s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הצגת יחיד מפוקפקת ומתסכלת
מאת: רפי לאופרט  |  19/04/2014
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
לא קלעת
  8   19/04/14 09:43
אינך מביא לידי ביטוי את העורכת, המגישה, הדברנית הבלתי לאית, את השואלת, המשיבה, היודעת הכול טוב מכולם, הפוסקת, החורצת, זאת שלא סותמת את פיה ולו רק בכתבות בלבד הלא היא אחת והיחידה והבלתי נלאית עד כדי זוועה, הגב' חסון. פספסת!
כתוב תגובה ל- 8
ובכול אופן
  8.5   19/04/14 14:13
עדיף לצפות בערוץ זה מאשר במתחרים השפוטים 10+22
כתוב תגובה ל- 8.5
2
מר לאופרט,האם היית אתמול
  רותיא   19/04/14 10:50
בסלון שלנו ואתה מצטט את התרעומת שהשמעתי באוזני בעלי, בדיוק באותו עניין? לא רק הגברת חסון ואורחיה מזדקנים לנו על המסך. גם אהוד יערי ועודד גרנות כך, מבלי שהעוילם-גוילם יידע שאולי גם למזרחנים - ד"ר מוטי קידר, פרופ' רפאל ישראלי, ד"ר דוד בוקעי, פרופ' משה שרון ואחרים - יש משהו ללמד את הגברת חסון ואפילו את שאר מזדקני המסך.
כתוב תגובה ל- רותיא
ומה עם ד"ר גיא בכור, שהפך בכל
  בני בנקר   19/04/14 22:16
הערוצים לאישיות בלתי רצויה, כי הוא מציג את המציאות האמתית מול המחבלים התקשורתים ? ממתי רצוי להציג לציבור אמת אחרת מזאת של השמאל ההזוי ?
כתוב תגובה ל- בני בנקר
על כך למשמל בוכה"הנביא"...
  רפי לאופרט   20/04/14 09:57
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
3
התכנית טובה מאלו של 2 ו-10.
  נעמן34   19/04/14 17:38
וכמו כן העמדות המובעות בתכנית אינן שמאליות כמו שאתה מציין וככלל שונות למדי.
כתוב תגובה ל- נעמן34
תכניות מידע וחדשות טלויזיוניות
  רפי לאופרט   20/04/14 09:21
אינן תחרות אופנה. אם 2 ו- 10 אינן טובות, או אינן טובות מספיק אין זה אומר שערוץ 1 טוב.
ציין לי שלושה מומחים מהאקדמיה, מהתקשורת וממחנה תומכי ההתישבות בארץ ישראל, ששותפים לתכנית של איילה חסון באותה שכיחות ששותף למשל ארי שביט, חנן קריסטל או עודד גרנות.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
4
לתג מחיר יש "שתי פנים" ?
  שלמה המגיב   22/04/14 11:36
רפי לאופרט מלין על איילה חסון ותוכניתה בטלויזיה , על כך "שיורדת כסח על מבצעי תג מחיר" ורואה בתוכניתה "חד צדדיות וייצוגיות עלובה של מגוון דעות הציבור" !!. לא להאמין איך יכול אדם משכיל ואינטלגנטי ( בוגר מצטיין של המכללה לביטחון לאומי !), להציג תובנה מטומטמטת שכזו. לאופרט סבור שבכל פעם שמסקרים בתיקשורת מקרי פשע , אלימות ובריונות , יבינו שיש כאן "שתי פנים" וצריך לתת "ייצוג" גם לעבריינים ולמניעים שלהם ולא להיות "חד צדדי" כנגד העבריינים הבריונים ואלימים שפוגעים באנשים חפים מפשע , כולל בחיילי צה"ל !!. טוב , מחר , שיסקרו את הפשע המאורגן ויעיזו בתיקשורת "לרדת כסח" על העבריינים , שלא ישכחו (אליבא דלאופרט !), לראיין את העבריינים ומשפחותיהם , כדי לתת להם "ייצוג" ולהציג לצופים את המניעים שלהם לביצוע העבירות ולא להיות "חד צדדי" לטובת הקורבנות !. האם לאופרט סבור שהקוראים כאן הם חבורה של אידיוטים , שניתן כך להשפיע עליהם ? לתג מחיר יש "שתי פנים" ? אין לך בושה לאופרט ? וואלה , אם לאופרט היה מנכ"ל רשות השידור , היה מפטר את חסון , על "החד צדדיות" שלה ושהעזה "לרדת כסח" על מבצעי תג מחיר ! אתם הבנתם את הראש של לאופרט ? לא להאמין !.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
היגיון עקום נשאר הגיון עקום
  רפי לאופרט   22/04/14 17:46
ראשית, נכון שלכל נשא יש שתי פנים, רק אצל אלהים ושלמה המגיב יש דעת יחיד קדושה.
שנית, "תג מחיר" אינו נושא המאמר הזה - התבלבלת.
שלישית, התקשורת בעיקרה אינה אמינה ואינה מאוזנת, וכך גם הערוץ הראשון, שהוא רשות ציבורית. באופן שאיילה חסון מנהלת את תכנית ערב שבת אני מוצא טעם לפגם לא רק בגלל חוסר האיזון אלא גם בגלל הפטרונות המוצאת בה ביטוי חזק מדי לטעמי. שלמה המגיב לא חייב להסכים, אבל שימוש במכללה לביטחון לאומי כהסבר לכך, נראה בעיני כהפרעה נפשית.
אילו הייתי ממונה על רשות השידור לא הייתי מפטר אף אחד, אלא משנה את הרכב וניהול התוכנית כך שיתוקנו הליקויים שאני מוצא בה.
שלמה המגיב הוא איש צר אופקים, אילמלא כן, היה מבין ששמיעת עבריינים ומשפחותיהם, טומנת בחובה לפעמים מפתח חשוב להבנת מניעי המבצעים והאופן בו ניתן למנוע עבריינות, פשעים ואלימות. אבל שלמה המגיב אינו מעוניין כנראה בתיקון, הוא מעוניים במשפטי שדה. טוב, אז גם בכך אנו חלוקים, תודה לאל.

כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
"תג המחיר" , זו ההוכחה ?
  שלמה המגיב   22/04/14 21:06
לא "התבלבלתי" בכלל ,לאופרט ואכן נושא המאמר הינו חוסר האיזון בתיקשורת בהיבט האידיאולוגי\פוליטי וכאן יש בהחלט טעם בטיעוניך , אך לקחת כדוגמא\הוכחה לחוסר איזון זה , את נושא הדיון בתופעת תג המחיר ובמבצעים שלה , היה מעשה "לא חכם" ( ואני עדין בניסוח , לאופרט) , באשר מדובר בהיבט של מוסר וחוק ושילטון החוק וצדק לאזרחים (הקורבנות החפים מפשע), ובעניין זה לא אמורה להיות מחלוקת אידיאולוגית\פוליטית ולכן אין מקום "למיגוון דעות" , או "לאמיתות" שונות ואין כאן בכלל "שתי פנים" , כמו שאין "שתי פנים" בנושא "התעללות בקטינים" או "סחר בסמים" או "טוהר המידות בשרות הציבורי" ( כדוגמאות). "הירידה כסח" של איילה חסון על מבצעי תג מחיר , היתה לעניין , ואינה קשורה בכלל לאיזונים הדרושים בדיונים בנושאים שאכן יש להם "שתי פנים" . דרך אגב ,לאופרט ,עדיין לא הבנתי (לדוגמא) , איזה "שתי פנים" יש לנושא ביצוע "תג מחיר" על מבנים של כנסיות ברחבי הארץ , או בניקוב והשחתת מכוניות של אזרחים בגוש חלב ואבו גוש ? יש כאן רק "פן אחד" , אדון לאופרט והיא - נבזות , בריונות , שנאה וחוסר מוסר שמבייש את כולנו , ואל תטמטם כאן את הקוראים בצדקנות שלך "למיגוון דעות" !.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
ועוד על "איזונים" של לאופרט
  שלמה המגיב   23/04/14 06:48
מעניין אותי , אם בדיון על תופעת "המתאבדים" הפלשתינאים , שטבחו בנו בראשית שנות האלפיים , היה לאופרט דורש "מיגוון דעות" או "איזונים" , ומבקר את עורך הדיון בטלויזיה , על שלא הביא לדיון ( לצורך "האיזון" !), את נציג חמאס או מי ממשפחות המחבלים המתאבדים ? . אני מבין שאדם "רחב אופקים" כמו לאופרט ( הרי אני "צר אופקים" בעיני לאופרט !), היה רואה "שתי פנים" גם בהתנהלות הנאצים כנגד עמנו והיה דורש נציג נאצי בדיון בהקשר לכך , כי "חשוב להבנת מניעי המבצעים" !!. טוב , אני הפרימיטיבי "העושה משפטי שדה" ואילו לאופרט המשכיל הנאור , רואה בתופעת תג מחיר "שתי פנים" ומבקר את "הכסאח" שעושים בתיקשורת ( העויינת והבלתי מאוזנת) על מבצעי תג מחיר !!. יעיינו הקוראים ( שלאופרט חושב שהם חבורת אידיוטים) בדו שיח הזה ביני ובין לאופרט ויחליטו מי כאן "צר האופקים" ?.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
עשיתי כעצתך, ועיינתי בדברים:
  רפי לאופרט   24/04/14 21:30
התלהמות אינה סגנון שיח (לשון המעטה) שאני רואה עצמי שותף לו. בכל זאת אעשה נסיון נוסף ואחרון למקד את שלמה המגיב בנושא הדיון.
פעולת "תג מחיר" מכוונת למחות על מדיניות של איפה ואיפה ביחסה של המדינה לאזרחיה היהודים היושבים באיו"ש בהשוואה ליחסה לאזרחיה הערבים מזה, ולתושבים ערבים בשטחים מזה. אינני מכיר אף מקרה בו פינתה מדינת ישראל קרוב ל- 10,000 ערבים מאיזה שהוא מקום בישראל או באיו"ש גירשה אותם מבתיהם הרסה את הבתים והניחה להם להסתובב שנים ללא פתרונות דיור, תעסוקה ושיקום. כל זאת עשתה מול אזרחים נורמטיביים.
אינני מכיר מקרים רבים בהם פינתה והרסה מבנים בלתי חוקיים של הבדואים בנגב שהשתלטו על עשות אחלפי דונמים של שטחי מדינה באופן בלתי חוקי, ובנו בהם מבנים בלתי חוקיים. אינני מכיר מאמצי-אמת של ממשלת ישראל למנוע גניבות מישובים ישראלים ואזרחים ישראלים של ציוד חקלאי מכונות, צינורות, תוצרת חקלאית ובעלי חיים או שאלה שנפגעו מפעולות אלה פוצו על כך ע"י המדינה, כאזרחים שאמורים להיות מוגנים מפני פעולות איבה ערביות. אינני מכיר מקרים רבים כאלה באף אחד מהמגזרים הערביים גם בצפון הארץ, שגם בה מרובות עבירות הרכוש והפרות החוק והסדר.
ביצהר, רק משום שקבוצת שמאל קיצונית מנהלת מלחמת חורמה בהתישבות היהודית באיו"ש ומפעילה לשם כך את בג"צ, ברד"צ וכל מי שרק יכול ומוכן לסייע להם, עומדים תושבי איו"ש היהודים, אזרחי ישראל חסרי אונים, כאשר הממשלה אינה מפסיקה צמהלכים אלה, אינה מגינה עליהם, ומאידך מפעילה, מטעמי נוחיות פוליטית את הצבא כמוציא לפועל של מדינותה הנואלת והבלתי-מאוזנת. כך מתקיימת סחבת רב-שנתית בהסדרת מעמדם של עשרות ישובים באיו"ש כשהתושבים נותרים בני ערובה לגחמות של יהודים, ערבים שממציאים בעלויות על שטחים לא להם, הפגנות וגינויים הגובלים ברצח אופי. ולצד כל אלה גם חוסר ביטחון בדרכים, מקרי רצח של ילדים נשים ואזרחים בלתי חמושים ועוד. הנושאים המטופלים בקפידה יתרה הם העוד בית ועוד עז של המתישבים.
מול דברים אלה ורבים אחרים שלא הזכרתי, וניתן לקבל על כך חומר רב במועצת יש"ע, פועלים מבצעי "תג מחיר". פעולתם מכוונת נגד הממשלה ונגד ברי הפלוגתא העקריים שלהם - ערבים באיו"ש וסייענים שלהם מבית.
אני מסכים שלא כל הבחירות של מבצעי תג מחיר הן חכמות או ראויות. אני מסכים שמעשיהם לא פעם הם עבירות, ועל אלה הם ברי ענישה. אבל מכאן ועד "מסעי-צלב" תקשורתיים והתלהמות חסרת רסן של אופורטוניסטים שמנצלים מחאות אלה לתקוף את כל המתישבים ואת כל המפעל ההתישבות המרחק עצום.
אין זה מקרה שאני קורא למעשי "תג מחיר" ברובם מחאה. כמעט שאינני מכיר מחאה בישראל שאינה מלווה במעשי הרס של רכוש, הפעלה של אלימות, פגיעה ברכוש ציבורי או גרימת נזק לציוד ואנשים שאין להם ולא כלום עם המוחים ולרוב גם עם נושאי מחאתם, כך ללמשל הדברים בכל המונופולים הממשלתיים הגדולים עם "יד על השלטר" - נמלים, חברת חשמל, רכבת, בתי חולים, שירותי סיעוד ואפילו מורים ומרצים באוניברסיטה. אז בואו לא נתמם ולא נעמיד פנים שהבקורת היא על המעשים, ולא על מבצעיהם וכך רק מסיבות פוליטיות. את זאת אינני מקבל.

אגב, שכחת לציין בתגובותיך האחרונות את המכללה לביטחון לאומי...
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
השוואות ונימוקים נוסח לאופרט
  שלמה המגיב   25/04/14 14:16
לא עשית כל "מיקוד" לנושא , אלא ההפך , "ברחת" למחוזות לא רלוונטיים בכלל , כאשר ניסית לשכנע כאן , שהמדינה מקפחת ( לטעמך) את "אזרחיה היהודים היושבים באיו"ש " !. נו , נניח וזה נכון , האם זה נימוק ראוי וסביר לביצוע "תג מחיר" מכוון בזדון לפגיעה בחפים מפשע שאין להם שום קשר לנושא "המחאה" ? מעניין "שהחפים מפשע" הם אנשים או מבנים או מוסדות שאינם "יהודים" !, אין לזה כל משמעות אצלך ? ומה שיש לך לומר על כך זה "לא ראוי ולא חכם" ? ( וואלה איזה ניסוח של מתייפיף !), למה לא להגדיר זאת שנאת זרים , בריונות , עבריינות , נבזות , חוסר מוסר , טימטום ממדרגה ראשונה ? למה שהתיקשורת לא "תרד עליהם רצח" ? מדוע אדם בעל מוסר בתיקשורת , צריך לראות בתחושת הקיפוח שח המתיישבים , נימוק ראוי וסביר "ופן אחר" של הנושא , אחרת זה לא מספיק "מאוזן" לטעמך ? דרך אגב , האם אדם נבון , מוסרי ,בעל יושר אינלקטואלי ואינטגרטי "ורחב אופקים" ,לא אמור לתת משמעות בניתוח הסוגיה , לכך , שהניזוקים ממעשי תג מחיר ( בתוך תחומי הקו הירוק !!), הם רק אזרחים שאינם "יהודים" ,ו\או מבנים ומוסדות של דתות אחרות ? , נו באמת , אדון לאופרט , זה התוצאה של "מחאה" ? האם ההשוואה לנזקים של שביתות "מחאה" שהינה עקיפה , לא מוצדקת , אך קשורה קשר ישיר לתוצאת השביתה ופועל יוצא לכך , היא ההשוואה למבצעי תג מחיר , המכוונים בזדון לפגיעה בחפים מפשע "ספציפיים" ? מדוע אדם אינטלגנטי כמוך ( כן , שוב , בוגר מצטיין של המכללה לביטחון לאומי ) , לא מסוגל לשכנע את הקוראים ( כפי שניסית לעשות ברוב חלקי תגובתך האחרונה) שהמדינה מקפחת את "אזרחיה היהודים היושבים באיו"ש" , מבלי להבין ולהצדיק את מבצעי "תג מחיר" ? האם אדם נבון בעל כושר אנליטי , לא מסוגל למחות על קיפוח המתיישבים באיו"ש , ובאותה "נשימה" , לבקר "ולרדת רצח" על מבצעי תג מחיר ? האם אינך יכול לנתק עצמך לרגע "מהמורעלות האידיאולוגית " שלך , כדי לנתח באופן אובייקטיבי ואינטלגנטי את סוגיית "תג המחיר" ? נו , ואתה כועס שאני מצפה "ליותר" מבוגר המכללה לביטחון לאומי ואתה טוען שאני "מתלהם" ! ושוב אני חוזר לתובנה הראשית במאמרך ושואל - האם הסיקור הלא מאוזן של סוגיית תג מחיר , זה הדוגמא (הוכחה ?) שמצאת , כדי לנמק את "חוסר האיזון" הפוליטי והאידיאולוגי בתיקשורת ? , נו באמת לאופרט !
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
ועוד על "האובייקטים למחאה"
  שלמה המגיב   25/04/14 16:47
כל "האובייקטים" חפים מפשע ומכל קשר לנושא "המחאה" , של מבצעי תג המחיר ( בתוך תחומי הקו הירוק !) , שניזוקים במכוון (ולא כפועל יוצא של שביתת מחאה בנושאים אחרים ), הינם אזרחים לא "יהודים" (ערבים רחמנא ליצלן) וכל מוסדות הדת שניזוקים בפעולות אילו ( כולל הצתות !!), הינם של "דתות אחרות" , ולבעל תארים גבוהים בתחומי הביטחון הלאומי , אין ניתוח סוגיית תג המחיר , שום איזכור או משמעות לעניין מאפיין זה והוא רואה בכך נזקים סבירים לרכוש שדומים או זהים לאילו שקורות במחאות אחרות בנושאים אחרים !!!. אתם הבנתם את הראש של לאופרט ? מעניין מדוע לא מושחתים מבני בתי כנסת , באשר מנהיגי המדינה " הנוהגים איפה ואיפה והמקפחים" את המתיישבים הם "יהודים" ? מעניין מדוע לא מושחתים מבנים ומכוניות של "השמאלנים" ( רחמנא ליצלן) בקיבוצי השומר הצעיר , "המסיתים" כנגד המתיישבים ? אולי , אם כך היה קורה , היה ניתן למצא איזה הגיון אנליטי במניע למעשי תג המחיר , שמייחס לאופרט בניתוח הסוגייה. נו , אחר כך כועס לאופרט על כך שאני נדהם מהתובנות והאנולגיות הרדודות שהוא עושה בניתוח סוגיית תג המחיר , לאור השכלתו הרחבה ובמיוחד בנושאים שבהם השכלתו רחבה !!. לסיכום - לאופרט מנסה לנתח את סוגיות חוסר האיזון האידיאולוגי\פוליטי בסקירות הנושאים בתיקשורת ואת היחס הלא מאוזן (לטעמו) של הרשויות למתיישבים היהודים שלאיו"ש , נושאים לגיטימיים וראויים לניתוח , וקושר זאת באופן מגוחך ושכונתי , לסוגיית תג המחיר ובזאת הוא חטא ונכשל באופן מחפיר , והוא ממשיך להתעקש שיש "הגיון" בהקשר ההזוי הזה.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
אכן מתעקש...
  רפי לאופרט   26/04/14 09:57
נסיון אחרון בנושא "תג מחיר";
שלמה המגיב עושה עבודה נאמנה בנסיונו להכביד עלי בשאלת "תג מחיר": א. בכמות התגובות; ב. בחזרות רבות על דברים שכבר נאמרו. אף שסברתי שהשיח בנושא בין המשתתפים הנוכחיים מיצה עצמו, החלטתי לעשות נסיון אחרון, בדברים הבאים.

מחאה היא דרך הבעה של אי-שביעות רצון ממישהו או משהו או שניהם, שמגולמת בה אזהרה מפני המשך המצב הבלתי-רצוי. מחאה עשויה להיות שקטה – דהיינו ללא חריגות מנורמות חיים מקובלות וחוקיות, ולא שקטה – כלומר, כזו שיש בה פעילות חריגה עד כדי גרימת נזק ואלימות, ועבירה על החוק. מחאה היא כזו כל עוד מארגניה שולטים בהתנהגות המשתתפים בביצועה, והופכת לפרעות, כאשר שליטה זו אובדת באופן חלקי או מלא; כאשר המניע למחאה לא שקטה הוא לאומני או דתי – כלומר אידיאולוגי עם מטרות פוליטיות – זהו טרור.
מחאת "תג מחיר" מכוונת כלפי שני גורמים: א. ממשלת ישראל; ב. מבצעי הפיגועים נגד תושבי איו"ש שהם אזרחי ישראל, בין אם מדובר בפיגועי רכוש ובוודאי כאשר מדובר בפיגועי נפש.
מטרת פעילות "תג מחיר", כמטרת כל מחאה, היא להביא לשינוי התנהגותי מצד הגורמים שאליהם היא מכוונת. את הממשלה – להניע לשנות את ההתנהלות המפלה אזרחים ישראלים המתגוררים באיו"ש דרך קבע בהשוואה לאזרחים ישראלים אחרים בארץ בכל נושאי ההתיחסות, ובכלל זה תנועה, ביטחון אישי, וסדרי חיים שוטפים ובכללם התפתחות טבעית לרבות בניה בישובים קיימים. אישור תכניות בניה, ביטול הסחבת במתן אישורים לפעילות ציבורית, חברתית ואחרת בישובים לרבות קליטת תושבים נוספים, דרכי גישה ומבני ציבור, מקורות פרנסה ועוד. כ"כ, בהיות הצבא והמינהל האזרחי הריבון בשטח דה-פקטו, להקטין את מעורבות הצבא בניהול החיים היום-יומיים של אזרחים ישראלים, וליעדה בעיקר ליצירת ואבטחת הביטחון השוטף. בהפרות חוק, אם ישנן כאלה, צריכה לטפל המשטרה. אין לשנות את מעמדם של אזרחים ישראלים בשטחי איו"ש מטעמי נוחיות באמצעות שימוש במילים מכובסות – למשל: הפיכת עבריינות פלילית לטרור לאומני...
את הערבים שכניהם – לשנות את המדיניות האלימה שמפעילים חלקם כלפי המתישבים באמצעות זריקת אבנים ובקבוקי תבערה, מחסומי דרכים, השחתת רכוש וגניבת רכוש מסוגים שונים ובכלל זה בעלי חיים, נזקים לצמחייה ואלימות בנפש עד כדי ירי, דקירה ועוד.
במחאת "תג מחיר" גלומים תסכולים של תושבים באיו"ש מן היחס לו זכו מהמדינה בעבר הרחוק והקרוב, וחוסר אמון מן ההווה על יחס מתמשך של איפה ואיפה. על דוגמאות בנושאים אלה עמדתי במאמר ובתגובות קודמות. כמו-כן גלומה בה אזהרה לערבים (אבל גם לממשלה) שאם הראשונים לא יפסיקו את מעשי האלימות על רקע לאומני או עברייני, והממשלה לא תצליח להבטיח לתושבים ביטחון אישי מקובל, יפעלו הם בכוחות עצמם להגנה עצמית. (אני רוצה להזכיר כאן שכל עשו אזרחים ישראלים בגבול הרצועה, בעמקים בצפון הארץ ואזור היישוב הבדואי בנגב, בנסיבות דומות, ואין בכך חידוש).
הואיל והבטחת ביטחון אישי לאזרחי המדינה היא החובה הראשונה של המדינה לאזרחיה, אני מוצא טעם רב וצידוק לפעילות "תג מחיר", כל עוד אין היא גולשת לאלימות בין בני אדם, ביוזמת מבצעי הפעילות, (הגנה עצמית היא תמיד זכות שמורה לנתקף, תהיינה הסיבות והנסיבות אשר תהיינה). מרגע שנשבר הכלל שאין להפעיל אלימות כלפי אנשים מול שלטונות הצבא ונציגיו, היא הופכת לטרור – טרור של מבצעי "תג מחיר" כלפי חיילים מזה, וטרור כלפי אזרחים ישראלים באיו"ש ע"י חיילים מזה. משמעות הדבר היא שהצבא אינו צריך לעסוק בפעילות שיטור כלפי אזרחים ישראלים באיו"ש, ובוודאי לא כאשר קיימת אפשרות ש
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
" הטעם והצידוק" , נוסח לאופרט
  שלמה המגיב   26/04/14 14:04
לאופרט "מוצא טעם רב וצידוק לפעילות תג מחיר.." , כאשר מדובר בנזק לרכוש של בני דתות אחרות ("..כל עוד אינה גולשת לאלימות בין בני אדם" , לטענתו !), גם שאין להם כל קשר "לעוול" שניגרם למתיישבי איו"ש מצד רשויות המדינה , שזה להבנתו , המניע למעשי תג מחיר. אתם הבנתם את הראש של לאופרט ? . לאופרט מוחה על "המדיניות האלימה שמפעילים שכניהם הפלשתינאים " של המתיישבים באיו"ש , כנגד המתיישבים , ורואה בכך "טרור" ( בצדק), ואילו במעשים זהים לחלוטין של מבצעי תג מחיר כלפי ערבים ומוסדות דת לא יהודים , הוא "מוצא טעם רב וצידוק" !!!. נו , לאופרט ,חשבתי שמי שבוגר המכללה לביטחון לאומי , יודע יותר טוב להגדיר מהו "טרור" ומהי "מחאה שיש בה טעם וצידוק" . מעניין אם ערבים ישראלים , מתוך תחושת "קיפוח ויחס של איפה ואיפה" מצד רשויות המדינה כלפיהם , היו פוגעים ברכוש של יהודים ובתי כנסת (כולל הצתות !),ללא אבחנה , בתוך תחומי הקו הירוק , לא היו מעשיהם מוגדרים "כטרור" , ע"י מי שלמד את הנושא של ביטחון לאומי במוסד אקדמי כולשהו ? . אלוהים ישמור ,לאופרט , מה מלמדים במכללה לביטחון לאומי , אם מושג אלמנטרי - "טרור" , לא מובן לבוגר בהצטיינות של המוסד ?.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
אנטומיה של מחדליסט רשת טיפוסי
  רפי לאופרט   27/04/14 08:30

דומני ששלומה מהגיב מצטייר בעיני כמחדליסט רשת טיפוסי, שכמותו מייצרת רשת האינטרנט רבים, וחבל. אנשים אלה מתאפיינים בתגובות "מהבטן" ולא מהראש, בטיעוני סרק של כולם ביטויי תסכול שאין להם יסוד בעובדות או בהגיון מוסדר, מאפיינת אותם התחזות משתנה מאר לאתר במטרה לטשטש את העובדה שכתיבתם מייצגת חוסר ידע ועיסוק בנושאים שאין להם השכלה או ניסיון בהם. כאשר הם מסתירים ומסווים את יכולותיהם האמיתיות, הם מרגישים נוח לבקר אחרים משל היו הם המומחים והאחרים ההדיוטות.
אם אינני טועה, בשלמה המגיב נתקלתי כבר בגלגול קודם, וגם שם היו תגובותיו נלעגות, חסרות יסוד ואישיות הרבה יותר משהיו לוגיות וענייניות. אבל גם אם אני טועה, ומדובר בדגם שונה אך קרוב בתכונותיו ויכולותיו לדגם שהכרתי בעבר, אין לכך חשיבות רבה, משום שגם שלמה המגיב עוסק בתפל ולא בעיקר בכותב ולא בתוכן הדברים, בהשכלתו ורקעו של הכותב, במקום להציג את "סחורתו" שלו. לדעתי זה אינו מקרה, פשוט אין לו מה להציג.
הרשתות החברתיות מלאות בתגובות סרק מתלהמות, והסתרת זהותו האמיתית של הכותב, מניחה לו, מסיבות שאני מכנה אותן ליקויים אישיותיים-פסיכולוגיים, לכתוב כל העולה על דעתו, מבלי לקחת על כך אחריות אישית פומבית.
שלמה המגיב ממציא אמירות ומושגים שאינם כלולים בדברים שכתבתי ומתווכח עימם, כאילו אני הוא המקור, כך, כך למשל לא הזכרתי כלל רכוש של בני דתות אחרות, אבל אצלו זהו נושא מרכזי בתגובה. שלמה המגיב אינו מצליח להבחין בין סיבה למסובב, ולדעתו התנהגות אלימה שנמשכת שנים ארוכות שבמסגרתה נהרגו ונפצעו באיו"ש עשרות אנשים ובעיקר נשים וטף שלא היו מעורבים בשום אירוע כזה, היא שוות ערך לכתיבת סיסמאות בגנות האלימות או בגנות המחדלים של הממשלה במאבק בה. לדעתו, צריכים יהודים לסבול את התפרעות הערבים ללא גבול, ואינם זכאים למחות על כך ולהתריע שהגיע הזמן להפסיק התגרות זו. אצל שלמה המגיב הקורבן המתגונן הוא "התוקפן" והתוקפן הוא "חסיד אומות העולם", שמגיעה לו חסינות מלאה – אינני מקבל משוואה זו, שהקשר היחיד שלה עם ביטחון לאומי הוא קשר של שימור זכות ההגנה העצמית, והרתעת התוקפנים. אבל נראה שידיעותיו העמוקות בביטחון לאומי ובצדק אלמנטרי אינן מאפשרות אבחנה כל כך אלמנטרית.
שלמה המגיב פועל מהבטן ולא מהראש, כפי שכבר נאמר קודם, ולכן הוא שוכח לקרוא את הדברים שעליהם כביכול הוא מגיב. בעולם המושגים של מדעי המדינה, לא כל פעולה אלימה היא טרור, ולא שימוש באלימות הוא מלחמה... . לנוחיותו של שלמה המגיב הוספתי בתגובתי הקודמת הגדרות למושגים בהם עשיתי שימוש בתגובה. המגיב המתקדם שלנו לא קרא את הדברים, לא הציע חלופה משל עצמו, לא הבין אותם, או בחר בדרך הקלה – התעלמות.
עשיתי עד כה מאמץ בלתי שגרתי לנהל עם שלמה המגיב דיון או שיח של ברי פלוגתא בנושא "תג מחיר". נסיון זה כשל בזכות רדידות תשובותיו, ועניות שפתן. בתגובות הקודמות עסקתי בנושא ולא ביכולותיו של המגיב, אבל מגיע הרגע גם לכך, והוא הגיע. אם יאזור שלמה המגיב עוז לספר לנו מהו רקעו ומה בסיס ידיעותיו בנושאי ביטחון לאומי, יעזור הדבר אולי להעריך בצורה אוביקטיבית יותר את תשובותיו ואת ערכן הממשי.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
אמת נוסח לאופרט
  שלמה המגיב   27/04/14 12:28
א) כעת אני רואה שאתה לא רק "מומחה לביטחון לאומי" , אלא גם "פסיכיאטר בגרוש" , שמאבחן "ליקויים אישיותיים\פסיכולוגים " , אצל אלה שלא מניחים לך לטמטם את הקוראים בתובנות רדודות ולצערי גם בשקרים. ב) אתה כן אמרת , ואני מצטט "..אני מוצא טעם רב וצידוק לפעילות תג מחיר , כל עוד אין היא גולשת לאלימות בין בני אדם.." ! , נו , מה המשמעות ,לאופרט , שכאשר האלימות גולשת רק לנזק לרכוש ( ולא בין בני אדם) , ובמקרה שלנו כנגד רכושם של בני דתות אחרות שאין להם בכלל קשר למניעים של אנשי תג מחיר , כפי שקורה בפועל , אז אתה "מוצא צידוק וטעם" !. אנלוגיה פשוטה של הבנת הנקרא של אדם פשוט כמוני שיש לו לאבחנתך המיקצועית "ליקויים אישיותים\פסיכולוגים" !. ג) שקר נוסף שלך שנועד לטמטם ולהטעות את הקוראים , היא טענתך " אצל שלמה , הקורבן המתגונן הוא התוקפן והתוקפן הוא חסיד אומות העולם" !!. נו , תצביע לי , אפילו על רמז בדבריי , שאני מצדד או תומך או מבין או מצדיק או מגבה את התוקפנות של המחבלים הפלשתינאים כנגד המתיישבים ! , הרי אני טענתי במפורש שמדובר "בטרור" , אלא שטענותיי כלפיך , שאת "הטרור הנגדי" של אנשי תג מחיר כנגד בני דתות אחרות שאין להם קשר לעניין , אתה "מבין" ואינך רואה בכך "טרור" , אלא "מוצא בהם טעם רב". לסיכום , אדון לאופרט , אני אמשיך לעקוב אחרי מאמריך ולא אניח לך לטמטם , להסית ולהטעות את הקוראים , תהיה לי בריא.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
שלמה המגיב: מהפח אל הפחת
  רפי לאופרט   28/04/14 10:05
תגובתו האחרונה של שלמה המגיב היא הרעה והשטחית שבין תגובותיו. באין הגיון בדברים ובאין עובדות המבססות אותם, הם הופכים להתלהמות בעלמא.
וכך, אינני צריך להתאמץ לשכנע את הקוראים באיכות הרדודה של דברי התגובה, שלמה המגיב עושה בנדון עבודה מצויינת בכוחות עצמו.
אינני יודע מיהם "בני דתות אחרות" שאליהם מכוון שלמה המגיב את דבריו. אם יהיה ספציפי, אולי אבין טוב יותר ואוכל להתיחס פרטנית. מכל מקום, עד היום כוונו פעולות "תג מחיר" נגד יהודים וערבים, כשבציבור הנפגעים "נציגות" לכל תת-העדות שחיות בישראל. הפגנות בישראל, במיוחד בתחום הפוליטי ובמגזר הציבורי – כולן כאלה, ואין מבחינה זו שום יוצא מן הכלל ב"תג מחיר". לכן, גם אינני מבין מיהם אלה שאין להם קשר לפעולות "תג מחיר". "תג מחיר" איננה פעולת נקמה אישית במפגעים, או באחראים הישירים לפגיעה כזו או אחרת במתישבים, ספק אם כל אלה ידועים למבצעי "תג מחיר", ועד כמה הם ידועים לשלטונות הביטחון של ישראל - זו מאחה ציבורית. "תג מחיר" מכוונת למחות בין היתר על עיסוק רב מדי במתישבים, במקום עיסוק אפקטיבי יותר במפגעים לסוגיהם, ולאור מקרים רבים של גילויי אהדה ותמיכה בקרב ערביי ישראל בפעולות האלימות נגד ההתישבות, המאחה מופנית גם לאלה.
כך או כך, במחבלים הפלשתינאים המבצעים פיגועי "טרור" נגד אזרחים ישראלים בכל תחומי שליטתה של מדינת ישראל, חייבים לטפל ממשללת ישראל באמצעות כוחות הביטחון, ולא האזרחים וכבר אמרתי זאת. בפורעים צריכה לטפל המשטרה בשטח הריבוני של מדינת ישראל ובשטחי C – משטרת ישראל ומשמר הגבול בגיבוי ביטחוני של הצבא, ובשטחי A, ו-B , המשטרה הפלשתינאית, וכשהיא אינה עושה את העבודה – צה"ל. כאשר נכרת באלה אוזלת-יד, "תג מחיר" הוא אחת מדרכי המחאה על כך.
אגב, אין "אמת נוסח לאופרט" ו"אמת נוסח שלמה המגיב"; יש אמת עובדתית ויש שקר, סילוף אמת, או חצי-אמת, ששקולה לחצי-שקר.
בדברים שאני כותב, אינני מתימר להציג עמדת מומחה או תחקירן, ודומני שגם אתה אינך מתימר להיות כזה וטוב שכך. בוודאי אינני פסיכיאטר או כהן-צדק, אבל אני משתדל להבין את השורות וגם משהו ביניהן ולגבש על סמך כך דעה ועמדה, הן בעניין מעשי "תג מחיר" והן לגבי הדברים שאתה משמיע. ככל שדבריך סתומים יותר, כך הם נראים מופרכים יותר וסתמיים יותר. אינני מבין למשל על איזה "טרור נגדי" אתה מדבר בהקשר ל"תג מחיר", משום שלדידי פעילות "תג מחיר" אינה טרור, ואת מושג הטרור שאני משתמש בו הגדרתי בתגובות קודמות. העובדה שהתקשורת המגוייסת, ובחלקה העויינת את ההתישבות, משתמשת כלפי פעילות "תג מחיר" בביטוי "טרור", או "טרור נגדי", אינה אומרת בהכרח שזה אכן כך. יש בפעולות "תג מחיר" עבירות על החוק, אבל אינני מכיר הפגנות ציבוריות שאם תחפש לא תמצא בהם עבירות כאלה...
אני מפנה את תשומת לבך לעובדה ששוב השמטת מתגובתך את השימוש האינפנטילי בשמה של המכללה לביטחון לאומי, שככל הנראה אינך מכיר ואינך מודע לתכניה ומעשיה. ולעומת זאת בחרת להתעלם מהאתגר להציג את בסיסי הידע והמומחיות מהם אתה שואב את תובנותיך.
לסיום: אשמח אם תעקוב אחר הדברים שאני כותב, (אגב, כבר זמן לא קצר), ואשמח להיווכח בשיפור מתמיד באיכות ורמת התגובות שתואיל לכבדנו בהן. כך רק יעלה ערך הדיאלוג המתקיים באמצעות הבלוגים באתר News1.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il