s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יש יותר שמאלניים מימניים. עובדה
מאת: אהוד פרלסמן  |  20/01/2014
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אתה טועה ומטעה. בזדון?
  סטטיסטיקאי   20/01/14 11:29
בפועל יש הרבה יותר בעלי נטיה לאומית-ימנית, משמאלנים. אגב, צירוף הציבור הערבי-- שחלקו הגדול עוין את המדינה היהודית-- על מנת להוכיח את עליונותו הכמותית של השמאל, הינו צעד לא לגיטימי.
כתוב תגובה ל- סטטיסטיקאי
אם אתה ססטיסטיקאי - אני צנצנת.
  אהוד פרלסמן   20/01/14 13:33
אני מציג בפניך נתונים ואתה לא מבין כלום ועוד חותם בשם סטטיסטיקאי. ברור כשמש שכשאני כותב על מחנה השמאל-ערבים אני לא כולל בשמאל את הערבים, וגם תארתי כיצד השמאלנים הלכו יחד עם הערבים. וכדי שידעו שבמחנה הימין אני כולל את הבית היהודי, שהיא מפלגה דתית, כתבתי את זה במפורש. כל המאמר מתייחס אך ורק לחלוקה בציבור היהודי. אז כיוון שלא הבנת, אני אפרט לך את מפלגות השמאל בבחירות האחרונות: מרצ, עבודה, לפיד, לבני, קדימה, עלה ירוק, ירוקים ואלדד יניב - ס"ה 1,496,158 קולות, בימין היו הבית היהודי, הליכוד ועוצמה לישראל - ס"ה 1,297,814 קולות. תבדוק את מספר הקולות שקיבלו המפלגות האלה, ותגיד איך אתה כותב שיש הרבה יותר בעלי נטייה לאומית-ימנית. בדיוק בשביל אנשים כמוך, המייצגים את רוב הימניים שלא מבינים שיש יותר שמאלנים (יהודים!) מהם, כתבתי את המאמר הזה.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
אהוד.
  יוסי מ   20/01/14 16:34
אהוד ידידי.
כשאתה כותב "מפלגות שמאל" אתה מתכוון לכל מה שמשמאלך וזה ענין חשוב כי על פני הרצף אתה לא מרכז, אתה ימין מובהק.זה בערך כמו שאותה אורית סטרוק (ימ"ש ויאבד זיכרה מעל פני האדמה), תגדיר אותך שמאל רק כי היא ימינה ממך.
כתוב תגובה ל- יוסי מ
תגיד ת'אמת, לא שמעת על גושים?
  אהוד פרלסמן   20/01/14 18:32
אני כתבתי במפורש במאמר שפרט לחריגים בלתי חשובים, בראש הממשלה עמד תמיד מי שהיה בראש המחנה הגדול, כך היה עם רבין ואולמרט מהשמאל, וכך היה עם בגין שמיר ונתניהו בימין. (ברק ניצח בבחירות ישירות לראשות הממשלה). אז אחרי שבשנת 2009 חביבתך ציפי לבני ייבבה "אני ניצחתי בבחירות, ואני ארכיב את הממשלה", וכולם צחקו כי הבינו שמחנה הימין-דתיים ניצח, ואכן נתניהו הרכיב את הממשלה, הגיע הזמן שגם אתה תכיר בקיומם של המחנות האלה. ואם אתה רוצה לקרא למחנה שאליו אני משתייך מחנה הימין הקיצוני והדתיים, זה לא מפריע לי, כי אני גאה להיות ימני קיצוני. אני לא יודע אם ראית, אבל מישהו כבר כתב לי כאן לפני שבוע: "עמיתיך בימין, מהבית היהודי ועד מר״צ...", אז באמת הכל יחסי.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
שוב לאהוד
  יוסי מ   20/01/14 19:03
אהוד.
לא הבנת אותי ולכן התגובה שלך לא לענין שהעלתי. אני מגדיר את עצמי כמרכז.
אתה תגיד שאני שמאל ושנינו צודקים, כל אחד מנקודת המבט שלו, ושנינו שמאל ומרכז לעומת נניח אריה אלדד.
זה כל מה שאמרתי. מכאן ניתן לגזור התחברויות שונות וקואליציות כמו שהראת.
זה הכל.
מבחינתך, כל מי שהצביע ללפיד הוא שמאל. רק מבחינתך, כי הם יסבירו שהם מצויים רחוק מזהבה גלאון כמו ממך, ולכן הם מרכז.
תקרא לקדימה או למה שנהיה ממנה שמאל אבל לעולם לא תוכל להגיד שאתה אוהב ארץ ישראל יותר ממני.
אני לא אגיד שאתה פחות ממני. ענינים של הגדרות סכמטיות. ואם נלך למציאות, הדוגמא של ש"ס והליכתה על פי אינטרס פוליטי צר נקודתי וזמני היא ההוכחה.
כתוב תגובה ל- יוסי מ
אתה בשמאל ולא יעזור לך כלום!
  אהוד פרלסמן   21/01/14 10:27
היחידים שניתן לכנותם מרכז, ואכן כונו לא פעם בשם לשון המאזניים, הם החרדים. אבל בין הלא-חרדים יש ללא שום ספק אך ורק שני מחנות: ימין ושמאל. הניסיון של השמאלנים לקרא למחנה שלהם מחנה המרכז-שמאל הוא פשוט מגוחך, ונובע אך ורק מהתדמית השלילית של השמאל העולמי שתומך באויבינו הערבים ללא תנאי. לא טענתי שאתה פחות ציוני ממני, וגם החבר הכי טוב שלי הצביע עשרות שנים למרצ, עד שנפלו לו קטיושות ליד הבית בגן יבנה, והוא ראה את מרצ מפגינה נגד "עמוד ענן". הייתי פעם באיזה מפגש חברתי עם רמת-שרונים שלא הכירו אותי, ובגלל שאני נשמע כמו קיבוצניק שעבר העירה, הצלחתי להצחיק את כולם במשך כל הערב, עד ששאלו אותי באיזו תנועת נוער הייתי. כשאמרתי בית"ר נשתררה שם דומייה שהיה אפשר לחתוך אותה בסכין, ואחת נאנחה ואמרה: "אני לא מאמינה". אז גם להיות ימני בחברה של שמאלנים זה לא תמיד נעים.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
אהוד.
  יוסי מ   21/01/14 18:04
אני מודה לך אהוד על הנחרצות ואני אפילו לא חושב שיש מקום לתקן אותך.
פעם כשתנועת החרות ואחר כך גח"ל היו תנועות פוליטיות קראנו לעצמנו תנועה לאומית ליברלית. התנועה ההיא כבר לא קיימת פוליטית כי ממשיכיה בליכוד של נתניהו הפכו אותה לימין הולך ומקצין.
אנשים כמו אלקין חוטובלי דנון ודומיהם לא היו יכולים לצמוח ולהשאר באותו מקום עם מנחם בגין.
המשמעות היא שמי שנשאר נאמן לערכים של אותה תנועה, הפך להיות שמאל בעיני המקצינים והולכים יותר ויותר למחוזות שבהם לא חשבו אפילו שמיר וארנס לדרוך.
.
אתה אומר "לא יעזור לך" כאילו שאני מחפש ריהביליטציה.ובכן ידידי, לא ריהביליטציה ולא בטיח ולא מאף אחד.
אני נשארתי המקום בו היתה תנועת החירות. מי שהיום בליכוד, ואפילו שבכנסים שלכם מתנוססות התמונות של זבוטינסקי ובגין, הוא ימין עמוק והולך ומקצין.
לכן התגוננות וזריקת כינויים ומתן הגדרות מנותקות מהמציאות היא ענין שיכול לבוא מאלה שפרשו מדרכה של תנועת זבוטינסקי. לא להיפך.
ולא הכל רק ארץ ישראל. יש עוד ענינים שמגדירים עם.
כתוב תגובה ל- יוסי מ
פרצלמן, פרסמן, לא חשוב-אפסיים
  תושב רמת השרון?   21/01/14 00:03
ברמת השרון מכירים אותו על פי ניחוחו. לא צריך להתרגש מימניותו הכמו קיצונית. כל כולו תבונה מקוצצת כקציץ חסר טעם. תבלין אחד לא יבוא בו.
כתוב תגובה ל- תושב רמת השרון?
2
השניים רבים השלישי לוקח
  אהרון שחר   20/01/14 12:12
אסביר והכל יהיה ברור. כמו שאתם יודעים הכל זה תרבות, הכל זה עדריות. הציבור הרחב בתהליך התפכחות מן השמאל, אך מדובר באבולוציה (חברתית) שכידוע אוהו נמשכת ונמשכת ונמשכת זמן רב. היא אינה חד כיוונית אלא גלית עד גבה גלית (סינוסית). תאוצה מתקבלת כשיש מגה פיגוע כמו פיגוע התאומים, ונסיגה מתקבלת כשיש תקופת רגיעה. התרבות היא תרבות נאורות, זאת אומרת שהבסיס הוא שמאל. שמאלנות ונאורות היינו הך המה, לכן תיאורטית גם הימנים הם שמאלנים. תרבות הנאורות מקבלת משנה תוקף במשחק התפקידים הרשמי, כלומר בבגדי המלך החדשים. זה אומר שכללי המשחק הפוליטיקלי קורקט המנהלים את העולם בתקופתנו הם שמאל (נאורות). לכן גם אם ראש הממשלה ימני וגם אם רוב העם ימני, בפועל המדינה מתנהלת כשמאלנית כי האליטות הן שמאל והעולם הוא שמאל. זאת עד הג'יגה פיגוע הבא, או עד ההתפוצצות הדמוגרפית באירופה עם האיסלאם. לכן למשל לא יעזור כלום, חלאות האדם שרוצחים אותנו יזכו לתנאי בית הבראה ולשחרור מוקדם במקום הוצאה להורג ותנאי אמנת ז'נבה. כי העולם הוא שמאל והדמוקרטיה היא אשליה.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
3
מאמר מבולבל וחסר בסיס
  קורא בעיון   20/01/14 12:18
כתוב תגובה ל- קורא בעיון
ערבים בגוש שמאל,חרדים לא בימין
  ע_הראל   24/01/14 06:45
הטענה של המאמר נכונה ופשוטה כל כך, ואפילו טריוויאלית (מובנת מאליה) לאמור, כאשר השמאל מנסה להקים גוש חוסם, אזי הערבים בטוח בפנים; וגם יש עתיד בטוח בפנים, כי אילו חלילה היה להם רק עוד מנדט אחד בבחירות 2013, אז לפיד כן היה נכנס לתוך גוש חוסם של השמאל בן 60 ח"כים (עבודה=15, התנועה-קדימה-מר"צ=14, ערבים=11, יש לפיד=19; סה"כ 60 חסר אחד) - וזאת למרות שלפיד הבטיח לפני הבחירות שלא יהיה בשום גוש חוסם עם "טיבי וזועבי" כדבריו. §¤§¤§ וכל זה מדובר עוד בחסד גדול, כאשר החרדים=18 לא היו מסוגלים ב 2013 להיות בגוש חוסם יחד עם לפיד והשמאל; אך בבחירות הבאות (בהנחה שכל המפלגות שמרו על כוחן), ואם נניח כי עד אז יפלו המחיצות בין דרעי ללפיד, הרי ניתן יהיה להקים (לא רק גוש חוסם, אלא אף) קואליציה ממשלתית שמאל-חרדים של 77 ח"כים! §¤§¤§ אהוד פ. עוד מניח לאחר מכן הנחה אופטימית למדי, שגם במקרה של ממשלת 77 ח"כים כאמור לעיל, הרי החרדים יעשו אולי תנאי שהם בקואליציה כל עוד אין הורדת יישובים (אחרת הם צפויים לפרוש)! נו, האיש באמת אופטימי למדי!
כתוב תגובה ל- ע_הראל
4
אני שסניק ואני שמאלני
  שסניק   20/01/14 15:42
ואני חושב שלפחות חצי ממצביעי ש"ס הם אולי לא מוגדרים "שמאל" אבל בהחלט יתמכו בתהליך שלום. שטחים תמורת שלום.
כתוב תגובה ל- שסניק
ובכלל לא איכפת לכם שזה לא
  זקן   20/01/14 16:12
שטחים תמורת שלום אלא מדינה תמורת הפצצה
כתוב תגובה ל- זקן
5
החרדים היו נגד ההתנתקות
  חרדים אינם שמאל   20/01/14 20:43
כמה מן הלאומיים הנאמנים ביותר חרדים. קרא את העתון המבשר של החרדים. הם מציגים עמדות לאומיות בצורה יותר ברורה, ומנתחים בעיות מדיניות , בצורה יותר מעמיקה ממנהיגים של הלכוד. אברהם ורדיגר ז''ל מפועלי אגודת ישראל היה לאומי בעל ראיה בהירה.

הרב עובדיה יוסף התנגד להרס גוש קטיף. 'מה אנחנו נתן ישוב של יהודים לאויב, מדוע'. יהדות התורה לא היתה בממשלת שרון ונאבקה בתכניתו.
כתוב תגובה ל- חרדים אינם שמאל
עובדיה יוסף אשם במאות הקרבנות.
  אהוד פרלסמן   21/01/14 00:19
ראשית, במפורש רשמתי את החרדים במחנה נפרד - לא ימין ולא שמאל. שנית, אף אחד לא העז להגיד לרב עובדיה יוסף בפנים שבגלל הטמטום שלו שאיפשר לרבין להביא לכאן את ערפאת נהרגו פה מאות אנשים. הוא חשב שהוא חכם גדול עם ה"פיקוח נפש דוחה שטחים" שלו, ולא הבין שלהביא לכאן את הרוצח המטורף ערפאת זה פיקוח הנפש האמיתי. אם אתה רוצה לקרא סקירה על עמדותיו, לחץ על המילה הבאה: כאן .
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
נכון.
  יוסי מ   21/01/14 18:14
הנה אנחנו מסכימים על כל מילה.
כתוב תגובה ל- יוסי מ
במצע בגין77>שטחים=שלום+פירוז!
  ע_הראל   23/01/14 07:10
אנא תקראו שחור ע"ג לבן במצע של מנחם בגין לקראת בחירות המהפך של 1977 (שהופץ אגב לציבור הרחב בפורמט של פנקס "תעודת זהות" כחולה של אז - ויתכן שנותר לי פריט כזה בבוידם)* שם כתוב: שטחים תמורת שלום ופירוז (חד וחלק)! אז מה תלינו על פאר הדור מרן העובדיה יוסף?! §¤§¤§ אגב הרב לא קורא או מטיף (כמו שמאל) למסירת שטחים תמורת שלום (ופירוז), אלא רק מתיר זאת הלכתית; כלומר האחריות נותרה על ראשיהם של הפוליטיקאים - לוודא מה הם מקבלים בתמורה, האם peace באמת - או שמא רק piece של נייר! §¤§¤§ ובכן מי שהכיר את מנחם בגין ע"ה, יודע אל נכון שהוא כתב מה שהוא התכוון - וגם התכוון אל מה שכתב; ועובדה שכך נולד השלום עם מצרים אשר מבוסס על פירוז סיני בוודאי (ולך תדע מדוע הוא מחזיק מעמד עד היום, האם משום מזל או שכל?)! §¤§¤§ ובכל זאת כיועץ אסטרטגי לעת מצוא, אני מרגיש שיש כאן מעין "תחפושת" פורים מוזרה, שהימין זז כאילו שמאלה למרכז כדי להגיע לשלטון! ולא זו אף זאת, נדמה לי שגם לשמאל אין אופציה לחזור (חלילה) להגה השלטון אלא אם כן יתחפש גם הוא למרכז-שמאל, כפי שעשה יאיר לפיד (לא יהיה גוש חוסם עם טיבי וזועבי), וכן עשה רבין לפניו (רבין התנגד בזמנו רק להתנחלויות כביכול "פוליטיות" בתוככי אוכלוסיה ערבית צפופה כמו בחברון - ודווקא הוא כן בעד התנחלויות "בטחוניות" כמו בבקעת הירדן)!
כתוב תגובה ל- ע_הראל
במצע בגין77>שטחים=שלום+פירוז!
  ע_הראל   23/01/14 07:15
אנא תקראו שחור ע"ג לבן במצע של מנחם בגין לקראת בחירות המהפך של 1977 (שהופץ אגב לציבור הרחב בפורמט של פנקס "תעודת זהות" כחולה של אז - ויתכן שנותר לי פריט כזה בבוידם)* שם כתוב: שטחים תמורת שלום ופירוז (חד וחלק)! אז מה תלינו על פאר הדור מרן העובדיה יוסף?! §¤§¤§ אגב הרב לא קורא או מטיף (כמו שמאל) למסירת שטחים תמורת שלום (ופירוז), אלא רק מתיר זאת הלכתית; כלומר האחריות נותרה על ראשיהם של הפוליטיקאים - לוודא מה הם מקבלים בתמורה, האם peace באמת - או שמא רק piece של נייר! §¤§¤§ ובכן מי שהכיר את מנחם בגין ע"ה, יודע אל נכון שהוא כתב מה שהוא התכוון - וגם התכוון אל מה שכתב; ועובדה שכך נולד השלום עם מצרים אשר מבוסס על פירוז סיני בוודאי (ולך תדע מדוע הוא מחזיק מעמד עד היום, האם משום מזל או שכל?)! §¤§¤§ ובכל זאת כיועץ אסטרטגי לעת מצוא, אני מרגיש שיש כאן מעין "תחפושת" פורים מוזרה, שהימין זז כאילו שמאלה למרכז כדי להגיע לשלטון! ולא זו אף זאת, נדמה לי שגם לשמאל אין אופציה לחזור (חלילה) להגה השלטון אלא אם כן יתחפש גם הוא למרכז-שמאל, כפי שעשה יאיר לפיד (לא יהיה גוש חוסם עם טיבי וזועבי), וכן עשה רבין לפניו (לפי התעמולה של רבין 1992, הוא התנגד בזמנו רק להתנחלויות כביכול "פוליטיות" בתוככי אוכלוסיה ערבית צפופה כמו בחברון - ודווקא הוא כן היה בעד התנחלויות "בטחוניות" כמו בבקעת הירדן)!
כתוב תגובה ל- ע_הראל
לכן עלינו בימין להזהר מחיקויים
  ע_הראל   23/01/14 11:05
הרי זה נכון מה שעשה אהוד פ. - שהחשיב את "יש לפיד" בתוך גוש השמאל (כי תכל'ס, אילו היה להם חלילה רק עוד מנדט אחד - אז כן היו עושים גוש חוסם עם טיבי ועם זועבי למרות כל הדיבורים, ואפילו עם ריאד סאלח והתנועה האסלאמית)! §¤§¤§ כעת המספרים מדברים בעד עצמם; כ 5 מנדטים עברו (ויותר נכון נסחפו) מהליכוד ביתנו אל לפיד (כפי שנדהם גדעון סער לגלות עוד בצהרי יום הבחירות); כלומר "צעירי הימין אכלו את הלוקש" של לפיד - כאילו הוא בעצם "ימין מתון" (הרי הוא גם מתכוון בכל מקרה לשבת בממשלת נתניהו, גם לא יקים גוש חוסם עם טיבי וזועבי, וגם ישמור על גושי ההתיישבות וירושלים כפי שהכריז והצהיר באוניברסיטת אריאל בתחילת הקמפיין שלו). §¤§¤§ אבל מי שהתחיל את הפורענות הזו, ונתן את האות ואת הצידוק המוסרי - והתיר את הרסן הפסיכולוגי לסחיפה נכלולית זו, הרי זה אנחנו "ותיקי הימין" הטמבלים והסתומים, שלא ויתרנו ולא החמצנו שום הזדמנות ללכלך על נתניהו, ועדיף לנו להרביץ לנתניהו (גם לשרה) בכל הזדמנות שרק אפשר (זאת לפחות בעניין "הבזבזנות" כביכול - כאילו יש מצווה להסתגף ביהדות ולהתאוות לגלידה פיסטוק מרחוק חלילה, במקום לאכול כל דבר טעים ולברך את ה' בשמחה על כל הטוב אשר ברא בעולמו). §¤§¤§ כי אין אחד במחוזותינו שלא פתח את תגובתו או מאמרו מזה שנה שנתיים - באיזה קללה עסיסית לנתניהו, או לפחות בנזיפה הגונה לנתניהו ורעייתו שרה, ואיחולים חמים לכאוס כללי ואובדן השליטה, ומסירת המדינה לידי החמאס … וכל הזבל הזה; אף אחד (אולי חוץ מאהוד פ.) לא סתם את הג'ורה שלו, כן כן גברת דאגנית, גם ע.שנער אפנדי, אריכא אפנדי, בעז שפירא אפנדי, סופיה רון מוריה, קורן מטבריה, לאופרט אפנדי, וסליחה אם שכחתי מישהו - והרי כולם ימין - אממה לעולם לא יוותרו על זכותם הבסיסית (לפי מגילת האו"מ) לגדף את נתניהו בקצף (שזה הבון טון שאין להתקבל בלעדיו למשפחת העמים), קל וחומר עקשנים "כמו פרד" כגון אריה אלדד - שצווחים בקולי קולות כי אינם מאמינים לביבי בגרוש וכו'; §¤§¤§ שלא לדבר על small אנרכיסטי כמו אהרון שחר - המחופש לימין רק כדי לגדף את נתניהו מעמדה נוחה יותר מימין (באוזני הימין המחורפן דלעיל), לאמור ביביריון, כשלוניהו, ביביהו, בזבזניהו, נהנתיהו, חזיריהו, ואחרון חביב - (איזה שקר עסיסי) ביבי מחלק מאות מיליארדים (!) מתנות לעשירים (שאין כפיות טובה גדולה מזו, כאשר נתניהו הוא היחיד בעולם שדחף את החוק נגד הריכוזיות עד אישורו הסופי לפני כחודשיים, במטרה לפרק קרטלים ומונופולים - "ולשטח" את הטייקונים)! §¤§¤ ובכן כל הקללות וההשמצות הללו לא נשארים הרי בחלל הריק, אלא מרעילים את האווירה מסביב, וגורמים לצעירי הימין לרצות לברוח מהמחנק הרעיוני הזה, והעיקר לברוח ולא חשוב לאן, לברוח לתחנה המאווררת הנקיה ורעננה הקרובה ביותר, שבמקרה האחרון זה היה יאיר לפיד שנתן להם את האוויר הצח והנקי לנשימה.
כתוב תגובה ל- ע_הראל
תודה לפרלסמן והערות
  אברהם שלום   26/01/14 23:53
רק היום ראיתי את תשובתך החשובה. קודם כל תודה על ההפניה לקטע החשוב. אכן כדרכך אתה מספק מידע מדויק.

אחרי קריאת הקטע אני רואה שהרב עובדיה יוסף לא התנגד להסכם השלום של מנחם בגין. אך התנגד למסירת שטחים בהסכם אוסלו. לפי הזכור לי הצביעו בעד אוסלו א' אך נגד אוסלו ב'. בקטע שהבאת נאמר שהרב עובדיה יוסף התנגד. זה לא קשור באמת להלכה אלא לטבעושל האיש. כיוצא עירק שחי במצרים הכיר את הערבים. לא היה לו רגש נחתות או אשמה כלפיהם כמו שיש לאנשי השמאל. השמאל רואה עצמו עליון על הערבים מבחינה תרבותית אבל נחות מבחינת הזכות על הארץ ורוצה לפיס אותם ולא לעמד נגדם. הרב עובדיה יוסף התנגד. בענין מסירת סיני כנראה השפיעה עליו עמדת בגין - אם בגין מסכים סימן שיש פקוח נפש, כך חשב. מכל מקום האשמה על אוסלו נופלת על השורש של הנסיגות - על מנחם בגיון. ואולי התחרט בגין בסוף ימיו ולכן הסתגר בביתו
כתוב תגובה ל- אברהם שלום
אוסלו זה רבין - ורק רבין.
  אהוד פרלסמן   30/01/14 01:02
גם אני מגיב קצת באיחור כי חשבתי שזמן התגובות עבר, ולא הסתכלתי כבר כמה ימים. על כל פנים, שיהיה ברור שלדעתי האחריות העיקרית למותם של המאות שנרצחו פה בשנים 2001-2005 נופלת על שכמו של רבין, אשר כמובן הסתייע בעובדיה יוסף, שהושפע מהמנוול אריה דרעי. לבגין אין שום קשר לכך, והוא מת לפני(!) שרבין הביא לכאן את ערפאת.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
6
אתה שקרן או חולה נפש
  דב הלמן   21/01/14 20:39
מי בדיוק פינה את תושבי הרצועה? ממשלת השמאל או ממשלה של הליכוד? אריק שרון היה שייך למחנה השמאל -לא ידענו!גאולה כהן לא סיפרה לנו על כך וגם לא זמביש. מי פינה את ימית ויישובי סיני? ממשלת השמאל או ממשלת בגין? אולי תוכל להצביע ולו גם על יישוב אחד שפונה על ידי ממשלת השמאל? האם כעובדה ממשלת רבין למרות אוסלו פינתה ישוב אחד. האם אוסלו גרם לפינוי ישוב אחד. הלוואי והשמאל יכול היה לזקוף לעצמו פינוי של כמה התנחלויות מותרות ומאחזים לא חוקיים אני מבין שקשה מאד לאנשי ימין להשלים עם העובדה שמהרסי ומחריבי האידאולוגיה הימנית באו מקרב הימין,האז שיתכבדו ויעשו חשבון נפש ולא יפיצו שקרים נאלחים מהסוג שהכותב מרעיף עלינו בנדיבות. כל עוד הימין מאוכלס בדמויות עלובות נפש חסרי יושר וישרה כמו כותב רשימה זו באמת אין לו סיכוי ואולי מוטב כך
כתוב תגובה ל- דב הלמן
7
א כ ן
  דאגנית   21/01/14 22:09
פרלסמן צודק. אכן נראה שהשמאל מרובה מן הימין ויש סיבה לדבר (דברי מכסים את העת האחרונה): הבנים של הדור הימני החילוני והמסורתי של מלחמת תש"ח, שהם כיום כבני 60-70 ואולי יותר, נשארו מסורים לאבותיהם נאמני לח"י ואצ"ל. *** בצאצאיהם, שהם הנכדים של אנשי תש"ח - חל שינוי. הם אמנם גדלו בבתים ימניים והוריהם הצביעו חירות-ליכוד. אך כשצאצאים אלה בגרו - בראש מעייניהם לא היתה הפוליטיקה. הטרידו אותם עניינים אחרים: מעמדם החברתי, הממון, הלימודים וכן רבים נהו אחר הנהנתנות. הבחירות לא עניינו אותם במיוחד והם אף לא ידעו במי לבחור (בניגוד להוריהם שאוטומטית פנו לליכוד או הקרובים לו). הם היו מבולבלים. *** ואז באה ההשפעה החברתית: צץ וקם "כוכב נוצץ", בעל בלורית, ג'ל ושרירים (סממנים המדברים ללבם). הם נסחפו עם הגל הנוהה לעברו. בדרך זו קיבל הריקא 19 מנדטים (למגינת לב הוריהם). מה קיבלנו כאן? השמאל גבר, הגיע אליו כח צעיר שלא כל כך שייך לו, ומגיסא - הימין נחלש. *** אך יש לזכור שמצביעים צעירים אלה אינם שמאל אמיתי. הם לא קיבלו חינוך סוציאליסטי כילדי השמאל, ויש סיכוי שבעתיד הם ישובו "הביתה". *** אבל בעתיד יכול לקרות מהפך אחר: ריבוי הילודה המבורכת במגזר הדתי (כיפות סרוגות) יוכל בעוד כמה שנים לערער את יציבות השמאל. דבר אחר: ישנן שמועות שישנה הגירה לא מבוטלת של אנשי שמאל בעיקר. *** עוד תפנית יכולה להווצר: הימין מבין את מצבו. בשל כך התארגנות נמרצת ונחושה יחדיו עם סדר, תכנים, שיטות, פעולות בעלות תעוזה ורמה - יכולים להשיבו חזרה לגל הנכון. *** הערה אחרונה: פרלסמן כותב - "בהחלט ייתכן שאם יתגברו השמאלנים על שנאתם לחרדים, הם יוכלו להקים איתם ממשלה שתשאיר את הימניים באופוזיציה". ובכן, אין שום סיכוי כזה בעולם. השמאלנים לא רק שלא יתגברו על שנאתם, אלא שהיא תעמיק.
כתוב תגובה ל- דאגנית
לדאגנית
  עמוס שנער   23/01/14 17:44
[1] הפגיעה בערכים ובעקרונות מתבטאת גם אצל השמאלנים וגם אצל הימניים. תראי לי שמאלני אחד (מהשמאלנים של פעם) שהיה מוותר כך בקלות על ההכרה במדינה היהודית. (אולי תמצאי כאלה בשמאל הקיצוני של פעם אבל לא בשמאל הרגיל של הימים הטובים יותר) אותו דבר לגבי ירושלים - לא סתם רבין התנגד נחרצות לחלוקת ירושלים גם אם בליבו הוא וויתר עליה. 2]הפרשנות שלך לגבי התרבות הדתיים והגירתם של השמאלנים היא פרשנות מעניינת ויכול להיות שגם נכונה. השמאל מודע לכך ולכן הוא משתולל כנגד החרדים ומנסה לחוקק חוקים כנגדם בתקווה שאם הם ילכו לצבא הם יחלשו רוחנית ואם הם ילמדו לימודי חול ליבם יתנער מהתורה, ואם יהיה להם לחץ של פרנסה הם ישכחו את העיקר מבחינתם וכו'. [3]איחוד הימין באמת חשוב ואף חשבתי פעם לכתוב על זה מאמר בעצמי אבל לפעמים אני נזכר באיחוד של הליכוד וישראל ביתנו בו השלם יצא פחות מאשר סכום חלקיו. [4] אינני בטוח כמוך שאיחוד השמאל עם החרדים אינו הגיוני. [5] אני חושב שהסיבה להחלשות הימין מנותחת טוב במאמרי האחרון - שם הצעתי דרכים לתקן את המצב. ראו כאן
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
8
תגובה ארוכה למי שיש לו כוח
  עמוס שנער   23/01/14 17:01
[1] כתבת די בהתחלה על שלושת ההחלטות הכי חשובות שקיבלה הכנסת (אוסלו, אוסלו ב' וההינתקות) ונראה לי שהתכוונת יותר להחלטות גורליות ולא להחלטות חשובות. [2] כאחד שחי בעבר הלא רחוק בין חרדים התרשמתי שרובם הגדול (להוציא כמובן את נטורי קרתא)מתנגדים להסדרים עם העולם הערבי (אולי זה לא היה תמיד כך, אלא רק משהוכח שההסדרים הללו מהווים סכנת נפשות). בזמן ההתנתקות חשתי שלצד הזלזול בחובשי הכיפות הסרוגות על נאמנותם למדינה שלבסוף זרקה רבים מהם מהבתים, היו רחמים גדולים ואמתיים מצד החרדים כלפי האזרחים שפונו ואף נשמעו טענות קשות מצד החרדים נגד רשעותה של הממשלה בהקשר להנתקות. [3] אם היה ניתן להעריך כמה מהחרדים תומכים בימין וכמה בשמאל יכול להיות שהיית מגלה שרוב העם ימני. [4] אני מסכים שהמפלגות החרדיות מהוות סכנה לימין כיוון שאם הם ילכו עם השמאל, ציבור תומכיהם לא יתגרש מהם למרות שהוא לא יהיה מרוצה.אני חושש ששיקולי מנהיגי המפלגות הללו לא יהיו זהים לדעותיהם של התומכים בהם וכנראה שהתירוץ המנצח שלהם יהיה שהתורה היא מעל הכל. (עזוב את זה שפיקוח נפש זה כלל חשוב ביהדות). [5] הכללת את אמסלם עם החרדים בעוד אמסלם חתם הסכם עודפים עם מר"צ בבחירות האחרונות. נראה לי שאמסלם מאוהב בעצמו ומחפש כבוד בכל מחיר אם כי קשה לי לנתח באופן חד משמעי את דעותיו וכוונותיו. [6]אני חושב בניגוד לך שהשמאל ישמח לשתף פעולה עם החרדים. השיתוף יהיה זמני, אך חורבות הפינויים הבאים יהיו לצמיתות. [7] אינני בטוח שהחרדים לא יסייעו לשמאל לבצע את זממו בעיקר כשאריה דרעי בראש. [8] לדעתי חייבים למצוא רב גדול ומועצת חכמי תורה גדולים שיפלגו את ש"ס - יש סיכוי שרוב תומכי ש"ס ילכו איתם ועם אלי ישי במידה ותעמולת הבחירות תהיה מוצלחת ותדגיש שמי שבוחר בדרעי בוחר בזהבה גלאון (גלאון או גילאון?).
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
חרדים יסכימו לנטוש יו"ש?כן/לא?
  ע_הראל   5/02/14 09:07
אנא עמוס, אתה מאריך ללא רחמים (עלינו)! §¤§¤§ האם לדעתך יסכימו החרדים (בקואליציה של סמול) לנטוש את יהודה ושומרון, כולה או חלקה? כן או לא?
כתוב תגובה ל- ע_הראל
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il