s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרופ' צ'לו רוזנברג כמליץ יושר של קרי
מאת: רפי לאופרט  |  13/05/2014
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
לרפי לאופרט חד העין והעט
  מזמן אבל מזמן   13/05/14 16:17
חדלנו להתייחס לכותב זה ברצינות. כבר מזה כשנתיים אנו פוסחים על מאמריו של איש בלתי רציני זה המכנה עצמו "הסטוריון". די בהיותו "מליץ יושר" כדבריך של אחד האויבים שלנו כדי להפכו לעילג ופתטי. רק מצער שאלה הם הפרופסורים שלנו.
כתוב תגובה ל- מזמן אבל מזמן
2
רפי תקע את המסמר האחרון
  נגריית העמק   13/05/14 23:32
בארון הקבורה של ״הפרופסור״ צ׳לו. מעניין אם רוזנברג , שבטוח קרא את המאמר, ימצא לנכון להתייחס לטיעוניו של מר לאופרט.
כתוב תגובה ל- נגריית העמק
3
פתרון "אמיתי" , נוסח לאופרט
  שלמה המגיב   14/05/14 09:30
לאופרט מגדיר את הפתרון שלו לסיכסוך - "פתרון אמיתי" , לא הבנתי בדיוק את הקשר בין המושג "אמת" לריאלזם ביחסים בינלאומיים , אך אני מניח שהתכוון לכך שהינו "יישים ומציאותי" ( בנוסף להיותו צודק).אך בהמשך , מודה לאופרט בחצי פה שהפתרון אינו יישים ומציאותי בכלל כיום ( לכפות על ירדן את קבלת שני מיליון הפלשתינאים כאזרחיה ), ומציין "..לגיבוש פתרון כזה דרוש זמן..עניין ל 15 עד 20 שנים..) !!. נו , אדון לאופרט , ומה יקרה עד אז ? הרי יכול לחלוף תקופת דור (!) , אפילו להערכתך , עד שהפתרון עשוי להיות יישים, ובתקופות כה ארוכות יכולים להיות שינויים באזורנו , שאין בכלל ביטחון שיהיו לטובתנו , הלא כן ? האם הסיכון שהשינוי העתידי יהיה לרעתנו , אינו גדול מדי , מול הפתרונות העכשוויים האפשריים ? ומה בקשר לסיכון המיידי , הדי סביר ולא ערטילאי , שיחרימו אותנו בכל העולם , במקביל להתגברות הטרור נגדנו מצד הפלשתינאים ?. טוב , כדאי שלאופרט יודה שאין לו כרגע פתרון , וזה בהחלט לגיטימי והגיוני , מאשר לזרוק לחלל פתרון שהוא קורא לו "אמיתי" , אך אוי לאבוי אם נזרום איתו , באשר הסיכונים הם עצומים ונראה שהם עלולים להוביל את המדינה לאסון ממש.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
תגובה
  צנחן   14/05/14 16:00
אל שלמה המגיב החרדתי הנה שלחתי לך שיר של אוליארציק.אל תעש שחוק מעצמך יש מאמרים שבאמת גדולים עליך ועל ההבנה שלך.אתה פשוט לא חייב תמיד להגיב פאבלובית נסה לבחון את תגובותיך קודם כטיוטה בלבד לעיני השכנים והמשפחה ורק אחר כך תפרסמן ברבים.תגובותיך מאוד מזכירות את עדר השמאל בישראל,האם כך הוא הדבר? נומה ילדי, נומה שן נומה ילדי אתה עוד קטן נומה ילדי נומה ילדי קח את הזמן, אני אומר אל תמהר להתעורר נומה ילדי נומה ילדי
כתוב תגובה ל- צנחן
ומה "מבין" הצנחן החכם ?
  שלמה המגיב   14/05/14 19:06
אכן אני מגיב סדרתי , על תובנות מטופשות והזויות של בלוגרים , מימין ומשמאל ( לדוגמא איתן קלינסקי) , ומנסה למנוע מהם לטמטם את הקוראים. דרך אגב , גם אתה מגיב סדרתי , צנחני ואיני רואה בזה , איזה "פגם". מאחר ואתה אדם "מבין" ואחרים "חרדתיים" ואינם "מבינים" כמוך , ראוי שתתייחס לנקודות שציינתי , "כבעייתיות" , בתובנות של לאופרט , אך תחושתי הינה , שלמרות "תבונתך" הרבה , גם אתה לא בדיוק הבנת מהו "הפתרון האמיתי" של לאופרט ולכן אתה מנסה כאן לטמטם לי את השכל , בציטוטים מוזרים ,שאדם פשוט כמוני , לא מבין בכלל את ההקשרים שלהם למה שציינתי בתגובתי. חוץ מזה צנחני , תהיה לי בריא , התגעגעתי לשיחות שהיו לנו בעבר , שגם אז הסתיימו חלקן באי הסכמה.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
תגובה
  צנחן   15/05/14 07:15
ידידי זה הכל מאהבה.אתה פשוט מודאג מידיי ורגיש מידיי לכל.תהנה מהחיים ואל תכניס עצמך לכל פולמוס העובר לידך.קלינסקי צ׳לו וכל השאר הם שיבוטים של שמאלן מצוי וטוב שייש רפי כזה המפשיטם ומציגם ערום ועריה כפי שהם באמת.יום נעים ולך לים היום.
כתוב תגובה ל- צנחן
לפי נתונים הרש"פ ל- 2013
  מספר הערבים ביו"ש   16/05/14 12:30
Population over the "Green Line" 2013 P.A Data last Elections: Arabs with voting rights, (over 18, both sexes) ……………………..…….. 515.000 P.A Statistics: under 18, both sexes…………500.000 Arab Population in East Jerusalem………..…305.000 Arabs in E. Jerusalem/ Yehuda /Samaria:1.320.000 Jewish Population in same areas………………700.000 Birthrate Jewish Population same areas : 6 p/Fam. Birthrate Arab Population same areas : 2,8 p/Fam Yearly Arab Emigration from PA areas….…10.000 e. Within 10 years: Jewish/Arabs populations will be equal מספר תושבים מעבר ל"קו הירוק" ב- 2013 לפי הנתונים של הרש"פ ערבים רשומים בפנקס הבוחרים 2012 515.000 מעל גיל 18, שני המינים, מתחת לגיל 18,שני המינים.....................510.000 תושבים ערבים המזרח ירושלים(שטח שסופח לישראל)330.000 מספר ת. ערבים ביהודה ושומרון... ..........1355.000 מספר תושבים יהודים מעבר ל"קו הירוק":........720,000 לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הישראלית הגירה ערבית משטחים אלה: 10.000 לשנה בממוצע יהודים העוברים לגור בשטחים 14.000 לשנה בממוצע מספר ילדים למשפחה ערבית............................2,8 מספר ילדים למשפחה יהודית...........................6,0 חשבון דמוגרפי פשוט מוכיח כי תוך מספר שנים מועט מספר היהודים שם יהיה שווה למספר הערבים שם, ולאחר מכן תעלה האוכלוסייה על האוכלוסייה הערבית. המסקנות: אין שום "איום דמוגרפי" על ישראל, רחמה ליצלן, ותפסיקו להאמין לתקשורת עוינת ולערבים. שורה תחתונה: אין אפילו 1.200000 ערבים ביו"ש ומספרם הולך ןיורד בהתמדה מדי שנה, אין כלאמת על 2 מיליון ערבים ביו"ש.
כתוב תגובה ל- מספר הערבים ביו"ש
4
מרצ'לו....
  י.ש   14/05/14 17:40
פרופ' מרצ'לו,אם זה לא היה עצוב,היה זה מצחיק.... הברנז'ה "הליברלית" מחלקת תוארים "להולכים בתלם".... מהם הפירסומים שהביאו להחלטה להעניק לפר תואר פרופ'... "ההליכה בתלם" מזכירה לי את הקורלס שסופו הוא שחיטה ..... לא אתפלא,באם הפר מרצ'לו עסוק באכילת קש המסופק לו ע"י ארגון "שתיל" או דומיו.תן לפר ריח פרה והוא מאבד עשתונותיו. תן לפר ריח פרה והוא מאבד עשתונותיו.....
כתוב תגובה ל- י.ש
למה
  סושי   17/05/14 09:47
אתה חושב שכולם בהמות כמוך? אגב ידיעותיך בתחום זה מוכיחות שאתה שייך למין זה.
כתוב תגובה ל- סושי
5
צ'לו פשוט לא איתנו
  באום   14/05/14 19:29
להערכתי ד"ר צ'לו רוזנברג עדיין לא ישראלי. אין לו חצי מושג על ערכי הליבה של הישראלי המצוי והכתבות שלו מנותקות לגמרי מההויה הישראלית.לתומס פרידמן מותר להיות מנותק מהישראליות משום שהוא לא ישראלי אבל לצ'לו אסור.אי אפשר לנתח את המצב בארץ דרך הכוונת של האקדמיה וזה מה שצ'לו עושה.כדי לנתח את המצב אתה חייב להכיר את העורקים והורידים והנימים הדקים של החברה הישראלית וגם של החברה הפלסטינית וגם של עמי האזור.צ'לו עדיין לא שם.
כתוב תגובה ל- באום
אם
  סושי   17/05/14 10:08
השחצנות הייתה כואבת היית זועק כל היום. אם הערכותיך היו נכונות אוי לנו ולמדינה. אתה מכיר את צ'לו? הצניעות היא מידה יפה אבל אצלך היא חסרה. אתה באמת הישראלי הטיפוסי.
כתוב תגובה ל- סושי
6
הונאה ערבית-אמריקקית
  אדם הגון   14/05/14 20:23
המאמר המנומק של הכותב ניתן לתמצת בשלוש עובדות בסיס: א. הערבים לא ישלימו לעולם עם קיומה של מדינת לאום יהודית בשיטחי ארץ ישראל. ב. המונח שלום אינו באוצר המילים של הערבים. ג. הערבים אינם מכבדים הסכמים שהם חתומים עליהם. הונאה הוא כלי להשגת מטרותיהם הפוליטיות, הכלכליות והחברתיות = תרבות ערבית. התוצאה המתבקשת שלום ושלוה לעם היהודי היושב בשיטחי ארץ ישראל (גם בשייך מוניס) לא יושג לא בדור הנוכחי ולא בדורות הבאים. הפיתרון האחד והיחיד הוא העברה של הערבים משיטחי ארץ ישראל לטריטוריות ערביות, בלא פחד ובלא מורא. אין ולא יהיה פתרון טוב מזה. לכן, יהודי אזרח מדינת היהודים שלא יכול לעמוד במאבק מדיני וצבאי מתמשך, טוב יעשה אם יצטרף לאחיו בג׳י סטריט בארה״ב או יחפש את עגל הזהב בגרמניה.
כתוב תגובה ל- אדם הגון
7
קרי רוצה שישראל תהיה גזענית וא
  בתיה   15/05/14 00:04
קרי רוצה שישראל תהיה גזענית ואנטישמית.
כתוב תגובה ל- בתיה
8
תגובה למגיבים (עד 7 ועד בכלל)
  רפי לאופרט   15/05/14 15:42
תגובה זו ניתנת כביכול לעצמי, אבל היא מיועדת לכל המגיבים עד למועד כתיבתה. למען הפשטות אני נעזר בטכניקה זו.
ראשית, למפרגנים – תודה.
שנית, לשלמה המגיב. כל שיח קבוצתי זקוק לקצת חוש הומור. שלמה המגיב הוא הוא מחולל חיוך הסלחנות שלי. אינני מנסה להתמודד עם הלוגיקה שלו, משום שהוא תמיד "מנצח".
שלישית, ל י.ש. – אינני נוטה להכנס לניתוח אופיו ומניעיו של צ'לו רוזנברג, ומסתפק בהצבעה על הכשלים הלוגיים והעניניים שבמאמריו. דומני שאלה רבים למדי.
רביעית, אני סבור שבאום צודק באבחנתו, אבל זה רק חלק אחד של הסיפור...
חמישית, "אדם הגון" מדייק בשלושת הסעיפים שהוא מציין אבל בתיקון חשוב אחד: אינני טוען שלא יהיה הסכם והשלמה עם מדינת לאום יהודית לעולם, אבל דרושים לכך תמריצים חזקים, כבעבר. א. אין נכונות לכך כיום ולאור משך הסכסוך עד כה, אין סיבה לעצור את נשימתנו ולהמתין לארוע שיתרחש מחר בבוקר. ב. השלמה קרוב לוודאי לא תבוא מהתערבות חיצונית, אלא אם ההתערבות הזו תפעל ליצירת אותה תודעה פנימית שמונעת השלמה כיום. ארה"ב היא כיום היחידה היכולה עדיין ליצור מנוף כזה לשינוי, אבל אינני בטוח שהיא מבינה מה עליה לעשות ואם היא מבינה, היא גם רוצה לעשות זאת, משום שיש לכך מחיר. ארה"ב תוכל להשיג שינוי עמדות, אם תשכנע את הערבים שהאסימטריה בינם לבין ישראל, שבזכותה הם מגלים סרבנות כל כך ממושכת, אינה עומדת לעבור מן העולם, משום שארה"ב לא תניח לדבר לקרות. בלי תרומה חד-משמעית ברוח זו, ארה"ב במעורבותה יכולה רק להפריע, משום שהערבים מקוים שיש להם סיכוי להשיג שינוי דווקא בכיוון ההפוך (הצוות אובמה-קרי הוא גורם מזיק ביותר מבחינה זו). ג. להשלמה דרוש בסיס גאו-אסטרטגי בין ישראל לערבים שהדינמיקה שלו משדרת סיכויים לכרסום מתמשך באסימטריה לרעת הערבים. אם האמריקנים אינם יוצרים זאת במודע ובמתכוון על השולחן, צריכה ישראל לחולל אותו באמצעות צעדים בשטח, ובכללם: סיפוח שטחים בעלי חשיבות ביטחונית והתבססות קבע בהם. יצירת אזורי חיץ בכל אחת מהחזיתות הפוטנציאליות של ישראל עם מדינות העימות, ודוקטרינה ברורה לשימור הרתעה ויכולת הכרעה (ייעודית), כלומר השגת יעדים צבאיים ואחרים בכל עימות בכוח, היה ויתרחש. כל הכרעה תביא לשיפור עמדות בשטחי העימות. הבסיס הלוגי להתנהלות כזו הן החלטות ועידת סן-רמו 1920. ד. ישראל חייבת להגיע בתוכה להכרעה בוויכוח הפנימי בעניין איו"ש וזיקתו למדינת ישראל. אחת הדרכים לכך היא משאל-עם מקדים למו"מ על מתאר הפיתרון הרצוי. משאל כזה יגביל כל ממשלה ישראלית בעתיד שלא לנהל מו"מ על ויתורים טריטוריאליים או שינויי גבולות הביטחון, או אופי המדינה, אלא אם יאושרו מראש ע"י משאל חדש. ה. הליכה בנתיב זה עשויה להביא להמרה זמנית של מצב הביטחון השוטף ושל האיומים החיצוניים, וכל מי שאינו יכול או אינו רוצה לעמוד במבחן זה, מוזמן למצוא מקלט מדיני בכל מקום שיראה לנכון, לרבות גרמניה, מזרח אירופה וכ"ב. ו. ריבונות איננה מתנה, היא נטל. ריבונות אינה נשמרת ע"י רוח הקודש, אלא ע"י מי שטוען לה הלאום שלו ניתנה. עניי עירך קודמים ואם אין אני לי, מי לי חייבים לעמוד תמיד במוקד העשייה הישראלית.
שישית, לא הבנתי את בתיה; סליחה.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
9
אל תגיב
  דרום אמריקאית   16/05/14 20:49
לאלפרט ולא לאחרים. הם מנסים ללכלך עליך. ככה הם עושים לכולם שלא חושבים כמוהם. בפסקה הראשונה במאמר שלך כתבת: "אם דבריו של קרי כוונו למציאות כיום, אין להם כל כך על מה לסמוך". להם זה לא מספיק כדי להמשיך ולשקר. בהמשך אתה כותב: "אם דבריו כוונו לעתיד הצפוי מאי-הגעה להסדר שלום והקמת מדינה פלסטינית, קרי לא חזה תחזית מופרכת ובלתי צפויה". תעזוב אותם ותן להם ללכלך ואתה תעשה מה שאתה חושב לנכון. אני מעריכה את האומץ שלך והיושר האינטלקטואלי וכמוני יש הרבה.
כתוב תגובה ל- דרום אמריקאית
קרא ותשכיל
  דרום אמריקאית   16/05/14 22:39
הנה לך קמה קישורים: mako.co.il e-mago.co.il e-mago.co.il תתחיל עם אלה ותיווכח שצ'לו לא הזוי. בתור סטודנט במסלול לביטחון לאומי היית אמור לעת. אם לא תשתכנע, נמליץ לך מקורות יותר נרחבים.
כתוב תגובה ל- דרום אמריקאית
10
רפאל לאופרט
  דרום אמריקאית   17/05/14 10:47
לא בכדי תוקף את צ'לו. רפאל לאופרט מרמת גן(אלא אם כן יש עוד מישהו הנושא שם משפחה זה ברמת גן וקורא לעצמו רפי) נמצא בין התורמים הרבים למשא הבחירות של הח"כ משה פייגלין בליכוד( 250 ש"ח). אז ברור מה המניעים. הנה הקישור לרשימת התורמים כפי שפרסם מבקר המדינה: primaries.publish.mevaker.gov.il
כתוב תגובה ל- דרום אמריקאית
עוד מישהו
  דרום אמריקאית   17/05/14 14:10
שאינו מבין בביטחון לאומי כמו לאופרט הוא דן מרידור. הנה קישור לראיון שהעניק מרידור: inn.co.il הפיסקה האחרונה מעניינת: ""אבל צריך להבין שיש כאן אנומליה מתמשכת שהציבור בישראל מדחיק כבר 45 שנה - מצב שבו עשרות שנים יש שטח כבוש, מוחזק, איך שתקראי לזה, שתושביו לא משתתפים בבחירות, שבו תושב יהודי בחברון יכול להצביע לכנסת, וערבי לא. מה זה? זה הרי מנוגד לכל ערך בסיסי של זכויות אדם, זה כמו בדרום אפריקה". אז גם מרידור וגם בגין לא מבינים בביטחון לאומי או יחסים בינלאומיים כמו לאופרט.
כתוב תגובה ל- דרום אמריקאית
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il