s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ברית נכשלים
מאת: ד"ר אורי מילשטיין  |  04/10/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
האמת במערומיה
  סינדרלה   4/10/13 13:31
האומץ לראות את האמת ולספרה ברבים היא נחלת יחידים בלבד,שהם ניחנו ביכולת נדירה זו! כל השאר הם עדר\ערב רב.
כתוב תגובה ל- סינדרלה
המסרים מיועדים לרבים
  אורי מילשטיין   4/10/13 14:26
שבדרך כלל דוחים אותם לפחות בהחלה ואז כולנו משלמים על כך מחיר כבד
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
"מורשת רבין" עיקרה רצח יהודים
  חן45   5/10/13 16:09
מרצח במכונות יריה צה"ליות על שפת הים בתל אביב של 20 ניצולי שואה הי"ד שהגיעו לארץ על סיפון אלטלנה כדי לסייע לעם ישראל במלחמת עצמאותו ןעד הפקרת פיקודיו לשחיטה בידי הערבים המרצחים, שלא לדבר על האלכוהול, זו "מורשת רבין" האמיתית לה סוגדים הזויי השמאל.
כתוב תגובה ל- חן45
מורשת רבין היא השלטת כסילים
  על חיינו   5/10/13 18:21
כתוב תגובה ל- על חיינו
2
הסתירה הבולטת בין כותבי
  ראומה   4/10/13 14:07
הזיכרונות לבין חוקרים שכתיבתם אינה נגועה בדבר, בולטת בכל הספרות הצבאית. כותבי הזיכרונות, גם כשאין להם מגמה מסוימת לפאר את מעשיהם ואת מעשי פקודיהם, או להתנער מאחריות לכישלונות, גם כשהם כותבים בתום לב על האירועים שבאחריותם, לעולם יהיו נגועים במבט אישי ובזיכרון סלקטיבי. החוקר (בתנאי שהוא לא משמיע את קול אדונו), אינו אמור להעלים עובדות, ליפות, לסלף ולגנות. וכל מי שטוען על החוקר אחרת, עליו הראיה. לשון גידופים לא תשכנע איש. ולאורי מילשטיין - יישר כוח!
כתוב תגובה ל- ראומה
תודה ראומה ושבת שלום לך ולכל
  אורי מילשטיין   4/10/13 14:33
הקוראים והמגיבים
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
3
האם הוא ראוי או לא?
  דאגנית   4/10/13 14:13
אני קוראה כבר שבועות רבים את מאמרי ד"ר מילשטיין ואני משתאה. הכיצד אדם זה, עם כל הליקויים, הפגמים, הכשלונות - שבחלקם חמורים, אשר קראנו כאן - הפך להיות גבור לא רק בארצנו, אלא בעולם? המלך חוסיין, הזוג קלינטון, עמי אירופה והשאר. להלוויתו הגיעו רבים ממנהיגי העולם כלהלווית מלך. אחרי מותו הונצחו על שמו שורה ארוכה של רחובות, ככרות, מוסדות ציבור, בתי"ס, מוסדות השכלה, אתרי אינטרנט לזכרו, ספרי הנצחה רבים ועוד. בראשם ככר מלכי ישראל שהפכה לככר רבין. ביה"ח בילינסון והשרון הפכו למרכז רפואי רבין, הוקם מוסד מרכז יצחק רבין ועוד. *** אך עולה על כולם הוא יום הזכרון הרשמי שנוסף ללוח השנה העברי ביום שבו אירע הרצח. הטקסים והעצרות הממלכתיים הנערכים ביום זה לעתים עוברים את גבול הטעם הטוב, כשחלק לא קטן בעם סולד מהם. *** (יצויין שאצל עמים אחרים שם נרצחו מנהיגים או אישים - קנדי, מרטין לותר קינג ועוד - איננו מוצאים הקצנה וסגידה כזו לנרצח. *** הנה בעוד ימים אחדים קרב יום השנה לרצח רבין. האם בעקבות מאמרים אלה נצפה בצמצום או החלשת הטקסים? או שמא טועה אני והאיש למרות הכל ראוי לכל זה?
כתוב תגובה ל- דאגנית
אולי חוסיין וקלינטון
  חייםק'ה   4/10/13 14:38
היו פלמחניקים שהתחנכו אצל מאיר פעיל ואלון קדיש?
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
Clinton's Sex & Narcotics
  Serial Crimes   4/10/13 14:40
1984arkansasmotheroftheyear.blogspot.de whatreallyhappened.com
כתוב תגובה ל- Serial Crimes
את התשובה נתן אפלטון
  אורי מילשטיין   4/10/13 14:49
לפני 2500 שנה במשל המערה: הרוב המוחלט של בני האדם רואים צללים ולא את המציאות האמיתית.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
משל אפלטון - חד ומדוייק.
  דאגנית   4/10/13 15:36
ד"ר מילשטיין, משלך, משל אפלטון, הינו תופעה ממשית ונפוצה. מה חבל שהרוב המוחלט של בני אדם אינו רואה את המציאות האמיתית אלא את הצללים. אנו נוכחים בזאת בשטחים שונים בחיים. במקרה הזה, הראיה האיתנה ביותר היא הביקורת בעם ההולכת וגוברת משנה לשנה לרגל שפע העצרות למנוח. ודבר אחר, שרמזתי עליו לעיל - אצל אף עם לא קרה כדבר הזה (רחובות, מוסדות, בתי"ס, אתרים, ככרות, יום זכרון שנוסף ללוח והשאר). שם ספדו לנרצח ועברו הלאה.
כתוב תגובה ל- דאגנית
טפילו לא צל
  אתה מילשטיין   4/10/13 19:47
כתוב תגובה ל- אתה מילשטיין
כוולם טועים ורק מילשטיין צודק?
  גלילי   4/10/13 15:01
רבין זכה להערכה רבה בחייו. נסיבות מותו גרמו לכך שיזכה למעמד מיתולוגי, בדומה למנהיגים אחרים שנרצחו בעולם. ייתכן שכל מי שהיה חשוף לרבין ופועלו טעה או הוטעה. ייתכן, אך זה לא סביר במיוחד. ייתכן גם שמה שאת קוראת כאן הוא סילוף מגמתי של המציאות. ייתכן, וזה יותר מסביר.... בשורה התחתונה, רבין היה אדם. היו לו יתרונות והיו לו חולשות. היו לו הצלחות והיו לו כישלונות. בשביל באמת להבין מדוע הוא הגיע לאן שהגיע ומדוע זכה להערכה את תזדקקי לביוגרפיה הרבה יותר מעמיקה והרבה יותר מאוזנת.
כתוב תגובה ל- גלילי
דמגוג עלוב
  אתרוג   4/10/13 15:09
מי זה כולם? אתה ולהקת המעודדות?
כתוב תגובה ל- אתרוג
העניין, גלילי, שזה לא רק
  לוטשן   4/10/13 16:22
מילשטיין נגד כולם. יש המונים שמכירים ברבין כפחדן (כשברח לישון משיירת הדמים) כאדם מלא שנאה (אלטלנה) כפוליטיקאי לחיץ (אוסלו) כסובל מפוסט טראומה (העלמותו בששת הימים) המפקד על מערכות במלחמת העצמאות, הרחק מ"המקום בו הורגים ונהרגים". למילשטיין יש השפעה על ניתוץ המיתוס של מורשת רבין, ועל כך מגיע לו פרס ישראל.
כתוב תגובה ל- לוטשן
מי הם ההמונים ?
  קבלות   4/10/13 17:25
מי הם ההמונים ? אלה שנתנו לו 48 מנדטים לפני שמנוול פחדן ומוסת ירה בו בגב . ( במזרח התיכון כל מנהיג שיביא לשלום מסתכן שדתי קיצוני ירצח אותו , מצרים סאדאת ישראל רבין) עכשיו בטח תגידו שהשב״כ רצח אותו הזויים , כמו שהימין הקיצוני בגרמניה טוען שלא הייתה שואה
כתוב תגובה ל- קבלות
אלה שקנו את שקרי התקשורת
  GT   4/10/13 18:44
המצביעים לרבין לא ידעו את כל הדברים הללו. שנים סיפרו פה צ'יזבאטים על הפלמ"ח ועל גבורתו ועל ה"מוח האנךיטי" של רבין. הפער בין הדמות שנבנתה ע"י השמאל עבור רבין לבין רבין האמיתי הוא עצום.
כתוב תגובה ל- GT
למזלנו נסיונו של רבין לרצוחאת
  אתרוג   4/10/13 19:39
בגין לא הצליח באלטלנה. מי יודע מי היה מעז לצאת נגד ברירת הטמטום המסואב של מפא"י וחותם שלום ראשון עם מצריים שלמרות כל התהפוכות מוכיח עצמו עד עתה. רבין לא עשה שלום, הוא היה איש רע ואכזר לחלשים ופחדן. השלום של רבין הניב אלפי הרוגים שלנו ושלהם, אבל למרות כל מחדליו והיותו איש שפל, אסור היה לאיש להרים יד עליו, כראש ממשלה הוא מייצג את הדמוקרטיה, רציחתו היא ניסיון לחבל בדמוקרטיה. רבין היה רוצח נתעב, וזה לא בגלל פואד שברגע של חולשה שחרר מה שרבים יודעים. רוצח שפל ופחדן. והגיע הזמן לא להסתיר מי היה רבין השפל.
כתוב תגובה ל- אתרוג
אסור להסתיר פרטים על ממלאי
  תפקידים בכירים   5/10/13 07:56
כתוב תגובה ל- תפקידים בכירים
״המונים״?
  גלילי   5/10/13 15:44
אני לא יודע על מה אתה מתבסס, יש סקרים בנושא? העניין הוא שבחייו רבין זכה להערכה למרות שמילשטיין פירסם מה שפירסם ולמרות פרשת ההתמוטטות במלחמת ששת הימים שהייתה ידועה הרבה לפני שמילשטיין החליט להתחיל לחפש לכלוך על רבין. בעיני מה שעצוב הוא שיש אנשים (ואני מקווה שלא באמת מדובר בהמונים) שהם או מוטים מספיק פוליטית או נאיביים מספיק על מנת לקנות כל מה שמילשטיין כותב על רבין. זאת למרות שמילשטיין נחשף שוב ושוב כמי שאינו באמת מתמצא בחומר, חוזר שוב ושוב על טעויות, לא מספק אסמכתות לטיעונים או גורס שיש איזה ראיון ש״שמור״ אצלו, או נותן אסמכתא שכלל איננה קיימת (כפי שהוכח כאן). ואני כבר לא מדבר על נטייתו לברור היטב באיו כדות להשתמש ובאיזו לא, והנטיה שלו להפליג פרשנויות על בסיס כלום ("הלם קרב״) ואף להתייחס אליהן כאל עובדות. אני מסכים שמילשטיין ראוי להערכה על תרומתו לגל המחקר המחודש של מלחמת העצמאות, אבל כתיבתו ביחס לרבין היא כל כך מעוותת מבחינה מדעית שהפרס היחיד שמגיע לה הוא שמעון פרס.
כתוב תגובה ל- גלילי
גם את סטלין האלילו, עד שקם אחד
  חשדנית   5/10/13 14:09
אמיץ ונחוש, ניקיטה חרושצ'וב, וסיפר לעם את האמת. מאז אותו יום סטאלין מוקצה מחמת מיאוס ברוסיה ובעולם כולו.

בקרוב אצל רבין...הנפל הפחדן שרצח יהודים באלטלנה ועוד התפאר בזה, המפקד שלא פיקד על אף קרב וברח מכל התמודדות אלא אם מדובר באנשים חלשים ממנו, שלא עשה דבר אחד בחייו שאפשר לציין אותו לשבח אבל קיבל את התהילה על חשבון הצ'יזבטים והשקרים שהפיצה המפלגה. אדם כזה הוא המנהיג של השמאל..פחחח אמור לי מי חברך ואומר לך מי אתה אומר הפיתגם, וצודק ! כל גרוריו של רבין הם נפולת של נמושות בדיוק כמו מנהיגם המסטול מוויסקי
כתוב תגובה ל- חשדנית
בארץ העיוורים
  אבי 22   5/10/13 03:00
בארץ העיוורים אדם בעל עין אחת הוא מלך, רבין לא היה ענק הדור, אדם בינוני לחלוטין, הסובבים אותו היו גמדים הנמצאים היום בשלטון הם אפסים, שעל ידם איש כמו רבין נראה ענק, ההבדל בין הר לפוליטיקאי? ככול שתתקרב להר תראה שהוא גדול, ככל שתתקרב לפוליטיקאי תראה כמה הוא קטן.
כתוב תגובה ל- אבי 22
פוטין ומרקל גדולים ודגולים
  נצר יואב   5/10/13 11:10
כתוב תגובה ל- נצר יואב
יפה אמרת אבי 22
  סינדרלה   5/10/13 15:55
כתוב תגובה ל- סינדרלה
רבין - הטוטם החדש של השמאל
  חשדנית   5/10/13 13:42
השמאלנים (בראשות פרס) רצחו את המנהיג שלהם רבין כדי לזכות בירושתו כמנהיג (פרס הפך פתאום לראש ממשלה למרות שמעולם לא נבחר לתפקיד) ואחרי זה הנהיגו סביבו פולחן אישיות אדיר מימדים כדי לנקות את מצפונם, כולל קביעת טקסי פולחן שנתיים ביום מותו שבו הם שרים ורוקדים לכבוד המנהיג שרצחו... כולל קריאת רחובות ומוסדות על שמו, כולל העלאתו לדרגת אל, בדיוק כמו בספר של פרוייד 'טוטם וטאבו'. ברור שאם פרוייד היה חי היום היה לוקח את הדוגמא של רבין כעובדה קשה לכך שמינהג הטוטם הקדוש לא פסק מן העולם ולראייה - פולחן רבין ע"י רוצחיו הסמולנים !! הטאבו במקרה של רצח רבין הוא האיסור החמור על הזכרת שמם של הרוצחים האמיתיים והשלכת הרצח על גבו של הימין. לזה אנחנו עדים אפילו כאן, בבלוג של אורי מילשטיין...
כתוב תגובה ל- חשדנית
פרס נפרד מרבין בנשיקה
  חשדנית   5/10/13 13:57
אחרי הרצח, פרס נפרד מרבין בנשיקה: "לאה ואני נכנסנו יחד לחדר שבו שכב יצחק. גופו היה מכוסה סדין. ועל פניו היתה נסוכה שלווה שכמותה לא ראיתי מעולם. נפרדתי ממנו בנשיקה."

בספר של פרוייד מתואר טקס הפרידה מהמנהיג [הטוטם] אחרי שרצחו אותו - ביתרו את גופתו, בישלו ואכלו את הבשר, במחשבה שכך יעבירו לעצמם את כוחותיו ועוצמתו של המנהיג המת. למזלו של רבין, עידן הקניבליות תם... אז זה נגמר רק בנשיקה על המצח... חחח

עוד פרטים על טקס הפרידה מהמנהיג שנרצח כאן:

haayal.co.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
לדאגנית הלא מבינ/ה ושכמותיו/ה
  זאבי המגיב   5/10/13 22:38
ובכן חוזר הבנתך והשתאותיך ברורים כשאת כותבת "לאחר מותו". מכאן נובע הכול. לא אתייחס אליך אישית כי אני אמור לא להכיר את מוצאך הפוליטי אם כי הוא ניכר. שהרי אין כאן "מותו" יש כאן רצח פוליטי של מפקד צה"ל וראש ממשלת ישראל הישג שהטרור הערבי עדיין לא הצליח לממש, אבל הטרור האנטי-ציוני היהודי אמנם כן. המושג "מורשת רבין" אינו נהיר לך ולכשכמותיך (וגם לא לאורי, אותו אני מעריך מאד כדמות אינטלקטואלית והיסטוריון מצויין). כשהמוני בית ישראל הנאמנים למדינה ולחוקיה מדברים על מורשת רבין הם מתכוונים לכך שנרצח בישראל אדם המסמל בחייו את המסלול של היהודי החוזר למולדתו. בלי להתייחס לאיכות שירותו הרי אין חולק כי היה לוחם מימי קדם-מלחמת העצמאות, דרך מלחמת עצמאות ישראל ומלחמותיה לאחר מכן כולל מפקד צבאה במלחמת ששת הימים, מדינאי בשרות המדינה ולאחר מכן מנהיגה השואף להפסקת המלחמות ולשלום על מנת לתת לפן האינטלקאואלי והכלכלי והאומנותי לשלוט במקום היצרים השולטים בזמן מלחמות (ראה המתנחלים למשל). בזאת בעצם הסטוריית חייו הוא מסמל את מדינת ישראל הגאה. על כן תוכן חייו ופעולת הטרור והבגידה של הרצחו (מה שאת קוראת בתמימות צבועה ללא גבול "מותו") היא בגידה במדינה. כך רואים זאת בעולם כולו וכך גם בישראל. לכן כל הטקסים וההנצחות וכדומה.
אולי הבנת סוף סוף?
כתוב תגובה ל- זאבי המגיב
זאב, ישנת עד עכשיו?
  יואל קורנבלום   6/10/13 04:25
עדיין לא ברור לך שיצרו את האגדה של רבין יש מאין. כלומר אוסף של כותבי אגדות שקוראים לעצמם הסטוריונים או חוקרים פשוט שיקרו ויצרו אגדה שקוראים לה רבין שכל קשר בינה לבין רבין המציאותי לא קיים בכלל. הסתירו מאיתנו את כל הכשלונות של רבין ויצרו סיפורים על דברים שבכלל לא היו קיימים כדי ליצור איזה גיבור שאולי הציבור צריך. בכל אופן לזה אני קורא מורשת חרבין.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
ה"מורשת" היא אותו המיתוס
  זאבי המגיב   6/10/13 09:57
כמעט אין חשיבות לפן ההיסטורי המדויק של איכות ביצועיו מבחינת ערכי המורשת (שלא כך מבחינת המחקר ההיסטורי החשוב שיש לנהל). כפי שכתבתי, המורשת היא אותם אנשי הארץ, שרבין מייצג בעצם הסטוריית חייו. ציונות, תקומה, בטחון, מדיניות ושאיפה לשלום. זה מה שנקרא "מורשת רבין" ונראה לי שגם אתה לא תחלוק על כך שזה מייצג את חייו מבחינה עובדתית. ואוסיף פן אישי (ונדמה לי שאני חולק אותו עם המונים) כי כראש ממשלה היה אחד הטובים ביותר למדינת ישראל (בעיקר בצד הכה חשוב והכה מוזנח מאז של מדיניות פנים). רציחתו בידי מי שמיצג ערכים זרים לי היא התנכלות מידי אוייב המיתוס הישראלי הזה (הנ"ל) שרבין ייצג. חד וחלק.
כתוב תגובה ל- זאבי המגיב
4
מודה ומתוודה ...:
  עוד סתם אזרח   4/10/13 14:13

מודה ומתוודה, מודה ומתוודה .....: הגם ועוד סתם אזרח:
מהכורסא להקים מדינה, לאחר גלות של כ 2000 שנה,
זה הרבה יותר נח: {?} :::::
זה הרבה הרבה הרבה יותר נחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח ........

{מודה גם שלא מתמצא בפרטי המחקר:
יתכן שיש אמת, עם זאת: יש חלקיות של אמת, ישנה גם הפרזה,
לפעמים כותרות זועקות לנוכח מציאות שעבר שלא פשוט במילים לתאר: מכך גם שיש מעשית ועקב רושם מוטעה, {בין שיש כוונה בכך, בין שאין כוונה לכך ושלצורכי חקר יסודי כנוסף יתכן גם שלוב רצון אמיץ ודמוקראט}: יש מעשית, כיש לקחת בחשבון: הכהיה שעצם ומהות הנושא והעניין}:
כן אכן והיו, יחד עם זאת שהאדם כטבע האדם על מעלותיו כמו ויש גם דברים לתקן, כעם זאת:
דעה כזאת ושמכונה שאחר: ** רבות ורבים טובות וטובים * :
עשו ונתנו ותרמו מעצמם זעתם יכולתם הקרבתם העצמית מעל מעל מעל ומעבר מראיית: הגנת עמם ומולדתם.

מצדיע להם ומעומק הלב, (כמובא ורק בפשטות המילים) (הגם ועוד סתם אזרח).
כן ונכון גם רב היה שעבר והסבל, הגם כלל והצדדים:
כהעת יתכן שהעת כניתן ואפשרי בהחלט כוברצון והדדי:
מראיית טובת דור זה, כוהדורות הבאים:
בצדק כושבאנושיות: הבנה כבניין הפרנסה והשיקום:
השלמה, כלטובה ולברכה התולדה והעתיד, כמו זה אתם ואתן כבסבלנות כעם חשיבות העשייה, כבסובלנות והדדית, ויש עוד אתגרים לאנוש האדם והכלל::: כלטובה ולברכה , הגם בהחלט ובמשותף, כושהצלח ושעשות
כבהצלחה ורבה, בברכה
(789238).


כתוב תגובה ל- עוד סתם אזרח
הלוחמים היו אמיצים! המפקדים
  כרבין גונבי תהילה   4/10/13 14:55
כתוב תגובה ל- כרבין גונבי תהילה
5
קופרניקוס מתבכיין
  חייםק'ה   4/10/13 14:34
עשו לו
לקחו לו
אכלו לו
שתו לו

ועל מה הוא מתפלא? הוא מתפלא על כך שחובבן, רשלן, סלפן ושקרן כמוהו לא מקבל קתדרה מוזהבת.

אולי גם הם מצאו שאתה מסלף ומשקר לגבי המקורות שלך?

אולי גם הם מצאו שאתה רשלן, שעבודתך מלאה שגיאות גסות
ומטופשות ושאינך מכיר אפילו כללי כתיבה מחקרים בסיסית?

אולי גם הם מצאו שאתה מקדים את המסקנות לעובדות?

אולי גם הם מצאו שאתה עצלן שאינו מכיר את המקורות הכי בסיסיים בשדה הידע שאותו אתה מתיימר לחקור?

אולי הם מצאו כל מה שאנחנו מעירים לך כאן כבר שבועות ארוכים דהיינו - אתה לא רציני, אתה סלפן, שקרן, רכלן ורשלן.

ובקיצור קופרניקוס - ככה לא בונים מהפכה.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
אכן, קישקוש נרקסיסטי בכייני
  גלילי   4/10/13 15:21
מילשטיין לימד בבר אילן על פרשת אלטלנה למרות שלא הכיר את פרטיה הבסיסיים, כפי שהוכחתי בעבר. זה לבדו יכול להסביר מדוע לא היה ראוי לדריסת רגל במוסד אקדמי.
כתוב תגובה ל- גלילי
גלילי, כבר חצי שנה אתה נדבק
  אורי מילשטיין   4/10/13 17:30
בתאווה למחקרים שלי מקשקש, מתבכין וחוזר על עצמך. איזה תמורה אתה מקבל בשביל הקדשת זמנך היקר ב״קשקושים״ שלי כדבריך?
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
לא עדיף שתפסיק לשקר?
  חייםק'ה   4/10/13 21:08
זה יהיה לך קשה אבל זה לא כואב. אחר כך תגמל מרשלנות וחובבנות ובסוף אולי תצליח לכתוב כמה שורות שלא יצחינו עד השמים. ואם תתאמן הרבה שנים אז אולי תצא לך איזה מהפכה קופרניקאית קטנה, משהו אינטלקטואליסטי אנטי דוגמטיסטי ישר מהמערה של אפלטון למשתה של בלשאצר
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
מילשטיין הבכיין סע לגרמניה
  אלפרדו ב'   5/10/13 00:14
אם הכל רע פה,לא מפיקים לקחים וישראל קורסת, מה אתה עושה כאן.קח את שפרה והבנות ורדו מהארץ לברלין.אתם נפולת של נמושות ושם הכל זול ומסודר ,אז יאללה תתחפפו מעמק הבכא ופטור אותנו מעונשך.
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
לדעתי, הוא מקבל תשלום מהקרן
  חשדנית   5/10/13 14:26
לישראל חדשה...
כתוב תגובה ל- חשדנית
יש בהחלט תמורה
  גלילי   5/10/13 15:52
אני חושף את העיוותים ב״מחקרים״ שלך. בשבילי זאת סגירת מעגל. בתור נער קראתי את הספר שלך על רבין ולמרות שהמגמתיות הייתה ברורה (כולל שימוש בגידופים ממש) הרגשתי שלמדתי הרבה. היום אני קורא כשאני הרבה יותר מבוגר ומיומן בחשיבה ביקורתית. וכך, אני למד מתוך הההערכה מחדש של דבריך עד כמה התקדמתי. זה לבדו שווה את זה. שנית, יש תמורה מכך שאני חושף גם לאחרים, יחד עם עוד כמה מבקרים שמותקפים כאן בקביעות, את העיוותים במחקר שלך, וגם, את הבעייתיות שיש בך עצמך. ורק כלפי עצמך אתה יכול לטעון בעניין שהגי איש לא ביקש ממך לכתוב על עצמך ולהתבכיין שוב ושוב על איך רודפים או מקפחים אותך.
כתוב תגובה ל- גלילי
6
מילשטיין- כיצד "הפשפש" רבין
  ראובן גרפיט   4/10/13 14:48
עלה בסולם הדרגות והגיע לתפקיד אלוף ורמטכ"ל באם תפקודו היה כל כך גרוע כפי שאתה מתאר? האם כולם היו כה עיוורים? או שיש סיפור תככים "מרתק" מאחורי הקלעים שיש לחשוף?
כתוב תגובה ל- ראובן גרפיט
ראובן, פוליטיקה ותככים
  אורי מילשטיין   4/10/13 15:13
המלמדים על האופי הבולשביסטי של הדמוקרטיה הישראלית, אפילו כשהשלטון הוא אנטי-בולשביסטי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
כדאי לך לשקול גם את האפשרות
  חייםק'ה   4/10/13 17:42
שמילשטיין משקר, מרכל, מסלף, מזייף ומקשקש.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
אם אין לך מה להוסיף או לסתור
  אתה לא חייב לקשקש   5/10/13 00:04
כתוב תגובה ל- אתה לא חייב לקשקש
זה ה"פשפש" היחיד שעלה למעלה ?
  אני רק שאלה   4/10/13 18:48
ב-65 שנות קיומה של המדינה הסתבר לנו ש"למעלה" שורץ הרבה מאד "פשפשים".
כתוב תגובה ל- אני רק שאלה
ה"פשפש" של חיים חפר-שמעון פרס
  חשדנית   5/10/13 14:35
איך הפשפש עלה למעלה
אולי תאמרו לי?

איך הפשפש עלה למעלה
אולי תאמרו לי?

איך קרה שהפשפש עלה למעלה
זה לא מובן, זה לא מובן...

איך קרה שהפשפש עלה למעלה
זה לא מובן, זה לא מובן...

פעם היה פשפש אחד
הוא בפרוות עכבר נולד
אך יום אחד שמע קולות:
אתה נוצרת לחיות גדולות.

איך קרה שהפשפש עלה למעלה...

תיכף עזב את העכבר
ואל כלבלב עלוב עבר
אך החיים אינם שווים
אם אתה חי חיי כלבים

דירה החליט הוא לעבור
ואז קפץ הוא על חמור
אך חמורים תמיד עובדים
ולפשפש זה לא התאים.

איך קרה שהפשפש עלה למעלה...

תוך רכיבה אל האבוס
מן החמור עלה לסוס
וכך עלה עלה עלה
עד שעלה לממשלה

איך קרה שהפשפש עלה למעלה...

הוא פה ושם
(עלה למעלה)
הוא פה ושם
(עלה למעלה)
תמיד תגידו יס
ואז תצליחו לטפס.

איך קרה - שהפשפש עלה למעלה
עכשיו מובן - עכשיו מובן

איך קרה - שהפשפש עלה למעלה
עכשיו מובן - עכשיו מובן...

מקור
shironet.mako.co.il

והשיר בגירסה של רביעיית מועדון התיאטרון:
youtube.com
כתוב תגובה ל- חשדנית
7
לאור המחסור והעייפות
  אתרוג   4/10/13 14:51
נשאלת השאלה האם זה כל הכוח שיכלו לגייס, האם באמת הסיבה שהסתמכו על הפלמ"ח כמעט בלבד, הייתה מחוסר ברירה, או שהייתה ברירה אחרת, והיא נשללה בגלל ה"סכנה" שהכוח הלוחם יהיה מורכב מאנשים שלא סוגדים לבנגוריון, ולא רואים בו משיח בן דוד. ייתכן שהשאלה הזו או התשובה עליה, למרות המצב בישוב אז, וכמות התושבים המועטה והציוד הדל וכו, יכולים להבהיר את הסיבה שהכוח הלוחם הורכב בעיקר מיוצאי הפלמ"ח. אני מטיל ספק בממלכתיות של בנגוריון הוא לא היה מנהיג שמאחד סביבו את העם או ברצונו להנחיל תרבות פוליטית דמוקרטית, הממלכתיות הייתה סיסמה חלולה - בדומה לסיסמאות על אחווה ושיוויון של הקיבוץ שבימיו הראשונים לא קיבל ערבים, מיזרחים נכים ואנשים אחרים לשורותיו ולמעשה עד-היום לערבים תושבי ישראל אפילו דרוזים ציונים אין מקום בקיבוץ "השיוויוני", ולאור המצב שבו רוב היחידות הלוחמות היו אנשי פלמ"ח אפשר גם להבין שהרצון להשתמש באנשים משלנו בכל מחיר היה לרועץ בסופו של דבר לכוח הלוחם העברי- כי לא היו מספיק יחידות ודי כוח זמין. משום שהשלטון היה כיתתי, ובנגוריון היה מנהיג צר-אופקים שרצה להקים שלטון בדמותו ולאנשים מסוג מסויים וממחנה מסויים או במילים אחורות בנגוריון היה דיקטטור, אפשר שאחת התוצאות היא הסתמכות על כוח צבאי שהוכח בפועל ככוח מוגבל, וחסר יכולת. וכאן אין ברירה אלא להבין שהאחריות אינה ברבין או בטבנקין או ביתר המפקדים שנבחרו בגלל שיוך פוליטי וקשרים- זו לא היתה ההחלטה שלהם. אלא בגלל עצם ההחלטה מלכתחילה לא להתייחס לצה"ל כצבא העם - ולמרות הקלישאה הוא מעולם לא היה צבא העם, ולא לגייס גיוס כולל את כל חלקי האוכלוסיה - אז. בסופו של דבר ה"ברירה הטיבעית" הייתה בלתי מספקת, ולא בא לביטוי כל הפוטנציאל של כוח לוחם שיכול היה להילחם לצד הפלמ"ח ואולי להשפיע על תוצאות הקרב.
כתוב תגובה ל- אתרוג
כרגיל ערימה של שטויות
  חייםק'ה   4/10/13 15:10
בימי טרום המדינה לא היתה סמכות גיוס וכל הכוח הורכב ממתנדבים. לאחר הקמת המדינה, מרגע שניתנה למערכת סמכות גיוס לא היה כמעט אף אחד שהצליח לחמוק מרשת הגיוס ומיצוי כוח האדם שעמד לרשות מערכת הבטחון היה טוב בהרבה מזה שיש לנו היום. בקיצור, המאתרג של קופרניקוס ממשיך להזות ולקשקש בקומקום. (אל תשכחו שבימי מפאי לא היתה עליה למדינה...) ועל כך כבר נאמר - לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב. רכלן המלחמות חוסה בצל עץ האתרוגים.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
רצו שהפלמ"ח יושיע את ישראל
  אורי מילשטיין   4/10/13 15:18
אפשר היה לגייס הרבה יותר. חודש אחרי פרוץ המלחמה היו 10.000 מגויסים. בסוף המלחמה היו 120 אלף מגויסים. זה מלמד הכל.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
ברור שאפשר היה
  אתרוג   4/10/13 18:47
אבל כנראה זו לא מקריות שנבחרו רק אנשים בעלי אוריינטציה פוליטית מסויימת. כל עניין הממלכתיות היה חסר כל משמעות, אף אחד הרי לא מאמין שאדם שסירב לעלות את עצמות ז'בוטינסקי בכל תקופת שלטונו, היה בעל השקפה ממלכתית. הרי אפילו מהעצמות של יריבו הוא חשש. זה פחות או יותר האיש שהקים פה את ה"דמוקרטיה" היחידה בחזרח התיכון. היחידות הקרביות והסיירות שהיום משרתים בהם כל מי שרק יכול ומסוגל ובעל כושר קרבי, היו אז חממה לאנשים שבאו ממקום מסויים בלבד. ככה בנו אז את הצבא של "העם". היינו אז מדינה "דמוקרטית ושיוויונית" כמובן רק למי שהשלטון של מפא"י רצה וראה כבעל זכות - בשיטת הפנקס האדום, וברית הבריונים של "פלוגות הסדרן" הידועות לשימצה, אבל להקת המעודדות הגזענית שלפני אך מעט זמן נתנה לנו כאן וזה עדיין כתוב בחלקו, מופע גזעני נגד ערבים ומרוקאים (עכשיו בשנת 2013) והטרדת נשים כמובן שבאו רק מצד של תומכי רבין "הנאורים" כמובן, לא מיצגת את מה שיוצא לה אפילו מהמקלדת, חוץ מתמיכה עיוורת בשלטון אנטי דמוקרטי מחרחר מלחמות וגזעני כשלעצמו שלמזלנו כבר לא קיים.
כתוב תגובה ל- אתרוג
כרגיל ערימה של שטויות
  חייםק'ה   4/10/13 20:58
חבל שהלקלקנים של מילשטיין לא מתחשבים בעובדות וממשיכים עם השקרים והשטויות. מעניין מה הם יכתבו כשקופרניקוס יספר לנו כאן איך לקחו עולים חדשים ישר מהאניה וזרקו אותם בלטרון. הם יטענו מן הסתם שהעולים באו מקפריסין עם תעודת חבר במפא"י. קשקשנים עלובים כבר אמרנו?
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
כרגיל אתה בא להריח לי
  אתרוג   4/10/13 21:17
כתוב תגובה ל- אתרוג
קשקוש
  גלילי   4/10/13 15:27
בן גוריון, כידוע, היה מבקר חריף של הפלמ״ח וכל מה שכתבת על כן בבסיסו לא נכון. הבעיה הייתה שבשלביה הראשונים של מלחמת העצמאות הפלמ״ח היה הכח הכי טוב שהיה לצד היהודי. חטיבות החי״ש עדיין לא הגיעו ברובן לרמה מספקת. חטיבת עציוני לא שותפה באופן מאסיבי בקרבות המדוברים משום שהייתה חטיבה חלשה יחסית, קצרה בכח אדם (תושבי ירושליים לא התגייסו בהמוניהם) ומרותקת למשימות הגנה שונות, כולל בגוש עציון. חטיבות חי״ש אחרות כמו גבעתי, גולני, כרמלי וחטיבה 7 שותפו גם שותפו ובן גוריון העמיד בראש רובן את נאמניו שממש לא היו אנשי פלמ״ח.
כתוב תגובה ל- גלילי
ערימה של קשקשנות טרולית עלובה
  אתרוג   4/10/13 21:54
כתוב תגובה ל- אתרוג
אתה צודק מאוד.
  חשדנית   5/10/13 09:22
בן גוריון היה דיקטטור. הקים את המדינה בשביל אנשים מהחוג שלו. כל השאר נידחו לשוליים. גם הקים את המדינה על בסיס של שקר:
1. שקר המדינה הציונית - ציון לא הייתה בכלל בראש מעייניהם עובדה שהסכים להשאיר את ירושלים העתיקה בידי הערבים
2. שקר המדינה סוציאליסטית שיוויונית - רק אנשי 'שלומינו' זכו בכל השמנת כל השאר היו עבדיהם
3. שקר מדינת היהודים - למעשה כל מי שהגיע לכאן נאלץ להשאיר את יהדותו מאחור. בן גוריון הנהיג חינוך חילוני שלימד את הילדים לסלוד מהיהדות.
4. שקר צבא-העם למעשה רק אנשים 'משלנו' גוייסו לשרת כמפקדי הצבא, הש.ב., המוסד, ושאר החיילים היו גם 'משלנו' או כאלה שבאו זה עתה מהשואה או עלו ארצו שלא הבינו כלום בפוליטיקה
5. שקר הממלכתיות. לא הייתה ממלכתיות כל המנהיגים הפוליטיים המדיניים היו 'משלנו'
כתוב תגובה ל- חשדנית
8
זה לא רבין, זה הפלמ"ח וכל צה"ל
  אליזבט ר.   4/10/13 16:27
ד"ר מילשטיין, טעות אחת עקרונית בכל זאת כנראה יש לך - הכותרת של הספר לא הייתה צריכה לעסוק ברבין אלא בכל הפלמ"ח. בכך ששמת את מי שהועלה לדרגת קדוש לאחר הירצחו, הפנית אליך אש קדושה שלא לצורך. כפי שאתה בעצמך חושף, רבין אינו הבעיה המרכזית. הבעיה המרכזית היא תרבות הפלמ"ח שהפכה לתרבות צה"ל. כל מה שגרוע בצה"ל הגיע אליו מהפלמ"ח. - תרבות "הסמוך" (שבאופן אירוני, רבין בעצמו יצא נגדה בערוב ימיו). - תרבות הכסת"ח, שהיא אחותה של תרבות ההסתרה, ומניעת התחקירים, שכולן הגיעו לצה"ל מהפלמ"ח. - תרבות הפרוטקציה - שגם היא אחות סיאמית ובלתי נפרדת של תרבויות הפוליטרוקיזציה, ותרבות ה"מסתדרים/מסודרים/מסדרים". כל אחד יודע שגם כיום בצה"ל טלפון לאדם המתאים וקשרים יכולים לסדר כל דבר. - תרבות המינויים מטעם, במקום מינויים על בסיס הערכה מקצועית נטולת פניות. אני בטוחה שאתה יכול להוסיף עוד ועוד מאפיינים שליליים שהפלמ"ח הוריש לצה"ל. לרוע המזל בן-גוריון רק פירק את הפלמ"ח, ולא חיסל את רוחו הרעה.
כתוב תגובה ל- אליזבט ר.
אליזבט את צודקת!
  אורי מילשטיין   4/10/13 16:47
מצד שני מהרבה בחינות רבין מסמל עבור רוב הישראלים את הפלמ"ח
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
9
אזהרת אמינות
  קבלות   4/10/13 16:59
מתוך המחקר ייאנוש ברק news1.co.il נא לשים לב לכתובת הip של המעריצה מתגובה 3 היא זהה לכתובת ה ip של "ההיסטוריון " מילשטיין זה מראה על רמת האמינות שלו ולו פחות על היכולות השכלית שלו
כתוב תגובה ל- קבלות
ומי מפריע
  מייק אלדר   5/10/13 10:54
יתכן שהדבר יצא מאותו IP אך האם כותב התגובה יודע מי ישב על המקלדת? יכול אדם לתן את מחשבו לחבריו, וגם למבקריו, כדי שיגיבו. מה רע בכך?
כתוב תגובה ל- מייק אלדר
מי שהגיב זאת אשתו שיפרה
  חשדנית   5/10/13 14:51
אשתו של מילשטיין. היא בעצמה כתבה את זה כאן באחד הפרקים. זכותה כמובן להביע את דעתה, גם אם מאותו מחשב, כמו כל אדם אחר. ל'קבלות' זה לא משנה, הוא את שלו עושה - משמיץ. 'קבלות' לא מבין את העובדה הפשוטה - ההשמצות שלו מעידות רק עליו !
כתוב תגובה ל- חשדנית
לקח הרבה זמן לאשתו להורדת
  קבלות   5/10/13 15:19
אני מציין עובדה שאין להתווכח איתה . הקורא ישפוט בעצמו נכון שיש אנשים שלא נותנים לעובדות לבלבל אותם . לדוגמא הימין הקיצוני שמכחיש את השואה למרות אלפי עדויות מחנות הריכוז ועוד ( כוונתי לימין בגרמניה ולא לאלה שקוראים לחיילי צהל בשטחים נאצים ומשווים אלוף בצהל ( ניצן אלון) לאייכמן
כתוב תגובה ל- קבלות
הקורא ישפוט
  קבלות   5/10/13 15:14
יכול להיות שאורי גר באחוזה של מאות דונמים עם עשרות חדרים כך שאינו יכול לתת מה נעשה בכל חדר .
כתוב תגובה ל- קבלות
אתה אדיוט מדופלם
  גיא שוחט   5/10/13 16:04
אם זו הסקת מסקנות שלך.
כתוב תגובה ל- גיא שוחט
10
ליצן החצר של רפול
  קבלות   4/10/13 17:07
האם נזכה לקרוא מחקר על רמטכל מלחמת שלג הכושלת ? ברור שלא מדובר ב״היסטוריון״ מתוסכל ומלא שנאה כלפי האנשים שהקימו את המדינה ובנו צבא מפואר שכל העם גאה בו ( מישהו חושב שלא?)ללא עזרתו של סמל אורי
כתוב תגובה ל- קבלות
כבר כתבת את זה
  פעם!   4/10/13 17:52
כתוב תגובה ל- פעם!
עדין מחכה לתשובה
  קבלות   5/10/13 15:30
כתוב תגובה ל- קבלות
11
ההזיות של קופרניקוס
  חייםק'ה   4/10/13 17:53
לטענתו רבין וחבריו "הגיבו בגדול" לספר העלוב שלו משנת 1995 על מבצע יבוסי. ומה האמת? האמת היא שהם לא שמו לב אליו וכמו כל מי שראה בכלל את הספר הבינו שמדובר בפשקוויל מטופש. רק בשנת 2008, 13 שנה אחרי "התגובה בגדול" של "רבין וחבריו" יצא ספר של אלון קדיש. אין מה לדבר, תגובה עוצמתית ומזעזעת מוסדי ארץ כנגד היצירה הדלוחה של הדוקטור קופרניקוס
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
12
שבחים והשגות
  חייל זקן   4/10/13 17:53
אפתח בהערכה הרבה שאני רוחש למי שמעז לצאת כנגד הממסד הצבאי והאקדמי ולחשוף לאור השמש את פגמיהם. אני מסכים עם עיקרי הניתוח של ד"ר מילשטיין שמהם עולים הפגמים הרבים של הפלמ"ח שחילחלו גם לצה"ל. הפגם העיקרי שאני מוצא בניתוח הוא התעלמותו מהרקע ההיסטורי וממספר נקודות אחרות שחסרונן עלול לייצר אצל הקורא תמונה מעוותת. מדבריו של ד"ר מילשטיין עולה שהערכת המצב של הפיקוד העליון ראויה לכל שבח לצד היוזמה לנסות ולהכריע את הקרב בירושליים. כפי שעולה מתיאור הקרב בסן סימון הפער בין הצלחה לכישלון היה דק כחוט השערה. אני חולק על שיפוטו של ד"ר מילשטיין בשני עניינים נוספים. האחד, רצף של 6 קרבות קשים בתקופה של שבועיים הוא עומס מבצעי נדיר במלחמות ישראל. עומס דומה חוו רק טנקיסטים במלחמת יום הכיפורים. למרות שרוב הקרבות נכשלו, עצם היכולת לקיים רצף של לחימה התקפית הוא הישג גדול שהיתה לו תרומה רבה לתוצאות המלחמה. השני, חשיבותו של הקרב על סן סימון. זהו אכן אחד הקרבות החשובים של מלחמת תש"ח מהחינת השפעתו המערכתית.
כתוב תגובה ל- חייל זקן
המוטיבציה של הלוחמים היתה
  אורי מילשטיין   4/10/13 23:04
גבוהה ולכן הושגו הוצאות שמנית, אך הפיקוד על הקרבות היה פגום. פגמים אלה הוסתרו ולא הופקו מהם לקחים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
פיקוד ומוטיבציה
  חייל זקן   5/10/13 13:31
כשעוסקים במוטיבציה לא ניתן להפריד בין הפקודים למפקדים. המחקר שלך מצביע על הערכת מצב מפתיעה באיכותה של הפיקוד הבכיר לצד חוסר כשירות מבצעית שגורם לאי השגת המטרות שמציב אותו הפיקוד. ייחוס חוסר הכשירות לזדון של קבוצה פוליטית אינו הסבר ראוי אם כי לפוליטיקה של הישוב יש חלק נכבד בכך. העובדה היא שלא הצליחו במשך המלחמה לבנות יחידות טובות יותר מיחידות הפלמ"ח למרות שבן גוריון הבין לעומקן את מגרעותיו.
כתוב תגובה ל- חייל זקן
ציפיות לא ריאליות
  גלילי   6/10/13 15:57
ראשית, הרשה לי לשבח אותך. מבין כל תומכיו של מילשטיין אתה האדם הרציני היחיד. למעשה, רציני והגון יותר ממילשטיין עצמו....זאת אף שאני חולק עליך בנקודות רבות.
אגב, אירוני מעט שאני ומילשטיין דווקא בדיעה אחת ״נגדך״ בנקודה אחת: שנינו רואים את אחת הבעיות היסודייות של הפלמ״ח בכך שהוא לא הסתגל היטב למעבר מאירגון גרילה לכח צבאי קונבנציונאלי.
אבל לענין עצמו: בתנאי מלחמת העצמאות לא ניתן היה לבנות כח צבאי איכותי יותר מהפלמ״ח. היו שיפורים כמובן אבל הם לא היו מהפכניים. בן גוריון, בזמן המלחמה ולאחריה, הטיל את בניית הצבא על יוצאי צבאות סדירים כמו שלום עשת ולסקוב אבל יש כניראה גבול לרמה המקצועית שאפשר להגיע אליה מתנאי פתיחה מסויימים. צריך לשוב ולהזכיר שבניגוד למדינות כמו בריטניה או גרמניה, לעם היהודי בכלל, כולל בארץ ישראל, לא הייתה מסורת צבאית רציפה ועמוקה. לא הייתה חשיבה צבאית, לא הייתה הכרות עם עבודת מטה צבאית, לא היה נסיון רב בלחימה במסגרות גדולות ופיקוד על מסגרות כאלו. המקסימום שיהודים בארץ ישראל הגיעו אליו בצבא הבריטי וצבאות אחרים היה פיקוד על פלוגה קרבית. דוגמא יוצאת מהכלל היא בן דונקלמן אבל הוא לא רצה להישאר בצבא למרות בקשת בן גוריון. בתנאים כאלה, לך תבנה צבא מודרני ויעיל.
כתוב תגובה ל- גלילי
13
עוד נמשכת השרשרת....
  GT   4/10/13 18:53
מי שלא רצה לחקור את ארועי תש"ח, קיבל את תל מוטילה מי שלא רצה לחקור את תל מוטילה, קיבל את גבעת התחמושת מי שלא רצה לחקור את גבעת התחמושת, קיבל את החווה הסינית. מי שלא רצה לחקור את החווה הסינית, קיבל את סולטן יעקב. מי שלא רצה לחקור את סולטן, יעקב קיבל את מלחמת לבנון השניה. עוד נמשכת השרשרת........
כתוב תגובה ל- GT
פיטפוטי ביצים
  בש   4/10/13 19:56
כתוב תגובה ל- בש
כן אלפים נהרגו מיהירות זו 1973
  אלפים מתו מיהירות   4/10/13 21:49
כן כמובן, בדיוק כך דיבר דיין ב1973 - אנו -הצבא המהולל והאדיר והאימתני נכה את המצרים והסורים אחת-ו-שתיים - מכת מנע מיותרת. מי שאומר שאני (דיין) וכל הגנרלים הם שקרנים שמסתירים את המודיעין על התקפה וודאית הוא מדבר "פיטפוטי ביצים". מפקדי צה"ל הם מצויינים! מפקדי צה"ל לא מקריבים אלפי חיילים בגלל חוסר מקצועיות! רק שלאחרונה לא הצליחו לנצח איזה ארגון טרוריסטי מושתן בשם חיזבללה.... הםם - מעניין , אולי הם באמת חדלי אישים ופחדנים ושקרנים (הר אשכנזי הוא איש ישר וגם אהוד ברק ישר כסרגל חחחחחח)
כתוב תגובה ל- אלפים מתו מיהירות
ב1970 שחיתות ברכש מטוסים?
  נצר יואב   5/10/13 11:18
כיום כאשר חיל האויר קונה במחיר משולש מטוסי אימון איטלקיים, ככל המדווח בחסות חונטת הגנרלים הישראלים הבכירים, מתבקשת השאלה: האם לפני 40 שנה, כשישראל רכשה בארה"ב מכספה _שלה_ במקום לייצר עוד נשרים בארץ: 250 פאנטומים - שלא נתנו יתרון באויר מול הנשר וכן 250 סקייהוקים - שהיו לכפרות מלכתחילה, אבל לא רכשה ארטילריה נורמלית, האם המניע היה לגזור קופונים על מחירים עשרות מונים יותר גבוהים של המערכות האויריות מול היבשתיות? - הנה עוד מניע לשת"פ של הבכירים המקומיים עם הזרים.
כתוב תגובה ל- נצר יואב
הבור בעת ההיא יידום!
  ראומה   5/10/13 08:46
רצית לגדף: פתפותי ביצים, אבל נכשלת בכתיב עברי. מתאים לך!
כתוב תגובה ל- ראומה
כדי להסתיר את כשלונותיהם
  הם הורסים   4/10/13 23:11
את המערכת
כתוב תגובה ל- הם הורסים
14
התפתחה בארץ תרבות של
  גיא שוחט   4/10/13 18:58
פחדנים ועלובים. מעניין עוד כמה זמן תישרוד המדינה.
כתוב תגובה ל- גיא שוחט
תהליכי הקריסה בעיצומם.
  סינדרלה   4/10/13 21:08
מערכתית אין מנוס מכך.
כתוב תגובה ל- סינדרלה
אכן אין
  מנוס!   4/10/13 23:21
אורי
כתוב תגובה ל- מנוס!
חבורת חתרנים פסימיים
  אלפרדו ב'   4/10/13 22:30
המדינה מעולם לא היתה במצב טוב כמו ב-2013, וזה למרות מרעילי הבארות מדגם מילשטיין וכלבלביו.אתם מיותרים-סינדרלה, גיא הגיי, קישתא התחפפו מכאן לברלין ששורצת נפולת של נמושות .,וקחו אתכם את הטרמחים מילשטוני וצידפוני.
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
5 סעיפי קריסה אסטרטגית חדשים
  נצר יואב   5/10/13 00:54
יש"ע ורוב השכנות בידי אירן גרעינית. 50% מכיתה א' חרדים וערבים. - שהרי לחץ האויב מונע התמודדות עם הערבים מבית ואז מגדלים חרדים לרוב כדי לאזן דמוגרפית. ביטוח-לאומי ובתי-החולים על-סף קריסה: עדות מנכ"ליהם. - שהרי החברה ברובה ענייה. בועת נדלן עד השמיים - קרי בדרך לכינוס נכסים כללי. - כדי לממן את השירותים לציבור, שהרי 60% ממחיר הנדלן הוא מס. הדוד מאמריקה כבר בכינוס נכסים מתחילת השבוע. - שהרי בועת הנדלן שלו כבר התנפצה לרסיסים, עם 30% מהציבור על תלושי מזון, שקול מספרית לכל העבדים-לשעבר והמהגרים ההספנים.
כתוב תגובה ל- נצר יואב
יואב נצר,מה אתה עושה פה ?
  אלפרדו ב'   5/10/13 10:03
אם המצב רע כל כך [אגב שטויות במיץ,האוכלוסיה כאן חוגגת,תראה מה קורה סביב הוילה בג'ונגל] למה אתה לא מסיק מסקנות?יאטללה שפר מיקום עם שאר הנפולות, אנחנו נסתדר בלי הנצרים,ולא לשכוח לקחת את מילשטיין ,בן צדף ,מנדס ושאר הדחויים והכושלים מרעילי הבארות.שלום ולא להתראות.
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
פרופ' סטנלי פישר כבר נמלט
  נצר יואב   5/10/13 19:13
גם תלמידו ברננקי וג'אנט רינו נמלטו מתפקידיהם הבכירים שבועות ספורים טרם החלה רומא החדשה לבעור. מה הם יודעים שאדון אלפרדו ב' מתכחש לו? opednews.com וגם שיר מגניב בנושא: wnd.com/
כתוב תגובה ל- נצר יואב
נכון יואב, אלו הם תהליכי קריסה
  סינדרלה   5/10/13 13:55
כבר אמרתי ?!
כתוב תגובה ל- סינדרלה
לא רק לא יודעים לפקד על מלחמה
  לא יודעים גם   5/10/13 16:12
להנהיג מדינה.
אורי
כתוב תגובה ל- לא יודעים גם
חבורת ראליסטים
  פטריוטיים   5/10/13 07:25
כתוב תגובה ל- פטריוטיים
התרבות הקלוקלת הייתה
  כאן מזמן   5/10/13 07:23
מזלנו שדר' מילשטיין וחבורתו מאלפרדו מציגים את המצריך תיקון... לא ניתן לתקן כשלא יודעים מה לתקן... לא ניתן לתקן כשאין עם מי לתקן... התיקון יתחיל לאחר פרישת הנשיא פרס...שאז תקרוס סביבתו... וייס...חנן וייס...
כתוב תגובה ל- כאן מזמן
15
ברית המקופחים והמוחרמים
  אלפרדו ב'   5/10/13 08:47
אל מילשטיין נציג מובהק של מודחים ומוחרמים, חברו כל הדחויים ,הכושלים , עמוסי הבעיות הנפשיות,כדי להשמיץ את המצליחים הטובים מהם. קריאה בבלוג הזה היא חוויה מרנינה ומשעשעת , שיעור באנתרופולוגיה חברתית,לשמוע את הגיגי ההזויים החיים בשולי החברה המשגשגת והפורחת שלנו-מדינת ההיטק המובילה בעולם שהיא בדרך להישגים מופלאים ,על אפם וחמתם של בני הנפולת.
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
לאלפרדו המזוייף
  ראומה   5/10/13 14:12
אפילו בחירת הפסבדונים מעידה על תסכולך העמוק על שאינך נמנה על חבורת החוקרים בפורום אלפרדו. ולגבי מילשטיין "המתוסכל והדחוי", אתה וחבריך המעטים המשתייכים לברית אכולי הקנאה, אינכם פוסחים על אף פרק ופרסום מעטו.
כתוב תגובה ל- ראומה
ראומה מתי ש וחררת מהרפת?
  אלפרדו ב'   5/10/13 15:23
האם את צאצאית של ראומה הפרה המצטיינת שלנו מיגור, השיאנית הארצית בתנובת החלב בשנות ה-70? צר לי שהאדמו"ר שלך נחשף כאויל משריש, מה לעשות אלילי כזב מתנפצים.את רשאית ליילל ואחר האבל לחזור לשפיות.
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
ראומה, לא כדאי לקחת ברצינות
  אורי מילשטיין   5/10/13 16:05
את אלפרדו ב' שהוא חבר יגור א'. אלה לא רק מתוסכלים ואכולי קנאה אלא גם כסילים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
שולי החברה לעולם יהיו
  סינדרלה   5/10/13 15:50
מי שיובילו את החברה להתפתחות ושרידות. שהם למעשה הבקרה של בחברה! באיזה בית ספר למדת? של רובוטים!!!
כתוב תגובה ל- סינדרלה
גם אם הוא ביקר בבית ספר
  הוא לא למד   5/10/13 17:13
אורי
כתוב תגובה ל- הוא לא למד
קשוט עצמך תחילה
  אלפרדו ב'   5/10/13 18:25
ותסתכל במראה. מה אפשר לצפות מתוצר החינוך של פנימיית הדחויים והזרוקים ב"הדסים" ?תוצר פגום אופייני.איש ריב ומדון לכל הארץ.
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
סינדרלה עשית צעד ראשון
  אלפרדו ב'   5/10/13 18:18
לשוב מהשיטיון לשפיות. שמחתי לקרוא שאת מודה כי את בשולי החברה בישראל.הבעיה היא שמילשטיין מסרב להכיר במציאות.הוא מוקצה מחמת מיאוס,נחשב לתמהוני והזוי,מטורלל של ממש.צריך כמובן להתחשב בנסיבות חייו הקשות,אך אין הצדקה לוונדטה שלו נגד רבין ז"ל,אין ספק שזאת בעיה נפשית.
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
אלפרדו יקר, גם דוד המלך היה
  סינדרלה   5/10/13 20:22
בשולי החברה, צא ולמד היסטוריה יהודית- בטח תשכיל קצת. היה הדחוי שבדחויים.
כתוב תגובה ל- סינדרלה
ירחם השם איזה שטויות...
  חייםק'ה   5/10/13 21:38
דוד המלך מנעוריו ומהיום שהרג את גלית, היה חביבו של המלך שאול ואיש מרכזי בחצרו. הוא היה חברו הטוב ביותר שן בן המלך יהונתן, הוא היה שליט של אזור חברון, מורד וטוען לכתב, הוא מעולם לא היה בשום שוליים. ועוד לא אמרנו כלום על ההשואה בין שקרן כמו הקופרניקוס שלנו לדוד מלך ישראל. אני מקווה שלא תתחילי גם להשוות אותו למשה רבנו...
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
לך תלמד היסטוריה יהודית
  סינדרלה   6/10/13 09:25
אחר כך נדבר. כמה בורות בדרך היהודית יש בך.
כתוב תגובה ל- סינדרלה
16
מורשת רבין והאדרת הרצח
  נפתלי גור אריה   5/10/13 08:49
הדברים מטלטלים . ואף קשים לקריאה . ולמרות זאת הכמיהה לדעת את האמת גוברת על מטענים של שטיפת מוח אשר צרבו בתודעתנו מיתוסים על מקומות ואנשים. נדמה לי שאילו דברים אלה היו מתפרסמים בסמוך לאחר הרצח משהו הי נסדק בהאדרת המת ואולי היו נשאלות שאלות שטרם נשאלו על סיבת הרצח . וכוונתי לסיבה האמיתית ולא לסיבה הנחזית. כי , לדעתי , כשם שיגאל עמיר העומד להשתחרר בפסח הקרוב לא רצח את רבין כך גם הנימוקים שמסר בחקירתו אינם רלבנטיים. הממצאים אשר נחשפו לאחר מחקרים מעמיקים מגלים מסכת מטרידה ואף מפחידה של בידוי ראיות אשר נעשתה בידים מקצועיות לעילא. תכנון קפדני שכזה של בידוי ראיות אשר נעשה ברמה גבוהה של מקצוענות מחייב שאלה : מה היה המניע האמיתי לרצח ? ומי היו אנשי המקצוע אשר ביצעו אותו ? ממחקריו של ד"ר אורי מילשטיין הנכבד אנו מגלים את רבין כמזוהה במלואה עם תרבות השקר אשר פשטה בגופו של הממסד הצבאי הצבאי והאזרחי. ומכאן , האם רבין עמד לבצע מהלך כה מרחיק לכת במסווה של אותה תרבות השקר שלא היתה כל ברירה אלא להורגו כדי למנוע את המעשה ? ברי כי התשובה לשאלה זו יכולה להתברר רק כאשר נגלה מי עמדו מאחורי הרצח . באמצעות גילוי זה נוכל להגיע אל המניע וממנו אל המעשה שאותו ביקשו למנוע . המידע על הפתק שמסר רבין בו כתב כי הוא מוכן להחזיר את כל רמת הגולן נראה לי פשטני. מחקריו של דר אורי מילשטיין מחזקים בי את הדעה כי חובה , חובה , להפוך את הצבא בישראל למקצוע. לא עוד המודל האנכרוניסטי של 'צבא העם'. חובה להקים אקדמיות צבאיות בכל תחומי העשייה הצבאית כפי שפועלות ברוסיה. חובה להעלות את גיל הפרישה כי מפקדים בגיל אמצע החיים הם בעלי עומק וניסיון חיים שאין לו תחליף. המלחמה היא מקצוע ומקצוע לומדים. דומני שעד היום משיך הצבא לנהוג על פי המיתוס של הפלמח ועל פי המיתוס של יפי הבלורית. זמנים אלה חלפו ותמו. בעידן הנוכחי מפקדי הצבא חייבים להיות בעלי הכשרה אקדמאית צבאית גבוהה ביותר והצבא צריך להיות דרך חיים ולא שליחות. תוכו של הצבא משתקף במראהו החיצוני. וכל עוד לא יפנימו אצלנו את הצורך לשנות את מבנה הצבא ולהופכו לצבא מקצועי אשר יקבל ביטוי גם בהופעתם החיצונית של מפקדיו וחייליו הכספים הרבים שאנו אזרחי המדינה משעבדים לתורת הביטחון יירדו לטימיון. לאמת אין שתי פנים. החוקר ד"ר אורי מילשטיין הוכיח לנו זאת ועל כך הוא ראוי לכל הברכה והתודה. נפתלי גור אריה
כתוב תגובה ל- נפתלי גור אריה
חפיפניקיות אנשי הקבע
  אורי מילשטיין   5/10/13 15:44
תודה נפתלי על הפרגון,

לפני שהופכים את כל צה"ל לצבא מקצועי יש למקצוע את משרתי הקבע. אין שום סיבה בעולם שאנשים המשרתים בצה"ל 20-30 שנה לא יהיו בעלי מקצוע על כל הכרוך בכך ולא חפיפניקים כמו אהוד ברק למשל
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אל תשכח להזמין אותנו
  חייםק'ה   5/10/13 16:12
למסיבת השחרור של יגעל עמיר
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
תרשום את התאריך: יומיים
  ב_שמואל   6/10/13 05:57
תרשום את התאריך: יומיים לאחר "חג הבוגדים".
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
17
המזל שלנו הם האויב הערבי ולא
  אבא   5/10/13 09:47
המזל שמולנו עומדים אויבים ערבים. הסכנה שהם ילמדו ואנחנו לא נלמד דבר
כתוב תגובה ל- אבא
סאדאת בכל אופן
  למד   5/10/13 15:31
אורי
כתוב תגובה ל- למד
18
על מיתוסים והתאבדות
  מייק אלדר   5/10/13 10:44
שלום
לצערי, הפכתי באל כרחי ל"מתאבד חברתי", על שהעזתי לצאת בספריי נגד תרבות השקר המלווה גם את חיל הים (ראו למשל תביעת הדיבה נגד הפרופסור עוז אלמוג, בנו של אלוף אלמוג, "אביר האמת"), וכמי שנחשב "מנתץ מיתוסים" אין לי אלא להזדהות עם מילשטיין. אך דומה שיש הבדל ביננו כי אני סבור שמחלת השקר, המצוייה אצל בכירי צבא רבים (ולא רק), הנה מחלה כלל עולמית, ושנותיה כשנות קיום ההומו ספיאנס, חשוכת מרפא, שאין לה שום מזור. אני גם סבור שהמן האנושי חזק דיו כדי להתגבר על המחלה, ודי לראות את שהצלחנו לבנות כאן, בתוך ששים שנה, חרף קיומם של מסדרי זייפנים ושקרנים.
את מחשבותיי אלו סכמתי בחרוזיי הבאים:
תוכלו להשתמש בהם כרצונכם, רק אל תשכחו לתת קרדיט צנוע עם חיוך...

מיתוס

אתה שובר מיתוס
ופוגע בשכול
כך זועקים
אבירי האתמול

אלו פרות קדושות
בהן אל תיגע
אם אותן תחסל
בחללים תפגע

רחם על המשפחות
שחיות בזכות חלום
שיקירן נהרג
עבור השלום

חוס על בן
שיגלה כי אביו
נפל בקרב גבורה
עבור מפקד שהכזיב

חשוב על אישה
שאבדה בעל וחבר
וסבורה עד היום
שהקרב היה אחר

לא עלינו אנו חושבים
רק על הדור הבא
חשוב על מדינה
על עתיד הצבא

כך חוזר על עצמו
הריטואל הכוזב
של המפקד הבכיר
שרק על עצמו חושב

הוא לא יוותר על המיתוס
הרי אותו הוא המציא
שכן מות המיתוס
הוא גם סופו של הממציא

זה דז'ה וו
זו דרכו של עולם
כך היה, כך יהיה
זהו מיתוס מושלם

מייק אלדר, כפר חרוצים. אלוף משנה (מיל') חיל הים

כתוב תגובה ל- מייק אלדר
מייק, גם בעניין זה אין בינינו
  אורי מילשטיין   5/10/13 15:24
הבדל. גם אני סבור שהשקר והמיתוס מלווים את האדם מאז היותו, וזה הרי מה שכתוב גם בספר בראשית. אבל אם חושפים אותם קצת מצמצמים את נזקם ואת השימוש בהם
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
ספר לכולם איך הכפשת את רענן
  אלפרדו ב'   5/10/13 15:44
לא שכחנו איך אביר האמת מייק אלדר האשים בספרו את מפקד דקר-רס"נ יעקב רענן ז"ל בטביעת הצוללת, בטענה כי חרג מהפקודות בנועזות יתר , וחדר ביוזמתו למים המצריים כדי לנסות מכשיר חדש. גילוי הצוללת ליד כרתים חשף את האמת. לא שמענו התנצלות ולא קראנו התנצלות של אלדר השחצן.הגיע הזמן אדון אלדר שתבקש סליחה.
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
פחדנות לשמהע
  מייק אלדר   5/10/13 19:00
כתוב תגובה ל- מייק אלדר
ומה הקשר שלך לשקד?
  8   5/10/13 15:45
כתוב תגובה ל- 8
ומה אתה אומר על השקרים
  חייםק'ה   5/10/13 16:06
של מילשטיין? איך אפשר ללמוד על האמת מפי מי שמשקר כל כך הרבה כמו מילשטיין?
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
מייק אלדר/היה הגה? ביזה ביוה"כ
  חשדנית   5/10/13 17:27
מקור:
mike-eldar.co.il

היה הגה?

הנה קטע עובדתי על עוללות אלמוג והגאי הספינות.

זמן קצר לאחר שאלמוג "קיבל את כניעת המפקדים המצריים", הוא התפנה לעיסוקים חשובים אחרים, מעידים, כמו בסיפור "הכניעה", על חשיבה לטווח ארוך, על בהירות מחשבה ועל יצירתיות – דברים המזכים בצל"ש.

לאנשי חיל הים יש חיבה מיוחדת להגאי עץ של כלי שיט, ורבים חפצו לקשט בהם את סלון ביתם. לא קל להשיג הגאים כאלו, וברוב המקרים היה צורך להמתין שכלי שיט של חיל הים היה מוכרז כ"יוצא משירות" ואז היה מתנהל מרוץ, מי הראשון שיפרק את ההגה.

והנה, בנמל עדביה, היה שפע של הגאים, מאניות ומספינות שננטשו. כעת יש שתי גרסאות, וככל הנראה הן משולבות זו בזו. הראשונה היא שלוחמי מילואים של שייטת 13, פשטו על כלי-שיט ופרקו הגאים, כדי לקחתם לביתם. השנייה: זאב אלמוג שלח צוותי פשיטה לפרק הגאים, וכי אלה נועדו כ"מתנות" ממנו לבכירי הממשלה וצה"ל.

בתוך זמן קצר רוכזו עשרות הגאים על המזח והועמסו על גוררת שלל, שיצאה בדרכה לשארם-א-שייך. ההגאים הורדו לחוף. חלקם רוכזו במחסן, וחלקם תחת מיטתו של סא"ל אמנון בן-ציון, ששמר אותם עבור מפקדו.

בצד המערבי של מפרץ שארם (בסיס סנונית) שהו אותה שעה לוחמי שייטת 13, שנפשם נקעה מהשעמום שנכפה עליהם, וממעשי מפקד בעבר, זאב אלמוג. חיש קל יצא צוות פשיטה לבסיס שארם, וכמה הגאים נגנבו. (עדותו של גדי פטיש). הדבר נודע למפקד הזירה המהולל, מי שקיבל את כניעת מפקד צבא יפן, וזה שלח חוקרים, שכמובן לא מצאו דבר. בתגובה, בצעד נדיר של עצמה פיקודית, הורה אלמוג לאסור על כניסת לוחמי שייטת 13 לבסיס חיל הים, ואפילו לא כדי להתקלח.... (עדות אמנון בן-ציון).

סופו של מעשה: הצוות הטכני של הבסיס, בפיקודו של חנוך בן-אליהו, חרט שלטי ברכה לחבורת בכירים, מראש הממשלה גולדה מאיר ומטה, ושליחים בהולים יצאו בטיסות משארם כדי להעניק את ביזת השוחד.

ובמלים קשות: וכך, בעוד מדינת ישראל קוברת אלפי חללים, עוסק מפקד זירת ים סוף בחלוקת ביזה ובקידום מעמדו האישי – האם הוא הצליח?

הגאים כאלה היו תלויים בכמה לשכות משך שנים רבות, חתומים על ידי "זאב אלמוג", ומי שחפץ בכך, יכול למצאם במחסני ה"מתנות".

קוריוז סופי: בשלב מסוים הוחלט לקחת כשלל כמה מהספינות, אך התברר שאי אפשר להשיטן, בהעדר הגה. הפתרון, נהגו אותן בעזרת מפתח צינורות.

לקחים: זו הדרך להתקדם בחיים.

השותקים אשמים.

יוסיף נא כל אחד מהקוראים את הלקחים שלו.

שלכם

מייק אלדר, מפקד "בת-ים" במלחמת יום הכיפורים, שראה, שמע וכתב על הדברים – וכולם שתקו."
כתוב תגובה ל- חשדנית
חשדנית למה אין לינק לאלדר
  אלפרדו ב'   5/10/13 17:48
למה הפעם את לא מצאת הפנייה לספר "דקר וסיפורה של שייטת הצוללות", כדי לחשוף את מייק המעליל עלילות כזב. יש כאן איפה ואיפה. הגיע הזמן שהפחדן יבקש סליחה ממשפחת רענן.
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
למד לקרוא!
  מייק אלדר   5/10/13 20:20
מר "אלפרדו ב'" היקר. קרא את תגובתי בסוף אך מסופקני אם תבין אותה, שכן קריאה אינה הצד החזק שלך...
וקריצה ל"חשדנית": למיטב הערכתי, חלק מהגאי הביזה עדיין מפארים קירות של לשכות....
KEEP SMILING
מייק אלדר
כתוב תגובה ל- מייק אלדר
מיהו הפחדן?
  מייק אלדר   5/10/13 20:33
מר "אלפרדו ב'". קרא את תגובתי בסוף, אם אתה יודע לקרוא ותבין, אם תוכל (מסופקני). ובאשר לכינויי כ"פחדן". שאלה: מי הפחדן, זה הכותב, ונחשף בשמו, או זה המסתתר מאחורי כינוי?
וקריצה ל"חשדנית": אני מניח שכמה מההגאים הללו עדיין מקשטים את קירות הלשכות, לתפארת חיל הים.
KEEP SMIKING
מייק אלדר
כתוב תגובה ל- מייק אלדר
יותר חמור מזה לא יכול
  להיות, אבל יש   5/10/13 18:15
כתוב תגובה ל- להיות, אבל יש
19
המח"ט רבין בהשוואה למח"טים
  חשדנית   5/10/13 17:08
האחרים של הפלמ"ח - מהשוואה הזאת עולה כי החטיבה של רבין נכשלה כישלון חרוץ כמעט בכל מהלכיה, זאת לעומת שאר החטיבות של הפלמ"ח - חטיבת יפתח בצפון וחטיבת הנגב בדרום בפיקודם של מולה כהן ונחום שריג שהצליחו באופן יחסי הרבה מעבר למה שהשיגה חטיבת הראל בפיקודו של רבין. למעשה, רבין היה 'מפקד' שלא פיקד כלל, לא תכניות ולא כלום. לא ניהל את הקרבות מהשטח ורוב הזמן שהה במפקדה בפנסיון רייך בירושלים. הוא פשוט היה סטאטיסט בכל מהלך המלחמה בירושלים ובדרך אליה, ולא רק בגלל שטבנקין לא ספר אותו...רבין לא היה מוכשר לתפקידו ולא היה מסוגל להביא הישגים. ואחרי כל זה 'הם' קשרו לו כתרים וקראו לו גיבור הפלמ"ח...פחחח
כתוב תגובה ל- חשדנית
רבין נעשה "גיבור" ככל שהוא
  אורי מילשטיין   5/10/13 17:22
בדרגות. קציני הצבא התחנפו לו, הפוליטיקאים ראו בו נכס ואנשי הפלמ"ח לשעבר בקשו לפאר את עצמם באמצעותו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
וצריך לחזור ולהזכיר
  קולות ורעשים   5/10/13 18:57
רבין לא כפה עצמו על המערכת, היה מנגנון מסואב שראה במפקד שבורח ובאדם פחדן כמו רבין מפקד לדוגמא. היה פה שלטון מסואב שצריכים לתת לו את הקרדיט על מינוי מפקדים שבורחים משדה הקרב
כתוב תגובה ל- קולות ורעשים
20
אתגר לקופרניקוס השקרן והקשקשן
  חייםק'ה   5/10/13 18:29
נגיד שהיית יכול להפיק לקח אחד מקרב סן סימון וליישם אותו בצהל ולשפר בכך את ההישגים הצבאיים והבטחון של מדינת ישראל. תנסה להתמקד ולבחור לקח אחד ברור ומובהק מכל הדברים שמצאת וכתבת. מה היית בוחר ובמה זה היה עוזר?
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
אני פותח בורסת הימורים
  חייםק'ה   5/10/13 18:35
כמה אתם מוכנים לשים על הסיכוי שנקבל כאן תשובה שתוכל לסייע לבטחון ישראל? כמה אתם שמים על ההפך?
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
עברו 45 דקות ואין תשובה
  חייםק'ה   5/10/13 19:16
אין שום רעיון, שום לקח, שום מסקנה, שום הצעה. הכל רעש וצלצולים, המהפכה הקופרניקאית עדיין מחכה למושיע.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
אענה במקום הגאון
  גלילי   5/10/13 19:24
אני הייתי מפיק מהקרב הזה 2 לקחים מרכזיים ורלבנטיים
1. בעיית ריכוז הכח במבנה אחד. היו לכך השלכות קשות חוזרות במלחמות ישראל, וזה בלט במיוחד במלחמת לבנון השניה.
2. בעיית שליטת הפיקוד בכוחות בשטח. צריך להבטיח שלפיקוד יהיו האמצעים להבין מה קורה בשטח וצריך מטה שמסוגל לתאם בין מודיעין עדכני, ובין הנעת עתודות לקרב וכדומה. להראל, כמו לשאר החטיבות באותם ימים לא היה מטה. עד היום המטות לא מספיק מקצועיים. זה איננו לקח ספציפי לסן סימון, כמובן, אלא לקרבות רבים במלחמה. ודווקא לא התעלמו מימנו. כבר במהלך המלחמה, וודאי לאחריה, בן גוריון. נתן עדיפות לכאלו שעברו הכשרת פיקוד בצבאות סדירים מנוסים וורוב המפקדים הבכירים עברו הכשרות מתקדמות בבתי ספר לפיקוד ומטה של צבאות זרים.
כתוב תגובה ל- גלילי
נוטוף
  חייםק'ה   5/10/13 19:29
אילו רציתי לשאול אותך הייתי שואל... אבל אם כבר אנחנו מדברים הרי דווקא בלבנון היו אמצעי פיקוד ושליטה עד רמת החיל הבודד. בכל הפעילויות המלחמתיות שהשתתפתי היו לנו אמצעי קשר ושליטה מעולים (לזמנם) בכל הרמות. לגבי הריכוז במבנה אחד, האם זכורים לך מקרים נוספים כאלה במהלך השנים?
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
כשלגאון יהיה מה לומר....
  גלילי   6/10/13 02:39
אולי הוא יענה לך...בינתיים אני אנצל את השאלה בשביל לומר מה אני חושב.... לגבי שהות כח גדול במבנה בודד, האמת שאני לא זוכר כרגע דוגמא ספציפית, אך זה מצלצל לי מוכר מאוד אם אתה מבין למה אני מתכוון. משום מה תקוע לי בזיכרון מקרה הלוחמים שהסתגרו ב״בונקר״ בתל סאקי, אבל זאת כמובן לא הדוגמא המתאימה כי להם לא הייתה שום ברירה אחרת. כשאזכר במקרים ספציפיים אכתוב. לגבי שליטה ובקרה ברמה הטקטית, זו לאו דווקא הייתה הבעיה במלחמת לבנון השניה. זאת הייתה בעיה רצינית מאוד גם ביום כיפור וגם במלחמת לבנון הראשונה.
כתוב תגובה ל- גלילי
ריכוז לוחמים במקום אחד
  ב_שמואל   7/10/13 08:30
מניעת ריכוז לוחמים במקום אחד אינו הלקח שיש ללמוד מהקרב הזה.

פיזור הלוחמים היה לקח עתיק מאז שהלחימה עברה משיטת החרב לרובה.

"לפתוח רווחים" זו סיסמא שכל לוחם גדל עליה, ואין צורך להמציא את הגלגל מחדש.

ובכל זאת, חייבים לחקור ולהסיק מסקנות לגבי התופעה שבה מיטב הלוחמים (בתקופתי) לא יכלו לעמוד בפיתוי, ולהתאסף יחדיו סביב כל "אבן" ו"סלע" באורות רכבים מלאים, ולהמתין לקביעתו של הגשש על "פרש תורכי".

כתוב תגובה ל- ב_שמואל
21
כאמור מורשת חרבין
  יואל קורנבלום   5/10/13 18:36
מדובר כאן באירגון פשע של ממש. מאפיה ואומרטה פאר אקסלנס. אפשר למצוא הרבה מקבילים בין מה שהיה אז ואירגון פשע. ראשית המינויים נעשים במחשך כשהתכונה העיקרית היא הנאמנות למפלגה או כמו באירגוני הפשע הנאמנות למשפחת הפשע.

הדרת כל אילו שיכולים להוות סכנה לשליטת המפלגה בדיוק כפי שמשפחות הפשע עושות. אמנם המפלגה לא הורגת אנשים כפי שמשפחות הפשע עושות אבל הן גורמות להם למות בצורה אחרת אולי בלי למצוא עבודה מתאימה ויעיד על כך אורי מלשטיין שהודר מכל דיון או מינוי בו יש סכנה להגמונית המפלגה.

משפחות הפשע משחדות שופטים ושוטרים כדי שיעלימו עין מפעילותן. גם זה דומה למורשת חרבין. המפלגה לא צריכה לשחד במיוחד אלא היא ממנה שופטים שנוחים לה. יעידו על כך שופטי בית המשפט העליון, ועדת אגרנט ועוד כל מיני מינויים אקדמאים שעוזרים למפלגה להמשיך ובמקום לחקור את האמת הם מטייחים את האמת וכותבים לנו ספרי אגדות. בנושא הזה באמת תודה רבה לאורי מילשטיין שהאיר את המצב אותו כולנו חשים.

משפחות הפשע גם מכניסות את אנשיהם למערכת השלטון כדי לחוקק חוקים או למחוק חוקים ובכלל לדעת מה קורה בשילטון. כאן המפלגה פשוט לוקחת את כל אילו שהיו נאמנים בצבא ומכניסה אותם לממשלה או לראשות מועצות או עיריות וממשיכים את השליטה.

מה שמדאיג הוא שאת כל המוכשרים סילקו מהצבא כדי שנפלים כמו יצחק רבין ושות' יוכלו להמשיך, פעילותם הגרועה הוסתרה על ידי אותם מינויים לאקדמיה שכתבו אגדות במקום מחקרים כדי שנפלים כמו יצחק רבין ושות' יוכלו להמשיך וכך גודל לנו דור של מפקדים גרועים חסרי כישרון והבנת המצב שכל כישורם הוא נאמנות בלתי מסוייגת למפלגה. בנוסף להיות המפקדים גרועים הם גם לא מוכנים לספר את האמת על מה שקורה בשטח כדי שיוכלו לקבל מינויים לאחר השירות. דוגמא מאלפת היא יאנוש בן גל שרצה עם רפול להדיח את אהוד ברק אבל שינה את דעתו לפי המסופר לפי דרישת שרון. יאנוש לאחר השירות הפך להיות מנכ"ל התעשיה האוירית ואילו רפול קיבל עבודה בניהול שובר הגלים. מה בקשר לשרון? האם יתכן שהובטח לו שלא יעלו איזו פרשה עלומה אם לא ידיח את אהוד ברק?

אותו הדבר אפשר לומר על בית המשפט העליון למרות כל הפילפולים שהם מעלים. ועדת אגרנט היא דוגמא מאלפת. במקום לקום ולומר שאי אפשר להפריד בין פעילות הצבא לבין פעילות הדרג המדיני בעניין מלחמת יום הכיפורים הם האשימות את הצבא. מי יכול היה לעצור בעדם לו היו חוקרים גם את הדרג המדיני. אבל, כאמור, הם המינויים של אירגון הפשע שנקרא הדרג המדיני ובית המשפט העליון הוא חלק מהבעיה.

לכן נראה שהגיע הזמן להבין מה בעצם מורשת חרבין עושה לנו ולהסיר את מסכת השקר והכזב מכל הפעילות של הפלמ"ח ושות' ולהוקיע את כל האקדמאים שסיפרו לנו אגדות ובעצם לזרוק אותם מהאוניברסיטה בגלל שפירסמו כל כך הרבה שקרים. אני במיוחד רוצה להחזיר עטרה לכיכר מלכי ישראל ולא לקרוא לזה כיכר רבין.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
אלו הם עניינים פנים ישראליים
  חייםק'ה   5/10/13 18:49
ולא ראוי שיורד עלוב כמוך יתקע בהם את חטמו הארוך
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
כל מילה בסלע!!!
  אורי מילשטיין   5/10/13 18:51
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
יואל קאקרבלום חולה מאד
  אלפרדו ב'   5/10/13 19:17
נדבק ממילשטיין במחלת הרבינופוביה. החולים [המעטים לשמחתנו] מאמינים כי יצחק רבין אשם בכל החוליים והמחדלים של התנועה הציונית ומדינת ישראל משנת 1881 ועד 2013.אין להם גבולות של זמן ומרחב כמובן.אגב ראוי לשאול את מר קאקרבלום הנכבד מה עשית אתה,אביך ומשפחתך המורחבת למען מדינת ישראל? איך זה לא שמענו עליכם עד עתה? והאם גם אתה בוגר בסית המחסה בהדסים, או סתם פרופילניק 21??
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
יואל קאקרבלום חולה מאד
  אלפרדו ב'   5/10/13 19:33
נדבק ממילשטיין במחלת הרבינופוביה. החולים [המעטים לשמחתנו] מאמינים כי יצחק רבין אשם בכל החוליים והמחדלים של התנועה הציונית ומדינת ישראל משנת 1881 ועד 2013.אין להם גבולות של זמן ומרחב כמובן.אגב ראוי לשאול את מר קאקרבלום הנכבד מה עשית אתה,אביך ומשפחתך המורחבת למען מדינת ישראל? איך זה לא שמענו עליכם עד עתה? והאם גם אתה בוגר בית המחסה בהדסים, או סתם פרופילניק 21??
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
לצערי יגורנישט
  קולות ורעשים   5/10/13 19:37
היית זה עתה שהוכיח באותות ומופתים שרבין חולה נפש. צר לי עליך, אבל בכל מקרה תמסור ד"ש לצ'רצ'יל.
כתוב תגובה ל- קולות ורעשים
נא לתקן לאתה :)
  קולות ורעשים   5/10/13 19:45
כתוב תגובה ל- קולות ורעשים
אשליות לחשוב שכעת זה שונה
  אזרח   5/10/13 23:03
במשרד הביטחון , הקימו יחידה שנקראת מלמ"ב במשרד הבטחון, והיא דואגת ל "משפחה", וכל מי שמעיז לומר את האמת, מועלה על המוקד של יחידה זו, בכל האמצעים העומדים לרשותה, תחת מטריית הבטחון.
כתוב תגובה ל- אזרח
מלמ"ב
  חשדנית   6/10/13 00:48
מתוך ויקיפדיה:

הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (בר"ת: מלמ"ב, באנגלית: Director of Security of the Defense Establishment) הוא אגף במשרד הביטחון שאחראי על אבטחת משרד הביטחון, תעשיות הנשק הישראליות והגופים בישראל העוסקים בפיתוח וייצור של נשק להשמדה המונית וכן האמצעים להתגוננות מנשק שכזה, בהם הקריה למחקר גרעיני, המכון למחקר ביולוגי וכן יחידות צה"ל העוסקות בתחומים אלו. במסגרת התפקיד הזה מבצע המלמ"ב תחקור של העובדים, ביקורות אבטחה, אישור על חשיפת טכנולוגיה, חקירות למציאת שחיתות ומניעת דליפת מידע מסווג.

כמו כן אחראי המלמ"ב להפעלת סוכנים העוסקים בהשגת מידע טכנולוגי ומודיעיני במדינות זרות. תחום זה היה באחריות הלשכה לקשרי מדע (לק"ם), אך בשנת 1986, לאחר פרשת פולארד, הועברו סמכויות הלק"ם למלמ"ב.

העומד בראש המלמ"ב (המכונה גם הוא המלמ"ב) היה מאז הקמתו חיים כרמון, ובשנת 1986 החליפו יחיאל חורב, שעמד בראש המלמ"ב עד פרישתו לגמלאות ביולי 2007. החליפו אמיר קין, שהיה קודם לכן עוזר מנכ"ל משרד הביטחון. חורב והמלמ"ב הותקפו רבות לאורך השנים על גישתם הקיצונית לאבטחת סודות, אפילו כאלה שנחשפו באופן חלקי. לטענת מקטרגיהם, דרכי הפעולה של המלמ"ב אינן עומדות תמיד בקנה אחד עם אופיה הדמוקרטי של מדינת ישראל והטיפול הקיצוני הזה גורם להעצמת אנשים כגון מרדכי ואנונו ומגביר את העניין בהם.

המלמ"ב הוא מהאגפים החשאיים ביותר במשרד הביטחון. באתר האינטרנט של המשרד מוזכר המלמ"ב, אולם בניגוד לגופים רבים במשרד לא מוזכר תקציבו, פעולותיו או כל פרט אחר בדו"ח השנתי המוגש בהתאם לחוק חופש המידע.

פרשיות ריגול שבטיפול בהן היה מעורב המלמ"ב הן פרשיות מרדכי ואנונו ומרקוס קלינגברג. כתב אישום שהוגש ביוזמת המלמ"ב נגד תת-אלוף יצחק יעקב (יצה) בטענה שחשף סודות ביטחוניים הסתיימה בזיכויו בשני סעיפים והרשעתו בשלישי. בשנת 2009 הוגש לאישור הצנזורה הסרט הדוקומנטרי "ממלכת הסוד" העוסק בתפקוד המלמ"ב בפרשה זו. הצנזורית הראשית פסלה חלקים מהסרט לאחר שהתייעצה עם המלמ"ב,‏‏[1]‏‏[2] אולם הסרט הוקרן לבסוף במלואו בערוץ 2 ב-12 בספטמבר 2010.

למלמ"ב קשר הדוק עם השב"כ ונציג האחרון היה שותף בוועדה לבחירת המלמ"ב.

רשימת הממונים על הביטחון במערכת הביטחון
חיים כרמון (1958 - 1986)
יחיאל חורב (1986 - 2007)
אמיר קין (2007 ואילך)
כתוב תגובה ל- חשדנית
אצלי רק כיכר מלכי ישראל
  חן45   6/10/13 05:37
אצלי אין ולא תהיה כיכר אחרת. מורשת עם ישראל חשובה הרבה יותר מ"מורשת רבין" שעיקרה פגיעה ביהודים. השתלטות נאמני רבין על כל הרחובות, הכיכרות והמוסדות השונים ברחבי הארץ ושינוי שמם היא עוול היסטורי ולאומי. מצידי אפשר גם לכנות את כולם בתואר "רבין האלכוהוליסט, רוצח יהודים טובים ניצולי השואה שבאו להשתתף במלחמת עצמאותנו".
כתוב תגובה ל- חן45
22
למר "אלפרדו ב'
  מייק אלדר   5/10/13 19:38
כיוון שתגובתי בעניין הצוללת "דקר" נתקלה במכשול טכני, להלן תגובה חוזרת לעז הנפש המכנה עצמו "אלפרדו ב'". האיש, ששמו בישראל הוא ש"י, שב מדי פעם מעל דבריו בעניין הספר "דקר", אך משום מה, לא טרח לקרוא את הספר או אם קרא, לא הבין את הכתוב. ויותר מכך, ברוב חוצפתו הוא דורש שאתנצל בפני משפחת רענן, שעה שאלה מעולם לא בקשו התנצלות כזו. ולגופו: הספר על הצוללת "דקר" מתאר את מה שחיל הים עשה לגבי חיפוש הצוללת, ומפרט את הסיבות לפעולות הללו, הכל ממסמכים רשמיים ומראיונות. כאשר נעלמה "דקר" היו שסברו כי יתכן ורענן (מפקד הצוללת) החליט על דעת עצמו להתקרב לחוף המצרי (דבר די מקובל באותם ימים) או אפילו קיבל הוראה מסווגת לעשות זאת. להערכה זו היו שותפים פסיכוטלוגים שנתחו את אישיותו וכן חבריו, מפקדי הצוללות. לכן, בנוסף לסיבות אחרות, החליט חיל הים לחפש לאורך החוף המצרי. לתת לי את ה"קרדיט" על שיקולי חיל הים דאז, כשאני הייתי סגן צעיר וממש לא מעורב בנדון, הנו "מחמאה" או איוולת לשמה.
ומה לעשות, האדון "אלפרדו ב'" דבק בשטויות שלו. טוב יעשה הלוחם הנועז הזה אם יתחיל להכין הסבריו לאירוע שבו הורה לרצוח דייגים תמימים, רק כיוון ש"קיבל הוראה".
ודי בכך.
וכרגיל, בשמי המלא. מיכאל (מייק) אלדר
כתוב תגובה ל- מייק אלדר
מייק, מי הוא ש"י
  בשמו המלא   5/10/13 21:23
כתוב תגובה ל- בשמו המלא
תמצית סיכום מחקרו של מילשטיין
  שולם   5/10/13 22:27
בצניעות, אני מרשה לסכם את מסקנותי ממחקרו של ד״ר אורי מילשטיין. שהוכיח מעבר לכל ספק שיצחק רבין לא היה מפקד לא היה מנהיג לא היה ישר ולא היה חכם. אבל הוא כן הייה פחדן שקרן וצבוע. ועל כל אלה יש להוסיף בדגש מיוחד את היותו אלכוהליסט ונטיתו לשתות לשוכרה שבה הוא הטביע את ידיעתו על אפסיותו וכשלונות.
חדל אישים זההגיע למעמדו בצמרת הארגון המפלגתי שהתנהלה בתבנית ארגון פשיעה. התגובות במספר 21 ותגובות המשנה בתוספת תגובתו של מר מייק אדלר בתגובה מס 22 מתמצתות את התופעה של השלטון הבולשביקי ועלית ״מנהיגיה״. ומי שמבליט את ביסוס האמור לעיל, המייצג את המגיבים של קליקה הרבינית, הוא הבריון חיימקה, שתגובותיו ״מצטיינות״ בניבולי פה היסטריות של אדם מעורער בנפשו. סיפור נידויו של הד״ר אורי מילשטיין היה ידוע לי מהימים שהנושא עלה בפרסומים. ועל מנת לחסום עלילת תגובה מטעם אציין שאינני מכיר ומעולם לא הייתי בעדת מכריו של הד״ר אורי מילשטיין, שאני רואה בו לוחם צדק אשר העז לקרוא ״המלך עירום״ הוא שילם בחסימת דרכו האקדמית ששולטים בו אותו קהל של ארגון פשע כפי שהוגדר לעיל בתבנית בולשוויקית. ובזאת אני מבטא את תעובי מההנהגה של ״תנועת״ הסמול בישראל כולל את ההסתדרות הכלית ״החדשה״ שאינה פועלת על פי צרכי המדינה אלא כאופוזיציה חבלנית.
כתוב תגובה ל- שולם
23
מה יהיה עם המהפכה הקופרניקאית?
  חייםק'ה   5/10/13 19:46
למה אין למילשטיין שום רעיון, שום לקח, שום מסקנה ושום תרומה לבטחון ישראל לאחר ה"מחקר" שלו על הקרב בסן סימון? בשביל מה הוא עובד כל החיים אם אין לו אף מסקנה אחת ושום לקח חשוב? על מה הוא בזבז את החיים המסכן?
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
שאלת תם
  מייק אלדר   5/10/13 20:04
נכנסתי לראות אם תגובתי נכנסה וראיתי את שאלתך. איני המגן של אורי אך אשאל: ומה תרם "חיימק'ה"? ואם תרומתו רבה (ובוודאי שכך) מדוע אינו כותב את שמו המלא? . די בכך שאורי אינו נרתע מכתיבה בשמו כדי להבין שזו תרומה חשובה, מול עדרי הכבשים המססתרים מאחורי כינויים.... חשוב על כך!
מייק אלדר (עוד אחד שלא תרם כלום...)
כתוב תגובה ל- מייק אלדר
אני לא מתיימר לתרום כלום
  חייםק'ה   5/10/13 21:17
ואין לי שום פרטנזיות להוביל מהפכות ככה שהשאלה איננה במקומה. לצערי יש סיכון גדול בישראל להיות איש שמאל ולכן עדיף לא להזדהות. לעומת זאת, מר אורי (קופרניקוס) מילשטיין טוען שהוא חוקר, חדשן ומהפכן שאילו רק נתנו לו היה משפר את בטחון ישראל. ובכן, אני מעמיד בפניו אתגרון קטנטן, וכמובן שהוא לא מסוגל להתמודד עם זה. אין לו שום מסקנות, שום לקחים, שום רעיונות. הכל אויר חם ומצחין.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
פנייה והצעה הוגנת לחיימק'ה
  חוקר בכיר   5/10/13 22:50
מוצע בזאת לחיימק'ה לכתוב מאמר או תגובה אחת מפורטת. המפרטת את כל מה שחיימק'ה רואה כשקרים/סילופים. ולא להפנות אותנו לכתבות הקודמות. כל עוד זה לא קורה, אז ניתן להניח שחיימק'ה הוא אולי מגיב מטעמו של מילשטין. כי התגובות של חיימק'ה רק מחזקות את מלשטין.
כתוב תגובה ל- חוקר בכיר
עשיתי את זה מספיק פעמים
  חייםק'ה   6/10/13 00:40
מהמאמר הראשון ואילך ואין לי שום חשק להתחיל ללקט את זה למענך. אבל, פטור בלא כלום אי אפשר ועל כן אחזור על השקר של מילשטיין בפתיחת סדרת הפשקוילים הנוכחית שבה הוא אומר כי "כל המקורות" מצביעים על כך ש"רוזה לא רצתה את יצחק" ובכן, עד כה לא הצליח קופרניקוס שלנו להביא אף מקור אחד המצביע על הטענה המטונפת הזו שלו. אתה רוצה עוד? לך תחפש בין התגובות שלי, לא תתאכזב.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
הצע זאת ליואב יצחק
  גלילי   6/10/13 02:53
חיימקה, כפי שהעיד בעצמו, אכן כתב כמה וכמה תגובות שכאלו, ואם לא ראית אין זו אשמתך: לך תמצא סין מאות התגובות לכל פרק. לכן, הצע ליואב יצחק שייתן לחיימקה לכתוב מאמר תגובה מפורט שיעלה במקום המאמרים של גולדבלט. הוא וודאי יעשה עבודה טובה יותר שכן גולדבלט לא ממש מכיר את החומר וכפי שכתבתי בתגובה לו, יש לו גם האשמות כלפי מילשטיין שאינן מדויקות עובדתית. לדעתי, חיימקה וגם אני ואחרים העלנו הרבה נקודות בעייתיות בכתיבה של מילשטיין, החל מטעויות עובדתיות ומגמתיות בוטה, המשך בטיפול סלקטיבי מאוד בעדויות (למשל, הסתמכות על עדות בודדת לקביעות מרחיקות לכת, כשמילשטיין עצמו טוען שאותו עד הוא שקרן שיטתי) וכלה באי מתן אסמכתות או מתן אסמכתות לא נכונות או שלא ניתנות לבדיקה כלשהי. בעיני, הבעיה הכי בולטת שעלתה לאחרונה היא שמילשטיין לא טרח לחפש חומר על רבין ושנכתב בידי רבין שזמין לכל דורש באינטרנט, והוא כותב על תפקודו של רבחם כמח״ט בקרב סן סימון מבלי שראיין אותו בעניין כשרבין היה חי (ומילשטיין כתב כבר ספרים בנושא) ומבלי שראיין מי מאנשי המפקדה של רבין אשר יכלו להעיד מה בעצם עשה בקרב. במקום זה הוא מיחזר לעייפה שברי עדויות של לוחמים ומפקדים שנלחמו במינזר.
באם אני באמת צריך להוסיף ולהסביר שזאת לא עבודה של הסטוריון מקצועי?
כתוב תגובה ל- גלילי
מדובר בטרול מטרידן
  אתרוג   5/10/13 22:56
לא איש שמאל, בכל הרשת יש אלפי אנשי שמאל שלא עוסקים בהטרדה, חלקם מזוהים, חלקם אנונימיים כמו אנשי ימין ונשות ימין או שמאל הבעיה אינה האנונימיות כי אפשר לכתוב אנונימית באופן מכובד וראוי, אין בין חיימקה והשמאל דבר וחצי דבר, הוא לועג לעניים ומתעב אנשי שוליים הוא נזרק מבלוגים של אנשי שמאל מדובר בשונא ערבים וגזען נחות ומטומטם, יוצא בקריאה שעד שלא יחוסלו 700 פלסטינים הוא לא מצייץ - וזה מתועד, הוא מפיץ דיבה מקצועי, ועוסק בהטרדות כבר למעלה מעשר שנים. ב"זכות" פעילותו נסגרו אתרים שהוטרדו ע"י כולל הצפות ויצירת אוירה של קללות כפי שעד לא מכבר הייתה כאן, הוא מציק לאנשים כי בא לו ככה, כי הוא חי על פנסיה תקציבית של מוסד מוכר וידוע ויש לו זמן להתרכז בהצקות והטרדות מהבוקר ועד הלילה, שמו ידוע, הכל עליו ידוע הטענה שהוא פועל כאן מטעם השמאל היא טענה פחות מדבילית והיא טענה שיקרית יש לו חברים שתומכו ברצח רבין וכשהוא צריך לפגוע באדם מסוים הוא יעשה בהם שימוש ועשה כך בעבר. אם תנבור בדפי הפורום תדע במי מדובר. בכל מקרה הוא מנצל פתיחות וליברליות של אורי והמקום כדי להטריד ולהציק.
כתוב תגובה ל- אתרוג
הוא תורם ביקורת
  גלילי   6/10/13 01:17
זאת תרומה חיונית בהקשר הנתון, שכן כל חוקר צריך שיבקרו אותו, וודאי ובוודאי כשמדובר בחוקר בעייתי כמו מילשטיין. בתור מי שמגן על המתיימר לביקורת על מערכת הביטחון, ובתור מי שעיקר העשייה הציבורית שלו בעבר הקרוב היא ביקורת, אתה אמור להעריך זאת. אין מי שראוי יותר לביקורת מאשר מי שמבקר משום שקבלת ביקורת (לקחים) לא נכונה היא הרסנית במיוחד.
כתוב תגובה ל- גלילי
חיימקה הוא בסך הכל אדיוט
  גיא שוחט   5/10/13 20:29
שאין לו כלום באמתחתו אז נדבק לטובים ממנו.
כתוב תגובה ל- גיא שוחט
ואללה?
  חייםק'ה   5/10/13 22:48
אידיוט תקרא למי שעשה אותך
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
חיימק'ה הוא אידיוט
  בריבוע!   6/10/13 06:54
כתוב תגובה ל- בריבוע!
24
הפקת לקחים מוטעית מסוכנת יותר
  פועה   5/10/13 20:23
מאי הפקת לקחים בכלל.
ראשית מבצע "יבוסי" כלל 5 קרבות ולא 6! קרב "שיירת הדמים" לא תוכנן כחלק מהמבצע, מה גם שהיעד של הקרב הזה הושג!
מבצע "יבוסי" צלח רק בחלקו בגלל טעויות פיקודיות קריטיות של המטה הכללי של ההגנה.
המבצע הוצא לפועל ללא תכנון מבצעי ממשי, כאלתור מהיום למחר, וללא חשיבה שהביאה בחשבון את התפתחויות אפשריות.
הקרב נכפה על חטיבת הראל בתרגיל הטעיה פוליטי שלפיקוד לא הייתה כל כוונה לממשו: כדי להתגבר על ההתנגדות לקחת חלק במבצע השנוי במחלוקת. מינה המטכ"ל את יצחק שדה "המובטל" כמפקד על והכפיף לו גם את שאלתיאל וחטיבת "עציוני" כדי לחלק את הנטל, אך בפועל התכוון המטה לשחוק רק את הראל ולהכריח את מפקדיה לציית לו בכל מחיר. מה שפגם בנחישות!
האופן הגלוי והבוטה בו שונתה משימת אבטחת הדרך והופקרה, תוך כדי קרב, ועלאתה הגלויה והרעשנית של חטיבת הראל לעיר
גרם לבריטים לבריטים לעכב את הפינוי כדי לאפשר לערבים זמן להערך. זה סיבך משמעותית את המצב כי בכל מה שקשור לבריטים היו ידי הלוחמים כבולות, גם כאשר הותקפו על ידי הבריטים!
מעשה הרמייה של המטה הכללי כלפי חטיבה מובחרת ולוחמת, כאשר שאלתיאל (האפרצ'ניק השנוא) שעליו לא הוטלה שום משימה התקפית, מחליף להלכה תוך כדי לחימה את שדה המודח, כמפקד גם על חטיבת הראל, חייב היה להתפרש "כיריקה בפרצוף" של המטה הכללי ולא יכול היה להוסיף למוטיבצית הלחימה שנפגעה כבר ב19.4 בכפיית פקודה "בשליפה" על יציאה למבצע יבוסי.
כל אלה יצרו "חוב מוסרי ענק" של ב.ג. וידין לטובת חטיבת הראל, שלא מן הנמנע שנפרע בהמשך בקידומם בצה"ל ובחברה, כי החטיבה הזאת עמדה במבחן הקשה כשהיא לוחמת למעשה בו זמנית בשלוש חזיתות: מול הערבים באש, מול הבריטים בהבלגה, ומול המטה הכללי בהתאפקות.
בפרק הזה מוכיח מילשטיין פעם נוספת את חוסר המשמעות של "הפקת הלקחים" בפרט כאשר הם מוסקים ע"י גורם זר ומוטה.
כתוב תגובה ל- פועה
25
האמת כואבת. יפי הבלורית קרחים
  רכז ענף נדלן   5/10/13 22:40
כתוב תגובה ל- רכז ענף נדלן
לא רק קרחים אלא גם מודעים
  בחוסר המשמעות   6/10/13 06:37
של חייהם
כתוב תגובה ל- בחוסר המשמעות
26
העלילות של חיימק'ה על השמאל
  אתרוג   5/10/13 23:21
טוען הטרול הנבל, שהוא פועל כאן כאיש שמאל, ובכן רבין לא היה מעולם איש שמאל ולמען האמת רבין תיעב אנשי שמאל ואת השמאל מפלגת האבודה היא שמאל כמו שרבין היה לוחם עז נפש ואמיץ, אבל נעזוב את רבין מחוץ לעניין. במשך שבועות התנהלה כאן הסתה נגד מרוקאים, נגד ערבים הסתה גזענית נמוכה ומנסיוני זה בדיוק הסגנון הבהמי המאפיין את חיימק'ה בשלל ניקיו וחלק הבאתי לכאן, כולל הטרדות מיניות נגד נשים. אני לא אטעה אם אטען שמי שטוען שההסתה הזו נוהלה מטעם השמאל הוא מעליל עלילות נבל. ובכן במה מדובר? אדם חולני ששנים מסית ומטריד אנשים מימין ומשמאל באופן בהמי, במשך שנים הוא הסתתר, אבל לא עוד, כולם יודעים במי מדובר. השמאל ואני מרשה לעצמי לסנגר על השמאל, לא כותב נגד מרוקאים ולא משתתף בהילולה גזענית כפי שהתנהלה כאן בניצוחו של חיימק'ה. כותב אורי נגד רצח נזירות בסן סימון, בפרק הקודם או לפני וזוכה לקיתונות של בוז וקללות מטעמו של חיימק'ה ולהקתו, גם זה מטעם השמאל? זכותו לבקר את מילשטיין, הרי מילשטיין מעודד שיח פתוח, מה בין קללות נגד נשים ושיח ביקורתי, מה בין בהמיות והסתה והטרדה גזענית כפי שהוא ניהל כאן נגד סיבוש והשמאל או ביקורת בכלל? הרי הייתה כאן הסתה נגד ערבים ומרוקאים, גם זה בשם השמאל? בהמיות היא תכונה אישית של חיימק'ה לא של השמאל, הגזענות היא תכונתו האישית של חיימק'ה לא של השמאל, כפי שאין לתלות בימין איזה התנהלות בעייתית של אדם שמנסה לתרץ התנהגותו הנלוזה באידיאולוגיה. הבעיה אינה של השמאל או של הימין, הבעיה היא חיימק'ה.
כתוב תגובה ל- אתרוג
הנה הוא חוזר ביריון המקלדת
  חייםק'ה   6/10/13 00:48
הנאלח. כל מי שרוצה לדעת עליו את כל הפרטים, כולל התחזויות, תיקים פליליים, פשיטות רגל ועניינים אחרים, מוזמן לכתוב אלי במייל אל amitami@hotmail.com
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
למה אתה בכלל מתייחס אליו?
  גלילי   6/10/13 02:58
כתוב תגובה ל- גלילי
שאלה חשובה
  חייםק'ה   6/10/13 10:10
זה בגלל טוב לבי. מאחר ובשבועות האחרונים צברתי עליו הרבה מידע, אני מוכן גם לחלוק אותו עם אחרים.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
את מי אתה משרת
  קרנף קטן?!   6/10/13 12:19
כתוב תגובה ל- קרנף קטן?!
את האנשים ההגונים
  גלילי   6/10/13 14:30
כלומר, את כל מי שאיננו אתה
כתוב תגובה ל- גלילי
התבונן במראה ותראה
  את בריון המקלדת   6/10/13 06:13
כתוב תגובה ל- את בריון המקלדת
וכמובן הוצאת דיבה
  אתרוג   6/10/13 05:46
כל זה מתועד. האמת היא שבמשך שנים חיימק'ה מוציא דיבה. לא כאן המקום לברר אותה. הבעיה תפתר במקום המיועד לה ע"פ חוק ביום מהימים. אין לי מה להתבייש בשום דבר שעשיתי, אציין שכבעל עסק רפואי העסק שלי נפל בגלל בין היתר היותי ספק שלא שולמ לי עבור עמלי ע"י משרד הביטחון, כן גם זה קורה כאן בארץ הנפלאה שלנו, ומאז שוקם העסק חלקית - אני עובד ביושר ותמיד עבדתי ביושר למחייתי, כמו שקורה בעסקים שסובלים לעיתים מנפילה מסיבות שלא כאן המקום לפרט, אין לי שום הסתבכות פלילית וזו הוצאת דיבה וכל מה שמופץ עלי בשמו זו עלילה אחת גדולה המאשרת שכתבתי את האמת - שאם לא כן מה הטעם בנסיון להרתיע אותי מכתיבת האמת . עובדה היא שמרגע ונתקלתי בנבל כאן, ובהסתות שלו ופעלתי לגלות במי מדובר פסקה לחלוטין הכתיבה הגזענית והטרדת נשים. וטוב שנהגתי כפי שנהגתי הגם שגם אני קבלתי מנה גדושה של זבל והסתה נגדי כולל הוצאות דיבה. זה אופייני לאיש הזה. הוא לצערי מקבל במה כאן, כמו שבמשך שבועות נכתבה כאן הסתה נמוכה נגד ערבים ומרוקאים באיצטלה של ביקורת נגד מילשטיין ויעידו הדפים לפני. אני תמה איך הוא מקבל במה כאן להשמצות והוצאות דיבה.
כתוב תגובה ל- אתרוג
27
שם מלא
  מייק אלדר   5/10/13 23:46
ש"י יודע בדיוק מיהו ומה הוא עשה. כאן הוא מופיע כ"אלפרדו ב'" אך תגובתו בענייני הסגירה אותו. שמו יפורסם במועד המתאים לכך.
ובחיוך מר: כמה היה לי נוח אם הייתי מסתתר מאחורי כינוי. אבל האופי המז.... שלי לא מאפשר לי לנהוג כך, וזה מאפשר לפחדנים להשליך בוץ....
זה מה יש.
כתוב תגובה ל- מייק אלדר
עודד רענן בסרט על דקר והסיבות
  חשדנית   6/10/13 02:16
לטביעתה:

youtube.com

אגב, עודד רענן מתגורר בקרית טבעון.

ועוד משהו, כנראה שאונייה רוסית גדולה היתה קשורה לפרשה
כתוב תגובה ל- חשדנית
חשיפה !! תנחשו מי גר בק.טבעון
  חשדנית   7/10/13 19:52
אלפרדו ב' גר בקרית טבעון. הנ"ל מגיב כאן כבר הרבה זמן ביחד עם חיימק'ה ועם החבר מקיבוץ יגור. הנה ההוכחה - שימו לב לכתובת ה-IP של אלפרדו ב' (85.250.187.57) ושל הכותב להלן:

מתוך התגובות למילשטיין מהפרק 'רבין ישן שעה ששחטו את פיקודיו'

תגובה 110

"שנה טובה לידידי מקיבוץ יגור

שם הכותב: מהשכן בק. טבעון

זמן: 09:59 05/09/2013

כתובת IP: 85.250.187.57 "


תשובת חבר קיבוץ יגור -

"שנה טובה לשכן מטבעון

שם הכותב: חבר קיבוץ יגור

זמן: 10:12 05/09/2013

כתובת IP: 93.172.58.121

טוב שכן טוב מאח רחוק.יחד נמגר את מילשטיין וכלבלביו השוטים. "

-------------------------

ואחרי שקראתם את זה תעשו אחד ועוד אחד כולל התגובה שלי למעלה (על הצוללת דקר) ותדעו מי מגיב כאן בשם אלפרדו ב' ועוד הרבה שמות נוספים... ואם זה לא נכון - אז שהמערכת תמחוק

כתוב תגובה ל- חשדנית
ותגובה להאשמה שלו, יש לך?
  גלילי   6/10/13 03:05
לא ממש מעניין אותי מיהו אלפרדו, אבל בהחלט מעניין אותי אם הוא צודק בההאשמה שלו ביחס לדבריך, כביכול, נגד מפקד הדקר. אם הוא צודק, אזי מדוע באמת לא חזרת בך והתנצלת, הרי כל אחד יכול לטעות אבל האיש הגדול יכול גם להתנצל כשזה קורה לו. ואולי הכלל לא יצאת גהאשמות כאלו או כבר התנצלת?
כתוב תגובה ל- גלילי
לא נורא מייק: "המעז זוכה"
  אורי מילשטיין   6/10/13 06:23
סיסמת המרינס האמריקאי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אם לא היה עצוב, היה מצחיק
  מייק אלדר   6/10/13 10:10
דומה שאנשים אינם קוראים את שאני כותב וכמובן שהמגיבים כאן בעניין "דקר" לא קראו את הספר. ובכן, אחזור שוב על הדברים, כמו לכתה אלף.
מחשבי אמנם פתח את הראיון עם בניו של רענן, אך הוא מסרב להשמיע את הקולות. עם זאת, במהלך השנים נפגשתי פה ושם עם הבנים, ואחד מהם היה אפילו בביתי, עם רעייתו, ומעולם לא נשמעה שום מהם טענה כלפיי - ההיפך. ומדוע? כי בשום מקום לא "השמצתי" את אביהם.
קראו כעת באיטיות, כדי שתפנימו: ספרי על הצוללת "דקר ועל שייטת הצוללות בכלל, כלל את כל העובדות והמחשבות שעמדו בפני קברניטי חיל הים באותם ימים. עמדו לרשותי כל תיקי חיל הים בנדון, אותם קיבלתי ממקורות טובים ובהם ועד משפחות נעדרי דקר.
כל המידע הזה הוביל (ובצדק לאותם ימים) לחיפוש בחוף המצרי. בין השאר, נבחנה אישיותו של רענן והועלתה הערכה כי קיימת אפשרות שהפליג לחוף המצרי, על דעתו, או בהוראה חסוייה, כדי לבחון מכשיר גילוי מכמ"ים סודי. (על הדקר היה גם רס"ן, המומחה למכשיר זה). הערכות המומחים, שנתמכו על ידי חבריו של רענן, מפקדי צוללות בעצמם, ועל ידי מעשים שהם עשו, ועשו מפקדים אחרים (גם מפקד ה"אילת" התקרב לחוף המצרי בלא אישור......), ומקום המצוף (בחוף המצרי), ו"עדויות" של מפקדים מצריים, ועוד, הובילו לחיפושים בחוף המצרי. לי, כקצין צעיר, שישב אז בשארם א שייך, לא היה יד ורגל בהערכות אלו או בחיפושים. לימים התברר כי ההערכות הללו היו שגויות. SO WHAT. על מה ובפני מי אני צריך להתנצל? גם מומחי חיל הים דאז אינם חייבים בשום התנצלות, שכן מסקנתם היתה סבירה. דברים כאלו קורים בכל חקירת העלמות - בוחנים את כל האפשרויות.
לסכום - אם לא היה עצוב, היה מצחיק. אבל התרגלתי כבר לאנשים "קטנים" שמברברים עצמם לדעת, כמו האדון "אלפרדו ב'" שלא למד קרוא וכתוב....
ובאשר להערת ה"חשדנית" על אנייה רוסית גדולה. אני ממליץ שתקראי את ספרי שכן גם בעניין זה דנתי שם.
ולתפארת מדינת ישראל
מייק אלדר
כתוב תגובה ל- מייק אלדר
מייק, הבעיה של אלפדו ב' שקודם
  אורי מילשטיין   6/10/13 10:42
כינה את עצמו "חבר יגור" של חיימקה, של "קבלות" ודומיהם אינה מייק אלדר ולא הצוללת דקר, אלא אורי מילשטיין וביקורתי על רבין בפרט ועל הפלמ"ח בכלל. כל מי שאינו משמיץ אותי ראוי בעיניהם להשמצה. וכך נקלעת לביקורתם הירודה הפרימיטיבית שאינה מתבססת על עובדות ואינה מתמודדת עם טיעונים אלא כשיטת גלבס: על חזרה שוב ושוב על חרפות.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אתה שקרן
  חייםק'ה   6/10/13 10:53
אין לי שום טענות נגד מייק אלדר, ההשתתפות שלו בדיון היא עניינית ורצינית. אני בסך הכל מצביע באופן שיטתי על השקרים שלך, על זיוף המקורות שלך (כולל יומני בן גוריון!), על הסילופים ועל ההתחמקויות הנפסדות והנלוזות שלך. הדברים שלי מבוססים על עובדות, על מסמכים ועל הטכסטים שלך. ולך אין שום תשובה אף פעם. הדבר היחיד שאתה יודע זה לבכות לאתרוג ולבקש ממנו שיבוא הנה לקלל ולגדף כמו בהמה.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
האם אינך מכיר מילה אחרת
  מחוץ ל"שקרן"?   6/10/13 13:31
נניח "רמאי" או "בלפן". זה משעמם לקרוא שוב ושוב אותה מילה!
כתוב תגובה ל- מחוץ ל"שקרן"?
המטרה העיקרית היא מילשטיין
  קולות ורעשים   6/10/13 12:44
וסתימת פיות ומניעת חקר האמת. אבל יש עוד מטרה והיא תעסוקה לקשיש שמצא לו עיסוק "מעניין" בעשר השנים האחרונות, הוא מטריד אנשים באינטרנט. זה עיסוק לא צדדי ולא תחביב, זה עיסוקו העיקרי.
כתוב תגובה ל- קולות ורעשים
סיסמת המארינס????
  גלילי   6/10/13 15:42
ממש נח בשבע שגיאות קודם כל זה ״המעז מנצח״ בתרגום המקובל בעברית ולא המעז זוכה שנית, זאת סיסמאת האס איי אס הבריטי ולא הנחתים לנחתים יש מוטו אחר שניתן לתרגמו כ״תמיד נאמן״ לא מבין את ההתעקשות שלך לחזור ולעשות מעצמך צחוק.
כתוב תגובה ל- גלילי
28
אז מה דוקטור מילשטיין?
  חייםק'ה   6/10/13 10:19
הצבתי בפניך אתגר קטן ולא עמדת בו.
במקום זה שילחת בי את האתרוג המטונף ואת אוסף התמהונים שלך.

אבל אני לא נרתע ולא מתייאש, אני חוזר ומציב בפניך את השאלה:

אתה טוען שכל מחקרית נועדו להפקת לקחים שאילו נעשתה בזמן היתה תורמת להשגי הצבא בלחימה ולבטחון ישראל.
בקשתי ממך להביא בפנינו לקח אחד שהפקת מהקרב על סן סימין, לקח אחד בלבד שאותו היית מבקש להנחיל לצבא ההגנה לישראל, רק לקח אחד קטנטן שיכול היה לעזור.

והנה קול דממה דקה ישמע מכוון המילשטייניה.

במקום זה מגיעה לכאן הבהמה המאתרגת, פושט היד והרגל העלוב, עם שצף קצף של קללות וגידופים.
האם אתה משלם לו לפי תגובה או לפי מילים?

אתה טוען שהלקחים הוסתרו ולכן נכשלנו במלחמת לבנון. אדרבה, הנה ההזדמנות שלך, הבא לנו לקח אחד מהקרב על סן סימון!
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
חיימקה ..מה אתה מצפה מרב'ט
  מתימר להיות מצביא   6/10/13 13:04
כמו רב'ט מילשטיין גם היטלר ימח שמו היה רב'ט מושתן שהתימר להיות מומחה במלחמה הוביל את מאמיניו לאן שהגיעו במלחמת העולם השניה ....
כתוב תגובה ל- מתימר להיות מצביא
נכון שאנו מצווים לשנוא את הרשע
  ב_שמואל   7/10/13 10:10
נכון שאנו מצווים לשנוא את הרשע, אך הדוגמא שלך מלמדת - דווקא - את ההפך ממה שרצית לקבוע.

היטלר מהווה דוגמה טובה כיצד רב"ט הצליח לבצע מהלכים טקטיים צבאיים ברמת גאונות שטובי הגנראלים יכולים להתקנא.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
29
רבין תפקד נכון בתנאים שנכפו אז
  פועה   6/10/13 10:25
בטרם אנמק את קביעתי אזכיר שהמח"ט המקביל אליו (שאלתיאל) פעל אף "רע" ממנו בעיקר בהיבט הצבאי המרכזי מכולם, הוא כלל לא דרש לשתף את החטיבה שלו במשימות התקפיות! הוא הסתפק במשימות הגנה משניות, וכל שענין אותו זה להכפיף תחת פיקודו את החטיבה התוקפת את הראל, כאשר יכולותיו הצבאיות של שאלתיאל היו דלות אף מאלה של רבין.
על רבין הוטלה בסוף פברואר, עם הבנת המטה הכללי שחייבים לעבור ליוזמות התקפיות, המשימה הקשה, לארגן כוח חטיבתי התקפי בהיקף של 500 איש ולהכניסה מיד למשימות התקפיות.
כך שחטיבת הראל אורגנה מאיסוף מהיר של כוחות פנויים וכאלה שמשימותיהם שונו לצורך זה. בהתאם לזה ניתן לקבוע שהראל נחשבה רק מבחינה ארגונית מסגרת חטיבתית. מבחינה הצבאית זאת לא היה כוח חטיבתי אבל זה הספיק למשימות המפוצלות שהוטלו עליה.
קל ללגלג ולכנות את רבין "תחנת ממסר", כי הרבה יותר קשה לבחון ברצינות את התנאים המורכבים והעדינים שבהם נאלץ לפקד, ולהבין את הקלות שבה אפשר היה "לשבור את הכלים" ולשתק את היכולות ולפגוע במהלכים המבצעיים כפי שאולי רצו אחדים ממפקדי הפלמ"ח.
רבין בגלל אופיו האחראי, הכניס את עצמו "לקן צרעות" של יריבויות אידיאולוגיות, אישיות, ומאבקי כוח על שליטה.
יתכן ואלון העריך/קיווה שרבין יכשל כאשר הוא הטיל עליו את המשימה בהסכמת המטה הכללי (ב.ג. וידין) אבל רבין השכיל לספוג "מלמעלה ומלמטה" ולא הרים ידיים "ובלע" גם כשלא מלאו את דרישותיו או פקודותיו.
לידין, שסלד מאישיותם השחצנית של מפקדי השדה של הפלמ"ח, נמנע ממגע אישי עמם, ואכן היה זקוק לרבין "כממסר פעיל" כדי להוריד באמצעותו פקודות שיתורגמו לביצוע. ואלו המגד"ים, בעיקר טבנקין ראו ותייגו את רבין כמשרתם של הגנרלים המפאינ"קים, שחושש לייצג בתקיפות את האינטרסים של לוחמי הפלמ"ח וכך הופך אותם "לכושים" של המטה הכללי.
רבין הצעיר עם האגו הקטן, הצליח לתמרן בסבך הזה, נכון יותר מיצחק שדה המבוגר אבל עם האגו הגדול.
מאחר ומילשטיין לא מסוגל וניהל בחייו שום מערכת אנושית של יותר משני אנשים (הוא ורעייתו התומכת), קיימת במוחו לקונה עמוקה בכל מה שקשור לנהול מערכות אנושיות גדולות בכלל ובודאי בתנאי לחץ מורכבים. איש כזה פסול מראש מלהתיחס מחקרית, לאופן תפקודו של רבין כמח"ט הראל.
כתוב תגובה ל- פועה
כדאי להציג את תפקודו כמודל
  בקורס מח"טים! חחח   6/10/13 10:48
כתוב תגובה ל- בקורס מח"טים! חחח
אין היום בצה"ל מודל חטיבה כזאת
  פועה   6/10/13 11:29
מי שמשווה את התנאים המציאות והמושגים של אז, למושגי ומציאות צה"ל היום, הוא שוטה או משטתה.
כתוב תגובה ל- פועה
רבין גיבור ישראל
  חייםק'ה   6/10/13 10:59
וקשה להם עם זה. גדול הרמטכלים שהיה לנו אי פעם, המנצח הגדול ביותר של עם ישראל לדורותיו. וכולם יודעים את זה, כולל מילשטיין והאתרוגנים המזוהמים שמרפדים אותו כאן.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
תלוי מה אתה קובע כמידה לגדלות
  פועה   6/10/13 11:52
אם זה רק על פי מימד ההישג, היקף השטח שנכבש ביחס לזמן למאמץ ולמחיר, רבין אכן עונה למימד הזה.
אבל אם זה מבחן הקושי בתנאי הפתיחה, דדו שהתמודד כרמטכ"ל עם מצב הרבה יותר מורכב קשה וסבוך, צבאית ומדינית, מרבין!
באופן עקרוני, הנטייה ליחס את ההישג רק למי שעמד בראש המערכת, זאת נטיה רגשנית ושטחית.
רבין בשונה מגנרלים אחרים, בעיקר "מהאבו ג'ילדות" שבהם, היה אדם עם מידת בטחון עצמי לא גבוהה, וזה גם לו להיות אחראי צנוע קפדן וזהיר מאד. אלה תכונות העדיפות לרמטכ"ל, על פני מספר "הקרקפות" שהספיק לתלות בחגורתו בדרך למינוי, שזה המבחן העיקרי להתאמה לתפקיד בעיני המלשטיינים לסוגיהם.
כתוב תגובה ל- פועה
דדו תרם למצב הפתיחה שנקלע לו
  גלילי   6/10/13 15:06
רבין ואלופי המטכ״ל של 67 הגיבו בחומרה רבה (המלעיזים נוסח תום שגב ומילשטיין יאמרו שבהיסטריה) לריכוז הכוחות המצרי בסיני ודחפו את הדרג המדיני באופן אפקטיבי לגיוס מילואים ולמתקפה יזומה מקדימה. כך, הם יצרו לעצמם מצב פתיחה מיטבי למלחמה. דדו לא עשה את כל זה כרמטכ״ל. קק ברגע האחרון ממש הוא דרש גיוס מלואים ומתקפה מקדימה, וגם אז הדרישה שלו לא הייתה אפקטיבית דיה. ברור שחלק ניכר מההאשמה נופל על אלי זעירא אבל כרמטכ״ל הוא היה חייב להתעלם בשלב מסוים מבערכת הסבירות של זעירא. הוא עצמו התבטא כך בזמן אמת אך לא נקט צעדים בהתאם.
במלחמה עצמה דדו בהחלט סיפק מנהיגות שהייתה נידרשת וניווט לא רע את האסטרטגיה של מהלכי הלחימה הסבוכים בדרום. הוא מנע מהלך צליחה מוקדם עלידי אוגדת שרון, וזה היה בדיעבד נכון וחכם לעשות שכן לא היו עדיין התנאים לצליחה. היו הרבה כשלים בצה״ל מבחינת תו״ל ותוכניות המלחמה והרמטכ״ל אחראי עליון לכך. מה שהתאים ב67 לא התאים ב73 עת האיומים על המטוסים והטנקים היו בסדר גודל אחר לחלוטין.
כתוב תגובה ל- גלילי
גיבור
  דמיקולו   6/10/13 12:01
כתוב תגובה ל- דמיקולו
היסטוריון דמיקולו
  אלפרדו ב'   6/10/13 12:55
התת- פילוסוף, אבי המהפכה הקופרניקאית השנייה, מקבל תואר נוסף היסטוריון דמיקולו. התואר יוענק באספה השנתית של ברית החלכאים-הנדכאים והדחויים.
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
היסטוריון דמיקולו
  אלפרדו ב'   6/10/13 13:15
התת- פילוסוף, אבי המהפכה הקופרניקאית השנייה, מקבל תואר נוסף היסטוריון דמיקולו. התואר יוענק באספה השנתית של ברית החלכאים-הנדכאים והדחויים.
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
רבין היה הרמטכ״ל המצליח ביותר
  גלילי   6/10/13 14:54
המינוח גיבור לא מתאים כאן שכן אני מעולם לא נתקלתי בעדויות לכך שרבין נידרש אי פעם לגבורה אישית, קל וחומר שהפגין כזו. כלוחם בפלמ״ח וכמפקד זוטר בו הוא לא נקלע מעולם ללחימה קשה אם כי השתתף בפעולות קרביות שהצליחו (הצלחות מייתרות לחימה קשה וצורך בגבורה). במלחמת השיחרור ולאחריה כבר היה מפקד בכיר ומושא הגבורה האישית לא היה רלוונטי. אנשים כמו קהלני ומוני ניצני היו גיבורים, רבין היה לא גיבור אלא מפקד מצליח, בעיקר כשאנחנו מדברים על מלחמת ששת הימים. הניצחון במלחמה זו היה מרשים לא רק בקנה מידה מזרח תיכוני אלא בקנה מידה עולמי. גם היום אמריקאים מבוגרים יוצאי צבא מזכירים לי אותו בהערצה.
למילשטיין חשוב מאוד לנסות לתאר מצב ששבו הניצחון היה למרות רבין ולא בזכותו אבל המפקד בעליון אחראי גם לתבוסות וגם להצלחות. אם צה״ל ניצח אזי כניראה שהרמטכ״ל בשנים שקדמו למלחמה (ולפני כן הוא היה שנים ראש אג״מ) עשה משהו טוב, גם אם רק גיבה יוזמות של אחרים ולא חיבל בהם. תוכנית מוקד של ליל האוויר הייתה הצלחה עצומה בדיעבד. למעשה, היא הייתה גם הימור גדול ולא כל רמטכ״ל היה מאשר אותו ולוקח את האחריות למקרה של כישלון שהיה הופך את ישראל לפגועה קשה מבחינת יכולתה להגן על שמייה.
גם היציאה של צה״ל למלחמה ביוזמתו ובהפתעה הייתה תוצאה של לחץ של הצבא כולל רבין על ההנהגה האזרחית ההססנית. אילו היו מחכים ומחכים זה יכול היה להוביל לתקיפה ביוזמת הערבים ואז התוצאות עלולות היו להיות חמורות בהרבה.
זו האמת הפשוטה מול כל פלפולי ההכפשה. אפשר להתווכח על ביצועיו של רבין כראש ממשלה בשתי הקדנציות ואני יכול להבין את כל מי שכועס על הסכמי אוסלו. גם אני לא הייתי בדיוק תומך נלהב שלהם. אך כל זה אינו משנה את העובדות ביחס לתפקודו של רבין כמפקד צבאי בכיר.
כתוב תגובה ל- גלילי
גיבור ישראל
  חייםק'ה   6/10/13 16:39
המילה גיבור כשלעצמה איננה מתאימה וזו גם לא היתה כוונתי. גיבור ישראל זה משהו אחר והכוונה אחרת. מי שסימל בצדק את הנצחון המופלא היה הרמטכ"ל יצחק רבין. בכך הוא הפך לגיבור של מדינת ישראל.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
אז מדוע המילשטיינים רצחו אותו?
  הנוקם רצח רבין   6/10/13 17:13
לא נישכח לעולם את פסוקי השטן של מילשטיין ודומהו מעל המרפסות נגד ראש ממשלת ישראל ..הם ורק הם היו אלה שנתנו לחלאת האדם יגאל עמיר את הסיבה לרצח האיש הגדול ההוא יצחק רבין הי'ד .
כתוב תגובה ל- הנוקם רצח רבין
אתה פרובוקטור, או סתם פסיכי?
  גלילי   6/10/13 21:54
כתוב תגובה ל- גלילי
מי הפעיל את אבישי רביב?
  ב_שמואל   7/10/13 10:50
מי הפעיל את אבישי רביב?
האם רבין ידע שאת ההסתה נגדו - ע"י אבישי רביב - נעשתה בהוראה ומימון של השב"כ וסיוע של הפרקליטות?

האם רבין הסית נגד מתנגדיו באמצעות מעשי פשע של "מחתרת איל"?

youtube.com

עד כמה היה רבין מעודכן ושותף בהסתה כנגד היהודים בשטחים?



כתוב תגובה ל- ב_שמואל
האומנם דרכו של האדם הגון
  ב_שמואל   7/10/13 10:33
האומנם דרכו של האדם הגון לקבוע את הנכון והצודק על פי עמדתו האישית?

כתבת: "אפשר להתווכח על ביצועיו של רבין כראש ממשלה בשתי הקדנציות ואני יכול להבין את כל מי שכועס על הסכמי אוסלו. גם אני לא הייתי בדיוק תומך נלהב שלהם".

כלומר, רק משום ש"גם אני לא הייתי בדיוק תומך נלהב שלהם" אתה "יכול להבין את כל מי שכועס על הסכמי אוסלו", כאילו אין לאנשים אחרים זכות לאינטרסים השונים משלך, שיצדיקו את כעסם על הסכם אוסלו.

גדולתו של אדם הגון הוא בכך, שהוא מסוגל להבין גם את בעלי האג'נדות השונות משלו ואפילו הפוכות משלו (כמובן שהוא לא חייב להיכנע להם למרות שהוא מבין אותם).
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
30
מילשטיין זקן תשוש ושקרן כרוני
  רחמנות על המוטציה   6/10/13 12:53
כתוב תגובה ל- רחמנות על המוטציה
31
מילשטיין=רב'ט מושתן שמתימר
  להיות קצין מבצעים   6/10/13 12:59
גם הצורר הנאצי ימח שמו היה רב'ט שהתימר להיות מצביא ..ותראו לאן הוא הביא את מאמיניו !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
כתוב תגובה ל- להיות קצין מבצעים
32
מילשטיין מתחזה בדרגת קצין
  שקרן   6/10/13 16:14
בתעודת השיחרור של השקרן מילשטיין ..מופיעה דרגת "רב-טוראי " ולא דרגת קצין-{משהוא } כפי שהוא מייחס לעצמו בוויקיפדיה !!!!!!!
כתוב תגובה ל- שקרן
עוד טענה שיקרית
  אתרוג   6/10/13 19:10
כמו לטעון שדובר צה"ל שמקבל דרגות יצוג כמדומני דרגות של אלוף משנה הוא מתחזה.

קראתי מה שכתוב בויקי, בפירוש לא מדובר בדרגות רגילות ואגב ויקי אינה החצר האחורית של מילשטיין, הוא אמנם מיוצג בויקי בכבוד, אבל זה בהחלט כבוד לאור פעילותו הענפה והפורה במשך השנים ועל עמידה אמיצה מול משטינים ומשמיצים כמו אותו גיבור מהתעשיה האוירית.

הלוואי עוד הרבה מילשטיינים.
כתוב תגובה ל- אתרוג
33
מילשטיין המתחזה לקצין אקדמאי
  שמעולם לא הוסמך   6/10/13 17:03
רב'ט חובשים מילשטיין המתחזה בוויקיפדיה לקצין אקדמאי מקצועי ...מעולם לא עבר קורס או השתלמות קצינים המקנה לו דרגת קצין אקדמאי מקצועי . מעולם לא ניתנה לרב'ט הזה סמכות לענוד דרגת קצונה .וצריך לבדוק להעמידו לדין על התחזות לקצין צה'ל. עברה שהיא פלילית ודינה מאסר !!!!!!!!!!!
כתוב תגובה ל- שמעולם לא הוסמך
34
מפא"י התנגדה לשלום
  אתרוג   6/10/13 17:47
והביאה למלחמת יום כיפור לא רק דחו את הצעות סאדאת, אלא התרשלו בהכנת הצבא למלחמה שהיתה בשער ובראו קונספציה שקרית, זלזלו בכל הסימנים. התוצאה מלחמה בה מתו אלפים ואלפים נפצעו בגוף ובנפש - ועד היום הפצע לא מגליד.

לא דרג מדיני או פוליטי, מפא"י חרחרה מלחמה ביודעין אבל לא התכוננה למלחמה אותה רקחה בעצם דחית ידו המושטת של סאדאת, הסופר ס. יזהר כעס על בגין שהחזיר את סיני כולה, רבין הקים התנחלויות ונכנע לגוש אמונים בסבסטיה - במקום להיות "איש השלום". כל המימסד של ה"שמאל" היה עסוק בהתנחלויות ובשחיתות, במקום להכין את העם למלחמה בעקבות דחית ידו של סאדאת הקימו את קו בר לב, שבזכותו התעשרו קבלנים וישראל הסתאבה והפכה למושחתת.

הימין של בגין חתם שלום, וללא ספק אם מפא"י הייתה נשארת בשלטון, לא היה שלום, שלום שעד היום מחזיק מעמד, חסך חיי חיילים וישראל התעשרה במאות מילארדי דולרים בעקבות ההסכם לו לעגו אנשי מפא"י על כסילותו של בגין והלוואי שהנוכלים היו לומדים ממנו עשיית שלום.

רבין לא רצה בשלום באמת, שמעתי אותו נואם על אי חזרה לגבולות 67 ואי חלוקת ירושלים בעיצומו של הסכם אוסלו, עם מותו הרצחו, ניכסו למורשתו איזה רדיפת שלום מדומיינת ותוכנית שלום שלא היתה ולא נבראה, בקרב סוגדיו מקובלת האמירה כי אם היה חי, היה כבר שלום עם הפלסטינים, שכמובן היו מוותרים על אל קודס, על מזרח ירושלים ועל המסגד כמו על הר הבית, וכמובן היו מוותרים על החזרת השטחים וחזרת הפליטים לקו67 אם רבין היה חי הפלסטינים גם היו מתגיירים ומצטרפים לתנועה הציונית ונהפכים לחברי קיבוץ יגור.

באים בטענות למילשטיין על שהוא כותב נגד תרבות השקר. אבל רבין ומפא"י היו שקרנים מבטן ומלידה, מה הפריע לרבין לחתום על שלום לאחר מלחמת יום כיפור? מדוע סאדאת העדיף לעשות שלום עם איש ימין כמו בגין, ולא עם איש "שמאל" מהסוג המפאניקי, הרי לרבין הייתה הזדמנות לתקן את קלקולי מלחמת יום כיפור הוא היה שגריר כשהקיזו פה דם, תמיד הרי שאנשים מתו הוא היה רחוק, הוא יכול היה להיות מדינאי לא להיות גולדה, להיות המדינאי הראשון שחותם על שלום. במקום שלום הוא הקים התנחלויות, בסבסטיה.

והשקר ממשיך מאז ועד היום, לפחות מילשטיין מנסה להטיח את האמת בפרצופים הזחוחים שהביאו להרג אלפי יהודים , הפרצופים הזחוחים של מפא"י.
כתוב תגובה ל- אתרוג
כרגיל קשקושים
  חייםק'ה   6/10/13 18:39
יצחק רבין לא היה שגריר בזמן מלחמת יום הכיפורים אלא היה בארץ.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
אתה אשר שחם או לא?
  אתרוג   6/10/13 18:51
או שזה גם קשקוש?

כתוב תגובה ל- אתרוג
אם עוד לא תפסת שזה קשקוש
  חייםק'ה   6/10/13 20:05
אז אתה הרבה יותר טיפש ממה שחשבתי. מכל מקום, דבריך על תפקידו של רבין במלחמת יום כיפור אף הם קשקוש
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
פחדן עלוב
  אתרוג   7/10/13 04:14
כתוב תגובה ל- אתרוג
35
עימות בין זעירא לבין זמיר
  חשדנית   6/10/13 17:59
התקיים היום באוניברסיטת תל אביב.
פרטים כאן:
rotter.net

זמיר טען בין היתר שזעירא קרא לו "סוכן כפול" כאשר התעקש לדווח לגולדה שהולכת לפרוץ מלחמה. עוד סיפר על מקורות מעולים שהודיעו על המלחמה אבל זה נעצר באמ"ן ולא עבר הלאה לרמטכ"ל. עוד טען זמיר כי צה"ל לא הפיק לקחים מיום כיפור ואת זה רואים גם במלחמת לבנון השנייה

"צבי זמיר חושף כאן לראשונה ידיעת זהב שנקלטה באמ"ן ובה דובר על ערבי המדווח משגרירות ערבית אחת לשגרירות ערבית אחרת על הסיבות להוצאת המומחים הרוסים ומשפחותיהם ממצרים ואומר במפורש כי "זאת מלחמה". הידיעה הזאת לא הופצה מאמ"ן בנוהל מיידי אלא לקח להם כ-10 שעות של הערכה איך לדווח על כך. לדברי זמיר כשיש בידך ידיעה התרעתית אסור לעכבה. אין כאן מצב של שיקול דעת בנוגע לאופן או עיתוי הדיווח.
- מערכת אמ"ן לא היתה בנויה לשחק במלחמה.
- צבי זמיר טוען כי במלחמת לבנון ה-2 היו אותן בעיות כפי שראינו במלחמת יום הכיפורים. הדברים לא תוקנו מעולם.
-הבעיה הכי חמורה היא שצה"ל לא יודע להפיק לקחים. צה"ל מעביר למילואים שלו השתלמויות של חובבים כי הם מגינים על מה שהיה. חובתו לאמן את כוחותיו על מה שצריך."

מתוך נציב/רוטר שתימלל את העימות.

מסתבר שזמיר טוען בדיוק מה שמילשטיין כותב - צה"ל מחפה על דיווחי שקר לא לומד לקחים אין מקצועיות, ומעביר השתלמויות חובבניות לחייליו
כתוב תגובה ל- חשדנית
האם גם לזמיר ישלחו להקת מעודדו
  אתרוג   6/10/13 18:37
ת. שתשמיץ ותפיץ נגדו דיבה. הוא באמת יוצא נגד תרבות השקר. זה מעניין.

ייתכן כי הגנרל מהתעשיה האוירית יצא נגדו.


הכל יכול להיות. נחיה ונראה. אגב זו הפעם הראשונה שזעירא מופיע בפומבי מאז ימי ועדת החקירה או שאני טועה?




כתוב תגובה ל- אתרוג
אין מפיקים לקחים.
  אורי מילשטיין   6/10/13 19:43
הטיעון העיקרי של צבי זמיר היום היה שבצה"ל לא הפיקו בעבר לקחים ואין מפיקים גם היום. זה הטיעון העיקרי שלי בחמישים השנים הארונות וגם בסדרת המפרקים על רבין והפלמ"ח. על כך מחרים אותי המסד וחלק לא קטן מן הציבור בישראל. סוף סוף מתחילים להבין שטיעון זה מבוסס. אני מניח שחיימקה ואלפרדו ב' ימהרו להגיב "שקרן"
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אתה אכן שקרן
  חייםק'ה   6/10/13 20:11
אין כל קשר בין הטענה שלך על לקחים לבין הפשקוילים העלובים שאתה מפרסם. ובנוסף, נתתי לך הזדמנות להביא בפנינו לקח אחד מהקרב על סן סימון שאותו היה רצוי ליישם בצה"ל ולא עלה בידך להביא שום רעיון. משמע אתה קשקשן שחוסה בצילו של פושט רגל עלוב ומפוקפק שמאתרג אותך באמצעות גידופים בהמיים שאותם הוא פולט לכל הכוונים.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
אתה מגלומן לא קטן
  גלילי   6/10/13 23:05
בזמן שאתה היית עסוק בלכתוב רכילות על מלחמת העצמאות תחת חסותם של גלילי ומאיר פעיל אנשים כמו חיסדאי ועמנואל וולד ז״ל כבר פירסמו באופן מפורט מאמרים וספרים כל בעיית אי הפקת לקחים וחוסר מקצועיות בצבא. לא חידשת דבר וחצי דבר מבחינה זו.
כתוב תגובה ל- גלילי
תודה
  קרנף   7/10/13 07:45
כתוב תגובה ל- קרנף
ראיון נוקב עם עמוס ידלין
  חשדנית   7/10/13 09:57
עמוס ידלין יזם את כנס אנשי המודיעין שהתקיים אתמול באוניברסיטת תל אביב. בכנס התחולל עימות בין זעירא לבין יוסי לנגוצקי שטען כי זעירא משקר. גם צבי זמיר ראש המוסד יצא נגד זעירא. טען שאנשים נהרגו בגלל חוות הדעת של המודיעין. כולל בנים של חבריו מהפלמ"ח ביניהם בנו של עמוס חורב. בראיון טלוויזיה לפני כמה שנים האשים זמיר בגלוי את זעירא בכך שהוליך שולל בכוונה וביודעין את הצבא ואת הממשלה (כנראה לא כולל דיין).
בבוקר כבר שמעתי ראיון של מיכה פרידמן עם עמוס ידלין בגלי צה"ל. ידלין היה חד משמעי נוקב וטען שזעירא אחראי לכשל של ההתראה לקראת מלחמה ובכך שהיה שחצן, דעתני, דבר שאסור שיהיה במודיעין.
דברים מעניינים נוספים שכדאי לשמוע אותם שוב אפשר להכנס לגל"צ באינטרנט.
לדוגמא - ידלין היה טייס סקייהוק, סרן צעיר, בזמן שהמלחמה פרצה. הטייסת שלו עשתה 1000 גיחות במלחמה לעומת 800 גיחות של כל 4 טייסות הפנטומים גם יחד. הוא טען שבני פלד לא ניהל את המלחמה נכון, תיזזו אותם ממקום למקום בלי תכנית מסודרת. מאוחר יותר ידלין מונה לתפקיד ראש אמ"ן ושם יכל כבר לקרוא את דו"ח ועדת אגרנט השלם, 1800 עמודים. הוא נדהם לראות שרק 5 עמודים וחצי הוקדשו לחיל האוויר. בני פלד טען שם כי היה סיכום שהוא יקבל התראה 48 שעות לפי המלחמה ובזמן הזה תהיה התקפה מקדימה של חיל האוויר על הטילים של המצרים שקודמו לתעלה ב-1970 בניגוד להסכם השלום. פלד לא קיבל את הזמן הזה ולא נתנו לו לתקוף תקיפה מקדימה. בנוסף, מסתבר שחיל האוויר ידע על הטילים SA2 SA4 שבידי המצרים וידע להתמודד אתם אבל היתה בעיה עם טילי SA6 שרק במהלך המלחמה הצליחו להתגבר עליהם. כל זה לקח זמן ולכן חיל האוויר לא יכל לעזור לחילות היבשה. הוא טען שמי שניצח במלחמה לא היה הפיקוד העליון ומפקדי הפיקודים - שנכשלו טוטאלית - אלא המפקדים הזוטרים בשטח, מפקדי הפלוגות, הגדודים והחפ"שים. הוא טען שאיסטרטגיית הביטחון של ישראל מבוססת על 3 רגלים - הרתעה התראה והכרעה. ישראל לא הצליחה להרתיע את המצרים ולכן הם יכלו לקדם טילים בלי כל חשש, ההתראה לא הייתה בגלל זעירא (הוא האשים את זעירא בגלוי) וההכרעה הייתה בזכות הכוחות מלמטה. לא המפקדים הבכירים. בקיצור היה ראיון נוקב מאשים גלוי וכל הכבוד לידלין על ההעזה. הגיע הזמן, 40 שנה אחרי המלחמה, שיתחילו לפתוח את כל התיקים ולהעמיד את זעירא לדין !
כתוב תגובה ל- חשדנית
מחקר של אדם רז, אונ' תל-אביב
  חשדנית   7/10/13 19:14
'הידיים ידי זעירא - הקול קול דיין', מתוך המחקר של אדם רז, תואר שלישי במדע המדינה, אונ' ת"א

מקור
in.bgu.ac.il

סיכום ומסקנות:

בתחילת המאמר הצגתי את סוגיית האמצעים המיוחדים ואת ביטוייה בספרות ובדבריהם של האישים שהיו מעורבים בה. טענתי, על בסיס עדויות שונות, שדדו ציפה במשך השבוע שקדם למלחמה לקבל התרעה קונקרטית מ'פוליסת הביטוח הלאומית של ישראל' כדי שצה"ל יהיה ערוך עם גייסות המילואים שלו כשתפרוץ המלחמה. להערכתי, המאבק שניהל דדו עם דיין על גיוס המילואים והחשיבות שייחס למידע של האמצעים המיוחדים מלמדים שהוא לא סמך על כך שהכוח הסדיר יוכל לבלום לבדו את המתקפה בתחילת המלחמה.
ראינו שלא רק דדו חשב כי האמצעים הם 'פוליסת הביטוח' אלא גם זעירא ראה בהם מעין ביטוח משני. הצגנו את השאלות מדוע לא הופעלו האמצעים; ומדוע שיקר זעירא במשך שבוע ימים למקבלי ההחלטות. בצדק ציין בר–יוסף שעדיין אין לשאלות אלה תשובה. להערכתי, הדרך הנכונה להתקדם בדיון החותר להסביר מדוע לא הופעלו האמצעים היתה העברת הדיון מהתחום הצבאי-מודיעיני לתחום הפוליטי. לשם כך סקרתי בקצרה את הספרות הדוחה את המונח 'קונספציה' להסבר המחדל המודיעיני במניעת המלחמה, ציינתי שהיתרון המרכזי שלה הוא בהעבירה את הדיון לתחום הפוליטי, אולם חולשתה המרכזית היא בהתעלמות ממכלול גדול של העובדות הידועות ודחיקה של המחלוקות הפוליטיות.
ציינתי כי להבנת אי–הרלוונטיות של ה'קונספציה' להסברת האירועים סמוך לפרוץ המלחמה עלינו לתאר בפרוטרוט את 48 השעות שהיו דרושות, לדעת דדו ואחרים, כדי שצה"ל יימצא במצב היכון לקראת שעת ה'שין'. ראינו שהמידע לא הגיע מהאמצעים המיוחדים — זמיר סיפק את המידע שהיה דרוש לדדו כדי לגייס את המילואים, והוא אישר שתכנית הלחימה שיבצעו המצרים היא 'צריחים גבוהים'. עם זאת, גם לאחר שהיה המידע בידי דדו המשיך דיין בהתנגדותו לגיוס המילואים עד שלבסוף החליטה גולדה, בניגוד לדעתו, לגייס גיוס מלא.

העלינו את ההשערה כי למרות מה שכתוב לרוב בספרות ובהסתמך על ההיסטוריה הפוליטית של דיין, הוא ידע שהאמצעים אינם מופעלים, אך הסתיר זאת משום שהיה מעוניין כי בפתיחת המלחמה יתקפו מצרים וסוריה וישראל תידרש לבלום ולייצב קו הגנה חדש, כמציאות מדינית וצבאית חדשה שתשרת את הסטטוס קוו באזור; זו היתה מדיניותו גם בזמן המלחמה. למעשה, לשם הגשמת מדיניות דיין לא היה צורך במידע מדויק על שעת פתיחת הקרבות כי הוא תמך במגננה, והכוחות הסדירים היו מסוגלים לה, גם אם במחיר יקר.

לבסוף, הסברתי שזו היתה עמדתו של דיין במשך שנים, שכן הוא התנגד לשימוש בשטחי 1967 כקלפי מיקוח לקראת הסדרי שלום עתידיים. אל מול מדיניות דיין עמדה מדיניותם של גולדה ודדו; הם התנגדו לאסטרטגיית הקיפאון של דיין וחתרו לכך שהמלחמה תוביל להישגים אסטרטגיים שישמשו מנוף להסדרי שלום עתידיים, ולכן התנגדו לנסיגת ישראל לקו המצרים וחתרו לכך שצבא מצרים יובס במלחמה.
כתוב תגובה ל- חשדנית
מחקר חשוב
  אנאליסט   7/10/13 21:20
הקטע שהבאת חשוב ונותן רציונאל לעמדות המנוגדות ולמחנות המתנגשים. אני טוען כבר שנים את שכתב מר רז, אך טוב לדעת שיש חוקר כזה שמיטיב לתאר ולהסביר את ההתנהלות התמוהה - הלכאורה רשלנית והבלתי מקצועית של דיין וזעירא.
כתוב תגובה ל- אנאליסט
36
לא על רבין הרמטכ"ל
  אתרוג   6/10/13 18:30
רוב הפרקים בעצם כולם עוסקים במלחמת העצמאות לא במלחמת ששת הימים בה היה רמטכ"ל שהלך לאיבוד במשך כמה ימים, דבר שאין לו אח ורע בשום צבא וזה לא ציזבט, אולי אני טועה, אבל אם נכונה הטענה שרבין הוא הרמטכ"ל הכי גדול, הרי שלמען המאמת זו טענה צינית למדי על תפקיד הרמטכ"לות עצמו, כי רמטכ"ל גדול על מנת שיצליח לא צריך להיות נוכח בשעת צרה או מלחמה, ההפך, עליו לאשפז עצמו באיזה מוסד.


רוב הכתיבה כאמור הוא על רבין במלחמת העצמאות, הברחן, והשפל זה שחסל פלסטינים גירשם והיה אכזר כלפי החלשים ביותר, ואין שום דבר המוכיח שטענה מרכזית של מילשטיין על תפקוד רבין במלחמת העצמאות היא שקר - או שהוא השתתף בפועל בלחימה או השתתף בניהול קרבות למשל שלא באמצעות שינה בפנסיון, עובדה שום שקר לא הוכח, אולי זה יקרה מי יודע, לכן רוב המלחמה במילשטיין מתרכזת בהשמצות אישיות וטרוליות לשמה.

ייתכן שרמטכ"ל טוב הוא רמטכ"ל שלא נלחם, שישן בזמן ישיבות ושמתרחק משדה הקרב, וכמובן שנכשל בקרבות. אולי מצאנו את השיטה לבחירת מנהיגים, הם צריכים להיות כושלים, פחדנים, וברחנים, ואז מובטחת להם הצלחה גדולה - זו תיאוריה מאד מעניינת של להקת המעודדות הפאשיסטית.

הגם שהתבלטה לה תופעה די מדאיגה, ה"שמאל" או להקת המעודדות בשם ה"שמאל" מעודדים רוצחי אזרחים וסוגדים להם בלי כחל ושרק, והימין קרי מילשטיין מבקרים רצח נזירות - ממש עולם הפוך, אולי זה מקרי, או אולי זו עוד הוכחה שאלה שטוענים שהם שמאל כמו שחם מהתעשיה האוירית הם זוהמה פאשיסטית ימנית, הם מהללים את צבא הכיבוש ורוטטים מעונג מעצם הרצח עצמו של אזרחים. ואולי זו מהות השמאל בעצם ע"פ להקת המעודדות.
כתוב תגובה ל- אתרוג
לוי אשכול
  אתרוג   6/10/13 20:27
אחד מהדמויות שאני אוהב ומוקיר, כן ממפא"י. אם יש איש שהכין את צה"ל, דאג שיהיו אמצעים, זה לוי אשכול, אבל הוא גימגם, או נכון יותר הייתה תקלה בשידור של אותו נאום מפורסם ונכנסו לפאניקה והביאו את דיין, שקצר את התהילה. מלחמת ששת הימים והאלבומי הניצחון היו זרים לאשכול, הוא נדחק הצידה, הגנרלים זכו לתהילה, יעברו רק כמה שנים ואותם גנרלים במיוחד דיין יביאו לאסון יום כיפור, יחלפו עוד כמה שנים ורבין יביא שלום עם אלפי חללים, בנתיים, נו גנרל חלול של תרבות שקר. יחלפו עוד כמה שנים וברק יבוא..עוד גנרל מהזן המפואר יוצא חלצי התנועה הקיבוצית.


היו עוד הרבה גורמים להצלחה של מלחמת ששת הימים, אבל אם צריך להוקיר מישהו, זה את אשכול, יהודי חכם, להבדיל מרבין. לאשכול באמת היה ראש יהודי חכם, ולא מוח אנליטי, הוא היה איש חכם כזה עם קורטוב של לוק גלותי, אבל הוא לא היה יוצא פלמ"ח מפלסטיק שגדל על ציזבטים רקובים.

אם לעסוק בדימויים אשכול היה משהו עם עומק, עם מסורת, כזה יהודי שורשי חכם וממזרי, באמת מענטש, לא איזו אגדה חלולה ואנליטית.

אגב על אפו וחמתו של בנגוריון אשכול העלה את עצמות ז'בוטינסקי עם עלותו לשלטון - דבר שבנגוריון התנגד לו בתוקף, אומרים שזה היה בכדי לעצבן את הזקן, אבל הייתה בו גם מידה של סובלנות כלפי יריביו. הוא היה בנאדם ואת התשתית להצלחה של המלחמה ההיא, הוא איפשר, ואז גימגם וזהו הלך עליו, ככה זה בתרבות השקר שלנו.
כתוב תגובה ל- אתרוג
אתרוג צודק .פעם ראשונה היחידה
  שז'בו הגיע ארצה   7/10/13 17:08
הפעם הראשונה והיחידה שז'בוטינסקי הגיע ארצה היא כאשר ממשלת מפא'י החליטה להביא את עצמותיו לקבורה בארץ ...כל מורשתו של ז'בוטינסקי וההדר הביתר'י השקרי בנויה עד היום על תורתו של מי שלא חי בארץ אפילו יום אחד ,לא הכיר את בעיות המזרח התיכון . וחשב שיש לו עניין עם אשכנזים ארופאים כמוהו , ולא עם צ'חצ'חים שרק בזכותם עלה הליכוד של בגין האשכנזי הגלותי לשלטון
כתוב תגובה ל- שז'בו הגיע ארצה
הזבלן הזה בכלל התפגר לו בפריז
  חייםק'ה   7/10/13 18:35
אולי הוא היה המודל של כבוד השגריר הז'בוטינסקאי בן אלישר שנפח את נשמתו באיזה בורדל ליד שדרות האליזה...
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
מהות השמאל היא
  צביעות   6/10/13 22:21
כתוב תגובה ל- צביעות
צביעות וסתימות גם יחד
  סינדרלה   7/10/13 00:44
כתוב תגובה ל- סינדרלה
אוטופיזם מזויף. כאמצעי לשדוד
  אורי מילשטיין   7/10/13 01:57
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
37
יתגדל ויתקדש
  לזכר הרב   7/10/13 14:14
יִתְגַּדַּל וְיִתְקַדַּשׁ שְׁמֵהּ רַבָּא.
בְּעָלְמָא דִּי בְרָא כִרְעוּתֵהּ וְיַמְלִיךְ מַלְכוּתֵהּ
בְּחַיֵּיכוֹן וּבְיוֹמֵיכוֹן וּבְחַיֵּי דְכָל בֵּית יִשְׂרָאֵל
בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב,
וְאִמְרוּ אָמֵן:

יְהֵא שְׁמֵהּ רַבָּא מְבָרַךְ לְעָלַם וּלְעָלְמֵי עָלְמַיָּא:
יִתְבָּרַךְ וְיִשְׁתַּבַּח וְיִתְפָּאַר וְיִתְרוֹמַם וְיִתְנַשֵּׂא
וְיִתְהַדָּר וְיִתְעַלֶּה וְיִתְהַלָּל שְׁמֵהּ דְּקֻדְשָׁא.
בְּרִיךְ הוּא.
לְעֵלָּא מִן כָּל בִּרְכָתָא וְשִׁירָתָא
תֻּשְׁבְּחָתָא וְנֶחֱמָתָא
דַּאֲמִירָן בְּעָלְמָא.
וְאִמְרוּ אָמֵן:
יְהֵא שְׁלָמָא רַבָּא מִן שְׁמַיָּא
וְחַיִּים עָלֵינוּ וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל. וְאִמְרוּ אָמֵן:
עוֹשֶׂה שָׁלוֹם בִּמְרוֹמָיו הוּא יַעֲשֶׂה שָׁלוֹם עָלֵינוּ
וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל.
וְאִמְרוּ אָמֵן:

לזכר הרב הגאון עובדיה יוסף זצ"ל
כתוב תגובה ל- לזכר הרב
השיב נשמתו ביום הקשה במלחמה
  פועה   7/10/13 16:28
כנראה שעוצמת זכר כאב מחיר המלחמה ההיא ביום הזה, גבר אפילו על עצמת תפילתם של ריבו מאמיניו ולא עמדה לו להצלת
נשמתו...
כתוב תגובה ל- פועה
חולי נפש פרימיטיביים
  חייםק'ה   7/10/13 20:59
הראשון לציון הרב יצחק יוסף אמר כי מות אביו דומה לשריפת בית המקדש ואין חליפתו...
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
38
את האמת הנחשפת קשה לטשטש
  פועה   7/10/13 16:13
ואפילו מילשטיין שהתמחותו היא טשטוש לא מצליח, ונאלץ להודות באחור, מסיבות מובנות, במה שכבר טענתי עוד בתחילת סיפור ההמשכים הזה. זאת מבלי שידעתי כלל את פרטי הארועים, שאותם למדתי לראשונה מספוריו אלה, ורק על כך אני מודה לו.
פרקים 3,4,5 אינם מחדשים אבל בהחלט מהוים את "כתב הגנה" שלו ראויים לוחמי השורה ומפקדי חטיבת הראל "במשפט השדה" שעשה להם מילשטיין מהמעמד "הרם" של התובע והשופט בו הציב את עצמו. (ואם הייתה לו האפשרות הוא בשמחה היה ממלא גם את תפקיד התליין...)
באשר לטענת "אי העייפות" של מילשטיין, "כמומחה לשינה" הקורא מצפה מהמומחה שיוכיח את טענתו שזה היה רק תרוץ! אני שואלת, האם למומחה ישנה ולו דוגמת השוואה אחת לחטיבה לוחמת מקבילה במלחמת השחרור שלחמה באורך הזמן, באינטנסיביות ובקשיים, שבהם לחמה חטיבת הראל? אם יש כזאת שיועיל בטובו לפרטה בפנינו. או! כמומחה מוצהר להסטוריה צבאית הייתי מצפה ממנו שיביא דוגמה כזאת אפילו ממלחמות של צבאות אחרים (אולי מהקרב על איבו ג'ימה?...)
עד שתוצג לנו השוואה כזאת אני דוחה בשאט נפש את המסקנה החובבנית של הסופר שרגיל לנום את לילותיו בחיק רעייתו הנאמנה.
באשר למיתוס הגדול והנורא שבנו הלוחמים סביב הלחימה על סאן סימון. מאחר ועכשיו גם הסופר הודה שהיתה "מלחמת עולם" פוליטית ופיקודית בין הפיקוד של הפלמ"ח ובין המטה הכללי, אני שואלת את "החוקר" מה מנע מהמטה הכללי לקחת חטיבה אחרת,
נניח אלכסנדרוני, ולהשליך אותה אל "גיא ההריגה" במקום את הראל??? הרי "לא אלמן ישראל"!
מאחר והתשובה ידועה, רק בגללה, אני הקטנה קובעת, שזכותם של הנותרים בחיים לייצר לעצמם מיתוס למענם ולמען חבריהם שאבדו שם את חייהם הצעירים, עם כל השגיאות והטעויות.
באשר "לקליקה" שהם הקימו לעצמם, הרי שהיא בגדר תגובה סבירה ומתבקשת, מהאופן שבו נוצלו והוקרבו, גם משיקולים פוליטים, ע"י המטה הכללי, ובעיקר לאחר שפרקו להם בלי לשאול לדעתם, את "יצירתם" האהובה וגם כאן הם הבליגו!
ואוסיף עוד, שמיתוס גבורה שעליו מחנכים לוחמים צעירים חשוב בעיקר ברוחו, ומבחינה זאת "מיתוס" סאן סימון אינו שונה ממיתוס מצדה!
אבל כארוע חוייתי מכונן אישי הוא השפיע ללא ספק, על דדו ורפול, בעיקר בהיבט חרדת הנסיגה והכורח לא להמתין ולמהר לתקוף! אלה הלקחים הצרובים, ששני אלה הפיקו מקרב סאן - סימון, זה מה שהנחה את רפול בלחימה מול הסורים ב-73 וזה מה שהנחה את דדו ביום השני כשהורה על מתקפת הנגד מול הצבא המצרי שאך זה צלח את התעלה.
מול הסורים הפורצים בגולן התקפת הנגד המהירה הצליחה, מול המצרים בסיני היא כשלה. בגלל השטח המצומצם ברמת הגולן התקפת הנגד המהירה הייתה הכרחית, לא כך בסיני, רק בגלל השטח הנרחב שעמד לרשות צה"ל.
כתוב תגובה ל- פועה
מגוחך להביא את "מיתוס מצדה"
  ב_שמואל   8/10/13 05:28
מגוחך להביא את "מיתוס מצדה" כדוגמה לכשרות מיתוס סן סימון.

למה הדבר דומה? למי שאוכל חזיר וקובע שהדבר כשר כיוון שגם אתמול הוא אכל חזיר.

מיתוס מצדה הומצא בפלמ"ח (כנראה ע"י מאיר פעיל). במסורת היהודית, האירוע הזה הוא אינו חיובי.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
ומי המציא את מיתוס מצדה?
  פועה   8/10/13 09:30
הציונות בראשיתה, מיכה יוסף ברדיצ'בסקי.
ביהדות הדתית המסורתית ששלטה בכיפה מאות רבות מצדה לא הייתה ארוע ראוי לאיזכור.
גם כאן וגם שם התהליך דומה, וההשתרשות של המיתוס תלויה ברקע הסוציולוגי ובעיתוי.
כתוב תגובה ל- פועה
החלטה דומה קבלו גם הנצורים
  חייםק'ה   8/10/13 10:20
באחד המוצבים ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים. להתאבד ולא ליפול ביד הסורים.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
באיזה מוצב?
  גלילי   9/10/13 05:22
אינני מכיר סיפור על חיילים שהתאבדו שם, אפילו בתל סאקי שם היה המצב נואש במיוחד לא עשו זאת ובסופו של דבר גם לא הלכו בשבי, חוץ מאחד שלמעשה הקריב עצמו למען האחרים כשהסגיר עצמו לסורים וסיפר שכל השאר הרוגים. ייתכן ואתה מתייחס לעדויות על מחשבות או החלטות להתאבד שבסופו של דבר לא התממשו, וטוב שכך. למען האמת גם אינני כל כך מבין את כל הרעיון. אם אתה כבר החלטת למות, מדוע שלא פשוט תלחם עד שתההרג? מילא חיילים פצועים שאין להם נשק ויכולת להלחם, אבל מגני מצדה היו מצויידים מספיק על מנת להרוג לא מעט רומאים לפני שהיו נהרגים בעצמם.
כתוב תגובה ל- גלילי
אנחנו מדברים על אותו הסיפור
  חייםק'ה   9/10/13 10:27
הם החליטו להתאבד אבל לא הגיעו לכלל מעשה כי הסורים לא מצאו אותם ויצאו מהמוצב.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
39
כבר עברו יומיים ומילשטיין שותק
  חייםק'ה   7/10/13 20:33
לפני 50 שעות העמדתי בפני אורי (קוםרניקוס) מילשטיין אתגר קטן. והוא עדיין שותק. בקשתי ממנו להדגים את הטענה שלו כי כל מטרתו היא לחקור את העבר ולהפיק לקחים למען בטחון ישראל. אני טוען שמטרתו היא ללכלך, להכפיש ולזהם את דמותו של יצחק רבין, אבל הוא טוען שהוא בסך הכל רוצה להפיק לקחים. ובכן, העמדתי בפניו אתגר קטן - תן לנו לקח אחד שהפקת מחקר הקרב על סן סימון. לקח אחד שיכול לשמש את צבא ההגנה לישראל. תן לנו לקח אחד שיכול היה לשפר את בטחון ישראל, אבל מילשטיין שותק. אין לו מה להגיד. המהפכה הקופרניקאית תצטרך לחכות.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
40
ברית הדחויים והנכשלים
  אלפרדו ב'   8/10/13 13:42
אין שם מתאים יותר לחבורת המעופפים שהתקבצה סביב מילשטיין: בן צדף,מנדס,ברונשטיין, מיכאל שרון,ויקטור סובורוב, שולמית ליבנת, כולם אנשים שהועפו אל שולי החברה הישראלית והם ממומרים- זועפים ומתוסכלים . והמנחים-פאצ'י וטפר ז"ל,אנשים שהאמינו שהם "גיבורי ישראל" ונזר הבריאה ,אך סבלו מבעיות של יחסי אנוש בסיסיים וגם מקשיי ביטוי.בקיצור הכלבים נובחים והשיירה עוברת...
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
41
קשה למצוא את קשר הפקולטה לרבין
  פועה   8/10/13 16:11
האמצעים שלנו הקוראים המגיבים אינם מאפשרים לנו לרדת לשורש טענותיך נגד מוסדות אקדמיים ואישים המכהנים בהם.
עיקרן של הטענות נובעות מתחושתך על קיפוח אקדמי דחייה ופסילה של עבודות ו/או מאמרים מפרי עטך.
יתכן ויש דברים בגו אבל אני במקומך, עקרונית הייתי תובעת את המוסד ואת האישים על העוול והנזק שגרמו לך.
כפי שכבר אמר השופט ברק, "הכול שפיט" ולכן גם עניינך זה.
בבית המשפט היו הנתבעים חייבים להציג את מדדי השיפוט המדעיים ולהוכיח שעמדו בהם, ואתה היית חייב מצדך להוכיח שגם אתה ענית לאותם המדדים.
במקרה הגרוע בית הדין היה ממנה מומחה מתאים מטעמו שהיה בוחן את טענות הצדדים, לומד את החומר ומגיש חוו"ד מקצועית.
העובדה שלא נקטת בדרך זו אומרת דרשני לגבי אמיתות טענותיך
האופן שבו בחרת לפעול והדרך בה אתה נוקט בצרוף המידע שרכשתי מקריאת תוכן עבודותיך "המדעיות", מאפשר לי לקבוע כאן ועכשיו שאין אלה עבודות שמגיעות לרמה מדעית, ואלו היה מוסד מדעי מוכר מעניק להן ערך מדעי זאת הייתה הזנייה של מדע חקר ההיסטוריה עד כמה שאפשר להחשיבו כמדע.
כתוב תגובה ל- פועה
42
אומרים שראו את מילשטיין בלוויה
  של עובדיה יוסף   8/10/13 18:04
כתוב תגובה ל- של עובדיה יוסף
43
המקופח עלי אדמות
  אלפרדו ב'   8/10/13 18:23
בהערה 18 נחשפת בעיתו של מילשטיין.אחיו ז"ל ואחותו עשו קריירה אקדמית מרשימה באוני' העברית ,והוא נעבך קופח ונעשק.[בעיני עצמו] . הקנאה מביאה לשנאה,במקרה שלנו שנאה תהומית אפילו. כל זה דורש טיפןל, כי אל הכושל נמשכים יצורים דומים.
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
44
רבין: אני אחליט, אני אנווט,אני
  חשדנית   9/10/13 13:03
מחקר חדש של חוקרים באוניברסיטת טקסס מצא כי ככל שהאדם משתמש יותר במילה "אני" כך הוא פחות בטוח בעצמו
אסף גולן | 9/10/2013 8:58
מוסכמה חברתית מקובלת טוענת כי אדם המשתמש הרבה בביטוי "אני" הוא אדם בעל ביטחון עצמי וגישה נרקיסיסטית כלפי העולם. אולם מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים באוניברסיטת טקסס מראה כי ככל שהדימוי העצמי של האדם הוא גבוה יותר כך הצורך שלו להשתמש בחיי היום, יום במילה "אני" פוחת באופן משמעותי. החוקרים מצאו שמנהיגים ואנשי בעלי ערך עצמי גבוה נטו פחות ופחות להשתמש במילה זו.
...אדם שאומר "אני" עוסק כל הזמן בלבחון את עצמו בגלל חוסר הביטחון שלו. הוא לא פתוח לעולם ונמצא בחרדה. דווקא אדם שאומר פחות "אני" הוא הפעיל יותר כי הוא פתוח לאחר ולא עסוק בבדיקה עצמית כל הזמן" ציין אחד החוקרים.

"אדם בכיר מביט יותר על מה שאחרים צריכים לעשות ולכן הוא משתמש יותר במילים אנחנו או אתם, הוא לא עסוק בעצמו ולכן לא ישתמש במילה זו. לעומת זאת אדם נחות עסוק יותר בלזהות את עצמו בתוך הקבוצה והוא גם בוחן יותר מה נדרש ממנו בכל מצב ולכן הוא יותר משתמש במילה "אני"" ציינו החוקרים במסקנות המחקר שלהם.:
מקור:
nrg.co.il

אז מה זה אומר על רבין:
כולנו זוכרים את נאום ה-אני אחליט אני אנווט אני אקבע, אני אני אני, עם הקמת ממשלתו החדשה ב-1992... מסתבר שגם המחקר הזה (בנוסף למחקר של מילשטיין) מעיד על כך שרבין היה חסר ביטחון עצמי, בעל ערך עצמי נמוך עם דימוי עצמי נמוך... וזה מה שאיפשר לפרס להשתמש בו כמו בבובה על חוט. מי שניווט והחליט היה למעשה פרס. רבין נגרר אחריו מתוך חולשה וחוסר ביטחון
כתוב תגובה ל- חשדנית
פסיכולוגית בגרוש
  אלפרדו ב'   9/10/13 13:53
קשקשנית באגורה.לפי זה מילשטיין עמוס ברגשי נחיתות והבטחון שלו הוא מסווה. ואכן כל מילה שלו היא אני,וכל מילה שלישית, ראה ספרי, ראה מחקרי,אני כתבתי, אני עשיתי מהפכה..פחחחח...
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
יפה,אתה רואה במילשטיין מנהיג
  חשדנית   9/10/13 17:42
זה כבר צעד אחד קדימה !
כתוב תגובה ל- חשדנית
מנהיג חבורת הזבל
  אלפרדו ב'   9/10/13 21:30
יש לך בעיה בהבנת הנקרא.איפה כתבתי שהוא מנהיג? הוא בקושי רכילאי סוג ז'.ואולי מנהיג להקת המעודדות המילשטייניות-חשדנית,, סינדרלה, ראומה , שיש לי חשד כבד שהן שפרה ובנותיה... ,
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
מנהיג סוג
  י"ח   10/10/13 06:47
כתוב תגובה ל- י"ח
שכחת את הכסיל הקטן
  חייםק'ה   10/10/13 09:43
שקורא לעצמו גיא שוחט
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
זה לא יעזור
  אתרוג   9/10/13 17:40
היחס השמור לרבין אצל אנשים מסוימים הוא כאילו הוא המרן של להקת מעודדות מהסוג המסוים. הנה מת לו הרב עובדיה, אני רחוק מלזלזל ברבנים למרות שאישית לא אהבתי את הרב המרן ירום הודו, אבל כחילוני זה די ברור ששפתו ודרכו לא תדבר אלי. אבל אני לא אזלזל במאמיניו, לא אכנה אותם פרימיטיבים למרות שהפיכתו לאל ולקדוש היא עבודת אלילים בדיוק כפי שעשו לרבין, אני לא רואה הבדלים מהותיים בין הפיכת רבין לאל, לבין הפיכת הרב עובדיה לסוג של משיח, משהו כמו הרבי מליבוביץ הרי כשרבין נרצח אמר סוחר הנשק שבס שהלכה לו המדינה, והנה כשמת הרב עובדיה בנו טען שזה כמו שריפת בית המקדש, ממש הבדלים דקים.

הנסיון לחדור ראציונלית לרובד התבוני של להקת המעודדות מכאן או מכאן נידון לכשלון מראש.
כתוב תגובה ל- אתרוג
כל הכבוד לך!
  חייםק'ה   10/10/13 17:42
הרב דוד כדורי, בנו של הרב יצחק כדורי ז"ל, הגיע לניחום אבלים בבית משפחת יוסף, בעקבות מותו של גדול הדור הספרדי, הרב עובדיה יוסף זצ"ל. באתר החרדי "כיכר השבת" פורסם כי הרב דוד סיפר לאבלים סיפור מפתיע: הרב תיאר חלום בו נגלה אליו אביו, הרב כדורי המקובל והידוע, ומספר לו כי הרב עובדיה התקבל בשמיים בחגיגה גדולה ובכבוד גדול. הוא טען כי אביו סיפר שכל אבות האומה החשובים באו לקבל את פניו, החל מאברהם אבינו ועד לדוד המלך, כל גדולי הדורות הגיעו לחלוק לו כבוד, אולם הרב כדורי עצמו נעדר מהפגישה.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
45
תענוג
  ashco   19/04/14 11:23
צריך להקים ספריה / מאגר מידע על שמו
כתוב תגובה ל- ashco
46
ברית הנכשלים
  היסטוריון ישן   6/10/23 00:03
מילשטיין היה ונשאר פנטזיונר שניסה להמציא היסטוריה חדשה גם במחיר הגדרתו כ"היסטוריון חדש" תוך השמצות רוויות אי דיוקים של "ההסטוריונים הישנים" או ההסטוריונים מטעם. לורך הודאל למשרד החוץ לאחר שהתנגד לשקרים והחנפנות שישראל בר כתב כדי להלל את פיקודו של דורי במלחמת העצמאות. זה נעשה לדרישתו של דורי לערוך את החומרים שנכתבו בענף הסטוריה. נזכיר שהמלחמה נוהלה עי ידין כי דורי שכב בבית עם אולקוס. העוות זעק לשמים. זו דוגמא אחת מיני רבים הנוגעת לכתיבה הפנטזיונרית של מילשטיין
כתוב תגובה ל- היסטוריון ישן
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il