s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישת טלוויזיה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רבין היה מפסיד לביבי... בטוח (2)
מאת: נרי אבנרי  |  13/11/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
ממשלת הדמים=שמעולם לא השיבה
  קורןנאוה טבריה   13/11/13 09:05
לשאלה הכי נדרשת לעם שכול ומושפל כמונו:איך זה שדווקא בממשלת ה'שלום' שהרחיקה לכת בויתורים ממאירים לערבים=חטפנו את האלימות והטירור הכי מפלצתיים שיכולים לפקוד מדינה וממשלה שפניה ל'שלום'?!.....מתערבת שלאף אחד ממגיבי ה0מול לא תהיה תשובה לגופו של עניין -ולמרות זאת הם יעדיפו להגיב כתבוסתנים מגעולים וכבולשביקים אינפאנטילים ופרימיטיביים= שמתגעגעים לימים של רבין וממשלת הדמים שלו-עד כדי כך השנאה למחנה הלאומי מעבירה אותם על דעתם=אז שיהיה להם בתיאבון,אני בעדם!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
מי שצריך לענות לשאלה הזו,
  תשובה לנאוה.   13/11/13 10:14
זה הסמול, שהוא ימין בתחפושת. השמאל האמיתי אמנם לא השתתף במסע ההסתה של הימין לרצח רבין, כי זו לא דרכו, אבל הוא התנגד לתהליך אוסלו מהיום הראשון. הנה, לדוגמא, מאמר של אשת שמאל מובהקת- טניה ריינהארט. המאמר נכתב כבר בשנת 94, זמן קצר לאחר אוסלו.

cafe.themarker.com/
כתוב תגובה ל- תשובה לנאוה.
תשובה למתחכם לריק=זו לא דרכו ש
  קורןנאוה טבריה   14/11/13 09:41
ה0מול להסית? הצחקת את ה0מול!!!ספר את זה לבגין,שרון,ביבי,שרה ולמתנחלים....ה0מול חולל את ההסתה שקדמה לרצח רבין! וע"ע ה"שמפניה" לפרובוקציות,עלילות דם ועלילות 0רק 0רק....קצת בושה לא הרבה!!! הקלות הבלתי נסבלת בה ניתן לסלף את ההיסטוריה?זו המומחיות של ה0מול הבזוי... ומבלי לקחת בחשבון שלא כולם שכחנים או אהבלים?!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
פושעי או0לו,0ר0ורי ה'שלום' ומו
  קורןנאוה טבריה   14/11/13 09:47
ומושחתי ה'כיבוש' והגירוש....התנגדו לאו0לו?פרט ונמק לפני שזה יכנס לספרי ההיסטוריה המשוכתבת שלהם....בקצב הזה ביבי שרון ושמיר הם קיבלו את פרס נובל עם אדולף ערפאת!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
רק מי שלוקה בנפשו מתייחס למאמר
  קורןנאוה טבריה   14/11/13 09:53
למאמרים של תלמידתו הפנאטית של נועם חומסקי טנייה ריינהארט= ברוך שפטרנו מעונשה של זו!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
כך או אחרת, השמאל התנגד לאוסלו
  ווטאבר.   14/11/13 10:12
מי שיצר אותו זה הסמול, והימין (כולל נתניהו) ממשיך בזה עד היום. עויתות הטירוף הפנאטיות שלך לא ישנו את זה.
כתוב תגובה ל- ווטאבר.
ה0מול הבזוי חולל את פשע או0לו
  קורןנאוה טבריה   14/11/13 15:34
ועד היום תומך בו בחירוף נפש=וחבל שביבי בלוף מציית להם!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
2
שפיגועים נכס אלקטורלי לליכוד
  אכן מקובל לחשוב,   13/11/13 09:07
אז מדוע בכל זאת ניהל הימין מסע רצחני של שנאה להתרת דמו של רבין שהביא לרצח ולא חיכה לבחירות? או שהימין לא האמין בנצחונו למרות הפיגועים וחיכה להפלת רבין בבחירות (טוב, אז הוא לא ראה את הסרטים עם ה״עובדות״ של הבלוגר הייחודי בעולם), או שהשנאה לרבין היתה בלתי נשלטת. אולי במחסן הגרוטאות של נרי יש סרטים שיתנו את התשובה. נחכה לפרק העשירי בסדרה.
כתוב תגובה ל- אכן מקובל לחשוב,
3
כתבה אומללה אסור היה לרצוח ..
  נץ ימני   13/11/13 11:12
מה מנסה הכותב לחפות או להצדיק רצח מתועב ???? אסור היה בשום פנים ואופן לרצוח את רא ממשלת ישראל מר יצחק רבין ז"ל ,גם במחיר שהיה ברור לכולם שהוא הולך לנצח בבחירות הבאות ולהיבחר שנית לראש הממשלה . ראש ממשלה מחליפים רק בהליך דמוקרטי ע"י בחירות ,וגם היום 18 שנה אחרי הרצח המתועב ,אני איש ימני שהצבעתי נץ מתעב את הרוצח ואת הרצח ,אני סבור שהרצח של ר"מ היה מעשה נפשע ואומלל והטיל כתם כבד מאוד על הציבור הימני בגלל רוצח מפגר שרצה להרשים בחורות ולהיות מקובל בקרב הציבור ממנו היא באה.
כתוב תגובה ל- נץ ימני
הרצח היה שיא של הסתה מתועבת,
  אתה טועה   13/11/13 11:34
שהשתתפו בה רבים בקרב הימין, כולל אנשים להם הצבעת. כל מי שהלך להפגנות האלה אשם ושותף.
כתוב תגובה ל- אתה טועה
הכותב אינו מצדיק את רצח רבין,
  לא מדוייק   13/11/13 12:43
אלא מנסה לטהר את המחנה שלו (ואת עצמו) מהאשמה שהם חשים (ובצדק) על רצח רבין. נכון, שהוא לא יצליח בזה, אבל זה לא אותו דבר. להצדיק רצח זה פשע. לנסות להתנקות מאשמה זה אנושי ואפילו מתקבל על הדעת.
כתוב תגובה ל- לא מדוייק
4
סרק סרק
  רביב הידוע   13/11/13 13:12
המנוול מהרצליה רצח את רבין .והיה צריך לסרס כמו אותו כמו שעושים לחיות על מנת למחות אותו מעל פני האדמה . מאחר שהש.ב.כ ידעו עליו. מי שאשם ברצח רבין . היה ראש הממשלה באותה תקופה !!
כתוב תגובה ל- רביב הידוע
סרקא, סרקא, כל ווז ווז יודע מה
  מקס פאואר   13/11/13 15:47
רבין הקצב הטובח מהאלטלנה, התליין של טוביאנסקי, לא יכול להלין על מר גורלו.
כתוב תגובה ל- מקס פאואר
5
תגובה
  צנחן   13/11/13 15:57
מעניין אם מותר היה לאזרח רוסי לרצוח את סטאלין בשעתו?????אזרח שראה את שכניו נרצחים וחבריו מובלים לסיביר יום אחרי יום ללא סיבה.מעניין אם מותר הייה לאזרח משכיל גרמני מהשורה אשר ראה את ביתו וחייו מופצצים בלא תוחלת ואשר כל התקשורת גוייסה למען המנהיג כולל האוניברסיטה בה עבד ומי שחרג מהסדר הטוב נעלם.מעניין אם מותר היום לאזרח צפון קוריאני -אשר איננו רואה כל אפשרות אחרת להחליף שלטון אכזרי מרושע מרצח מרעיב וכולא-לחסל את הסכנה האכזרית העומדת בראש השלטון?
כתוב תגובה ל- צנחן
ההבדל בין דמוקרטיה לדיקטטורה.
  לצנחן תשובה   13/11/13 16:18
ברה"מ וצפון קוריאה הן דיקטטורות, ולכן העם לא יכול לבטא את רצונו בבחירות, אלא רק בכוח. במקרים כאלה, לא הגיוני לגנות שימוש בכוח.

בישראל יש דמוקרטיה ויש בחירות, ואת השלטון יש להחליף רק בבחירות, או באחת הפרוצדורות הקבועות בחוק. לכן מי שפועל להחלפת שלטון דמוקרטי בכוח, כפי שהיה בעניין רבין, פועל כנגד הדמוקרטיה וראוי לגינוי ולהוקעה.
כתוב תגובה ל- לצנחן תשובה
תגובה
  צנחן   13/11/13 17:11
תודה אדוני על התשובה המנומסת אבל יש לי שאלה נוספת אליך.נניח שבהחלטה דמוקראטית על חודו של קול מתקבלת החלטה לדוגמא שאסור לבצע ברית מילה בישראל מתוך הגנה על התינוקות מה אז?האם הדמוקראטיה מגנה על כל החלטה?מהם גבולות הדמוקראטיה?האם מותר לקבל החלטות לא מוסריות למשל והצדקתן תהייה רוב דמוקראטי?
כתוב תגובה ל- צנחן
חורגות בהרבה מטוקבק. אבל אנסה
  שאלות טובות   13/11/13 19:12
אני יכול לתת לך עוד דוגמאות: 1. רוב בכנסת מחוקק משטר צבאי לחלק מהאזרחים. 2. רוב בכנסת מאפשר כליאת אנשים ללא משפט לזמן בלתי מוגבל. 3. רוב בכנסת מאפשר גרוש אנשים מקרקע שבבעלותם לצמיתות ללא הליך חוקי כלשהו. כל זה (ועוד) קרה וקורה. וגם ימשיך לקרות. האם זה מוסרי? תלוי באישה תורת מוסר ובאיזה ערכים מוסריים אתה מחזיק. זה לא קשור לרוב בכנסת של קול אחד או יותר. האם זה תקין מהבחינה הדמוקרטית בגלל שזה עבר ברוב של כנסת דמוקרטית? האם יש לציית לזה בזכות הרוב? זו שאלה קשה מאד. ברור לי שיש קו אדום, שמעבר לו גם החלטה ברוב בכנסת (אפילו רוב גדול) איננה ראויה לציות. אני לא יכול לאמר היכן עובר הקו הזה ונדמה לי שצריך לבחון כל עניין לגופו. עם זאת, יש נטייה לאמר, שבעניינים ״גורליים״ למדינה יש צורך ברוב גדול יותר. לי זה נראה הפוך. נראה לי שכפייה על היחיד בעייתית יותר ומעמידה יותר מגבלות למדינה מאשר פעולות שהן משפיעות על הכלל. בעניין יציאה למלחמה, החזרת שטחים, הקמת התנחלויות חתימת הסכמים בינלאומיים וכאלה דברים אני סבור שהכנסת והממשלה סוברניות לפעול גם ברוב קטן בכנסת מבלי שזה יחשב חריגה מהדמוקרטיה. לפעמים זה מרגיז, ואפילו מרגיז מאד (שמאלני כמוני מתרגז הרבה יותר מאיש ימין ממוצע). אבל אלה החיים . בדמוקרטיה אתה צריך ללמוד לחיות גם עם החלטות שמוציאות אותך מדעתך מרוב עצבים. יש נטייה לאמר, שבעניי
כתוב תגובה ל- שאלות טובות
תגובה
  צנחן   13/11/13 22:50
תודה אדוני על סבלנותך אני מייחל לזה זמן רב טיקבוק הדדי שנועד לאתגר ואין הכרח שיסתיים בגידופים ועלבונות.הגעת למסקנה שהחלטות הנוגעות ליחיד הן לא רצויות והחלטות הנוגעות לציבור רב מחייבות צייתנות ולא משנה מהו הרוב בכנסת שהחליט כך.נניח שהכנסת תחליט שתושבי תל אביב החל מראש השנה הקרוב חייבים לשמור שבת ויהי מה.אין תחבורה ציבורית מוניות חנויות כלום....ההחלטה מתקבלת שוב ברוב זעום של קול אחד.שאלתי האם אתה היית מקבל זאת בשויון נפש או נלחם על כך ולא בכלים דמוקראטיים?או דוגמא נוספת:על כל יוצאי אתיופיה נאסר לצאת החל משבע בערב והם למעשה בעוצר עד לשעה שש בבוקר.שוב החלטה שתתקבל ברוב זעום.האם היית מאשים אזרח ממוצא אתיופי אשר ייתנגד לכך באלימות או שהיית מזדהה עימו?
כתוב תגובה ל- צנחן
ואני מודה שאין לי ממש תשובות
  שאלות קשות   14/11/13 00:46
ראשית, לא דיברתי על שוויון נפש. הרבה פעמים אני יוצא מדעתי מרוב עצבים גם כשאני מבין שאין ברירה, אלא לקבל את ההחלטה, שהיא לגיטימית, גם אם היא מאד לא נראית לי.

הדוגמאות שהבאת הן בעייתיות, כי באינסטינקט הן משדרות לי שהן פסולות, למרות שהן לא מוטלות על היחיד, ולכן ומותר לפעול נגדן גם בכוח. אגב, עוצר זה לא דמיוני, והוא מוטל ברוב גדול מאד לא על אתיופים דוקה, אלא על ערבים. הרבה שנים הוא אפילו היה מוטל על ערבים שהם אזרחי ישראל.

כאמור, אני לא יודע בדיוק איפה עובר הקו האדום של הלגיטימיות, שמעבר לו, גם פרוצדורה פורמלית לא מייצרת מוצר ראוי לציות. אבל אני יודע שהוא קיים הקו הזה.

נדמה לי, שכאשר המדינה צריכה לפעול בצורה אגרסיבית מאד כנגד רצונו של ציבור גדול על מנת לכפות איזה מהלך שלה, אפשר לפחות להרהר על מידת הלגיטימיות של אותו מהלך, גם אם הוא עבר בהליך תקין.

אני הרגשתי בעיה כזו במלחמת לבנון, וגם בזמן ההתנתקות, בוודאי בכל ההתנהלות שמעבר לקו הירוק. כל אלה נעשו ונעשים תוך הפעלת כח עצום של המדינה כלפי מי שמתנגד לזה.

אבל גם זה לא מספק תשובה בכל מצב כי הרגשתי ככה גם בעופרת יצוקה, ששם זה עבד בקלות יחסית, עם קומץ קטן של מתנגדים.

כאמור, אין לי תשובות טובות. יותר תחושות או כווני מחשבה. קראתי הרבה דברים בנושא הזה, כולל של ענקי המחשבה המדינית . גם להם היה קל יחסית לספק תשובה לזכות ההתנגדות ליחיד. לא מצאתי אצלם תשובה מתי מותר לקולקטיב לייצר התנגדות מוצדקת למדינה, הפועלת בתוך כללי המשחק הלגיטימיים. אני לא מצאתי עד היום תשובה טובה לזה.
כתוב תגובה ל- שאלות קשות
אני די מסכים עם המגיב למטה.
  תשובה לצנחן.   13/11/13 19:53
ליחיד במדינה דמוקרטית יש זכות גדולה בהרבה (לא בלתי מוגבלת) להתנגד להחלטה, גם אם היא עברה ברוב תקין. ציבור שלם לא יכול לעשות זאת ולהפוך החלטות בכוח. למחות ולהתנגד בכוונה לשנות זה כמובן מותר.

מה שאתה מתאר זה לא דמיוני. בצרפת אוסרים על נשים מוסלמיות ללכת בלבוש מסורתי. זה לא רחוק מאיסור של מילת תינוקות. בשני המקרים הנימוק הוא מוסרי (זכויות נשים/ילדים). אני אמנם מתנגד לחוקים כאלה, אבל חושב שהם בכל זאת חוקיים ותקינים.

עם זאת, ליחיד מותר להתנגד לדברים כאלה, כאשר הם פוגעים במצפונו. לדעתי, כל עוד מדובר בפעולה של יחידים, ולא כמרד כוחני נגד החלטות חוקיות של המדינה (מעבר להתנגדות לגיטימית), הדמוקרטיה צריכה להכיל את זה ולסבול את זה.
כתוב תגובה ל- תשובה לצנחן.
תגובה
  צנחן   14/11/13 01:49
שוב תודה על אורך הרוח והסבלנות.הנה אתה רואה שהחלטות קשות שהשפיעו על חייהם של מאות אלפים הביאו רצח ושכול למרכז הארץ שברו ״חינוך״ רב שנים לפיו לא מדברים עם רוצחים הביאו את הרוצחים עצמם למרכז הארץ ציידו אותם בנשק מכף רגל ועד ראש והללו גמלו ברציחת אזרחים שלווים מידי יום ואף זכו לברכת מנהיגיהם ערפאת וחבריו.מערכת המשפט לא ניסתה אפילו למראית עיין לספק סעד כלשהו למוחים אלא רדפה אותם כאילו חיו במדינה טוטאליטרית ביחד עם הצבא והמשטרה.בתוך כל הסיר המבעבע הזה בו נכרתו חיים של אלפים ושונו ללא הכר חייהם של מאות אלפים מפלגת השלטון והעומד בראשה הרהיבו עוז לבזות ולהשפיל את הבוכים-פרופלורים זוכר?-ולנהוג יום אחרי יום כאילו לא דבר לא השתנה וכאילו ההסכם הזה-אוסלו- מקויים במלוא הרצון הטוב משני הצדדים.לא עזרו ההוכחות לפיהם ערפאת נוהג בבתי הכלא בשיטת הדלת המסתובבת ועוצר למספר ימים בלבד חשודים ופעילי טרור ראשיים שהשב״כ איתר.והנה הנה סיר הלחץ הזה עלה על גדותיו עד שרצח ראש הממשלה גדע את כל הסחרחרת הזאת באחת ועצר את מחול השדים הזה.הנה אתה למד שגם במשטר דמוקראטי לא מותר הכל לשלטון והוא חייב לנהוג ברגישות ובשום שכל ולא להחיל דרישות שאין הציבור יכול לעמוד בהם ובפרט רובו של הציבור.אנחנו לא המצאנו את הפטנט הזה והוא כבר קרה בארה״ב-קנדי למשל- באירופה וברוסיה שנים רבות לפני כן ואני מניח שעוד יקרה שוב לצערי.ראש ממשלה המנסה להחיל צעדים רדיקאליים מבלי להתחשב בציבור גדול ומבלי לשכנעו צפוי ועלול להירצח.צ׳רצ׳יל לדוגמא הפוכה הציע לעמו ״דם יזע ודמעות״ והכל על מנת לשמור על חירותם ואכן הם עמדו בכל קשיי המלחמה ההיא באומץ לב ראוי לציון מפני שרובו של הציבור האנגלי האמין לו ולכנות דבריו.ככה פשוט.ועכשיו אם ברצונך לשמוע תחזית אומר לך שההסטוריה תחזור על עצמה במידה ויקום מאנדהוא שיחליט לסגת מהשומרון ויהודה ולעקור מאות אלפים מבתיהם תמורת פיסת נייר וחתימת מרצח.מדובר בניתוח לוגי קר ולא בשאיפה או כמיהה לכך אך עם כל העצב שבדבר זה לדעתי מה שיקרה ולא משנה מי יעמוד בראשות הממשלה ימין או שמאל.החלטה אשר תפגע בציפור נפשו של ציבור גדול אשר לא יוכל להכיל אותה או להירתם לטובתה תזמין אלימות חריפה ופריצת גדרות.ואני מתכוון גם לדוגמאות האחרות שהעליתי קודם לכן.
כתוב תגובה ל- צנחן
יש לנו מחלוקת על העובדות
  שלום לצנחן   14/11/13 09:17
ואולי בעצם על הפרשנות שלהן. אני התנגדתי להסכם אוסלו, וגם להתנתקות, אבל לא זה ולא זה חוללו לטעמי את הטרור. גם הרצח של רבין (שמעולם לא תמכתי בו או במפלגתו), לא הפסיק שום רכבת שדים. אם כבר, הוא עורר מרבצם את שדי הקונספירציה האויליים, שיוצאים מחוריהם בכל פעם שקשה להם להתמודד עם המציאות הקשה שהם יוצרים. אבל הכל כבר נאמר וחבל לחזור שוב על הדברים. אם כבר הזכרת את פינוי ההתנחלויות, אצלי לא תמצא אוזן קשבת לדיבור השלוםעכשווניקי על ״התנחלויות כמכשול לשלום״. מביילין ועד מרזל הכל ימין שלא רוצה שלום. כמו שכתבתי לא פעם, השלום יבוא רק כאשר ישבו יחד חוטובלי וזועבי על מנת לדבש הסדר למדינה דמוקרטית ואזרחית (לא יהודית) מהים על הירדן (ובערבית- מן אלבחר טיל אלבחר) , שבה יחיו יהודים ערבים ואזרחים אחרים כשוים במדינה של כל אזרחיה.
כתוב תגובה ל- שלום לצנחן
בויכוח מוסרי חייבים מצפן חזק.
  לצנחן הנכבד.   14/11/13 09:52
לכל מי שמבין מהי דמוקרטיה (ולצערי יש מעט מדי מאלה בישראל), אין ספק, שלא הכל מותר לשלטון דמוקרטי. אגב, להערכתי, מתנגדי אוסלו (שכללו גם אותי) היו מיעוט ולא רוב, אבל בדמוקרטיה יש להזהר מפגיעה במיעוט אפילו יותר מאשר הפגיעה ברוב.

עם זאת, גם בהתנגדות למעשי שלטון דמוקרטי חייבים מצפן חזק. ללא מצפן כזה, ההתנגדות עצמה חורגת מכללי המשחק הדמוקרטיים (שבשמם היא אמורה לדבר) והופכת ללא יותר ממפגן כח ושנאה של אספסוף מוסת. כך זה היה בחודשים שקדמו לרצח רבין, והתוצאה היא בלתי נמנעת.

מעניין, אגב, שפעולות ההתנגדות להתנתקות פעלו בכלים אחרים. אני אמנם לא הייתי שותף להן (אינני יכול להיות שותף לפרוייקט גזעני, שהססמא המובילה בו היא- יהודי לא מגרש יהודי), אבל שם שמרו על כללי המשחק. האם זה קרה בגלל האופן בו התפתח המאבק נגד אוסלו? אולי. זו רק ספקולציה.

מעניין עוד יותר לשים לב, שלמרות השוני העצום בין האופן בו התנהלו שני הקמפיינים האלה (ההתנגדות לאוסלו וההתנגדות להתנתקות), וכמובן ההבדל התהומי באופן שבו הם הסתיימו (זה ברצח ראש ממשלה וזה בקול ענות חלושה), שניהם נכשלו ולא באמת שינו את פני ההסטוריה. מה שיכול (אולי) ללמד, ששר ההסטוריה תמיד יהיה זה שיצחק אחרון את צחוקו האירוני על אלה, שמנסים בטפשותם להמשיך ולפעול בדיוק באותן הדרכים שכשלו גם קודם, וייכשלו גם להבא.

הגיע הזמן לאתחל את המערכת ולהכניס בה תוכנה אחרת.

כתוב תגובה ל- לצנחן הנכבד.
תגובה
  צנחן   14/11/13 11:45
ידידי היקר והנכבד אני חולק עליך במספר עובדות.ההתנגדות לאוסלו הייתה גדולה מאוד רחבה והקיפה ציבורים גדולים במדינה שלא ׳עיכלו׳ את רעיון הבאת המחבלים ושליטתם במרכז הארץ.ההתנגדות לעקירה מעזה הייתה רחבה מאוד אף היא ולא ניתן לצייר אותה כ״קול ענות חלושה״ ריסנו אותה רבנים אלופים המיל׳ ואישי ציבור נוספים אשר חששו מתוצאות אוסלו הטראגיות.היום ניתן לבחון בדיעבד את תוצאותיה מכל כיוון כולל מכיוון שיקום המתיישבים וכניסת ארגוני הטרור הסלפיים לעזה ומרחבי סיניי.אז דובר על פינוי של כשמונת אלפים אזרחים ועתה מישהו משתעשע ברעיון פינויים של כחצי מיליון איש מהשומרון.כולם לדעתי יודעים ומבינים שהשבר הזה יביא לקיצה של מדינת ישראל כפי שאנו מכירים אותה תוך היפרדות בדמים רבים ואני משתמש כאן בלשון המעטה.השאלה הגדולה האם רעיון השלום עם כת מרצחת שווה את המאמץ הסיכון והורדת מפעל הקמת מדינת ישראל לפי תחתיות.
כתוב תגובה ל- צנחן
נניח לרגע את המחלוקות בצד,
  שוב לצנחן   14/11/13 12:00
לטובת הטענה העיקרית שלי. מאז שעמדתי על דעתי הלא ציונית אני לא טוען שיש לפנות את השומרון מתושביו היהודים (אגב, אולי רבע מליון, אבל גם זה הרבה). במדינה האזרחית שתקום פה בהתאם להסדר שיובילו ציפי חוטובלי וחנין זועבי, כל אחד יגור היכן שירצה, בין הים והירדן, כאזרח שווה וחופשי של מדינת כל אזרחיה ופליטיה.
כתוב תגובה ל- שוב לצנחן
תגובה
  צנחן   14/11/13 16:49
תגובה אחרונה לידידי:אתה בעד מדינת כל אזרחיה שרואה כעת כיצד רעיון זה קורס בכל ארצות האביב הערבי מבקש לייבאו לארץ? ובכל זאת ידידי אלחם על זכותך להביע את דעתך.גם דעה כזאת.
כתוב תגובה ל- צנחן
הגיע לאחר חורף קולוניאליסטי,
  האביב הערבי,   14/11/13 17:22
שהותיר אחריו נזקים קשים מנשוא, שיקח עוד הרבה מאד זמן לתקן אותם. מכל מקום, עושה רושם, שרוב עצום של העם, סבור, שעוד לא מיצינו כולנו את כל הנזק הגלום ברעיון הציוני, ויש להמשיך בהקזת הדם ההדדית ובהפרחת "תכניות שלום" שיתפוצצו אחת אחרי השניה לכולנו בפנים. כנראה, שלפני שנסיים לשתות את כל כוס התרעלה, זה לא יגמר.

כיוון שאני בכל זאת חי בדמוקרטיה, אני אקבל על עצמי את כללי המשחק, ואשים בצד את חזון מדינת כל אזרחיה.
כתוב תגובה ל- האביב הערבי,
6
מורשת השלום של רבין היא שקרית
  רביןהיה ביטחוניסט   13/11/13 17:53
רבין ההי האיש שהגה את תוכנית חמש האצבעות של התיישבות יהודית ברצועת עזה, כדי למנוע רצף טריטוריאלי מהפלשתינאים ברצועה. הוא גם הודיע שיילחם בפלשתינאים אם יעזו לירות מרצועת עזה. הוא גם החליט להשעות את השיחות עם עראפת בגלל אי קיום ההסכמים מצד עראפת, אבל העבודות הללו לא מבלבלות את השמאל. הם ממשיכים בשקריהם כאילו רבין היה בעד שלום בכל מחיר. מפלגת העבודה ידעה כי תפסיד את הבחירות בגלל פיגועי-הטרור הרצחניים הרבים שקרו אצלנו. לכן החליטו בשמאל להפעיל את השב"כ, לביים ניסיון התנקשות ברבין כאילו ע"י הימין, כדי לגרום לאהדה ציבורית כלפי רבין ו'העבודה'.
כתוב תגובה ל- רביןהיה ביטחוניסט
למגיב מס 6:
  שולם   13/11/13 21:44
כל תוכן תגובתך אמת ולהערכתי רצח אבין יתגלה לעם זמן קצר לאחר שהחתרן הבלתי נלאה יאסף אל עמו. אלא שפרט לאמירה אחת שכתבת שרבין היה בטחוניסט שאין דבר שהוא רחוק מהאמת יותר מהאמירה הזאת. רבין היה חדל אישים והייתי ממליץ בפניך לקרוא את מאמריו של ד״ר אורי מילשטיין על הקללה ששמה רבין שנפלה על עם ישראל בגלל מעשיו ומחדליו של המכור לאלכוהל וההיתמוטטויות שלו בכל נושא שהגיע להכרעתו החל מפיקודו על קרבות במלחמת העצמאות ועד מחלמת ששת הימים והשיא שהמיט את אסון אוסלו על עם ומדינת ישראל שתהיה בכיה לדורות עד שיקום איש מעשה וינפנף את הערבים המוסלמים למדבריות ערב וכאן יוכלו היהודים לחיות בשלום ולמחוק את הסכנה של הטיפש (רבין - אוסלו) שזרק אבן לים ומאות חכמים מנסים למצוא ולשלות אותה ממעמקי האוקיאנוס. . ונ.ב. רבין נרצח בידי השב״כ שאספו אתו חי שברגליו עלה ונכנס למכוניתו ויצא ממנה כשהוא מת עם ירי בחזה וזה לא היה מידי יגאל עמיר ההזוי.
כתוב תגובה ל- שולם
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il