|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מלחמת אזרחים בישראל - האמנם?!
מאת: רפי לאופרט  |  02/06/2014
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
שרדו או לא שרדו
  באום   2/06/14 13:43
רבין ושרון לא שרדו את ההימור.אולמרט לא שרד עוד לפני שהוא הימר.צריך לקחת בחשבון את הדברים האלה .
כתוב תגובה ל- באום
2
ההבדל בין תג מחיר לשמאל
  צייד נאצים   2/06/14 18:51
אני לא מסכים עם ההשוואה בין מבצעי תג-מחיר לבין השמאל הרדיקלי הפועל בשרות האוייב. מכמה סיבות. הראשונה היא שעדיין לא הוכח מי הם אותם מבצעי ״תג מחיר״! יכול מאוד להיות שאלו הן עוד פרובוקציות מבית היוצר של המחלקה היהודית בשב״כ ( את ״שמפנייה״ זוכרים?) או מבית היוצר של הקרן החדשה? סיבה שנייה שאני נגד ההשוואה היא שאפילו ונסכים לאשמה הלא מוכחת, מהו כוחם של אותם פרובוקציות? כלום! למעשה הן משרתות בדיוק את השמאל והתעמולה שלו נגד המתיישבים...לעומת זאת כוחם של השמאלנים הרדיקלים הוא רב. למרות היותם מיעוט מבוטל בעם, הם הסתננו לכל צומת חשובה במוסדות המדינה ובמיוחד בפרקליטות. נציגיהם באקדמיה דואגים לתעמולה האנטישמית ומסיתים נגד המדינה בכל הזדמנות. נכון, הם מעטים וגם אנשי תג מחיר הם מעטים....אבל כוחם לא שווה בהשפעתם ההרסנית. ושוב, אני לא אתפלא אם יתגלה שתג מחיר הוא עוד פיברוק שמאלני.
כתוב תגובה ל- צייד נאצים
לצייד הנאצים
  תשובה יפה עד מאד   2/06/14 21:19
השבת כאן. כל מילה נכונה. אין כלל וכלל וזה עוול להשוות בין שתי הקבוצות.
כתוב תגובה ל- תשובה יפה עד מאד
ודווקא האנלוגיה המושלמת
  צייד נאצים   2/06/14 22:19
שמר לאופרט מוצא בין פעולות השמאל הרדיקלי לבין פעולות תג מחיר הן לדעתי עוד הוכחה ששניהם מאותו בית יוצר...נבירה קלה בסיפרי ההיסטוריה מחזקת את טענתי. השמאל השתמש תמיד בפרובוקטרים ליצירת תסיסה בקרב אוכלוסיות ולקידום האג׳נדה הפוליטית שלו...רצח רבין הוא מן המפורסמים שבהם מהעבר הקרוב לנו...שים לב כמה זמן לוקח לכוחות הבטחון לתפוס את המבצעים! וזה עוד בעדיפות עליונה...כל מה שיש להם זאת ילדה שכתבה בגיר ״תג-מחיר״ על המדרכה ונעצרה על כך...אלא שהפרובוקטורים החלו במהלך שהם מקווים ששוטים מין הימין יצטרפו אליו ואז אולי יתפס איזה נער גבעות ויפילו עליו את כל התיק...נכון להיום זה לא קרה ומסיבה פשוטה. אין תג מחיר. יש שמאל רדיקלי שלא בוחל בניסיונותיו לחרחר מלחמת אחים..בין בהתבטאויות קיצוניות כשל עמוס עוז ודומיו ואם בכתבות ״מלומדות״ כשל עמי דראון שעליו הגיב בלמדנותו הידועה מר לאופרט.
כתוב תגובה ל- צייד נאצים
כנראה שהפעם איננו מסכימים
  רפי לאופרט   3/06/14 14:23
נראה שהדברים שהבאתי במאמר זה, לא נפלו על קרקע פוריה הפעם. לדידי, השמאל הקיצוני ומבצעי "תג מחיר" ברובם, אינם משקפים זרמים דומים בחברה שלנו, אעפ"י שמטעמי נוחיות תעמולתית נהוג לחבר לשניהם את המילה "קיצוני" - שמאל "קיצוני", ומולו כביכול "ימין "קיצוני". אבל זו פטה מורגנה מילולית בלבד. אם יורדים רמה אחת בניתוח מקורות התופעה מגלים שהמניעים בשני המניעים הפוכים אלה לאלה. השמאל הקיצוני מונע משנאה עצמית עמוקה, שמושלכת על כל מי שאינו תואם שבלונת המדידה שלו, ומניעיו שליליים או הרסניים. בעוד הימין, ואני מאמין שיש קבוצה בתוכו שמבצעת פעולות "תג מחיר", ולדעתי בצדק, מונע מאהבת ישראל ומכוון פעולתיו כמחאה מול הממשלה אבל גם מול התודעה הציבורית - יהודית וערבית כאחת.
בכדי לא לחזור על דברים שכבר כתבתי בהרחבה, מי שמוכן להטריח עצמו, מוזמן לעיין במאמר "תג מחיר - האמנם כצעקתה?", מ- 11.4.14, בבלוג שבאתר זה ובהתכתבות שנלווה לפרסומו.
השמאל הוא אויב, אבל טרם הגיע לשימוש בנשק אבל עוסק בחבלה באינטרסים של ישראל - אלה שמוגדרים ככאלה ע"י הממשלה הנבחרת, ואלה שמשותפים לרוב הציבור - בשיתוף עם יריביה ואויביה ולעיתים קרובות תוך הפצת שקרים, דמוניזציה סוחפת, גרימת נזקים פיסיים כאקט המכוון להכתיב לישראל מדיניות אופרטיבית, דהיינו: טרור שעדיין אינו מרבה להשתמש בנשק חם.

את פעולות הימין אני מחלק לשני סוגים, פעולות מחאה ופעולות עברייניות במפגיע - התרסה וחריגה מופגנות כנגד סמכויות המדינה ומוסדותיה. רוב מבצעי תג מחיר שייכים לקבוצות המחאה, ומחאתן מכוונת לשני תחומים :א. אזלת ידה של המדינה בהגנה עליהם ועל זכויותיהם; ב. אזהרה לחוגים ערבים ולחוגי שמאל קיצוני הפוגעים ברכושם ופרנסתם, ואף נסיונות הרתעה שלהם מהמשך הפגיעה.
לי אין ספק שמעשי המחאה מכוונים לאלץ את התקשורת הבלתי-מאוזנת שלנו לדווח על מעשי "הנכבשים המסכנים" נגד "הכובשים המבוהלים", כשמערכת המשפט הישראלית הצליחה לסרס את מגיניהם כמעט לגמרי.
קבוצת המוחים אינה נראית בעיני בשום צור או אופן קבוצת שוליים. להערכתי, אם לא תבין הממשלה את המסר, יגדל היקף פעולות המחאה. קבוצת מבצעי הפעולות העברייניות היא קבוצה שאין להתיחס בהבנה וסלחנות לפעולותיה.
אף שאני מבין את כוונת "מעשה יצהר", וסבור שהכוונה היתה בעיקרה מחאה, המעשה חרג מן הכוונה לעבר עבריינות בלתי-נסבלת. צ"הל אכן לא צריך להשתתף בפעולות כוחניות או אלימות מול אזרחים ישראלים באיו"ש, ויש סימנים שהוא מתחיל להבין זאת; לא כך היה ביצהר. אזרחים ישראלים באיו"ש הם עדיין אזרחים ישראלים, ויש לנהוג בהם בהתאם לחוק הנהוג מול כל אזרח ישראלי אחר בנסיבות המעשה ולא המקום - מי שחייל, חייל; ומי שאזרח - אזרח.
במקום שתקשורת פרימיטיבית, שקרית, ומסיתה עוסקת בסיפורי בדים, ניחפוח אירועים והלהטת הרוחות, יתכן בהחלט שכוונה שעיקרה מחאה, תוסט לעבר אירוע אחר לגמרי. המעניין ביותר הוא שהקוזק בנגזל הוא גם זה שמחולל את העבירות החמורות ביותר "רצח אנשים, נשים וטף", והוא גם זה שבוכה בדמעות תנין.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
3
בהמשך לתגובתי למשיב 2
  רפי לאופרט   3/06/14 14:37
להלן שתי דוגמאות מתוך רבות לאבחנות עליהן דברתי:
א. nrg.co.il
ב. ynet.co.il...

שתיהן מהיום 3.6.14

חג שמח
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
תודה, אבל עוד שאלה לי
  צייד נאצים   3/06/14 17:28
אתה כותב בכותרת המאמר : בישראל קיימים מנגנונים דמוקרטיים טובים, ואם לא ייעשה ניסיון להשתלט עליהם ולעשות בהם שימוש מניפולטיבי, קיצוני ושיקרי, אין סיבה לשימוש בכוח״. לפי מה שאנו רואים כיום בפרקליטות ובבתי המשפט, במיוחד בבג״ץ, אין שום מנגנון דמוקרטי לבחירת שופטים , הם בוחרים את עצמם. הם מחליטים על משכורתם ועל תנאי עבודתם ולנו כאזרחים אין השפעה וקולנו לא נשמע. מה עם השופט אהרון ברק? שהחליט שיש נאורים יותר ונאורים פחות? זאת לא השתלטות בכוח על מוסד דמוקרטי? אם ישנה דוגמה מובהקת למוסד שבו הימין מודר באופן שיטתי זאת המערכת המשפטית. השמאל שהפסיד בבחירות עוד במהפך ב77 שם לו למטרה להשתלט בכוח על מערכת המשפט בארץ וכך למעשה לעקוף את רצון הבוחר על ידי חיקוק חוקים המשרתים את האג׳נדה הפוליטית שלהם. אותו הדבר גם באקדמיה..השתלטות בכוח. ראה מה ציפיטפוט לבני עשתה אתמול! מה זה עם לא השתלטות בכוח וכיפוף החוק?
כתוב תגובה ל- צייד נאצים
שאלה טובה
  רפי לאופרט   4/06/14 09:38
גפ אני בדעה שמערכת המשפט ומשפטיזציית-היתר שנחתה על ישראל בהשפעת האופנה ההאמריקנית השלילית בתחום זה, דורשים רוויזיה יסודית. רוויזיה כזו נדרשת לא רק בשל התנהלות בית המשפט העליון שעליה אתה מצביע, אלא גם בשל התנהלות הפרקליטות, בגלל ריכוז כוחות בלתי-סביר אצל היועץ המשפטי לממשלה ובבית המשפט העליון, ובגלל חוסר היעילות הבלתי- נסבל של מערכת המשפט בטיפולה באזרחים.
דיון בסוגיות אלה הוא גדול ונרחב, ולא אוכל לכלול אותו במסגרת של תשובה. על חלקים מסויימים עניתי כבר במאמרים קודמים בבלוג, ועל חלק אחר של השאלה אנסה לענות בימים הקרובים במאמר נפרד חדש.
לנושא המאמר הנוכחי, אני סבור שחרף הלקונות והחסרונות במערכת המשפטית, (וחסרונות אחרים במערכות אחרות שעליהן לא שאלת), המערכת הדמוקרטית בכללותה הכוללת אתת שלוש הרשויות העקריות - רשות מחוקקת, רשות מבצעת ורשות שופטת - בשילוב עם גוף הביקורת הציבורי העקרי של מבקר המדינה, התקשורת (על חסרונותיה האימיננטיים), וקיום מערכת בחירות סדירה, גלויה ומבוקרת אחת ל-4 שנים לפחות, מבטיחים עדיין תהליכים מסודרים של פיקוח ציבורי על תהליכי קבה"ח במדינה - בחלקו ישיר ובחלקו עקיף. ברור שהציבור אינו יכול לרחוץ בנקיון כפיו, "להחרים" בחירות ולצפות שמישהו אחר יעשה עבורו את העבודה - זה לא יקרה.
חילוקי הדעות הרבים בחברה הישראלית (מה שמכונה השסעים החברתיים למיניהם), אינם מפשטים את המצב ואינם מקלים עליו, אבל גם אינם משבשים אותו לחלוטין. הבחירות לכנסת וכיום גם חוק משאל-העם, מציע כלים דמוקרטיים מספיקים להכרעות בנושאי-יסוד, בתנאים שאותם הזכרתי במאמר. מבחינה זו, המצב ישתפר מאוד לאחר שיראל תכריע הכרעה דמוקרטית בשאלת יחסיה עם הפלשתינאים. אחר מכן תצטרך להכריע בשתי שאלות יסודיות נוספות: יחסי-דת ומדינה או במילים אחרות כיצד היא מבטאת את היותה מדינת הלאום של העם היהדי בפועל, בחיי יום-יום, ובשאלת היחסים עם הפזורה היהודית בעולם,( למשל: עד כמה היא יכולה וצריכה להתחשב ברצונות וצרכים של קהילות יהודיות שבוחרות לחיות "שם" ולא "כאן" בסוגיות יסודיות שקשורות באופי החיים "כאן" ולא "שם" ובמעורבות והשפעה של קהילות "משם" על מה שייעשה או לא ייעשה לפי צורכי השעה והמקום "כאן" ולא שם, ועד כמה קביעות אלה צריכות להיות מושתתות על הדדיות המעשה, אם לא אחדות המעשה.
יהיה ללא ספק מעניין, אבל בהחלט לא קל או פשוט.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
תודה ואחכה למאמרך הבא בעניין
  צייד נאצים   4/06/14 20:08
כתוב תגובה ל- צייד נאצים
4
מלחמת אזרחים בעצימות נמוכה-לינ
  ירון זכאי 1   11/06/14 19:09
news1.co.il
כתוב תגובה ל- ירון זכאי 1
5
אין ספק שהסמול שש אלי קרב
  שוחר-שלום   23/06/14 09:33
מבחינתו כל הקזת דם היא רווח נקי לקידום האג'נדה שלו
כתוב תגובה ל- שוחר-שלום
6
מלחמת אזרחים יהודית ערבית
  אלון פלג   7/07/14 13:33
היא תסריט מאוד מציאותי והיא תקרה כאשר הערבים הגרים בישראל יגיעו למסה קריטית. הרוב היהודי לא יגלה יותר "אחריות" ומה שקרה ביוגוסלביה יקרה גם בישראל.
כתוב תגובה ל- אלון פלג
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il