|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, אני תפילה שהילדים שלנו יחוו צה"ל אחר ממה שחוויתי    שתדע כל אם עבריה כי הפקידה את חיי בנה וביתה בידי מפקדים הראויים לכך
דן מרגלית
דן מרגלית
בקצה הדרך, במוצא הנהר היהודי אל הים האנושי, נמצא צידוק לדרכנו ונראה את אחינו באים אל הארץ המובטחת מי בלהט ההכרה ומי במנוסת אימה
צבי גיל
צבי גיל
אל לקחי השואה יש להוסיף לקח חשוב והוא ולהשקיע מרץ וכל המשאבים לרבות ממון כדי להתמודד עם אותם ערוצי רשע ורעל שמאיימים על קיומנו כחברה חופשית
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
אנו שומעים בארץ ובעולם קריאות המבקשות מממשלת ישראל להימנע מפינוי רפיח    הקריאות האלה הן אכזריות וזדוניות    הקוראים להימנעות מפינוי מבצעים בפועל רצח המוני בהבל פיהם
פרופ' דני בן-שחר, שי אהרונוביץ ורוית הוברפלד [צילום: יעל צור]
מחלקה ראשונה  |  
כנס של מכון אלרוב לחקר הנדל"ן שהתקיים (7.5.24) בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רצח הנזירות בסן-סימון: שגולדסטון יחקור
מאת: עו"ד משה גולדבלט  |  22/09/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
כתיבת מילשטיין
  אורי פ   22/09/13 17:02
הכתבים האחרונים של מילשטיין בקשר לרבין ומלחמת העצמאות אינם אלה VENDETTA בכתובים ותו לא.
כתוב תגובה ל- אורי פ
זאת תוצאה של מחקר שלך??
  susi   23/09/13 10:15

אתה והזויים ככותב המאמר אינו מבין מה שלא רצוי לו! אם כל כך הרבה שקרים מפרסם מילשטיין על רבין ,למה משפחתו או נוצרי זכרו לא מגישים נגדו לשון הרע?
כתוב תגובה ל- susi
אם כלבלב נובח עליך ברחוב
  חייםק'ה   23/09/13 13:13
את נובחת עליו חזרה?
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
חייםקה, אתה בטוח שזה המצב ?
  מגיב ותיק   23/09/13 15:41
מפני שאני רואה את ההיפך הגמור, מזה כחצי שנה אורי מפרסם כאן פרקים מספרו ואתה ועוד להקה קטנה ורעשנית נובחים עליו ללא הרף.
אפע'ס נדמה לי שהתבלבלת.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
השאלה היתה מדוע
  חייםק'ה   23/09/13 20:42
משפחת רבין אינה תובעת אותו. אני נמצא כאן על מנת לחשוף את השקרים והזיופים שלו ואני עושה זאת בהצלחה רבה.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
זה בסך הכל בדמיון שלך
  סינדרלה   24/09/13 20:42
כלום לא מחובר למציאות, כיאה למוח שמאלני
כתוב תגובה ל- סינדרלה
לא יעזור לך לקקנית
  חייםק'ה   25/09/13 14:09
הכל מתועד, כתוב, מפורסם, שמור וידוע. מילשטיין משקר ומסלף את המקורות שלו. החל מיומני בן גוריון וכלה בסלייטר. אי אפשר להאמין לו בשום דבר.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
אין תביעת לשון הרע של המתים
  גולדבלט משה   23/09/13 21:33
סעיף 5 לחוק איסור לשון הרע שולל תביעה אזרחית או קובלנה פלילית פרטית של עיזבון או יורשים או קרובים ולמעשה גם כתב אישום אף פעם לא מגישים בגלל חופש הביטוי. זה היתרון של אורי מילשטיין הוא באמת יכול לכתוב הכל על המתים והם או עזבונם או יורשיהם לא יכולים לעשות כלום
כתוב תגובה ל- גולדבלט משה
טעות משפטית בקשר לחוק לשון הרע
  משה, עורך-דין   24/09/13 11:57
עו"ד גולדבלט, בכל הכבוד, טעות בידך. סעיף 5 לחוק אינו אוסר הגשת תביעה אזרחית, אישום פלילי או קובלנה פרטית, בגין לשון הרע על המת שפורסמה לאחר מותו, אלא מתנה זאת בהגשת בקשה ע"י בן-זוגו של המת או אחד מילדיו, נכדיו, הוריו, אחיו או אחיותיו. כלומר, אין די בתביעה כזו מאת יורשי המת, אם הם אינם קרוביו המוזכרים לעיל, שכן הם זקוקים להגשת בקשה ע"י אחד הקרובים הללו.

החוק אינו מגביל כלל הגשת תביעה בגין לשון הרע, שפורסמה על המת לפני מותו. עילת-תביעה כזו מהווה נכס מנכסי העיזבון, ולכן יכולים להגישה גם יורשי המנוח שאינם קרוביו המוזכרים.

לעיצומו של עניין, דעתי על הכתבה של מילשטיין כדעתך.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
בתשובה להערתך
  גולדבלט משה   24/09/13 12:40
על-פי סעיף 5 לחוק איסור לשון הרע, תשכ"ה-1965, לשון הרע על אדם שפורסמה לאחר מותו דינה כדין לשון הרע על אדם חי, אלא שהיא לא תקנה עילה לתובענה אזרחית או לקובלנה, והגשת כתב אישום בגינה מותנית בבקשת קרוב משפחה של הנפטר, המצוי בדרגת קירבה קרובה, כמפורט בחוק

דומני שהפרשנות שלי היא הנכונה -אין עילת תביעה אזרחית ואין קובלנה פרטית ומה שנותר זהו אישום והוא מותנה בבקשת קרוב
כתוב תגובה ל- גולדבלט משה
כל מה שמתפרסם על רבין עכשיו
  אורי מילשטיין   24/09/13 19:15
בניוז1 פרסמתי בספר ("תיק רבין איך תפח המיתוס" ובמאמרים במשך שנים בעוד רבין בחיים ואפילו פירטתי את הדברים במשפט צבאי של רוני אלמוג מליל הגלשונים ב-1988 כשרבין היה שר הביטחון. עדותי אז התפרסמה למחרת בכל אמצעי התקשורת בהרחבה. עד הרצח היו לו 7 שנים לתבוע אותי להוצא דיבה או לפחות להפריך את הדברים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
לא תבעו אותך?
  חייםק'ה   24/09/13 20:39
זה כל מה שיש לך להגיד להגנתך? אמת היסטורית אינה נקבעת על פי היעדר תביעות דיבה והעובדה היא שאף אחד לא רואה בך היסטוריון אמיתי, בעצם אף אחד לא רואה בך שום דבר.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
אתה לא
  "אף אחד"   25/09/13 06:12
כתוב תגובה ל- "אף אחד"
נא הפנה למקורות
  גולדבלט משה   25/09/13 07:09
נא הפנה למקורות גלויים בהם פרסמת את החומר הזה לפני הירצחו של רבין. מה שאמרת במשפט אינו יכול לעולם להוות בסיס לתביעת לשון הרע. כמובן שהעובדה שלא הוגשה תביעה אפילו יכלה להיות מוגשת אינה אסמכתא לשום דבר.
כתוב תגובה ל- גולדבלט משה
הספר ״תיק רבין״ יצא לפני הרצח
  גלילי   26/09/13 06:17
הספר יצא, כמדומני, כמעט שנה לפני הרצח. אני עצמי קראתי אותו לפני הרצח וזוכר משם שנושא הנזירות הוזכר, אם כי בספר מילשטיין עשה מימנו הרבה פחות עניין. אבל זה לא קשור לכלום. לא הייתה לרבין שום סיבה וטעם לתבוע את מילשטיין. למה לתת במה למי שכמעט אף אחד לא מתייחס אליו ולתת לו פרסומת חינם? משפטים כאלה נגררים לאין סוף, מותירים רום של ״אין עשן בלי אש״ ואף בדרך כלל נתקלים בהרתעות בתי המשפט מלפסוק בסוגיות של מחקר היסטורי. המסקנות של מילשטיין במקרה הזה ובמקרים אחרים אולי אינם בדיוק המופת ללוגיקה (הסקה אופיינית שבה יש קפיצה ממה שהוא עדות חד משמעית למסקנות מרחיקות לכת תוך דילוג על כמה שלבי אמצע די מהותיים...) אבל הן בתחום הסביר להסטוריון. בקיצור, תביעה היא דרך שגויה להתייחס לעניין. כמובן, ברגע שמילשטיין ממציא עובדות אזי בהחלט כן יש מקום לתביעה...במקרה הנזירות או ה״בריחה״ של רבין לא מדובר בהמצאת עובדות אלא בפרשנות מגמתית של עובדות שאין עליהן מחלוקת. ופרשנות מגמתית, כך נידמה לי, היא בגבול הלגיטימי.
כתוב תגובה ל- גלילי
2
ד"ר מתעד עובדות. האמת חיונית
  אמת כחוסן לאומי   22/09/13 17:06
אינך חולק שד"ר מילשטיין תיעד ופירסם עובדות 1 על תולדות מלחצת השחרור. 2 על תולדות הפלמ"ח 3 על תיפקודו של רבין וגם - ובפרט במקרה הזה - על רצח הנזירות. הנזירות הספיקו לטפל בפצועים של הפלמ"ח - ועל כך אין מחלוקת לאיש, וגם לא לך על פי המאמר שלך. ונורו לאחר - וזה במובן המדוייק - מאוחר יותר מ הטיפול שנתנו לפצועי הפלמ"ח. גופותיהן היו מושלכות 20 שעות ולא כוסו ולא הוזזו. עכשיו תן לכל קוראי NEWS1 לשפוט בעצמם - רצח או לא רצח. היהדות אומרת למצב זה: "והחכם בעת ההיא ידום"
כתוב תגובה ל- אמת כחוסן לאומי
למען הסר ספק
  גולדבלט משה   22/09/13 17:41
אני מטיל ספק בכל מילה שכותב אורי מילשטיין. מילשטיין אינו קובע עובדות ואינו עד. היסטוריון בודק את כל המקורות לטענה עובדתית מסוימת ,מנתח את מהימנותן ואז מסיק או לא מסיק מסקנה. אצל מילשטיין התהליך האקדמי הזה להבנתי בכלל לא קיים.על מנת להסיק למשל מסקנה על הרג הנזירות בסן סימון אני רוצה לראות את כל העדויות ,לדעת מתי נגבו והאם מדובר בעדות מכלי ראשון שני או שלישי. מעבר לכך-במלחמת השחרור היו כמה וכמה מעשי טבח שלנו וההיסטוריון בני מוריס -שהוא היסטוריון אמיתי בניגוד למילשטיין,אמד את מספר הקרבנות הערביים ב800. לא נעים אבל על רקע המלחמה הקשה לחיים ולמוות גם לא נוראה בכל מבחן השוואתי. אגב-הפלמ"ח ניצח לבסוף בקרב על קטמון-אולי רצוי שלא נשכח. אולי ננסה להכיר תודה על כך שחטיבות הפלמ"ח נלחמו על פי כושרן בכל הקרבות הקשים של המלחמה ואיבדו למעלה מ20% מאנשיהן-האם אנחנו באמת כל כך כפוי תודה?
כתוב תגובה ל- גולדבלט משה
הלוחמים גיבורים. העילית-פישלו
  סגידה לשקר -בגידה   23/09/13 11:15
אל תערבב ואל תשווה חיילים-לוחמים ישרים עם העילית של שקרנים חדלי אישים. הפשלונרים למעלה מנסים להסתיר את האמת על חדלונם מאחורי גבורת הלוחמים. הגיבורים שלחמו ושנהרגו - החייל הלוחם, המפקדים בתוך הקרב - הם ששילמו על תרבות השקר של העילית - של אלה שד"ר מילשטיין חושף את חדלונם. ואנו ממשיכים לשלם את המחיר - עם ישראל כולו, מדינת ישראל ממשיכים לשלם מחיר נורא על סגידה לאידיוטיזם מנופח, לחדלי-אישים "מורמים מהעם" דוגמת הזוג ברק-אשכנזי (רק דוגמה אחת!) ולקצונה בכירה חסרת מקצועיות ושקרנית. הסגידה לשקר היא בגידה בלוחמים שנפלו - ועוד יותר בגידה בעתיד של המדינה. השקר המערכתי מביא שוב ושוב לאסונות בכל תחום חיינו וגם בצה"ל.
כתוב תגובה ל- סגידה לשקר -בגידה
הגיון ברזל יש למשה גולדבלט
  קולות ורעשים   24/09/13 16:39
ל-800 אזרחים שנהרגו\נרצחו במלחמת השחרור ע"פ מוריס הוא מאמין והרי הם נהרגו כמעט בלעדית ע"י הפלמ"ח כי זה היה הכוח הלוחם אז, אבל להרג\רצח שתי נזירות ע"פ עדויות שליקט מילשטיין שכולן הן של אנשי פלמ"ח ואין שם שום עדות שאינה של אנשי פלמ"ח (!) ובנוסף על הרצח מסופר במקורות רבים שאין להם שום קשר למילשטיין- לזה חס ושלום הוא לא מאמין, כי למילשטיין אסור לציין שהפלמ"ח רצח שתי נזירות, רק לגולדבלט ולמוריס מותר לציין שנרצחו 800 ערבים. הגיון ברזל ממש. האם עלה בדעתך מר גולדבלט שבין ה-800 שנהרגו\נרצחו מצויות גם אותן נזירות ? או שאתה שולל זאת כי הרבה שנים לאחר הרצח מילשטיין ציטט מקורות מהפלמ"ח?
כתוב תגובה ל- קולות ורעשים
הקשקשת של ביריון המקלדת
  חייםק'ה   24/09/13 18:41
יש הבדל בין רצח והתעללות בגופות לבין מקרי מוות והרג אחרים. אם הצלחתי להבין את דבריו של גולדבלט, ואני בטוח שהצלחתי, הוא מדבר על כך שמילשטיין מכנה את האירועים "רצח" ומספר על התעללות בגופות וזאת ללא כל אפשרות לבדוק על מה הוא מסתמך בדבריו אלה. הדרישה לבדיקה של העדויות והמקורות היא נכונה וחשובה ובעיקר כשידוע לנו בבירור שמילשטיין הוא שקרן שאינו בוחל בסילוף מקורות לפי נוחותו.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
אתה מבקש להיות "בריון מקלדת"
  היחיד?!   25/09/13 06:18
שהרי אין ויכוח שאת הבריון מקלדת קיצוני ודוחה.
כתוב תגובה ל- היחיד?!
אדון קופרניקוס הנכבד
  חייםק'ה   25/09/13 12:32
כל הגידופים לא יעזרו לך ולכנופיה הביריונית שאספת סביבך. אני ואחרים נמשיך לחשוף ולהוקיע את השקרים והסילופים שלך. אני מקווה שגם עו"ד גולדבלט יצטרף אלינו.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
מילשטיין חובב שוליים צהובים
  אנאליסט   25/09/13 17:31
לא ראיתי בשום מקום הוכחה לכך שהנשים נרצחו וכן לא הוכח שהיו אלו נזירות. מכל מקום מילשטיין מתגלה במלוא מערומיו כאשר הוא מסיט את הדיון מהעיקר: משמעות הקרב ותוצאותיו - כיבוש קטמון . מילשטיין לא יחמיץ שום הזדמנות לסטות מן העיקר כאשר מדובר בהצלחה של כוח לוחם של הפלמ"ח ו"החמור" יותר , כאשר רבין הוא המפקד הבכיר (מח"ט) האחראי לכוח ולפעילותו.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
הרטוריקה שלך בעייתית ביותר !
  סינדרלה   24/09/13 21:43
מר כותב המאמר.
כתוב תגובה ל- סינדרלה
גולדבלאט- אתה קשקשן...
  מומחה למומחים   25/09/13 11:55
כל המאמר הזה שלך הוא אחיזת עיניים. יש לך שנאה אינהרנטית שמאלנית טיפוסית למילשטיין, וזה כל הסיפור של המאמר הזה. אתה מדבר, שאתה רוצה לראות עדויות, ועוד כל מיני בבל"ת, אז בבקשה תחקור את הנושא, ואז תוציא חוות דעת, ולא לפני כן. בנוסף אתה מתאר את בני מוריס כהסטוריון רציני. וכי למה ומדוע? האם בדקת פעם בצורה מקיפה עבודות של בני מוריס, כדי שתביע דעה כזאת, או שבני מוריס הוא שמאלן, ועל כן אתה "מעריך" אותו. כל המאמר הזה זה ברבור שאלני חסר שחר. אתה מתאב את מילשטיין, והחלטת להוציא עליו "חוזה". זה כל הסיפור. ההערצה שלך למוריס מחד, והשנאה שלך למילשטיין מאידך, באים מאותו מקום, של איש קטן או קטנוני (בקיצור שמאלני אשכנזי עם ישבן לבנבן, ש"יודע הכל" [ד"ש לאריאנה מלמד]), ולא מתוך רצון לחקור את האמת. אבל האמת שמילשטיין הוא אדם אמיץ, ההולך נגד הזרם. ולפוליטרוקים בולשביקים בסגנון מפאיי ההסטורית, אותם אלה שחושבים תמיד אותו דבר- הוא סדין אדום.
כתוב תגובה ל- מומחה למומחים
מה שאחד כמו מילשטין רוצה למצוא
  יעקב88   22/09/13 19:41
הוא מוצא. גם אם הקשר למציאות קלוש ומטעה. תמיד מושאי כתיבתו כישלונריים, אפתיים, מרושעים ולא ראויים לכבוד שקיבלו. האם באמת זה מה שהם?
כתוב תגובה ל- יעקב88
3
אין ספק שנהרגו נזירות
  חייםק'ה   22/09/13 17:46
לא ברור איך. הדבר התפרסם כבר מזמן מאד סביר לחשוד במילשטיין מאחר והוא נוהג לשקר ללא בושה. עד שלא יבדק התמליל המלא של העדויות שיש לו לטענתו, אי אפשר להאמין לו לאף מילה.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
4
יפי הבלורית רצחו את הנזירות
  ולא רק אותן   23/09/13 10:34
שום קרב השתלטות לא התחולל במנזר ולכן מותן של הנזירות כתוצאה ממטחי יריות לאזור חלציהן - מהווה רצח שמבצעיו אינם ידועים בשמותיהם. נכנה אותם לצורך העניין "יפי הבלורית". כשם שחשבתם בצביעותכם שאריק שרון חייב לשאת באחריות לטבח בסברה ושתילה - עליכם כעת, להעמיס אחריות דומה על כתפיו הצנומות של מפקד הביזיון הזה ששמו דווקא ידוע היטב: שוב יצחק רבין, ושוב ביזיון. שקר נוסף דיברת אודות זכות התגובה או כושר התגובה של נפגעי המחקר שאינם עוד בחיים בלה בלה... כידוע מזה שנים רבות מאוד שד"ר מילשטיין מפרסם את מחקריו הכוללים עדויות מפורטות בשם אומרם ושלל מראי מקום המעידים על חוסר כשירותו המוחלט של רבין ואחרים ועשה זאת עוד בהיות רבין בחיים ובשיא כוחו הפוליטי. במקום להגיב ולתבוע חיכיתם שהוא ימות כדי לטעון שהוא מת ומנוע מלהגיב? הרי לא תשחק לידיו של מילשטיין ותטען שרבין אינו אחראי לכלום, וגם לא לרצח הנזירות - מפני שכרגיל וגם במקרה זה -מעולם לא שלט בזירת הלחימה כלשהי, ניהל אותה, ונטל אחריות כלפי החלטותיו ותוצאותיהן. ואם כך תטען אזי ד"ר מילשטיין הוא הרבה יותר היסטוריון מאשר אתה עורך דין.וןחחחחחח
כתוב תגובה ל- ולא רק אותן
5
רצח הנזירות: העובדות
  חשדנית   23/09/13 11:11
העובדות הן כאלה:
1. יש די הרבה עדויות של אנשי פלמ"ח על כך שהנזירות נרצחו. אפילו רפול העיד שבמהלך הקרב היו אתו בחדר במנזר 5 נזירות מתות (וזה מופיע באתר של הפלמ"ח). שלא לדבר על העדויות של לוחמי הפלמ"ח יקותיאל (קובה)שור, יוסף יהלום (דיאמנט), שרון לב-טוב, דב דורון מגדוד מוריה (יבדל לחיים ארוכים), והעדות של הילד יורם מזרחי.
כלומר, ברור שהנזירות במנזר סן סימון נרצחו וגופותיהן היו מוטלות בתוך המנזר או בחצר המנזר בזמן הקרב במשך שעות רבות

2. העדויות אומרות שהנזירות חבשו את פצעיהם של לוחמי הפלמ"ח הראשונים שהגיעו למנזר ונפצעו במהלך הקרב.
כלומר, הנזירות לא נהרגו במהלך הקרב, בחושך, שלא זיהו אותן בסערת הקרב, בתוך המהומה שהייתה. לא. מדובר שבזה שידעו כבר שהן נזירות ואפילו הספיקו לחבוש את הפצועים. כלומר הנזירות נרצחו אחרי שידעו את זהותן.

3. דב דורון מגדוד מוריה (שהגיע למנזר אחרי כמה שעות) טען שלוחמי הפלמ"ח אמרו שהן 'זונות'. הוא ראה שהן שכבו חשופות בפתח המנזר ירויות באיברי המין. הוא בעצמו כיסה אחת מהן בשמלתה כדי לא להמשיך לראות את הזוועה

4. אגב, במנזר לא היו לוחמים ערביים הם בעצמם הבינו שלמנזר לא נכנסים. המנזר היה ריק (מלבד הנזירות) כשהפלמ"ח נכנס אליו

5. מה המסקנה מכל זה ? ברור שהנזירות נרצחו על ידי לוחמי הפלמ"ח. מה שלא ידוע מי מתוך לוחמי הפלמ"ח עשו את זה ומדוע ולמה המשיכו והתעללו אחרי זה בגוויותיהן.

6. היום היו מקימים על זה את כל המדינה. הכנסיה היוונית האורתודוכסית היתה דורשת ועדת חקירה והענשת האשמים, הסמולנים היו מביאים את גולדסטון...רק מוישלה חושב שאין בעיה עם זה שנרצחו נזירות
כתוב תגובה ל- חשדנית
אין לי בעיה עם חקירה
  גולדבלט משה   23/09/13 12:47
כבר הבהרתי שאין לי בעיה עם חקירה אוביקטיבית של כל טבח מיוחס ללוחמי ישראל ב1948 ואפילו היום [אגב-אצלי כל חייל שלחם לעצמאות ישראל -הוא לוחם ישראל ולא משנה לי לאיזה ארגון השתייך]. מאחר וקיימת שנאה תהומית של מילשטיין ותומכיו לפלמ"ח ומפקדיו ,לרבות רבין, רצוי שהחקירה תהיה אוביקטיבית ואני בהחלט מעדיף חקירה של וועדת גולדסטון על כל "תחקיר" של אורי מילשטיין.
כתוב תגובה ל- גולדבלט משה
מוישלה האם ידוע לך שהמסמכים
  חשדנית   23/09/13 16:11
חסויים עד היום ? מילשטיין בעצמו כותב שהמסמכים הקשורים לקרב בסן סימון הוסתרו אפילו מההיסטוריונים שחוקרים את התקופה. אז יפה מאוד מצדך להגיד שגם אתה רוצה חקירה אבל בזמן הזה המדינה לא מאפשרת חקירה אמיתית ומחביאה את העדויות והמסמכים הרלוונטיים בארכיונים שלה.... מזל שיש לנו את מילשטיין שטרח ואסף עדויות על מלחמת העצמאות מפי הלוחמים עצמם. . אלה שעשו את העבודה בשטח ועל גבם טיפסו גונבי התהילה. יצחק רבין אחד מגונבי התהילה. יותר ויותר מתגלה כי הפלמ"חניקים מכרו לנו אגדות שלא היו ואת האמת הכואבת הסתירו מפנינו. רצח הנזירות במנזר סן סימון הוא דוגמא אחת קטנה מכל מה שכבר נחשף במאמרים של מילשטיין. וטוב שיש אחד כמו מילשטיין שחושף את האמת ומפרסם את הכשלים ואת הכישלונרים, ואת המריחות ואת השקרים, כדי שנוכל ללמוד מזה ולשפר להבא. לצערנו התברר כי בכל המלחמות מאז ועד היום שום דבר לא השתנה במנהיגות הצבאית ובהתנהלות שלה. הלוחמים הפשוטים הם שמצליחים להציל את עם ישראל כל פעם מחדש, לעומת המנהיגות הצבאית היא שמכשילה אותנו. ע"ע מלחמת יום כיפור, מלחמת לבנון השנייה ומבצעי השקר עופרת יצוקה ועמוד ענן...
ואם אתה באמת רוצה בטובת עם ישראל - אז קודם כל צריך לחשוף את האמת. לא ניתן להשתית את התרבות שלנו על שקרים וכזבים כדוגמת הצ'יזבטים שהפלמ"ח מכר לנו ואנשיו מנסים למכור לנו גם היום. די, אין כבר קונים לסחורה שלכם
כתוב תגובה ל- חשדנית
מילשטיין בעצמו כתב?
  חייםק'ה   23/09/13 20:50
ואת כמובן מאמינה לו...
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
כן כן חיימקה
  ממש מבריק   26/09/13 13:04
עכשיו הבנתי,
מילשטיין בעצמו התפלח בחשאי לארכיוני צה"ל (מחופש לקלסר) ושכתב (עם גלובוס פחמני - עתיר 14 C), זייף והעלים מסמכים (עם חומצת חנקתית מיוחדת)... ממש מבריק!
כתוב תגובה ל- ממש מבריק
זה בתנאי שמאמינים למילשטיין
  חייםק'ה   23/09/13 13:04
בסדרה הנוכחית על רבין מילשטיין נתפס בשקרים, בזיוף מקורות, בסילופים ובהטעיות זדוניות. לכן, מלבד העובדה הידועה שנהרגו נזירות, כל השאר הוא מה שמילשטיין אומר על מה שאנשים אחרים אמרו לו. אבל מי שמאמין למילשטיין הוא או תמים או טיפש.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
תמים וטיפש זה במקרה הטוב
  שמעון אמסלם   23/09/13 16:59
כתוב תגובה ל- שמעון אמסלם
6
עולם הפוך
  מגיב ותיק   23/09/13 13:17
משך שנות דור לימדו אותנו (עוד מביה"ס) באופן מסולף ושיקרי כי לוחמי הימין היו רוצחים (דיר יאסין (שם לא היה כל טבח) מלון המלך דוד (פעולה בתכנון תנועת המרי)

ושלוחמי השמאל היו טהורים...

המחנך שלי בבי"ס תיכון מכובד בחיפה היה קומוניסט משורות השמאל, בשיעור חברה מסויים אותו אני זוכר, הוא העלה את סיפור הרצח של דיר יאסין, אני (שהייתי תולעת ספרים דעתן) טענתי בפניו כי האצ"ל שלח כרוז עם רמקול להזהיר את האזרחים, הוא התעקש כי האצ"ל הם רוצחים בניגוד לחיילי השמאל אליהם היה שייך בתש"ח) אני זוכר את עצמי מתווכח אתו מול פני כל הכיתה, כשהרוב לא מבינים על מה מדובר...)

בעצם ימי חופשת לימודי באונ' חיפה (יום לאחר שחזרתי משירות) שמעתי מרצה השייך באופן מובהק לשורות השמאל, מצהיר בפני אולם מלא סטודנטים כי ממשלת בגין רוצחת אזרחים בבירות ע"י חה"א, וכך עשתה אתמול...(ואני הייתי עד לכך יום לפני כן כי הטייסים דווחו על שהות בלתי מעורבים סמוך לאתר מחבלים שהיה יעד לתקיפה ושמפקד חה"א מבטל את המשימה ומפנה אותם ליעד חילופי...)

בויכוח עם אותו מרצה הוא התעקש שבגין רוצח ! ואז הבנתי מהיכן צומחות הרגליים של ההיסטוריונים השמאלניים הנוכחיים אותם לימדו אותי שנות דור - שקר והכפשת הימין ולא חשובות העובדות שתביא בפניהם.

כך בדיוק היה גם בסברא ושתילא.

וכעת יש לנו היסטוריון שבא עם מאות עדויות שמציגות את השמאל לא באור כל כך נחמד, וחלק באתר הזה כבר עומדים על הרגליים האחוריות...

אז נשאיר לאורי לענות למשה.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
דייקת, את כולנו האכילו בלוקשים
  גיא שוחט   24/09/13 20:39
מדומיינים של השמאל.
כתוב תגובה ל- גיא שוחט
האכילו אותנו בעוד הרבה לוקשים
  הושענא   26/09/13 22:42
סיפרו לנו שההגנה והפלמ"ח היו שמאל אמיתי שלחם נגד הכובש. בפועל, הלח"י והאצ"ל לחמו נגד הכובש הבריטי והסמול היה משת"פ נרצע עם הבריטים. הם הסגירו עשרות לוחמי חופש פטריוטים לבריטים ואף הרגו בעינוים חלק מהם.
כתוב תגובה ל- הושענא
7
כל הכבוד לעו"ד גולדבלאט
  אלפרדו ב'   23/09/13 13:29
על ניפוץ עלילת הדם המתועבת שרקם מילשטיין.תקופה ארוכה מנסה מילשטיין הפועל בשירות הליכוד ,לטהר את חברי האצ"ל משורה של מעשי טבח שביצעו באזרחים ערבים ובראשם טבח דיר יאסין.השיטה שפיתח היא הסחה --שעיקרה האשמת לוחמי הפלמ"ח במעשי טבח דומים. סיפור סן סימון הוא דוגמה קלאסית לסילוף. במנזר סן סימון היו נזירים גברים בלבד ושתי נשים ערביות שהיו משרתות משק הבית. כאשר החלה הלחימה נכנסו למנזר לוחמים עיראקיים.הנזירים עברו לעיר העתיקה.במקום נותרו שתי הנשים. בקרב הפריצה וטיהור המבנה הדאשי נהרגו ארבעה עיראקים ושתי הנשים . כעשרה עירקים שנפצעו חולצו ונגררו בידי חבריהם שנסוגו.לא היה שום טבח ובודאי לא התעללות מינית אלא בדמיונו החולני של מילשטיין.שימו לב איך הוא הפך בזדון את האפיזודה הזאת לכותרת ראשית צעקנית. מי שרוצה להבין מיהו מילשטיין ראוי שיבדוק מי נותן לו חסות= בית מורשת בגין ומכון ז'בוטינסקי .ודי לחכימא ברמיזא...
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
ואתה עוד מדבר על מלכחי פינכה?
  קורא בעיון   23/09/13 21:10
סמולמציק קטן. סוף האמת הרי לצאת לאור.
כתוב תגובה ל- קורא בעיון
8
גולדבלט - עלוב נפש
  קורא בעיון   23/09/13 13:41
גולדבלט - במומו פוסל!
כתיבתו (ודבריו המפורשים) מעידים על סלידתו העמוקה מד"ר מילשטיין ועל כן כל תגובתו אינה ראויה כלל לדיון.
כתוב תגובה ל- קורא בעיון
קורא בעיון-- מלחך פינכה
  אלפרדו ב'   23/09/13 14:41
של מילשטיין. אדון שפוט ,תתחיל להפנים ,רוב הקוראים מתעבים את מילשטיין שהוא חסר חוט שדרה ועט\ מיקלדת להשכיר. כל הכבוד למנחם.
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
לקשקשן החיפאי -סייג לחכמה שתיק
  בר-זכאי   23/09/13 19:12
כתוב תגובה ל- בר-זכאי
9
לאחר קריאת גולדבלט
  מומו   23/09/13 14:35
אני מאמין יותר לתוכן ואמיתות דברי מילשטיין.
כתוב תגובה ל- מומו
10
שתי הערות: 1. גולבלט צודק כי
  ראובן גרפיט   23/09/13 15:10
מילשטיין מציין שהיו גופות של נזירות. מ הרג? מתי? לא ידוע. הערה שניה:לא ידוע לי על מקרה אחד שבו מימי המאורעות הפלסטינים לקחו שבויים יהודים והותירו אותם בחיים (למעט בגוש עציון וירושלים שבה היה מעורב צבא בריטי שפיקד על הליגיון ). מדובר בעשרות רבות של אירועי רצח יהודים ולמרות שמדובר במלחמה שסכומה אפס, את כל היהודים יש לחסל (לזרוק לים) ולהרוס את יישוביהם עד היסוד (ובאמת בשטחים שהם כבשו לא נותר בית או בית כנסת יהודי) . כך התייחסו למחמה של 1947-9 הערבים והמופתי הירושלמי, שווה לקרוא את הראיון איתו משנות ה50 עת שהה במצרים. ראו מה מתרחש בכל מדינות ערב! החלוקה למדינות שנקבע בהסכם סייס פיקו וחלוקת המדינות של הבריטים לאחר מלחמת העולם ה2 מתפרקת למיעוטים וזרמים דתיים ועדתיים. כאן בארץ , די להאזין לקאדי של לוד או לח"כ זחלקה או/ו ל סלאח ראד, גם כאן תפרוץ התקוממות של קנאי השרעיה ,כאן לא יהיה שונה. אז הרגנו ערבים במלחמת קיום וגרשנו ,למראה המתרחש סביבינו והפחד מתגבר, כי אני חושש עד מאד שעשינו טעות שהשארנו בשטחינו מאות אלפים שעתה מספרם כ1.2 מיליון. ממספר מסוים זה הופך להיות מסה קריטית ובמוקדם או במאוחר הם יתקוממו כמו בלוב סוריה מצרים עירק ובקרוב בירדן. קיראו היטב את המשפט הבא כפי שאמר הקאדי של העיר לוד (כאן בלב הארץ וללא חשש) "במוקדם או במאוחר הגלגל יתהפך ואז אתם היהוד תתפללו שנהרוג אותכם מהר ללא עינויים" סוף ציטוט.
כתוב תגובה ל- ראובן גרפיט
למה לא היו שבוים?
  יושב בסוכה   24/09/13 10:18
"לא ידוע לי על מקרה אחד שבו מימי המאורעות הפלסטינים לקחו שבויים יהודים והותירו אותם בחיים".
יפה כתבת. אבל האם ידוע לך על שבויים שלקח הפלמ"ח או לוחמי צה"ל מקרב הפלסטינים ב48? הכיצד לדעתך לא נשאר אף שבוי פלסטיני? הרי היו הרבה קרבות איתם וברובם ניצחנו ורבים מהם נכנעו.
האם אתה קורא לטרנספר את ערביי ישראל?
כתוב תגובה ל- יושב בסוכה
צא מהסוכה הנופלת-סוכת השקר
  אלפרדו ב'   24/09/13 12:14
במלחמת העצמאות היו בשבי כ-1400 ערבים מקומיים במחנה שבויים בעתלית ולאחר שחרור רמלה גם בצרפנד. עד הפלישה נלכדו בידי האויב הערבי המקומי 504 שבויים.רק שניים הוחזרו בחיים.
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
כדאי לדייק בעובדות
  יושב בסוכה   25/09/13 11:08
אלפרדו שסגנונו הוא al pedo,
בסוף המלחמה היו בידי צה"ל מאות שבויים מקרב הלוחמים הערביים.
הפלסטינאים שנשבו ולא נהרגו היו אותם אלה שלחמו במסגרת "צבא ההצלה" של קאוקג'י. בסה"כ מ"צבא ההצלה" נפלו כ500 לוחמים בשבי מכל מיני ארצות.
גם פרופסור מוריס מציין שצה"ל והפלמ"ח לא נהגו לקחת שבויים (לפחות עד הכרזת המדינה), בין השאר כי באותה תקופה לא חלו על שני הצדדים חוקי אמנת ז'נבה.
מוריס גם מדגיש שרוב מעשי הזוועה נעשו ע"י כוחות הפלמ"ח וצהל נגד הצד השני. הוא מסביר זאת בכך שלצד הפלשתינאי והערבי בכלל לא היו כמעט הזדמנויות לעשות זאת (לא הצליחו לכבוש אף ישוב יהודי עם תושביו).
כתוב תגובה ל- יושב בסוכה
11
מה מניע את מילשטיין ?
  אלפרדו ב'   23/09/13 19:02
כתיבתו על הפלמ"ח ומפקדיו , וביחוד על יצחק רבין, רוויה שנאה תהומית--פתולוגית. מה גרם לכך? עד תחילת שנות ה-80 היה מילשטיין עבד נרצע של מפקדי הפלמ"ח , תוחס לייקר[מלקק עכוזים]. כאשר פיטרו אותו בחרפה נשבע לנקום. הוא החל להשמיץ, לטפול עלילות שווא וסיפורי בדים,ולאחר רצח רבין כאשר הוחרם סופית[הסתבר שהרוצח יגאל אמיר שינן את הכפשותיו על רבין ז"ל], איבד כל רסן.עלילת הדם שטפל על גיבורי סן סימון היא נבזית במיוחד. מזל שלא טען שהפלמ"חאים ביצעו אונס קבוצתי במשרתות המינזר.לא פלא שהאיש מנודה בכל חוג תרבותי, חוץ מותיקי אצ"ל. אך זה זמני ,הוא יריב איתם [איש ריב ומדון],ואז נקבל סידרת השמצות על מנחם בגין ומורשתו...
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
12
תרבות השקר והכזב
  יואל קורנבלום   24/09/13 06:17
זה מה שאורי מילשטיין מעלה וחושף ועל אומץ ליבו לעשות את זה מגיע לו כבוד רב. אורי מילשטיין מביא את הדברים כדי להשוות לאגדות שסיפרו לו הסטוריונים מטעם קליקות שונות שכל קשר בינם לבין המציאות לא קיים. כך עלו לכ הנפלים כמו יצחק רבין או אהוד ברק ועוד אחרים לגדולה בגלל שהיו קשורים לקליקה הנכונה. הטובים נזרקו מיד כי הם היוו סכנה למשרותם של הנפלים.

בנוסף אורי מלשטיין פרסם את ספרו על יצחק רבין כאשר האחרון היה עדיין בחיים. אהוד מילשטיין כתב ספר לא מחמיא על אהוד ברק ועד כמה שידוע לנו אהוד ברק חי. לכן הטענה כאילו הספר נכתב לאחר מותו של רבין אין לה על מה להסתמך. הטענה הזאת היא עוד יותר מטומטמת מכל התגובות של חיימק'ה גם יחד.

את תרבות השקר והכזב שאורי מילשטיין חושף אנחנו אוכלים השכם והערב וגם באמצע היום. כך אכלנו אותה במלחמת יום הכיפורים, כך אכלנו אותה עם הסכם אוסלו וכן אכלנו אותה בכל מיני מקומות אחרים.

לכן לדעתי מגיע לאורי מילשטיין פרס ישראל ולא את כל הזבל שכתוב בכתבה וגם בכמה מהתגובות.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
13
מעשיית "וילך" בסגנון המכחישים
  יושב בסוכה   24/09/13 10:06
תפיסת עולם דוגמטית ניתנת להמחשה ע"י המעשייה על פרש "וילך".
שואלים רבי, מהי ההוכחה שיהודי חייב ללכת עם כסוי ראש? עונה הרבי - בפרשת וילך, עובדה כתוב שם "וילך אברהם". נו? שואלים את הרבי וזה משיב: היעלה על הדעת שאברהם אבינו, אבי האומה היהודית, ילך ללא כסוי ראש?....
למר גולדבלט יש טעון דומה: לא יתכן שגיבורי הפלמ"ח עשו מעשים שפלים. מכאן לשיטתו, הכל עלילות שווא של אנשים הזויים. ישנן עדויות וד"ר מילשטיין הביא רק מעט, מהן. אבל הנזירות היו לגמרי בחיים כשהפלמ"ח נכנס למנזר ונהרגו בצורה משונה. חלק מהלוחמים באותו קרב טענו שהן נרצחו ע"י אנשי הפלמ"ח ולא נמצא שם אחד שיפריך את טענתם. איש מהלוחמים ששרדו לא טען שהן מתו בשוגג או ע"י כדורי האויב.
מסקנה: לזלזל בכישוריו המחקריים ואמינותו של ד"ר מילשטיין זה קל, בעיקר כשלמזלזל אין כל טיעון רציני להפריך את דבריו. המזלזל במקרה הזה מוכיח שחשיבתו רחוקה מלהיות עניינית לא כל שכן אקדמית.

כתוב תגובה ל- יושב בסוכה
מילשטיין נוהג לשקר ולסלף
  חייםק'ה   24/09/13 10:50
הדרישה של כותב המאמר לחשוף במלואן את העדויות ולהעריך את משקלן היא נכונה ולגיטימית כי אסור להאמין למילשטיין. אני הראיתי ללא כל קושי איך הוא מזייף ומשקר בדברים שהוא מייחס ליומן המלחמה של בן גוריון ובמקומות אחרים.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
תלמד לקרוא בסוכה
  גולדבלט משה   24/09/13 11:16
נצל נא את הישיבה בסוכה לשיפור מיומנות הבנת הנקרא שלך. מעולם לא טענתי שאנשי הפלמ"ח לא מסוגלים לפשעי מלחמה משום שזה פשוט לא נכון וטבח השבויים שאין עליו מחלוקת היסטרית בעין זיתון יוכיח וישנם מעשים נלוזים נוספים שעליהם אפילו אלתרמן הקדיש שיר ידוע. לא רק אנשי הפלמ"ח עשו פשעי מלחמה או מה שנחשב כפשעי מלחמה היום. גם חטיבה שמונה בדווימה, דיר יאסין[כן היו שם פשעי מלחמה למרות שמילשטיין מנסה לטשטש זאת]לוד ורמלה ומקומות נוספים. בכלל בשלב הראשון של המלחמה גם לא לקחו שבויים אלא פשוט הרגו אותם. מה שמקומם אותי זה א. השנאה האבסורדית החד צדדית לפלמ"ח שבעקבותיה מנסים לייחס לו פשעים שעליה אין הוכחות ב. הניסיון לשכתוב ההיסטוריה ג. המשמעות של העיסוק במעשי 48 היום. לא תהיה לנו כל זכות למחות על העיסוק האובססיבי בעולם בכל הרג אזרחים מצידנו אם אנחנו נבעיר את המדורה הזאת בגלל חיסול חשבונות היסטורי פנימי. ד. כאשר למבזים לוחמים ששילמו מחיר נורא בקשה במלחמות ישראל בגלל מעשי מיעוט ובעיקר בשל חשבונות היסטוריים משלמים מחיר והמחיר הוא עצם הנכונות היום להתגייס ולהילחם.
כתוב תגובה ל- גולדבלט משה
למומחה מטעם עצמו בהבנת הנקרא
  יושב בסוכה   25/09/13 00:44
א. ראשית, גם אתה לא מכחיש את מעשי הטבח של לוחמי הפלמ"ח בין 47 ל 48. עד צאת ספרו של בני מוריס 1948 (החל מהמהדורה הראשונה עם שם אחר), לא דובר בתקשורת ובציבור הישראלי אף פעם על מעשי הזוועה שעשה הפלמ"ח. ברור שאת המעשים הרעים עשו מעטים, כשהרוב מגבה בשתיקה. הפלמ"ח רצח מאות אזרחים, נשים ילדים וזקנים גם לדעתך – אז מה כל כך מקפיץ את כבודו כשמיחסים לפלמ"ח עוד מספר מעשי רצח? מילשטיין לא מאשים את כל לוחמי סן- סימון ברצח, עובדה שהסיפור על רצח הנזירות בא מפי הלוחמים. ברור שמפקד הפעולה במקום הוא האחראי גם אם לא היה לו חלק במעשה. הוא היה חייב לדרוש חקירה ולהעמיד לדין את הרוצחים השפלים. אבל זה לא היה באתוס של הפלמ"ח. גם הממצאים, הלא מחמיאים לרמה המוסרית של הפלמ"ח אותם פרסם מוריס, מתבססים כולם על מה שהותר לפרסום בארכיוני הפלמ"ח וצה"ל. אבל חומרים רבים עדיין חסויים, מדוע לדעתך הם לא יכולים להכיל ספורים כגון רצח הנזירות?
ב. הניסיון לשכתב היסטוריה? כשיצא ספרו של בני מוריס ראו כל מי שקראו את הספר, שההיסטוריה שוכתבה עד אז (ובעצם גם כיום) על ידי הממסד הנשען על "גבורת" הפלמ"ח. לא ראיתי כאן בין כל משמיצי מילשטיין ולו אחד שיכול להפריך את ממצאיו. התנפלות עליו והשמצות נבובות היא כל מה שנשאר לכם.
ג. אתה מתנגד לפרסומי אמת על מעשי הפלמ"ח, גם אחרי 65 שנה בטענה עלובה שזה יקשה למחות על העיסוק האובססיבי בעולם בקורבנות מהצד הערבי. שיטתך היא סתימת פיות והכחשת האמת. לעומתך, יש מי שנרתמים לחשוף עלילות כזב כמו בפרשת מוחמד דורה. אלה שחקרו את הפרשה לא פוחדים מהאמת.
ד. לא ראיתי ביזוי של לוחמים ע"י ד"ר מילשטיין, יש מספיק תיאורים על לחימתם העיקשת של החיילים הפשוטים שהיו רוב בפלמ"ח. יש ביקורת על תפקוד לקוי של קציני הפלמ"ח, שלא הצלחת (או ניסית) להפריך ע"י טענות לוגיות או בגבוי עובדתי.
ה. הנכונות להתגייס לקרבי נמצאת בירידה ללא קשר לפרסומים של מילשטיין. הפלמ"ח לא מזיז ולא נכנס לתודעה של אף צעיר בימינו, המתלבט אם ללכת לקרבי או לא.
כתוב תגובה ל- יושב בסוכה
שטויות ושקרים
  חייםק'ה   25/09/13 09:05
בספרים של נתיבה בן יהודה (בין הספירות ומבעד לעבותות) כתוב בפירוש ובבירור על הרג שבויים ואזרחים בידי חיילים ישראליים, כולל פלמחניקים. וגם דובר על כך הרבה.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
היא שמרה את זה בבטן עשרות שנים
  יושב בסוכה   25/09/13 13:11
וספרה יצא לאור לאחר תחילת הפרסומים של מילשטיין ומוריס, או באותה תקופה. השאלה העיקרית היא מדוע היא לא אזרה עוז עד אז. התשובה היא, רוח ההכחשה וההחרמה של הממסד התרבותי/צבאי ששלט בעיתונות, והמיתיפיקציה המוגזמת של הפלמ"ח ומבצעיו.
כתוב תגובה ל- יושב בסוכה
שטויות
  חייםק'ה   25/09/13 14:03
הספרים שלה יצאו לאור שנים רבות לפני מוריס (בשנים 1981 ו - 1985) וכמובן לפני מילשטיין.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
הפרסומים על הפלמח החלו לפניכן
  הושענא   25/09/13 18:43
מתלהם,
הספרים שלה אכן יצאו בראשית ה80, הספרים של מוריס בסוף ה80, אבל מוריס פרסם מספר כתבות כעיתונאי החל מסוף ה70 והתייחס גם למיתוסים של הפלמ"ח.
בעצם מה זה משנה? השאלה החשובה היא: מדוע היא נמנעה מלפרסם את זה במשך יותר מ30 שנה. ברור שבגלל ההפחדות וההחרמות של הממסד המפאיניקי.
כתוב תגובה ל- הושענא
נתיבה בן יהודה
  חייםק'ה   25/09/13 23:12
לא היתה היסטוריונית אלא סופרת. כשהחליטה לכתוב את הביוגרפיה שלה היא סיפרה את זה. למה דווקא ב 84? בטח לא בגלל שהיא פחדה ממישהו, הדבר האחרון שאפשר להגיד עליה זה שהיא עשתה למישהו חשבון. מאידך, אלה היו חברים שלה והיא בטח לא ששה לכתוב עליהם כאלה דברים אבל היא גם לא הסתירה.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
ועוד לחיימיק
  יושב בסוכה   25/09/13 19:03
הרי כולכם מסכימים שהפלמ"ח ביצע מעשי זוועה כולל רצח של מאות אזרחים, אז מה אתה קופץ כנשוך נחש? עם רקע של מאות מעשי רצח וגם מעשי אונס, לא מפרסם הפרשה צריך להתנצל, אלא על הצד הפרו-פלמ"חי להביא ראיות של ממש שלא הפלמ"ח ביצע את הפשע.
בקשר לנתיבה בן-יהודה, היא אכן פרסמה את הסיפור על הרצח בגליל בספרה בראשית ה80, אבל עד פרסום מחקריו של מוריס האמין כל עמישראל ואשתו, שלהוציא כמה אירועים, הפלמחניקים היו נקיי כפיים וטהורי-נשק.
בקיצור, אם אין לך איך לסתור עובדתית את טענות מילשטיין אז שב בשקט.
כתוב תגובה ל- יושב בסוכה
ראשית אני לא מסכים
  חייםק'ה   25/09/13 23:21
שכל פשעי המלחמה של ישראל במלחמת השחרור בוצעו דווקא על ידי פלמחניקים. שנית, הטענה שלי אל מילשטיין היא שהוא שקרן ושעליו להוכיח את הטענה שלו בעניין הנזירות בצורה ברורה ושקופה. ועל כן, מי שצריך להוכיח הוא מילשטיין, אני לא צריך להוכיח כלום. עד שהוא לא יעשה זאת אני לא מאמין כי כבר יותר מדי פעמים תפסתי אותו משקר.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
לפי מילשטיין לא היה קרב בקטמון
  אלפרדו ב'   24/09/13 11:33
בקרב קטמון השני תקפו 250 לוחמי פלמ"ח שטח עירוני מבוצר[בתים מבוצרים ועמדות שטח ביניהם] שהוגן בידי כוח ערבי שכלל 350 לוחמים מאורגנים היטב להגנה.הכוח הערבי כלל פלוגה של לוחמים עיראקיים מצבא ההצלה[80 לוחמים]וכמה יחדות של ערבים מקומיים מארגון ג'יהאד אלמוקדס[בעיקר ירושלמים ,חברונים].מפקד האזור היה איברהים אבו-דייה האיש שחיסל את מחלקת הל"ה.הכוח הערבי היה חמוש במקב"ים בראונינג, במקלעי ברן וויקרס, במרגמות 2 אינץ' והיו לו שני משוריינים.בקונסוליה העיראקית היו שלוש שריונית נושאות תותח של הליגיון.למרות הנחיתות[לפי כל תורת לחימה היה הכוח התוקף צריך להיות לפחות 700 לוחמים] בוצעה המשימה בהצלחה לאחר קרב קשה בו נהרגו ונפצעו כרבע מלוחמי הכוח התוקף. אבל לפי מילשטיין והעדויות המפוקפקות החסויות שלו[של הפסיכים והמקופחים ] זה היה קרב זניח ומה שחשוב בו הוא מותן של שתי משרתות המנזר..אין ספק האיש ראוי לתואר היסטוריון דמיקולו...קצת פרופורציה היסטוריון צהוב .
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
את המילה היסטוריון
  חייםק'ה   24/09/13 12:13
אתה יכול להשמיט.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
14
רודף פרסום
  נדמה לי שמילשטיין   24/09/13 12:51
אפשר לנפח שהנזירות טיפלו בפצועים ואלה לאחר שהבריאו מעט רצחון ותקפו אותן מינית. למה לא? זאת "האמת" מסיבות "נורמטיביות": פרסומת, שנאה לישראל, ליהודים, שנאה לפלמ"ח, להגנה, למפא"י, לחילונים. במלחמה כידוע הכול הולך טיפ טופ מתוכנן ומי שמתה ועוד מנוקבת בין השאר באברי מינה, ברור שהחיילים (היהודים, זה מדבר בעד עצמו) רצחו אותה כהתעללות מינית.
כתוב תגובה ל- נדמה לי שמילשטיין
15
משעשע לקרוא את האלטע קאקערס
  קורא משועשע   24/09/13 18:20
משעשע לקרוא את האלטע קאקערס מנסים בכל כוחם הקשיש להלחם בחשיפת העובדות.
הם הגילם כבר לא מבינים שתגובות באינטרנט מתנדפות לאחר ימים אך המחקר המפורט של מילשטיין ישאר ויילמד לדורות!
כתוב תגובה ל- קורא משועשע
"המחקר המפורט"-עלאק
  אלפרדו ב'   24/09/13 19:14
משעשע לראות כיצד הקליינער פישר מתייחס לזיבלון של מילשטיין ברצינות. הרי ערכו כקליפת השום,מחברו נחשב הזוי וכייף אמיתי לראות איך הוא נלחץ מכל ביקורת ומאבד את העשתונות.ואתה פישרוביץ' מסכן, עצוב לראות צעיר שטוף מוח.
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
16
אג'נדה שלי נגד הפלמ"ח?
  אורי מילשטיין   24/09/13 19:43
הטענה שיש לי אג'נדה פרטית נגד הפלמ"ח היא במקרה הטוב מיתוס לא מבוסס על דברים שכתבתי ושאנשים לא קראו, במקרה היותר ריאלי מאמץ רב שנים של אנשים המתאמצים להסתיר את האמת על ידי "ארגומנטום אד הומינם" דהיינו: התייחסות לאדם ולא לטיעונים שהוא טוען.

פרשת רצח הנזירות והתעללות/השחתת גוויותיהן מכאיבה מאוד לשומרי החומות של מיתוס האליטות הישנות. אבל גם מחבר המאמר הנכבד שהוא עורך דין וגם אחרים צריכים לקחת בחשבון שפרשת רצח הנזירות התפרסמה בפרק ה-16 וביוז1 עוד צפויים פרקים רבים להתפרסם כאן בביוגרפיה הצבאית של רבין. ב-15 הפרקים הקודמים נכללו תיאורים חמורים מאוד על פרשיות שונות שבהם היו מעורבים רבין וחבריו כמו בריחתו של רבין משדה הקרב בהיותו מפקד חטיבת "הראל" ב-20 באפריל 1948 תשעה ימים לפני קרב סן סימון. הבריחה היתה ביטוי להלם קרב ואחר כך רבין לא תפקד ואחרי חודש אף הודח. אם רק עשרה אחוז ממה שפרסמתי נכון והוסתר עד היום, הדבר מלמד על איכותם הצבאית הירודה של רבין וחבריו ועל נוכלותם של ההיסטוריונים הרשמיים שרובם פרופסורים ובעל המאמר וחבריו מסתמכים עליהם.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
ומה על השקרים שלך קופרניקוס?
  חייםק'ה   24/09/13 20:28
איך אתה מסביר את השקרים, הסילופים, הזיופים וההטעיות המכוונות שלך? איך אתה מסביר את הרשלנות, החובבנות והזלזול בכל הכללים היסודיים של מחקר היסטורי? התואר הנכון ביותר שהייתי מעניק לך הוא "רכלן מלחמות ממורמר"
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
מילשטיין מיתמם-זה מבחיל
  אלפרדו ב'   24/09/13 20:34
יש לך אג'נדה ברורה נגד הפלמ"ח.עד אמצע שנות ה-80 לא כתבת דברי ביקורת על הפלמ"ח ומפקדיו. היללת, שיבחת, פארת ,קילסת,ליקקת..מאז שפיטרו אותך מאפעל שינית את טעמך ,ולאחר שהחרימו אותך הפכת לאויב הפלמ"ח.אתה משמיץ ועוסק בזוטות. אם יש לך טיפת יושרה שלח תגובה לאתר בהאי לישנא:אני אורי מילשטיין מאשר שהפלמ"ח היה הגורם העיקרי לנצחון ההגנה וצבא ההגנה לישראל במלחמת העצמאות.לוחמי ומפקדי הפלמ"ח הובילו את מבצעי הבלימה והשחרור ממתולה עד אילת, מים לים ועד ים. קדימה, נראה אם יש לך ביצים.
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
אתייחס גם ל"שיטת המחקר" שלך
  גולדבלט משה   24/09/13 22:11
וכן לדרך המיוחדת במינה לטעון עובדה,לא לבסס בכלל את הטיעון במאמר או בספר ואחר כך להפנות למקורות לא קיימים ו/או עלומים ו/או בלתי ניתנים לאיתור ואימות תוך הסתמכות על עצלנות הקורא ואי נגישות המקורות. אני בהחלט מקווה להתפנות לכך בקרוב שכן רק זרקור על שיטת הסקת המסקנות שלך אולי תביא את הקורא התמים להבין עם מי יש לו עסק. אגב מר מילשטיין איני נמנה על חסידי רבין. אין לי שום בעיה להכיר בפשעי מלחמה שנעשו ב48 ושהוכחו הן של הפלמ"ח והן של האצ"ל[כן גם דיר יאסין כלולה]והן של יחידות אחרות כמו חטיבה 8 שלא הייתה חטיבת פלמ"ח אבל בפיקוד יצחק שדה.
כתוב תגובה ל- גולדבלט משה
מר גולדבלט-אני מציעה לך
  סינדרלה   25/09/13 11:34
קודם לטפל ברטוריקה של הכתיבה שלך אחר כך להיטפל למילשטיין. הגמל אינו רואה את דבשתו{במקרה שלך}.

אתה לא אמין לא משכנע ולא מרשים בכתיבתך, בלי שום קשר למילשטיין.
כתוב תגובה ל- סינדרלה
17
אורי מילשטיין בסך הכל
  סינדרלה   24/09/13 20:32
מוציא את כל הרפש שעולה על גדותיו החוצה. אני לא מבינה על מה אתם מלינים!
כתוב תגובה ל- סינדרלה
הם מלינים כי הם חלק מן הרפש!
  אורי מילשטיין   25/09/13 06:03
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
בתורה היהודית כתוב
  סינדרלה   25/09/13 09:06
וביערתם הרע מקרבכם!
כתוב תגובה ל- סינדרלה
סינדרלה את לא יהודיה?
  אלפרדו ב'   25/09/13 11:39
מה זה בתורה היהודית? הדיבר השמיני בעשרת הדיברות הוא:לא תענה ברעך עד שקר. ספרי את זה לבוס שלך מילשטיין שהוא שקרן מועד, סלפן מקצועי ,רמאי, וכזבן. חג שמח.
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
אין לך ביצים
  אלפרדו ב'   25/09/13 09:13
מילשטיין - -השיטה שלך היא להתעלם כאשר אתה נלכד בשקרים , ולעומת זאת להגיב על כל הבלותה. בקיצור=השפן ממטולה. מחכה להתנצלות על תרומת הפלמ"ח...
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
18
טוב שהם כותבים בשצף קצף
  adny   25/09/13 16:46
נגד אורי מ. ככל שצולבים את אורי כך אני משוכנע שמחקריו וספריו של אורי הם אורים ותומים על ההיסטוריה הצבאית ועל מעללי המושחתים. תמיד כשיש צדיק אחד בסדום כל העיירה בוערת... שימחס תויירס לכולם
כתוב תגובה ל- adny
כאשר יענו אותו כן ירבה וכן
  יפרוץ!   26/09/13 08:17
כתוב תגובה ל- יפרוץ!
19
למה בעצם מילשטיין משקר?
  חייםק'ה   25/09/13 18:22
ובעיקר למה הוא משקר שקרים כה עלובים ושקופים (הוא עצמו אמר כי מי שלא יודע לשקר סובל ממגבלות קוגניטיביות).

למה הוא צריך לשקר?
הרי יש בהיסטוריה הישראלית הרבה מאד בעיות אמיתיות שאם נחפור בשרשיהן נוכל ללמוד משהו. לא צריך לזייף ולשקר על מנת להביא ממצאים אמיתיים חריפים ונכונים שיעוררו תשומת לב ציבורית.

האם נכונה טענתו של מילשטיין שההתנגדות לדבריו נובעת מכך שהציבור הישראלי אינו בשל לשמוע דברי בקורת?

נראה לי שבחיים לא קראתי ולא שמעתי כזה דבר שטות אינפנטילי. הציבור הישראלי הוא חובב גדול של ביקורת, אין דבר אחד בחיי ישראל שלא נתון למתקפה בקורתית של אנשי רוח, פוליטיקאים, עתונאים, חוקרים וכל מי שמסוגל לפתוח פה.

כל הציבוריות הישראלית היא בקורתית ותוקפנית ורק את מילשטיין אף אחד לא רוצה לשמוע.
למה?

הרי אילו הוא היה כותב אמת, מבצע מחקרים מקצועיים ורציניים, עובד בקפדנות ומנכש את כל השטויות והטעויות המקריות, אילו הוא היה עושה את כל זאת הוא היה יכול להצליח ממש כמו היסטוריונים וחוקרים אחרים.

ובכן, למה הוא לא עושה את זה?
למה הוא בוחר ללכת בדרך עקומה ומרופשת שרק גורמת לו להיות מושא ללעג, לקלס ולשנאה.

(המשך יבוא)
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
ולמה חיימצ'יק לא נרגע? כי לא
  לקח התרופות   26/09/13 22:19
כתוב תגובה ל- לקח התרופות
20
אבל העיון שלך גולדבלט
  משוחד!   26/09/13 09:56
טיעון שלך שהעיון שלך אינו משוחד מצביע על רמת חשיבה ירודה. על כך צריכים לכתוב ולהעריך אחרים. הבנת עורך הדין גולדבלט?!האם בבתי המשפט אתה גם טוען טיעונים ירודים כאלה?
כתוב תגובה ל- משוחד!
21
גולדבלט הנחית נוקאאוט למילשטין
  אלפרדו ב'   26/09/13 14:33
אנו שמחים לדווח על ירידה דרמטית בתגובות לבלוג של מילשטיין.זה התחיל בירידה של 66 אחוז בעקבות הצנזורה שהוטלה על חבר קיבוץ יגור[לפי בקשת מילשטיין הפגוע,שנעלב ] מסכן..ועתה בעקבות המעבר לבלוג של גולדבלט שצבר כבר 104 תגובות. המטורלל מרמת אפעל נותר למעצבה עם שפרה והחמישיה,,כך חולפת תהילת העולם ,ואיפה רבין? האם לא ניתן להאשימו בביזה? מה הוא לא סחב איזה ואזה קטנה מקריסטל? מילשטיין מאכזב.,תמציא משהו יצירתי..
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
עוד נוקאאוט כזה והמתים יקומו
  לתחייה   26/09/13 16:16
כתוב תגובה ל- לתחייה
נוק אאוט של בומרנג
  לחסידי רבין   26/09/13 19:54
כתוב תגובה ל- לחסידי רבין
כמה אינטליגנציה באדם אחד?!
  סינדרלה   26/09/13 19:19
אם מילשטיין לא היה הנושא פה , במקרה הטוב היו פה שתי תגובות. ועל זה נאמר:סייג לחכמה שתיקה
כתוב תגובה ל- סינדרלה
מיתוס נוסף של מזדנבי
  רבין   26/09/13 20:02
כתוב תגובה ל- רבין
22
האג'נדה נגד הפלמ"ח?
  אלפרדו ב'   26/09/13 17:02
אין למילשטיין שום טענות כלפי הפלמ"ח ובטח לא נגד יצחק רבין.הבעיה היא העורכים שסילפו את דבריו.האמת היא שמילשטיין כתב ,לפי עדותו של אריך פון דניקן ,על הנשק הסודי שהופעל בידי עציוני בקרב קטמון[תותח לייזר של חייזרים]והביא לנצחון ,אך אנשים קטני אמונה סירבו להאמין לו, וממשיכים לטעון שהגדוד הרביעי עשה זאת.מילשטיין בסה"כ רצה לפרסם סקופ וכל מיני אנשים קטנונים מתנכלים לו.
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
23
מי העלים את גולדבלט?
  אלפרדו א'   26/09/13 23:47
המאמר זכה ל-110 תגובות אך לפתע הורד מהכותרות.אין ספק שמילשטיין שאינו מסוגל לקבל ביקורת הפעיל לחצים.גם משמיץ ,גם בדאי, גם פחדן.
כתוב תגובה ל- אלפרדו א'
כנראה שאין בה חומר של ממש!
  סינדרלה   27/09/13 11:03
לא אטרקטיבית לקורה האינטלקטואל.
כתוב תגובה ל- סינדרלה
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il