s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ליורד יאיר לפיד
מאת: איתן קלינסקי  |  10/10/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
הראי,איפה הראי....
  י.ש   10/10/13 17:29
השרלטן(עוד מיני בישין) מטיף ללא הרף לכל העולם ואחותו על דא ועל והא....לעולם לא שמעתי אותו מתנצל על היותו חבר בתנועה האחראית לרציחתם של עשרות מיליונים("תוך שאיפה לשמירה/חבוק על ההון האנושי")....היש הבדל בין הנאציזם לקומוניזם? הבדל עצום...הקומוניסט הסתיר את רצחנותו באמצעות "אנשי מוסר"וכן הקומוניסטים רצחו ועדיין רוצחים הרבה יותר מהנאצים. האמור לעיל אינו בבחינת סנגוריה על יאיר לפיד!!.... חלק מאלא "העוזבים אותנו" אינם זקוקים לתרוצים בנאליים ע"מ לעזוב.... בחיאת שנער,נא הסברך "התרבותי אינטלגנטי מוסרי"..... .
כתוב תגובה ל- י.ש
לעולם אין הגיבן רואה חטוטרתו
  עודד ב   10/10/13 18:19
ראשית דבר, הקומניזם והשלכותיו אינם הנושא כאן,בכל זאת אענה לך.לאנשים כקלינסקי ההבדל בין הרצח שבצעו הנאצים והקומוניסטים הוא,שלטעמו,הקומוניסטים עשו זאת על מנת להביא את החופש והאור לאנשים ובאם תרצה הם קורבנות הנאורות.ודאליבא דקלינסקי זהו סוג הדברים שהמטרה מקדשת את האמצעים . ואם ביהיר לפיד עסקינן ,הרי הכותרת מתאימה לו תרתי משמע
כתוב תגובה ל- עודד ב
דברים על שלג דאשתקד
  בן צינה   10/10/13 22:32
רשימתו של קלינסקי ברורה, מתמקדת היטב בנושא שקבע לעצמו, ומעל לכל צודקת. ואילו המטיף, איש לשון בשם י.ש., מצא לו דרך להצליף בקלינסקי מתוך הנאת בעטנות - ולא מתוך ענין ברשימה שטעם רב בה.
כתוב תגובה ל- בן צינה
2
אני יודע שאני דו פרצופי
  היורד לפיד   10/10/13 19:53
אני יודע שאני דו פרצופי. הייתי בלוס אנג'לס שש שנים ונהניתי מכל רגע שם. הבוס שלי ביבי היה שם כמה שנים ונהנה מכל רגע כאיש מכרות של חברת רהיטים. עכשין ממרום תפקידי הרם מותר לי לדבר אחרת.
כתוב תגובה ל- היורד לפיד
3
לפיד ייעלם כמו המפלגה של אביו
  לפיד ייעלם   10/10/13 20:41
כתוב תגובה ל- לפיד ייעלם
4
לפיד יתאדה מהר מאוד
  hg   10/10/13 21:14
הפוזה היהירה של אביו הרקיעה ל-15 מנדטים וירדה ל-0 ! הפוזה היהירה של ה"דוקטור" יאיר מטעם אונברסיטת בר אילן תרד יותר מהר ל-0 !
כתוב תגובה ל- hg
5
כתיבתו לטובת החרדים תוכיח
  עמוס שנער   10/10/13 21:19
אני כל הזמן שומע כיצד משתמשים בקומוניזם כתירוץ לרמיסתו של איתן קלינסקי. אינני עורך דינו ואינני יכול לדבר בשמו של קלינסקי אבל לדעתי הוא בחר לאמץ רק חלק מהתפיסה הקומוניסטית ולא את כולה והראיה לכך היא עצם העובדה שקלינסקי מרבה לדבר על זכותם של החרדים לממש את השקפת עולמם ועל חובתה של המדינה לאפשר לחרדים את התקציבים לחינוך ולכיתות וכדומה.
לידוע לי הקומוניזם המקורי התנכל לדת ולדתיים וייבש את העולם הדתי בתחומיו. פעילי חב"ד פעלו בברית המועצות בדרך לא דרך ובסיכון חיים של ממש. התמונות של סטלין שנתלו בקיבוצים רבים נתלו בשל הערצת ניצולי השואה למנהיג אשר הציל אותם מהנאצים, ככל שנודעו יותר ויותר מעשיו הרעים, כך נעלמו תמונותיו מהקיבוצים. להבנתי - סטלין ולנין וחבריהם עשו שירות רע לקומוניזם כאשר הם צירפו אליו דיקטטורה אכזרית. הייתי ממליץ לתנועה הקומוניסטית לשנות את שמה כדי שלא תדבק אליה פשעי מנהיגי הקומוניזם. ושוב - הכתיבה של קלינסקי לטובת החרדים היא ההוכחה (והוא עשה זאת יותר מפעם אחת). אגב - שלי יחימוביץ למרות כל מגרעותיה הצביעה לחד"ש בעברה והיא רחוקה מתפיסת עולמם של סטלין ולנין.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
קישקוש
  יולו   10/10/13 22:46
תמונות סטאלין היו תלויות על כותל המזרח הרעיוני שלהם והם סגדו לו בדיוק כמו כלב לאדוניו
כתוב תגובה ל- יולו
אסביר לאט שתבין מהר....
  י.ש   10/10/13 23:21
אדוני הקונסיליירי,מי שכל הוויתו היא טעויות,שאחרים שילמו, משלמים וישלמו בחייהם,אין לו זכות להעביר ביקורת ולו רק מהסיבה,שיכולת השיפוט שלו היא בערך יכולת שיפוט של אוכל נבלות....אתה המשך "להגן עליו" (אולי בעצם אתה מגן על עצמך). המשך בדרכך,אתה עושה מלאכה מצוינת בחשיפת הנוכל....
כתוב תגובה ל- י.ש
תגובה
  עמוס שנער   11/10/13 00:07
עובדה שהם כבר לא סוגדים לו. הם כעת מבינים שהוא עשה המון צער.
תראה לי בבקשה מאמר אחד של קלינסקי לטובת ההרג והרצח של סטאלין או לנין. לא מבקש דווקא מאמר מNEWS1 תביא לי מאמר של קלינסקי מאחד האתרים השמאלנים שבהם הוא כותב.
אז עם סטאלין ולנין להבנתי (ועד שיוכח אחרת) קלינסקי אינו מזדהה ואם הצגת דעותיו האחרות של קלינסקי (מעצבנות ככל שתהיינה)אינה לגיטימית בגלל שמימוש חלק מדעותיו הביא נזק למדינה אז בבקשה תכנסו באותה הצורה בדיוק בכל הכותבים האחרים מהשמאל.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
עמוס, אתה לא כל כך מעודכן...
  מגיב ותיק   11/10/13 01:01
איתן הוא קומוניסט בדימוס, כיום הוא בחר לעדכן את זיקתו הפוליטית לחד"ש שהיא גילגול חדש של הקומוניזם ששבק חיים לפני כשלוש עשורים.

עצם דיבורו של איתן בזכותם של החרדים אינו משנה כלל וכלל את העובדה כי בבסיסו, איתן הוא בולשביק מהזן הישן, שמאלנים רבים מנסים ליצור לעצמם רהביליטציה ע"י הטענה כי הם בעד החרדים.(מה הפלא חלק מהחרדים אינם ציוניים)
משהו בסגנון של אנטישמים מסוימים שכדי לנקות את עצמם טוענים "הידיד הכי טוב שלי הוא יהודי..."
ולענין סטאלין.

כדאי שתתעדכן, הישוב היהודי השייך לשמאל כאן (השומר הצעיר והרכבים ממנו ) אהד את סטאלין הרבה לפני שבכלל נודעו תוצאות השואה ב- 44-45.

תתעדכן בעוד דבר לגבי השמאל בארץ, עם חתימת הברית ריבנטרופ-מולוטוב (39) כשבעצם הסובייטים הפכו לבני ברית לנאצים, השמאל של השו"צ בארץ סירב לקחת חלק במאמץ המלחמתי שהישוב היהודי גייס כאן למלחמה בנאצים.
הם לא רצו לקחת חלק במלחמה בבעלי הברית של הסובייטים שהיו הנאצים...מזעזע ? כן !
רק עם בגידתו של היטלר בסטאלין עם מבצע ברברוסה, הם איכשהו התגייסו למאמץ המלחמתי.

תמונותיו של סטאלין היו תלויים בקיבוצים הרבה לפני שנודע גורלם של היהודים באירופה.

אגב הסכם ריבנטרופ מולוטוב, היו לי חברים קומוניסטיים ןמפמניקים שלא לימדו אותם בבתי הספר בקיבוצים כי סטאלין חבר להיטלר בהסכם ריבנטרופ מולוטוב.

וכעת לבלוף הגדול של הטיעון כי הסובייטים הצילו את היהודים.

כאמור הסובייטים חתמו ערב מלחמת העולם השנייה ברית עם הנאצים בהסכם הידוע לשימצה (הסכם ריבנטרופ-מולוטוב) שהיה בעצם שיתוף פעולה לפצוח במלחמת העולם ע"י הנאצים והסובייטים.
הברית בינהם כללה הסכם בו כאשר הנאצים יפלשו לפולין, גם הרוסים ישתתפו וכך היה ! כשלושה שבועות לאחר פלישת הנאצים לפולין הסובייטים פלשו גם הם וכבשו חלקים מפולין.
ההסכם כלל גם כיבוש והעבאת המדינות הבלטיות לידי הסובייטים.
לכן ידידי עמוס, בניגוד אולי למה שלימדו אותך בארץ, הסובייטים וסטאלין נושאים באחריות כבדה לפרוץ מלחמת העולם השנייה.
החל מרגע הפלישה של הנאצים לפולין, רוסיה העבירה חומרי גלם לגרמניה ותמכה בה, סטאלין הכריז : " רוסיה יחד עם גרמניה יהיו בלתי מנוצחים"
אבל היטלר בגד בסטאלין ותקף אותה במבצע ברברוסה

וכך ברה"מ פנתה למלחמה נגד היטלר לאחר שהוא הפר את הברית אתה ופלש לרוסיה וגרם לאבידות עצומות לרוסים ולכן הרוסים ממש נלחמו על נפשם והיו חייבים לנצח את היטלר,
לכן ידידי עמוס, את המלחמה הרוסית נאצית אפשר להשוות למלחמת כנופיות רחוב תוך הכרה כי החייל הרוסי היה אמיץ ונלחם על נפשו ועל עצם שרידותה של רוסיה - ושרוסיה הקריבה מיליוני חיילים ואזרחים כדי לנצח.

לא הצלת יהודים ולא בטיח, פה ושם הם נכנסו למחנות ריכוז, אבל הרבה לא היה כבר מה להציל.

ולמה אני מספר לך את כל הסיפור הזה ? כי מערכת החינוך הבולשביקית ששלטה כאן שנות דור "לא כל כך " לימדו זאת .(סיפרתי לך על חברי בקיבוצים שלא לימדו אותם את ההיסטוריה הזאת)

עד שנות החמישים המאוחרות הייתה הערצה כוולת של השמאל הישראלי על כל הספקטרום שלו לסוביטים , לסטאלין ולממשיכו.
רק לאחר הוועידה ה-20 שם כרושצ'וב הוקיע את זוועות סטאלין פתאום התעוררו כאן השמאלנים בארץ .
אבל הם נושאים את אשמת ההערצה העיוורת לדיקטטור רצחני

אלה היו חבריו של איתן.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
אז תאשים גם את המפאיניקים
  עמוס שנער   11/10/13 03:13
ואתה מאשים את איתן שאינני יודע את גילו, שבתקופת השואה הוא היה מספיק מבוגר ומספיק מקושר לראשי הקומוניסטים בארץ וידע את כל האמת שאתה מספר עליה ובכל זאת בחר ברע ביודעין!!
נו באמת. הרבה ישראלים לא ידעו בכלל מה היה באירופה בזמן המלחמה. ההנהגה של בן גוריון הסתירה את האמת מהישראלים של אז והיא העדיפה פרה חולבת בישראל מאשר את הצפתה בזקנים ובילדים יהודים מאירופה אשר לא יתרמו למאמצי יישוב הארץ,כך הופקרה יהדות הונגריה שהנאצים הסכימו לקראת סוף המלחמה למסור אותם בתמורת תשלום שההנהגה הישראלית יכלה לעמוד בו.
אם הבנתי טוב ובאמת איתן היה בארץ בתקופה זו, מירב הסיכויים שהוא לא ידע את כל מה שהתרחש ואף לא היה שותף להחלטות הקשות של התנועה הקומוניסטית של אז. לא לגבי השואה ולא לגבי סטלין. עובדה שהישראלים לא ידעו הרבה על השואה ולגלגו על הניצולים שהלכו כמו צאן לטבח. יתכן שגם על קלינסקי הצליחו לעבוד. זה כמו שתאשים עכשיו את כל המפאיניקים של אז בפשעים של בן גוריון ובהמנעות מהצלת יהודי הונגריה.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
לעמוס - מה לגבי היום ?
  איריס כהן   11/10/13 09:45
איתן קלינסקי שדגל בהסכמי אוסלו ובוודאי היה אוהד גדול שלהם ולמרות הכישלון הנורא שהביא לרצח רבים מבני עמנו -הוא קורא שוב ושוב להמשיך באותה הדרך שהובילה כבר לאסון - ואכן בגלל הלחץ שהפעילו שוב ושוב נכנעה ההנהגה הרופסת במילא שוב ושוב - וגם בכניעה האחרונה לחזון קרי הרשע ופושעי ישראל- אנו עדים שוב לרצח אחינו ברחבי הארץ - למרות שהתקשורת מנסה לא לתת לכך הד נרחב - כי התקשורת נשלטת על ידי אנשים כמו קלינסקי - רק אתמול נרצח סגן אלוף שריה עופר - אין לי שום ספק שכל הרציחות בגלל חידוש השיחות עם המחבלים והחיאת החזון של מסירת הארץ לשלטון זר -בכל פעם שיושבים איתם למשא ומתן זה קורה- דמם של אלו על ראשם של ראשי העם ושל קלינסקי וחבריו - אז היום קלינסקי כן יודע ובכל זאת קורא להמשיך - איך תגן עליו עכשיו ????
כתוב תגובה ל- איריס כהן
לאיריס. פשוט מאוד
  עמוס שנער   11/10/13 15:50
איך אגן על קלינסקי עכשיו בעניין אוסלו? פשוט מאוד. אינני מגן עליו כלל. דעתו בעניין אוסלו איננה נתפסת. הוא כנראה חושב שמגיע לערבים את כל מה שהם דורשים ועד שהם לא יקבלו את זה הם יהיו בגדר לוחמי חופש לגיטימיים.
דעה טפשית בעיני, וחמור מאוד שישנם אנשים שחושבים כך. מה אעשה? אקלל כל יום את אמי השמאלנית? אקלל את אחי שמצד אחד הינו איש חכם (דוקטור לפיסיקה המצליח בתחומו ובכל דבר שבו הוא נוגע) ומצד שני התפיסה שלו בענייני הערבים גובלת בפיגור שאיננו מובן לי. מה לעשות. אחי שירת בקבע ואף היה קצין ואי אפשר לטעון כנגדו שהוא נגד המדינה (כך גם שמאלנים רבים אחרים).
ישנה תופעה מוזרה שאינה נתפסת בעיני, אך אינני יכול להתכחש לה, אך אנסה להסביר אותה בתגובה נפרדת בהמשך.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
כמה הערות
  מגיב ותיק   11/10/13 12:33
1. אני לא מאשים אף אחד מבינינו היום, את סיפור "הצלת" היהודים ע"י הסובייטים כסיבה לאהדה לקומוניזם כאן בראשית שנות המדינה אתה העלית וספרתי לך את ההיסטוריה כפי שהייתה ואת אופן שיכתוב ההיסטוריה משך שנות דור ע"י השמאל.

2. סיפור אי הצלת יהודי השואה (אם בכלל ניתן היה להציל, אבל לפחות לנסות או דברים שניתן היה לעשות) הוא פרק אפל בתולדות ההנהגה הציונית ומקומו לא כאן. (יש לי בשבילך חידוש, לא שההנהגה הסתירה, ההנהגה (ב"ג, וויצמן, גרינבויים) הצהירו במפורש כי גורל יהדות אירופה אינו מעניין אותם והם לא יעסקו בכך) ואם עסקו בהצלה כל שהיא לפני המלחמה, הם הביאו אך ורק חלוצים מהשמאל)

3. הבעיה היא אחרת, גם כיום לאחר שנים רבות מאז השמאל הזה שאיתן שייך אליו, חוזר על טעויותיו ע"י יישור קו עם אוייבי ישראל, (הרבה מתוך תמימות ובורות)
והשטנץ והסממנים של הקומוניזם הצבוע של אז נשארים .

כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
למ. וותיק. (האחרון לפני שבת)
  עמוס שנער   11/10/13 17:25
[1]
ישנו אחד (אני לפעמים חלש בשמות - אך אינני מדבר על קסטנר) שהגיע עם איכמן להסכם של הצלת רבבות מיהדות הונגריה, וההנהגה הציונית דאגה לסגור אותו במחבוא עד לסיום האולטימטום של הנאצים. הייתה הסתרה בהחלט.

[2] הטענות שלך כנגד הקומוניזם בעניין שיתוף פעולה רעיוני עם האוייב (גם אם זה לא נעשה מתוך כוונה רעה)נכונות גם כלפי השמאל שאיננו קומוניסטי. מדוע איתן מעלה את זעמכם יותר? אינני רואה חגיגה של התקפות במאמרי שמאל אחרים המשתווים להתקפות כנגד איתן.

[3]אני שמח שאתה מדבר על תמימות ובורות ואין לי בעיה שתוסיף גם טיפשות. כל אלו אינן מצדיקים התקפה על מאמרי פרווה של קלינסקי בהם הוא אינו מדבר על יהודים ערבים ועל הסכסוך המדיני. גם כאשר הוא מדבר על עניינים אלו, הוא ראוי להתקפה על דעותיו ולא להתקפה אישית ופוגענית בו. הרי הוא אינו רשע גם לדעתך.
אנחנו קצת חוזרים על עצמנו.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
עמוס, אז ככה...
  מגיב ותיק   11/10/13 19:47
1. אתה מתכוון ליואל ברנדט שלדבריו הגיע להסכמה עם איכמן לגבי הצלת חלק מיהודי הונגריה (הוא מספר את זה בספרו "בשליחות נידונים למוות) ולדבריו ויצמן מנע ממנו להמשיך במגעים.
את הספר הזה ניסו (הרבה זמן לאחר השואה) בתחילת שנות החמישים ראשי ההנהגה הציונית ובראשם משה שרת ושליחו טדי קולק לצנזר ואפילו עותק שנתן יואל ברנדט למשה שרת חזר אליו עם השמטת הפרקים המאשימים את ההנהגה הציונית של אז (ובראשם שרת).
(אגב, גם משפט קסטנר בשלבו השני (הערעור במשפט גרינוולד על הקביעה כי קסטנר מכר את נשמתו לשטן) היה פרק אפל בתולדות הנהגת מפא"י של אז להסתיר את חדלונם בשואה והם הצליחו, אבל שוב, זה היה כעשור לאחר השואה.

2. ישנו שמאל וישנו שמאל קיצוני שאיתן נמנה עליו, הבעיה עם אלה היא שהם הקצינו הרבה מעבר למה שהשמאל עשה למרות שגם בשמאל (לדוגמה מר"ץ ) יש בשני העשורים האחרונים תהליך של פוסט ציונות והתקרבות לשמאל הקיצוני.

3. תמיד טענתי לנאיביות והזיות ברמה מסוכנת וחסרת אחריות אצל איתן ודומיו (לא שמעת ממני את המילה "רשע" על איתן) אני תוקף אותו גם במאמרי "פרווה", כאשר הוא עושה אנלוגיות מופרכות מהמקורות, מהאמנות וההיסטוריה לצרכיו (אתה יכול לבדוק את זה)

שבת שלום.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
גם אתה יכול לבדוק
  עמוס שנער   13/10/13 00:02
[1]
עיקר טענותיי במאמרי "פרווה" אינם באים על תגובותיך וגם את זה אתה יכול לבדוק.
[2]
כשאני מדבר על פה מלוכלך (בכל סוגי המאמרים) גם אז אינני מתייחס לכתיבה שלך (ואם היה מקרה יוצא דופן אז אינני זוכר אותו). דעתי עליך היא - שאתה חריף ושתגובותיך מנומקות ובעלות בסיס. (כתבתי את זה עליך יותר מפעם אחת).
[3]
צדקת. התכוונתי ליואל ברנד. את המקרה שלו ציינתי כדי להוכיח שגם ההנהגה הציונית הסתירה דברים מהאזרחים.
[4] בקשר לאנלוגיה לצרכיו שעשה איתן בסמפוניה התשיעית. יתכן שהוא השתמש בתמימות באנלוגיה שעשה קומוניסט אחר. לא כולם בקיאים במילים המקוריות וסביר להניח שאיתן ניזון בעיקר מחומר שמאלני.
[5] דעותיו של איתן בעניינים המדיניים מסוכנים גם לדעתי, אך לצערי - עצם זה שעקרונות הימין של יצחק שמיר ז"ל (שהוו את הימין המקובל על מחצית מהעם), הפכו לימין קיצוני שלא עובר את אחוז החסימה (שהרי הימין של יצחק שמיר הכי דומה לנ"ץ של היום גם אם ישנם הבדלים). עובדה זו מוכיחה שלרוב אזרחי ישראל של היום ישנם עמדות מסוכנות.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
לעמוס, השלמת ענין ה"הסתרה"
  מגיב ותיק   11/10/13 23:57
כאמור הטענה שלי כנגד ראשי הציונות והשואה לא הייתה "הסתרת השואה" כפי שכתבת, אלא דבר אחר לגמרי, כדאי לדעת כי טרם השואה ובשואה ראשי הישוב עסקו בס-ל-ק-צ-י-ה של יהודים אותם רצו להעלות (שוב, סלקציה, מילה מזעזעת) הם סרבו להעלות דתיים, זקנים ונשים, הנה עמוס חלק מהציטוטים מדבריהם בעניין זה :

חיים ויצמן:

מליוני היהודים האלה, אבק אדם הם על גלגלי ההסטוריה. אפשר שיצטרך להיזרות ברוח. לא נהפוך את תל-אביב שלנו לעוד גיטו בזוי."

תקוותם של 6 מליון יהודים מרוכזת על עליה. מתהומות הטרגדיה, אני רוצה להציל 2 מליון נוער. הזקנים יאבדו. הם יחכו לגורלם. הם אבק כלכלי ומוסרי ,בעולם אכזרי. רק ענף הנוער יישאר.הזקנים צריכים לעמוד בכך, ולהשלים עם כך".

בן גוריון:

"גאולת העם היהודי היא תהליך ממושך. וכל עוד לא נתגשמה
הציונות, אנו מצווים לשרות ההגשמה. לשרותה של ארץ ישראל .ולא להיפך.
וארץ ישראל זקוקה כיום לא למהגרים סתם, אלא לחלוצים" .

"יש צורך בעלייה מובחרת. הציונות אינה מפעל פילנטרופי. אנו זקוקים פה לטיפוס המעולה של יהודים, שיפתחו את הבית הלאומי."

יחיעם וייץ:

"העליה הסלקטיבית היתה ביטוי וסמל לתפיסתו של הישוב את תדמיתו העצמית. העליה הסלקטיבית היא סמל לאליטה הקולטת אליטה ,מפני שאותה אליטה עונה על נורמות חברתיות וערכיות מסוימות".

יצחק גרינבוים :

"וכששאלו אותי: ´האם תוכלו לתת מכספי קרן היסוד להצלת היהודים בארצות הגולה´? אמרתי: לא! ואני אומר עוד פעם: לא! לדעתי, צריך לעמוד בפני גל זה הדוחה את הפעולות הציוניות לשורה שניה!"

לכן לא מדובר ב"הסתרה" אלא בנטישה באופן מודע.

ההסתרה הייתה לאחר השואה והיא הייתה הסתרת המחדלים של ראשי הישוב החל במשפט גרינוולד בו קסטנר הואשם במכירת נשמתו לשטן והתגייסות ראשי המדינה (בתחילת שנות החמישים) לנקות אותו כי האשמת קסטנר הייתה הופכת להאשמת המנהיגות הציונית בשואה, דרך הניסיון לצנזר את ספרו של יואל ברנדט "בשליחות נידונים למוות" שהיה כתב אשמה נגד ויצמן שלא כל כך התאמץ לברר את ענין מגעיו של ברמדט עם איכמן.

בעניינים אלה ממליץ על הספרים הבאים
1) ספרו של ד"ר תום שגב – המיליון השביעי.
2) הקונטרס הנפלא "שרופי הכבשנים מאשימים" שיצא לאור ע"י הסופר הנודע הרב משה שיינפלד ז"ל ומאגד בתוכו עובדות מצמררות על ראשי הציונות בשואה, תעודות מסמכים ועדויות על פושעי שואה יהודים, הקונטרס מהווה כתב אישום חמור מאד, כנגד הצמרת הציונית בשואה.
3) מחקרו המעמיק והמקיף ביותר של שבתי בית צבי, אשר ראה אור בספר "הציונות הפוסט אוגנדית במשבר השואה", ומגולל בתוכו את כתב האשמה הקשה ביותר נגד התנהלות מערכות השלטון וההנהגה הציונית בימי השואה.
4) ספרו הבלתי נשכח של ק. צטניק – "קראו לו פיפל".
5) ספרו של הרב חיים מיכאל דב וייסמנדל זצ"ל – מן המיצר.
6) הכחש – של בן הכט.
7) בשליחות נידונים למוות - יואל ברנד.
8) "חורבן ומרד" – חיים לזר - שיצא לאור ב-1950 סתר את המיתוס שכבר החל להתגבש בארץ סביב דמותו של אבא קובנר ודבר המרד (שלא פרץ) בגטו וילנה.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
נשבר לי אך קשה לי לא לענות
  עמוס שנער   13/10/13 00:20
את "שרופי הכבשנים מאשימים" קראתי ואף חילקתי בעבר עותקים.
את ק. צטניק גם קראתי אך לא את: "קראו לו פיפל".
כל מה שרציתי לטעון הוא שכמו שאתה לא מאשים את כל תומכי מפלגת מפאי לדורותיה בפשעי בן גוריון וחבריו, כך אי אפשר להאשים את קלינסקי וחבריו בכל פשעי סטלין ולנין ולהזכיר להם אותם כל הזמן.
אגלה לך סוד. הרעיון של שוויוניות מצא חן בעיני בזמנו ואף הייתה לי פעם מחשבה להצביע חד"ש מה גם שהערכתי מאוד את תמר גוז'נסקי (אגב - העריכו אותה ח"כים מימין ןמשמאל למרות חילוקי הדעות הקשים). למזלי שמתי בקלפי תמיד את הפתק 'אמת' (כשהייתי שמאלני) נדמה לי שהדבר שמנע ממני להצביע חד"ש הייתה ההתבטאות האומללה של גוז'נסקי שצריך להכיר במחבלים שרוצחים חיילים כלוחמי חופש ולא כרוצחים וזאת בניגוד למחבלים שרוצחים אזרחים. אם אני זוכר טוב היא טענה אף שיש לשחרר מחבלים שכאלו לחופשי. נדמה לי שהתבטאות זו מנעה ממני את התמיכה בה, אך אינני זוכר (זה היה ממזמן).
בקיצור - הייתי מאוד נעלב לו הייתי מצביע חד"ש והיו משווים אותי לסטלין ולנין. אגב - מהזווית היהודית אין בכלל מקום לתפישה החברתית של הקומוניזם כי זו כפירה ברצון בורא העולם בכך שיהיו עשירים ושיהיו עניים שאגב לכל אחד מהם יש תפקיד. מבחינת האמונה בבורא, מבחנו של העשיר לפעמים קשה בהרבה.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
הבעיה בחד"ש היא
  מגיב ותיק   13/10/13 16:02
פחות האידיאולוגיה הכלכלית/חברתית (שהיא אוטופיה גמורה) ובלתי ישימה בעליל, אלא יותר האידיאולוגיה המדינית האנטי ציונית שאינה אלא ממש יישור קו עם הגרועים באויביה של מדינת ישראל.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
ועל זכותם של החרדים לממש את
  איריס כהן   11/10/13 11:20
השקפתם עולמם - וכביכול אהדתו להם - אז מדוע רק החרדים והערבים - מדוע הוא לא נלחם על זכותם של המתנחלים או הכהניסטים לחיות על פי השקפת עולמם - אם העניין זה הזכות הדמוקראטית הזאת ?? אז אגיד לך למה - החרדים והשקפתם לא מהווים סכנה לשלטון החילוני והם אינם אלמנטים מזיקים - במקרה הטוב אפשר להשתמש בפסקי הלכה שהם מעמידים לרשות השקר שמנצל אותם - במקרה הפחות טוב הם יושבים ספונים בישיבות מעל דפי הגמר"א ולא מפריעים לאנשים כמו קלינסקי לממש את השקפת עולמם - שהיא היפך צווי התורה - ובמידה ובמקרה הם יעזו להרים ראש - תמיד אפשר לאיים עליהם בגיוס בני הישיבות או להזכיר להם מי משלם את משכורתם - אני הייתי רוצה לראות את קלינסקי מכבד ומדבר בעד אנשים המחזיקים בתורה ונלחמים על האמת - כמו למשל הרב כהנא - אז הייתי יכולה להאמין שהאיש אובייקטיבי באהדתו לחרדים לדבר ה' - דרך אגב כל מה שכתבי מצביע על העובדה שלא תיתכן דמוקרטיה אמיתית גם בעם ישראל - ולא רק באיסלם כפי שטוענים - מכיוון שאפילו אלו שרוממות הדמוקרטיה בגרונם - לעולם לא יוכלו לתת לכולם לחיות לפי השקפת עולמם - מפני שבעצם אי אפשר - כל השקפה נוגדת את ההשקפה השניה ויריבה לה - ועם שיש לו תורת אמת לא צריך ללכת אחר הבל הדמוקרטיה !!!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
לאיריס שוב
  עמוס שנער   11/10/13 17:01
ברור גם לי שקלינסקי לא נלחם בחרדים כי הם אינם מפריעים לתפישת עולמו. כולה רציתי להוכיח שקלינסקי איננו קומוניזם במובן של סטלין ולנין ולכן לא שייך להאשים אותו בפשעיהם כפי שהרבה מגיבים עושים זאת ללא הפסק.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
6
בושה וחרפה של מאמר
  מגיב ותיק   10/10/13 21:42
לא שאני מאוהדיו של השר לפיד, אבל מדהים עד להיכן מגעת צביעותו של איתן שרוממות הנימוס בגרונו אבל מקלדתו יורקת רעל.

להגיד על שר בישראל כי לפיד "יפתח עליהם את הג'ורה" הוא ניבזות וצביעות.

כרגיל מצטרף לשלל הביטויים הגסים נגד המתנגדים האידיאולוגיים של איתן.

ובמחשבה שניה איתן, יתכן כי עליך לקחת קצת חופש מכתיבתך ההזוייה שלא עושה עמך חסד בזמנים של עומס.

תנוח קצת ובינתיים תתבייש.




כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
למ. ותיק - זו לא איפה ואיפה?
  עמוס שנער   10/10/13 22:22
אם עיתונאי ימני היה משתמש במילה ג'ורה או במילה קשה אחרת, היתה גם יוצא כנגדו? אם כך אני מפנה אותך בין השאר ליורם שפטל, אך לא רק. אתה רוצה להגיד לי שקלינסקי המציא את ההתבטאות הקשה כנגד פוליטיקאים? רואים זאת יום יום ואף שעה שעה אצל כל או אצל רוב העיתונאים, וגו'רה היא מילה יחסית נקיה.
צא בביקורת קשה ואפילו בביקורת קשה במיוחד כנגד קלינסקי, אבל שזה יהיה לעניין. חוץ מזה בתגובה מוקדמת שלי לאותו המאמר ממשתי את התחייבותי הישנה אליך ועניתי לך חלקית לטענותך.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
קלינסקי לא המציא את השפה הקשה
  מגיב ותיק   11/10/13 01:08
נגד פוליטיקאים, אבל קלינסקי הוא אחד מהכותבים המסתתר מאחרי חזות כאילו מנומסת ואפילו ברוב חוצפתו הוא פונה לעדת הנגררים אחריו שמנבלים את הפה ומבקש מהם "לא לרדת לרמתנו"...(אלה שכותבים נגדו)

אגב שפטל, הוא לא זקוק להגנתי, שפתו קשה, אבל לא שמעתי אותו מבקש שפה נקייה בוויכוחים אתו לכן הוא לא צבוע.

ועל איתן נאמר, טובל ושרץ בידיו.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
יש הבדל רציני
  עמוס שנער   11/10/13 03:26
אתה משווה בין הגסויות ותת הרמה של חלק עצום מהתגובות כנגד קלינסקי להתקפותיו של קלינסקי במאמרים? אינני מדבר על התגובות שלך, אני מדבר על תגובות שיחסית אליהן ג'ורה היא מילה סופר עדינה (וגם אני השתמשתי במילה ז'ורה ממש לא מזמן כך שאני שותף כביכול לצביעות של קלינסקי). חוץ מזה קלינסקי תוקף לצורך העברת מסר (גם אם מדובר במסר שאיננו חכם בעיני ובעינך) חלק מהמגיבים בו ובעיקר י.ש. תוקפים את קלינסקי לצורך העלבה בלבד ומשתמשים בגסויות נוראיות ורדודות ובאלימות מילולית שיכולה להתבטא גם ללא גסות. גם חלק מהמגיבים השמאלנים לא יוצאים נקיים כאן. לא שכחתי אותם.
אין לי שום בעיה לתקוף את קלינסקי על שפה שאינה במקום והחורגת מגבול הטעם הטוב. פשוט עדיין לא נתקלתי בכך.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
חברה אתם מפספסים את העיקר
  איריס כהן   11/10/13 09:54
אכן -בדרך כלל קלינסקי לא משתמש בביטויים כאלו - לכן זה נשמע מוזר וחריג - אך בגדר הסביר - אך כל העניין הוא אחר לגמרי - קלינסקי פשוט שונא את לפיד ומוצא כל סיבה בכדי לצאת נגדו בשצף קצף הסיבה כמובן השקפתו הכלכלית והצטרפותו לקפיטליזם החזירי - אך לדעתי - אמירתו של לפיד מיד לאחר בחירתו בגנות ההצטרפות למחבלת חנין זועבי -שאז עוד היתה חלק משלטון המינים - היא הסיבה העיקרית לשנאתו העזה !! לתשומת ליבך עמוס שנער על מי אתה מגן כל כך !!!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
עמוס, אני לא משווה כלום
  מגיב ותיק   11/10/13 12:41
אני יצאתי נגד אלה שרוממות הנימוס בגרונם אבל הם יורקים אעל.

להגיד על שר (שאני לא אוהד אותו) כי הוא "פותח את הג'ורה" - זה ביטוי גס ומגעיל.

בעבר הוא יצא בביטויים מעליבים כנגד אלה שהוא אינו אוהד אותם פוליטית, ביבי, ליברמן בנט וכעת לפיד.

שוב, אני לא הבן של חנה בבלי ואני מספר פעמים טענתי כי אצלי הנימוס אינו תחליף לאמת.

אבל לא אני הוא זה שניסה להבדיל כאן בין מחנה של מנומסים שאיתן עצמו כאילו נמנה עליהם ובין מחנה של פולטי גסויות -
איתן הוא זה שעשה את זה וכנגד צביעות זו יצאתי

כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
לאיריס ולמגיב הותיק - חלק א'
  עמוס שנער   11/10/13 15:38
למגיב הותיק - הסברתי את דעתי באשר להבדל העצום בין צורת ההתבטאות של קלינסקי לצורת ההתבטאות של רבים כנגדו ואין מה להשוות. הפנית אותי גם בעבר למה שאמר קלינסקי על ליברמן ועל עוד מישהו (לא זוכר) וזה לא ריגש אותי ואף היה סביר בעיני גם אם לא הסכמתי איתו. קלינסקי התבטא כנגד מעשים ספציפים שהוא אינו אוהב ולעומת זאת שונאי קלינסקי מרבים לרדת על קלינסקי עצמו במטרה לבייישו ולעשות ממנו צחוק ולפעמים זה נעשה אף בגסות של ממש. קלינסקי לא מנסה לעשות צחוק מליברמן וביבי, אלא מגיב בצורה חמורה על מעשיהם הבעייתיים מבחינתו. יכול להיות שיש הבדל ביני לבינך באשר להערכת מידת גסות וחריגה מגבול הטעם הטוב למרות שבעיני ההבדל ברור ואם הבנתי נכון, גם איריס מסכימה שיש הבדל.
לאיריס - לא נתקלתי במאמר של קלינסקי לטובת זועבי. ואם יש מאמר שכזה המצדד חד משמעית בזועבי אז אני בעצמי חושב שמאמר שכזה מעיד על חשיבה מעוותת גם אם קלינסקי רואה בזועבי לוחמת חופש, אין לי ספק שבתוך תוכה אף זועבי צוחקת שישנם יהודים המצדדים בה. לו הייתי נתקל במאמר זה הייתי מגיב בחריפות. מכאן ועד זה שאהפוך מאמר של קלינסקי בעניין לפיד או בעניין תמיכה בזכויות החרדים למאמר לא לגיטימי המרחק גדול. אם תוכיחי לי שקלינסקי רשע אפסיק להתערב למענו, אך אפילו מ. ותיק לא טוען כך (הוא בעצמו הבהיר לי את זה) על אנשים טועים, טועים בצורה נוראית, טפשיים ואפילו סופר מטומטמים אני אמשיך להגן, אך בד בבד אצעק בקולי הדל ואנסה להוכיח באמצעות יכולתי המעטה שטעות בידם.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
לעמוס - המקור למאמר
  איריס כהן   11/10/13 16:49
מיום 3/2/13- בימי הנסיונות להרכבת הקואלציה -אמר לפיד שלעולם לא יחבור לזועבי -אלא לאחיו היהודים -ואיתן תקף אותו במאמר בו השווה אותו לאנטשים הפולנים בסם הפולני - נא לקרוא -המאמר מיום 3/2//13 "לפיד עשה מעשה הפולנים ליצחק גרינבוימז' " !!!! שבת שלום
כתוב תגובה ל- איריס כהן
לאיריס
  עמוס שנער   12/10/13 23:14
לאיריס. קראתי את המאמר ותודה לך על ההפניה.
עיקר המאמר של קלינסקי אינו לרומם ולשבח את זועבי אלא לבטא את הבעיתיות בפסילת הערבים אחרי שאנחנו נפגענו כשפסלו אותנו בגולה.
זועבי במאמרו לא הייתה סמל למרמרה אלא סמל למיעוט הערבי, אך יחד עם זאת, גם לי צרם שקלינסקי נמנע מלגנות (ואפילו במשפט אחד)את התנהלותה של זועבי באופן אישי.

לצערי קלינסקי איננו מבין שיש הבדל עצום בין המקרה בו פסלו אותנו למקרה שבו אנו פוסלים את הערבים, כי בעוד היהודים עשו כמיטב יכולתם להתרצות ע"י הגויים ולהיות חלק בלתי נפרד מהם, הערבים במדינת ישראל עושים ככל יכולתם כדי להביע חוסר נאמנות אלינו ולהזדהות עם אלו שרוצים להשמידנו.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
לאיריס ולמגיב הותיק - חלק ב'
  עמוס שנער   11/10/13 16:50
סיפור - לפני ההתנתקות התווכחתי עם אישה אחת חכמה שכל בניה היו בצבא, אישה שגאה בבניה ושאוהבת את המדינה.
אמרתי לה שהערבים הוכיחו פעם אחר פעם שאי אפשר לסמוך עליהם והיא, למרות חכמתה ענתה לי שהיא רוצה לתת להם עוד צ'אנס. מאז כישלון ההתנתקות לא דיברנו שוב על פוליטיקה אך אני בטוח שגם היום היא נשארה בדעה שצריך לתת צאנס ושיש לרדוף אחרי השלום.
איך מסבירים מקובעות מחשבתית אצל אישה שאיננה טפשה ושאינה שונאת ישראל? למדתי בחיים שיש דברים שעצם קיומם הוא ההסבר גם אם ההיגיון איננו קיים.
סיפור שני מספר על כאלו שכמה שתוכיח אותם שהטלוויזיה משקרת אותנו הם יחזרו שוב ושוב על עמדה מטופשת כשהתירוץ שלהם יהיה: "אבל אמרו בטלביזיה".
דוגמא אחרונה: בין אדם חכם ומשכיל מתלהב ממזון שאינו בריאותי כלל ואומר להגנתו בהתלהבות שרשום על המוצר שהוא אינו מכיל חומרים משמרים או שאין במוצר מונוסודיום גלוטומט (וגם אם יסבירו לו 1000 פעם שיש במוצר רעלים אחרים הגרועים פי כמה הוא יחזור כמו תוכי על הטענה שרשום במפורש ללא מונוסודיום גלוטומט וללא חומרים משמרים).
בקיצור - קיים קבעון מחשבתי אצל כולנו (השאלה רק היכן ועד כמה זה פוגע בנו). יש כאלו שהם מאמינים בכל ליבם בעולם מושלם ושאם רק נכוון לטוב נקבל טוב, ואם לא קיבלנו טוב עד עכשיו אז זה באשמתנו כי לא כיווננו מספיק אל הטוב.
יש כאלו שמשוכנעים שאם כל העולם נגדנו אז חייבת להיות לכך סיבה ולכן האשמה היא אצלנו, שהרי איזו סיבה יש לשנוא אותנו אם איננו רשעים? האמת. השנאה נגדנו בכל הדורות איננה הגיונית אלא רק משהו הטבוע בגנים של שונאינו (לאדם מאמין היודע שעשיו שונא ליעקב קל יותר להתמודד עם בעיה זו).יש כאלו שכל כך משתוקקים לכך שהעולם יכיר בנו ויאהב אותנו ולכן הם פועלים גם ללא היגיון. כאשר מדובר באנשים מבוגרים הקיבעון המחשבתי נוקשה יותר וקשה יותר להזזה.
בקיצור - יש כאלו שהשכל בלבד מנחה אותם, יש כאלו שנטיית ליבם מנחה אותם והשכל משמש אותם רק בכדי להצדיק את הלב.
אפשר להגיד שהשכל הוא היחיד שצריך לקבוע אך כולנו (מי יותר ומי פחות) פועלים גם מהלב. כשאני רואה כל כך הרבה אנשים (חלקם באמת חכמים) הנותנים ללב מקום גדול מהמקום המשמש לשכל וכשאני רואה כל כך הרבה קבעון מחשבתי אצל כולם (כל אחד בדרגה אחרת ובעניין אחר) אז קל לי יותר להבין שיש כאלו שנשארו שמאלנים למרות שגם אותי זה מרגיז, ואפילו מרתיח.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
לעמוס היקר - לכן אסור לאפשר
  איריס כהן   11/10/13 17:24
לשקר לשלוט - למעשה היה אמור להיות כאן שלטון עם דעת אלוקים שהיה מבין מראש מדוע קם בכלל ונהיה עם פלשתינאי שעושה לנו צרות - והיה משנה את המצב ולפחות לא מכניס אותנו לסכנה גדולה יותר בהבלים של להקים להם מדינה - כי לא לשם כך הם קיימים ונועד להם תפקיד אחר - מכיוון שהשלטון היום בידי אנשים הרחוקים מדעת האמת והתורה - וגם תופסי התורה נפלו ברשתה של הפוליטיקה הנכלולית - המצב הוא כפי שהוא אבל אי אפשר להמשיך ולעשות נסיונות על חשבון דמם של עמנו ולסנגר על המסכנים אותנו ללא סוף - האמת היא שיתכן שגם הם בגדר של עונש לנו -כפי שכתוב - בכל מקרה צריך לזעוק לישועה ברחמים !!!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
לאיריס תשובה וסיפור מעניין
  עמוס שנער   12/10/13 23:28
ה'תנאים' הקדושים אמרו בעצמם שהם לא היו רוצים לחיות בדור האחרון.
לי אישית היו את כל הסיבות להישאר שמאלן עד יומי האחרון כי זה החינוך שקיבלתי. מעבר לזה, כשלמדתי באוניברסיטת ת"א באקדמיה למוסיקה זילזלתי מאוד ב'ימנים'. צחקתי ברוב טפשותי על כך שרוב המרצים והסטודנטים באוניברסיטה הם שמאלנים, ובד בבד רוב השומרים בשער ימניים.
כשהחכמתי, למדתי שיעור חשוב בחיים. למדתי שאסור לזלזל באף אחד. מסתבר שההיגיון הפשוט של שומר פשוט יכול להיות הרבה יותר בריא מהיגיון של אדם חושב שהופך להיות מרצה ואפילו מרצה מבוקש באוניברסיטה.
בקיצור. היו לי את כל הסיבות להישאר שמאלני עד יום מותי. מבחינת האחים שלי נפלתי על הראש (וזה שנעשתי גם דתי זה מעיד מבחינתם שנפלתי על הראש פעמיים). בקיצור - רק נס ורצון אמיתי לחפש אחר האמת הוציאו אותי מעולם החושך, אך אני יכול להבין את אלו שהנס לא פעל אצלם.
אני לא חושב שיש ביכולתי להשפיע על קלינסקי וחבריו (גם את לא יכולה). יחד עם זאת, אני חושב שאדם שאינו שמאלני קיצוני או אדם שאינו מתעניין בפוליטיקה ומצביע לשמאל רק בגלל שרעיון השלום מוצא חן בעיניו (מבלי להבין הרבה את הוויכוח הפוליטי) לאדם כזה, לפי דעתי, יהיה קל יותר להתחבר לביקורת שלי מאשר לביקורת שלך. אולי אני טועה, אך כך אני חושב.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
לעמוס - שבוע טוב
  איריס כהן   12/10/13 23:54
לגבי הזועביז' - הענין הוא שאין אין שום טענה כלפיה- הבעיה היא אצלנו - דלטון שנמצא במין מבוי סתום שלמרות ד"ערביי ישראל " - לא מודיטים לו יד לשלום בחזרה ואף משתפים פעולה עם אוייבנו - הם ממשיכים באותה הדרך שעליה הכריזו בהקמת המדינה חופש ושוויון והושטת יד - והכל כדי שהחזון לא יעצר - הם בגדר של ההולכים בחושך - ודווקא נראה לי שהם זקוקים לנענוע רציני בכדי להתעורר - לא נראה לי שבדרכך תצליח- אלא אם כן יקרה נס והם יחזרו בתשובה - תראה את העצרות שלהם בכיכר מלכי ישראל לזכרו של רבין - אותם המשפטים אותן ההצהרות - צריך לעורר אותם ולא משנה באיזו דרך - להחניף להם ולדרכם - רק יחמיר את המצב
כתוב תגובה ל- איריס כהן
שבוע טוב גם לך
  עמוס שנער   13/10/13 02:02
המציאות היא שרוב המגיבים הימניים דומים לך יותר מאשר לי אני עוף זרה בשמי התגובות הימניות (לטוב או לרע)
כך שסביר יותר להניח שהמראות מכיכר רבין הם תוצאה של התגובות מהסוג שלך.
(אבל למען האמת - לא אני ולא את אשמים בזה).
ראי מאמר שכתבתי לפני 4 שנים. לחצי כאן הסתכלי על תגובה 12 שמצדדת בתפישת העולם שלי ועל תגובה 5 שמצדדת בתפישה שכנראה יותר קרובה אלייך, ולשם הבידור בלבד (אבל לא מתוך כוונה רעה, אלא באמת רק בשביל הצחוק) תוכלי להסתכל על תגובה מספר 1 וכיצד הגיבו לה.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
לעמוס - לא צריך להיות ימניים
  איריס כהן   13/10/13 09:52
אני לא מגדירה את עצמי ימין - ובמובנים מסוימים לדעתי-ימין חילוני לאומי או לאומני - יכול להוות סכנה גדולה לעם ישראל - על פי השקפת התורה - לכן החזרה בתשובה חייבת להיות לאמת=לתורה - ואז במילא תהיה הבנה מה המשמעות של ארץ ישראל - ושאסור לנו לסחור בה - מה שנכון שלצערי הרב - הציבור החרדי -אמוני - שאמור לקלוט את החוזרים בתשובה - הוא בעצמו מבולבל ומפולג בהשקפתו - צריך הנהגה חדשה מהיסוד !!!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
שוב למ. הותיק
  עמוס שנער   12/10/13 23:39
יש כנראה וויכוח ביננו לגבי מה שנחשב סביר או לא סביר בהתבטאויות.
אני לא חושב שקלינסקי היה יוצא כנגד המילה ג'ורה המכוונת כלפי מילה או מעשה שעשה אדם. מוזר לי שאתה לא רואה איזו "חגיגה" עושים מכל מאמר שלו וכיצד רומסים אותו בצורה הכי פוגענית שאפשר, כאילו מדובר בתת אדם הצמה לדם כמו סטלין ולנין.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
7
מדהימים גם עדת המטורפים
  מגיב ותיק   10/10/13 21:44
המחרים מחזיקים אחרי איתן.
חרפה.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
בוא נשכח לרגע את הגידופים
  עודד ב   10/10/13 23:01
לגבי צורת ההתבטאות של קלינסקי,כבר כתבתי בתגובה אחרת שהוא בחזקת הגיבן שרואה רק את מומם של אחרים,ועוד מעז להגיב מידי פעם ולגעור באלה שכותבים בדיוק בסיגנונו.בוא נעזוב לרגע את הסיגנון ונתרכז בתוכן.אולי תואיל להסביר לי מה לא נכון עובדתית במה שהוא כתב על היהיר
כתוב תגובה ל- עודד ב
אם לא שמת לב לא דברתי על
  מגיב ותיק   11/10/13 02:21
התוכן אלא על הסגנון.
סגנון של מי שתופס פוזה של מנומס אבל כותב כנגד שר בשפה גסה.
לא שאני תלמידה של חנה בבלי, כך גם לא אחרים מימין שמגיבים כאן, אבל אנו לא מנפנפים בעניני נימוסין מה שאיתן כן.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
התוכן שלך רק טעויות והבלים.
  ותיק, תשאר בסגנון   11/10/13 15:13
הדיון על הסגנון עוד יכול להביא אותך לזה שלפחות תלמד לבטא את ההבלים הטפשיים שלך בסטייל ולא בגסות שמאפיינת אותך היום. 
כתוב תגובה ל- ותיק, תשאר בסגנון
8
young people leave .because of
  they need HOUSING   10/10/13 22:36
the real estate prices
כתוב תגובה ל- they need HOUSING
9
סולד מהלא כלום שיש בלפיד
  סולד מלפיד   11/10/13 14:19
לפיד שכח שהוא היה יורד שש שנים. יורד אמיד. יורד שרק רצה ץלצבור יותר הון. ועכשיו הוא גיבור לפתוח פה על יורדים.
כתוב תגובה ל- סולד מלפיד
10
אני מתנחם שזו הקדנציה האחרונה
  איצי   12/10/13 08:52
אני מתנחם , שזו הקדנציה האחרונה שלו.
כתוב תגובה ל- איצי
11
משורר ומורה ושונא מיקצועי
  אחד העם   12/10/13 10:04
שינאתו של איתן קלינסקי ליאיר לפיד מובעת פעם אחר פעם, ובשפה של שירה תנ״כית: ״יפתח עליהם יאיר לפיד את הג'ורה״. כך גם שובל המגיבים, ששנאתם מחקה את הגיונם, שהמורה לתנ״ך ומשורר נהנה לעורר פעם אחר פעם. ואיתן, גם אני הייתי שלושה שבועות בארה״ב, אני יורד? העובדה שלפיד ונתניהו חזרו. וחצי מיליון אחרים לא.
כתוב תגובה ל- אחד העם
אתה לא קראת מה אמר לפיד
  לאחד העם. ל   13/10/13 08:23
וכך כתב בדף בפייסבוק ש לו עצם המחשבה על ירידה מהארץ היא מקוממת. כאשר הוא ירד לשש שנים, הוא לא התקומם נגד עצמו.
כתוב תגובה ל- לאחד העם. ל
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il