|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רוזן נגד המאכערים
מאת: איתמר לוין  |  25/10/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מה ההבדל בין לוביסט למאעכר?
  סוזאן   25/10/13 16:09
אין הבדל בין לוביסט בכנסת למאעכר. תראו מה עושה אפי אושעיה שהיה פעם ח"כ ושותף של בוריס קרסני בחברת פוליסי. הוא לוביסט ומפשיר קרקעות בסיטונות . משלמים לו והרבה. האם מישהו שאל , למי הוא משלם שוחד? אם בכלל? מה עושה המאעכר? בדיוק את אותו הדבר , רק בסודיות . אבל הסודיות הזאת גלויה לכל הנוגעים בדבר.נראה לי ששמוליק דכנר עבד על כולם וחלק גדול מאוד מ"השוחד " שסיפר למשטרה הלך לכיסוי חובות בשוק האפור.אין ויכוח שיש שניים שממש השוחד צועק שם אבל אחת כנראה עשתה את זה בשביל הכייף והמתנות והאהבה שקיבלה. המלצתי לפרקליטות ולנאשמים לגמור בעיסקת טיעון אחד ולא לבייש את הפרקליטות ומערכת המשפט שלנו.
כתוב תגובה ל- סוזאן
רוזן נכנס למלכודת-פתאים
  עידןסובול   25/10/13 19:41
אם כבוד השופט רוזן רואה במאכעריות של המאכערים שוחד, מעניין לדעת מה רואה כבוד השופט הזה בלוביסטיות של הלוביסטים הלוחשים בכנסת באוזניהם של כול מיני ח"כים וח"כיות, כי הרי המושג "לוביסט" (אנגלית) מקביל למושג "מאַכער" (יידיש) ולמושג "שתדלן" (עברית), כשלמעשה מדובר בכול מיני וריאציות על המושג "סרסור".
כתוב תגובה ל- עידןסובול
האמנם ?
  עיתון הארץ ???   27/10/13 08:16
עיתון הארץ האולטרה שמאלן רדיקאלי שעל שם העיתונאים שלו קוראים הפלסטינים כיכרות מרכזיות כמו על שם השהידים ( איזו השוואה מעליבה !!! ) רוצה לגבות מהאזרחים תשלום עבור קריאה של חומר שלו באתר האינטרנט ! האין חוצפה יותר גדולה מזה !!! לא מספיק שהם הולכים ומבאישים את ריחנו בעיני כל העולם כמו מלשינים שהיו לרועץ לעם שלנו בכל התקופות הקשות שעבר תמורת אתנן של כסף, הם גם רוצים שההרעלה וההסתה שהם מסיתים נגדנו מבית אז נשלם עליה ! הרצחת וגם ירשת זה משפט עדין לעומת מה שהכוונה שלהם לגבות תשלום עבור קריאה של כתבות באתר שלהם !!! להחרים את האתר (העיתון כבר ממזן מוחרם ) ונראה אותם פונים לסקנדינבים + האירופאים + קוראי הניו יורק טיימס ואולי הקוראים שם ישלמו להם עבור הליקוקי תחת שלהם על החומר העיתונאי הרדוד של כתבי החצר של האירופאים והנורבגים. !!!! ואז כתבי הארץ/ הבעלים / העורכים יבינו עם מי הם כרתו ברית. חחחח האירופאים יגלגלו אותם מכל המדרגות וזה רק מראה על החוצפה של עורכי האתר הזה שהם כל כך מאמינים שאפשר לסובב אותנו ולתקוע לנו אותו עמוק בתח.... כל אוהב העם / הארץ/ והמדינה ראוי שיפיץ את זה כי מזמן הגיע הזמן להעמיד את החלאות האלו במקומם, כי בית המשפט המסואב עומד לימינם של מנגחי המדינה ואזרחיה, ועל הברית של האליטה המשפטית השלטת עם הקרן לישראל החדשה אין צורך להוסיף מילים !!!
כתוב תגובה ל- עיתון הארץ ???
2
שופט מרשים
  מאיר גרניט   25/10/13 16:11
אכן,השופט רוזן שב ומוכיח כי יש שופטים לא רק בירושלים. הנה אחד שמשנה דברים ואכן משפט הוללינד הופך להיות אחד החשובים בעשור האחרון!
כתוב תגובה ל- מאיר גרניט
3
יאללה יאללה, גזר הדין !!
  לכלא! חבל"ז   25/10/13 16:25
כתוב תגובה ל- לכלא! חבל"ז
בבון לא כך נוהגים במחוזותינו.
  בבון ודאי קוף   27/10/13 05:58
אצלנו אדום תחת יקר נהוג קודם כל הכרעת דין ואחר כך גזר דין, דגנרט.
כתוב תגובה ל- בבון ודאי קוף
4
מוכרחים מאכערים וזה לא שוחד
  קידי   25/10/13 16:38
הפקידים שמוציאים את הנשמה של מי שצריך מהם משהו, ומסוגלים במשיכת הזמן שלהם למוטט מי שמנסה לקבל רק מה שמגיע לו, צריכים מישהו שיחייך אליהם וילטף להם את האגו, ולפעמים ייתן מתנה זולה שנועדה לתת הרגשה טובה מהסוג שמקובל בשיווק - צריכים לעמוד לדין על שלא עושים את עבודתם. יזם שעומד בסכנת התמוטטות כלכלית ועלול להגיע לפשיטת רגל - אין לו ברירה, והוא מוכרח להפעיל מאכער. מי שלא מכיר את המצב - כנראה לא התנסה בהשגת אישורים במערכות המסואבות הללו. הפתרון לסחבת צריך להיות שכל מי שמגיש בקשה ולא קיבל דחיה מנומקת, כך שיוכל לערער עליה תוך שלשה חודשים - יראו את הבקשה כאילו אושרה. אבל אין סיכוי - כי בתי המשפט עומדים בראש המחלה הזאת.
כתוב תגובה ל- קידי
5
לטפל גם בנושא הלוביסטים
  ישר   25/10/13 16:57
מאמר טוב. שופט עניני ומבין ענין.

צדיך היה לטפל בנושא הזה מזמן.

צריך לטפל גם בנושא הלוביסטים בכנסת- זה לא שונה בהרבה.

רק העטיפה והאריזה נראית (ורק נראית) מכובדת יותר.

אבל זה אותו דבר.
כתוב תגובה ל- ישר
6
אוי לרשע ואוי לשכנו
  שליח עבירה   25/10/13 17:16
הגיע העת שהשופטים "יזיעו" לא פחות מהסינגורים למצוא את הדרך להרשיע עבריינים מסוג השקרנים ירצו יאכלו לא ירצו לא יוכלו האווירה בעדות זקן רוויה שקרים ושינוי גירסאות הכל על מנת לשכב על הגדר בשביל השוחד שדרש אולמרט על כל עזרה שנתן בכל תפקיד ציבורי שמילא מאז היות ח"כ הוא נלחם בראשי הפשע של שנות השבעים רק להכשיר לעצמו את הקרקע להיות מושחת
כתוב תגובה ל- שליח עבירה
7
השופט רוזן המכונן
  עטרה שגב קלימי   25/10/13 17:32
היום בלתי אפשרי להגיע לתוצאות במשרדי הממשלה ללא המעאכר שעולה כסף רב.
גם זכותי
וגם ליבנת פורן
הם סוג של מעאכרים המתווכים בין הפקידות לאזרח האומלל ,כדי שאותו האזרח סביר ואומלל יקבל את זכויותיו במשרדי הממשלה
אותם מעאכרים עושים כסף רב על חשבון אותו אזרח
לא הגיע השעה שהפקידות הציבורית תתנהל על פי צדק ועל פי חוק ותעביר באופן ישיר לכל אזרח ואזרח את המגיע לו על פי חוק ללא המעכרים ??
כדי לשחרר אותנו מעולם ??
לעובדי הציבור שאינם עושים עבודתם נאמנה יש חלק בתופעת המעאכרים .
ולכן הפסיקה צריכה להיות גם נגד המעאכר וגם נגד אותם פקידים שהובילו את הנותן למעאכרים
לדעתי רוזן יכול להוביל למהפכה תחוקתית תרתי משמע כלומר לשחרור את האזרח מתופעת המתווכים בינו לבין הפקיד כדי לקבל את זכויותיו.
כתוב תגובה ל- עטרה שגב קלימי
יש הבדל.
  יוסי מ   25/10/13 19:00
יש כאן הבדל קטן שהוא הבדל גדול מאוד.
זכותי,כדוגמא היא גוף שפועל בגלוי ועל פי כללים משפטיים, כאשר הוא בא לעזור לאזרח שלא מכיר את סבך החוק והבירוקרטיה, לקבל את זכויותיו,כמו שמוגדר בחוק.
זה לא מאכר שמשתמש בקשרים והיכרויות וקיצורי דרך כדי להשיג יתרונות שאין לאדם מן השורה.
לכן אם יקבע השופט רוזן, שמאכר הוא תהליך לא חוקי ויש להפסיק את הסיפור הזה אחת ולתמיד, הוא יעשה מעשה משפטי-ציבורי, גדול ביותר.
מה שיקרה אחר כך, הוא שהצורך הציבורי של האדם הקטן לקבל עזרה מול הרשויות יתקיים דרך לוביסטים מורשים ומפוקחים על ידי החוק, ממש כמו שעורך דין מנוטר ומפוקח.
מה שצריך לבוא יחד עם זה ,הוא שינוי משמעותי בסדרי העבודה של הרשויות כדי שלא ידרשו שש שנים כדי לקבל רשיון למרפסת.
כתוב תגובה ל- יוסי מ
יוסי אכן אתה צודק, אבל אחד גדו
  עטרה שגב קלימי   26/10/13 19:04
זכותי וליבנת קמו בעקבות חוסר תפקוד של המערכת, האזרח הפשוט אינו יכול לקבל את זכויותיו ולכן קמו 2 הגופים הללו העובדים עבור אחוזים מאוד גבוהים של רווחים הפוגעים ברווחת הנכה.
חברתי פנתה לביטוח לאומי עם מסמכים רבים ולא קיבלה את זכיותיה על פי דין ועל פי צדק.
ברגע שפנתה לזכותי ניתנו לה כל הזכויות אחד לאחד, אין לי תלונות כלפי זכותי משום שהם עשו עבודתם נאמנה.
הביקורת שלי היא כלפי המערכת המובילה את האזרח קשיי היום לאותם גופים הנוגסים בזכויות ולא מאפשרים לאותם אזרחים להנות ממלוא הכסף המגיע להם .
לידעתך
זכותי לא הוסיפו מסמך אחד מעבר למה שנתנה אותה נכה באופן ישיר.
יתכן שלהם יש את היכולת ללחוץ על המקומות הנכונים והקשר שלהם ישיר עם הפקידים.
האם יש אינטרס לביטוח לאומי לפרנס את זכותי , ולבנת??
אחרת טרם הבינותי מדוע צריך לפעול רק דרך 2 הארגונים הללו כדי לקבל את הזכות המוקנת לנו על פי חוק.
כתוב תגובה ל- עטרה שגב קלימי
ועם זאת
  יוסי מ   26/10/13 23:18
עטרה.
המציאות היא שיצרה את הצורך בזכותי.
אם הבירוקרטיה היתה מצטמצמת ופקידי הציבור היו מבינים שהם שם כדי לעזור לאזרח לקבל את זכויותיו המוקנות על פי חוק, לא היה צורך באירגונים כאלה.
כתוב תגובה ל- יוסי מ
8
למה צריך להתפלסף בעניין פשוט?
  נו באמת ?   25/10/13 19:10
כל מאכר יסביר לך שמה שהוא לוקח ממך רובו הולך לפקידים שאותם הוא צריך "לשכנע "... לקבוע שתשלום למאכר הוא שוחד זה כמו לקבוע שכדור הוא תמיד עגול
כתוב תגובה ל- נו באמת ?
9
והמשלם כדי להביא פקיד לעשות
  עבודתו כנדרש?   25/10/13 20:14
ומי שמשלם למאכר כדי שלא יעכבו לו רשיון בניה במשך 5 שנים בבירוקרטיה, או כדי שיתנו לו את זוכיותיו החוקיות, או כדי שעובדי הציבור יזיזו את התחת הבטלן8 שלהם ויעשו עבודתם - מה דינו ? השופט הזה חצי פסיכי. כמות הדיבורים שלו במשפט עולה על הדמיון ובסופו של יום הוא יכשיל את כולם - כולל את התביעה - והערעורים יהפכו חצי מהחלטותיו רק בגלל פטפטנותו.
כתוב תגובה ל- עבודתו כנדרש?
10
המאכער הוא לא"אמא תרזה" צריך
  לפרנס ולהתפרנס   25/10/13 22:04
מדוע שיבזבז מאכער את זמנו לריק ללא קבלת שכר? ברור שהוא מקבל שכר עבור שירותיו - אבל נשאלת השאלה מה יש למאכער שאין למשל לאדם שהוא ברמתו של המאכער? התשובה היא שאין לו שום עדיפות, ואם כך למה נזקקים לו? ולא למשל לעו"ד - לרואה חשבון - לשמאי שהם אמורים להיות אמונים על מקצועם - כאן בעצם "קבור הכלב", ואת העניין הזה על השופט לפענח. לא פשוט, כי בהיבט הפלילי צריך רף גבוה ביותר.

מיכל מירושלים
כתוב תגובה ל- לפרנס ולהתפרנס
11
אחת ולתמיד לוביסטים
  דידה   26/10/13 18:40
ומעכרים מחוץ לחוק.איש אשר יתקל בבירוקרטיה שלא תבוא לפתרונה בזמן סביר (שלושה חודשים) יעמוד לדין על אי מילוי תפקידו. תופעת השוחד יביא לחורבנה של המדינה הזו. רק עתה צפינו בסרט האימה של מכעריות של שני רבי פושעים דרעי את ליברמן. מדוע אנשים אלה לא מובאים לדין ואם לא קיים חוק לגבי שני בני עוולה אלה לחוקק כזה בתוך חודש. כבר היו דברים מעולם. השאלה באם לפוליטיקאים המחליאים הללו יש שאיפ]ה לנקות את האורוות מן הדומן שהותירו "קרוביהם" המכעכרים הטייקונים והלוביסטים.
כתוב תגובה ל- דידה
12
בעלה של אלשיך מאכער אצל ורדה
  חרמון   26/10/13 19:07
עלות ייצור המזון בישראל זולה מארה"ב ומאירופה. בישראל עלות שכר העבודה פחות מחצית ממדינות אלו כמו כן בישראל מחיר החשמל זול יותר . מאזני חברות המזון בישראל מראות רווחים בדומה לעולם . אך בישראל מחירי המזון לצרכן פי שניים עד שלושה מאירופה וארה"ב בהתאמה. אזי ברור שחלק ניכר מהרווח נשאר בחו"ל ככספי תיווך והעברה לחברות על ייבוא וחברות משמשות כמקלטי מס. שוק המזון בישראל למעלה מ-60 מיליארד מה שאומר שלפחות 20 מיליארד ₪ כל שנה מועלמים ממס הכנסה בשיטות אלו ונשארים בחו"ל ובכך פוגעים בכלכלה בארץ. ככה חיסלו את פיקנטי והמערכת המשפטית שיתפה פעולה עם הקרטל כשפיקנטי ומשה בדש ייצרו מוצרים זולים יותר ומכרו לציבור בזול יצרה חברת אסם קרטל של יצרנים פושעים ופשוט חיסלה את פיקנטי באמצעות "קרטל".ובהפעלת השופטת ורדה אלשיך VARDA ALSHECH נגד פיקנטי.אחר כך המחירים בשוק המזון דאו לשחקים. מה שיותר גרוע שהממונה על ההגבלים העסקיים אז דר' דוד תדמור ייצג קודם את דן פרופר-אסם, עצם את עיניו לפעולות החיסול, וקשר האליטות המשפטיות והעסקיות הגנו על זה. אחר כך מתפלאים שיש ריכוזיות ושהמחירים עולים. בעלה מונה למנהל בחברת אסם בגיל 77 וכן בקואופ הרבוע הכחול . אלשיך אפשרה בדרך זו לאסם להרוויח מיליארדים, והיא מרוויחה מאות אלפים דרך בעלה לכן : "חובה להקים ועדת חקירה ממלכתית(שתורכב שלא על ידי נשיא בית המשפט העליון) שתבדוק את הטענות על חלקה של השופטת ורדה אלשיך VARDA ALSHECH ביצירת הריכוזיות בשוק המזון ובדאית מחירי המזון כמו כן את ניגוד העניינים של אלשיך בתיק פיקנטי ובתיק קלאבמרקט כאשר בראשון נטען שיש לה קשר לחברת אסם ולאחרונה נודע שבעלה מקבל כסף רב מאסם והחמור הסתרת קשריה, בעלה יוסף מכהן במספר רב של חברות ובין היתר גם בנכסים והשקעות בע"מ ברשת הרבוע הכחול שגם הם מרוויחים מחיסול שתי החברות קלאב מרקט ופיקנטי ובשני המקרים חובה היה על השופטת ורדה אלשיך להודיע לצדדים ולפסול את עצמה אך היא בחרה להסתיר. חקירה קצרה לסיבות ריכוזיות המזון ולמחירים הגבוהים בארץ תוביל למסקנה הברורה שהשופטת ורדה אלשיך אשמה בכשל שוק זה במזיד ,פעם אחת כשחיסלה את חברת פיקנטי ,בשרות חברת אסם ופעם שנייה בחיסול קלאב-מרקט וכך חוסלו גם ספקיה הקטנים, פעולות אלו ששרתו את חברת אסם. ופעולותיה ההרסניות הועילו לרוחי חברת אסם במיליארדי שקלים מאז ההחלטות. לא צריך להיות משפטן ו/או כלכלן דגול מספיק מוח בריא להבין שהגברת ורדה אלשיך פועלת בניגוד לחוק ומסכנת את המשך קיום העם היהודי כאשר בפועל היא גורמת לריכוזיות מטורפת המעלה את מחירי המזון למשפחה ב2000 ₪ בקרוב לחודש, בהשוואה למדינות בעולם. כמו כן היא מסכנת את חסכונות הציבור ע"י אישור תספורות באג"ח כאשר היא באמצעות היחצ"ן משה תאומים יוצרים מצגים כוזבים כאילו היא שומרת על המשקיע הקטן בעוד היא פוגעת בחסכונות הציבור מחד וגורמת להפקרות מחירים , במעשים אלו הצליחה השופטת ורדה אלשיך במקומות בהם נכשלו ארגוני החבלה-להבריח צעירים מהארץ - בעלה בן ה-77 דירקטור בחברת אסם בשכר שמן."
כתוב תגובה ל- חרמון
ורדה אלשיך מתגלה כאחת השופטות
  משפטן מהדרום   30/10/13 11:43
המושחתות ביותר שהיו לנו, ודווקא בידיה הופקדו תיקים כלכליים כבדים. בושה למערכת השיפוט!
כתוב תגובה ל- משפטן מהדרום
13
מאחרי כל שופט יש מאכר שמינהו.
  בבון זה קוף   27/10/13 05:34
כתוב תגובה ל- בבון זה קוף
14
איפכא מסתברא.
  בבון זה קוף   27/10/13 06:24
ויתכן שרוזן אומר: ידי כבולות ועל המחוקק לתת דעתו על נושא המאכרים (ומכאן גם המכרים מכל הסוגים, גם אלה שמאחרי מינוי של שופטים כפי שסיפר לנו שופט בכיר בימים האחרונים).
כתוב תגובה ל- בבון זה קוף
15
"באין חזון יפרע עם"
  בבון זה קוף   27/10/13 06:32
" אם אתה רואה פורענות באה לעולם, צא ופשפש בשופטי הדור ".
כתוב תגובה ל- בבון זה קוף
16
מאכרלנד- מחלת אבותינו.
  בבון זה קוף   27/10/13 07:25
כתוב תגובה ל- בבון זה קוף
17
סאמהום, בתימן לא היה מאכר אחד.
  בבון זה קוף   27/10/13 09:20
היה חקי (קרי:חגי)הצדק שלי או הרכוש שלי. והיה חקאכ- זכותך. וכאן למדנו שיש חק נוסף: " חק אל ממשלה(אל ממשולו קרי), חק אל מאכרים לא היה כפי שלא היו כל תועבות מצרים של מדינת ישראל.
כתוב תגובה ל- בבון זה קוף
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il