|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הזעזוע המאוחר של מתי גולן
מאת: נרי אבנרי  |  19/08/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
ראיתי את הסרטון השלישי
  שאלה והערה   19/08/13 12:40
שאלה - מה בדיוק לא נכון שם? מתי גולן, כמו סמולנים אחרים מסוגו, כנראה ניזון כל חייו מהכחשת המציאות. אלא שהכחשת המציאות אינה גורמת להעלמתה. טוב שהאמת טופחת לו בפרצוף, חבל שזה קורה כל כך מאוחר, ורצוי שבמקום לשבור את הכלים שיחשוב איך משנים פה את המציאות ומתקנים את העוול. אם ליהודים מותר היה לחלום על שיבה לארצם אלפיים שנה, לפלסטינים מותר לחלום כמה עשרות שנים. מוטב שהסמולנים יבינו, שהרומנטיקה הקולוניאליסטית שלהם על ערבים טובים שמגישים להם אוכל משובח עם חיוך של חומוס לא היה מעולם אופציה לכלום. רק הסדר הוגן, שבו כל בני הארץ (הפלסטינים) יחיו יחד עם המהגרים היהודים בכבוד ובשוויון יביא שקט ושלום לארץ הזו.


הערה- אף ערבי לא אמר אף פעם ״איטבח אל יאהוד״ כי זה לא נכון לדבר ככה בערבית. השורש ״טבח״ לא מיוחס בערבית בכלל לבני אדם, אלא רק לחיות. מהסיבה הזו, הקריאה הזו מעולם לא תועדה ממקור ראשון, בשמע או בכתובים, אלא רק כל מני אנשים טוענים ששמעו אותה, מה שאיננו נכון. מי שלא מאמין, שישאל את צדוק יחזקאלי, ששולט היטב בערבית.
כתוב תגובה ל- שאלה והערה
אתם אינכם "בני הארץ"
  מר "ראיתי"   19/08/13 13:16
החוק הבינלאומי מכיר שהיהודים הם עם אותינטי ועתיק בחבל ארץ זה - כולל ירדן של היום והשטחים (עפ"י שתי החלטות של חבר הלאומים וסעיף 80 במגילת היסוד של האו"ם). אתם נקראים בהחלטות חבר הלאומים "עדות", כי היו ערבים מקומיים אך לא היה "עם" ב"פלסטיין" להוציא העם היהודי. רובכם נכנסתם לכאן בגל הגירה ענק בעיקר בזמן המנדט, ממדינות ערב רבות מאוד כולל הודו/פקיסטן והבלקן. מחקר מ 1943 בדק מאיין הופיעו תושבי אום אל פאחם (אחת מהם דורשת בסרטון מהיהודים, לעזוב לאוגנדה). בראשית שנות ה 40 עדיין חלק מכם לא נקטו הונאה באשר למוצאכם ולהיסטוריה האמיתית שלכם. החוקר שאל ומהגרים השיבו ולהלן התוצאות - כול תושבי אום אל פאחם ללא יוצא מן הכלל הגיעו למקום מארצות אלה ולפי סדר מספרי זה: תימן, סעודיה, מצרים, סוריה וירדן. כיוון שהצלחנו במעשי ידינו והקמנו מדינה יפה, אתם דורשים אותה לעצמכם (כמובן על יסוד הג'יהאד). מה יהיה כאן אם תקבלו מבוקשכם אתה יודע היטב, עוד כאוס וסבל לתושבים, אך אתה ממשיך לדרוש לחסל את ישראל, כי אינכם יודעים מה אתם רוצים מעצמכם. לו הייתם עם, הייתם יודעים.
כתוב תגובה ל- מר "ראיתי"
נדמה לי שזה היה בן גוריון,
  למגיב הנכבד   19/08/13 13:41
שאמר- אום שמום. ונציג ישראל באו״ם השווה בשעתו את ההחלטה שלו לגזענות וקרע אותה על הדוכן. ולגופו של עניין, אתה בוחר להיתלות במה שנוח לך, ולהתעלם מהחוק הבינ״ל, שקובע שישראל עושה שורה ארוכה של מעשים, המנוגדים לחוק ולאמנת ג׳נבה.
כתוב תגובה ל- למגיב הנכבד
יש הבדל מהותי
  מר "מגיב נכבד"   19/08/13 14:06
בין "חבר הלאומים" (הארגון הבינלאומי שקדם לאו"ם) והאו"ם בראשית שנותיו, לבין האו"ם בהמשך דרכו. על האו"ם השתלטו מדינות ערב ותומכיהן המשיגות החלטות כמעט ככול שתרצינה, דוגמא בולטת לעוות היא למשל "וועדת זכויות האדם של האו"ם" שמוציאה אובססיבית החלטות גינוי לישראל על מעשים רובם פיקטיבים וילידיי התעמולה שלכם בשיתוף עם אנטישמים בעולם - הוועדה מנועה מלהתייחס להפרת זכויות אמיתית בעולם, עקב הקיבוע האנטישראלי האובססיבי ממנה היא סובלת. אין חולק שכשרון התעמולה שלכם הוא פנומנלי ותואם להפליא את צורכי תקשורת ההמונים.
כתוב תגובה ל- מר "מגיב נכבד"
ולראיה, התשובה הלא ענינית הזו.
  המגיב צודק   19/08/13 16:35
אתה אכן בוחר להיתלות בהחלטות שלטעמך, ולהתעלם מאלה שלא נוחות לך.
כתוב תגובה ל- המגיב צודק
הכחשת המציאות
  מר "המגיב צודק"   19/08/13 18:52
העמדת פנים היא חלק מהאל-תאקייה במסגרת מלחמת הג'האד. השתלטות אחיך בשיתוף האנטישמים בעולם על האו"ם והסבתו לגוף מייצר החלטות אנטישראליות מרושעות כגון "הציונות היא גזענות", כמובן משמחת אותך. אינך כתובת למושג "לא ענייני". אינך יודע מה זה "לא עינייני" כפי שאינך יודע מה זה "עינייני". שניהם כפופים לאינטרסים שלך עפ"י האל -תאקייה המסורתית באותה מידה. יכולת לנסות ללמוד משהו מהתשובות שקיבלת, אבל זה לא יקרה. אתם כ 400 מיליון "צודקים" ושום תהליך של או"ם מוסב לביח"ר להחלטות אנטישראליות וודאי שלא יעיר אתכם. אתם מאושרים מהעוות הנ"ל.
כתוב תגובה ל- מר "המגיב צודק"
באשר לתושבי אום אל פאחם
  עוד למר "ראיתי"   19/08/13 13:42
כול התושבים הללו נכנסו והתיישבו במקום בזמן המנדט, בעיקר בשנות ה 30, לכן התופעה גרמה לחוקר ליזום מחקר בשאלת הארצות מהן הופיעו. אין זה מדגם זניח, אלא כנראה מעיד על תופעה רחבת הקף. ח"כ טיבי טוען בכול הזדמנות שהוא "יליד". אביו נכנס לכאן ב 1948 עם מי שאתם מכנים "צבא ההצלה של קאוקג'י" (כלומר מחבלים שנלחמו נגד החוק הבינלאומי). האב ראה כמה טוב בישראל ונשאר. ובכן, טענתכם ל'ילידות' מתבססת על דמיון ואידיאולוגיה פוליטית, אך לא על עובדות. האיסלם הוא אידיאולוגיה פוליטית, לפיה כול העולם צ"ל מוסלמי, בהיותו שייך מראש למוסלמים, ועל כן גם ישראל שייכת לכם.
כתוב תגובה ל- עוד למר "ראיתי"
לדעתכם היהודים "קופים"
  הערה נוספת   19/08/13 13:29
על מי אתה עובד בעניין "לא איטבח"? אולי הגיע הזמן שתפסיקו להונות ולתחמן עפ"י האל-תאקייה המסורתית (אם לא ניתן להרוג את האויב יש לשקר לו ולרמות אותו), אבל כמובן לא תפסיקו. העניין אבוד. מקומכם אינו בישראל. אהובך המחבל נסע מירדן לעזה ונישק שם האדמה ברוב פומביות (בחיקוי למנהג העתיק של היהודים, בו החילותם כנראה בשנת 2000). היות ואין לכם קישור ממשי ל'ארץ הקודש' אינכם יודעים שגם ירדן חלק אינטגרלי מ'ארץ הקודש' בהיותה אזור יהודי עתיק כפי שהוכר עפ"י החוק הבינלאומי ע"י הארגון הבינלאומי שקדם לאו"ם ושהחלטותיו מחייבות את האו"ם לפי ס' 80 של מגילת האו"ם. לשם מה היה המחבל מירדן צריך לנסוע לעזה לנשק את האדמה? יכול לנשק את אדמת ירדן ולחסוך לו נסיעה.
כתוב תגובה ל- הערה נוספת
מה זה לשון הרבים הזו?
  למגיב הנכבד   19/08/13 13:57
אתה לא יודע מי אני, אני לא מייצג אף אחד וצורת הדיבור שלך מגוחכת, כמו גם הנסיון שלך לערבב מיתוסים היסטוריים עם החלטות של ארגון שישראל הרשמית מתייחסת אליו כבר שנים כארגון גזעני (בצדק, אגב, אבל לא מהסיבות הנכונות).
כתוב תגובה ל- למגיב הנכבד
'תושב הארץ'?
  מר "מגיב נכבד"   19/08/13 14:20
'תושב הארץ', מאין הגיע לכאן משפחתך ומתי? לא מוכן לגלות? רק עזרתי לך. מדוע אתה מאשים את האחר במה שמאפיין אתכם? החיבור ביניכם מעבר לילידות פיקטיבית, מעבר לטיעון המתברר כדמיוני, מתבסס על כך שהאיסלם קובע שהכול שייך לכם כולל ישראל. הצרה היא שלאחר עשרות רבות של שנים, אינך יכול עוד להשתמש באל -תאקייה בלי שתזוהה, והאמינות של דבריך נופלת.
כתוב תגובה ל- מר "מגיב נכבד"
אתה לא יכול לעזור לאף אחד
  למגיב העילג   19/08/13 16:43
תנסה לעזור לעצמך להבין את עצמך. תתחיל בזה שתלמד לנסח טיעון בעברית תקנית, עם תחביר נכון, אל תשתמש בלשון רבים כשאתה פונה למישהו, ואל תנסה לשייך אנשים שאתה לא מכיר לקבוצה כלשהי.
כתוב תגובה ל- למגיב העילג
אינך יודע עברית
  מר "אתה לא יכול"   19/08/13 19:01
לאור הכחשותיך את מה שכרגע כתבת, בסברתך התמוהה שהאחר אינו מבין את העמדת הפנים שלך, נראה שאינך מבין מה כתבת. אין סיבה להתייחס אליך כמי שאינו תומך כביכול באל קאעידה ובשאר אחיך הטובים, ובחיסול ישראל. ואתה אזרח ישראלי. איזה "אזרח" אתה? לאחר ברור לגמרי מה מתחולל בנפשך ומה מנחה אותך, ואתה ממשיך להאמין שהצלחת להונות, ובזה אינך שונה מכול מי שנוקט בהתנהגות הערבית המסורתית. אין לך ייחוד. המדינה מאכילה ומשקה אותך, ומה אתה עושה? כמובן, אין טעם בדיאלוג אתך, או עם דומיך.
כתוב תגובה ל- מר "אתה לא יכול"
אפשרי רק עם מי שמכבד את זולתו
  דיאלוג?   19/08/13 20:56
עם כל הדיבור ברבים, ה״מר אחמד״, הקישקושים על ״חבריך הערבים״ וכל הבוקי סרוקי האוילי כלפי מגיבים שאתה לא מכיר, לא הוכחת שאתה מסוגל לכבד את זולתך ולקיים דיאלוג. וכמוך כל האידיוטים שכותבים כך (בהנחה שלא כולם אותו אחד).
כתוב תגובה ל- דיאלוג?
למה דיבורים?
  מר "אחמד"   20/08/13 10:02
אתה דוגל במעשים. אתה דורש לחסל את ישראל. איך אכבד אותך? נכון ש"מסמכיי החזון" הם ה"דיאלוג" המומלץ שלך? נכון שאתה תומך אל קאעידה? תומך טרור? כי נעשה לך "עוול נורא" "ארצך נשדדה" "היהודים רוצחים" וכו'. מי שמסור כ"כ לנרטיב שלכם (כלומר לסיפורי זוועה חסרי שחר על היהודים), ראוי להיקרא "אחמד", אינך חושב? אני מסכים שיש להוסיף מירכאות לתואר "אחמד", כיוון שזה אינו שמך, אך אתה מופיע פה באופן קבוע כנציג הערבים הדורשים לחסל את ישראל בשיטות האל תאקייה השונות, ולכן אין לך להלין אלא על עצמך, על הכינוי בו זכית. אולם אני אוסיף לו מירכאות.
כתוב תגובה ל- מר "אחמד"
ות". לטעמך האו"ם
  "לא מהסיבות הנכונ   19/08/13 14:31
האו"ם צריך עוד יותר לתקוף את ישראל ולקבל החלטות נגדה. ואתה אזרח ישראלי. איזה "אזרח" אתה? מקומך לא בישראל.
כתוב תגובה ל- "לא מהסיבות הנכונ
הבעיה איתך - שהביקורת על
  איריס כהן   21/08/13 11:38
המנהיגים הציונים שחשבו להשאיר כאן את אחמד ומוחמד וגם יהפכו אותם לשווי זכויות - ואחמד ומוחמד ישיבו להם אהבה ואהדה בחזרה - זה שורש השקר והבלוף - אבל מסקנתך שיש לערבים בגלל זה זכות על הארץ וזכות לערוג לשיבה אליה - היא שקר גדול ובלוף גדול יותר- מה שמוכיח שגם הציונות החילונית על מנהיגיה וגם התנועות שנוצרו בעקבותיה - כמו השמאל הקומוניסטי האנטי ציוני - אליה אתה משתייך - הן כולן שקר ואסון לעם היהודי - כל השלטון ששלט על עם ישראל במאות האחרונות- היה שקר עם עקרונות שקר - שהסיטו את עם ישראל מהאמת וגרמו לתוצאה של מה שרואים בסרטונים ולעוד מחדלים איומים ונוראים גם בקרב ה"ערבים הטובים"שאותם הם הפכו לאזרחים שווי זכויות כאשר שנאתם לא פחותה מהשנאה של אחיהם ב"שטחים הכבושים " - שלטון השקר הזה ממדיך במחדליו ואסונו רק גובר עם נסיונותיו לתקן את המציאות הנפשעת על ידי הוספת חטא על פשע - בכל הנסיונות לעשיית שלום עם השונאים כהסכמי אוסלו - מה שנקרא אם תלכו עימי בקרי- תרתי משמע- אלך עימכם בחמת קרי - חלילה וחס - לכן מה שצריך זה לקום ולזעוק שאין לנו שום קשר לשלטון הפשע הזה שעשה מרד באלוהים מאז ועד היום !!!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
שלערבים זכות על הארץ?
  ממתי אני "חושב"   21/08/13 12:44
איני חושב כך כלל! את רואה? כדאי לך להכיר ולוודא. לערבים ארצות רבות כולל ירדן עזה והרשות (שהן חלק מ'הבית הלאומי' שבו היהודים מוגדרים "עם אותינטי ועתיק של הארץ" עפ"י החוק הבינלאומי)ואין כול סיבה שישראל תהיה שייכת להם גם כן. יתר על כן, לדעתי אי אפשר יהיה להמשיך עם תושבים ערבים מעבר ל 10% (כפי שכתב גם העתונאי דרור בן ימיני), מאחר וכאשר הם יהוו כאן רוב או קרוב לכך, ואין כול סיבה שלא יהוו רוב או קרוב לכך, מפני שבישראל טוב לחיות, ריבויים הטבעי לכן גדול, והם גם נכנסים לכאן בכול דרך חוקית ובלתי חוקית למרות זעקותיהם שנועדו לאוזן המערבית התמימה, על "סבלם" בישראל, ישראל לא תתקיים עוד. וזה עוול זועק לשמיים. לדעתי כדי שישראל תמשיך להתקיים על פי הדין והצדק, הכרח שחלק ניכר מאזרחיה ותושביה הערבים יעברו חזרה למדינותיהם.
כתוב תגובה ל- ממתי אני "חושב"
2
זה לא רק עזה, זה בעיקר שכם.
  אהוד פרלסמן   19/08/13 18:03
קצת התפלאתי על מה יצא קצפו של גולן, הרי אנחנו לא מנהלים שיחות שלום עם החמס. אבל אז ראיתי את הסרט, ורובו על ילדים משכם. המורה/גננת שאומרת להם לקרא במקהלה "יאהוד" היא משכם, והיא גם זאת שאומרת שהזאב זה אנחנו, ושאנחנו הרגנו אותם וירינו בהם. חוץ מזה, אני לא שמעתי על ערבים מנתניה, אבל מי יודע? אולי הסבא שלה עבד שם באיזה פרדס.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
אל תתעצל ותלך לאתר זוכרות.
  מר פרלסמן   19/08/13 23:33
זו התרופה הכי טובה לבורות. נתניה נבנתה על חורבות אם ח׳אלד. כל הפרטים באתר זוכרות.
כתוב תגובה ל- מר פרלסמן
זו אדמה יהודית
  "מר פרלסמן"   20/08/13 10:13
נכנסתם לכאן בעיקר זמן המנדט בגל הגירה ענק ממדינות ערב רבות מאוד ותפסתם את האדמה שנועדה ליהודים עפ"י החוק הבינלאומי. היהודים הם עם אותינטי עתיק של ארץ זו כולל ירדן של היום והשטחים עפ"י החוק הבינלאומי. אין לכם מדינות משלכם? מדוע השתלטתם על ארץ לא לכם?
כתוב תגובה ל- "מר פרלסמן"
לא התעצלתי והלכתי לויקיפדיה.
  אהוד פרלסמן   20/08/13 11:49
ובויקיפדיה כתוב שנתניה נבנתה על קרקע שנקנתה בכסף מלא מהשיך של אום חאלד. להלן הציטוט המלא מויקיפדיה: "מיד לאחר חזרתו של בן עמי ארצה, החל יחד עם שני חבריו לוועד "בני בנימין", ברוך רם וגד מכנס, לחפש אחר קרקע מתאימה ליישוב החדש. בתיווכו של בנו של ראש עיריית טול כרם נפגשו השלושה עם שייח' צאלח חאמדן מאום ח'אלד, שהציע אדמות באזור כפרו למכירה. ב-8 בספטמבר 1928 נרכשו 1,400 דונם מהשייח' חאמדן, בעבור 5,600 לירות." מסתבר אפוא שכשאתה כותב: " נתניה נבנתה על חורבות אם ח׳אלד", אתה פשוט מטעה את הקורא. הילדה הזאת לא באה מנתניה וגם לא מאום חאלד, אלא משכם, וגם אם הסבים שלה הגיעו מאום חאלד, לא על חורבות כפרם נבנתה נתניה. כל מה שצריך בשביל לדייק ולא להטעות את הקורא זה פשוט לכתוב: "יש כיום שכונה בנתניה שנבנתה על חורבות אום חאלד", אבל לא זה מה שכתבת.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
לא כל העובדות שכתבת נכונות,
  התוצאה טובה   20/08/13 17:30
אבל עכשיו גם אתה יודע, שנתניה יושבת על חורבות או חאלד, כמו ישובים רבים במדינה, כולל תל אביב, שיושבים על חורבות ישובים ערבים.
כתוב תגובה ל- התוצאה טובה
נכנסתם לכאן בזמן המנדט
  "התוצאה.."   21/08/13 09:51
לא במקרה מדינות ערב דרשו וקיבלו באו"ם הגדרת "פליט" ייחודית עבורכם: "מי ששהה בפלסטיין שנתיים, מ1946-1948". נכנסתם לכאן בעיקר בזמן המנדט בגל הגירה ענק מכול העולם הערבי, ותפסתם את האדמות שנועדו ליהודים עפ"י החוק הבינלאומי. היהודים הם עם אותינטי עתיק של ארץ זו, כולל ירדן והשטחים - עפ"י החוק הבינלאומי. אתם לא, כי באותה תק' האו"ם לא נשלט עדיין ע"י מדינות ערב אלא ע"י האסכולה המערבית שיש להיצמד לעובדות, אך אל דאגה, כיום תוכלו להשיג באו"ם כול החלטה שתירצו, למשל שאתם כביכול "עם אותינטי עתיק של ארץ זו". החלטה כזו תכלול שני זיופים: 1. אינכם עם. 2. אינכם עם של ארץ זו. אבל זיופים אינם אצלכם בעיה. טענותיכם על מאות ואולי על אלפי 'מסגדים' שהיהודים החריבו במלחמת השחרור אינן מציאותיות באותה מידה כמו הטענה שאתם 'עם אותינטי עתיק' שאיכלס את הארץ בכפרים עתיקים. היגרתם לכאן בעיקר בזמן המנדט ממדינות ערב רבות מאוד לשיפור מצבכם הכלכלי. עקב מצבכם הכלכלי הדל שהוא הסיבה להופעתכם פה, לרוב לא הייתה לכם יכולת להקים מסגדים, כך שחילול הקודש האיסלמי בנושא זה, טיעון שהופיע אצלכם עשרות שנים רבות לאחר האירועים, אין בו ריאליות, הוא דימיוני כמו שייכותכם לישראל, כמו שייכותכם ל'פלסטין'. ב 1922 קיבלתם (הערבים קיבלו, עדיין לא החילותם אז לעשות שימוש בשם 'פלסטינים' שהוא במקור שמם הנרדף של יהודים ארצישראלים) - את ירדן, שהיא חלק אינטגרלי מ"פלסטינה" כלומר מארצם של היהודים, היסטורית, ועפ"י החוק הבינלאומי, ומהווה 78%ממנה.
כתוב תגובה ל- "התוצאה.."
אתה צודק, וגם אתה למדת משהו.
  אהוד פרלסמן   21/08/13 09:52
אכן לא ידעתי על הסיפור הזה של אום חאלד, ומכל מלמדי השכלתי. גם אתה למדת משהו, כיון שעכשיו אתה כותב: "נתניה יושבת על חורבות או חאלד", שזה נכון, בעוד שקודם כתבת: "נתניה נבנתה על חורבות אם ח׳אלד", שזה לא נכון. אז למדת להתנסח בצורה מדויקת. כמי שגדל לפני שנים רבות בצפון תל אביב, אני זוכר עוד את ג'מוסין ואת סומייל, ולא רק את שייח מוניס שכולם אוהבים לדבר עליו. אני לגמרי מסכים עם המסקנה המשתמעת מדבריך, שלערבים קרה אסון, אבל כנראה שבניגוד לי, אתה אינך סבור שאת האסון הזה הם המיטו על ראשיהם.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
הסטוריה זה לא ראיית חשבון.
  מר פרלסמן הנכבד   21/08/13 11:00
ולכן אתה טועה כשאתה מתייחס להסטוריה כמו שרואה חשבון מתייחס למאזן בוחן. מי אשם במצב? זו שאלה מורכבת מאד, שהתשובה לה היא לא בטוקבק. די אם אגיד, שאת התשובה יש לחפש במקום בו נמצאים אנשים הגונים, שמבקשים הסדר צודק לשני הצדדים. המגיבים בשירשור הזה ודומיהם, כולל אתה, לא שם, אלא במקום המנציח ומעצים את הבעיה.
כתוב תגובה ל- מר פרלסמן הנכבד
האם אנחנו מכירים?
  אהוד פרלסמן   21/08/13 18:41
משום מה (ואתה אולי יודע משום מה) נתעורר בי החשד שאתה מכיר אותי באופן אישי, ולא רק מהמאמרים והתגובות שכתבתי. האם זה נכון? איך שלא יהיה, אינני חושב שכתבתי דבר שמצדיק את האשמתי בחוסר הגינות או באי רצון למציאת פתרון צודק לשני הצדדים. לדעתי, כל עוד כה רבים מבין הערבים הם אנשים בלתי שפויים לחלוטין, ששנאתם אלינו כה גדולה עד שהם מוכנים להתאבד רק כדי להרוג אותנו, אין שום טעם לדבר בכלל על פתרון צודק לשני הצדדים. לא הצדק מחייב את המשך שליטתנו הבטחונית ביהודה ושומרון, אלא העובדה שאם יצאו משם כוחות צה"ל, יחזרו המחבלים המתאבדים לרחובותינו, והמטוסים ינחתו בנגב וללא בנתב"ג.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
אבל הנוקדנות שלך בניסוחים,
  ממש לא מכירים   22/08/13 11:43
כפי שבאה לידי ביטוי בעניין אם חאלד, מתאימה לא להסטוריון אלא לרואה חשבון או לפקיד שומה. בעניין רצונך לפתור את הסכסוך, אני עוקב אחר הודעותיך וזכורה לי אמירתך בשרשור אחר, לפיה ראוי להאמין ל-x היהודי ולא ל-y הערבי. כתבו לך שזו גזענות מסוג אפל במיוחד. זה נכון. גם אתה הסכמת לזה ווף התגאית בכך שאתה גזען. מאנשים כמוך לא יבוא פתרון.
כתוב תגובה ל- ממש לא מכירים
זה מה שכתבת
  המגיב מתחתי צודק   22/08/13 13:30
״ ואפילו אם את מספיק תמימה כדי להאמין לערבי אבו פרייח ולא ליהודי ליבסקינד, גם אז אין הצדק להאשים את ליבסקינד בדמיון לנאצים״ כתבו לך, ובצדק, שליבסקינד לא דומה לנאצים, אבל את הטיעון שלא להאמין ליהודי כתב השטירמר. בתגובה נכנסת להיסטריה, קישקשת משהו על סתיו שפיר שלא קשור לכלום ( הרוצה לשקר ירחיק עדותו) ולא הבאת שום ראיה לכך שאבו פרייח שקרן (חוץ מהטענה האולטימטיבית, שהוא ערבי). קינחת בזה שלא איכפת לך שיקראו לך גזעני (אולי בגלל שגם אתה מבין שאתה כזה). בקיצור ממך ומדומיך לא ניוושע.
כתוב תגובה ל- המגיב מתחתי צודק
למדת שהידע צריך להקדים למקלדת,
  ועוד לפרלסמן   21/08/13 11:07
ולא ההיפך. בפעם הבאה, תברר את העובדות לפני שאתה כותב ואז ההודעות שלך יהיו יותר נכונות וטובות.
כתוב תגובה ל- ועוד לפרלסמן
הוא אינו צודק
  למר פרלסמן   21/08/13 12:08
אני חושב שהתפיסה ש'לערבים קרה אסון' היא אימוץ של חלק מהנרטיב שלהם, שאין בו אמת עובדתית. אין להתווכח על מצוקתו האישית של אדם. אם הוא חש שקרה לו אסון, איש לו יאמר לו שאין זה כך. אבל אין זה המקרה. לא על כך מדובר. גיוס של כאב אינסופי, הוא עד כמה שזה פשוט ולא רגשי, חלק מדוקטרינת האל -תאקייה שהיא תשתיתית באיסלם, ומשמעותה: אם אינך יכול להילחם באויב בנשק, הילחם בו בין השאר בטענה שהוא גרם לך אסון בל ישוער. זה עד כדי כך פשוט ומוגדר ע"י הערבים עצמם במסורתם, בכתב. צריך לקרוא, וללמוד, במקום להגיב כפי שהם מצפים, מתוך אי הכרת המסורת הערבית ואי ידיעת הכללים המנחים אותם. לא מדובר על עניין רגשי, כפי שאתה, בן תרבות אחרת, מאמין בטעות. מדובר במלחמה, בכלים אפשריים להם נכון לעכשיו. לעניין העובדות: הערבים ברובם נכנסו לכאן בזמן המנדט ממדינות ערב רבות מאוד, בגלל עוני נורא ממנו סבלו במדינותיהם. מצבם השתפר לאין ערוך בזכות ישראל, גם בתוך הקו הירוק, גם בשטחים, וגם בעזה. רמת החיים בעזה עולה על זו שבגלזגו אנגליה. חלק מערבים אלה ("פלסטינים") מעולם לא שהו בישראל, הם "טרמפיסטים" של אונרוו"א, וחלק נכבד מהם שהו בישראל שנתיים מ 1946-1948 (ראה ההגדרה המיוחדת ל"פליט פלסטיני" שהתקבלה בלחץ הערבים באו"ם, שלמעשה מעידה על כך). אתה משליך על אנשים אלה שהגיעו ממדינות ערב רבות ושונות, את רגשותיך הלאומיים שאינם קיימים במסורת הערבית. הם יודעים כיצד תגיב, והם משתמשים בדוקטרינת האל תאקייה על מנת להניע אותך להגיב כך, אבל אין פה בעיה אמיתית של נכזבות לאומית. לו הייתה כאן בעיה כזו, הרי יש להם את ירדן (78% משטח הבית הלאומי שנועד להתיישבות יהודית עפ"י החוק הבינ"ל)ואת עזה והרשות. המצוקה של מהגר שנאלץ שוב ליטול את מקל הנדודים היא אכן אסון אישי, וכמותו סבלו רבים בעולם שאינם ערבים, ושלא תקפו את שכניהם כפי שהערבים עשו.
כתוב תגובה ל- למר פרלסמן
שניכם ספגתם ארס ציוני גזעני.
  לפרלסמן והמגיב   21/08/13 16:01
אבל פרלסמן הגיע בזמן כדי לקבל את הנסיוב (המידע של זוכרות) שאם ירצה השם, יציל את חייו. אתה איחרת ולכן מצבך סופני. אגב, אם תקצר, יש סיכוי שגם יקראו אותך. ההבלים שלך ראויים לשתי שורות לכל היותר.
כתוב תגובה ל- לפרלסמן והמגיב
"הגזענית" ישראל
  המדינה   21/08/13 19:49
גורמת לך "סבל" כה רב שאינך מוכן לוותר על ת. זהותך הכחולה בחיים, ואתה ממליץ לכול משפחתך הענפה לבוא לישראל בכול השיטות והדרכים, באופן חוקי ובלתי חוקי על מנת "לסבול" פה קשות מ"הציונים האפרטהיידיסטים הנאצים הגזענים". אינך צריך כמובן לקרוא מה שכתבתי, סביר שאינך יודע לקרוא, למרות כול התקציבים לחינוך ולהשכלת המגזר.
כתוב תגובה ל- המדינה
על ארסיות
  ובכ"ז   21/08/13 20:07
מר "אחמד" נחש, הארס פורץ מפיו כמו מזרקה.
כתוב תגובה ל- ובכ"ז
מה ההבדל בין עזה לגדה?
  לפרלסמן שאלה   20/08/13 00:13
הפלסטינים בגדה הם לא חלק מהנכבה?
כתוב תגובה ל- לפרלסמן שאלה
פירושה המקורי
  " הנקבה"   20/08/13 10:27
מתייחס לכישלון הצבאי של מדינות ערב במל' השחרור. אבל כחלק מהמסורת הערבית, הם מעדיפים לכסות על עובדות בנרטיבים מעוררי השתתפות בצער על מה שגרם להם האויב. כך הפך המושג "נקבה" את עורו - כוונתו המקורית הייתה להפנות זרקור להתנהלות הערבית הכושלת במלחמה, והפך ל"זוועות שהנאצים היהודים עשו לאיכרים ערבים התמימים". ככלל, הערבים נכנסו לכאן בניגוד לחוק המנדטורי בעיקר בזמן המנדט ממדינות ערב רבות מאוד. הם אינם עם אחד, ואף תמצא אצל ערביי ישראל לעיתים את המונח ששאלו מהיהודים "קיבוץ גלויות". הם טוענים שהם מצויים בתהליך של "קיבוץ גלויות" היות ונכנסו לכאן ממדינות ערב רבות מאוד. אבל כידוע, באותן מדינות ערב רבות הם היו אזרחים לכול דבר ובני אותו עם משם הגיעו. הם אינם מבינים את המושג "קיבוץ גלויות". כך שהטענה של כותב התגובה (שהוא ערבי) שאין הבדל בין הערבים הללו מבחינת "הנקבה" זו טענה משוללת משמעות בעולם האמיתי.
כתוב תגובה ל- " הנקבה"
וצדק. זה לא נקבה.
  המגיב כתב נכבה   20/08/13 17:41
פירוש המושג הוא אסון, והכוונה היא לגירוש הפלסטינים מארצם והחרבת הישובים שלהם. מלחמת 48 היא רק חלק מהנכבה, שהחלה עוד קודם ונמשכת עד היום.
כתוב תגובה ל- המגיב כתב נכבה
שוב ניסיון הונאה?
  שוב אל- תקייה?   21/08/13 10:21
כתבתי "נקבה" באות "ק" כי אין זו מילה עברית, באותה מידה יכולתי לכתוב "נכבה". אין שום הבדל בין "נקבה" ל"נכבה". חבל שאתה כה יצירתי במקומות כה חסרי שחר, ותמיד עפ"י דוקטרינת האל -תאקייה לבלבל ולהטעות, אבל אינך מבלבל איש, ניסיונך בדרך כה גלויה וההפך ממתוחכמת לבלבל ולהטעות, אינו לכבודך. אם תבדוק מעט במקורות הערביים שלכם, תמצא שה"נכבה" במקור התייחסה לתבוסת הערבים במלחמת השחרור מתוך ניסיון לאיזו בחינה עצמית מדוע נכשלו. אבל אתה צודק שבחינה עצמית ובדיקת כשלים אצלכם לא יעבדו, לכן מהר מאוד הוסב המושג "נכבה" לייצור האשמות נגד האחר, שרק הגן בהצלחה על חייו (אתם תקפתם). "החרבת הכפרים"- נכנסתם לכאן בעיקר בזמן המנדט ותפסתם אדמות שנועדו ליהודים בניגוד לחוק ואחר תקפתם את היהודים, מהם גזלתם את האדמות. אין זה אלא צדק פואטי שהפסדתם, אם כי שלא בצדק אתם חיים בטוב ומתרבים בישראל לאין שיעור וממשיכים ונוהרים לכאן מכול העולם הערבי, כי פה טוב לחיות, ויש לכם כאן כפרי ענק עשירים ומפוארים ללא כול דמיון לדלות האיומה שאפיינה את הכפרים החדשים שהקמתם בזמן המנדט, שנחרבו.
כתוב תגובה ל- שוב אל- תקייה?
3
הזעזוע מוח המאוחר של מתי גולון
  קורןנאוה טבריה   20/08/13 04:08
לא הייתי לוקחת ברצינות את ההתפכחות המאוחרת של גולן ברצינות,מוח 0מולני עובד אחרת מאנשים רגילים לכן גם לא נחשב בעיני....כמו שאמר אצ"ג בזמנו שאפשר לעשות הכל חוץ מליישר מוח סוציאליסטי שהתעקם...מישהו יכול לומר לנו מה השתנה הסרט המסית הזה מכל הסרטים וההסתות של הפל0טינאצים והח"כים הטרויאנים בכנסת? נאדה! בערוץ 7 היה בחור בשם מרכוס שעסק אך ורק בהסתה ובחינוך הפל0טינאצי במשך יותר מ-20 שנה....ודבר לא הזיז ל0מול....הם המשיכו בעלילת דם 'הכיבוש' ובעסקי 'השלום'לריק שלהם כרגיל....כל יהודי שזעק ממעמק הנפש נגד תרמית 'השלום' שלהם הפכו אותו להזוי ומטורף בתשקורת הבזויה שלהם...לכן לא להתייחס ברצינות גם לא לכתבלב הזה גולן המתנשא לריק!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
4
גם יוסי שריד התפכח לרגע ואמר ל
  קורןנאוה טבריה   20/08/13 04:22
לערפאת 'שיחפש אותי' לאחר שהפל0טינאצים רקדו על הדם שלנו בגגות שלהם באחד הפיגועים המזוויעים,,,אז מה זה אומר?ששריד התפכח והודה שהימין צודק?לא!...ועכשיו הוא לא תומך ב'שלום' עם הפל0טינאצים? ברור שכן!...האנשים האלה למרות השכלתם, 'תרבותם האירופית',שפתם הקולחת וכישרונם הרב=בכל הנוגע לסכסוך הערבי ישראלי הם 'סרוטים' ו'דפוקים' בלשון המעטה ובלשון ה'גשש החיוור'....אפשר ליבש ביצות ולישר הרים=אבל בשום פנים ואופן 'אי אפשר ליישר מוח סוציאליסטי שהתעקם' אמר עליהם אורי צבי גרינברג ענק הדור...וצדק בגדול!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
אין לזה קשר
  אני סוצליסט   20/08/13 10:43
אני אוהב את ישראל וחושב שהיא פלא מדהים ויקר. אין לי אמון מבחינה עובדתית ולאחר חקר העובדות בטיעונים של "הפלסטינים". הורי היו פלסטינאים (בתחילה הייתה הכוונה ליהודים ארצישראלים, ולאחר מכן כך נקראו בעלי ת.ז. בזמן המנדט) ואני יודע שלא היה עם כזה. הערבים לא נקראו כך בזמן התורכים. רק היהודים נקראו פלסטינאים בזמן התורכים, אם כי באופן רשמי עפ"י המנהל התורכי שם זה לא היה מוכר. "פלסטינה" היה כנראה במשך מאות שנים שם יהודי נרדף לישראל, שהערבים לא הכירו. הוא הפך להיות של הערבים בעקבות ת הזהות שהאנגלים הנפיקו לכול האוכלוסייה בזמן המנדט (מבחינת האנגלים כנוצרים, "פלסטינה" היה שמה המסורתי הנוצרי של 'ארץ הקודש'). לטעמי הדבקות המפתיעה של הערבים בשם הזה מעידה שהם מומצאים כעם, באופן זועק.
כתוב תגובה ל- אני סוצליסט
עזמי בשארה:"אין עם פלשתיני יש
  קורןנאוה טבריה   21/08/13 08:06
אומה ערבית"....כל שאר הטיעונים רק מסבכים את הקוראים!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
שזו מלחמה
  הביני   21/08/13 13:12
במסגרתה הערבים ממציאים 'היסטוריה' כי זה לפי מסורתם כלי מלחמה לכול דבר כאשר אינך יכול להילחם בנשק, ובהחלט יש להגיב על כול פרט ולהפריכו כראוי לו.
כתוב תגובה ל- הביני
5
גולן, תפנים. אנחנו הכובשים.
  ישראלי גאה   20/08/13 11:09
כתוב תגובה ל- ישראלי גאה
עם אינו כובש בארצו
  התכוונת "כובשים"   20/08/13 12:16
אגב גם לפי החוק הבינלאומי היהודים הם עם אותינטי עתיק של ארץ זו כולל ירדן והשטחים.
כתוב תגובה ל- התכוונת "כובשים"
התכוונת הכבשים לא ??
  איריס כהן   21/08/13 11:46
הנהגה דל כבשה עיוורת ומטומטמת שמובילה את שאר הכבשים לאבדון- כאשר הכבשים נפרצות כל אחת לדרכה עיסוקיה ועינוגיה - לישועתך הבלעדית אני מקווה אלוהים !!!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
והוא מאוד שמח
  מר 5 אינו יהודי   21/08/13 13:40
שהצליח להוליך אותך שולל. זו התנהגות מסורתית עפ"י חוקי האיסלם, המכוונת לבלבל את האויב ולפצל אותו. מדוע את נענית להונאות הללו בכזו קלות?
כתוב תגובה ל- מר 5 אינו יהודי
נראה לך שלולא השלטון הנבל שלנו
  איריס כהן   21/08/13 15:37
הערבים היו מצליחים ?? לא ולא כל הטעויות וכל הזדוניות באו ממנהיגי השקר שנעמדו לנו !!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il