי המשט. באופן מיידי זה יגרום להפעלת לחץ בינלאומי חזק על ישראל על מנת לפתוח את המעבר הימי לעזה.
10. וזו הייתה מטרת הפעולה - להביא לפתיחת הנמל הימי של עזה, פעולה שאותה לא יכלו להשיג באמצעות הצבעה בממשלה, היות וכל שרי ממשלת הימין היו מייד מתנגדים ובכל תוקף כמו גם כל זרועות הביטחון.

ברק ניסה לעקוף את ההתנגדות בכך שביים את הפעולה במשט - כך שתגרום ללחץ בינלאומי על ישראל. עד היום טרם הצליח, אבל עדיין לא אמר את המילה האחרונה....למעשה ההסכם עם החמאס במבצע עמוד ענן סיכם את העניין כולו. ועל זה - בתגובה חדשה
כתוב תגובה ל- חשדנית
24
מה עמד מאחורי מבצע 'עמוד ענן'?
  חשדנית   16/03/13 11:10
המטרה הנסתרת של מבצע 'עמוד ענן' ==== כסף ושליטה תמורת שקט =====

ביבי וברק יצאו למבצע שכל כולו הטעיה. הטעיית העם בישראל, הטעיית הג'יהאד האיסלאמי בעזה. מי שידע את האמת מאחורי המבצע הוא - החמאס...

העניין הוא כזה - המבצע בעזה נועד לחסל את המתנגדים לחמאס (ג'עברי, הג'יאהד האיסלמי) מצד אחד, ומצד שני לאפשר פתיחת המצור על עזה במסווה של הגעה להסכם הפסקת אש, וזאת מבלי שהימין יקים קול צעקה שביבי מרמה את העם, כביכול לא הייתה ברירה אחרת...

2 ההבטחות של ביבי לחמאס תמורת 'הסכם' הפסקת אש בדרום (כאמור הכל כבר נקבע וסוכם עוד לפני התחלת המבצע):

1. ביבי הבטיח הרבה כסף לחמאס, מיליארדים רבים, שיגיעו לחמאס באמצעות פתיחת המעברים, פתיחת הנמל הימי, הפעלת שדה הגז, סחר חופשי, מענקים. המטרה הנסתרת מבצע 'עמוד ענן' הייתה לפתוח את כל המעברים לעזה כולל הנמל הימי, במסווה של הסכם הפסקת אש, שהיה אמור להתקבל בסוף המבצע. הנמל הימי עומד להפתח כדי לאפשר את התחלת הפקת הגז משדה הגז מול חופי אשקלון שאהוד ברק נתן לפלסטינים בלי אישור הממשלה ב-1999.

2. ביבי הבטיח לחמאס את השליטה הבלעדית על עזה והכרה בינלאומית בשלטונם של האחים המוסלמים בעזה, הנייה בראשם, בהמשך גם השתלטות על יו"ש. אין פלא שאפילו אובאמה גם לא שם על אבו מאזן. כל העניין הוא חלק ממגמה רחבה הרבה יותר, כלל עולמית, שאותה מקדמים ארה"ב והאיחוד האירופי: הם החליטו לקדם את תנועת האחים המוסלמים העולמית ולתת לה את השליטה בכל מדינות ערב, בתמורה לשליטה של המערב על מקורות הנפט/אנרגיה שלהם, בדרך להשתלט על הכלכלה העולמית מול האיום של מדינות הבריב (ברזיל רוסיה הודו וסין).


השותפים להסכם הזה הם:

1. תנועת האחים המוסלמים העולמית (כולל ארדואן מטורקיה ומורסי ממצרים)
2. ארצות הברית (קלינטון מיהרה להגיע לישראל כדי להבטיח שביבי לא ייסוג מהסכמתו)
3. האיחוד האירופי (טוני בלייר נשלח להשגיח על ביבי)
4. סוכני CFR בממשלתו של ביבי (אהוד ברק ושמעון פרס מבית 'הנשיא').

לעם בישראל נמכר העניין ב'מחירי מבצע', מבצע עמוד ענן. כביכול ביבי הולך להרוס את החמאס (למעשה כל החיסולים היו על הג'יהאד האיסלאמי), להרוס תשתיות (...חחח הצחקתם אותי. רוב ה'תקיפות' של צה"ל היו על חולות עזה, מנהרותיה ובנייניה הנטושים).

היחידים שלא היו בסוד העניינים היו ג'עברי, והג'יהאד האיסלאמי. והם היו היחידים שגם המשיכו להפגיז את ישראל בטילים עד היום האחרון של המבצע.

ועכשיו לגבי העתיד:

מה יקרה הלאה ?

1. 3 חודשים של שקט (יחסי, כן, נא לא להתבלבל...) רק עד הבחירות. כדי שביבי יוכל להציג את 'ההישגים' שלו מהמבצע ולהבטיח את המשך שלטון ממשלתו בישראל.

2. אחרי הבחירות ייפתחו כל המעברים. המצור על עזה יסתיים. הנמל הימי ייפתח. העבודות על שדה הגז יתחילו. החמאס יהיה השלטון היחיד והבלעדי בעזה וגם יקבל הכרה בינלאומית. כולל מישראל.

3. הטילים מעזה ימשיכו להתפוצץ על ישראל....והפעם הסלפים (או משהו כזה) בעידוד איראן יקבלו את האחריות...(החמאס כמובן לא יילחם בהם כי המוסלמים לא נלחמים אחד בשני כדי להגן על האוייב - ישראל, זה הרי ברור מלכתחילה).

בקיצור, מה שהיה הוא שיהיה. ועל זה כבר אמר החכם מכל אדם "אין חדש תחת השמש"...
כתוב תגובה ל- חשדנית
ביבי וברק עוברים על החוק
  חשדנית   16/03/13 13:16
חוק איסור מימון טירור.

9. (א) העושה אחת מאלה, דינו – מאסר שבע שנים או קנס פי עשרה מהקנס האמור בסעיף 61(א)(4) לחוק העונשין –
(1) פעולה ברכוש שיש בה כדי לאפשר, לקדם או לממן ביצוע של מעשה טרור, או לתגמל בעבור ביצוע של מעשה טרור אף אם מקבל התגמול אינו מי שביצע את מעשה הטרור או התכוון לבצעו; לענין פסקה זו די שיוכח כי עושה הפעולה היה מודע לכך שמתקיימת אחת האפשרויות האמורות אף אם לא יוכח איזו מביניהן;
(2) פעולה ברכוש טרור או ברכוש שהוא תמורתו הישירה, או הרווח הישיר מרכוש טרור; לענין פסקה זו, "רכוש" – מקרקעין, מיטלטלין, כספים או זכויות;
(3) מעביר רכוש לארגון טרור מוכרז או לארגון טרור.
כתוב תגובה ל- חשדנית
25
where we can buy thus book?
  1000Daniel   16/03/13 11:14
please let us know where we can buy this book....look very intresting thanks
כתוב תגובה ל- 1000Daniel
26
ניתוח קורא ניטרלי=עובדות מדברו
  קורא נייטרלי   16/03/13 11:18
מקריאתי של המאמר עצמו, המפורט והמבוסס בעובדות ונסמך עליהן - אל מול התקפות -שאף לא אחת מהן הטילה ספק כלשהו ב אמיתות העובדות המובאות במאמר העובדתי. ההיסטוריון מילשטיין מביא עובדות ובודק אותן 1 - 1 וכנגדו מושלכות בעיקר התקפות אישיות בסגנון נוטף מסטמה "זעם קדוש" - ו "איך אתה מעיז". 1) לא ממילשטיין למדתי על החיילים הפצועים בצאלים ש"החייל ברק" נטש ועזב במסוקו האישי בעודם פצועים ומדממים וכך גרם בעזיבתו למותם מאובדן דם.- זה אהוד ברק ! 2) לא ממילשטיין למדתי על הנטישה של דרום לבנון שהביאה לשם את החיזבללה והביאה על ראשי אזרחי ישראל את הטילים.-זה אהוד ברק ! 3) לא ממילשטיין למדתי על העברה של איזורי הגז הימי שמול חופי אשקלון לידי המחבלים מעזה.-זה אהוד ברק !
כתוב תגובה ל- קורא נייטרלי
חוסר דיוק ושלושה סלופים בתגובה
  קפטין אבו אמין   16/03/13 15:57
הנסיגה מדרום לבנון לא הביאה את הטילים על הגליל הם היו שם מקודם וההגנה על הגליל מדרום לבנון ללא נסיגה היה בלתי נסבל ציבורית וצבאית. הפצועים הצאלים פונו במסוק צבאי ועזיבתו של ברק את המקום מוסברת על ידוץניתן לקבל או לדחות את ההסבר אך מעשיו לגיטימיים והכנוי אהוד ברח הומצא ע"י צחי הנגבי המפורסם ביושרו והגינותו שאף זכו לשבחים בבית המשפט ההסתמכות עליו מעידה על הכותב. שדות הגז הועברו לרשות הפלסטינאית ע"י שרון עוד לפני ההתנתקות ומאז לא מופעלים.באחזקתם ע"י מדינת ישראל ישנן בעיות משפטיות ופוליטיות מורכבות.חלקו של ברק בהם בהעברה היה מזערי. המביא שלוש דוגמאות אלו למעשי ברק גורם לדיון לרדת למחןזות הזויים.
כתוב תגובה ל- קפטין אבו אמין
אותך לא יבלבלו עם עובדות !
  ברק נסוג לחיזבללה   16/03/13 19:45
נו שויין - מה אפשר לצפות מסוגד-ברק-המהולל ועל פי הלשון הדלה ודלוחה שבפיך , אתה כנראה גם מועסק בכספו של "המיליונר-מצאלים". ובכן א) לא היו ולא ניבראו אלפי טילים טרוכי טווח בטרם הסיג ברק את צה"ל בלבנון. לט נורה ולו טיל אחד מעבר לנהריה או ק.שמונה בטרם הנסיגה וההיתקפלות של ברק מלבנון או שמא-נדייק הבריחה של ברק מלבנון. וכן אתה ממש צודק, ברק מש, אבל ממש ממש לא יכל לדעת שיזרמו טילים כמו נהר לאיים על ישראל ללבנון ! הרי - רק גאון צבאי בסדר גודל של מונטגומרי, ז'וקוב נאפוליאון (לא - לא המגלומן הגמד מממגדלי אקירוב, ) הכוונה ל ה-נפוליאון המקורי מאימפריה הצרפתית, רק גאונים כאלה יכלו לחזות שיזרמו טילים כמו נהר לאיים על ישראל ללבנון ! * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * ב) אכן ברק יזם קידם קידום מטאורי את העברת שדות הנפט והגז למחבלי עזה. הוא אישית דחף לכך בישיבות ממשלה - ויש תיעוד למכביר מישיבות אלה. באשר לאי-ניצולם עד היום, אז אתה בעצם מסכים איתי - ברק העביר לערפאת וחמס שדאת נפט וגז - אבל הוא לא היתכוון שערפת ישתמש בהם ?! או שמה היתכוון ומצטער עד היום שהנפט לא מופק? ואתה אישית "הקפטיין האמין" יחד עם "הנפוליאונצ'יק ממגדלי אקירוב" אתם הביטוח והערובה שלעולם, אבל לעולם לא יזרמו מיליארדים מהנפט לחימושו של חמס ?!!! או שמה היום באמת אין שום בעיה - שכן השדות שייכים כדת וכדין לחמס?! ואילו לא היו שייכים לחמס אז ברק הגאון היה ממש, אבל ממש מאוכזב ? אין לך לאן ליברוח - גם חתימתו של ברק על ההעברה, וגם שתדלנותו המתועדת בישיבות למען העברה זאת למען העברת הנפט לעזתים - קרי העברת הנפט לאירגונים המרצחים ישראלים על ידי ברק, שכבר אז רצחו ישראלים ממש בימים שברק חתם על העברת שדות הנפט\גז לידיהם. אין למרשיך ברק לאן לברוח הפעם - החתימה וקידום ההעברה הם שלו !
כתוב תגובה ל- ברק נסוג לחיזבללה
העובדות שקל לבדוק.
  קרה מול עינינו!   16/03/13 19:58
ובכן א) בטרם הנסיגה לא היו ולא ניבראו אלפי טילים טרוכי טווח בטרם הסיג ברק את צה"ל בלבנון. לא נורה לפני נסיגה זאת ולו טיל אחד מעבר לנהריה או ק.שמונה - כי לא היה להם טילים כאלה. בטרם הנסיגה וההיתקפלות של ברק מלבנון או שמא-נדייק הבריחה של ברק מלבנון. וכן אתה ממש צודק, ברק ממש לא יכל לדעת שיזרמו טילים כמו נהר לאיים על ישראל מלבנון ! הרי - רק גאון צבאי בסדר גודל של מונטגומרי, ז'וקוב נאפוליאון (לא לא התכוונתי ללעוג... ) הכוונה שלי ל ה-נפוליאון ה-בונאפרטה המקורי הצרפתי, רק גאונים כאלה יכלו לחזות מראש שיזרמו טילים כמו נהר לאיים על ישראל ללבנון ! * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * ב) אכן ברק יזם קידם קידום מטאורי את העברת שדות הנפט והגז למחבלי עזה. הוא אישית דחף לכך בישיבות ממשלה - ויש תיעוד למכביר מישיבות אלה. באשר לאי-ניצולם עד היום, אז אתה בעצם מסכים איתי - ברק העביר לערפאת וחמס שדאת נפט וגז - אבל הוא לא היתכוון שערפת ישתמש בהם ?! או שמה היתכוון ומצטער עד היום שהנפט לא מופק? ואתה אישית "הקפטיין האמין" יחד עם "הנפוליאונצ'יק ממגדלי אקירוב" אתם הביטוח והערובה שלעולם, אבל לעולם לא יזרמו מיליארדים מהנפט לחימושו של חמס ?!!! או שמה היום באמת אין שום בעיה - שכן השדות שייכים כדת וכדין לחמס?! ואילו לא היו שייכים לחמס אז ברק הגאון היה ממש, אבל ממש מאוכזב ? אין לך לאן ליברוח - גם חתימתו של ברק על ההעברה, וגם שתדלנותו המתועדת בישיבות למען העברה זאת למען העברת הנפט לעזתים - קרי העברת הנפט לאירגונים המרצחים ישראלים על ידי ברק, שכבר אז רצחו ישראלים ממש בימים שברק חתם על העברת שדות הנפט\גז לידיהם. אין למרשיך ברק לאן לברוח הפעם - החתימה וקידום ההעברה הם שלו !
כתוב תגובה ל- קרה מול עינינו!
את אהוד ברק מעניין רק חשבון
  לודאית   16/03/13 20:52
הבנק שלו. ומעניין שהוא נולד וגדל בקיבוץ ששם חנכו על ברכי אנטי-חומרניות אישית נוסח קרל מרכס. ברק הוא פרי ההילולים לא רק של קיבוצו משמר השרון אלא של רעיון הקיבוץ.
כתוב תגובה ל- לודאית
27
עדות ברק בטירקל-קיבלתי שוק !
  חשדנית   16/03/13 11:22
קראתי את עדות שר הביטחון אהוד ברק בועדת טירקל וקיבלתי שוק. מסתבר שבדיון ב-22/4/10 (בהכנות לקראת הגעת המשט לעזה) שנערך אצל ברק בהשתתפות גורמי המודיעין מחיל הים, הם הזהירו שם מפני הפעילים של ארגון ה-IHH הטורקי, התומך בחמאס, שנמצאים על הספינה מרמרה. גורמי המודיעין דיווחו שכמה זמן לפני כן אותו אירגון שלח אונייה שניסתה לשבור את המצור על עזה ולפרוץ מהצד המצרי. המצרים ניסו לעצור אותם וזה נגמר בפיצוץ אלים שסופו היה בקצין מצרי הרוג ובעוד כמה פצועים. גם שם סחבו כמה חיילים מצרים ולקחו אותם בשבי לכמה זמן. זה היה עם פרמטרים דומים למה שקרה במשט אצלנו, על פי עדותו של ברק, ואני שואלת -
אם זה מה שהיה ידוע לכם מספר שבועות לפני המשט, איך שלחתם את החיילים שלנו לתוך התופת הזאת עם רובי צבע ? סיכנתם את חייהם ! הורדתם אותם אחד אחד לתוך זרועות הטירוריסטים, בנחיתות מספרית שיכלה לגרום למותם ?
איך ?

הנה הציטוט מדברי ברק:

"מכלל ההערכה של מה זה ה-IHH , נציג חיל הים הזכיר באחד הדיונים הראשונים אצלי, אני לא זוכר אם זה ב-13.05 או 06.05, אבל נציג חיל הים, אולי אפילו ב-22.04, נציג חיל הים הזכיר שם שה-IHH, שהוא אותו ארגון שהיה לו את ההתכתשות במסגרת אחד מהמשטים במרכאות היבשתיים, הם עשו כמה ניסיונות לפרוץ דרך מצרים. באחד מהם השתתף ה-IHH. זה נגמר בחיכוך אלים, בינם לבין המצרים. עם פרמטרים די דומים. גם כן סחבו קבוצת מצרים ושבו אותם כאילו לכמה זמן. אלה ששם אין בעיה של הצטברות הכוח, זה על האדמה, במצרים, כל השוטרים מגיעים. כמו באוניברסיטה דרום קוריאנית. מגיעים 6 שוטרים על כל סטודנט או 4 שוטרים על כל חייל, אין בעיה של צבירת כוח. הם כל הזמן בעדיפות. ואז מה שקרה הוא, שזה נגמר אני חושב בקצין מצרי –
דובר: הרוג.
שר הביטחון, אהוד ברק: הרוג. ובכמה כאלה – לא זכרתי את זה באותו זמן בפרטים כאלה, אבל היה ברור שזה דבר יותר אלים מהעבר. אני לא יכול להגיד שהיה ברור, שמישהו העלה באיזה שלב שאנחנו נמצא את עצמנו בסוף האירוע עם התוצאה הזאת"

חיילי השייטת היו צריכים לתבוע את שר הביטחון לדין !! על הפקרתם. אפילו רק על סמך עדותו זו.
כתוב תגובה ל- חשדנית
28
הכשלים של מילשטיין
  בקורתית   16/03/13 11:35
כתבותיו של אורי מילשטיין מתאימות יותר לצהובונים מאשר להיקרא מחקר או כתיבה היסטורית. המגמתיות שלא לומר האובססיה הבלתי נשלטת של מילשטיין להשחיר ולהשחיר ככל שהקולמוס רק יכול לשרלט הפכה כבר מזמן לשיטה ה"מחקרית" של מילשטיין . באותו אופן השחיר את יצחק רבין. עם כל הכבוד למחלקה ראשונה, ברור לכל אדם רציני שעיתון הבנוי על סקופים וסנסציות הוא במה לידיעות חשדות וסנסציות אך בוודאי שלא למחקרים. שום חוקר-היסטוריון לא היה רואה בעיתון את הבמה להצגת התיזות שלו. מעבר לכך שום חוקר רציני לא היה מוכן שיצטייר באופן כה מגמתי עד כי אין מנוס מהרושם שהמחקר אצל מילשטיין איננו המטרה אלא האמצעי לחיסול חשבונות פוליטיים ולפורקן של תסכולים אישיים ( לאורי מילשטיין מאוד חשוב להצטלם כאנטי ממסדי). במילים אחרות: כאשר ניכר שהיצר מניע את כתיבתו אין פלא שכתביו מעוררים ריחוק ודחייה. נא קראו גם ההתכתבות ביני ובין מילשטיין כתגובה לתגובתי במס' 17
כתוב תגובה ל- בקורתית
אז יללה ניתקוף את דובר האמת!
  העובדות נכונות.   16/03/13 11:48
בלוגיקה כנראה נכשלת ! - מה שייך לעניין אופיו או יופיו של מילשטיין - הרי הבסיס העובדתי של המאמר נכון ואיתן !! כן גם לי כואב שאני חי במדינה שהופכת שקרנים לגיבורים, כן גם אני פעם חשבתי שלפחות בצה"ל אין ריקבון של שקרנים שמפארים עצמם ומגעיעם למעלה - אז זה לא כך. לא לגבי ברק ולא לגבי דיין ולא לגבי השכן שלי ושלך בעל דרגות סגן-אלוף -כל אלה דומים למדינה הרקובה כולה ומשקרים ואף נוטשים פצועים !! ויללה בוא נסתיר ונמשיך לשקר להיכשל ולטייח !!!
כתוב תגובה ל- העובדות נכונות.
עובדות או חצאי אמיתות?
  בקורתית   16/03/13 12:25
יש הבדל בין "עובדות" המובאות בדרך חד צדדית וממילא באופן חלקי (לצורך הגשמת התוצאה המבוקשת) לבין בחינה מעמיקה ופנורמית הבוחנת את הדברים בדרך מאוזנת. לצערי מילשטיין נכשל עוד טרם כתב את כתביו, הדומים יותר לקמפיין שקוףך של הכפשה והשחרת היריב. במובן זה באמת שהעובדות והאמת הופכות לבלתי חשובות, שכן הן משמשות כאמצעי (ניגוח והכפשה) ולא כמטרה - חשיפת האמת כשלעצמה . לכל בר בי רב ברור שלברק יש גם מדברים חיוביים והצלחות, שאלמלא כן לא היה מדובר בבן אנוש שאנשים רבים בארץ ובעולם מעריכים ומוקירים את פועלו.
כתוב תגובה ל- בקורתית
מוקירים גם רמאים גרועים בהרבה!
  אף נימוק אין לך!   16/03/13 18:46
שוב - הוכחת שלך, לך אישית אין ולא יכולים להיות שום נימוקי נגד העובדות שמילשטיין אסף בדייקנות בפייריות בהיקף היסטורי רחב מאין כמותו ! * * * * * * כל מה שהיה לך להגיד על זה באין ספור הטלות רפש נגד ההסטוריון האמיץ מילשטיין הוא : * * * * * * * * * * * * * * * * * * את שונאת את מילשטיין "המרושע"(אפשר לנחש את מניעיך שלך...!). את שונאת אותו שכן בצורה שמשגעת אותך ואת שאר נאמני "הנאפוליאונצ'יק המהולל והמאותר"- מילשטיין "המרושע" חשף את ערוותו הרמאית של ברק בדייקנות. העובדות שמופיעות כאן מראות שברק הוא מפקיר חיי אדם סידרתי ונפוח, שהחל ממות החייל שנהרג וכלא למות ישראלים רבים בהפצצות חיזבלה ולחיילי השייטת שנשלחו למרמרה - רשלנותו גרמה והביאה מהרגע הראשון שלו למותם של הרבה ישראלים !!! * * * * * * * * עובדות שמובאים במאמר אכן עובדות חקוקות בסלע, אחרת לא הייתה עוברת ולו שעה אחת וההסטוריון האמיץ מילשטיין היה נתבע על דיבה על ידי "הנפולאונצ'יק" המיליונר. * * * * * ** * * * * * 2 ) הוספת עכשיו עוד נימוק - אם יש עוד אנשים שלא יודעים את האמת על ברק - אזי אין זאת אמת. הרי יש כאלה שעד היום סוגדים לשמש העמים, לפידל קסטרו, למשה דיין המנוח, למי מבלוני הניפוח העצמי לא סגדו ולא סוגדים ההמונים המסונוורים - אפילו לרוצחים דוגמת סטלין והיטלר יש הסוגדיפ עד ליום הזה. ואת כנראה סוגדת לאלי האישי שלך - ודאי יש לכך סיבות רבות.
כתוב תגובה ל- אף נימוק אין לך!
29
אשכנזי ניהל המבצע
  בקורתית   16/03/13 11:41
ומה על ה"צדיק" אשכנזי שניהל את המבצע?! אני תוהה האם מילשטיין המתיימר לייצג את האמת יכתוב קצת על אשכנזי (מיריביו המרים של ברק). נראה לי שלפני שזה יקרה יצמחו שערות על כף ידי...
כתוב תגובה ל- בקורתית
30
עוד גילויים מועדת טירקל
  חשדנית   16/03/13 11:51
1. מסתבר שברק ניסה להסתיר, אבל טירקל ומרחב התעקשו וגילו כי מי שהיו אחראים ישירות על הפעולה במשט לעזה היו.... חיל הים וברק ! ראובן מרחב אפילו שאל את ברק איך יכול להיות שחיל הים קיבל קבלנות כללית על הפעולה במשט כולל התחום המודיעיני שלה, שזו חריגה ברורה מתחום תפקודו של חיל הים כזרוע מבצעית, בה בשעה שזרועות אחרות של הצבא שדווקא מופקדות על התיכנון ועל 'המה' ו'האיך', דווקא הן מודרו מהפעולה ?
ברק התחמק מלתת תשובה או הסבר !
2. יום לפני שביבי נסע לחו"ל לפגישה עם אובמה (שהתבטלה) הייתה ישיבה של השרים. אחרי דיון במשהו אחר, ביקש ראש הממשלה ששרי השביעייה יישארו וידונו על המשט. ברק מעמיד פנים בעדותו בטירקל כאילו לא ידע מזה כלום והכל נפל עליו בהפתעה ! כולל המינוי שלו לאחראי על המשט בהיעדרו של ראש הממשלה. נראה ממש מוזר לאור העובדה שהרבה אנשים הוזמנו לדיון הזה במשט כולל אנשי מקצוע. נראה שזה היה דיון דמה כדי להכשיר את הפעולה מראש, כולל אישור של שרי השביעייה.
הבעייה שברק לא איפשר לשרים לדון בפרטי הפעולה, למרות שרצו, וטען שצריך להתמקד רק ב'דברים האמיתיים' (אגב, ביטוי אהוב על ברק) - אם צריך לעצור או לא. בקיצור, סתם לשרים את הפה !
3. בעצירת המשט לא השתמשו באמצעים שיכלו לפזר בהצלחה את התנפלות הפעילים כמו - זרנוקי מים, מורנות ורימוני גז. ברק הודה שלא חשבו על זה....חחח
4. על הטורקים לא רצה לדבר בפומבי. מעניין מה ברק מסתיר. מרחב טען שלהרגשתו הטורקים הרדימו בכוונה, שהיה מאמץ מכוון לא לדווח את האמת, שלא רצו לעזור.
5. לגבי העניין המודיעיני - עלתה שאלה מדוע ברק לא בדק ולא בחן את כל האספקטים המודיעיניים שבסופו של דבר גרמו לכשל בתוצאה. ברק התחמק גם פה מתשובה פומבית. מעניין אם הייתה לו תשובה גם ב'חדר הסגור'...
6. והדבר הכי מפחיד שקראתי זה - ברק טען שיש ללכת להסכם שלום של אמיצים, גם אם מנוגד לדעת העם...וזה כבר לא דמוקרטיה. זה דיקטטורה. של ברק. לידיעת כל אלה שעוד חושבים שברק טוב ליהודים, בעיקר לביבי נתניהו, שנבחר בשעתו, בין היתר, בעזרת הקול שלי ! ביבי - בחרתי ימין. לא בחרתי ברק/שמאל. אל תשכח את זה כשתעמיד להצבעה את התכנית של ברק !!!
הנה הציטוט מדברי ברק:
"אנחנו מוכרחים להיות ערים למציאות שמסביבנו. אבל מאידך, אין גם מי שיעשה כאן שלום, אלא אנחנו ושכנינו, יריבינו, מכוח החלטות אמיצות של מנהיגים, לעיתים בניגוד לרחשי הלב הרגעיים של העמים"

הבנתם ? החלטות של מנהיגים בניגוד לרצון העם !!
אנחנו דמוקרטיה ? תשפטו לפי התגובה של ברק....
כתוב תגובה ל- חשדנית
31
פליטת פה פרויידיאנית
  חשדנית   16/03/13 12:05
מוזר ממש שמכל האנשים בעולם, בחר ברק בעדותו בועדת טירקל להעלות באוב דווקא את קיסינג'ר ודיין. פרוייד היה טוען שזה לא מקרה. שני האנשים האלה הסתובבו לו במחשבות בראש, ולכן גם יצאו לו מהפה החוצה מבלי שהבין את המשמעות.
הנה המשמעות:
ברק רצה להפיל את ביבי והימין כמו שדיין הפיל את גולדה והמערך.
הנה הפרטים:
הכישלון במלחמת יום הכיפורים היה מכוון מראש. דיין+קיסינג'ר+סאדאת תכננו ליצור תבוסה מכוונת לישראל על מנת שאפשר יהיה להחזיר למצרים את סיני ואת הכבוד האבוד שלה ממלחמת ששת הימים, בתמורה להסכם שלום.
היות ודיין לא היה יכול להעביר החלטה על החזרת סיני בממשלה, הוא נרתם לקנוניה שתעשה זאת באמצעות כישלון במלחמה.
לכן, לא רצה לקבל את ההערכות המודיעיניות שמלחמה בפתח, לכן התנגד להחלטה של דדו לגיוס המילואים ערב המלחמה, לכן התנגד להצעה של דדו למכה מקדימה-תקיפה אווירית יזומה ערב המלחמה, לכן פעל כל המלחמה בעצות אחיתופל (שלא נתקבלו ע"י דדו) כמו ההצעה לסגת מיידית לשליש המערבי של סיני, ועוד. לצערו של דיין אריק שרון ודדו הצילו את המצב ויצרו ניצחון (יחסי) במקום כישלון. כזכור, לגולדה זה לא עזר וגם לא למפלגתה. גולדה והמערך הועפו מהשלטון לתקופה ארוכה, למעשה כמעט עד היום, למעט כמה יוצאי דופן כמו ממשלת רבין וברק בזמנו
אבל צערו של דיין לא נמשך זמן רב כי הצליח להתברג לממשלת בגין ושם לבצע את מה שרצה כל הזמן: להחזיר את סיני למצרים תמורת הסכם שלום.

אהוד ברק מנסה לנקוט באותם הצעדים על מנת לגרום לממשלת ביבי להחזיר שטחים ולהקים מדינה פלסטינית בעזה וביו"ש.

וזה בדיוק המהלך שבו נקט במשט לעזה. המטרה הייתה לפתוח את המצור על עזה מבלי שהימין ירים קול צעקה. הדרך: לגרום לקטסטרופה וכתוצאה מכך ללחץ בינלאומי ! ברק גרם לחיילים להימצא במצב של סכנת חיים, כדי שייאלצו לירות באש חיה ולגרום להרוגים רבים. מכאן הדרך פתוחה ליצירת לחץ בינלאומי על ישראל לפתיחת המעבר הימי לעזה. כל תכנון המבצע הזה מגלה שזו הייתה מלכתחילה מזימה.

ברק מנסה לפתוח את הסגר על עזה, ולהקים מדינה פלסטינית ביו"ש, באותן השיטות שבהן נקט דיין...
הבעיה - ברק טוב בתיכנון, גרוע בביצוע !!
כתוב תגובה ל- חשדנית
32
מבצע: "מסך עשן"
  חשדנית   16/03/13 12:14
על המטרה של מבצע עמוד ענן יכולתם לעמוד כבר ב-2011:

מקור:
www1.bizportal.co.il

במסגרת פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר, הודיעו השניים על חבילת מחוות שתינתן לרשות הפלסטינית. בנוסף לקידום תכניות בנייה במזרח ירושלים ולהרחבת הסמכויות הביטחוניות בגדה המערבית, החליט נתניהו גם לקדם את המו"מ בנוגע לפיתוח שדה הגז הימי מול חופי עזה. התמלוגים יועברו לקופת הרשות.

פורסם ביום 4/2/2011
כתוב תגובה ל- חשדנית
33
הכתבה רק מחזקת את העובזה שברק
  טומי   16/03/13 12:28
הוא אחד מגיבורי המדינה
כתוב תגובה ל- טומי
34
לא אקנה את הספר של מילשטיין
  עין אחת   16/03/13 12:55
לצערי לא אוכל לקנות את הספר של מילשטיין על ברק.
"העדויות" המופיעות בפרקים כאן , שנועדו לקדם את מכירת הספר , רק מזיקות .
התייחסות לברק , שלילית מאוד , ובצורה לא מאוזנת .
מן הראוי שד"ר מילשטיין , יעשה גילוי נאות על הסיבות לכתיבת הספר.(האם הוא נמצא בבעיות כלכליות כלשהן ...?)
וכן אבקש מ"חשדנית" להזדהות בשמה המלא , כדי שלא אחשוד בה/ן\ו.
כתוב תגובה ל- עין אחת
אם אתה קורא את הפרקים במחלקה
  אורי מילשטיין   16/03/13 14:01
ראשונה - דייני!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
35
ברק - איפה הכסף ?
  חשדנית   16/03/13 13:06

1. בסוף שנת 1999 החליט ראש הממשלה אהוד ברק לאפשר לפלשטינים לקדוח גז טבעי מול חופי עזה
2. ההחלטה התקבלה על ידי ברק בניגוד לדעתם של אנשי מקצוע וגורמי בטחון, ומבלי ששיתף את חבריו בממשלה
3. שווי הגז מוערך בכחמישה מיליארד דולר $$
4. בכך נמנעה מעורבותם של שותפות ישראלית-אמריקנית, שביקשה לבצע את הקידוחים
5. במקומה העניק עראפת את הזיכיון לענקית האנרגיה "בריטיש גז"
6. תחקיר "מעריב" חושף: באותה תקופה התקרבו יוסי גינוסר, מקורבו של ברק ושליחו לעראפת, ושותפו לעסקים ויועצו הקרוב של ערפאת, מוחמד ראשיד לחברת התשתיות C.C.C הנמצאת בבעלות של פלשתינים, שלה עשרה אחוזים בפרויקט
7. לרשות הפלשתינית, יש באמצעות ראשיד % 30
8. באותה עת החליט גינוסר להיפטר משותפו הישראלי לעסקים, עזרד לב, כדי לשמור לעצמו את מרבית הרווחים
9. פרק נוסף בתחקיר על השליח הממלכתי, המשא ומתן המדיני עם הפלשתינים - והעסקים הפרטיים, שבצידם רווחי ענק
10. גינוסר מסרב להגיב, אהוד ברק אומר: לא מדובר ב"נכס ישראלי" שוויתרנו עליו....

עוד פרטים כאן (כולל הכתבה במעריב מ-2003):

rotter.net
כתוב תגובה ל- חשדנית
36
רבוי מלל לא מעיד על עומק תחקיר
  פועה   16/03/13 13:09
לצערי גודש המילים שמוצג לפנינו עתה מעיד יותר על מלשטיין מאשר על ברק. איני אוהדת של אהוד, בעיני הוא דוגמה קלאסית לטענה שמרבית המצביאים אינם מסוגלים להיות מנהיגים אזרחיים
ברק האזרח לא החלים ממחלת הצבאיות, הוא נותר בנכותו.
1. "החנופה" - בס"ה מדובר ברפלקס פבלובי שנגועים בו מרבית השאפתנים המטפסים במעלה עשית הקריירה. אין תחקיר אין עובדות יש רק הרהורי לב.
2. "כתובת על הקיר"- אותה הבעת דעה סוביקטיבית לחלוטין.
3. "אגו מניאק"- עוד אמירה, שגם אם היא נכונה, לא מעידה על כשל.
4. "בטול תחקיר ברק"- מה שמוצג לנו בעיקרו התנהלות שגרתית של דיונים, לא הבנתי מה כאן לא בסדר?
5. "ליקויים בהכנות"- יש כאן שוב בעיקר הבעת דעה, ללא קשר לאיזה כשלון שצפוי שיתרחש בשטח.
6. "פשלת המאבטח"- הכוחות לא זיהו את המאבטח, אבל הגיעו ליעדים כמתוכנן, נניח שהמאבטח הלך להשתין למה היה צריך להמתין? אז מה הייתה כאן בדיוק הבעיה מנקודת המבט של ברק?
7. "אבדן הפתעה"- ארוע מצער ולא צפוי. שנגרם משתי סיבות: לא מונה מראש צוות אחראי לנטרול המאבטח, ומשמוש בנשק לא לא מתאים. אלא שכל הכוחות כבר הגיעו ליעדים למרות המאבטח.
8. "הרע מאד"- החוליות ביצעו את המשימות למרות אבדן ההפתעה
הריגת הדיילות, תקלה בעיקר "באשמתן". לא מצויין "בתחקיר" שהיתה איזה התראה שלא לפגוע בהן. מה לא בסדר מבחינת ברק?
9. "מכשיר הקשר"- נראה כדי לאפשר למבצעים מאה אחוז ריכוז בביצוע המשימה, בלי "זיוני השכל" של מפקד המבצע שבחפ"ק.
לא מובהר "בתחקיר"- מדוע היה צריך להמתין עם ההתפנות לשחק?
המשימה כבר בוצעה הכוחות נחשפו כבר קודם, אז למה בדיוק להמתין? ומה היתה "תרומתו" השלילית של מכשיר הקשר הסגור?
10."תחקיר מגוחך"- השימוש בנשק שקט נועד בד"כ לאפשר את ההגעה ליעדים והמאבטח נחשף לאחר ההגעה. זאת אכן תקלה לא צפויה שנובעת מאילתורים מאחר ולא מונה מראש אחראי לטיפול במאבטח, כי ההנחה הייתה שיתקלו בו כבר בשלב ההתקרבות ליעד.
ונכון להודות שגם המזל שיחק לטובת התוקפים. חוסר ההצלחה לפגוע במבטח לא ניתן לשפיטה ע"י מי שיושב ומקליד מול המחשב. ענין הצלש"ים זה פיקנטריה שחשיבותה שולית!
11. "תשלומי יום כיפור"- אפשר לחשוב שאם לא היה מתרחש המבצע הזה פני המלחמה הזאת היו נראים אחרת. מלשטיין! הזיקנה כנראה כבר משבשת את הראש... אכן השיטה שבה מפקדי היחידות המובחרות נאבקים ביניהם להשתתפות במבצעים ולקרדיטים עליהם פסולה! אבל כל האשמה בקודקודים העליונים.
כתוב תגובה ל- פועה
ומי אתה, פועה ?
  חשדנית   16/03/13 13:35
בפעם הקודמת ברחת באמצע הטיפול...ובדיוק כשהתחיל להיות מעניין...לא יפה מצדך...חחח
אז הנה מה שהצלחתי אז להוציא ממך:

1. אתה גבר
2. בעל תסמונת ADHD הפרעת קשב וריכוז
3. יש לך הרבה שגיאות כתיב מביכות, כצפוי
4. אין לך תעודת בגרות
5. ניסית להוציא תעודת בוגר מוסד כלשהו (תואר) במירמה
6. אתה נשוי וכנראה שיש לך גם ילדים
7. אתה לא צעיר, כנראה באזור העשור החמישי
8. יש לך ידע ועומק בהיסטוריה של מדינת ישראל אם כי טעון מעט שיפור
9. אתה כותב יפה-יש לך כישרון כתיבה. אולי עיתונאי/סופר
10. אתה גולש אובססיבי באינטרנט ואולי גם יש לך בלוג/פייס בוק
11. אתה נרקיסיסט ואוהב שמתייחסים אליך ומחמיאים לך. אתה אפילו מוכן להתמסר ולהוריד את חומות ההגנה כדי לקבל עוד קצת תשומי...חחח
12. אתה מנסה להתחבר ל'צד הנשי' שבך (בלי הרבה הצלחה)
13. הדיעות שלך הן מרכז-ליברל ואולי גם סמול (למרות שאתה מנסה להסוות אותן היטב)
14. לפעמים אתה מתנהג כמו ילד קטן שעדיין לא התבגר.

אז מי אתה, פועה ?
כתוב תגובה ל- חשדנית
37
מה שמה האמיתי של חשדנית?
  עין אחת   16/03/13 13:55
הואיל וחשדנית , מגינה בשצף קצף על ד"ר מילשטיין .
אשמח לדעת את שמה האמיתי.
כתוב תגובה ל- עין אחת
בעל עין אחת נטפל לקטנות
  חשדנית   16/03/13 14:43
איני מגינה על איש אלא על האמת ועל המדינה שלי. שונאת שקרים שקרנים מאחזי עיניים מושחתים ותאבי בצע. אם היית קורא בעיון את התגובות שלי היית מזדעזע...לא מהעדר שמי אלא מהעדר היושרה של 'המנהיגים' סו קולד שלך...עצתי לך-תנסה להתרכז בעיקר !! ולא בטפל...
כתוב תגובה ל- חשדנית
חשדנית מתחמקת
  עין אחת   16/03/13 15:28
העיקר מהיה חשדנית.
שכן ככל הנראה היא מפחדת לפרסם את שמה האמיתי-כדי לא לקבל תביעות דיבה =מהאנשים שעלולים להיפגע מספרו של מילשטיין
כתוב תגובה ל- עין אחת
כמה מטומטם אדם יכול להיות
  שרלוט   16/03/13 17:55
לשיטתך: אם מישהו צריך לחשוש מתביעת דיבה, זהו אורי מילשטיין עצמו, ולא מי שמגיב לדבריו. אבל זה כנראה מעל להבנתך.
כתוב תגובה ל- שרלוט
רוב האנשים כסילים
  לודאית   16/03/13 20:44
ולכן פשפשים כמו אהוד ברק עולים למעלה ושולטים בחיינו. בתנ"ך תיארו מציאות זאת במשל שיח האטד.רוב הישראלים רואים באהודברק לא שיח אטד אלא מר ביטחון ומצביע מהולל וכך אנחנו מדרדרים מאסון לאסון.
כתוב תגובה ל- לודאית
שמה האמיתי של חשדנית
  קפטין אבו אמין   16/03/13 18:07
הוא רונית היא מתגוררת בכפר סבא והיא ידועה בחובבת נלהבת של שליחת מסרוני סמס
כתוב תגובה ל- קפטין אבו אמין
לקפטן אבו דוואווין
  חשדנית   16/03/13 19:54
יש לך 3 ניחושים. באחד כבר נכשלת....חחח
כתוב תגובה ל- חשדנית
שמה האמיתי של חשדנית
  קפטין אבו אמין   17/03/13 01:06
השפם העבה מתחת לאפך מסתיר את זהותך האמיתית בתמונה לכן אפסיק לנחש
כתוב תגובה ל- קפטין אבו אמין
38
הבעיה של אורי מילשטיין
  ר.ש   16/03/13 16:58
במאמרים אלה

שאורי מילשטיין יוצא מנקודת הנחה שלקורא הממוצע בארץ ובאתר הזה יש את היכולת להבין את הכשלים עליהם מצביע אורי.

ממקרא התגובות של רבים, לא אין להם !

כי התרבות ממנה צמחו פרטצ'ניקים , חפיפניקים, יוצרי מיתוסים , זייפני פרסים וצלש"ים ובכלל וצבא מיליציוני (בעיקר בכוחות היבשה) - היא היא התרבות של אלה שהגיבו כאן בזעם לאורי (ביקורתית, קלרה ושות')

לא, אין ביקורת על אומץ, אמיצים לא חסרים , הביקורת היא על תרבות החפיף.

כמאמר הידוע : "מה הדג יודע על המים שהוא שוחה בהם כל ימיו?

ולכן ההשתוממות והכעס של חלק מהמגיבים.

כאחד ששירת בצה"ל כ-36 שנה ופרש כבכיר, אני חותם בשתי ידיים על 90 אחוז מתיאוריו של אורי את צה"ל בעשורים האחרונים.

מזלנו הגדול מאז ומתמיד היה שהאויבים שלנו היו יותר גרועים.
ולעיתים כאשר הם התעלו קצת על עצמם, התוצאות לא היו מלבבות (לבנון 2).

אורי, אל תיחת אולי בסוף זה יכנס, ואני מקווה שזה ייכנס דרך הראש ולא בדרכים אסוניות.

ר. ש

בכיר בדימוס.
כתוב תגובה ל- ר.ש
39
הפילוסופיה הכי רלבנטית שיש
  אמיליהקודיש   16/03/13 20:27
ד"ר אורי מילשטיין פיתח פרדיגמה פילוסופית חדשה שאותה ניסח בספרו "תורת הביטחון הכללית - עקרון השרידות". על פי פרדיגמה זאת כל מופע במציאות הוא גם מאיים וגם מאויים. מדובר לא רק בבני אדם אלא גם בכל העולם האורגני והבלתי אורגני. את יסודות הפרדיגמה הזאת ניתן למצוא בשתי אמרות של הפילוסוף היווני בן המאה השישית לפני הספירה, הרקליטוס "האפל" מאפיסוס: "הכל זורם", ו"המלחמה היא אבי הכל".

הנגזרת מכאן היא שאנחנו חיים בסביבה מאיימת ואפילו אדם שמתחתן מכניס נחש למטה כפי שרבים למדו כשהתגרשו. לכן אנחנו בנויים מעצם היותנו להסתיר פגמים וכשלונות שלנו כדי שמי שמאיים עלינו לא ינצל אולתם כדי לפגוע בנו.

הפרדוקס הוא הוא שהבנה תלויה בדיאלוג ואם נסתיר את הכישלונות ולא נקיים עליהם דיאלוג לא נבין מדוע נכשלנו ולא נוכל לתקן את המעוות ולהפיק לקחים.

ההיסטוריונית היהודיה אמריקאית ברברה טוכמן הציגה את התוצאות של מצב זה בספרה "מצעד האיוולת" והפסיכולוג הצבאי הבריטי נורמן דיקסון כתב על כך פרו "הפסיכולוגיה של השלומיאליות בצבא" (שניהם תורגמו לעברית) שנימ מחברים אלה חשפו את התופעה, מילשטיין צעד עוד צעד קדימה והוא מסביר את יסודותיה.

אבל, כמו ב"משל המערה" של אפלטון, במקום להודות למילשטיין על פיתוח פילסופיה רלבנטית לכל מה שמתרחש במציאות, האקדמיה מחרימה אותו כי הוא מאיים על יקרת חבריה, צה"ל מתעלם ממנו כי הוא מאיים לחשוף את פגמיו, אמצעי התקשורת דוחקים אותו לשוליים כדי למצוא חן בעיניהמפקדים הבכירים ורוב הישראלים לועגים לו. כי לא מבינים אותו.

זה גורל האנשים הגדולים בהיסטוריה, וחבל שכך.

כתוב תגובה ל- אמיליהקודיש
באה לברך ויצאה מקללת
  ד. נאמן   16/03/13 22:06
אני אחד מאלפי המורים שלמדו בקורסים אצל ד"ר אורי מילשטיין. היה צריך להיות שם כדי להאמין. ההקשבה שהוא זוכה לה, הערנות, ההערצה ליכולת הניתוח שלו ולרוחב היריעה, הם ייחודיים, ומתבטאים בתגובות הנלהבות של תלמידיו. אז טענת הגברת שהרוב לועגים לו, היא סילוף מדעת, ואולי הכוונה הסמויה בזה היא להביא לידיעת הקוראים, שהגברת הנ"ל רק היא היא המבינה.
כתוב תגובה ל- ד. נאמן
שבלעת מכשיר הקלטה? יה מעתיקה
  איך זה   16/03/13 23:24
כתוב תגובה ל- איך זה
40
עדות לוחמי השייטת
  חשדנית   16/03/13 21:52
עדות לוחם השייטת מס' 1:
עם הגעתי לגובה של 2-2.5 מ' מהספינה, תפסו אנשים את שארית החבל והסיטו אותי הצידה. לפני שהספקתי לגעת עם רגליי בסיפון, קפצו עליי כ-10 אנשים והתחילו להכות אותי בברוטאליות מכל כיוון תוך שימוש באלות, מקלות ברזל ואגרופים מכל הבא ליד. המכות היו בכל חלקי הגוף
והתרכזו בעיקר באזור הפנים והראש. חשוב לציין כי בשלב זה לא הייתי חמוש - הנשק היה קשור מאחורי הגב ובכיס האפוד היה לי טייזר (שוקר חשמלי) שלאור ההתקפה הברוטאלית עליי היה ממש לא רלוונטי. בשלב זה חשתי סכנת חיים ממשית ומיידית וניסיתי להגיע אל הנשק (מיני עוזי)שהיה על גבי, הצלחתי רק לפתוח את הקליפס המאבטח את הנשק אך לא הצלחתי להגיע אל הנשק. בשלב זה הייתי עסוק בניסיונות להגיע אל הנשק שלי תוך ניסיון לשמור על עצמי ככל האפשר מפני פגיעה קטלנית מההמון וחיכיתי להגעת שאר החיילים. התוקפים הדפו אותי לכיוון דופן האוניה, בגלל כמות התוקפים הגדולה לא הצלחתי להתנגד, מספר תוקפים תפסו אותי ברגליי ובגופי וזרקו אותי מעבר לדופן אל הסיפון למטה- כ 3.5- מטרים. עד שלב זה לא ראיתי אף חייל נוסף בספינה ולהבנתי הייתי החייל היחיד שגלש לספינה. עם נחיתתי בסיפון האמצעי שברתי את ידי והמון שמונה עשרות אנשים התנפל עליי ופשוט ביצע בי לינץ' שכלל- משיכת הקסדה מעליי, חניקה, הכנסת אצבעות לעיניי ע"מ לעקורן ממקומן, משיכות בגפיי לכל הכיוונים הוכאתי בצורה מאוד חזקה באלות/ מקלות ברזל בעיקר בראשי. הרגשתי ממש כי אני עומד למות, הרבה מעבר למה שאנו מגדירים סכנת חיים. התנהגות האנשים בשלב זה הייתה בפירוש כלוחמים של האויב שבאו להרוג את הצד השני קרי- אותי. הרגשתי כי כל רגע אני עומד לקבל מכה בראש שתהרוג אותי. בשלב זה הצליח ההמון לקרוע ממני את האפוד (שכךך
את הנשק)והנשק נפל אל מחוץ לאפוד. הבנתי כי לא אוכל להתגבר על כלל התוקפים וע"מ להציל את חיי ניסיתי לקפוץ למים אולם- א' חששתי כי לא אפול למים אלא לסיפון שמתחתיי. ב' ההמון מנע ממני גישה לדופן. בשלב מסוים הצלחתי להגיע אל הנשק, דרכתי אותו ויריתי לאחר התוקפים ברגלו. השיקולים לירי היו כדלהלן:
1.להרחיק את ההמון התוקף ממני ולמזער את הפגיעה בי.
2.לסמן לשאר הכוח את מיקומי על הספינה ואת העובדה שאני נמצא במצוקה ובסכנת חיים.
מייד לאחר הירי שביצעתי, קיבלתי חבטה חזקה מאוד ממוט ברזל ישירות בראשי, זה גרם לי לזעזוע קצר ובשנייה זו חטפו ממני את הנשק. בשלב זה חשבתי כי ההמון רוצה לקחת אותי כשבוי ולהשתמש בי בקלף מיקוח לכניסה לעזה ובכלל. החל לנזול לי המון דם על הפנים מן הפגיעות בראש,
ההמון המשיך להכות אותי ודחף אותי פנימה לתוך בטן האוניה".
לוחם 6 "בהכנות ותדריכים תמיד תדרכו אותנו שאנחנו צפויים להיתקל בפעילי שלום ולכן הסיכוי שנצטרך להשתמש בנשק או באמצעים אחרים נמוך מאוד ומבחינתי הסיכוי היה שואף ל 0- ]...[ גם אחרי שקיבלתי מכות והתנפלו עלי האנשים בכדי לפגוע בי. הקריאה שצעקו "נשק חם ושחבר לצוות נפל" הביאה לי את התחושה שהדברים השתבשו"
לוחם 12: "היה פער מאוד גדול בין מה שהתכוננתי אליו, שזה עליה על ספינה תוך התנגדות לעליה של 'פעילי שלום', לבין מצב בו אני נלחם כדי להגן על חיי"
עדות חייל 15: "הבנתי שאני במצב של לחימה מול אנשים שמנסים להרוג אותי ולא מול פעילי שלום כפי שתודרכנו במהלך נוהל הקרב"
כתוב תגובה ל- חשדנית
המשך
  חשדנית   16/03/13 23:15
עדות לוחם השייטת מס' 1:
חייל מספר 1 אשר הותקף והושלך אל הסיפון התחתון (גובה של כ 3.5- מטרים), העיד שבמהלך שהותו בבטן האוניה הוא הוכה בראשו באמצעות אלות ופעילי IHH חנקו אותו. עוד תיאר חייל מס' 1 כי אף שבראשו היה חתך עמוק מאוד, כל שעשה הרופא שטיפל בו היה לנגב את הדם ממצחו. וכך בלשונו:
"כשהכניסו אותי פנימה [לבטן האוניה] הבנתי כי התנגדות פיזית שלי הינה חסרת תועלת ולא אצליח להילחם בכולם ופשוט חיפשתי הזדמנות לברוח ולקפוץ למים. בשלב זה הייתי בטוח שאני הולך למות והתחילו לרוץ במוחי כל מיני תרחישים: הוצאה להורג ע"י ההמון, הוצאה להורג
וצילום שלה ע"מ להפיץ בעולם ולרשום הישג לטובתם, הכנסה שלי לעזה כחטוף (גלעד שליט) וכו'. בשלב זה ניסיתי לחשוב על דרכי מילוט כגון: קפיצה למים, קפיצה דרך
חלון האוניה וכו'. לאחר מכן הורידו אותי למטה לתוך בטן האוניה תוך כדי כך צילמו אותי הרבה פעמים (וידאו, סטילס ממש "מסיבת עיתונאים") והמשיכו להכות אותי בעיקר בראש בעיקר באמצעות אלות. כל מכה שקיבלתי בראש חששתי שאתעלף או גרוע מכך אמות. במהלך כל התנועה בבטן האוניה אויב אחד חנק אותי מאחור ועיקם את ידי מאחור תוך כדי
תנועה כל מי שעבר על ידי "דאג" להכות אותי ולקחת חלק בהכאתי. "לאחר ירידת חצי גרם מדרגות התחלתי להגיד "דוקטור, דוקטור" והובא אליי רופא. באותו שלב היה לי חתך עמוק מאוד בראש, ברופא ש"טיפל" בי לעיני המצלמות כאשר בפועל הדבר היחיד שעשה היה לנגב את הדם
ממצחי, בפצע הפתוח בגולגולתי הוא בכלל לא נגע. (בדיעבד, בביה"ח בארץ הובחן חתך עמוק מאוד בגולגולת ושבר בגולגולת ובוצעה תפירה של 14 תפרים לחתך). לאחר מכן הובילו אותי למטה לאולם הנוסעים, השכיבו אותי על ספות הישיבה ואחד האויבים שמר עליי כאשר הוא עם אלה מונפת מעל ראשי. ביקשתי מים כי הרגשתי שאני עומד להתעלף מאיבוד הדם, בהתחלה לא הביאו לי מים ורק לאחר 10-15 דק' הביאו לי מים".
כתוב תגובה ל- חשדנית
41
עדות מפקד כח השייטת מסוק 1
  חשדנית   16/03/13 22:07
" תוך כדי הירידה בחבל אני רואה שמנסים לזרוק עלינו חפצים שונים. פוגעים בי מוטות ברזל ואבנים. עם הגעתי לגג אני מרגיש חבטה חזקה מאוד בצוואר מאחורה, ורואה סביבי סדר גודל של 15-20 איש הנמצאים סביבי - חלקם עם אלות חלקם עם סכינים, גרזנים. כולם לבושים בחגורות הצלה כתומות, חלקם עם כאפיות על הפנים וחלקם
עם מסכות אב"כ וחלקם בפנים גלויות. אני מבין מיד שאני בסכנת חיים, אני מבין שהלוחמים הנוספים שגלשו וגולשים נמצאים בסכנת חיים. אני מבין כמפקד שאני לא שולט במצב. אני מצליח להוציא את המיני עוזי שלי שנמצא מאובטח על הגב שלי (הנשק צמוד לאפוד המגן - בצורה שניתן "לשלוף" אותו בצורה מהירה). תוך כדי שאני שולף את הנשק, אני מרגיש את עצמי עף - כתוצאה מדחיפה. מישהו דוחף אותי בחוזקה ואני נופל על הדופן. אני מוצא את עצמי יושב
על הרצפה עם הגב לדופן והפנים לכל האנשים שמקיפים אותי. האנשים סביבי עם גרזנים, סכינים, מוטות ברזל ואלות ורצים אלי , מדובר בשניה -שתיים עד שהם מגיעים אלי. אני מצליח לדרוך את הנשק ומשחרר שני כדורים.
לא ידוע לי אם פגעתי ובמי, מיד האנשים מגיעים אלי, חוטפים לי את הנשק, ומכים בי בכל הכוח במוטות ובאלות. אני יושב צמוד לדופן ברכיים מקופלות- הצד מופנה לכיוון הדופן ידיים מגינות על הפנים. ומסביבי המון אנשים שמכים בי מכות רבות בעיקר לכיוון הראש. האנשים סביבי אחוזי טירוף וצועקים כל הזמן "אללה אכבר". אני מרגיש את המכות בכל חלקי גופי וכמו שאמרתי מכות רבות לכיוון הראש. לאחר סדר גודל של שתי דקות בהן האנשים מכים בי ואני מנסה להתגונן אני מרגיש מספר אנשים תופסים לי את הידיים והרגליים מרימים אותי, בשניה הזו אני מבין שהכוונה שלהם היא לזרוק אותי מהדופן למים. אני מתנגד, משתולל, נאבק אך ללא הצלחה. חשוב לומר שגם בזמן הזה אני ממשיך לקבל מכות חזקות מאוד בבטן. אני נאבק ככל יכולתי עד שבשלב מסויים הם מצליחים להעביר אותי
לצד השני של הדופן. אני מחזיק בדופן, עם הידיים ותלוי על הדופן. בשלב הזה האנשים מלמעלה מרביצים לי בידיים וקבוצה שניה של אנשים מושכת אותי מלמטה על ידי תפיסת הרגליים. מהר מאוד אני נופל לקומה שמתחת לגג, עם הגעתי לקרקע - כמות נוספת של אנשים רצים אלי. גם שם יש צעקות של רבכא הללא, אני שוכב על הרצפה מעלי אנשים רבים, אחד האנשים קופץ עלי ואני מרגיש כאב חד בבטן התחתונה אני מושיט לשם את היד ומרגיש סכין, ומבין שנדקרתי, אני
מוציא את הסכין מהבטן בצורה אינסטינקטיבית. חשוב לומר שגם בשלב זה אני מקבל מכות רבות כולל מאלות".
"בשלב מסויים כמות אנשים גוררת אותי לתוך האוניה. מה שעובר לי בראש שגוררים אותי לתוך האוניה על-מנת להרוג אותי. אני מנסה להתנגד ולתפוס בכל מה שבדרכי. בכל פעם שאני מתנגד אני מקבל מכות חזקות. בשלב הראשון גוררים אותי פנימה מהדופן לתוך גרם המדרגות, לפני שמתחילים להוריד אותי למטה דרך המדרגות מורידים לי את הציוד, אני
מתנגד ככל יכולתי, ללא הצלחה. אני זוכר שם צעקות רבות, טירוף בעיניים של האנשים, שנאה, אני מבין שזה הסוף שלי ושהולכים להרוג אותי. מתחילים לגרור אותי במורד המדרגות שני אנשים אחד מלמעלה ואחד מלמטה. לכל אורך הדרך אני מנסה לתפוס במעקות ובברזלים - כי אני מבין
שברגע שאני יורד למטה ומגיע לקומה התחתונה מוציאים אותי להורג. אני שומע את המסוק השני נכנס שומע קולות ירי ופיצוצים על הסיפון ומקווה שתוך זמן קצר יבואו לחלץ אותי ומבין שזה הסיכוי שלי להישאר בחיים.
בכל פעם שאני תופס במשהו אני ננשך בידיים (את הסימנים בידיים שלי אפשר לראות עד היום). תוך כדי שמורידים אותי במדרגות המכנסיי
כתוב תגובה ל- חשדנית
המשך
  חשדנית   16/03/13 23:09
תוך כדי שמורידים אותי במדרגות המכנסיים שלי יורדים למטה והחולצה עולה למעלה - אני רואה שאני מדמם בצורה מאסיבית כלומר יורד לי דם רב ומזהה חלק מהמעיים שלי שנשפכים החוצה (היום אני יודע שהם יצאו כתוצאה משליפת הסכין מהבטן שלי). בנוסף אני מזהה חתך עמוק ביד שמאל שגם ממנו אני מאבד כמות גדולה של דם.
בנוסף אני מרגיש דם שנוזל לי מהאף לתוך הפה. בשלב הזה אני ללא כיסוי ראש שהורידו לי אותו לאחר שהורידו לי את הציוד. תוך כדי הירידה במדרגות אני מזהה את חייל מספר 4 שוכב בקומה התחתונה שסביבו נמצאת כמות גדולה של אנשים מוטרפים, כשהוא חוטף מכות ללא הרף. אותי ממשיכים לגרור במורד המדרגות - תוך כדי כך יורדים לי המכנסיים והחולצה עולה למעלה. בשלב הזה קצת מתרחקים ממני אני
מוצא את עצמי מוקף באנשים עם מצלמות , וידאו וסטילס שמצלמים אותי מספר רב של צילומים ופלאשים. בשלב הזה אני מבקש רופא ומצביע על החתך בבטן, מקבל פד גזה, אותו אני מצמיד לפצע בבטן ומהדק באמצעות הגומי של התחתונים.
תמונת המצב שלי בשלב הזה היא כזאת, אני נגררתי למטה שתי קומות במורד המדרגות, אני שוכב על גרם המדרגות - מול הכניסה לקומה באוניה לוחם מספר 4 שוכב בכניסה לקומה מוקף אנשים שמצד אחד מצלמים אותו ואותי ובמקביל ממשיכים להכות אותו. שני אנשים אותם אני זוכר בשלב הזה היו עם מטפחות דגל חמאס (ירוק) קשורות על הראש, שהיו ממש להוטים להרוג אותנו. הם ניסו לחנוק אותי ואת חייל מספר 4, השנאה בעיניים שלהם ממש בערה, הם אמרו לנו
באנגלית שהם הולכים להרוג אותנו. מה שמנע מהם להצליח היה כנראה אנשים שמנעו מהם לעשות את זה דחפו אותם מהמקום.לאחר מכן ממשיכים לגרור אותי עוד קומה למטה במורד המדרגות ומכניסים אותי לתוך אולם גדול. עם הכניסה לאולם אני מזהה את חייל מס' 1 שכל הפנים שלו מלאות דם. משכיבים אותי בספה מול לוחם מס' 1.
האולם הוא אולם גדול עם ספות רבות באולם עשרות אנשים. יש בו נשים רעולות פנים שמטפלות באנשים פצועים אך לא בנו. מיד לאחר שמורידים אותי מורידים את לוחם מס' 4 ומשכיבים אותי בספה ליד. המצב עכשיו הוא ששלושתנו באולם על 3 ספות. חייל 1 יושב, חייל 4 שוכב ואני שוכב על ספה מולם בטווח של כ 3- מטרים. קושרים את הידיים והרגליים עם חבל מוצב עלי בן אדם שמחזיק מוט עץ
וביד השניה אוחז לי את היד. הוא מרביץ לי עם מוט העץ ומסמן לי ביד להיות בשקט ושכל תזוזה שלי משמעותה מכות חזקות עם מוט העץ. כנראה כתוצאה מאיבוד הדם - אני מתחיל להיות מטושטש, אני מזהה התגודדות סביב חייל מס' 4, אני מסתכל לכיוון ורואה שיושבים עליו ומרביצים לו
מכות חזקות. חייל מס' 4 - התחיל לפרכס, גם אני וגם חייל מס' 1 התחלנו לצעוק לרופא באנגלית. בשלב זה הפעילים הביאו מים ושפכו לו על הפנים והוא הפסיק ושכב
בשקט. אני הייתי בטוח שבשלב זה הוא פשוט מת"
כתוב תגובה ל- חשדנית
42
כלי הנשק שאושרו ללוחמים
  חשדנית   16/03/13 22:19
בהשתלטות על המרמרה:

1. רובה צבע TIPPMAN 98 - נשק המיועד לירי כדורי צבע, בעל יכולת ירי חצי אוטומטית. פועל על בסיס מנגנון פניאומאטי המופעל על-ידי מיכל אוויר בלחץ של עד 2000 PSI . התחמושת שאושרה לשימוש בנשק זה: כדור
צבע בקוטר 0.68 אינץ'.

2. אקדח טייזר בתצורת שוקר, ללא ירי - אמצעי הפועל בדומה לשוקר, על-ידי סגירת מעגל חשמלי על האובייקט מטווח קרוב. פועל על בסיס סוללות.

3. רובה רמינגטון 870 - התחמושת שאושרה לשימוש בנשק זה: כדור Bean Bag (אמצעי אל-הרג) המשמש לפיזור הפגנות והפרות סדר; הקלע הנורה מאמצעי זה הינו שקית
בד בקוטר 18.2 מ"מ עם כדוריות עופרת( מסוג שקית רכה )סוג תרמיל - שקית בעלת מהירות לוע של 82 מטר לשנייה

4. רימון הלם - רימון שבעת הפעלתו נוצר רשף למרחק של עד 30 ס"מ מחלקו התחתון. זמן השהייה: 1.5 שניות. הודגש כי יש לעשות שימוש ברימונים מסוג זה ללא גז וללא עשן.
-------

בנספח הבטיחות שצורף לפקודה הודגש בבירור כי חל איסור על שימוש בנפ"ק (נשק פחות קטלני) בתחמושת לבד מאלה המופיעים בהוראות, נקבע כי כל הלוחמים יעברו הסמכה
ותדריכים לגבי הוראות השימוש בנשק...כמו כן, בהוראות לעניין השימוש בנשקי צבע נקבע כי ככל שיתעורר הצורך לעשות בהם שימוש, יש לירות תחילה לעבר כפות הרגליים, ולבצע תיקונים כלפי מעלה, ככל שיידרשו )למעט ירי לאזור
המפשעה(. 466 בנספח המשפטי של הפקודה נקבע כי אין לעשות בנשקי הצבע שימוש אם כתוצאה מכך "עלול להיפגע ילד הנראה מתחת לגיל 14 או נשים הנראות בהריון".
---------

אשר לשימוש בנשק קטלני- נקבע בפקודת המבצע כי, ככלל, אין לפתוח בירי אש חיה. השימוש בנשק קטלני הותר במצב אחד בלבד, קרי במסגרת הגנה עצמית, לצורך הסרת סכנת חיים ממשית ומיידית, כאשר לא ניתן להסיר את הסכנה
באמצעים פוגעניים פחות. יצוין כי ההגדרה של "סכנת חיים" בפקודת המבצע היא: "סכנה ממשית ומיידית לאובדן חייו של אדם או לחבלה חמורה בגופו". עוד יצוין כי הפקודה קובעת ששימוש בנשק קטלני ייעשה כמוצא אחרון בלבד, לאחר שניתנו אזהרות לגורם נגדו עומדים לעשות שימוש בכלי נשק קטלני, וכי לאחר שהוסרה סכנת החיים יש לנסות לתפוס את הגורם מסכן החיים ללא שימוש בנשק. כן נקבע בהקשר לשימוש בנשק קטלני כי ככל שקיים חשש ממשי
שפעולה מדורגת כאמור "תגרום סכנה לחיים, ניתן לירות לעבר יוצר הסכנה על מנת להסירה באופן מיידי, גם ללא ביצוע כל השלבים שפורטו לעיל".
כתוב תגובה ל- חשדנית
הוראות השימוש בנשק: רובה צבע
  חשדנית   16/03/13 23:26
ההוראות שניתנו ללוחמי יחידת העילית, קומנדו שייטת 13, במבצע ההשתלטות על המרמרה:

השימוש בנשקי צבע נקבע כי: ככל שיתעורר הצורך לעשות בהם שימוש, יש לירות תחילה לעבר כפות הרגליים,
--------------
ולבצע תיקונים כלפי מעלה, ככל שיידרשו.
(למעט ירי לאזור המפשעה).

בנספח המשפטי של הפקודה נקבע כי אין לעשות בנשקי הצבע שימוש אם כתוצאה מכך "עלול להיפגע ילד הנראה מתחת לגיל 14 או נשים הנראות בהריון".

כתוב תגובה ל- חשדנית
מי אם לא ברק
  ד.נאמן   16/03/13 23:43
היה צריך להביא בחשבון שעל המרמרה נמצאים לא רק "פעילי שלום", אלא גם חבריהם, מחבלים פראי אדם? זו היתה מצדו הפקרה של לוחמים, ללא כלי נשק מתאימים, ועם הוראות קיצוניות לשמירה על חייהם של האויבים.
כתוב תגובה ל- ד.נאמן
43
עדות לוחמי השייטת-מקור
  חשדנית   16/03/13 22:24
turkel-committee.gov.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
44
מילשטיין כחלטוריסט
  אנאליסט   17/03/13 00:06
צודקת המגיבה "ביקורתית" שהופיעה בתגובות 17 ו-29 . ברור לגמרה שכדי שעובדות אכן ייחשבו לעובדות הן צריכות להיות מובאות באופן כנה חסר פניות ואובייקטיבי. לצערי אצל אורי מילשטיין העובדות והאמת הפכו קרדום לחפור בו. לאורי מילשטיין יש שיטה הוא מביא "עדויות" סובייקטיביות המשרתות את הקו המגמתי והשקוף בו בחר מלכתחילה. וכך יוצא שברק הוא נוכל שחור משחור. האם אין אנשים מסביבינו בארץ ובעולם שאין להם עדות הפוכה מהעדויות עליהן מסתמך כביכול החוקר מילשטיין?! ברור לגמרה שהצל"שים שברק קיבל , המדיניות המוערכת בוושינגטון וברוב בירות העולם המערבי אלו דברים העומדים בניגוד מהותי לנסיונו החד-צדדי של מילשטיין לפגוע פוליטית ואישית בברק. מילשטיין עושה בעובדות ככל אשר יחפוץ לבבו - כאילו היו כחומר בידי היוצר!
כתוב תגובה ל- אנאליסט
דם ישראלים זורם! בחול מעריכים!
  לברק תועלת אישית   17/03/13 01:08
לא רק ש נכשלתנ כישלון חרוץ בהגיון פשוט ביותר, אלא למען אלילך ברק גם דם שתואר ממש מעליך משול למים. אף מילה על דם החיילים שהופקרו בפקודת הנוכל ההורג ברשלנות מאז ימיו הראשונים ועד האחרונים. האמת על מוות כמעט וודאי של חיילים צעירים, על הלינצ' באדיבותו של השולח אותם ללא נשק ראוי לשמו לקרב על חייהם, שנגרם מהפקרות של ברק את חיילינו, הדם זורם - ולך כמו לברק איש הדמים-היהודיים הדבר החשוב שנורא יעריכו אותו בבירות הגויים האנטישמיים ובמיוחד אצל אובמה על זה. על הדם היהודי יקבל הערכה רבה !
כתוב תגובה ל- לברק תועלת אישית
עובדות לעומת השערות
  אורי מילשטיין   17/03/13 06:28
אני מציג עובדות מבוססות. אתה מציג השערות בלתי מבגססות מבלי להפריך עובדה אחת שהצגתי ועוד מכנה את עצמך "אנליסט". בגלל אנשים כמוך וניתוחים כאלה אהוד ברק הגיע לצמרת.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
45
לא מתייחסים למילשטיין
  עין אחת   17/03/13 01:33
כתוב תגובה ל- עין אחת
אכן זוהי התכונה של אדם עם עין
  אחת הוא   17/03/13 11:16
לא רוצה לראות את כל התמונה שאדם עם שני עינים רואה אלה רק מה שהוא אוהב(רוצה) לראות (ויש שמכנים זאת בת יענה). וכך הוא חושב שזו המציאות האמיתית
כתוב תגובה ל- אחת הוא
46
לא מתייחסים למילשטיין ולספר
  עין אחת   17/03/13 01:38
המדינאים הבכירים , מכל צבעי הקשת , לא מגיבים כלל , לספרו של מילשטיין .
הנסיון לעשות קידום מכירות סנצסיוני , לא יצליח
מהסיבה שההתנהלות היא פאטית.
זה לא השבוע הראשון של הפירסומים על הספר , ואף הכיר לא מגיב.
אולי כדאי שמילשטיין , יחפש רעויונות יצירתיים , אחרים איך למכור את הספר על ברק .
כתוב תגובה ל- עין אחת
לא יתפרסם ספר על אהוד ברק!
  אורי מילשטיין   17/03/13 08:04
לכל המתענינים לרכוש ולא לרכוש: הפרסום כאן ב"מחלקה ראשונה" הוא הספר וכולם מקבלים אתו בחינם, גם בעל "עיון אחת". יש מגיבים ויש קוראים ונושכים שפתיים. בחודשים הבאים לא יצא לאור שום ספר שלי במתכונת רגילה על אהוד ברק. ומה יהיה אחר כך: אלוהים גדול.

השבוע אמור להופיע ספר חדש שלי "הופקרו למוות" על פרשת ניצנים במלחמת העצמאות. הוא יופץ בחנויות ומי שירצה יקנה. ולכל המתענינים: רק הפסדתי כסף מפרסום ספרים וכנראה כך יהיה בעתיד. זאת תרומתי הצנועה, גם הכספית, במאבק על יישום תרבות לקח במדינת ישראל
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מיליונים קראו פה. קונים יבואו
  קידום אדיר   17/03/13 08:37
קידום מכירות "אטומי" ניקרא בפשטות News1.co.il אל דאגה. מאות ספרים נמכרים כבר עתה, ועשרות אלפי ספרים ימכרו בוודאות.
כתוב תגובה ל- קידום אדיר
47
אהוד ברק והמרמרה
  יואל קורנבלום   17/03/13 06:30
עוד נקודה שצריך לברר היא באיזו מהירות החזיר ברק את המרמרה עם המחבלים ההרוגים לטורקיה. מעניין מדוע? בסופו של דבר זה היה פח"ע ברור ולכן אין שום סיבה להחזיר את האוניה. מה בקשר לניתוח הגופות כדי לדעת ממה בדיוק נהרגו ואיך? ברור הוא שאין לנו שום אפשרות כרגע לבדוק ואילו הטורקים יכולים לארגן תעמולה כרצונם. לכן נראה שאפילו ש"ג לא היה ממהר להחזיר דבר לטורקים והיה יוצר הרבה תעמולה לטובת ישראל בעניין אבל לא אהוד ברח. מעניין אם הסיבה לכך היא נסיונות לקשור קשרים כלכליים עם גורמים שונים או אולי היה תחת לחץ שאם לא ישתף פעולה יגלו משהו עליו. מעניין אם למישהו יש רעיון בעניין.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
48
נחשף: הקשר של ג'ו ברנן ו-IHH
  חשדנית   17/03/13 09:37
מקור:

news1.co.il

אובמה מינה את ג'ון ברנן לראש ה-CIA.ברנן היה בקשר עם גורמי הטירור הטורקים מ-IHH שאירגנו את משט המרמרה לישראל. תפקידו היה לתאם, מצד האמריקאים, את המשט לעזה הכל כדי לפתוח את המצור היבשתי (כבר בוצע ע"י ביברק) והימי (בדרך...), בתאום מלא עם ביברק וארדואן !!!

הנה חלק מהפרטים בכתבה:

"יועץ בכיר לממשל אובמה הוא איש הקשר בבית הלבן עם ארגון 'לשחרר את עזה', בכל הנוגע לשבירת הסגר הימי על הרצועה, כך מדווח אתר האינטרנט האמריקני WMD.

ג'ון ברנן, יועץ ביטחוני לביטחון לאומי ולטרור, מנהל, לפי הדיווח, קשרים עם הארגון אשר שם לו למטרה לשבור את הסגר הימי על עזה. המקור לידיעה הוא מקורב לראש הממשלה, בנימין נתניהו."
כתוב תגובה ל- חשדנית
49
השב"כ ידע על התכנית של IHH
  חשדנית   17/03/13 09:43
השב"כ ידע מה זומם ה-IHH לפחות 3 שלושה שבועות לפני המשט. כזכור (וזה פורסם בעיתונות ובאינטרנט) השב"כ עצר ב-10/5/10 את עיזאת שאהין פעיל הארגון המוסלמי-סוני הקיצוני IHH שהגיע לעזה ולרש"פ כדי ליצור את הקשר ולארגן את העניינים כאן לקראת יציאת המשט בסוף אותו החודש. השב"כ חקר אותו במשך שבועיים אבל שיחרר אותו לטורקיה ללא העמדה לדין עקב התערבותו של ארדואן מטורקיה וגורמים בכירים בממשלה שלנו שדחפו לשחרר אותו מייד.
עכשיו ברור שהשב"כ ידע, או אמור היה לדעת על הפעילות של המחבלים האלה במשט. אם מישהו מטשטש את המידע המודיעיני הזה - זה רק בגלל שרוצה להציל את ראשו של מישהו...
כתוב תגובה ל- חשדנית
50
הידעתם ? ארגון ה-IHH הוא שלוחה
  חשדנית   17/03/13 09:50
של ה-CIA האמריקאי וממומן על ידו. כמו הקרן לישראל חדשה גם ארגון ה-IHH מתהדר בתחפושת של "זכויות אזרח" וקורא לעצמו "הקרן לזכויות אדם, חופש וסיוע הומניטרי". לארגון IHH יש סטטוס מיוחד באו"ם כחבר בקבוצת המייעצים למועצה הכלכלית חברתית של האומות המאוחדות.
נראה, שמי שעומד מאחרי הקרן לישראל חדשה ומאחרי ארגון ה-IHH הוא אותו בעל-בית, המנסה להביא ל'סדר עולמי חדש' כראות עיניו. ומי עומד מאחרי ה-CIA ? המועצה ליחסי חוץ !! CFR
הם אלה שדוחפים להפוך את מדינת ישראל - למדינת כל אזרחיה.
בין עושי דברם בארץ: בית המשפט העליון, הקרן לישראל חדשה, שמעון פרס, אהוד ברק, ואולי אולי לאחרונה גם הרכש החדש : ביבי נתניהו. האומנם ?
כתוב תגובה ל- חשדנית
51
מחקר היסטורי או חאלטורה?
  אנאליסט   17/03/13 11:16
כדי שמחקר היסטורי יעמוד בקריטריונים הוא חייב להיות נקי מאמוציות, מאוזן, כנה וללא פניות. בכל אלה נכשל (פעם אחר פעם) אורי מילשטיין. כל אדם רציני הקורא את שכתב מילשטיין מבין מייד שמדובר בכתיבה שהיא מגמתית באורח קיצוני. ברור שלברק יש יריבים ואפילו שונאים (בכך אין כל רבותא), אך בה במידה יש לו תומכים - אנשים רציניים היודעים להעריך מאוד הן את פועלו והן את חשיבתו. אצל מילשטיין צד שלם נמחק כלא היה, כנראה רק משום שזה איננו משרת את מטרת כתיבתו: השחרת פניו של מושאי כתיבתו (הפעם זה ברק, אך זאת שיטה ). הדעת אינה יכולה להשאר אדישה לדרך כה נמוכה ומגמתית. אין ספק שמילשטיין איננו נחשב לחוקר רציני - מחד-גיסא האקדמיה דוחה אותו ומאידך- גיסא הוא נאלץ לפרסם את הגיגיו בעיתון אינטרנטי שכל מהותו היא רדיפה אחרי סקופים וסנסציה. בכך מילשטיין מעיד על עצמו והעובדה שזהו "האחו" שבו בחר גם היא עובדה המדברת בעד עצמה.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
למרות היומרה להבין מה זה מדע,
  אורי מילשטיין   17/03/13 11:46
מהי אוביקטיביות ומה הן אמוציות המגיב לא הפריך אפילו טיעון אחד שלי. אופן כתיבתי והמקום שבו אני מפרסם את ממצאיי אינם מעלים ואינם מורידים. הרי זה אותו מקום שאת פרסומיו קורא המגיב ובו הוא בוחר להגיב. סימן שביעניו הוא מספיק מכובד כדי לקרוא בו. ספק אם המגיב מבין את הפרדוכס שאליו נקלע.

לעניות דעתי יש חשיבות רק לדבר אחד: האם טיעוניי מבוססים או לא. ההיסטוריה של המדע מלאה אנשים שנדחקו לשוליים ויצירותיהם הפכו לנכס צאן ברזל. ההתמקדות של המגיב בכוונותיי ובסגנוני מלמדת שלא לי יש אג'נדה אלא למגיב: לערער על פרסומי בלי יכולת להפריכם. זה סמפטום לתרבות ירודה ולאישיות מקורנפת שיעודה לשרת את המערכת הקורסת.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
הבלוף והחאלטורה של מילשטיין
  אנאליסט   17/03/13 17:45
צר לי כיבמקום להתמודד עם טענתי העדפת להתפלמס - מה שמעיד על רמת ענייניות ורצינות שאתה מסוגל לדרוש מעצמך... לפיכך אין כל תימה בעובדה כי בדברי תשובתך התחמקת מלהסביר כיצד אתה - המתיימר להציג את האמת ומנסה להציג את עצמו כחוקר אובייקטיבי, שאינו נגוע במשוא-פנים - כיצד הנך מוחק עובדות וטענות של צד שלם שכל "חטאו" שהוא חושב ההפך מאותם סובייקטים "יחידי סגולה" שאותם ליקטת בפינצטה פה ושם שרק עליהם ניתן לסמוך ורק מהם תצא תורה... לפיכך גם טענתך כאילו אני עוסק בסנון (צורה ) ולא בתוכן (מהות) מעידה על דרך הבנתך וטיפולך בטקסט כתוב (הבנת הנקרא) באופן ריגשי ובלתי ענייני! לאור התייחסותך קשה להאשים את אלו הטוענים כנגדך שיותר מאשר דבריך משקפים את המציאות ומשרתים את האמת, הם משרתים את האינטרס הפוליטי שלך כמי שמעונין להתערב ולהשפיע במרחב הפוליטי באיצטלה של חוקר והיסטוריון. מכל מקום,אם נחזור לתגובתך הרי שעיקר טענתך שלא הצלחתי להפריך ולו טיעון אחד שלך. צר לי, אך אנחנו כנראה חלוקים בשאלות מקדמיות העוסקות בשאלה מה זה מחקר ,מה זאת אובייקטיביות ומהם הקריטריונים לאמת מדעית. מכל מקום בוודאי תסכים איתי שכדי להפריך משהו צריך שיהיה משהו. כדי להפריך טיעון צריך קודם לכל שיהא מנומק ומושתת על בסיס עובדתי מוצק (וללא בחירה סלקטיבית בעובדות הנוחות לך!). הקורא הבקורתי הנאמן לדיסיפלינה המדעית שמעיין בדבריך צריך להיות משוכנע שמדובר בהצגה של עובדות הנקייה מפניות ומשוא פנים. במקרה שלך, כאשר אתה מוחק צדדים ואינפורמציה אין מנוס מהמסקנה שלא באמת ולא במחקר אובייקטיבי עניינך, כי אם במשהו זר להם - בתוצאה שנועדה מראש לשרת משהו או מישהו. באשר לאכסניה בה בחרת להציג את ה"תיזה" ה"מחקרית" שלך: ברור שעיתון המאופיין בחתירתו לסקופים איננו המקום הטבעי בו מציגים מחקרים הסטוריים וחותרים אל האמת...ממש כשם ששום יצרן תרופות לא היה מציע את מרכולתו במוסך לתיקון מכוניות, למשל! ואידך זיל גמור...
כתוב תגובה ל- אנאליסט
אנליזה לאנליסט -םחד מניתוץ אלי
  בן משה   17/03/13 16:10
כמרבית תומכי ברק אחרים שהעלו הסתייגויותיהם אינך מתייחס לגופם של דברים אותם מעלה מילשטיין. מערכת השמצות והערכות שאינן מבוססות משמשת מסתור מדיון בעובדות. החל מהעדות של לוחם הסיירת בדבר תגובתו ההיסטרית של ברק בכל הקשור לדילוג לאחור הנשמעת לי אותנטית לחלוטין ועד התנהגותו של ברק בצאלים ב' מחייבים הסבר. נכון, שקיעת האלים מכניסה לחרדות -יש להתעשת
כתוב תגובה ל- בן משה
האיכות הירודה והמביכה של
  שיודע לשאול   17/03/13 17:20
תומכי ברק מחזקת את הטיעון הבסיסי של מילשטיין, שברק עבד על כולנו ועל רבים הוא עדיין עובד.
כתוב תגובה ל- שיודע לשאול
אין ספק
  זאבי   18/03/13 20:16
לגבי דידי, מתוך מעקב אחרי האיש בהיותו שר ביטחון ובהצטרפותו המגוחכת לביבי לתרגיל ההונאה הפטתי בעניין "תחזיקו אותי" מול אירן, פלוס "עמוד ענן" ובמיוחד הבהלה שאחזה בו ב"עופרת יצוקה" וניסיונותיו להפסיק את הלחימה מהר (לפני שיקרה משהו שיפגע בו פוליטית - היו לו אז תקוות גדולות), שגרמה לחצי עבודה במבצע הזה אבל למחיר מלא לישראל, כל אלה הבהירו לי כי האיש מהווה נטל עצום על בטחון ישראל.
כתוב תגובה ל- זאבי
אנאליסט שלא למד היסטוריה
  חשדנית   17/03/13 18:39
"כדי שמחקר היסטורי יעמוד בקריטריונים הוא חייב להיות נקי מאמוציות, מאוזן, כנה וללא פניות"
אנאליסט יקר, כנראה שמעולם לא למדת כתיבה היסטורית מהי שכן אז היו מסבירים לך בשקט בשקט את העובדה הסודית הבאה - כל אחד כותב רק את מה שיש לו. ומה שיש לו זה השקפת העולם שלו. אם היית לומד היסטוריה היית יודע שה-BIAS של ההיסטוריון הם אבני היסוד של המחקר ההיסטורי שלו אפילו בלי שירגיש או יתכוון לזה. ואין בכך כל פגם. לא קיים בעולם וגם לא יהיה לעולם היסטוריון נקי מאמוציות מאוזן כנה וללא פניות. זאת אפילו בדיחה לבקש. אנחנו הרי לא רובוטים, בני אדם בנויים מסך כל החברה, התרבות, החינוך, והסביבה שלהם וזה מה שיוצא וייצא מהם החוצה ולא שום דבר אחר.
ולעניין מילשטיין - טוב שיש מישהו שמוציא לאור את מעשיו השליליים של אהוד ברק כי את סיפורי הצל"שים ומעשי הגבורה והמוח האנליטי ופירוק השעונים כבר שנים מכניסים לנו לורידים כל מלחכי הפנכה והחמורים מהתקשורת. ואם צריך איזון - אז התגובה של מילשטיין היא התגובה היחידה שמאפשרת לנו לראות את הצד השני של המטבע שנקרא ברק. וזה שהצד הזה מתגלה בחרפתו זו לא אשמתו של מילשטיין. הוא רק מוציא לאור את מה שכבר קיים במחשכים...
כתוב תגובה ל- חשדנית
חוסר הבנה בסיסי
  אנאליסט   17/03/13 20:13

כתיבתך נראית יותר כיחצ"נות לשמה, מאשר ביקורת מבוססת וקונסטרוקטיבית המיועדת להגיע לחקר האמת. מכל מקום בתגובתך חשפת את מגבלות הידע וההבנה שלך, לפחות בתחום חקר ההיסטריה והמתודולוגיה של הדיסציפלינה המדעית. מכל מקום, למקרא תגובתך ניתן להבין שאת מתכוונת למודל של סופרי החצר ששירתו קיסרים נסיכים ומלכים בעת העתיקה וימה"ב . לא שאין סופרי-חצר גם בעת החדשה (למשל, מילשטיין)אך הם אינם היסטוריונים. לידיעתך כתיבה היסטורית בימינו חייבת ועוד איך לעמוד בקריטריונים ברוריםואובייקטיביים (דיסציפלינה מדעית)ובבקורת קפדנית. לעניין הקריטריונים לכתיבה הסטורית אובייקטיבית זה הריני מפנה אותך לפרשת תדי כ"ץ על הטבח, כביכול, שערכה חטיבת אלכסנדרוני בערבים בטנטורה, במהלך מלחמת העצמאות. גם בית המשפט וגם ועדת בדיקה אקדמית ומקצועית של אוניברסיטת חיפה קבעו שמדובר בזיוף! מה שמוכיח שגם כתיבה הסטורית חייבת לעמוד למבחן קפדני וללא קריטריונים הרי כל אחד יכול היה לכתוב את כל אשר עלה על רוחו. פרשת טנטורה היא רק דוגמה אחת מיני רבות. באשר לטענתך כי מילשטיין מוציא לאור רק את הצד האפל של ברק - היא הנותנת: מי שתחת איצטלה של חוקר מגלה רק צד אחד (ואין זה משנה אם זה הצד השלילי או החיובי הוא מעיד יותר על עצמו (מילשטיין) מאשר על מושא "מחקרו" (ברק). במילים אחרות: את בעצמך חיזקת את טענתי ומסקנתי שמה שמוציא מילשטיין תחת קולמוסו הינו תוצר חד צדדי וקיצוני, כדי כך שצד שלם פשוט נמחק ומושתק ! והתוצאה היא שמסכת ה"עובדות" המוצגת על-ידו איננה משקפת מציאות ריאלית אלא את המציאות הנפשית (הלוך הנפש) של מילשטיין עצמו - דהיינו: את המוטיבציה והאינטרס הסובייקטיבי שלו. צר לי שה"חשדנית" שבך איננה באה ממקום של ספקנות מיתודית החיונית כל-כך לתהליך אובייקטיבי לצורך חקר האמת, אלא ה"חשדנית" שבך משמשת אותך לניגוחי-סרק לצורך יחצ"נות שטחית ואהדה למי שדיעותיו מוצאות חן בעינייך.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
חחח פון רנקה היה גאה בך
  חשדנית   17/03/13 22:39
אתה חוזר על השטויות שלו כמו תוכי. אין אמת היסטורית אובייקטיבית זה לא קיים. הכל עניין סובייקטיבי ותלוי בהיסטוריון שכותב את ההיסטוריה ובסביבה התרבותית שלו ובבחירות שהוא עושה. אפילו נושא העבודה ההיסטורית הוא סובייקטיבי. באיזה אירועים לבחור מתוך אינסוף אירועים שאפשר לכתוב עליהם זו החלטה סובייקטיבית של ההיסטוריון. מילשטיין בחר לכתוב על אובייקט מסויים וזו הבחירה שלו ומה שיישאר לדורות הבאים זו הבחירה האישית שלו. בדיוק כמו המחבר המקראי שבחר לכתוב על אירועים מסויימים והתעלם מאחרים. קח לדוגמא את מחבר ספר דברי הימים, הוא החליט להתעלם מסיפור דוד ובת שבע בגלל הגישה החיובית שלו לדוד. אם ספר שמואל לא היה משתמר אז לא היינו יודעים בכלל על פרשת בת שבע. קח לדוגמא את יוספוס פלאביוס שמעיד על עצמו שהוא כותב את ההיסטוריה כפי שהייתה וכפי שראה אותה בעיניו. האם הוא היה אובייקטיבי? ברור שלא. הוא כתב הכל מנקודת המבט שלו וכדי להגן על עצמו מביקורת, שאכן הגיעה בזמנו אבל לא שרדה אל זמננו...ועוד, אם אתה מכיר את המושג 'ראשומון' אתה בוודאי יודע שעל אותו אירוע ספציפי יכולות להיות כמה וכמה גירסאות מהאנשים שנכחו בו באותו הזמן וכל אחד בטוח שהגירסה שלו היא הנכונה. בקיצור, ההיסטוריון תמיד ולעולם לא יהיה אובייקטיבי וגם אין לדרוש ממנו מה שלא קיים. לגבי דרך ההצגה של ברק - מילשטיין בחר בדרך ההצגה שבחר. הוא ההיסטוריון והוא הקובע.
כתוב תגובה ל- חשדנית
חשדנית מבלבלת ומבולבלת
  אנאליסט   18/03/13 09:43

הביטוי "חחח" מהווה נימוק רק אצל אלו שאין להם נימוקים יותר טובים... מכל מקום, את עושה סלט ומבלבלת את היוצרות, כדי כך שאינך עושה הבחנה בין דיעה לידיעה ובין פרשנות לעובדה והכל כמובן לצורך ההגנה הרופסת והמתרפסת של סיפורי הפולקלור (נוסח מילשטיין). כאשר מדובר בחקר ההסטוריה יישום הכללים המדעיים והבקורתיים צריכים להיות מוקפדים במיוחד בדיוק מהסיבה שמדובר בקרקע נוחה למניפולציות ולסילופים. אצל מילשטיין הדברים כה מגמתיים עד כדי כך שאין צורך לא בשרלוק הולמס ואפילו לא בזכוכית מגדלת! בכל אופן הויתור הגורף שעשית על הקריטריונים של כתיבה מדעית כבר חשף אותך כמי שהאמת איננה רלבנטית לגביה וכפישכבר ציינתי בתגובתי הקודמת תגובתך איננה יותר מאשר דברי יחצנ"ות שטחית שאין מאחוריהם כל רצון כנה ומחייב להגיע לחקר האמת.

כתוב תגובה ל- אנאליסט
"אנחנו לא רובוטים"
  אליקים   18/03/13 08:36
שלום לחשדנית. רק הערה אחת קטנה: אנחנו כן רובוטים... תבדקי את זה בצורה אובייקטיבית ותיווכחי...
כתוב תגובה ל- אליקים
ad hominem כהלכתו! כשל לוגי
  זאבי   18/03/13 21:15
דבריך "אנאליסט" מהווים דוגמת "טקסט-בוק" לכשל לוגי בתגובה לטיעון. אתה מתרכז בגופו של הטוען ולא בטיעונו. היכן הוא מפרסם, האקדמיה דוחה או לא, חלטורה וכו אלה התקפות אישיות שאינן מתמודדות עם דברי דר' מילשטיין ולכן אין להם ערך!!!
מכך יש ללמוד שאינך מסוגל להתמודד עם הטיעונים שלו באופן ענייני!
כתוב תגובה ל- זאבי
52
אורי,אם רבין כשלון, וברק כשלון
  בן הארץ2   17/03/13 15:07
וששת הימים כשלון ויום כיפור כשלון ואביב נעורים כשלון, למה לעזאזל אתה משווה ?! מלחמה זה משחק דמקה ?! המצב היום שהכל סגור לפיTQM ומצגות פאואר פוינט ולא מעיזים לעשות דבר ?
כתוב תגובה ל- בן הארץ2
תפקוד לקוי
  אורי מילשטיין   17/03/13 15:26
מבחינת התוצאות מלחמת ששת הימים בוודאי שאינה כישלון. אך המערכת בתפקדה באופן לקוי. לאי חשיפת ליקויים יש מחיר. את מחיר אי חשיפת הליקויים של מלחמת ששת הימים שלמנו במלחמת יום הכיפורים. ואת מחיר תרבות אי חשיפת הליקויים אנחנו משלמים בויתור על נכסים לאומיים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
ודאי. אבל עודף תחקור וביקורת
  בן הארץ2   17/03/13 16:21
מביאים לשיתוק.
אם תגיד לאשתך שהיא מכוערת ולילדיך שהם מכוערים ולחבריך שהם מכוערים, אולי תכתוב פרק חדש באסתטיקה, אבל תשאר בלי משפחה ובלי חברים.
כלב חוטף מכה, מייל וממשיך הלאה. בן אדם יכול לשקוע בתאוות תחקור, מסקנות, יללות ורחמים עצמיים.
אני ותיק במילואים וראה איך צה"ל, בהשפעת פו"ם ברק ודומיו, נהיה אינטליגנטי, אנליטי, מתחקר - אך פחדן וחסר תנופה והעזה.
תן לי את הרוח של אביב נעורים ואני מותר על שלוש אוגדות.
גם היסטוריונים ותחקירנים נגטיבים מסרסים את הצבא.
כתוב תגובה ל- בן הארץ2
ביקורת
  אורי מילשטיין   17/03/13 17:03
אכן ביקורת עלולה גם לדכא ולהוריד מוטיבציה אך בלי ביקורת המערכת לבטח תקרוס. לפיכך יש להיות מודע לבעיה ולפתח תרבות ביקורתית זבה חשיפה וביקורת הן חלק מובנה מן המערכת. את הפתרון שלי נסחתי באפילוג לספרי "עלילת דם בדיר יאסין - הספר השחור"
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
53
פרק רביעי מתוך ספר של יתפרסם
  עין אחת   17/03/13 16:49
אורי מילשטיין כתב:
לכל המתענינים לרכוש ולא לרכוש: הפרסום כאן ב"מחלקה ראשונה" הוא הספר וכולם מקבלים אתו בחינם, גם בעל "עיון אחת". יש מגיבים ויש קוראים ונושכים שפתיים. בחודשים הבאים לא יצא לאור שום ספר שלי במתכונת רגילה על אהוד ברק. ומה יהיה אחר כך: אלוהים גדול.

השבוע אמור להופיע ספר חדש שלי "הופקרו למוות" על פרשת ניצנים במלחמת העצמאות. הוא יופץ בחנויות ומי שירצה יקנה. ולכל המתענינים: רק הפסדתי כסף מפרסום ספרים וכנראה כך יהיה בעתיד. זאת תרומתי הצנועה, גם הכספית, במאבק על יישום תרבות לקח במדינת ישראל

הבנתם את זה.....
יואב יצלק הבנת את זה....
מישהו מטעה , או שאני טועה?
כתוב תגובה ל- עין אחת
טעות דפוס
  עין אחת   17/03/13 17:02
הכונה יואב יצחק הבנת את זה ולא משהו אחר
עם יואב יצחק הסליחה.
כתוב תגובה ל- עין אחת
יש לך בעיות של הבנת הנקרא
  שיודע לשאול   17/03/13 17:11
מה שמילשטיין כתב ברור כשמש והטרחנו שלך מראות שהוא צודק
כתוב תגובה ל- שיודע לשאול
54
המרמרה - את מי מילשטיין ...
  אנאליסט   17/03/13 20:32
פרשת ה"מרמרה" - את מי אורי מילשטיין משרת, או את מי לא יתקוף? לצורך המענה לשאלה המרתקת הזאת (כחומר למחשבה) אפנה את הקוראים לתגובת "הבקורתית" (מספר 30) - לנוחיותכם אני מרשה לעצמי לצטט את תגובתה: " ומה על ה"צדיק" אשכנזי שניהל את המבצע?! אני תוהה האם מילשטיין המתיימר לייצג את האמת יכתוב קצת על אשכנזי (מיריביו המרים של ברק). נראה לי שלפני שזה יקרה יצמחו שערות על כף ידי... "
וכל מילה נוספת מיותרת - ודי לחכימא ברמיזא!

כתוב תגובה ל- אנאליסט
גבי אשכנזי
  אורי מילשטיין   17/03/13 21:31
בחיים לא נפגשתי עם גבי אשכנזי ולא היה לי שום קשר ישיר או עקיף איתו. מתחקרת שלי בקשה לראיין אותו לספר הנוכחי על אהוד ברק והוא סרב. אם אכתוב על פרשה הקשורה לאשכנזי אטפל בו באופן ביקורתי כפי שאני מטפל בכל נושא. ראוי לזכור ש"ביקורתי" אינו בהכרח שלילי. ביקורת בהקשר זה היא אנליזה בלועזית ומקורה בביטוי היווני "אנליטיקה" שמשמעותו לחתוך, דהיינו לא להסתפק רק בכליפה אלא לרדת לשורשם של דברים.

אשר למה שכתבה/כתב "הביקורתית". אני משער שאני יודע מי הוא ואם אני מנחש נכון, אני מתפלא שהוא כתב מה שכתב.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
"כליפה"?....ואתה סופר????
  ajn   17/03/13 23:57
קליפה. יקירי. קליפה.
כתוב תגובה ל- ajn
סופר ודיסלקט
  אורי מילשטיין   18/03/13 14:50
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
שקרן !אשכנזי מודר מניהול המבצע
  חשדנית   17/03/13 21:56
הרמטכ"ל אשכנזי הודיע במפורש, בפורום השביעייה שנערך ב-26.5.10 (יום לפני שביבי יצא לפגישה עם אובמה שבוטלה), כי (עמ' 79 בדו"ח המבקר): "זה לא יהיה אירוע קצר, זה יהיה אירוע מתמשך. מי שרוצה לעשות מזה דרמה - יש פה חומר בעירה...אין לי ספק שיופעל שם כוח, שזה יהיה ברור. האנשים יתעמתו איתנו. אני חושב שזאת אשליה לחשוב שאם עכשיו עשרים איש יצנחו על אוניה שבה יש כארבע מאות איש ימחאו להם כפיים. הם יאבקו איתם".

הרמטכ"ל גם הזהיר בדיון שנערך ב-22.5.10: "עמידה במשימה כפי שהוגדרה לצה"ל תביא, בדרך הפעולה המתוכננת [מי שתכנן זה ברק], לעימות עם המפליגים הזרים וליצירת פרובוקציה שתכליתה הישג תודעתי וליבוי הביקורת הקיימת ממילא על מדינת ישראל".

אשכנזי כמובן הזהיר מתכנית הפעולה שנבחרה על ידי ברק אבל זאת הייתה הנחתה מלמעלה (משר הביטחון) ולכן לא יכל להתנגד.

למעשה כל ההחלטות של רה"מ ושר הביטחון בעניין המרמרה נתקבלו ביניהם בפגישות ב-4 עיניים בלי לרשום פרוטוקול ובלי לדווח לשרים. בית המשפט היה אומר על זה 'העלמת ראיות' וגם מבקר המדינה העיר בדו"ח שלו על המשט(עמ' 69):

"בביקורת עלה כי מפגשים ודיונים בהקשר זה בדרג המדיני נערכו בארבע עיניים (לדוגמא ראש הממשלה-שר הביטחון, ראש הממשלה-שר החוץ), ללא כל נייר מטה מוקדם או היערכות פורמלית מתועדת. לא ברור אם ואילו החלטות התקבלו במסגרתם. וגם אם נתקבלו החלטות באותם מפגשים הרי שהן לא סוכמו בכתב. מתוך כך לא ברור מה הבינו וידעו השרים שלא היו בדיונים שנערכו בארבע עיניים בנוגע למשט הטורקי..

כתוב תגובה ל- חשדנית
ביברק מידרו גם את בוגי יעלון
  חשדנית   17/03/13 22:02
יעלון מסר למבקר כי 3 פעמים ביקש מאת ראש הממשלה לזמן את ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי לדיון בעניין המשט אבל ביבי אמר: "כן, כן צריך להכין" אבל לא עשה כלום. מאוחר יותר נאמר לו כי רה"מ רוצה שהטיפול במשט יתבצע אך ורק על ידי מערכת הביטחון.

יעלון הוסיף כי "אני יכול להגיד ששר הביטחון טירפד כל דיון. הוא טען שזו אחריותו ושהוא מופקד על זה" (עמ' 93 בדו"ח).

"ב-25.4 הייתה אצלי ישיבת התנעה אבל מרגע שעצרו אותי נמנעתי מלטפל".

כל זה לא מנע מברק מלהאשים את בוגי יעלון באחריותו, כממלא מקום ראש הממשלה, בתוצאות הקשות של המשט מייד למחרת הפעולה...


כתוב תגובה ל- חשדנית
55
יחצ"נית של אשכנזי "הצדיק"
  אנאליסט   18/03/13 02:16
שקרן זה אשכנזי - ראי התנהלותו בפרשת המסמך המזוייף - פרשת הרפז, לרבות שינויי גירסאות מול חוקרי המשטרה. בכל מקרה שימוש מתלהם שלך במילים כמו "שקרן" איננו מהווה נימוק, ויותר גרוע הוא מעיד עליך ותרבות הדיון שלך כמו-גם על לחץ והיסטריה שכנראה לקית בהם לנוכח ערוותו של מי שאת/ה מיחצנן. חשדנית-יחצ"נית - הייתי בטוח כבר מזמן שאתה גורם מוסמך מטעמו של אשכנזי ול"ו "צדיקיו". "כתבי הקודש" שאימצת ומהם אתה מצטטת (באופו סלקטיבי ומעוות ) מוכיחים את דבקותך ומסירותך לאמת ורק לאמת - ל"אמת" של אשכנזי כמובן. כל ילד יודע היום מי ניסה לחתור כנגד מי ולשם כך די לנו בשני מבקרי מדינה שתמכו בחקירה פלילית כנגד ה"צדיק" אשכנזי וחבר מרעיו וכן המלצת הפצ"ר שכבר פתח בחקירה פלילית נגד אשכנזי וארז וינר. פרשת המרמרה איננה מהווה חלק בלתי נפרד מהתנהלותו הבלתי מקצועית של אשכנזי וכרמטכ"ל חתרן. גם הדו"ח של כב' השופט טירקל איננו משחרר אותו מאחריות ומדבר בעד עצמו.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
הפוסל במומו פוסל.
  חשדנית   18/03/13 10:48
אנאליסט מדבר על יחצ"נים בשעה שהוא בעצמו מייחצן בדבקות יתרה את אהוד ברק. למעשה אני מתחילה לחשוד שמדובר בברק עצמו שכותב כאן בכינוי אנאליסט. עכשיו שפטו בעצמכם את הרמה של הרמאי הזה ותראו - זה הסגנון של ברק, לשקר לרמות לסובב את האמת כך שתתאים לו ולמטרותיו. הוא מתעלם מכך שמילשטיין לא רק מספר לנו מה היה אלא מספק גם את המקורות שלו לדברים הנאמרים (הקלטות של העדים דוגמא אחת). 'אנאליסט' מתעלם מכל זה מפני שנוח לו להתעלם ממה שסותר את דבריו. לגבי אשכנזי מעולם לא ראיתי או דיברתי אתו מעולם לא היה לי קשר אתו לא בכתב ולא בע"פ. אין לי שום קשר לא בעבודה ולא קשר חברתי או משפחתי עם אף אחד מכם, מהברנז'ה שלכם, מהצבא או מהתקשורת וזו הסיבה העיקרית לכך שאני מסוגלת לראות אתכם ואת המעשים שלכם בעיניים לא משוחדו,ת מהפינה הקטנה שלי....
לגבי הרפז - ברור כשלג שאהוד ברק שלח את הרפז (יוצא הסיירת בעצמו) כדי לרגל בלשכת אשכנזי. הרפז הוא סוכן כפול והוא עבד עבור ברק. זאת הסיבה שהוא יכל למכור לאשכנזי כל מיני 'סודות' שהגיעו מלשכת ברק. גם אין פלא שברק מיהר להשמיד את כל הקלטות הקשורות בהרפז. הוא פשוט לא רצה להפליל את עצמו.
אגב, זו לא הפעם הראשונה שברק משמיד מסמכים שיכולים להפליל אותו. כל המסמכים של פרשת צאלים ב' מעידים על כך במקום שבו הם הושמדו !!!
כתוב תגובה ל- חשדנית
חשדנות לצורך יחצ"נות
  אנאליסט   18/03/13 16:00




לעניין מומים ופסילות אני מודה: אני קטן לידך - הרי זה תחום התמחותך... אבל בניגוד אלייך אני מוכן לשמוע בקורת (אפילו היא נוקבת על ברק)ובלבד שלא תושתק ההערכה שרוחשים לברק הן בארץ והן מחוצה לה. הויכוח הנטוש ביני לבין מילשטיין ממוקם ברמה העקרונית-מתודולוגית של המחקר ואין לכך כל קשר לברק. אכן אני עומד על כך שבתוך מסגרת המתיימרת להיות מחקרית יובאו לפני הקוראים כל הצדדים ויינתן מקום ראוי למיכלול העובדות הרלבנטיות לעניין הנדון. לעומתי את כלל לא מעוניינת לשמוע את הצדדים החיוביים שקיימים בברק, אלא את מעוניינת לשמוע רק דברים שליליים על ברק - מה שמעיד על גישה אינטרסנטית שאיננה יכולה לעלות בקנה אחד עם חתירה להבנה אמיתית של המציאות - ומכאן שגישתך מתאימה יותר ליחצ"נות מאשר לתחום האמת המחקרית. יתרה מכך, על-פי דברייך שלך אין בכלל מציאות, כי הכל סובייקטיבי (פרשנות)ומכאן גם ברור שאין שום מקום לויכוח כמו גם לטיעונים שאת/ה טוען/ת, כי בהעדר רצפת עקרונות וכללים אובייקטיביים לא ניתן להפריך או לאושש תיזה (א"ב של מתודולוגיה מדעית). לסיום וכשירות לקוראים אין לי אלא להביא בשנית את אחת מתגובותיי - גם מאחר וניכר שאת מתקשה לרדת לשורשם של הדברים.
"כתיבתך נראית יותר כיחצ"נות לשמה, מאשר ביקורת מבוססת וקונסטרוקטיבית המיועדת להגיע לחקר האמת. מכל מקום בתגובתך חשפת את מגבלות הידע וההבנה שלך, לפחות בתחום חקר ההיסטריה והמתודולוגיה של הדיסציפלינה המדעית. מכל מקום, למקרא תגובתך ניתן להבין שאת מתכוונת למודל של סופרי החצר ששירתו קיסרים נסיכים ומלכים בעת העתיקה וימה"ב . לא שאין סופרי-חצר גם בעת החדשה (למשל, מילשטיין)אך הם אינם היסטוריונים. לידיעתך כתיבה היסטורית בימינו חייבת ועוד איך לעמוד בקריטריונים ברוריםואובייקטיביים (דיסציפלינה מדעית)ובבקורת קפדנית. לעניין הקריטריונים לכתיבה הסטורית אובייקטיבית זה הריני מפנה אותך לפרשת תדי כ"ץ על הטבח, כביכול, שערכה חטיבת אלכסנדרוני בערבים בטנטורה, במהלך מלחמת העצמאות. גם בית המשפט וגם ועדת בדיקה אקדמית ומקצועית של אוניברסיטת חיפה קבעו שמדובר בזיוף! מה שמוכיח שגם כתיבה הסטורית חייבת לעמוד למבחן קפדני וללא קריטריונים הרי כל אחד יכול היה לכתוב את כל אשר עלה על רוחו. פרשת טנטורה היא רק דוגמה אחת מיני רבות. באשר לטענתך כי מילשטיין מוציא לאור רק את הצד האפל של ברק - היא הנותנת: מי שתחת איצטלה של חוקר מגלה רק צד אחד (ואין זה משנה אם זה הצד השלילי או החיובי הוא מעיד יותר על עצמו (מילשטיין) מאשר על מושא "מחקרו" (ברק). במילים אחרות: את בעצמך חיזקת את טענתי ומסקנתי שמה שמוציא מילשטיין תחת קולמוסו הינו תוצר חד צדדי וקיצוני, כדי כך שצד שלם פשוט נמחק ומושתק ! והתוצאה היא שמסכת ה"עובדות" המוצגת על-ידו איננה משקפת מציאות ריאלית אלא את המציאות הנפשית (הלוך הנפש) של מילשטיין עצמו - דהיינו: את המוטיבציה והאינטרס הסובייקטיבי שלו. צר לי שה"חשדנית" שבך איננה באה ממקום של ספקנות מיתודית החיונית כל-כך לתהליך אובייקטיבי לצורך חקר האמת, אלא ה"חשדנית" שבך משמשת אותך לניגוחי-סרק לצורך יחצ"נות שטחית ואהדה למי שדיעותיו מוצאות חן בעינייך."
כתוב תגובה ל- אנאליסט
תכפיל תכפיל אולי זה יעזור..
  חשדנית   18/03/13 16:54
אנאליסט, אתה אפילו לא שם לב שהעניין שאתה יוצא נגדו אתה בעצמך משתמש בו בכדי לטעון את טענותיך. כתבת "אני מוכן לשמוע בקורת (אפילו היא נוקבת על ברק) ובלבד שלא תושתק ההערכה שרוחשים לברק הן בארץ והן מחוצה לה".
מה שיוצא מכך זה:
1. יש לך דעה מוקדמת על ברק ואינך מסכים שיערערו אותה
2. הדעה המוקדמת שלך מבוססת על 'הערכה שרוחשים לברק בארץ ובחו"ל'
3. וזה בעצם העניין שמילשטיין מנסה לחשוף כאן. ההערכה שרוחשים לברק נובעת משקרים מניפולציות ורמאות שהוא מבצע בדיוק בשביל זה ש'יעריכו' אותו בארץ ובחו"ל
4. מילשטיין מביא כאן הוכחות לסוג זה של מניפולציות
ומפרק אותן אחת לאחת. כמו אבני יסוד של סטיגמה שחושפים לאור השמש, מפרקים, בודקים ובוחנים ובסוף מתגלה שהכל היה אחיזת עיניים
5. המילים הגבוהות שלך והניסוח הכביכול מדעי לא עוזרים לך במלאכת השכנוע. ההפך, הן חושפות את הפלצנות שלך.
6. וגם אם תכתוב אלף פעם יחצ"נות, היחצ"ן היחיד פה הוא - אתה !
כתוב תגובה ל- חשדנית
מי מעדיף פולקלור?
  אנאליסט   19/03/13 10:08
נסיונך להאשים אותי בדעה קדומה הינו פאתטי ותו לא!הרי כל מי שקרא בעיון את דבריי הבין היטב שבעוד אני מוכן להקשיב לכלל הדיעות והעובדות (משני הקטבים)דווקא את היא זאת הנתפסת בחוסר סובלנות אינטלקטואלית ובדיעה מוקדמת כאשר אינך מוכנה להקשיב לצד מאוד מסויים של עובדות - הינך מסרבת להכיר במציאות מורכבת הכוללת את כלל העניינים והעובדות הרלבנטיים לעניין הנדון. שנית, דעתי האישית (גם אם יש לי כזאת) כלל איננה רלבנטית לדיון המתודולוגי-מחקרי (ובכל מקרה ברור שכל אדם רשאי להחזיק בדיעה ככל שאנו חיים במרחב דמוקרטי).מה שכן רלבנטי הוא שמי שמתיימר להציג את עצמו כחוקר והיסטוריון צריך להכיר בכללים ובקריטריונים אובייקטיביים ומחייבים. שאם לא כן אין מדובר אלא בגיבוב של פירורי עובדות וסיפורי-פולקלור - שמהם מאלצים אח"כ מסקנות נבובות. בסופו של דבר, את - במו-ידייך את סותרת את עצמך ומושכת את השטיח מתחת לרגלייך שלך: מאחר שעל-פי תפיסתך אין מקום לאובייקטיביות בחקר ההסטוריה (הכל סובייקטיבי), הרי מכאן נובע גם שלכל הטיעונים שלך גם כן אין תוקף אובייקטיבי - מצב המשמיט ומבטל כל אפשרות לקיומו של דיון אמיתי וביקורתי - אלמנט שהוא לחם חוקו של המחקר המדעי. בכל הכבוד, אינך יכולה להחזיק במקל בשני קצותיו: גם לטעון שאין דבר כזה קריטריונים אובייקטיביים וגם להמשיך ולהמטיר על הקוראים ללא הרף טיעונים וחומרים שנועדו להוכיח את צידקתך. אז תחליטי... כפי שכבר כתבתי ללא קריטריונים וכללים אובייקטיביים אין משמעות למחקר ואין כל משמעות למושג "אמת" - מי שמאמץ גישה אנטי מדעית מעין זאת מצהיר כי הוא מוותר על קיומה של מציאות ריאלית ומעדיף את הפולקלור והיחצ"נות על-פני האמת.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
אני אסביר לאט,אולי תצליח להבין
  חשדנית   19/03/13 18:08
1. כל מחקר היסטורי הוא סובייקטיבי, בין אם במודע ובין אם לא.
2. כל חוקר בוחר בעצמו את נושא המחקר שלו. גם אם יבחר לכתוב על 'כל כשליו של ברק' זו זכותו. אין שום חובה לאזן ולהראות את הצדדים החיוביים. את נושא המחקר שלו ודרך הגשתו רק ההיסטוריון קובע.
3. כל חוקר מנסה לשכנע את הקוראים באמיתות התיזה שלו ולכן יביא עדויות וחומרים וכמה שיותר, כדי להצדיק את טענותיו. זה חלק מהמחקר.
4. המושג 'אמת' לא קיים. אין אמת אובייקטיבית אבסולוטית. כל 'אמת' היא יחסית כפי שהראתי לעיל במושג 'ראשומון'.
5. אני מבינה שכואב לך שמילשטיין חושף את מערומיו של נשוא הערצתך. תשתה מים. תרגע. החיים לא קלים.
כתוב תגובה ל- חשדנית
56
יחצ"נות של אשכנזי ה"צדיק"
  אנאליסט   18/03/13 02:36
ראו תגובות קודמות. מה שברור שכמו מילשטיין האמת שלך ושל אשכנזי ידועה מראש ולכן לא הבאת את דו"ח טירקל ודו"ח הרפז. בוגי יעלון גם הוא "צדיק" לא קטן ולא תמים, אלא שכל מי שעמד מול ברק הוא צדיק וכל מי שתמך הוא בוגד ולכן כמובן שאין להתייחס לכך שהוכח שאשכנזי הוא שקרן עם חשדות שידע ואיגן קמפיין חתרני כנגד הדרג המדיני בהיותו לובש מדים , תוך עבירה על חוק יסוד: הצבא וחשד לעבירות פליליות חמורות נוספות (בידוי ראיות, זיוף מסמך, מרמה, הפרת אמונים ועוד). עמירם לוין (שמילשטיין אהב להסתמך עליו) הגדיר את התנהלותו של אשכנזי "הצדיק" כראש מאפיה (!!!) - לא פחןת ולא יותר. אבל את האמת הזאת כנראה לא נזכה לשמוע מפיכם - לא ממך (החשדנית) ולא מילשטיין (ה"היסטוריון") מהסיבה שכנראה יש לשניכם התחייבויות חזקות הקודמות לאמת ודי לחכימא ברמיזא!
כתוב תגובה ל- אנאליסט
'אנאליסט' נחשפת !!
  חשדנית   18/03/13 18:00
אתה יחצ"ן בזוי. הנה מה שמצאתי ב-IP שלך (81.218.91.170):
nationalgeographic.co.il
מתיימר לבקר את מילשטיין כביכול על רקע 'דסציפלינות מדעיות'..אבל הלכה למעשה מגן על ברק בכל מקום ברשת. לא אתפלא אם יתברר שאתה בעצמך הוא האובייקט שעליו אתה מגן בכזה שצף קצף!
כתוב תגובה ל- חשדנית
החשדנית כמפכ"ל
  אנאליסט   19/03/13 12:14

סגנון הכתיבה הגס והמתלהם שלך כמו השימוש בביטויים מעליבים ומכפישים יותר מאשר הם מעידים עליי הם מעידים עלייך . שימוש בביטויים כמו: "שקרן" או "פלצני" איננו מהווה דרך המאפיינתאדם המאמין בצידקת טיעוניו. אילו היו לך טיעונים ענייניים וחזקים דיים וודאי שלא היית נזקקת לשפה כה "עשירה" וצעקנית. מה ששוב מוכיח שכאשר נגמרים הטיעונים זורקים בוץ ומיידים אבנים . והנה כעת הפכת מסתם חשדנית למי שמתיימרת לחשוף את דיעותיהם של בני הפלוגתא שלך . האם אני כעת צריך לחשוש ממך? לנוכח התנהלותך הכוחנית הייתי אומר שלו הייתה מוקמת משטרת מחשבות ודיעות ניתן להניח שהיית זוכה לתפקיד בכיר אם לא לבכיר שבתפקידים - לתפקיד המפכ"ל...
כתוב תגובה ל- אנאליסט
כשאין תשובות לעניין, מתחילים
  חשדנית   19/03/13 17:34
להגיב לגופו של מגיב...
כתוב תגובה ל- חשדנית
אולי קצת חשד לגבי דרכך?
  משקיפה   19/03/13 21:42
תנסי קצת להיות בקורתית כלפי עצמך. התבטאויותייך לא פעם גולשות למקומות לא ענייניים ורגשניים. זה לא בושה לקבל גם עמדות שונות ולהשתכנע. אנאליסט מתנסח ברור ,הגיוני ובד"כ שומר על קו ענייני. נסי לתקן להבא וקולך יהיה אולי יותר מתון, יותר ענייני ויותר משכנע.
כתוב תגובה ל- משקיפה
57
חשדנית מבלבלת ומבולבלת
  אנאליסט   18/03/13 02:56
הביטוי "חחח" מהווה נימוק רק אצל אלו שאין להם נימוקים יותר טובים... מכל מקום, את עושה סלט ומבלבלת את היוצרות, כדי כך שאינך עושה הבחנה בין דיעה לידיעה ובין פרשנות לעובדה והכל כמובן לצורך ההגנה הרופסת והמתרפסת של סיפורי הפולקלור (נוסח מילשטיין). כאשר מדובר בחקר ההסטוריה יישום הכללים המדעיים והבקורתיים צריכים להיות מוקפדים במיוחד בדיוק מהסיבה שמדובר בקרקע נוחה למניפולציות ולסילופים. אצל מילשטיין הדברים כה מגמתיים עד כדי כך שאין צורך לא בשרלוק הולמס ואפילו לא בזכוכית מגדלת! בכל אופן הויתור הגורף שעשית על הקריטריונים של כתיבה מדעית כבר חשף אותך כמי שהאמת איננה רלבנטית לגביה וכפישכבר ציינתי בתגובתי הקודמת תגובתך איננה יותר מאשר דברי יחצנ"ות שטחית שאין מאחוריהם כל רצון כנה ומחייב להגיע לחקר האמת.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
"שיטות מדעיות"
  אורי מילשטיין   18/03/13 18:48
לפי הפילוסוף של המדע תומס קון, מדעי החברה והרוח אינן בכלל מדע. אבל יש כמובן גם גישות אחרות. לעניות דעתי "שיטות מדעיות" מצביעות על אסכולה מדעית-אוניברסיטאית אך השימוש בהן אינו פרמטר להוכחה בדבר אמיתות טיעון. ניתן להגיע לאמת גם ללא שום מתודה, באופן אינטואיטיבי טהור. בעקבות הפילוסוף של המדע קרל פופר, חקר האמת אינו שם את הדגש על האימות אלא על ההפרכה ובוודאי לא על מתודות האימות. לפיכך מרגע שאני או אחרים טוענים טענה ביחס לאהוד ברק או לכל נשוא מחקר אחר, על המבקר להפריך את הטיעון ולא לבדוק בכלל להתיחס למתודה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אורי, בבדיקת אמינות מחקר
  זאבי   18/03/13 21:33
המתודה מאד חשובה, כי המתודה היא הכלי להפקת התוצאות ומהן המסקנות. במדעי הטבע בוודאי, אך גם במחקר היסטורי. חשוב הרי כיצד הגעתה לתפיסה על אודות העובדות. האם ע"י ראיונות אישיים או עיון בעיתונות או אולי ע"י עיון במכתבים מוכמנים או יומן אישי מוסתר, שהתגלה. לכן בחינת המתודה שלך לגבי ברק חשובה.
כתוב תגובה ל- זאבי
זאבי, המתודה חשובה לחוקר לא
  אורי מילשטיין   18/03/13 22:57
למבקר. בעזרת מתודה יעילה החוקר יגיע לתוצאות אופטימליות. אך המבקר אם אינו מורה או מדריך של החוקר צריך להתענין לעניות דעתי בשאלה האם הטיעונים מבוססים ולא איך הושגו. לפיכך עליו לבדוק את הלוגיות של הטיעונים והאם הם מתאימים למציאות הנחקרת. ההתאמה למציאות אנלוגית לניסוי במדעי הטבע.

אשר לי: הגעתי לממצאי במחקר על אהוד ברק על פי מקורות אלה: מסמכים ראשונים לרבות סודיים כמו התחקירים בסיירת מטכ"ל אחרי המבצע, פרסומים גלויים (מחקרים, ספרים ומאמרים) וראיונות ואת כולם חשפתי בהערות הנלוות. אם מישהו מקיר מתודה יעילה אחרת, ינסח אותה.

יש אנשים הסבורים שאחד הפרמטרים של מאמר מדעי היא שפתו הבלתי מובנת לרוב האנשים. אני אינני סבור כך. לעניות דעתי מאמריהם של רוב אנשי האקדמיה נכתבים בשפה "מדעית", כביכול, כי הם מתקשים בניסוח.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אנאליסט, אתה צודק!
  מי שמשתעשע   18/03/13 18:51
אני מוכרח לגלות כאן שאתה, וכל אלה שטוענים כמוך, שמילשטיין הוא מגמתי, שהוא שונא את ברק, שכל העובדות שהוא מציג וכל המסקנות שהוא מביא מהן, בשקר יסודן - צודקים בהחלט. אני מרשה לעצמי סוף סוף לגלות שהריב בין השניים התחיל לא מהיום. עוד בהיותם נערים הם רבו על אותה בת, קנאו זה בזה, אפילו החליפו מכות, ורק חבריהם הצליחו להפריד ביניהם. מילשטיין נשבע להתנקם בברק ועקב אחר מעשיו וחיכה לשעת כושר להשחיר את פניו. זאת הסיבה שהוא המציא את כל הסיפורים על אופיו הבעייתי (בלשון המעטה) של ברק, על שקריו, על רשלנותו בהכנות ובסיום תרגילים ומבצעים, עוד ועוד. זהו!
כתוב תגובה ל- מי שמשתעשע
אנאליסט תגובתי ל-52 תבהיר ש
  זאבי   18/03/13 22:11
חבל על השצף קצף שלך על כל מי שחולק עליך. אינך ענייני וזה מרוקן את דבריך מחשיבות. אלה שעדין מגיבים לך נגררו לשיח חסר המשמעות שלך. אגב, לא הייתי "נופל מהכיסא" אם אתה אהוד ברק.
כתוב תגובה ל- זאבי
אם אנאליסט הוא אהוד ברק
  אורי מילשטיין   18/03/13 23:06
הרי אופן התנסחותו מבססאת טיעוניי. יחד עם זאת, לברק יש מספיק כסף כדי לשכור אדם שיתמודד עם טיעוניי. אבל כמו במקרים אחרים הוא שוכר אנשים חסרי ערך, וכך נראים הטיעונים של אנאליסט.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
איבוד עשתונות של צ'יזבטיונר?
  אנאליסט   19/03/13 03:19

ה"חוקר" מילשטיין ממשיך בלהטוטיו וכעת הוא החליט להחליף כובע כאשר הוא משתמש בכוח הניחוש המפוקפק שלו - כאשר הוא מגדיר אותי כמי שברק שכר את שירותיו.ומכיוון שכך הוא ניחש אז באחת הוא מגדיר אותי כחסר ערך. כמובן שאלו דברי הבל חסרי שחר (!) המעידים על איבוד עשתונות, לנוכח חשיפת ערוותו של מילשטיין: כתיבה מגמתית עד כדי הטעיה וסילוף המציאות. אין דבר עלוב יותר מאשר להדביק ליריבך תוויות-גנאי ותארים מכפישים,רק משום שהעז,רחמנא ליצלן, למתוח עליך בקורת עניינית ולגיטימית. אך אינני מתפלא על כך: לצערי אצל מילשטיין זו שיטה. גם כלפי ברק הרשה לעצמו להשתמש בשפה בוטה - משחירת פנים - ואפילו אלימה, כאשר תיאר אותו כנוכל ולא פחות ולא יותר כקאפו (שמשמעותו: משת"פ של הנאצים) !!! השימוש בכינויי גנאי ונאצה מעין אלו מהווה דרך זרה ומנוגדת למדע ולמחקר ומאפיינת אנשים שיש להם חשבונות אישיים ,שהיצר מניע אותם ושולט בהם. זוהי דרך סובייקטיבית ונלוזה שמקומה לא יכירנה בשדה המחקר! למה הדברים דומים? משל לכימאי אשר במקום לתאר בשפה מדעית את הרכבו של חומר מסויים (תאור אובייקטיבי של המציאות) הוא נסחף ברגשותיו ומשרבב ביטויים כמו: "חומר מגעיל ומעורר פלצות " (תאור סובייקטיבי)ועוד מוסיף קללה עסיסית כנגד מי שהביא את החומר והניחו על שולחנו... הבעיה אצל מילשטיין שהוא מרשה לעצמו לקרוא לסיפורי הפולקלור שלו "טיעונים" (על סמך עדויות ועובדות סלקטיביות שליקט). ברור שכדי שדברים יהוו טיעונים שניתן להפריכם הם צריכים קודם כל להשען על מערכת אובייקטיבית של כלל העובדות הרלבנטיות לעניין ולא רק על אלו שנבחרו לנוחיותו של מילשטיין, שכאמור ממשיך להתעלם מצד שלם של נתונים ועובדות, רק משום שאלה לא מתאימים לתמונה הסובייקטיבית שאותה מילשטיין מנסה למכור לנו כמחקר. בין שאר הקריטריונים קיימת גם הדרישה לנקיון דעת של החוקר. מי שמתרשם שמילשטיין וטיעוניו עומדים בקריטריונים אובייקטיביים כנראה איננו מבין מהי אובייקטיביות ולשם מה נחוצים כללים מחייבים וקריטריונים אוניברסאליים בשדה המחקר - כללים וקריטריונים שלנוחיותו של מילשטיין הוא פטר את עצמו מהם. הנה לך, מילשטיין, מבוקשך: המגיב "מי שמשתעשע" שהגיב על 58 מעיד על החשבון הייצרי שיש לך עם אהוד ברק עוד מנערותך(!) אין חולק כי דבריו מפריכים את האלמנט הכי יסודי שאיתו אתה מנסה לשווק את מרכולתך: שאתה חוקר אובייקטיבי. מדבריו של המגיב "מי שמשתעשע" עולה שאינך כשיר להעביר בקורת אובייקטיבית ואדקוואטית על המציאות כאשר אתה מסובך ומונע מיצר יוקד המבעבע בנפשך במשך עשרות שנים. בהקשר זה מעניין גם לציין שביכרת להתעלם מעדותו של המגיב הנ"ל, מה שמחזק את הטענה שאתה בורח מאלמנט המכיל פוטנציאל של הפרכה ו/או סתירה למסקנותיך הסובייקטיביות. מכל מקום, כאשר אתה מתעלם באורח שיטתי מצד שלם של עובדות אל לך להלין אלא על עצמך בלבד, על כך שישנם לא מעט אנשים (וביניהם חוקרים והסטוריונים) הסוברים שהטענות שלך הן לא יותר טובות מטענות של מספר הצ'יזבטים, שמשתמש אף הוא במציאות כחומר ביד היוצר...
כתוב תגובה ל- אנאליסט
"חשבון ייצרי"
  אורי מילשטיין   19/03/13 08:31
את אהוד ברק פגשתי לראשונה באמצע שנות השמונים בהיותי בן 45 והוא ראש אמ"ן. נפגשנו אז פעמים והפגישות היו ידידותיות מאוד.

לא הבנת את האירוניה בדבריו של המשתעשע. לא נורא, המשך להרוויח היטב בסן חוזה, קליפורניה ושלח לישראל תגובות בשם בדוי אם זה עושה לך טוב.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מילשטיין נגד מילשטיין
  אנאליסט   19/03/13 11:49

מר מילשטיין הנכבד , הנה לפניך מצב דברים שמוכיח שעדות של פלוני יכולה להתברר כפולקלור ותו לא. אם המצב הוא באמת כפי שתארת, אזיי לא ברור מדוע שתקת עד עכשיו?! מכל מקום מהמקרה הזה ניתן להמחיש מדוע אי אפשר להסתפק רק בעדויות הסלקטיביות שאתה מלקט ומביא בפנינו - מי לידינו יתקע שבאמת אלו העדויות המשקפות את המציאות הריאלית ולא בעדויות פולקלוריסטיות, שאינן ראויות לשמש אסמכתא לשום דבר רציני ואובייקטיבי. הנה כי כן חווינו זאת יחדיו ולמדנו: רק כאשר כלל הזוויות, הכיווניםוהעובדות ייכנסו לתמונת המחקר - רק אז נוכל לבחון את הדבריםולקבל תמונה המשקפת את המציאות הריאלית.ואידך זיל גמור!
כתוב תגובה ל- אנאליסט
בגלל חשדנית לא קבלתי התייחסות
  ב_שמואל   19/03/13 07:07
לנושא שהעליתי:
כיצד אתה כולל את מלחמת יום הכיפורים בין המבצעים של צה"ל שנכשלו, כאשר אתה סבור שיתכן שהמלחמה (ההפתעה) הייתה כתוצאה של קונספירציה (על פי דבריך ב"מי רצח את אבא")
אנא, אל תתיחס לשאלתי כנסיון לנגח אותך.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
מלחמת יום הכיפורים
  אורי מילשטיין   19/03/13 08:23
שהיתה קונספירציה בין ישראל מצרים וארה"ב לקראת מלחמת יום הכיפורים היא אחת התשובות האפשרויות לשאלה המרכזית מדוע לא גייסו מילואים למרות המידע על התגלגלגלות המלחמה. אבל זו רק אחת האפשרויות ואין לה ביסוס חד משמעי.

אבל גם אם נניח שאכן היתה קונספירציה הרי ההנחה של דיין היתה שהמצרים ישיגו (בעזרתנו) ניצחון קטן שיחזיר את הכבוד לצבא המצרי ויאפשר להניע תהליך מדיני. אבל המצרים השיגו ניצחון ענק בגלל התפקוד הלקוי של צה"ל. ניצחון ענק זה אין משמעותו הכרעה. כי אם היו המצרים והסורים מכריעים ישראל לא היתה קיימת יותר.

צה"ל אמנם לא הוכרע במלחמה אך בניגוד להערכות מוקדמות של של ראשי הדרג הפוליטי הישראלי וגם של ראשי צה"ל לא הצלחנו להכריע את את המצרים ואפילו לא את הסורים. אי הכרעת המצרים במלחמה שנתה לחלוטין את המאזן הצבאי בינינו לבין העולם הערבי והורידה מאוד את הביטחון העצמאי הישראלי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
הבנתי, מקבל
  ב_שמואל   19/03/13 13:05
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
58
אנאליסט צודק ועוד איך
  משקיפה   19/03/13 16:43
תגובות האנאליסט קולעות ומשכנעות. הגיע הזמן לעשות ביקורת אמיתית ורצינית על הדברים - זה לא יזיק ואף יקדם את הידע וההבנה.
כתוב תגובה ל- משקיפה
אנאליסט לא צודק בכלל
  יואל קורנבלום   19/03/13 20:41
לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין שאהוד ברק הוא נזק למדינת ישראל מהסוג של שמעון פרס ושות'. אפשר פשוט לראות את זה בהתנהגותו היום יומית וגם לפי ההצהרות שלו השכם והערב וגם באמצע היום. לכן טוב עשה אורי מלשטיין שהביא גם עדויות למה שכולנו חשים בעניין אהוד ברח. עד כמה שנראה מהתגובות של אנאליסט הוא חזק בהכפשות אבל אינו מסוגל להזים אפילו עובדה אחד של אורי מלשטיין.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
59
מה בין היסטוריון לאיש צבא
  חשדנית   20/03/13 10:38
אנאליסט מנסה להסיט את הדיון מכשליו של אהוד ברק ל'שיטות' המחקר ההיסטורי של מילשטיין. בין זה לבין זה אין, כמובן, ולא כלום. היסטוריון משתמש לכל היותר במילים כדי להוציא לאור את התיזה שלו. איש צבא נעזר בבני אדם כדי לבצע את התכניות שלו. איש צבא שמתרשל בתפקידו או שעושה במכוון - התוצאה היא אובדן לשווא של חיי אדם, פציעתם, הרס משפחות ונזק לכל החיים.
לכן, איש צבא צריך לקחת בחשבון את הנתון הזה כשהוא מתכנן את תכניותיו. התרשלות או גרימה במזיד לתוצאות כאלה הן פ-ש-ע נגד האנושות, נגד בני אדם, נגד החברה ונגד המדינה שבה הוא חי ופועל. איש צבא כזה חייב לעמוד לדין על מעשיו ולשאת בתוצאות. ואם לא דין משפט אזי דין החברה. החשיפות של מילשטיין הם צעד אחד קדימה בכיוון הזה. תודה.
כתוב תגובה ל- חשדנית
איש צבא צריך לקחת בחשבון
  ב_שמואל   21/03/13 17:46
איש צבא צריך לקחת בחשבון - אך ורק - ביצוע מושלם של המשימה שקיבל ממפקדו. את החשבונות האנושיים צריך לקחת הדרג האזרחי המנהל את הצבא.
גדלנו על האגדה של מחלקת הל"ה, מסופר שהמפקד דני מס הפקיר את חיי חייליו וגורל המשימה משום שהיה מבולבל בערכיו ואיפשר לרועה ערבי להימלט ולהתריע על קיומה של המחלקה. זו התנהלות של יפה נפש חסר אחריות, ואני מקווה שאינו נכון.
חיילות, היא מקצוע בזוי יותר מכל המקצועות. כי היא מיועדת להרוג ולהרוס. אך גרוע ממנה זה חייל מבולבל שאינו יודע מה תפקידו.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
צודק. לכן כתבתי התרשלות
  חשדנית   21/03/13 18:43
או גרימה במזיד.
מוסר סמולני כמו שתארת צריך לבער מן הארץ הבעיה שהסמולנים כבר השתלטו על הצבא ועל הפרקליטות ועל בג"צ ועל המשטרה באדיבות הקרן לישראל חדשה והמממנים שלה בארה"ב והאיחוד האירופי
כתוב תגובה ל- חשדנית
פרשת הל"ה
  אורי מילשטיין   22/03/13 00:21
הסיפור על הרועה הערבי שדני מס לא הרג ולכן נתפסה המחלקה הוא מיתוס שנועד להסתיר מחדל: דני מס טעה ובמקום ללכת בואדי ג'בעה הלך בוודאי צוריף ונכנס למחנה אימונים של עבד אל קאדר בצוריף. כל הפרטים בכרך ג' של סדרת ספרי "תולדות מלחמת העצמאות"
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
60
העיקר מול הטפל
  אובייקטיבי   22/03/13 16:54
כמי שעקב אחרי הויכוח בין אנליסט לבין ד"ר מילשטיין וחשדנית, אינני יכול שלא להתרשם שדווקא האנליסט מייצג גישה מחקרית הדרושה כל כך לצורך מחקר רציני ואמין. תגובותיה של חשדנית (למשל מס' 60 ) הן אינטרסנטיות והיא בעצמה מעידה שדווקא העובדות נגד ברק הן אלה שמעניינות אותה. כמובן שגישות מסוג זה אינן מחמיאות בלשון המעטה לד"ר מילשטיין, מכיוון שחוקר איננו יכול להרשות לעצמו שמחקרו יבחן לפי מה שהקהל רוצה ואוהב לשמוע. מעבר לבקורת השיטתית של עריכת מחקרו של ד"ר מילשטיין ברור שעצם החלטתו לפרסם מחקר הסטורי בעתון - קרי: בכיכר העיר - מביאה את מחקרו למקום פופוליסטי הנותן פורקן ליצרים של סלידה (אם לא שנאה) כלפי ברק (המקרה הזה). זוהי תוצאה לא רצינית ובלתי ראויה למי שמתיימר להציג תיזה מחקרית במקום שאינו מוסיף כבוד והערכה לד"ר מילשטיין.
כתוב תגובה ל- אובייקטיבי
תמשיכו לאכול את הלב....
  חשדנית   22/03/13 18:56
סוף סוף יש מי שמספר לנו את האמת על אהוד ברק, בלי להסתיר מתחת לשטיח את נוכלויותיו וכשליו. כנראה ש'ההיסטוריה' השקרית שלכם שאותה אתם מעדיפים על פני חשיפת האמת מתחילה להתנדנד לכם מתחת לרגליים. נכון, זה כואב, אז תמשיכו לאכול את הלב...
כתוב תגובה ל- חשדנית
תרבות דמוקרטית
  אורי מילשטיין   23/03/13 08:37
בתרבות הדמוקרטית ראוי היה שהציבור יקרא וידע איך מנהלים מנהיגיו את הנושאים החיוניים ביותר. אין נושא חיוני יותר ממלחמה. הטענה שמחקר צריך להתפרסם בכתב עת מקצועי שאיש כמעט אינו קורא בוודאי לא הציבור הרחב, מלמדת שהמגיב ודומיו עדיין לא עכלו את המהפך הדמקורטי במאתיים השנים האחרונות.

ולגופו של טיעון, השאלה שצריך, לעניות דעתי, אדם חושב לשאול אינה היכן התפרסמו הדברים ואף לא מה מניע את החוקר והאם הוא אוביקטיבי או לא, אלא האם טיעוניו מבוססים. ואם התשובה חיובית, מה משמעות תופעת אהוד ברק לגבי אופיו של צה"ל ותפקודם של מנהיגי מדינת ישראל.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
ביקורת עמיתים
  גלילי   22/04/13 17:21
כתבי עת רציניים לוקחים בחשבון שמאמר עלול להטעות קהל נאיבי ולכן שולחים כל מאמר שמגיע אליהם ללפחות 2 מומחים אחרים בתחום שיכולים להעריכו. כך לפחות נהוג בתחומים מדעיים באמת, ואני כותב זאת כמי שגם פירסם וגם ביקר. לכן, המקום שבו חוקר בוחר להציג את מממצאיו דווקא רלוונטי מאוד. בין השאר, הקורא הממוצע שאינו בקיא בפרטי ההיסטוריה יוכל להיות מוטעה בקלות על ידי פרטים יסוד שהם בפשטות אינם נכונים.
כתוב תגובה ל- גלילי
61
שני לוחמים מהצוות של אמנון
  יהל   23/03/13 16:55
נהרגו במהלך הפעולה, בשלביה הראשונים: אבידע שור ז"ל וחגי מעיין ז"ל
כתוב תגובה ל- יהל
הצוות של אמנון ליפקין שחק
  אורי מילשטיין   24/03/13 12:10
בפרק הנוכחי התמקדתי רק בפעולה של סיירת מטכ"ל. בכרך ד' של סדרת ספריי, "ההיסטוריה של הצנחנים" אני מספר בהרחבה גם על פעילות הצוות של אמנון ועל נסיבות נפילתם של אבידע וחגי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
62
שני לוחמים מהצוות של אמנון
  יהל   23/03/13 17:00
נהרגו בשלביה הראשונים של הפעולה: אבידע שור ז"ל וחגי מעיין ז"ל
כתוב תגובה ל- יהל
63
אגדות
  שמיר.י   25/03/13 15:54
אורי נכבדי ערב פסח מפרסמים ה"היסטוריונים" ב-ynat את עלילות אהוד "הקטן" בבירות .חומר למחשבה!!!
כתוב תגובה ל- שמיר.י
מחשבה על אמצעי התקשורת
  אורי מילשטיין   26/03/13 06:12
ועל העיתונאים, על אמינותם ועל מניעיהם.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
64
השנאה הפתולוגית של מילשטיין...
  א.מאביב נעורים כח   12/04/13 23:23
לטובים ממנו מעבירה אותו על דעתו והוא מעביר את כל זמנו בהוכת התיזה שלו שכולם היו מטומטמים שקרנים פחדנים ואגו מניאקים. כשקוראים את מכתמיו המלומדים תוהה הקורא איך למרות כל זה מדינת ישראל בכלל קיימת.
חג עצמאות שמח לצה''ל שלנו ולכל עם ישראל.
כתוב תגובה ל- א.מאביב נעורים כח
מדינת ישראל אכן קיימת
  אורי מילשטיין   23/04/13 11:31
אך במחיר כבד מאוד. המחיר הזה מסכן את קיומה יותר מן האויבים החיצוניים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
65
תלונה על תפקוד הסיירת במבצע...
  יונתן דדון   26/07/13 16:49
בתחקיר של יחידה 707 (המקבילה של השייטת והמתחרה איתה באותם ימים) העלה המפקד רס"ן דוב בר (שסופח לכוח "אביבה" כדי לסייע במקרה של פינוי ימי לא מתוכנן) מספר טענות על תורת הלחימה של הסיירת. לדבריו "לוחמי סיירת מטכ"ל ניסו לחסל מחבלים ברחוב מטווח גדול מידי בעזרת כלי נשק שלא היו מדוייקים. לדעתו, הלוחמים היו צריכים להסתער ממש עד לטווח מגע כפי שהוא רצה לעשות, ורק כך היו מחסלים את המחבלים ביעילות." ראוי לציין כי המטכליסטים ואהוד ברק בראשם ניסו לסנן אותו ללא הצלחה. הם פחדו כי צירופו יהיה פתח שיוציא מהם פעולות מיוחדות בעתיד. והפעילו קשרים במטכ"ל אך ללא הצלחה.(על פי "שייטת 13",מייק אלדר, עמודים 472-480). ראוי לציין כי באותו ספר מופיע סיפור מזעזע על פעילות משולבת של השייטת עם סיירת מטכ"ל בשטח מצריים, סיפור שמעיד על שאננות לוחמים בתוך שטח האוייב במהלך הפעילות המרכזית של היחידה, איסוף מודיעין. זה היה מעט אחרי סיומה של מלחמת ששת הימים ובו הוטל על השייטת לסייע בצליחת היחידה את הגדה בדרכם למשימת מודיעין. וכך מספר ישראל אסף לוחם שייטת 13: "המבצע היה מלא מעוף ודמיון אבל היו כמה ספיחים לא יפים - כמו המקרה שבו מצאתי פעם ליד פתח התעלה שני פנסים שנשכחו על ידי אחד מלוחמי סיירת מטכ"ל. חזרתי לחוף עם הפנסים והתברר כי הלוחם ששכח את הפנסים - לא דיווח על כך! אצלינו הדיווח והאמינות היו חלק מרכזי וחשוב בכל פעולה. אבל אצל לוחמי הסיירת זה לא תמיד עבד. סיפרתי את זה לעוזי יאירי שהיה מפקד הסיירת (נהרג בפריצה למלון סבוי) והוא ממש סמרו שערותיו. רק חסר שאיזה פטרול מצרי ימצא אותם. זה אמנם מקרה מיקרו ליד כל הפעולה הגדולה, אבל אם המצרים היו מוצאים את הפנסים - הוא היה הופך למקרו, כי כל הפעולה הייתה מתחרבנת בגלל זה. זה המם אותי אז, הזילזול בפרטים, חוסר האמינות בדיווח, הייתי בטוח כי הצלתי את המבצע." (שם עמוד 368-369). בנוסף, הייתי מציע לך לקרוא את סיפורו של מג"ד 100 אהוד ברק על חוויותיו מהקרב בחווה הסינית. ולבדוק את אמיתותו. הוא מספר של על הכישלון ועל שחיסל מהטנק מצרי שירה בעמיתו לטנק הפיקוד. לצערי, לא מצאתי את המאמר ברשת.
כתוב תגובה ל- יונתן דדון
66
הסיפור של הלוחם מכוח גילה
  חשדנית   13/06/15 14:23
מקור:
fresh.co.il
יום אחד פנה אלי מפקד יח' 707 (דב בר שהשתתף בכח צילה בפיקוד ברק) ואמר לי שאסע לתל נוף ואצטרף להכנות למבצע בפיקוד אמנון ליפקין בבירות. הגעתי לתל נוף הצטרפתי לכח והתחלנו בהכנות. כששמעתי את התכנון בפעם הראשונה זה נראה לי ממש כתסריט לסרט ג'ימס בונד אבל ההכנות הנרחבות והיסודיות הראו לי כי בהפתעה מושלמת העסק אפשרי.לא אכנס לכל ההכנות רק אציין שהתאמננו הרבה בירי באקדח לימוד יסודי של אזור הפעולה פלוס מתצ''אות ועוד. נפגשנו עם אנשי המוסד שהיו אמורים לפגוש אותנו בהמשך וביצענו הרבה תרגולים כולל נסיעה ברכבים אזרחיים ותרגיל מודל אחד לאחד כמעט באזור רמת אביב ג' שהיה בבניה ודימה את אזור הפעולה. בתום התרגיל וכמקובל בצה''ל לקח חגי מעין ז''ל את הפצוע התרגילי ורץ איתו בקלילות לאזור הפינוי....בסיכום התרגיל שאל מנו שקד מה יקרה אם חגי עצמו יפצע מי יוכל לסחוב אותו ולא ידע מה ששאל....כדאי לציין שתרגיל המודל בחלק הנחיתה מהים היה קטסטרופה וסירות התהפכו בגלי החיף החזקים אבל אצלנו היתה אימרה שאם המודל לא מצליח סימן שבביצוע יהיה מושלם וכך באמת היה. כמו כן הלכנו בת''א לחנות בגדי יוקרה (שנידמן נדמה לי לא זוכר) וקנינו חליפות אזרחיות והמוכרות לא הבינו למה כולם רוצים ז'קטים גדולים ממידתם (כי מתחתם לבשנו את האפודים) .
הגענו ליום הפעולה ועלינו על הסטי''ל דדו נתן לנו תדריך אחרון ואמר בין השאר שהוא בטוח בהצלחתנו וחושש רק שאחרי הפעולה נשתולל עם הרכבים בבירות ונעשה תאונה ונא והימנע מהנ''ל.
הפלגנו....כזכור היו באותי לילה כעשר פעולות במקביל וכל הסטילים והדבורים של החיל היו בדרך צפונה.....הסטילים גילחו מעליהם את מתקני שיגור הטילים וכל מתקן אחר כדי שיוכלו לשאת את אין סוף הסירות שהשתתפו במבצע כולל סירות לכוחות העתודה. היגענו לנקודת הורדת הסירות למים הים היה שקט הסירות הורדו למים והלוחמים ירדו והתחלנו בהפלגה מזרחה. הכח שלנו ושל סיירת מטכ''ל הובל ע''י סירות ולוחמי 707 במבנה אחד לנחיתה באותו מפרצן קטן ליד מלון בבירות. העיר בירות נראתה מוארת ושלווה מטוס עבר מעלינו בגובה נמוך ונחת בשדה התעופה....השקט שלפני הסערה.
נוצר קשר עם אנשי המוסד שדיווחו שהכל מוכן. כמה שחינים שחו ואיבטחו את החוף נחתנו פרקנו במהירות ובשקט ונפגשנו עם אנשי המוסד ובמכוניות השכורות במגרש החניה של המלון ויצאנו כל כח לדרכו כאשר השין של כל הכוחות אמור להיות משותף. בסיוע אנשי המוסד שהכירו את הדרך הגענו לאזור הפעולה כאשר בדרך אנחנו חולפים על פני שריונית של צבא לבנון אבל לא עוררנו את חשדה והמשכנו.
הגענו למגרש חניה ליד איצדיון הכדורסל של מחנה סאברה הלוחמים פרקו ויצאו לדרכם אני נשארתי עם איש המוסד והרופא החטיבתי יונתן חסין לאבטח את הרכבים.את סיפור הקרב של הכח לא אספר כאן כי הוא סופר כבר אין סוף פעמים רק על חלקי.ישבתי עם איש המוסד ברכב ואחרי כמה דקות נשמע רעש יריות אדיר מכיוון שהביצוע היה אמור להיות שקט הבנתי שישנה הסתבכות קשה ואמרתי לאיש המוסד שתיכף בטח יקראו לי ואכן הגיעה קריאה בקשר מאמנון שאגיע אליהם. יצאתי מהרכב דרכתי את הקלאץ' בעל המחסנית הכפולה והתחלתי להתקדם בהליכה מהירה ברחוב עם בתים גבוהים משני צדדיו מהרעש הלא שגרתי יצאו אנשים למרפסות והביטו בחוסר הבנה מה מתרחש לנגד עיניהם. היגעתי לאזור הקרב הרעש היה מחריש אזנים מאחורי ערימת חצץ ראיתי את יגאל פרסלר פצוע בינוני להבנתי שוכב בחוסר אונ
כתוב תגובה ל- חשדנית
המשך
  חשדנית   13/06/15 20:35
היגעתי לאזור הקרב הרעש היה מחריש אזנים מאחורי ערימת חצץ ראיתי את יגאל פרסלר פצוע בינוני להבנתי שוכב בחוסר אונים. אמנון הגיע ואמר לי לקחת את יגאל לרופא. ביקשתי מנו ליווי כי הרחוב מלא אנשים שיפריעו לי והוא אמר שאין אנשים ורץ להמשיך בלחימה. ניסיתי להרים את יגאל לסחיבת פצוע ולא הצלחתי כי הוא לא יכל לשתף פעולה. אחרי כמה זמן הגיע שוב אמנון ועזר לי להרים את יגאל ויצאתי איתו לדרך לרכבים.
אחרי זמן מה שמעתי צרור חזק של קלאץ' לעברי ושמעתי את הקליעים רוקדים סביבי על הכביש. נשכבתי עם יגאל במקום עזבתי אותו וקמתי לירות חזרה.כשקמתי מולי בטווח אפס עמד מחבל....רציתי לירות בו אבל הוא הקדים ותפס בקלאץ' והתחלנו להתגושש. האמת...שנינו לא כ''כ ידענו קפ''פ וזה היה קרב מאד עקר שהזכיר יותר קרב בנות של מכות יבשות שריטות וכו' לא מה שרואים בסרטים. מפה לשם היינו בפתח של חדר מדרגות של בית והבחור התחיל לצעוק כלפי מעלה למישהו שיבוא לעזור ושמעתי גם תשובה (כמובן שלא הבנתי אף מלה אבל מנוסח וטון הדברים הבנתי) בשלב זה הבנתי שאני חייב לשנות דראסטית את המצב לפני שיגיעו עוד אנשים אבל שנינו אחזנו בקלאץ' . הבנתי שאני חייב להרפות מהקלאץ' אבל פחדתי שהוא יירה בי לכן עם אצבע אחת היפלתי את המחסניות ממקומן עזבתי את הקלאץ' בידיו ורצתי אל יגאל ולקחתי ממנו את העוזי ואיתו פניתי כדי לירות במחבל אבל הוא הקדים ונעלם בחדר המדרגות. הייתי צריך עדיין להמשיך עם יגאל....ניסיתי להרימו אבל הסתבר שבזמן שירו עלינו הוא נפגע שוב (ולמעשה שימש לי כמגן אנושי) ויד אחת שלו נפגעה ונשברה ולא יכולתי לעשות דבר. השכבתי אותו על הגב התכופפתי וגררתי אותו על הכביש כמה מאות מטר עד שהגענו לרכב שם יונתן התחיל לטפל בו והכנסנו אותו לרכב. אחרי פרק זמן שנראה לי כנצח הגיעו שני הרכבים האחרים עם החבר'ה ופנינו להסתלק. נסענו עד שהיגענו לחוף הפינוי שלא היה אותו החוף בו נחתנו. הורדנו את הפצועים לכיון החוף והסתבר לי שמערכת הראש של מכשיר הקשר שלי נקרעה בזמן המאבק ואין לי קשר עם הסירות בים. הוצאתי פנס עם פילטר ירוק וסברתי לאיש המוסד איך נותנים קבוצות של 4 נצנוצים לכייון המשוער של הסירות ורצתי לעזור בהובלת הפצועים. לרווחתי הרבה ראיתי גוש שחור של ס''גים יוצא מהחשיכה ונוחת על ידנו ומהם ירדו כמה מלוחמי 707 ששמחו לראות שאני חי ובריא. התחלנו לקשור את הפצועים ב''אלונקות צי'' ואז איש המוסד משום מה התחיל לצעוק שרודפים אחרינו. והחלטנו להפליג כמו שאנחנו.
כבר בחוף ראיתי שאבידע הרוג וחגי מעין קרוב להלם.הפלגנו מערבה מחפשים את הסטיל.הסברנו לו שהמצב קריטי והוא קיצר מאד טווח לכיווננו עד שנפגשנו. התחלנו להעמיס את הנפגעים לסטי''ל דבר שהיה מאד לא פשוט ובעיקר עם חגי מעין הכבד (בריון בעל גוף) ובעיקר בגלל שבגלל הלחץ בחוף לא הושלמה קשירתו לאלונקה אבל בסוף זה הצליח. יגאל הורד לבטן הסטיל לחדר שהוכשר כחדר ניתוח וחגי הושכב על הסיפון לטיפול חירום שלצערי לא צלח הוא נכנס להלם ונפטר. בחדר הניתוח הוחלט שיגאל לא ישרוד את ההפלגה לחיפה לכן הוזעק מסוק שריחף מעל הסיפון והעלה את יגאל הקשור לאלונקה ופנה לרמב''ם ואכן כידוע חייו ניצלו.....זהו רק אנקדוטה קטנה לסיום....מייד בהגיעי לבסיס פניתי מייד לחדרי ונפלתי למטה לשינה ממושכת.אבא שלי בבית שמע בבקר את החדשות וכמו כל הורה שבטיח שתמיד הבן שלו הוא היה שם התקשר ליחידה וביקש מהפקידה לקרוא לי....ענתה לו הפקידה: עזוב אותו הוא הרוג (מה שכמעט היה נכון אבל רק כמעט)
כתוב תגובה ל- חשדנית
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il