s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אשרף מרוואן - סוס טרויאני במוח ישראלי
מאת: סא"ל (במיל.) שמעון מנדס   |  13/09/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אפשר היה לחסוך דם
  עוזי דיין   13/09/13 15:53
5. נשמע ציני אבל רק מי שלחם במלחמה זו הבין שציניות בריאה הייתה מצרך חיוני באותה מלחמה למי שלא הסכים להתייאש אלוף (במיל') עוזי דיין אפשר היה לחסוך דם אם היינו מצליחים ש"האוזניים של הפיקוד" יקשיבו לנו.
 אפשר היה לחסוך דם
כתוב תגובה ל- עוזי דיין
2
הניתוח המצויין הזה משנה
  לחלוטין   13/09/13 16:06
את תפיסת התהליכים המודיעיניים לפני המלחמה והמפריך את את התזות של יחצ"ן המודיעין הממסד הישראלי פרופ' אורי בר יוסף מהמחלקה ליחסים בינלאומיים באוניברסיטת חיפה. הוא גם מעלה שאלות קשות ביחס לראש המוסד צבי זמיר שגם העדות של גולדה מאיר לוועדת אגרנט שהתפרסמה בימים אלה הציגה אותו כאיש ריק.
כל הכבוד וגמר חתימה טובה שמעון מנדס.
כתוב תגובה ל- לחלוטין
קראתי את הספר של בר יוסף
  חשדנית   15/09/13 12:48
וגם את ההקדמה שלו מ-2013. בר יוסף עשה עבודה ענקית של איסוף כל מאות העדויות שהגיעו לאמ"ן ושבישרו שמלחמה עומדת בפתח ועדיין הייתה שאננות אצל מקבלי ההחלטות, בעיקר דיין וזעירא. אמנם המסקנה של בר יוסף הייתה שכל זה קרה בגלל האישיות והאופי של דיין וזעירא ולא בגלל הקונספירציה, אבל זה עניין שנתון במחלוקת. לדעתי לא יכול להיות שיש כל כך הרבה התרעות והאנשים האלה יאטמו עד כדי כך את מוחם ואת אוזניהם. מדובר באנשים חכמים לא סתם טיפשים. היתה סיבה לכך שהם לא הסכימו לקבל את העדויות כפשוטן, וזה לא היה סתם בגלל האישיות הסמכותית בעלת ביטחון עצמי ושחצנות עם 'מוח סגור' מונחה 'תיאוריה'... כהגדרת בר יוסף....זה היה הרבה מעבר לזה. זאת הייתה בגידה !!
כתוב תגובה ל- חשדנית
3
אשרף הודיע מאוחר מדי על המלחמה
  שבץ חלובה   13/09/13 18:30
אשר, מסר אינפוןרמציה נכונה אבל חסרת ערך שלא עזרה לנו להמנע מלהכנס למלכודת. זה שהוא הודיע 12 שעות לפני פריצת הקרבות זה לא הביא לנו שום תועלת כי זה היה מאוחר מדי. מכאן אני מסיק שהוא היה סוכן כפול שידע להסוות את עצמו יפה מאוד.
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
הוכחה שהיתה
  קונספירציה   13/09/13 19:33
כתוב תגובה ל- קונספירציה
4
אשרף מרואן
  shinperi   13/09/13 19:34
כתבה שטחית להפליא.
מה עם כל הידיעות שמסר תוך כדי המלחמה שגרמו להשמדת חלק גדול מהשריון המצרי שנכנס פנימה? גם זו הייתה הונאה?
כאשר דדו קיבל את הידיעה הזו סוף סןף עלה חיוך עך שפתיו.
ישראל ידעה מראש את כל מהלכי הצבא המצרי במלחמה!
מי רצח אותו ולמה?
כתוב תגובה ל- shinperi
5
שלום אלפרדו
  האזרח_הקטנטן   13/09/13 20:03
איפה היית עד היום? טוב לדעת שהפורום קיים, המידע הזה מדהים, וכולנו ממתינים בסקרנות להמשך. מה לגבי ד"ר מילשטיין? גפ הוא פועל בסביבה עויינת ואני לא מוצא סיבה שאתם תהיו עוינים כלפיו. לא אסתפק במאמרים, אני חושב שאם כבר תפסתם יוזמה עליכם להקים קבוצת הסברה בין לאומית. לצורך כך אתם מוזמנים לצרף את ד"ר מרדכי קידר, ד"ר גיא בכור, ד"ר רון בריימן, ד"ר יוחאי סלע, ד"ר אברהם וולפנזון (בלפור והאינדיאנים), ובודאי ישנם עוד. אתם הוכחה שהראש היהודי עדיין בריא. אל תסתפקו בכתיבת מאמרים, הכו כל מי שפותח את הפה שוק על ירך, אתם מסוגלים לכך, כל אחד מכם לחוד, שלא לדבר על כולכם יחדיו. תודה.
כתוב תגובה ל- האזרח_הקטנטן
אורי מילשטיין מרכז
  את פורום אלפרדו   14/09/13 12:15
ב"מעריב" מאתמול יש כתבה על הפורום.
כתוב תגובה ל- את פורום אלפרדו
זה כמעט הגשמת החלום הרטוב שלי
  האזרח_הקטנטן   15/09/13 00:21
לרכז את הראש היהודי, את האינטלקטואליה שלנו לכדי כח מחץ שסוף סוף ינצח בזירת ההסברה. בעיה שאני מזהה אצל מילשטיין שהוא לא מסוגל לקצר. הוא יודע יותר מדי ומתקשה להגיע למסקנות. אני חושב שהוא צריך לכתוב יותר ראשי פרקים ובהם לסכם את השורה התחתונה. דבר שני, הוא באמת צריך להתחיל לעסוק בהיסטוריה היותר עכשווית כמו יום כיפור ואוסלו.
כתוב תגובה ל- האזרח_הקטנטן
6
מרואן היה סוכן המוסד
  סלים בריק   13/09/13 20:31
כמה הערות קצרות לרשימה: מרואן החל את קריות עם המוסד בסוף 1968, קרי בתקופת שלטון נאצר. אין סיכוי שנאצר היה מגייס את חתנו למשימה כה מסוכנת. העובדה שהוא נשוי לבת שלו אינה מחזקת את התזה (של זעירא וקומץ קטן באמ"ן) שהוא סוכן כפול כביכול. להפך. מרואן הציל את סאדאת ממזימה ובכך קנה את עולמו אצלו. עדיין עלומה הסוגיה הזו ולא ברור מהיכן הוא שאב את המידע המדויק והאיכותי הזה למטרה ההיא. מעבר לכך, מרואן לא התריע שהמלחמה תפרוץ בשעה שש בערב כפי שנהוג משום מה לחשוב, אלא בערב, ויש הבדל (יום כיפור באוקטובר שמשעותו חושך יותר מוקדם). זה תוצאה של שיבוש בארץ לגבי ההתראה של זמיר. מרואן המשיך בעבודתו בצמרת המצרית בצורות שונות תחת חסותו לש סאדאת, ולאחר מכן פרש לעסקים פרטיים. עד מותו לא הוטרד ע"י שום גורם כמעט לגבי קשריו עם המוסד. אבל האמת שרמזים לגביו התחילו לצוץ כבר באמצע שנות ה-90 ולא רק ב-2002 עם פרסום מאמרו של ד"ר אפרים כהנא. כך שלא היה אהרון ברגמן הראשון שרמז לגביו, אולם ייחדו בכך שהיה גם ידידו האישי של מרואן, וזה משמעותי מאוד. חוקרים ועיתונאים רציניים במצרים משוכנעים שהיה זה סוכן המוסד, ואילו שיטה בהם לא היה ממשיך לחיות בשקט ושלווה בלונדון שנים כה ארוכות. תיקון נוסף. המשטרה הבריטית נאלצה להודות שמרואן הושלך אל מותו ולא התאבד. רעייתו קיבלה את כספי הביטוח, ונראה שסוגיית מותו הוכרעה. הוא נרצח באותה דרך שבה "התאבדה" השחקנית המצריה סועאד חוסני, שהיו לה כידוע קשרים הדוקים עם המודיעין המצרי. והמבין יבין
כתוב תגובה ל- סלים בריק
7
אשרף מרוואן
  עדי-1   13/09/13 21:14
על פי בדיקות ונבירה מעמיקה שלי בחומר הרב הכתוב באינטרנט, אין לי ספק שאשרף מרוואן היה סוכן מטעה (לדעתי חמור הרבה יותר מסוכן כפול) והוא היה חלק מההונאה שתוכננה על ידי המצרים בניצוח רוסי. לדעתי התחכום היה גדול מדי על המצרים ולא יכול היה להצליח ללא תכנון, הכוונה וחשיבה רוסית.
הדרך שפעל אשרף מרוואן, כחלק מתרגיל העוקץ, על פי הטכניקה הרוסית, היה "למכור" לנו ידיעות מודיעיניות אמיתיות ואמינות, פתיונות, על מנת לרכוש את אמון המוסד ומי שעמד בראשו, צבי זמיר. חלק מהמידע שמכר לנו מרוואן היה מידע מודיעיני מעניין ואמין וכל זאת על מנת להוליכנו לעוקץ האמיתי, הוא גורם ההפתעה המוחלטת של המלחמה. חלק מהמידעים "שמכר" מרוואן למוסד היה למשל לגבי ג'ו אלון ועוד נושאים אחרים.
ההונאה הייתה כה גדולה עד כי ראשי המערכת הביטחונית ובמיוחד המוסד ומי שעמד בראשו וההנהגה המדינית והצבאית, סירבו להאמין למה שעיניהם רואות.
האבסורד מגיע לכך שאפילו הפגישה עם המלך חוסיין אשר בא להתריע על המלחמה המתוכננת, ואפילו העובדה שהרוסים עוזבים את מצרים, נדחה על ידי המוסד ועל ידי ההנהגה.
לצערנו וועדת אגרנט הייתה "וועדת טיוח" שלא חקרה כלל את את נושא העוקץ וההטעיה וטייחה את הדברים בהגדרה השגויה כי מדובר "בקונספציה" המוטעית.
מדובר בעוקץ והטעיה מהמדרגה הראשונה ובנסיבות של תשריט הוליוודי. המוסד והעומד בראשו הולכו שולל, צעד אחרי צעד, אל המלכודת.
אשרף מרוואן נחשב לגיבור מצרי ואף הנשיא מובראק אמר באחת ההזדמנויות שמדובר בגיבור לאומי מצרי שעדיין לא הגיעה העת לספר את תרומתו הגדולה לעם המצרי.
העובדה שאשרף מרוון "גילה" בסופו של דבר, את פרוץ המלחמה מספר שעות קודם לכן (וגם זאת בהטעיה כי לטענתו המלחמה תפרוץ בערב וכידוע פרצה בצהריים) ו/או מידעים נוספים לאחר מכן, נעשתה על מנת לטשטש מעט את מעשיו ובשל החשש לחייו מזרועו של המוסד.
בשנת 2007 וכתוצאה מנסיבות שונות: ההליכים המשפטיים שבין אלי זעירא לצבי זמיר והליכים משפטיים נוספים, עלה שמו של מרוואן לכותרות. לפי השמועה עמד אשרף מרוואן להוציא לאור ספר זכרונות ויכול שהיה מפרסם פרטים על חלקו בתרגיל העוקץ כולל המידע "שמכר" על מנת לרכוש אימון המוסד. קודם לפרסום הספר "התאבד" בקפיצה ממרפסת דירתו בלונדון.
הגורמים להטעיה וההפתעה המוחלטת של פריצת מלחמת הכיפורים טוייחה ונראה שלא נחקרה כלל ובוודאי שלא על ידי וועדת אגרנט. נוח מאוד היה להתעלם מקיומו של אשרף מרוואן בכך שהיה "אחד הסוכנים הטובים והאמינים ביותר" וכל חשיפה של פרטים תפגע בו ו/או בבטחון המדינה. אשרף מרוואן שיחק תפקיד מפתח בתרגיל העוקץ הרוסי- מצרי, ואין אלא לקוות שהמערכת הביטחונית למדה והפיקה את המסקנות הנכונות לעתיד ומי האחראי האמיתי לכל מחדל מלחמת יום הכיפורים שעלתה לנו בקרוב ל- 3,000 הרוגים מטובי בנינו.


כתוב תגובה ל- עדי-1
תפקידו של חוסיין בהונאה.
  בר ברע   14/09/13 04:49
הוא לצעוק "זאב זאב". בשנה שלפני המלחמה עשה זאת עוד שתי פעמים.
כתוב תגובה ל- בר ברע
כל זה בטל בשישים
  יואל קורנבלום   15/09/13 07:29
אם נקח בחשבון שראו את הצבא המצרי מתעצם מול צה"ל וממשלתינו לא עשתה דבר אפילו דבר פשוט כמו לגייס מילואים על כל מקרה שמישהו טועה.

הסיפור על הסוכן הכפול מתאים למישהו כדי למסך משהו ולכן דוחפים אותו. יתכן שהיה סוכן כפול אבל עדיין אין תשובה מספקת מדוע ממשלת ישראל לא גייסה מילואים. בסופו של דבר מצליבים ידיעות מודיעין ובודקים כמה מקורות כדי לודא עניין. אמנם הסוכן הכפול מספרים לנו אמר שהצבא המצרי לא מתכוון להתקיף אבל הבדיקה בשטח מראה שצבא המצרי מתעצם מיום ליום מול צה"ל לכן קשה לכל בר דעת להאמין לסוכן הכפול, אם אכן היה סוכן כפול.

לכן עדיין השאלה נשאלת מדוע לא גייסו מילואים? נראה שעד שלא יענו על השאלה הזאת בצורה חד משמעית כל הסיפורים האחרים הם בבחינת מגדלים באוויר ללא יסודות.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
חיל הים לא הכיר את מרוואן
  חשדנית   15/09/13 13:12
אבל בכל זאת הכריז על כוננות מלחמה שבועיים לפני שפרצה. זה קרה מפני שהמודיעין של חיל הים ראה את כל האותות שעליהם אתה מדבר והסיק מזה את המסקנה הנכונה. הבעיה שזעירא התנגד להכרזת הכוננות וקרא למפקד חיל הים, בנימין תלם, ופקד עליו להסיר מיד את הכוננות. מפקד חיל הים לא היה יכול להתנגד מפורשות ואמר בסדר אבל בשטח עצמו לא הורדה הכוננות והפקודות הועברו לאורך ולרוחב לכל המפקדים. מפקד אחד המוצבים בתעלה העיד כי קצין חיל הים אמר לו שבאותו יום תפרוץ מלחמה. אף אחד אחר לא אמר לו את זה גם לא מפקדיו. זאת הסיבה שחיל הים סיים את המלחמה בהצלחה אדירה הוא פשוט היה מוכן !

מתוך ויקיפדיה:
"יומיים לפני המלחמה נערך תרגיל מקיף של שייטת הסטי"לים, ומיום שישי, יום לפני פרוץ המלחמה, הוכרזה כוננות שיא בכל יחידות החיל. עם פרוץ הקרבות היה חיל הים ערוך ללחימה יותר מכל זרוע אחרת בצה"ל...חיל הים הטביע במלחמת יום הכיפורים עשרות ספינות מצריות וסוריות, השאיר את נתיבי האספקה הימית לישראל פתוחים להובלת תחמושת, מזון ודלק, חסם העברת אספקות לאויב, השמיד לו מאגרי תחמושת ודלק, הנחית כוחות, יזם תקיפות, הטיל מצור ושלט בקרבות ובים. מתחילת המלחמה יזם חיל הים תקיפות והוביל פשיטות כדי לאלץ את האויב להיות במגננה מתמדת, וכך הוביל וניצח לאורך כל המערכה. למרות עשרות קרבות ישירים, מניין ההרוגים בחיל הים במהלך המלחמה היה שלושה: 2 לוחמי שייטת 13 שנהרגו במבצע ליידי, ולוחם אחד שנהרג על סיפון דבור בקרב חזיתי בתוך מעגן מצרי. במהלך המלחמה לא הוטבע אף כלי שיט של חיל הים הישראלי."

זה היה צריך להיות המצב בכל החזיתות - אבל מישהו הכשיל את צה"ל. המישהו הזה היה בוגד !!
כתוב תגובה ל- חשדנית
בחיל הים התכוננו למלחמה-וניצחו
  חשדנית   15/09/13 14:13
בגדול. סיימו את המלחמה עם 3 הרוגים. אף אחד מכלי השייט של חיל הים לא נפגע.
מקור:
haaretz.co.il

תא"ל רמי לונץ, אז ראש מספן מודיעין, מספר שכשהגיע למסקנה שפניהם של המצרים למלחמה, קיבל ביני [מפקד חיל הים, בנימין תלם] את דעתו ועמד עליה מול אלי זעירא, ראש אמ"ן הנחרץ. הוא כינס את המפקדים, הודיע להם כי עומדת לפרוץ מלחמה, וכך היה חיל הים ערוך ומוכן כראוי. זאת ועוד, בניגוד לתפישה שעל החיל להגן על חופי המדינה מקרוב, ביני שלח את הסטי"לים לתקוף את האויב בנמליו. תא"ל צבי תירוש, סגנו של ביני במלחמה, נזכר כי הרמטכ"ל דדו שאל בפליאה, "מה אתם עושים בלטקייה (נמל בצפון סוריה)?" והתשובה שקיבל היתה "מגינים על חופי המדינה".

קרב לטקייה היה הקרב הראשון שבו לחמו ספינות טילים אלו באלו, והוא מהווה ציון דרך בהיסטוריה הצבאית הימית. הסטי"לים בפיקודו של מיכאל ("יומי") ברקאי (שיחליף את ביני בפיקוד על החיל) השמידו חמישה כלי שיט סוריים, בהם שלושה סטי"לים. בקרבות בימים הבאים, בפורט סעיד ובדמייט, הושמדו חמישה סטי"לים מצריים. כתוצאה מכך הסתגרו ציי סוריה ומצרים בנמליהם, ושיט הסוחר לישראל וממנה התנהל ללא הפרעה במהלך המלחמה כולה. בזירת ים סוף פיקד באותה עת זאב אלמוג על פשיטות לנמלים מצריים בספינות הסיור "דבור" ועם לוחמי שייטת 13. החיל, שלא איבד אף כלי שיט במלחמה, זכה לתהילה, והאמרה שרווחה אז היתה: "שניים הפתיעו במלחמה - המצרים וחיל הים".
כתוב תגובה ל- חשדנית
לדעתי כולם בממשלה בגדו
  יואל קורנבלום   15/09/13 19:39
וצריך היה להעמיד אותם לדין לכל הפחות על הפרת אימונים. לא צריך להיות איש מודיעין כדי להבין שאם האויב נמצא בשער עם כל הציוד ומוכן למלחמה אז הוא יכנס בשער. מי שמונע ידיעות כנ"ל מהלוחמים ומשאר הציבור, כולל ועדת עורכי העיתונים, הוא בוגד בהגדרה. מי שלא מאמין לי שיבדוק אצל אבן שושן.

מתוך "המילון העברי המרכז" של אבן שושן: "בוגד ז' מפיר אימון, אדם הפועל נגד חבריו, נגד עמו או נגד ארצו ומסייע לאויב".

נראה לי שפעילות הממשלה באותה תקופה בהחלט מתאימה להגדרת ה"בוגד" לעיל.

לאחר מכן הבגידה עברה לבתי המשפט שטייחו את העניין והאשימו את כולם חוץ מאשר את הבוגדים. אפשר גם לומר לכל הפחות שבתי המשפט בגדו בתפקידם. מצד שני אם נקח בחשבון את תרבות השקר הפועלת בארץ כפי שאורי מלשטיין מביא בכתבותיו הרי ברור שהשופטים לא ירשיעו את אנ"ש במיוחד שאותם אנ"ש מינו אותם לתפקיד השופטים.

כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
8
מטרת סאדאת היתה לנצח במו"מ
  נצר יואב   13/09/13 22:13
מהכתוב עולה שמטרתו של סאדאת היתה לנצח במו"מ שהיה לו ברור מקיסינג'ר כבר בקיץ 1973 שיתקיים בשנים שמייד לאחריה, מן הסתם כדי לשפר עמדות כדי להחליש אותה הלאה לאחר מכן, בהתאם לשיטת הסלמי המוחמדנית הידועה. זו מטרה שונה לחלוטין מאשר להביס את ישראל במכה אחת. מוחמד היה 'נביא' שיטת הסלמי, לאחר שישו היה נביא הציביליזציה, קרי ריסון התוקפנות מיסודה ולא רק דחייתה כמו אצל לוחמים אסיאתים או מוסלמים. אמ"ן כשל מלהתריע על עקרון שיטת הסלמי העומד ביסוד דאר אל-ח'ארב המוחמדני גם בנושא ה"פלסטיני" עד ימינו אלה. אמ"ן הליברלי-סיציאליסטי-פמיניסטי הבין בדתות ובתרבויות כמו שחזיר מבין בסלט פירות. ואידך זיל לפח.
כתוב תגובה ל- נצר יואב
הרל"פ מושרשת במהלכי סאדאת
  נצר יואב   13/09/13 23:25
אם סאדאת היה מסתפק בהסדר מדיני ללא מלחמה, הוא לא היה מקבל התחייבות ישראלית ל: א. 'אוטונומיה', קרי שלטון החמאס באזח"ע ובקרוב עם פקיעת בועת הנדלן הישראלית והמשבר הכלכלי שבעקבותיה גם שלטון החמאס באיו"ש. החמס הוא כידוע זרוע של האחים המוסלמים הכפופים הלכתית לאל-אזהר שליד קהיר. ב. ביטול 'הסיירת הירוקה', קרי הפיכת הנגב לעתיר בדואים ולמעשה שטח עוין ליהודים. הנגב מחבר את מצרים, אזח"ע ואיו"ש, כלאמר סאדאת הסיג את חיסולה הפיזי של ישראל, באמצעות טרור המלחמה, כאשר המצרים ג'יהאדיסטים ואילו הישראלים סבונים.
כתוב תגובה ל- נצר יואב
9
המאמר משאיר את השאלות המרכזיות
  ללא תשובה   13/09/13 22:57
המאמר כולל הרבה חומר מעמיק ומעניין, אבל אל רלוונטי, ולכן אינו עונה על השאלות המרכזיות: 1. האם ממשלת גולדה מאיר מיצתה את הערוץ המדיני? האם היו יוזמות שלום של ממשלת ישראל שנענו בשלילה על ידי סאדאת? האם ממשלת ישראל נענתה בחיוב לכל ניסיון תיווך החל מקיסינג'ר ועד צ'אוצ'סקו ווילי בראנט? האם זה נכון שהמצרים אפילו לא היו מוכנים לשבת איתנו לאותו שולחן? התשובה לכל השאלות האלה, אגב, היא - כן, אבל אין התייחסות אל אף אחד מהנושאים הללו במאמר. 2. תכלס', האם מרוואן אשראף היה סוס טרויאני או מרגל ישראלי? ההתייחסות אליו במילים כלליות ובלתי מחייבות שאומרות שזה היה מאוד מתוחכם, לא מוכיחות דבר. גם חוסר ההתייחסות לנסיבות מותו, והשארת הקביעה כאילו הוא אכן התאבד על כנה, הן היתממות. האם הוא אי-פעם העביר מידע מטעה? למה בכלל הוא טרח להעביר את המידע על המלחמה? האם לא ייתכן שהמידע על המלחמה הצליח להישמר בסודיות גם ממנו עד כמעט לרגע האחרון, לא מעידה דווקא שמישהו כבר החל לחשוד בו במצרים? כיצד בסופו של דבר נחשפה זהותו האמיתית ומתי? ועל-ידי מי? בלי כל הפרטים הללו, כל הסיפור עליו חסר.
כתוב תגובה ל- ללא תשובה
10
ממש לא מקובל
  יואל קורנבלום   14/09/13 06:47



כל הסיפורים המובאים בכתבה לא מסבירים איך יתכן שצבא האוייב מתעצם על גבולות המדינה בשני מקומות ולא מגייסים מילואים. לא מדובר אפילו במכת מנע אלא סתם מתוך הגנה שיתכן שהאויב יתקיף כי יש לו את היכולת לעשות את הזה. זאת הנקודה שצריך להבהיר בכל הסיפור ובמקום זה מספרים לנו קורות חיים של כמה ערבים ואם היה סוכן כפול או משולש.

במלחמת ששת הימים זה בדיוק מה שעשו כי כל הגיון צבאי אפילו הכי דפוק יבין שאם האויב נמצא בשער עם כל הציוד ומוכן ללחימה הוא יעשה את זה. אין שום סיבה בעולם שהאויב לא יעשה את זה. בסופו של דבר הוא האויב והוא רוצה את המקום שלנו. ואילו כאן במלחמת יום הכיפורים האויב התעצם על גבולותינו וזה לא הזיז לממשלה. למה זה לא הזיז דבר לממשלה? אולי אנשי "פורום אלפרדו" ינסו להסביר את זה בכמה מילים פשוטת במקום לכתוב כל כך הרבה על קורות חיי הערבים שלא מראה כל קשר לעניין שלפנינו. למעש נראה שרב המלל שהם מביאים בא בנסיון להרדים אותנו עם כל הפרטים ולהסיט את הדיון.

בכל אופן אני ממש אבל ממש לא מאמין לסיפור כאילו היה סוכן כפול שכולם בממשלה האמינו לו. זה נשמע כל כך אידיוטי שקשה לי להאמין בזה. בסופו של דבר מדובר כאן באויב שנלחמנו בו הרבה שנים. האם לא עלה בדעתו של מישהו שיתכן שהסוכן הכפול משקר, אם אכן היה סוכן כנ"ל? האם צריך הרבה אינטיליגנציה כדי לחשוב שאולי הסוכן משקר ואפילו אם לא משקר האם לא כדאי פשוט להיות בטוחים ולגייס מילואים ולהעמיד אותם מול האויב המתעצם?

בסופו של דבר מצליבים ידיעות מודיעיניות וכאן לא הצליבו שום ידיעות כי כפי הנראה קשה היה לעשות את זה. אז בכל זאת האם לא קם מישהו בממשלה ואמר שאפילו אם אנחנו בטוחים לגמרי בסוכן הכפול האם לא כדאי להיות לגמרי בטוחים ולהעמיד את כוחותינו מולם? האם זה דורש הרבה מחשבה? האם צריך להיות אלוף כדי להבין את זה? לי נראה שאפילו הש"ג היה מבין את זה.

לדעתי לא צריך הרבה מחשבה ולכן נראה לי שכן ידעו על זה אבל החליטו לתת למצרים לנצח. אפשר לקרוא לזה קונספירציה או משהו אחר אבל זה הדבר ההגיוני היחידי שיש כאן. מישהו במדינת ישראל רצה שהמצרים ינצחו ולכן לא עשו דבר כדי לקדם את הרעה.

כאן צריך להתחיל להבין למי היה עניין בכל זה. כאן הייתי מצפה מכל חכמי "פורום אלפרדו" שיסבירו לנו את העניין ולא יביאו לכאן כל מיני סיפורים על קורות חיים של כמה ערבים. העובדה שהפרק הוא ארוך ומביא כל מיני סיפורים שלא מסבירים דבר מעלה חשד אצלי שיש להם כוונה אחרת, אולי לטשטש את מה שקרה כדי להגן על השד יודע מי.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
מטרת המזימה הבינלאומית
  נצר יואב   14/09/13 10:20
בינואר 1973 התכנסה בפריז ועידה של המעצמות. במאי 1973 נסוגה ארה"ב מויטנאם, כלאמר העבירה אותה לחסות סובייטית. באוקטובר 1973 ביצעה מצרים מהלך שהכניס אותה חזק לנתיב בו היא מרויחה המון מאורינטציה אמריקאית ואכן נטשה מהר מאוד את בריה"מ. כלאמר ארה"ב ובריה"מ החליפו ביניהן טריטוריות: ויטנאם תמורת מצרים. ארה"ב היתה צריכה את מצרים כדי שעליית מחירי הנפט ע"י אופק, שתוכננה טרם המלחמה, לא תהפוך את מצרים למעצמה פרו-סובייטית מזהרח-תיכונית, אפריקאית ועל הסואץ. אופ"ק היא בסה"כ מסכה על פניה של מעצמת הנפט האנגלו-אמריקאית כולל גם הולנד: Royal-Dutch+BP+Texaco ואמריקאיות רבות אחרות. הסכם הצמדת המטבעות לדולר וממנו לזהב, שנחתם בברטון-וודס בשנות הארבעים המאוחרות, התפוגג באמצע שנות השבעים כאשר ארה"ב סרבה לשלם לדה-גול זהב תמורת הדולרים שברשותה של צרפת. לכן הצמידה אנגלו-אמריקה את הדולר והפאונד למחיר הנפט, בתור underlying asset. התירוץ לניפוח המחירים היה 'זעם ערבי' על הסיוע המערבי הזעום לישראל בסוף מלחמת יום הכיפורים שנכפתה עליה הר כגיגית. באותה הדמנות פיננסית, החלו אנגלו-אמריקה להפטר מהתעשיות הכבדות שלהן, כאשר הכשרון המטמתי שלהן עובר לעסוק במניפולציות פיננסיות ובראשן שוק הנגזרות. לכן ויתר הבריטניה על תעשיית הרכב שלה לגרמניה והאמריקאית ויתרה ליפנית ולאחר מכן גם לקוריאנית. כך הגענו למשבר העולמי הנוכחי. כיוון שמצרים עברה לצד האמריקאי, יכלה אמריקה להתחיל לנטרל את מבנה-הכח power-structure הישראלי הצבאי, המדיני, החברתי הכלכלי. זאת כי שלא יהיו באזור גורמים עוצמתיים, כלאמר כדי שכולם יהיו משועבדים גמורים לארה"ב. כיצד זה בוצע פרטתי בשתי תגובותי להלן.
כתוב תגובה ל- נצר יואב
אולי היתה מזימה ואולי לא
  יואל קורנבלום   14/09/13 21:19
קשה לדעת דברים כאילו כי כל אוסף מסויים של עובדות יכול להציג תמונה אחרת. מה שברור הוא שהאויב היה בפתח וזה לא הזיז לממשלה דבר והממשלה לא אישרה גיוס מילואים למרות שהדרג הצבאי דרש גיוס מילואים.

לכן נשאלת השאלה למי היה עניין בכל זה. הסיפור על הסוכן הכפול, כפי שכבר כתבתי, נשמע אידיוטי במיוחד וקשה להאמין שאכן היה. הסיפור הזה נשמע לי יותר כנסיון להסיט את החקירה והדיון למקום אחר. זה נסיון להציג מצג שוא כדי להטעות את החוקרים ולהוליך אותם למסקנות מוטעות. זה דומה לזירת פשע בה הפושעים משאירים כל מיני דברים כדי שהחוקרים יעלו על קו חקירה שיגיע למבוי סתום ובנתיים יש לפושעים זמן לחסל את כל העובדות המזיקות.

אם אם סיפור הסוכן הכפול ירד מהפרק צריך עוד פעם לשאול למי היה עניין בכל זה. ברור הוא שאנחנו לא אהובים בעולם ומעולם לא היינו אהובים, זה לא חדש. מה שכן מעניין לדעת מי בממשלה היה משת"פ של מעצמה זרה או גוף זר כלשהו ודחף לכיוון הכישלון.

לדעתי יש לחקור לעומק את שמעון פרס ושות' על כל פעלוליו. כמו כן הייתי חוקר לעומק את יצחק רבין ואהוד ברק. אמנם אורי מילשטיין פרסם עבודה מחקר גדולה בעניין רבין וברק אבל נושא המשת"פות לא עלה. יתכן מאד גם כן שכולם הם בסך הכל בובות על חוט של מישהו אחר. קשה לדעת אבל צריך לחקור. במצב היום זה נראה יותר כחלום באספמיה.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
לא דומה
  בר ברע   14/09/13 14:55
ב67 מצריים הזיזה כולות ממערב התעלה אל תוך סיני, בנוסף, דרשה מכח המשקיפים שהיה בסיני לעזוב, ומעל הכל היא זאת שהכריזה מלחמה בכך שהודיעה על סגירת מיצרי טיראן, צהל פעל לאחר הכרזת המלחמה.-----ערב מלחמת יום כיפור, רוב הצבא המצרי ממילא היה שם עוד ממלחמת ההתשה.
כתוב תגובה ל- בר ברע
זה דומה בכמות הכוחות
  יואל קורנבלום   14/09/13 20:49
ברור הוא שמבחינת הכוחות זה היה דומה. זה שהערבים לא דיברו או הצהירו על כל הכוונות מראה שאכן הם למדו משהו. לא משנה מה אומרים אלא מה שחשוב הוא מה עושים או מה יכולים לעשות. לכן מבחינה זאת זה ששת הימים ויום כיפור נראים אותו דבר. ברור הוא שבמבחן הכוונות המטרה המוצהרת של הערבים היא לחסל את מדינת ישראל. לכן חוסר פעילות הממשלה בעניין עדיין תמוהה ביותר ועל זה עדיין לא קיבלנו תשובה מספקת אפילו לא מפורום אלפרדו.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
הפעם הגזמת, ובגדול!
  אהוד פרלסמן   15/09/13 01:17
אתה בעצם מאשים את כולם, כולל בגולדה ודיין, אלון וגלילי, שהם חבורת בוגדים שהחליטה להקריב את חיי חיילי צה"ל לשם איזו מטרה עלומה שאתה אפילו לא מסוגל לפרט אותה. אתה באמת לא שמעת על הקונספציה, ועל מחדל המודיעין?! אני חושב שאתה פשוט צריך להתבייש!
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
אהוד, אני מאשים ולא מתבייש
  יואל קורנבלום   15/09/13 07:45
העובדה היא שהממשלה לא גייסה מילואים למרות שהדרג הצבאי דרש לגייס מילואים. הדבר החליש את צה"ל במקום הזה וגרם להרג ונזקים רבים למדינת ישראל. כל מי שגורם דבר כזה הוא בוגד בהגדרה אתה יכול לקרוא את זה אצל אבן שושן.

הממשלה טענה שהיה להם סוכן כפול וכולם האמינו לו אבל המציאות בשטח הראתה משהו אחר. כמו בכל מקום אחר מצליבים ידיעות מודיעין ובודקים את זה מכמה מקורות. אמנם ה"הסוכן הכפול" סיפר סיפור אבל בהצלבה עם המצב בשטח זה לא היה נכון. הדרג הצבאי הבין את זה והממשלה פעלה נגד הדרג הצבאי והתוצאות בהתאם.

אם יש לך הסבר אחר, אהוד פרלסמן, ואתה יכול לכתוב אותו ללא התלהמות, אשמח לקרוא.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
הדרג הצבאי לא דרש לגיס מילואים
  אהוד פרלסמן   15/09/13 09:39
אני בכלל לא מתלהם, אבל אני מתקשה להאמין שאדם רציני כמוך ישוב בעיניים פקוחות על ההאשמה שכל הצמרת שלנו הורכבה מבוגדים. הצבא בכלל לא דרש לגייס מילואים, אלא להפך, זעירא כל הזמן טען בנחרצות ובבטחון שאין כל סכנה למלחמה, ושזהו תרגיל מצרי שגרתי, ודדו ודיין קיבלו את דעתו, ובעקבותיהם כל ההנהגה המדינית.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
פרלסמן, כאן אתה טועה.
  חשדנית   15/09/13 12:32
בפרוטוקולים שפורסמו בשנים האחרונות מישיבות הממשלה ערב המלחמה מתברר שדדו כן רצה לגייס מילואים אבל דיין וזעירא התנגדו ואמרו כי הסבירות למלחמה היא נמוכה מאוד. גולדה לא יכלה להתעלם מזה. אפילו ביום שישי כשכולם ידעו כבר על הכוונות של המצרים דיין וזעירא עדיין אמרו שלא תהיה מלחמה. בכל זאת גולדה הסכימה לבקשה של דדו (אפשר להגיד התעקשות של דדו) לגייס שתי אוגדות מילואים. זה היה ביום שישי. ביום שבת ב-14.40 כשכבר התחילה המלחמה דיין טען בישיבה של המטכ"ל בבור שהוא עדיין סבור שההתקפה לא התחילה. אפילו אז הוא עדיין ניסה לרמות את המטכ"ל. שלא לדבר על סגן הרמטכ"ל טל שגם רצה לגייס מילואים וניסה לשכנע את דדו, אבל דדו לא התעקש יותר מידי מול הסמכות של דיין וזעירא, אלא רק כשהיה כבר ברור לכולם שהולכת לפרוץ מלחמה. לא לשכוח שכמה חודשים לפני כן הוא ביקש גיוס מילואים מלא בגלל חשש דומה למלחמה אבל המצרים לא תקפו. הוא לא רצה להיראות כמי ששש למלחמה ומגייס שוב מילואים בלי סיבה מוצדקת.
לא לשכוח גם את ההתערבות של דיין במהלכי המלחמה כמו ההוראה הישירה לברן מפקד אוגדה 162 לכבוש את העיר סואץ, שזה היה ממש התאבדות ואפילו ברן אמר את זה בפקודה שלו שאם זה סטאלינגרד אז לא לתקוף. ועוד - הדרישה של דיין לסגת מיידית למעברים הג'ידי והמיתלה כדי למנוע 'חורבן בית שלישי' וגם ההצעה לדדו לסגת מיידית לשליש המערבי של סיני. הצעות אלה לא נתקבלו על ידי דדו. יש עוד הוכחות שדיין התערב במהלכי המלחמה כדי להשיג ניצחון למצרים ולהוריד את צה"ל על הבירכיים, כמו בדוגמא של אריק שרון שלא נתנו לו לעבור לצד השני של התעלה אלא רק אחרי ששרון הפעיל את העיתונות בעורף וטען שמפקדי צה"ל מונעים ממנו. זה פורסם בעיתונות בארה"ב.
גם במבחן התוצאה - רואים מה היתה המטרה הסופית של דיין. אמנם דיין וגולדה התפטרו מהממשלה בלחץ דעת הקהל אבל דיין הצליח להשתחל לממשלה הימנית של בגין ב-1977 (מעניין מי לחץ על זה - לדעתי האמריקאים) ולהביא את בגין להסכים להחזיר את כל סיני למצרים תמורת דף נייר שנקרא הסכם שלום. זאת אומרת, גם במבחן התוצאה רואים מה ביקש דיין לעשות מלכתחילה, במסגרת המזימה שלו עם קיסינג'ר וסאדאת, וזה היה לגרום תבוסה לישראל כדי שתהיה בסיס להסכם עם המצרים.
כתוב תגובה ל- חשדנית
תשובתך רצינית, אבל לא שוכנעתי.
  אהוד פרלסמן   15/09/13 15:01
אני לא מכיר את הפרוטוקולים האלה, ואם יש לך קישורים, אשמח לקראם. אני גם לא מכיר הוראה ישירה של דיין לאדן, ושוב אם יש לך הוכחה אשמח לראותה. לגבי שרון, למיטב ידיעתי דוקא דיין היה זה שהגן עליו מפני ברלב שרצה להעיף אותו. ולגבי תאורית הקונסירציה על דיין, כבר כתבתי בעבר שהיא מגוחכת. ברור שדיין לבד לא היה יכול לעשות כלום, ושבשביל שהתאוריה הזאת תתממש היו צריכים להיות לו שותפים רבים. זה פשוט מגוחך לחשוב שכמעט כל אנשי מחלקת המחקר באמ"ן, ועוד רבים אחרים, היו בוגדים.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
על הפרוטוקולים אפשר לקרוא
  חשדנית   15/09/13 17:02
באינטרנט. יש הרבה מאוד חומר. דוגמא אחת כאן:
ynet.co.il

ועוד אחת:
hativa14.org.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
ההוראה הישירה של דיין לברן
  חשדנית   15/09/13 17:42
נחשפה בסרט התיעודי של יואל שרון 'קרב אחד יותר מדי' שהוקרן אתמול בערוץ 10. מסתבר שדיין לחץ על ברן להיכנס לסואץ במשך 5 שעות מ-07.00 בבוקר עד 10.00 שאז ברן נתן את הפקודה. מדוע הסכים ? לא ברור

את הפקודה של דיין לברן רואים בתוך יומן המבצעים האורגינלי שנמצא בארכיון צה"ל. זה קורה ממש לקראת סוף הסרט, בתור החשיפה הגדולה של התחקיר:
docu.nana10.co.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
ועוד משהו...להגיד שכל מחלקת
  חשדנית   15/09/13 17:53
מחקר באמ"ן היו בוגדים זה לא לעניין בכלל. הם פשוט הלכו כמו עיוורים אחרי הכריזמה של זעירא, אחרי ההחלטיות הביטחון העצמי השחצנות וה'אני ואפסי עוד' שלו... הם כשלו ובסוף ידעו את זה ולא ניסו להסתיר. עובדה, שמפקד מחלקת המחקר מול מצרים (רע"ן 6) ברח ביום השלישי מהמשרד, לקח את החפצים האישיים שלו ולא חזר לשם יותר לעולם. יונה בנדמן שמו.
מי שבכל זאת התעקש היה יואל בן פורת אבל ההערכות שלו והמסמכים שהעביר לראש אמ"ן נעצרו אצל זעירא ולא הגיעו לרמטכ"ל. זה כתוב גם בספר שלו "נעילה"
הנה מראה מקום:
rotter.net
כתוב תגובה ל- חשדנית
ראשית כל תודה רבה! באמת תודה.
  אהוד פרלסמן   16/09/13 02:22
אין זו הפעם הראשונה שאני מתפעל ממך, ומודה לך. אבל הפעם לא השתכנעתי. הפרוטוקול שקראתי אותו בענין רב הוא מהבוקר של יום הכיפורים, ולא מיום שישי. קורנבלום טוען כאן כל הזמן שהיה צריך לגייס מילואים כבר הרבה ימים קודם לכן, ובכך שלא גויסו המילואים הוא רואה בגידה, ואני עדין חושב שזה שטויות במיץ עגבניות. אנשי מחלקת המחקר באמ"ן גיבשו דעות עצמאיות, וחלקם חשבו שתהיה מלחמה, אבל הם היו במיעוט. על זה קראתי בספר של גיל מלמד ורונן ברגמן. לגבי ההוראה לברן לא הצלחתי לראות את הסרט, אבל זה כבר בסוף המלחמה ואין בכך שום ראיה לגבי זה שדיין היה בוגד. ובכלל מה זה קשור למזימה עם קיסינג'ר? זה רק מראה כביכול שהוא פשוט היה שונא ישראל שרצה שחיילים שלנו ימותו. זה פשוט לא לענין, וכיוון שהאמת חשובה לי יותר מההערכה והתודה שאני חייב לך, אני מציין בצער שזו האשמה ממש בזויה ובלתי שפויה. בקיצור, אין אפילו בדל ראיה לכך שמישהו, כולל דיין, היה בוגד, ואני חושב שעם כל התודה וההערכה, הפעם נפלת בגדול!
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
עדות דיין באגרנט-ביום שישי לא
  חשדנית   16/09/13 11:47
גייסו מילואים. דיין 'חשב' שהסדיר יספיק...
מצורפת כאן עדות דיין בוועדת אגרנט. הוא טען שם (בעמוד 21 ואילך, וגם עמ' 113 ואילך) שביום שישי לא מצא לנכון לגייס מילואים כי חשב שהסדיר יספיק. אבל השופט נבנצאל אמר לו שאם הייתה אמורה להיות מלחמה אז ברור שזה לא מספיק והיה צריך לגייס מילואים.

docs.google.com

אגב, פרלסמן, אולי תסביר לי מדוע לא פינו את החיילים מהמוצבים בקו התעלה ביום שבת בבוקר כשכבר ידעו שבאותו יום בשעה 1800 תתחיל המלחמה וברור שהמעוזים יפלו ? היו עשרים מעוזים מאויישים חלקית, מדוע לא פינו אותם ואת המילואימניקים מהחטיבה הירושלמית שהיו שם, כשעוד היה אפשר, ונתנו להם ליהרג או ליפול בשבי ולהיפצע ? דיין הרי ידע שזה מה שיקרה ואפילו אמר את זה - לא מפנים את המעוזים מי שימות ימות.

גם כל העניין של המעוזים היה טעות מלכתחילה. בתוך העדות של דיין הוזכר שאריק שרון היה נגד זה. מתוך דברי יגאל ידין: "אני קורא בישיבת המטה הכללי, במאי [1973] בערך. אתה [דיין] לא היית נוכח. א. שרון אומר שם בזמן הויכוח: "רבותי, אני אומר לכם, אם אנחנו נשאיר מעוזים כפרינציפ להגנה, המלחמה הבאה שלנו תהיה על העברת גזר וצנוניות למעוזים, ועל זה נישבר". ואז שואל ידין את דיין: האם ההחרפה הזאת של הקונספציה [של קו המעוזים] הובאה לידיעתך ? התייחסת אליה, או לא ? ואז דיין טען שהוא לא התערב בוויכוח הזה בין שרון וטל [שהיו באותה דיעה] לבין בר לב, וידין טען שזה בעצם היה באחריותו של דיין מכך שהוא שר הביטחון, כי אלו נושאים אופרטיביים. דיין התחמק. זאת אומרת, שידעו שיכולה להיות בעיה עם המעוזים כאשר המצרים יצלחו את התעלה ויצורו עליהם, ובכל זאת לא פינו משם את החיילים

אגב, יש עוד משהו בעדות של דיין (עמ' 94) שיכול לחזק את התיזה של מילשטיין לגבי הצבא הפוליטי - בן גוריון בהיותו ראש ממשלה ושר הביטחון קבע את הנוהל שכל מינוי של קצין מדרגת אלוף משנה ומעלה צריך לקבל את אישורו של שר הביטחון. אז כמובן שיש כאן את העניין הפוליטי במינויים ואת זה צריך להוציא מצה"ל, כדי למנוע ממנו להמשיך להיות צבא פוליטי. כמו שרואים היום כל המינויים הגבוהים הם של קצינים סמולנים !!
כתוב תגובה ל- חשדנית
את פשוט לא מוכיחה כלום.
  אהוד פרלסמן   16/09/13 18:56
דיין ודדו וגם רבים אחרים חשבו שנצליח לבלום, וזה ממש לא אומר שדיין בוגד. אף אחד לא אייש את המעוזים מתוך מטרה לפנות אותם, וברור ששרון צדק, אבל זה לא אומר שאף אחד בוגד. אני פשוט לא מבין מה יש לכם מדיין. הפכתם אותו לשעיר לעזאזאל של תאורית קונספירציה חסרת כל בסיס שהורתה באי יכולת להשלים עם העיוורון של כל מנהיגותנו הצבאית. תקראי את תגובתו של מנדס בתגובה 25, ותראי שהוא לא מאשים אף אחד. ולסיום עצה: במקום לרשום הפניות בגוף התגובה, כשאת כותבת תגובה יש למטה מספר שורות שכתוב בהן החלפת מילה בקישור. אז את רושמת איזו מילה, ובמלבן של הקישור את רושמת את הקישור, וכך ניתן ישר מהתגובה שאת כותבת להגיע למקור אליו נתת קישור. כך אני עושה עכשיו, וכדי לקרא את העדות של דיין, את יכולה ללחוץ על המילה הבאה: כאן .
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
11
הקרן לישראל החדשה ממנת אלפרדו
  8   14/09/13 07:42
לקורא כאן התגובה 10 אומרת הכול.
כתוב תגובה ל- 8
מאיפה נולדה ההזיה הזו?!
  אופירה לוי   14/09/13 16:53
כתוב תגובה ל- אופירה לוי
הלוואי שהקרן הישראלית החדשה
  היתה מממנת   15/09/13 07:11
קבוצת מחקר איכותית כזאת ומחקרים מן הסוג הזה. אבל זאת אוטופיה!
כתוב תגובה ל- היתה מממנת
אין ספק!
  8   15/09/13 05:44
יש כאן אחד שחושב נכון, יואל קורנבלום, הרקבון הזה עוד חי בקרבנו, הדג מצחין מהראש.
כתוב תגובה ל- 8
אין ספק!
  8   15/09/13 05:50
יש כאן אחד שחושב נכון, יואל קורנבלום, הרקבון הזה עוד חי בקרבנו, הדג מצחין מהראש, הבעיה הגדולה עד לפנינו, האחראים לה יותר מכל אחר הם החתרן והכל שפיט.
כתוב תגובה ל- 8
12
יש לזכור שזה רק חלק ראשון
  אורי מילשטיין   14/09/13 11:38
של הפרק.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
13
ההיפוך - זעירא ריגל למען סאדת?
  ראובן גרפיט   14/09/13 15:40
רק שת,פ בין זעירא לסאדת יכול להסביר את התנהלותו של זעירא !
כתוב תגובה ל- ראובן גרפיט
14
סיפיק מידע אמין שבוע לפני !
  חובבנות: אשרף   14/09/13 21:30
כתוב תגובה ל- חובבנות: אשרף
15
האם זעירא שיתף פעולה עם סאדת?
  ראובן גרפיט   14/09/13 21:41
שרתי בחפ"ק הקדמי של פיקוד דרום ברפידים ובאום חשיבה. פרשת אשרף הינה בלון חם למשיכת האש ולהטעיה ולהסחת התקשורת מהפשלות האמיתיות. צה"ל כלל לא היה מוכן למלחמה בין שאשרף דיווח אמת או שקר. נניח שהמלחמה הייתה פורצת קודם כפי שאשרף דיווח, בין שזה שבועים או חודש .אזי כל מערך ההצטיידות הלוגיסטיקה, מחסני החירום, רמת התחזוקה של השיריון, התותחנים,,,היו צריכים להיות במצב הכן. אבל הכל היה מוזנח זה שנים. מדוע לא הוכנו לקראת המועד הקודם או לקראת יום כיפור בצהרים או ערב שלכאורה מורה היתה המלחמה לפרוץ? במקביל לאשרף היו מספר מקורות צבאיים, מודיעיניים, פוליטיים, מרגל מצרי נוסף. אך ראש אמן אלי זעירא שלל את כולם.פרשת אשרף בלון חם להטעית הציבור ולהסתיר את החשדות כנגד זעירא. אם כבר מרגל שתול אז אלי זעירא היה מרגל של סאדת היות והוא התאמץ בכל כוחו להפריך את כל הדיווחים ולפסול את אשרף ואיפשר לאלוף פיקוד דרום גורודיש לבלות ערב המלחמה עם המאהבת שלו באכזיב וזעירא אפשר שחרור חילים מחזית המצרית. סביר ביותר שזעירא הוא אשר היה המרגל שתול!
כתוב תגובה ל- ראובן גרפיט
או שזעירא עבד בשביל אמריקה
  כמו BCG-ביבי   14/09/13 23:23
גולדה היתה אזרחית אמריקאית ומשה דיין גדל לתוך המנדט הבריטי ומעשית שירת בצבא הבריטי וגם ישב בכלא הבריטי. ישראל הינה מקרה מובהק של ניאו-קולוניזאליזם, מה גם שמעולם לא הצהירה על עצמאותה או על ריבונותה ושניזונה מחיטה אמריקאית.
כתוב תגובה ל- כמו BCG-ביבי
16
כקורא עקבי של מנדס - הוא
  ראובן גרפיט   14/09/13 21:51
מנתח וכותב מעולה. יש מקום לכנס את כתבותיו לאתר ולספר.
כתוב תגובה ל- ראובן גרפיט
17
תבוסה או ניצחון ולמה
  דב שטיין   14/09/13 23:42
תבוסה יכול שתהיה ברמה הטקטית ברמה האיסטרטגית וברמה המדינית. הנכון הוא שברמה הטקטית פתיחת המלחמה היתה בגדר תבוסה לישראל. ברמה האיסטרטגית, למרות הליקויים החמורים ותרבות השקרים של קצינים בצהל הצליח צהל להפוך את היוצרות ולהביא לנצחון איסטרטגי. אולם ברמה המדינית המלחמה היתה תבוסה לישראל. משום שבסופו של דבר השיגו המצרים את מטרותיהם המדיניות במלואן. אולם, יש לקחת בחשבון שהתבוסה המדינית של ישראל היא אותה התבוסה המצטיירת עד היום באו"ם היינו אנו בודדים בעולם אין לנו ידידים אמיתיים. גם האמריקאים ידידינו על תנאי שנציית להם.
לדעתי השגיאה החמורה של המודיעין הישראלי המוסד והפוליטיקאים שנרדמו נבעה מהעדר הכשרה תודעתית מדינית של השותפים לכשל. עד היום סבורים בטעות מנהיגי המדינה שאנו מדינה ככל המדינות ועלינו לנווט דרכנו לפי הנתונים הפוליטיים והצבאיים. אך האמת היא זו שהיתה ידועה בתרבות היהודית מדורי דורות במיוחד בדור האחרון ואותה אין זה פוליטיקל קורקט לאמץ.
א]פסיקתא זוטרתא (לקח טוב) שמות פרק יט ד"ה יח) והר סיני למה נקרא שמו סיני, שירדה ממנו שנאה לנכרים, שהן מקנאין את ישראל בתורתן:
ב]ספרי במדבר פסקא סט -הלכה בידוע עשו שונא ליעקב,
הגיע הזמן לבחור במנהיגים וקצינים שהפנימו זאת היטב.

הגיע הזמן למנות קצינים ופוליטיקאים שיגלו אחריות לגורלם של יהודים לא ימהרו להאמין ל"ידידים מפוקפקים" וידווחו אמת באשר אהבת ישראל ודאגה לשלומם של יהודים הינה בראש מעיניהם וחלק בלתי נפרד מתרבותם.
כתוב תגובה ל- דב שטיין
18
שקר. מרוואן לא היה סוכן כפול
  חשדנית   15/09/13 01:20
העביר את תכנית המלחמה המצרית לישראל עוד לפני המלחמה. תוך כדי המלחמה העביר לישראל ידיעות מודיעיניות יקרות כמו הידיעה על ההחלטה של סאדאת להכניס את שתי הדיביזיות המשוריינות לסיני. זה היה בזמן אמת ועזר לדדו לתכנן את המשך מהלכי המלחמה. בקיצור שמעון מנדס טועה שלא להגיד משקר. את זעירא צריך להביא לדין עוד היום !! על בגידה במדינת ישראל ועל אחריותו למותם של 2700 חיילי צה"ל ופציעתם של 3000 חיילים !! בכך שהוליך שולל את גולדה ואת הרמטכ"ל ואת צה"ל ואת עם ישראל, ביחד עם משה דיין שר"י.
כתוב תגובה ל- חשדנית
אין לי בעיה עם ההאשמה שלך
  שמעו מנדסן   16/09/13 18:19
אין לי בעיה עם הרפש שאת מטיחה בי. יש לי בעיה עם זה שאת מסתתרת מאחורי הרפש. ואני אומר לך מה שהמורה שלי בכיתה ד' אמר פעם לתלמיד בכיתה: היה לך האומץ להלשין על חברך, צריך שיהיה לך העוז לומר את דבריך בגלוי.
כתוב תגובה ל- שמעו מנדסן
19
הבעיה הגדולה בכל הפרשנויות היי
  שלומי10   15/09/13 02:03
הבעיה הגדולה בכל הפרשנויות הייתה של ראש אמן זעירה, שהתנהג כטירון והוסיף חטא על פשע בכך שלא העביר הלאה לרמטכ"ל ולראש הממשלה את המסמכים ( כ 15 מסמכים) ש 8200 הצליחה ליירט. בנוסף לכל הנ"ל הוא גם ניסה בהצלחה למנוע גיוס ולהתייחס לחלקיקי המידע שהגיעו ולא עברו דרך המסננת שלו. בנוסף לרשלנות אדם זה נראה כלל וכלל לא אחראי - איך הצליח להשפיע על דיין למנות לרמטכ"ל אחרי דדו -שלא היה אשם, נהפוך-הוא, דדו נתן הוראה להיפגש אם הדרג מתחת לראש אמן. לא ברור לי איך וועדת אגרנט האשימה אותו. הכעס שלי עלה במיוחד לאור הפרסומים האחרונים.
כתוב תגובה ל- שלומי10
20
גם במלחמה הבאה יהיו מחדלים או
  שלומי-כלכלן   15/09/13 02:09
גם במלחמה הבאה יהיו מחדלים אולי יותר גדולים, כאשר צבא נשען על טכנולוגיה -וזה בסדר. השאלה אם נערכים לבעיות שיכולים להתעורר, לא אפרט את כולם- המבין יבין. אציין את הלויינים עניין שפורסם לאחרונה, השאלה יקרה אם יפגעו הלויינים - הוכח שניתן לפגוע בלויינים, מה יקרה עם GPS ומה יקרה בכל המערכות האחרות - האם אנחנו נערכים לזה !!!!!!
כתוב תגובה ל- שלומי-כלכלן
,תחליף GPS
  חייל זקן   15/09/13 09:55
בכל המטוסים והטילים של צה"ל יש מערכות גיבוי לGPS (מכשיר שמבצע חסימת GPS מקומית, מאות מטרים מהיעד, אפשר לרכוש ב$20). ישראל היא אחת מ3 מדינות שיודעות לייצר רכיב אופטי מוכלל המשמש בסיס למערכות ניווט אינרציאליות (הרוסים עדיין משתמשים ברכיב מכני ונחות). בזרוע היבשה עדיין מקפידים לנווט ללא GPS. אף מדינה אינה מוכרת טכנולוגיית לוחמה אלקטרונית עדכנית. האמריקאים לא מאפשרים גישה למערכות שלהם אפילו לידידיהם (השפוטים שלהם?) מבריטניה. בתחום זה יש פער עצום בין ישראל לערבים שרק הולך וגדל עם השנים.
כתוב תגובה ל- חייל זקן
21
פורום שמורום
  tאיציק   15/09/13 06:15
הייתי שם בתפקיד מפתח,איש לא פנה ולא שאל(לא בנושא מרוון)איזו חוצפה לפרסם דברים מוטים אלא אם אוריט מילשטיין היודע הכל מאחורי זה!
כתוב תגובה ל- tאיציק
מאחורי זה סגן אלוף באמ"ן ב-73
  שמעון מנדס   15/09/13 13:02
כתוב תגובה ל- שמעון מנדס
22
עובדה:אילולא ה' שהיה לנו בקום
  קורןנאוה טבריה   15/09/13 07:20
עלינו גנרלים יהירים ומתנשאים לריק=אזי חיים בלעונו בחרות אפם של מבקשי נפשנו,לנצח נצחים,במלחמת יום הכיפורים שהסתיימה בנס גלוי וניצחון אדיר....ועל כך שילמו בחייהם 3000 חיילי צה"ל הי"ד...הם שילמו את מחיר חטא היוהרה והסגידה החולנית לאמריקה הבזויה=שלא היססה להקריב אותנו על מזבח האינטרס שלה עם מצרים והערבים במזרח התיכון נגד רוסיה.... בתיווכו של הקאפו מרצון הנרי קיסנג'ר היהודון ובסיועו של משה דיין וממשלת מפא"י שלא תמכה במכת מנע וגיוס המילואים= כדי לא להרגיז את אמריקה האויבת.... ובכך איפשרו פושעי המלחמה ההיא את אפקט 'ההפתעה'...ולראייה:לשם כך הורה דיין לנקות את גבול מצריים ממוקשים,כדי לאפשר 'ניצחון קטן' להשבת כבודה הערבי האבוד מ'ששת הימים' של מצרים=מה שמעיד על חוסר הבנת האויב הערבי-מוסלמי במזרח השימון הישן והחד"ש....ושום לקח לא נלמד מאז!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
ספורך על דיין - אגדה חסרת בסיס
  אהוד פרלסמן   15/09/13 09:59
אני תמיד קורא את תגובותיך, ויודע שכשאת יכולה להוכיח טענה מסויימת באמצעות ציטוט ממקורות, את עושה זאת בבקיאות גדולה. אבל העובדה היא שאין לך שום מקור לצטט כדי לבסס את ההאשמה המגוחכת והמופרכת של דיין, שמסתמכת על ההנחה שדיין מסתובב בסיני, תופס איזו כיתת חיילים, ונותן לה הוראות לפנות מוקשים. זה פשוט סיפור מצוץ מאצבעו של קשקשן, ומוזר שגם את מאמינה לסיפור האידיוטי הזה.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
קשקשני.ע"ע ג'ו אלון 'מי רצח את
  קורןנאוה טבריה   15/09/13 12:43
אבא?'....ולאחר מכן תתנצל על דברי הבלע שלך!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
קשקשני חיפש ולא מצא.
  אהוד פרלסמן   15/09/13 15:24
בשום מקום לא ראיתי שהסיפור הזה על ניקוי המוקשים קשור בצורה כל שהיא לדיין. כל מה שכתוב זה שהיה מישהו שהעיד שהם ניקו מוקשים. אם יש לך מקור שמוכיח שדיין נתן להם את ההוראה הזו. אשמח לראותו. וחוץ מזה לא השמעתי שום דברי בלע, ואפילו לא קראתי לך קשקשנית, אבל דוקא נחמד שככה את קוראת לי. תתפלאי, אבל את לא הראשונה.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
קשקשני, אתה מבטיח להתנצל לאחר
  קורןנאוה טבריה   16/09/13 04:30
שאצטט לך את מי שעשה זאת במו ידיו?
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
קשקשני מבטיח ויקיים.
  אהוד פרלסמן   16/09/13 10:34
אם האדון מפנה המוקשים סיפר שקיבל מדיין את הוראת הפינוי, אני אתנצל ללא היסוס. כמו בכל נושא, הדבר היחידי שמענין אותי זו האמת, ורק האמת, ואם יש דבר שמרגיז אותי יותר מכל אצל אחינו השמאלנים, זו טענתם שאין אמת אחת. אצ"ג ביטא אותי הרבה הרבה יותר טוב ממה שאני יכול כשכתב: "אמת אחת ולא שתיים, כשמש אחת וכשם שאין שתי ירושלים".
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
אילו צפית בסרט"מי רצח את אבא?"
  קורןנאוה טבריה   16/09/13 13:24
היית מגלה זאת כמוני=וזה מה שהיה בסרט:בנצי צפוני,לוחם הנדסה קרבית הלום קרב ממלחמת יום הכיפורים נפגש עם בנותיו של ג'ו אלון ונשאל:'לשם מה רצית להיפגש איתנו?' שאלו הבנות=וכך הוא השיב להן:"קראתי את הכתבה על ג'ו אלון וזה מאוד חרה לי ומיד הבנתי למה הוא נרצח ומאיפוא זה בא.אני כחלק ממחלקת ההנדסה פוצצנו את המוקשים לאורך התעלה-120 ק"מ.לפני מלחמת יום כיפור 10 שעות ביום גילינו את המוקשים בידיים,לא עם סכינים... שמים פתילים רועמים על מאה מטר-צועקים למצרים 'פצצות תיזהרו!' ומפוצצים.וכששאלנו את המפקדים שלנו למה עושים את זה? אז אמרו לנו "יש מדיניות חדשה בצה"ל"!...עוד צויין בסרט ש:כל חבריו של בנצי צפוני שהשתתפו איתו בסילוק המוקשים=אישרו את דבריו בפני בנותיו של ג'ו אלון!!!.....אני רק מקווה שנהיר לך שרק שר ביטחון מורשה לשנות "מדיניות חדשה" בצה"ל!!!!...עכשיו תסביר לי איך העלת בדעתך שאני הייתי מעיזה להמציא סיפורים ועלילות סרק סרק? מה אני שמאלנית? חלילה וחס!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
למה מפנים היום מוקשים בביקעה?
  חשדנית   16/09/13 16:03
צה"ל נמצא בעיצומה של תכנית לפינוי כל המוקשים לאורך הגבול עם ירדן. מה הסיבה ? פתאום החליטו שלא תהיה יותר מלחמה ? ומה אם עבדאללה יודח והאחים המוסלמים ישתלטו על ירדן במקומו ? האם גם אז זה לא יהיה סביר שהם יתקפו אותנו ממזרח לירדן כדי כדי להשתלט על יו"ש וירושלים המזרחית ?

מקור:
news.walla.co.il

האמת, שאני די חוששת מהצעד הזה של צה"ל.....וגם מהתכניות של ביבי...

הטענה של צה"ל היא שמפנים את המוקשים כדי לאפשר להסב את השטחים שיתפנו לעיבוד חקלאי ולמנוע תאונות, מצד שני טוענים שכל השטח הזה יועבר לידי הפלסטינים בהסכם 'שלום'...מצד שלישי מדובר בגבול שנפרץ ! אף אחד לא יודע מה יקרה בעתיד, ואולי זה יהיה בעוכרינו !!

ותזכרו שאני כתבתי את זה, לפני....
כתוב תגובה ל- חשדנית
חשדנית,הסיבה לפינוי מוקשים בבק
  קורןנאוה טבריה   17/09/13 06:23
בבקעה אווילית ומסוכנת לביטחון ישראל וזה ברור לכל מי שעיניו בראשו,ואבוי לה לממשלה שנותנת אמון בערבים באשר הם...מה שבטוח העבד הנרצע של אמריקה, ביביבלוף, עושה זאת מתוך לחץ אמריקני... אבל לא מתוך החלטה לאפשר לירדנים 'להפתיע' אותנו במלחמה=כפי שדיין וגולדה סיפקו 'ניצחון קטן' למצרים כדי להשיב את כבודם האבוד בתיווכו של הקאפו מרצון הנרי קיסנג'ר.. ולראייה:דבריו של דיין לשמואל גונן גורודיש:"מה דעתך על כך שניתן למצרים ניצחון קטן ואחרי זה נכה אותם ונהפוך את הקערה על פיה"(דבריו של גורודיש נאמרו לאדם ברוך ב-1987)ובראיון שנתן אלי זעירא לדן מרגלית ב-10/9/04 בערוץ 2=הוא אמר שגולדה ודיין לא הרשו לגייס מילואים למרות שידעו שהמלחמה בפתח ואיפשרו למצרים להפתיע...ושאמריקה הזהירה לא להתחיל במלחמה כדי לא לדרדר את המזרח התיכון=והפושעים צייתו כצפוי!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
לקשקשני אין כל סיבה להתנצל.
  אהוד פרלסמן   16/09/13 18:21
אז אף אחד לא הזכיר את דיין, ורק את החלטת לקשור את דיין לסיפור הזה. באותה מידה יכולת להחליט שדדו בוגד או שגורודיש בוגד. אף אחד לא יודע מי נתן להם את ההוראה, ולמה. וחוץ מזה, אל תשווי את תאורית הקונספירציה חסרת השחר על דיין, לסיפור של רצח רבין. למרות שאין לי תאוריה משלי, אני ממש משוכנע שאנחנו לא יודעים את כל האמת על רצח רבין.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
היית ונותרת קשקשני!=סביר להניח
  קורןנאוה טבריה   17/09/13 05:55
שלא משה דיין נתן את ההוראה זה יכול להיות אליהו הנביא שנתן הוראה לפנות את המוקשים כדי להפתיע את שר הביטחון דיין.....תגובתך אובפיינית לבולשביקים האדומים!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
קשקשני כן. בולשביק אדום ממש לא
  אהוד פרלסמן   17/09/13 10:26
בחייאת נאוה, תפעילי את ההיגיון שלך. החיילים אמרו שהמפקדים שלהם אמרו להם שזו מדיניות חדשה. מכאן שזה המפקדים של המפקדים אמרו להם. אז ברור שיש שרשרת פיקוד, ומישהו למעלה, שיכול להיות מג"ד, מח"ט, מפקד אוגדה או אלוף פיקוד החליט על זה. דיין לא נותן להם הוראות, אלא מי שמעליהם, כשהאחרון הוא הרמטכ"ל שאפילו לו דיין לא יכול לתת הוראה כזאת, אלא אם דדו היה שותף לקונספירציה. אבל אף אחד לא מאשים את דדו, אלא להפך, טענת הקונספירציה נשענת בחלקה על כך שדיין סרב לגייס מילואים למרות בקשתו של דדו. תחשבי בהיגיון ותראי שאני צודק. מי שמסרב להפעיל את ההגיון שלו זה השמאלנים, שכמה שלא תוכיחי להם שהערבים רוצים לזרוק אותנו לים, הם ימשיכו לחשוב שכל מה שהערבים רוצים זה לחיות בשקט ובשלוה חופשיים מאימת הכיבוש שלנו. אז אני קשקשני ימני קיצוני, ובשום אופן לא שמאלני. רק לא זה.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
אתה מעלה בדעתך שצה"ל יפנה יומי
  קורןנאוה טבריה   17/09/13 11:38
יומיים לפני פרוץ המלחמה את המוקשים=מבלי ידיעתו של שר הביטחון דיין שניהל את כל המלחמה ועל פיו יישק דבר?! זה מה שההיגיון שלך מעלה בדעתך? די לקשקושים!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
אז דדו גם היה שותף? וגם גונן?
  אהוד פרלסמן   17/09/13 18:27
את מתעקשת עכשיו להגיד שדיין ידע. אבל ברור שאם דיין ידע, אז גם דדו ידע וגם גונן ידע. אז כולם בוגדים?! אלה לא קשקושים אלא היגיון פשוט שאת ממש מתעקשת לא להפעיל אותו כדי שלא לפוצץ את בועת הסבון של הקונספירציה הבלתי אפשרית הזאת.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
עזר וייצמן:"אם אפתח את הפה שלי
  קורןנאוה טבריה   20/09/13 08:36
עם ישראל יהיה בשוק"(דבריו נאמרו ליעקב אגסי בנוגע לרצח ג'ו אלון,שללא ספק, היה קשר למלחמת יום הכיפורים,וע"ע 'מי רצח את אבא?')...לא כל הגנרלים בוגדים,חלילה וחס=הבוגדים הם אלה שידעו שתהיה מלחמה וצייתו לקאפו מרצון קיסנג'ר:"...עבדתי קשה להוציא את הסובייטים מהמזרח התיכון,וישראל הקריב קורבנות רבים במלחמת היו הכיפורים ובכך תרמה להשגת מטרה זו..."(יאיר קוטלר,'הנבחרת הלאומית')=ושוב אני חוזרת הבוגדים המשוקצים=שלא תהיה להם מחילה וכפרה=הם כל אלה שידעו ושיתפו פעולה למען האינטרס האמריקני-ערבי!!!....הבנת את זה? או טרם?
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
אפרופו קונספירציית רצח רבין=בכ
  קורןנאוה טבריה   17/09/13 07:26
בכיר בשב"כ:"וכל מי שיגיד שהוא בטוח במאה אחוז שזאת לא יכולה להיות קונספירציה,מדבר ממאווי לבו"!(עיתון ירושלים 17/11/95)! פרופסור הר-סגור:"...יכול להיות שיש כאן קונספירציה."(ידיעות,12/11/95)!!! דן אלמגור:"...אחרי מה שראיתי בשנים האחרונות...אין דבר שיספרו לי לגבי המשטרה,השב"כ והצבא שלנו ולא אאמין-כולל תיאוריית הקונספירציה בעניין רצח רבין"(מעריב,2/296)!!!!!!!!!! גם אני וללא ספק!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
23
פרשנות תמוהה
  חייל זקן   15/09/13 10:34
הפרק הזה המשמש כפתיח נגוע באותם פגמים שאותם הוא מתיימר לחשוף, קרי, הערצת מנהיגים והתעלמות מנתוני מודיעין. הצגתו של סאדאת כעין תערובת של נפוליאון וצ'רצ'יל נוגעת במחוזות האבסורד כך שאין טעם לנסות להפריכה. אתייחס לפיכך לשלושה מרכיבים צבאיים שהם פרי דמיונו הקודח של הפרשן ורחוקים ת"ק פרסה ממה שכל קמ"ן מתחיל אמור לדעת. בין 67 לבין 73 לא חל שינוי מהותי באיכות כח האדם של הצבא המצרי. במצריים היה נהוג גיוס חובה. איכות הלוחמים שלהם לא היתה נחותה ב67 והכותב חוזר בכך על טעותם של קציני צה"ל. אותם אלו שברחו במלחמת ששת הימים היטיבו להלחם בהתשה. הדבר העיקרי שהשתנה בין 2 המלחמות הוא תנאי הפתיחה. הכותב מביא את הפלישה לנורמנדי כמקור לתוכנית התקיפה המצרית. זוהי איוולת גמורה. לסובייטים היה תו"ל משוכלל של צליחת מכשול מיים כולל ציוד ייעודי מסוגים שונים שפותח למטרה זו. המצרים אומנו ובצעו (במקצועיות ובהצלחה מרבית) את התו"ל הסובייטי. שום דמיון למה שהופעל בנורמנדי. הבחירה בטיל סאגר לא היתה בבחינת הימור. הגרסה המבצעית הראשונה שלו הוצגה כבר ב63 וב73 זו היתה טכנולוגיה בשלה שכל צבאות ברית וורשה צויידו בה. המבנה והחימוש של עוצבה מצרית היה זהה לזה של צבאות ברית וורשה. כל החומר הנוגע לחימוש ולתו"ל המצרי היה בידי צה"ל שנים לפני המלחמה אך מפקדיו לא טרחו לקרוא, ללמוד ולהתאים את התו"ל הצה"לי לאותו החומר. למרבה הצער אותו הפגם מתגלה גם אצל הכותב. טול קורה מבין עינייך...
כתוב תגובה ל- חייל זקן
קשישא - ציין מקורות
  קורא בעיון   15/09/13 17:30
קשישא - ציין מקורות, אחרת זו סתם נפיחה מצידך.
כתוב תגובה ל- קורא בעיון
קרא שוב והפעם בעיון
  חייל זקן   15/09/13 19:15
מדובר בפרשנות שונה של אותן עובדות. איזה מקור יסייע בידך להבין את ההבדל התהומי שבין נחיתה מהים לבין צליחת מכשול מים ביבשה? איזה מקור יוכיח לך שמערכת נשק שנמצאת בשימוש נרחב במספר צבאות מזה 10 שנים אינה מערכת נסיונית?
כתוב תגובה ל- חייל זקן
24
'אחד שידע' - אורי נעמן
  חשדנית   15/09/13 18:29
קצין מודיעין צעיר במחלקת איסוף באמ"ן ידע חודש לפני שהמלחמה עומדת לפרוץ הוא מיהר לעדכן את המפקד שלו יואל בן פורת שאמר לו שגם הוא יודע את זה. בהרמת כוסית לכבוד ראש השנה הוא עידכן את שליש הרמטכ"ל שהיה חבר שלו. השליש אמר לו שזו פעם ראשונה שהוא שומע על אפשרות כזאת. ב-4 לאוקטובר הוא ניגש לדיגלי כדי שידרוש מזעירא להפעיל את האמצעים המיוחדים. דיגלי דיבר עם זעירא באינטרקום וכולם שמעו את 'השטיפה' שהוא עשה לדיגלי - תפסיקו להיות פאניקרים. לא קורה שום דבר. אני אחליט מתי להפעיל את האמצעים המיוחדים וכו וכו

כל זה מתועד כאן - בסיפורו האישי של 'האחד שידע', בתוך: 'מבט למל"מ', עמוד 26:

intelligence.org.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
זעירא המציא את התיאוריה הזאת
  חשדנית   16/09/13 15:11
אורי בר יוסף :"מי שסבור שמרואן היה סוכן כפול,צריך למצוא תשובות לשתי שאלות פשוטות. "הראשונה – מדוע כל האינפורמציה שמסר במשך השנים לפני המלחמה, וגם בשנים הרבות של פעילותו אחריה, התבררה כאמת לאמתה? מדובר באינפורמציה חשובה ורגישה ביותר, כולל תוכניות המלחמה המצריות המפורטות שהוסתרו גם מהסורים, מהלך האימונים של הצבא המצרי, תהליך ההצטיידות שלו, הוויכוחים הפנימיים, הדיאלוג עם הסובייטים ועוד. ושאלה שנייה – מדוע מרואן הזהיר את מפעילו מפני מלחמה, קרוב ל-48 שעות לפני שפרצה? מדוע מסר בהתרגשות לצבי זמיר בפגישתם ב-5 באוקטובר שהמלחמה תפרוץ למחרת? הרי כסוכן כפול, הוא היה צריך להרגיע את חששות הישראלים, ולא לעורר אותם...אלי זעירא יצר לימים את תיאוריית הקונספירציה הזאת, אולי כדי לנקות את עצמו מכל אשמה"."

מקור:
yekum.org/
כתוב תגובה ל- חשדנית
25
שמעון מנדס - אני מבקש תשובה
  יואל קורנבלום   15/09/13 19:12
חד משמעית בלשון פשוטה. אתה חייב לענות לשאלה מדוע לא גוייסו מילואים ללא קשר אם היה סוכן אחד או אחר. ברור הוא שהצבא המצרי התעצם מול צה"ל ולכן צה"ל חייב היה להתעצם מול האוייב. זה לא קרה ואתה חייב לנו תשובה חד משמעית למה זה לא קרה.

במישור הטאקטי צריך היה להביא תגבורת של צה"ל אם כי נראה שמישור האיסטראטגי מישהו רצה שצה"ל יובס. לפי הכתבה שלך אני מקבל את הרושם שאתה מנסה להרדים אותנו עם המון פרטים ולהסיט את הדיון כדי לחפות על מישהו או משהו.

כל דיון במלחמת יום הכיפורים חייב להתחיל עם התעצמות הצבא המצרי מול צה"ל ואי גיוס המילואים בתגובה להתעצמות האויב. אילו הן העובדות שאי אפשר להתעלם מהן. בדיוק כפי שכל דיון על מלחמת ששת הימים מתחיל עם התעצמות הצבא המצרי בסיני. כל השאר, כולל סיפור הסוכן הכפול, זה פרשנות שאפשר להתווכח אם אכן היתה לזה השפעה כלשהי.

בכתבה שלך, שמעון מנדס, אתה מעלה כל מיני דברים ואתה מתעלם מהדבר הפשוט שהצבא המצרי התעצם על הגבול עם צה"ל ואף אחד לא הביא כוחות צה"ל כנגד.

אז אנא, שמעון מנדס, הסבר לנו את הנקודה הזאת בצורה חד משמעית.

כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
חסד
  אביתר בן-צדף   15/09/13 22:11
חסד עשה עמנו שומר פתאים, ולא גויסו כולם לעמוד כצאן לבטבח מול הצבא הסורי ומול הצבא המצרי עם נשק דפוק, עם מפקדים כושלים ועם תורת לחימה שהוכיחה כבר את כישלונה מתחילת שנות השישים ואילך.

לו זה נעשה - בלא הכשרה ללוחמת הגנה - היינו מסיימים את המלחמה ח"ו עם יותר מעשרת אלפים הרוגים ועם כמויות עצומות של פצועים, של שבויים ושל נעדרים.

כזכור, בכל תרגילי צבאנו המפואר, משנת 1971 ואילך, לפחות, לא הצליח פיקוד הדרום להתגבר על צליחה מצרית; וזה אומר דרשני - למרות שישראלסקי פרימיטיבסקי אינו רוצה לקבל את העובדות המרות כפשוטן.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
אביתר, תגובתך לא מובנת
  יואל קורנבלום   15/09/13 23:15
האם אתה טוען שלו גייסו את המילואים היו לנו יותר הרוגים? לי נראה שלו גייסו את המילואים היו יותר לוחמים שהיו יורים על המצרים ולא היו מאפשרים למצרים להגיע לגדה המזרחית. כמו כן רק מראית העין של כמות חיילים ישראלים בצד השני היתה אולי גורמת למצרים לחשוב שנית על נסיונות התקפה.

או אולי אתה טוען שהממשלה ידעה שאנחנו לא טובים בקרב הגנה ולכן נתנה למצרים להתקיף ורק אחר כך גייסה מילואים כדי שיתקיפו את הפולשים כי אנחנו טובים בקרב התקפה בלבד. או אולי אתה טוען שזה היה מזל שלא גייסו את המילואים כי אנחנו לא טובים בקרב הגנה?

העובדה היא שלאחר צליחה המצרים גוייסו המילואים ואז כן הצלחנו להדוף אותם ואפילו לעבור לצד השני. לכן נראה לי שלו המילואים היו כבר בשטח הם היו מצליחים להדוף את הפולשים.

לא זכור לי שהיתה צליחת תעלה מצרית לפני יום הכיפורים כך שאולי על הנייר היו כל מיני דברים אבל במציאות לא היה דבר כך שאי אפשר לומר שבאופן תיאורטי לא הצלחנו להדוף. ביום הכיפורים כמובן לא הצלחנו להדוף אבל זה בגלל בעיות פוליטיות ולא צבאיות. צריך להפריד בין העניינים. האם ידוע לך שהתרגילים על הנייר בפיקוד דרום היו דומים למה שהיה במציאות ביום הכיפורים?

בכל אופן אביתר, אם אתה כבר עונה אנא עשה עמנו חסד והגב בעברית פשוטה כדי שנוכל להבין את מה שאתה אומר בצורה חד משמעית. כשתפגוש את שמעון מנדס בקפה אלפרדו אנא בקש ממנו להגיב גם כן או אולי יש לכם סידור עבודה ואתה מגיב תורן?
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
יורים במה? מאיפה?
  אביתר בן-צדף   17/09/13 15:25
המצרים הקימו סוללה גבוהה בצדם, וצבאנו האמיץ והמפואר לא הבין את תכליתה - עד פרוץ המלחמה. אז עלו עליה טילאים מצריים, שכיסו באשם את מבואות התעלה, בנוסף לטילאים שהתנחלו במבואות המעוזים - כיוון שהמצרים ידעו מה יעשה צבאנו בעת כוננות. כך, הטנקים שלנו הושמדו כבר בדרכם לחבור למעוזים, לפי התכנית האווילית 'שובך יונים'.

לחיילי החי"ר הישראליים היו מקלות קצרים 'עוזי', ומקלות כבדים מקלעון ורובה FN. וכדי שיהיו בלתי יעילים לחלוטין - נתנו להם צינורות השקייה, שנקראו בזוקות.

על כל אלה שמו מפקדים בלתי-ראויים בעליל, שאפילו לא הייתה להם תכנית כיצד להגן על התעלה.

לו היית תוקע שם עוד אוגדה או שתיים - גם הן היו נשחטות כמו אוגדה 252 בשישה-שבעה באוקטובר

זה לא נעים, אבל זה מה שהיה ומה שעלול היה לקרות.

ואם תוסיף לכך, שצבאנו המסואב לא נערך לגיוס, ולא היו במחסניו ציוד ואפסניה לשבע אוגדות, אלא בקושי לשתיים-שלוש - גם ילד בכתה א' יוכל להבין את המסקנה: חסד עשו עמנו, שלא היו בתעלה יותר חיילים.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
שכל אטום שגרם לעיוורון
  שמעון מנדס   16/09/13 15:25
מדוע לא גויסו המילואים בזמן?

הבעיה העיקרית של סאדאת, כאשר תכנן את המלחמה, כיצד להעלים מעיני ישראל את ריכוז הכוחות לאורך התעלה? השיטה שהוא בחר בה היתה הרדמה של הצמרת הבטחונית והמדינית של האויב. זו היתה המטרה העיקרית של בניית הסוס הטרויאני - להרדים את הצמרת הישראלית, הבטחונית והמדינית כאחד.

הנרי קיסינג'ר סייע לסאדאת להפתיע אותנו. גולדה מאיר לא רצתה במלחמה. היא היתה בקשר עם מזכיר המדינה האמריקני, הנרי היקר. הוא הבטיח לה שיעזור לה, ואסר עליה לגייס מילואים: כדי לא לעורר את הערבים לחשוב שאנו מתכננים מלחמה. גולדה מאיר מצידה התחייבה במכתב לקיסינג'ר, שיודיע למנהיגי ערב כי ישראל אינה מתכננת לתקוף אף לא אחת מהן.
וזה סייע לסאדאת בתנאי הפתיחה של המלחמה.

המלך חוסיין בא אלינו לתל-אביב שבועיים לפני המלמה כדי להזהיר אותנו מפני המזימה של הקואליציה הערבית. אבל גולדה העדיפה להתעלם מהאזהרה של השכן, והחליטה לסמוך על ההבטחה של בן-הדוד קיסינג'ר. ובימים אלה התפרסם שכאשר באמצע המלחמה היתה לה שיחה קשה אתו, השיב לה קיסינג'ר בסטייל של ח"כ אחמד טיבי: קודם כל אני אמריקני, אחר כך אני מזכיר המדינה, ורק בסוף אני יהודי.

גולדה מאיר סמכה על נבחרת הגנרלים שלה, ש"עקרה" הרים במלחמת ששת הימים - כאשר צבאות ערב ברחו משדה הקרב ללא נעלים. והיה זה משה דיין שסמך על הגנרל אלי זעירא שקבע חד-משמעית שלא תהיה שום מלחמה. בשבת בבוקר, באותו יום כיפור מר ונמהר נכנס האלוף אהרן יריב ללשכתו של ראש אמ"ן אלי זעירא, ובידו של האחרון היה התדריך היומי המודיעיני ובו היה כתוב, שאין כל סיכוי שתפרוץ מלחמה. יריב הציע לזעירא שלא להפיץ את ההערכה הזא. כעבור שעתיים פרצה המלחמה.

בקיצור בשבוע שלפני המלחמה היה לנו בלק-אאוט טוטאלי. עינינו טחו מראות ואזנינו נאטמו מלשמוע את כל האזהרות על המלחמה, ואת כל הכלים הערוכים לה.

אני יודע שבמרחק של 40 שנה הדברים בלתי נתפשים - אבל זה מה שהיה.

בכל העולם מקובל כי קצין מודיעין הוא קצין מטה. הוא צריך להציג את מפת המציאות + דרכי הפעולה האפשריות. את ההחלטה מקבל המנהיג. דהיינו, ראש הממשלה ו/או הרמטכ"ל. אבל בימים ההם היה מקובל ואיש לא טרח לשנות זאת, כי הכל ישק על פיו של ראש אמ"ן.

יש נוהג מודיעיני בסיסי להעדיף דווח של סוכן על פני ידיעות נקלטות. אבל זה בתנאי שהסוכן הוא בשר מבשרך. אשרף מרואן היה מצרי נאמן לנשיאו. ואצלנו עד היום מאמינים שהוא היה איש שלנו.

זאת הטרגדיה האמיתית שלנו.









כתוב תגובה ל- שמעון מנדס
בהחלט מסכים
  יואל קורנלום   17/09/13 07:02

ראו את הסכנה ולא עשו דבר. ראו שהאויב מתעצם ויכול להתקיף ולא עשו דבר וגרמו נזקים עצומים. אפילו חוק מורפי קובע שכל מה שיכול לקרות יקרה. אכן הוכחנו את החוק הזה.באמצעות עיוורון וקיבעון מחשבתי. מצד שני כל זה יכול להיות בכוונה כי אפילו אם כולם שם היו אוסף של מטומטמים עדיין צריך היה לקחת בחשבון שהאויב יתקיף כי יש לו את כל הכוחות להתקפה. ממתי התחלנו להאמין לערבים?

מנקודה אחרת אפשר אולי לומר שלא עשו דבר מכיוון שהם חלק מקליקה כלשהי וחשובה להם הנאמנות לקליקה וכמובן לחברי הקליקה. לכן דדו לא יבקר את דיין כי בסופו של דבר דיין הוא חלק מהקליקה וגם לא יבקר את גולדה וכמובן לא יעשה דבר שאינו עולה בקנה אחד עם מטרות הקליקה.

מכל זה אנחנו סובלים ונמשיך לסבול.
כתוב תגובה ל- יואל קורנלום
26
תמיהתו של סא"ל מנדס
  חייל זקן   15/09/13 20:06
לאחר שערך השוואה מופרכת בין נחיתה מהים לבין צליחת מכשול מים ביבשה תוהה הכותב לגבי מניעי העברת דיביזיות השריון המצריות למזרח התעלה. בכך חוזר הכותב על חטא ההתעלמות מן התו"ל הסובייטי, מחדל שמציג את כל הפרק כמעין נרטיב שמהווה תמונת ראי לזה של פיקוד צה"ל. המאפיין את שניהם הוא אותה התעלמות מחומר תו"לי כתוב והתבססות על סברות כרס. ובכן, התו"ל הסובייטי דורש עומק מינימלי למרחב הגנה. הרצועה הצרה שתפסו המצרים לאורך התעלה לא סיפקה עומק זה ולכן היה כורח אופרטיבי (כפי שמורה התו"ל) בהרחבתה למינימום שכולה על 20 ק"מ. מסיבה זו הוטלו למערכה שתי דיביזיות השריון המצריות. מתקפה זו חשפה את מגבלותיו של הצבא המיצרי המהולל (על פי הכותב) ונסתיממה בכישלון צורב של המצרים, באובדן מאות טנקים, ללא שום הישג בשטח ובשחיקה אפסית לצה"ל. מכאן ועד סוף המלחמה לא הצליח הצבא המיצרי לבצע תקיפה משמעותית נוספת וקפא על מקומו כשהוא לא מצליח גם לבצע תמרון כדי להתאים את מיצובו לאיום שנוצר עליו.
כתוב תגובה ל- חייל זקן
27
להלן תפקידו של אשרף כסוכן כפול
  נחום שחף   15/09/13 23:17
סגן סימן טוב ואחרים כגון מוטי אשכנזי גילו שהמצרים עומדים לפתוח במלחמה. ביום רביעי המצרים הסירו את הגדרות והכניסו טנקים בחשכה באופן שקט בלא אורות ורק אורות הברקס האדומים חשפו את תנועת הטנקים לצופים במוצב בודפסט של מוטי אשכנזי. בשלב זה המצרים יכלו להניח שהישראלים יודעים שהמצרים עומדים לצלוח את התעלה. כדי למזער את הנזק אשרף מרוואן הזמין את זמיר למפגש ודיווח לו שהמלחמה עומדת לפרוץ בשעה שש בערב, כאשר הקרבות החלו בהפתעה מתוכננת 4 שעות קודם, ובכך פגעו עוד יותר בהכנות המעוזים לצליחה, ואולי ביכולת חיל האויר הישראלי להשמיד את טילי הסאם 2.
כתוב תגובה ל- נחום שחף
מסתירים את העובדה שמרוואן
  חשדנית   16/09/13 15:36
נתן אזהרה כללית על פתיחה במלחמה 48 שעות לפני כן, בשיחת טלפון ב-4 באוקטובר, בלי לציין מועד מדוייק ואת המועד המדוייק נתן בפגישה עם צבי זמיר בלונדון שם הוא נתן דיווח על השעה 1800 כי לא ידע שביומיים שלא היה במצרים הקדימו את זה לשעה 1400. אפשר לקרוא על זה בספר של אורי בר יוסף (מהדורת 2013) בעמ' 274 ובהקדמה עמ' 18. ציטוט מהספר:
"זעירא וחסידיו ראו בעובדה שמרוואן לא הזהיר את מפעילו הישראלי בשיחת הטלפון ב-4 באוקטובר שהמלחמה תפרוץ ב-6 באוקטובר סימן ברור נוסף לכך שהיה סוכן כפול שהונה את ישראל. ואולם ממידע שנחשף במצרים לאחר מותו עולה בבירור שרק כמה שעות לפני שנפגש עם ראש המוסד בלונדון נודע לו שהמלחמה תפרוץ כבר למחרת. לכן לא היה יכול להתריע על כך ב-4 באוקטובר אחרי הצהריים. גם "שעת השין" שמסר התבררה כמוטעית, וטעות זו שימשה את חסידי תיאוריית "הסוכן הכפול" כהוכחה נוספת לצדקת טענתם. אך כפי שכבר הסברתי בספרי הצופה שנרדם "שעת השין" שונתה מ"אור אחרון" לשעה שתיים בצהריים בפגישת שר המלחמה המצרי עם הנשיא אסד בדמשק שלושה ימים לפני פרוץ המלחמה. מרוואן עזב את מצרים קודם לכן, ולכן לא היה יכול לדעת על השינוי של הרגע האחרון".

כתוב תגובה ל- חשדנית
ועוד ציטוט:
  חשדנית   16/09/13 16:17
בר יוסף, עמ' 295:
"בסביבות חצות, בליל 4-5 באוקטובר, הגיעה למטה המוסד בתל אביב ידיעה מהקצין המפעיל של "בבל" (שם הקוד של אשרף מרוואן), לפיה המקור [מרוואן] יצר קשר והודיע כי ברצונו להיפגש בהקדם עם ראש המוסד, תוך שימוש במילת הקוד שנקבעה עימו לצורך דיבור על מלחמה, ללא פרטים ספציפיים. הידיעה הועברה לראש לשכתו של צבי זמיר, פרדי עיני, וזה, הן בשל כובד משקלה והן מכיוון שהייתה כרוכה בה אפשרות נסיעתו המיידית של ראש המוסד לחו"ל, דיווח עליה לזמיר בערך בשעה 02.30 [לפנות בוקר]...
כתוב תגובה ל- חשדנית
את מצפה שהמצרים יחשפו את אשרף?
  נחום שחף   17/09/13 08:45
"ורק אח"כ נודע...." האם לא ברור שאם מדובר בהונאה מצרית הם יעשו הכל כדי לחפות עליה? דהיינו תפקידו של אשרף להפתיע את הישראלים לשעת ה-שין כדי לתפוס את החיילים הישראלים עם מכנסיים למטה בלתי מוכנים.
כתוב תגובה ל- נחום שחף
המצרים רצחו אותו בלונדון
  חשדנית   17/09/13 10:05
כל הפרשנים והמומחים מסכימים שזו הייתה עבודה של המצרים. דחפו את אשראף מרוואן ממרפסת ביתו בלונדון כאילו שהוא התאבד. אפילו בר יוסף כותב בספרו (עמ' 17 בהקדמה מ-2013) כי מרוואן נרצח פחות משלושה שבועות אחרי שניתן פסק הבוררות בין זעירא וזמיר שאישר את אשמתו של זעירא בכך שהדליף את שמו של מרוואן לגורמים לא מוסמכים ובכך חשף את הסוכן המצרי שעבד עבור ישראל.
ברור שלמצרים היה אינטרס לרצוח את מרוואן (בטח שלא לישראל הרי היה סוכן שלנו) גם אם נקבר בארצו בתור גיבור...
כתוב תגובה ל- חשדנית
28
זעירא: יש לי 'פצצת אטום' ביד
  חשדנית   16/09/13 17:00
ציטוט זה נאמר על ידי אלוף במיל' אלי זעירא כתגובה
לשאלתו הישירה של י.ל - אמ"ן...:-
{ציטוט}
"למה אתה לא משיב לשאלות ולטענות ששיקרת את
הדרג המדיני, את גולדה למשל", כפי שפורסם בספר...:-
"הצופה שנרדם" מאת: יוסף בר-יוסף??"
rotter.net=

היה שקט קצר באולם ואלוף במיל' אלי זעירא השיב...:-
"אני שמח שיש לי את ההזדמנות....תדעו לכם שאני
מחזיק בידי קלטות, שהקלטתי את כל השיחות עמי בטלפון,
לפני המלחמה, במלחמה ואחרי המלחמה, לפני 20 שנה העברתי
אותן לחברה פרטית לשיקלוט ואם יאונה לי רע, אני אחשוף את
כל תוכן הקלטות שבידי, ותאמינו לי זה "פצצת אטום"!!!!

נאמר בכנס המודיעין ב'גבעה' על מלחמת יום הכיפורים, בהנחייתו של עמידרור. מקור:

rotter.net
כתוב תגובה ל- חשדנית
29
רוטר: בר לב הכשיל את אריק שרון
  חשדנית   16/09/13 17:25
והמאמץ המלחמתי במלחמת יום כיפור, על רקע פוליטי :

מקור: rotter.net

"לאור כתבת חשיפה של ד"ר אורי מילשטיין בעיתון מקור ראשון בפרשת הקרב שלא סופר בחווה הסינית במלחמת יום הכיפורים, הגיע אלי אימייל אתמול שתוכנו מצ"ב והמדבר בעד עצמו, שמש"ק מודיעין בזמן המלחמה בחזית הדרום שמע והקליט שיחה גורלית בין בר-לב לבין שרון שתוכנה מובא בכתבה שהזכרתי לעיל והציטוט מהכתבה מצ"ב...!!


rotter.net


להלן: סיפורו של משק המודיעין.....

מש"ק מודיעין (שמו שמור במערכת) שישב באותו זמן באום-חשיבה
-"בבל", היה עד שמיעה לשיחה בין מפקד חזית הדרום ר/אלוף
חיים בר-לב לבין אריאל (אריק) שרון, מפקד אוגדת הצליחה.

השיחה התנהלה ברשת הקשר הפיקודית ובו פקד בר-לב על שרון להפסיק את ההתקדמות ולחזור לגדה המזרחית, בגלל חוסר עורק לוגיסטי מסודר לכוחות החוד. החידוש שבעניין שבר-לב לא שקל להחזיר את שרון בגלל הבעיה הלוגיסטית, אלא הוא היה זה שבעצמו ניתק את העורק הלוגיסטי השביר שאריק שרון הצליח להקים לכוחות החוד שלו.

בר-לב פקד על מבנה מסוקי יסעור שנשאו חביות דלק עבור כוחות החוד של שרון, להפסיק את הטיסה באמצע לכיוון היעד ולחזור כלעומת שבאו ולא לספק להם את הדלק הנחוץ והיקר. בכך כמעט חרץ את גורלם למוות, הרי כולנו יודעים שטנק ללא דלק מהווה מטרה נייחת וגורלו נגזר לכליה.

השיחה הוקלטה במלואה ונשמרה בארכיון הבסיס המקומי -"בבל/אום -חשיבה" ונמסרה לועדת אגרנט על פי דרישתה לנציג מטעמה. כפי שאתם/ן יודעים/ות עד להיום לא ברור מה עלה בגורל הקלטות שלמעשה אני- מש"ק המודיעין, בטוח שהן הושמדו, יותר מדי חומר נפץ פוליטי הן הכילו, שלא לדבר כמה חיי אדם הוקרבו על מזבח קרבות הפוליטיקה המרים בין : בר-לב לשרון, או בין המערך לליכוד."
כתוב תגובה ל- חשדנית
30
הקאפו מרצון קיסנג'ר:"אני מתכוו
  קורןנאוה טבריה   17/09/13 06:36
מתכוון להביא את ישראל לידי הקזת דם מספקת כדי שתתרכך לקראת המהלכים הדיפלומטיים לאחר המלחמה"(דבריו נאמרו לאדמירל אלמו ר.זוומולט הבן ב'ניו יורק' טיימס 17/3/76)=בידיעתם,הסכמתם והשתתפותם של דיין וגולדה,לכן סכלו את גיוס המילואים ולא איפשרו מכת מנע!...כך הוקרבו על מזבח ה'שלום' והאינטרס האמריקני-מצרי נגד רוסיה= אלפי קורבנות 'שלום'=חיילי צה"ל שלנו הי"ד=אמן!!!...לא נשכח ולא נסלח!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
זו האמת המוכחת בתוצאת העובדות.
  שולם   17/09/13 22:50
הי״ד של הקורבנות.
כתוב תגובה ל- שולם
31
סוף סוף יצאה האמת על אשרף
  שבץ חלובה   20/09/13 20:30
שהיה גדול המרגלים הכפולים בהיסטוריה. מרגל שתול של המצרים בלב המודיעין שלנו שהוליך אותנו שולל והרדים אותנו. אמנם אלוף זעירא חשד בו שהוא כזה אבל לא הסיק את המסקנה הנדרשת. אלוף זעירה היה צריך לפעול בשיטה של הפוך על הפוך. כלומר אם הוא מרגל כפול כפי שהוא חשב אז יש לפעול הפוך ממה שהוא חזה לנו כלומר שלא תהיה מלחמה. אם במשך שנים אשרף הרדים אותנו אז היינו חייבים לפעול הפוך ממה שהתכוון למכור לנו כלומר להתכונן למלחמה. קו מחשבה זה היה גדול על הראש של זעירא שראה את עצמן כחוכמולוג על ששם את כולם בכיס הקטן. אחד סאדאת שכולם חשבו שהוא טיפש הוליך אותנו שולל ותקע אותנו למלכודת דובים רצחנית. סאדאת לבד היה יותר חכם מגולדה דיין דדו אלופי המטכ"ל ושרי ממשלת ישראל החכמים בעיני עצמם.
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il