s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יודו גרמנים נגד גרמנים
מאת: גד גזית  |  05/11/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
גרמניה קיימת כבר אלף שנה
  נצר יואב   5/11/13 19:43
לאחרונה נמצאה בקלן תשתית ארכאולוגית כבדה של הקהילה היהודית שם מלפני אלף שנה. הרומאים הביאו לשם את היהודים כסוחרים כבר לפני אלפיים שנה. כדאי שהכותב יקרא היסטוריה רומית בנוגע לגרמניה - טריטוריה שרומא בעצמה בקושי הצליחה לגרד ולבסוף הוכרעה על ידה. אסופת שבטי גרמניה היו אנלוגיים לשבטי ישראל המקראיים: בעלי טריטוריות ודיאלקטים מקומיים, אך בעלי זהות לאומית אחודה כלפי חוץ - עד כדי קו תפר יחיד: במקרה הגרמני היוצא מהכלל הוא אוסטריה ובמקרה המקראי היוצא מהכלל הוא ממלכת יהודה. יש באינטרנט המון מפות של האימפריה הרומית-גרמנית ולאחריה גרמנית-רומית, של הלימס, של הנסיכויות הבוחרות לקיסרות, של בריתות הסחר כגון ההנזה בצפון ושל איזורי השפה הגרמנית. קלן/he.wikipedia.org museenkoeln.de
כתוב תגובה ל- נצר יואב
בהשוואה המגוחכת
  מה המטרה   6/11/13 03:47
לשבטי ישראל ויהודה? אין גבול לשטויות המיסטיות של הפסאודו גרמנים. הגרמנים עצמם רוצים לקשור את עצמם ליוון. גרמניה כמדינה אחת הוקמה כידוע בסוף המאה ה 19. והגרמנים סובלים משום כך מרגשי נחיתות, אבל לא עד כדי לנתק את הקשר המדומיין שלהם ליוון העתיקה, כפי שמציע המגיב הזה, שרואה עצמו כנראה כמו צימרמן, כפי שציין כותב המאמר, יותר גרמני מהגרמנים. לא כ"כ משנה לו כנראה מה עוללה לנו גרמניה, כי כידוע גם לדעת צימרמן ודומיו, אתם יודעים מי הנאצים האמיתיים, נכון? בספר אחר של מ. צימרמן קראתי פיסקה פרימיטיבית ונטולת הקשר לנושא הספר, שבכך אינה שונה מהספר כולו, הוא כתב ש'בן גוריון אחראי להמצאה של המושג עליה לארץ', שלדעת צימרמן לא היה קיים לפני בן גוריון. ספרו נוטף שנאה לישראל ויכול להתחרות בטקסטים נאצים. הוא וודאי גאה בכך.
כתוב תגובה ל- מה המטרה
יש לך דימיון פורה
  אייל.ב   6/11/13 05:31
גרמניה לא הייתה מדינה שיש לה עבר היסטורי של 1,000 שנה. הטענות הגרמניות הללו דומות מאוד לטענות של "הפלסטינים" הטוענים לבעלות על ארץ-ישראל.

מעבר לכך, מחבר המאמר צודק מאוד ביחס למשה צימרמן - צימרמן ניסה לייצר מצגת שווא של מציאות מדומיינת הנמצאת רק בראשו של צימרמן.

כתוב תגובה ל- אייל.ב
הגבול הצפוני של הכיבוש הרומאי
  פלא יועץ   6/11/13 12:04
היה נהר הריין.בקולון [קלן] הרומאית כפי הנראה יושבו יהודים. רק לאחר התקבלות הנצרות ברחבי גרמניה היא הוכפפה ל"כס הקדוש" ברומא.בעקבות המהפכה הצרפתית והתפשטות ההשכלה והאמנסיפציה ליהודים,רבים מהם הפכו לרפורמים וראו את עצמם כ"גרמנים בני דת משה".עד היום יש געגועים מזוכיסטיים אצל צאצאי יוצאי גרמניה ל"מולדת שהיא מעל הכל".רובו הגדול של העם הגרמני הינו חסר תרבות ופרימיטיבי להחריד,אפילו כיום.טוב יעשו הפסבדו אינטלקטואלים למיניהם באם יחדלו מהתרפסותם וחנפנותם המבישה לפני הפריץ הגרמני.ויבוא לציון גואל ב"ב ויושיענו מהפרופסורים ההזויים למיניהם ,אמן.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
השתכנעתי שקיים גזע גרמני
  גד גזית   6/11/13 17:16
בן כ-1000 שנה וככל הנראה קיים גם גזע יהודי בן כ-3000 שנה
וקיים גם גזע אדם חושב בן כ- 100,000 שנה...
אנטרופולוגית אין שייכות "גזעית תרבותית" בעבור כ- 200 שנה.
לכן מבלי לחקור בכלל את הגרמניות העתיקה על רבדיה אני מרשה לעצמי לטעון, שמה שזוהה "כתרבות גרמנית" בשנות השלשים של המאה הקודמת, גילו הכרונולוגי הוא בסביבות 150 שנה. שורשיו כרגיל בתרבות האליטות העשירות של נסיכויות גרמניה, שהיו כמובן מיעוט מספרי באוכלוסיה אך עודדו ותמכו בפריחה תרבותית חפשית. אבל מטבען של אליטות שהן זמניות ונופלות ע"י אליטות חדשות. לכן מה שמכונה ע"י צימרמן תרבות גרמנית היה למעשה שארית ההשפעה שנותרה משקיעה של האליטות שהתפרקותן הביאה לתהליך איחוד גרמניה בימי וע"י ביסמארק.
התרבות הבסיסית שאולי המאפיינת את "הגרמניות" היא נאמנות לקבוצה, שהפכה לתחושת לאומניות גאה, צייתנות חריצות וקפדנות שהם תולדה של מסורת החינוך כנסייתית הנוקשה.
"הפתיחות הלבירליזם האינטלקטואליזם" הם בבחינת כוכב שביט זוהר, שקרן לרגע היסטורי קצר ואינם מאפיינים את "הגרמניות"
השורשית. וההוכחה ההיסטורית לזה הן 20 שנות הרייך החדש הגרמני, שסיומן המוחץ והטראגי כבר מיצר תרבות גרמנית שונה.
כתוב תגובה ל- גד גזית
מגנה-גרמניה: קישור לויקיפדיה
  נצר יואב   6/11/13 19:26
א. תקראו ותשכילו: en.wikipedia.org ב. מבחינת ניהול ענייני מדינה - ישראל(יחד עם שאר העולם) יכולה בעיקר ללמוד מגרמניה וכמעט כל מה שמשובש בגרמניה זה בגלל החבלה המערכתית היזומה מאז קיץ 1968.
כתוב תגובה ל- נצר יואב
הדיון אינו בקיום איכות גרמנית
  גד גזית   6/11/13 20:27
זה אינו מאפיין רק את הגרמנים, זה מאפיין יפנים, מאפיין קוראנים, מאפיין דנים הולנדים שבדים פינים ונורווגים.
אין ויכוח על ההזדהות המאחדת הגרמנית אלא על המרכיבים של מה שנחשב "כתרבות גרמנית" ומיחד אותה.
הגרמנים כקבוצה מזוהה הוכיחו את עצמם באופן שבו התאוששו מהמפלה הקטסטרופלית שהביאו על עצמם במלחמת העולם הראשונה בהפגנה של חוסר איכות תרבותית.
כושרם הקבוצתי הגבוה הוכח בכך הרימו את עצמם בחמישים שנה
מהתחתית השפל להיות מעצמה כלכלית החזקה באירופה. אבל היה לכך מניע פסיכולוגי חברתי חזק מאד.
לעומת זה ובמקביל היהודים "החדשים" עשו את אותו הדבר ועם קשיים יותר משמעותיים פנימיים וחיצוניים, וגם כאן היה לכך מניע פסיכולוגי חברתי חזק אף יותר.
"היתרון" שאתה מזהה אצל הגרמנים נובע בעיקר "מהומוגניות גזעית" וקשר שורשי בלתי מעורער לארצם, יתרונות משמעותיים לגרמנים, שאינם קיימים אצל היהודים שהתקבצו למדינת ישראל.
כאן צריך להודות שהיהודים זכו לסיוע כלכלי חיצוני גדול בהרבה יחסית, לסיוע שניתן בשעתו לגרמנים לצורך השתקמותם.
אבל היכולות שהפגינו "היהודים החדשים" בודאי שאינם נופלות מהיכולות שהפגינו "הגרמנים החדשים".
כתוב תגובה ל- גד גזית
לסיוע כלכלי"? למה לקשקש
  "היהודים זכו   6/11/13 23:18
אתה לא מכיר את הקשיים שעברה ישראל? את האמברגו שהוטל עליה? איפה אתה חי? אגב, אתה מגיב כאן לערבי הדורש את חיסול ישראל, כרגיל אצלם תוך התחזות ליהודי.
כתוב תגובה ל- "היהודים זכו
התגובה שלך אינה לרוחי ובכ"ז
  גד גזית   7/11/13 00:16
קצת צניעות לא תזיק. אמברגו על נשק אינו מרכיב במשואה שמתיחסת לעוצמה של חברה, מה גם שלא היה מתמשך וקריטי.
באשר לסיוע כלכלי המדינה הציונית זכתה בו מיהודי העולם, מהגרמנים כבר 10 שנים אחרי שהחלו לשקם את עצמם, ובאופן משמעותי מהאמריקאים. כך שקצת צניעות לא תזיק.
כתוב תגובה ל- גד גזית
אתה ערבי תומך טרור
  נו "גד גזית"   8/11/13 06:36
תפסיק להתחזות טמבל. שקריך על ישראל כה שקופים, אין לך מושג ירוק מהעובדות מרוב שאתה שקרן.
כתוב תגובה ל- נו "גד גזית"
הבסת נפוליאון והנצחון ב1870
  נצר יואב   7/11/13 08:09
המבחן האולטימטיבי של גרמניה היה הבסת נפוליאון מאה שנה לפני מלחמות העולם של המאה ה-20. שנות דור לאחר מכן, ב-1869/70, נצחון אדיר על צרפת במלחמה שצרפת יזמה בגיבוי בריטי. גרמניה היתה אימפריה אדירה עד למלחמת מאה השנים, שבסופה באמצע המאה ה-17, פרשו הולנד, צ'כיה ושוויצריה. מלחמה זו היא שאפשרה לאוטומנים לפלוש לאירופה ולאחר תום המלחמה גורשו האוטומנים בתהליך ארוך, ברובו ע"י אוסטרו-הונגריה שהיתה מעצמה דוברת גרמנית, הקיסרים שלה עד אחרון הוכתרו כקיסר רומי-גרמני, והיוותה את אב-הטיפוס של האיחוד האירופי כיום. לגרמניה מעולם לא היתה שום הומוגניות אתנית או תרבותית: הפער בין הצפון לדרום הוא כמו בין סקנדינביה - עמים גרמנים חוץ מהפינים (אבל גם אלה פרוטסטנטים פרו-גרמנים), גבוהים, רחבים, בהירים, פרוטסטנטים, חביבים ונאים לבין איטליה - קצרים, צרים, כהים, קטולים, מתוסבכים למדי. הדוגמא הקיצונית הינה האוכלוסיה של בוואריה, שהינה באופן רשמי תערובת של אנשים מדרום-מזרח להרי האלפים (מרחבי האימפריה היוונית לשעבר) שנדחפו לשם בכח ע"י האימפריה הרומית, עם האוכלוסיה המקורית (גאלים), עם אנשים ממזרח (סלבים כגון צ'כיה), מצפון (גרמנים) ולפי הפיזיונומיה וההתנהגות גם עם המון יהודים. תבדוק כמה מאות שנים רבות חיו יהודים בפולין ובצרפת ותדע כמה זמן הם חיו בגרמניה, מה שאומר שעורבבו באונסים וע"י גיור נשים - שהרי לפי המחקר המדעי העדכני מקור האשכנזים באיטליה מאבות ים תיכוניים ומאמהות צפון אירופאיות. מה שאין זו מהות, תרבות, זהות ישראלית: במדינונת פצפונת, שהוקמה לאחרונה (מבלי להכריז על עצמאות או ריבונות, שהרי בן-גוריון מחק מילים אלה ממגילת העצמאות) על ידי יבוש ביצות-מלריה עתיקות, בליל של המון גזעים ושל המון תרבויות שאין ביניהן שום קשר של ממש ושבחלק מהמקרים גם מעולם לא היה קשר שניתן להוכחה או להיווכחות כיום. "כור היתוך", הינו מושג בולשביקי המהווה הפרה גסה של זכויות אנוש בסיסיות - אבל זו הדרך היחידה להתאים את ההזיה הפוליטית למציאות היסודית. הפער ההסטורי בין היהודים לנוצרים הוא שהנצרות המציאה את המרכיב הדתי לתמיכה - אמיתית ומלאה - בענייני מדינה והקימה ממסדים פיאודליים, מדיניים ואימפריאלים, הכנסיה יסדה את המדע ואת הציביליזציה, עליהם מבוססת האנושות מאז ולתמיד. לעומת זאת היהדות התאימה לכל היותר לרמת הקהילה ולכן אנשי עסקו במסחר מבוזר בין ערים, ארצות ויבשות. הטכנולוגיה המודרנית (תקשורת, תחבורה, מחשוב, פינוי כ"א מחקלאות להשכלה נרחבת) שמה קץ לצורך בקהילות המבוזרות כדי לקיים מסחר ולכן היהדות העולמית פנתה לפיננסים-מוקצנים שזמנם תם בימים אלה ולכן היא במשבר קיומי מהותי חסר קדים. המענה היעיל היחיד הוא ללמוד היטב את ההסטוריה של הנצרות(תיאוריה של בקרת חוג סגור עצמית ועצמאית), הריאליזם, המדע והציביליזציה. זאת בניגוד לאוריינטציה אמריקאית שטחית וקלוקלת. ארה"ב נהיתה למעצמה לזמן קצר ע"ב 3 גורמים: א. הגיאוגרפיה האדירה שלה. ב. ההגירה האדירה אליה מצפון אירופה. ג. החרבת אירופה החל בשנת 1914 ע"ב הטריפל-אנטנט עוד מסוף המאה ה-19: בריטניה, צרפת ורוסיה היו אימפריות קולוניאליסטיות שהתנגדו באלימות אכזרית להתעצמות המדעית-טכנולוגית-לוגיסטית-מסחרית של גרמניה ומהתנגדות זו צמחו כל הטרגדיות הגדולות עד ימינו אלה. היום רוסיה של פוטין צמודה לגרמניה של מרקל, אז כדאי להתעורר ויפה שעה אחת קודם.
כתוב תגובה ל- נצר יואב
הוא פסיכי ערבי
  "נצר יואב"   6/11/13 23:12
כתוב תגובה ל- "נצר יואב"
2
זהו ספר חלוצי חשוב
  חייםק'ה   6/11/13 15:24
שבעיקר מפרט ביסודיות ובדקדקנות את גורלם של היהודים בגרמניה מעליית היטלר לשלטון ועד סוף המלחמה. זוהי בראש ובראשונה מטרת המונוגרפיה הזו והמחבר עושה כאן עבודה ראשונית וחשובה מאין כמותה. בנוסף טוען צימרמן, וגם מוכיח זאת במסמכים ובמאות מקורות מגוונים אחרים, כי רבים מאד מיהודי גרמניה ראו את עצמם כגרמנים, בנוסף צריך לזכור כי הנאצים החשיבו כיהודים גם נוצרים שהיה בהם דם גרמני ("מישלינגים") ואשר גם בחלומם הגרוע ביותר לא העלו בדעתם שהם יהודים. מבחינה זו הוא מאד צודק בטענה שמדובר כאן בחיסול של גרמנים בידי גרמנים. ובקיצור, אני מציע לכל הקשקשנים המתלהמים לקרוא את הספר ולהפסיק לבלבל את המוח.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
הסופר אהוד עליך כאנטישראלי
  מה אתה אומר אחמד   6/11/13 23:24
אופק חייך צר ומתלהם - רק אנטישראליות, ואתה בעל ת.ז. כחולה. אין לך כבוד.
כתוב תגובה ל- מה אתה אומר אחמד
למה אנטי ישראלי?
  חייםק'ה   7/11/13 07:59
משה צימרמן הוא ישראלי, ציוני והיסטוריון מן המעלה הראשונה. כדאי לך לקרוא את הספר לפני שאתה מביע דעה.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
האל תאקייה חיסלה אותך
  לשקרן מלידה   8/11/13 06:23
אתה ערבי שונא ישראל וצימרמן אנטי ישראלי. קראתי אחד מספריו וזה מבהיר הכול. אהבל שקרן שכמוך, אתה כה שקוף. העיקר ת.ז. כחולה יש.
כתוב תגובה ל- לשקרן מלידה
3
זה רק מוכיח שצימרמן לא יכול לה
  פריטה   7/11/13 12:10
זה רק מוכיח שצימרמן לא יכול להשתחרר מהגרמניוּת שלו
כתוב תגובה ל- פריטה
למה שישתחרר מהגרמניות שלו?
  גזית גד   7/11/13 22:15
מה רע בה?
כתוב תגובה ל- גזית גד
שונא ישראל מתחזה ליהודי
  שוב הערבי   8/11/13 06:28
המחבלים המכוערים אחיו האהובים של המחבל הזה טוענים שהיהודים הם גרמנים (נאצים כמובן). זה מה שרוצה לומר המפגר העלוב. העיקר ת.ז. כחולה ב. לאומי תקציביי אקסטרא למיגזר וכול הזכויות.
כתוב תגובה ל- שוב הערבי
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il