s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עיונים במחדל המודיעיני (6)
מאת: מיכאל ברונשטיין  |  10/10/2014
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
כמה שנים עוד נמשיך לטחון מים
  שבץ חלובה   10/10/14 13:56
על המלחמה ההיא? היום זה ידוע שהטריו דיין גולדה ודדו הפקירו את בטחון המדינה בידיו של החכם בעיני עצמו זעירא שמשום מה עלה אצלם לדרגת האורקל מדלפי היודע הכל. הרי לא יתכן שכל הבטחטון יהיה מונח בכיסו של אדם אחד ואין מקורות נוספים שקיימים כדי לאושש או לסתור את ההערכות של המודיע הראשי. ומה עם כל הדווחים מהשטח שהעידו שהולכת לפרוץ מלחמה? אני בטוח שגם האמריקאים עם כל לוויני הצילום שלהם ידעו אבל לא סיפרו לנו את האמת כי רצו לקבור אותנו עמוק באדמה. הרי קיסינג"ר עצמו הודה בזה כשתוך כדי לחימה שמעו אותו אומר : "ניתן להם לשתות דם" להם הכוונה אלינו. לסיכום אפשר לומר שגולדה ודיין נפלו בפח של סאדאת ודדו נפל בפח כשלא הכין את הצבא וישב 3 שנים עם האצבע בתחת. דדו יותר דאג לזיון הבא שלו מאשר לצבא. גולדה היתה צריכה להתאבד עם סיום המלחמה ואת דיין דדו וזעירא היה צריך לתלות בכיכר העיר בתור אזהרה לדורות הבאים.
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
2
פיקוח ממשלתי על שלבי הגיוס
  נצר יואב   10/10/14 14:36
האם היה קיים אז והאם קיים היום, פיקוח ממשלתי על שלבי הגיוס והמוכנות (ציוות, זיווד, אימון)? מערכת CRM/ERP שכיום יש בכל ארגון גדול, יכולה לספק לשולחן הממשלה דו"ח מצב עדכני לגבי התקדמות שלבי הגיוס, מוכנות הכוחות ופריסתם. ב-2006 ראינו מעורבות ממשלתית עמוקה במלחמה הכושלת למדי בלבנון. אחת הבעיות הראשיות היתה גיוס, אימון פריסת הכוחות. ממש המחזה בוטה של נושא העדר החלטות לנוכח העדר יכולת זמינה.
כתוב תגובה ל- נצר יואב
3
אמרת הכל, כל מילה אחרת מיותרת1
  or or   10/10/14 15:56
אם השרשרת ארוכה מדי, צרכן המודיעין נעשה תלוי בפרשנות היצרן. במלים פשוטות יותר – לצרכן כבר לא תהיה דעה משלו ואף לא היכולת להבין לעומק את המוצר המודיעיני. כשמקבלי החלטות אינם שותפים לפרשנות (חסרי דעה עצמית) מאבדות החלטותיהם בהכרח את האנרגיה.3 דבר אחר – אין אפשרות אפילו לאבחן את השגיאה של יצרן המודיעין, שלא לדבר על תיקון בפרק זמן רלוונטי. {ציטוט מהמאמר}
כתוב תגובה ל- or or
4
כל מאמריו של ברונשטיין הם א"א
  רפי אשכנזי   10/10/14 15:57
הנני לציין כי כל מאמריו של ברונשטיין הם עבודה יוצאת מהכלל בחזקת א"א !
את כולם העתקתי וצילמתי. הם שמורים אצלי לתמיד...
אני מאחל לו המשך עבודה פורייה!
כתוב תגובה ל- רפי אשכנזי
5
הכל התחיל ונגמר באמריקנים...
  יוסף אגמון   10/10/14 21:18
תודה רבה אבייתר, בכתבתך יש הרבה עובדות והוכחות, המצביעות על התנהגות לא-אמיתית ומעוותת של בכירים בפוליטיקה וצה'ל..., בהתאם להוראות שהגיעו אליהם מראשי האמריקנים, בעלי המניעים-הזרים - דרך גולדה ודיין, שהשתמשו בעוזריהם האישיים, כדי להזרים את ההוראות כלפי הפקודים, על מנת שהם יורידו לשאר הדרגים, הוראות ופקודות - בניגוד למצבים האמיתים...! בנוסף לעובדות מהמלחמה, המתוארות בכתבתי המצורפת בקישור למטה, פעלתי והפעלתי במסגרת תפקידי-הניהולי אחרי המלחמה, בהתאם למהלכים והוראות אמריקניות - שכולנו ראינו, שמענו והרגשנו, בנוסף לפקודות והוראות שהורידו אלינו דרך מפקדת גייסות השיריון...- שהופעלו ליכאורה על ידי הדרגים הפוליטיים...! כל השאר, הם סיפורים מגמתיים של הבכירים ו/או עוזריהם, שנועדו להסוות את מעשיהם - בניגוד לאמת ונגד ביטחון מדינת היהודים...!! : facebook.com
כתוב תגובה ל- יוסף אגמון
זה מאמר של מיכאל ברונשטיין
  אביתר בן-צדף   10/10/14 21:47
יוסף, תרומתי הצנועה למאמר הנה עריכתו לדפוס.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
6
האם גולדה ודיין היו בצד שלנו
  שבץ חלובה   11/10/14 06:16
בכלל או בצד השני של האויב או בצד השלישי האמריקאי שהיו לו בכלל שיקולים זרים לבטחון המדינה? מה שבטוח שלפי ההוראות שנתנו או לא נתנו הם בכלל לא תפקדו כחלק מהצד שלנו אלא כאילו היו שייכים לאויב שתקע יתד בתוך הפיקוד העליון שלנו. קשה להאמין שהמפקד העליון שלך הפך להיות לאויב שלך בלי ידיעתך כשאתה מאמין שהוא נאמן לך. רוח רעה שטנית השתלטה על מוחותיהם המעוותים של שני אלה שהרעילו בתורם את אלה שהיו כפופים להם ובראשם הרמטכ"ל שהיה בעצם חבר ממשלה והיה מחובר בחבל הטבור שלו לשני שרי העל גולדה ודיין. המצרים בכל מיני שיטות פסיכולוגיסטיות של הטעיה הולכת שולל והרדמה הצליחו לשהתלט על ממשלת ישראל ולהפוך אותה לסניף של ממשלת מצרים וכל זה ללא ידיעתם של הלוחמים בשטח שהלכו אחריהם בעיניים עצומות כמו הילדים אחרי החלילן מהמלין שהוביל אותם לאובדנם. ההטעיה והולכת השולל של מלחמת יום כיפור היו אחד ממעשי ההיפנוזה הצבאיים הכי גדולים שהיו אי פעם בהיסטוריה האנושית. ממשלה שלימה הופנטה להאמין שהכל בסדר ושם דבר רע לא הולך לקרות כשמול העיניים שלהם מצטבר צבא רב ועצום שמרמז בדיוק את ההפך הגמור. גולדה ודיין הוכו בסנוורים ועינהם טחו מלראות את האמת שהיתה גלויה לעיני כל.וכשהרע מכל קרה הם בטח היו בהלם קרב והשאירו את הצבא שלנו ללא פקודות כשכל גנרל הגיב בשטח לפי ראות עיניו. אנחנו היינו אז כמו הגולם מפרג שעיקרו לו את עיניו והוא מנופף בידיו חסר אונים. תרמית מלחמת יום הכיפורים בטח כבר ניכנסה להיסטוריה של התרמיות הצבאיות הגדולות ביותר שנילמדות באקדמיות הצבאיות. מי היה מאמין שאנחנו נהפך להיות לחומר לימוד באקדמיה תחת הפרק הולכת שולל קולוסאלית. לא היה חסר הרבה שכל מדינת ישראל היתה הופכת אז להיסטוריה וזה רק המזל והקרבתם של חיילנו שמנעו זאת. אבל כמו שאומרים שאין סומכים על הנס בפעם הבאה כבר לא יעמוד לנו מזלינו ואם זה יחזור על עצמו אנחנו נעלה בעשן השמימה כמו ששת המיליונים. תרגיל ההטעיה שעושים היום עלינו האירנים עם האטום שלהם מזכיר לי את הבלוף של מלחמת יום הכיפורים ואני חושש שיום אחד גם כאן נופתע ולא לטובה.
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
7
מה בדיוק היה
  יואל קורנבלום   11/10/14 10:27
למרות כל הסיפורים של חכמי "פורום אלפרדו" אין להם שום תיזה ברורה למה שקרה. כל הכתבות נחשבות מבחינה מחקרית לרכילות כי בסך הכל מביאים לנו זה אמר כך וזה אמר אחרת או כל מיני פעילויות אחרות שאינן יוצרות תמונה מלאה.

מה שקרה כאן הוא שמישהו בממשלת ישראל, יתכן דיין, החליטו לתת לאויב לפלוש. עם הרעיון הזה הם הלכו לאמריקאים והציעו להם תכנית כלשהיא והאמריקאים אימצו את התכנית. אני לא מאמין ולו לדקה שהאמריקאים לחצו. ברור הוא שאם זה היה המצב, כלומר האמריקאים לוחצים, אז אפשר היה לנטרל את זה על ידי הדלפות לעיתונות ופרסומים אפילו מחו"ל על התעצמות האויב ואז לדרג המדיני לא היתה ברירה אלא לפעול בגלל הלחץ הציבורי. בסופו של דבר ישראל היא דמוקרטיה והאמריקאים יודעים את זה.

הדבר לא בלתי הגיוני בישראל אם נקח בחשבון מאוחר יותר את הסכם אוסלו שגרם להרבה הרוגים בערך כחצי מההרוגים במלחמת יום הכיפורים. לכן הרעיון שמישהו החליט לתת לאויב לפלוש אפשרי בהחלט במדינת ישראל.

כדי לבצע את כל זה דרושה הסחה וגם הכנה שארכה זמן די רב. צריך לבדוק שהאנשים המתאימים יהיו בצמתים הקריטיים ולסלק כל אחד שיכול להפריע. בנוסף, ברור שיש הרבה בצה"ל שיכולים להבין מה סד"כ האויב מסוגל לעשות למרות כל הסיפורים של אמ"ן. כאן צמרת צה"ל השתתפה בעניין מתוך סיבות של פחד לעוף או החזרת תודה לדרג המדיני שמינה אותם.

המשך התכנית הוא השתקת התעצמות האויב וזה כדי למנוע לחץ ציבורי על הדרג המדיני. כלומר לא אפשרו לפרסם באמצעי התקשורת שהאויב מתעצם ובעצם יכול להתקיף מתי שמתחשק לו ואנחנו לא עושים דבר. כמו כן המציאו סיפור, אידיוטי במיוחד, על מרגלים שאמרו שהאויב לא בא להתקיף או יתקיף בשעה מסויימת. כלומר כל הרעיון שצריך להאמין לאויב הוא כל כך אידיוטי שממש קשה לי להאמין שמישהו בכלל מאמין לאויב. בסופו של דבר זה האויב, זה שרוצה לחסל אותך, למה להאמין לו. לא רק שאמצעי התקשורת הושתקו גם כל אחד בצה"ל שהיתה לו דעה שונה הושתק וגם איימו עליהם בכל מיני שיטות.

לכן הצבא לא היה מוכן לא היו מילואים מוכנים כי הדרג המדיני לא אפשר את זה. ואז באה פלישת האויב וצה"ל לא היה מוכן. כמובן שעכשיו כשידוע לכולם מה קורה מגייסים את המילואים ויוצאים לקרב. כאן צה"ל הראה עבודה למופת והפך את הקערה על פיה וניצח בקרבות. כלומר צה"ל כן יכול לבצע עבודה מעולה אם נותנים לו לבצע. לכן התיזה כאילו יש בעיה בצה"ל שלא היה מוכן אין לה כל בסיס ואת כל הטענות יש להפנות לדרג המדיני.

זה בגדול הסיפור שמתברר לפי העובדות הידועות לנו. יש לזכור שהכל נגזר מבגידת הדרג המדיני באזרחי מדינת ישראל. צה"ל כמו כל צבא אחר פועל לפי דרישות הדרג המדיני. אני מזמין כל אחד להגיב ולספר לי אם לדעתו הדבר בלתי אפשרי.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
רכילות.
  מיכאל ברונשטיין   11/10/14 22:40
כבר התייחסתי פעם לנושא הרכילות - והנה אני קורה את הרכילות של ממש.תשוו-נא בין "מאמר הקונספיקציה" שך פורום אלפרדו לבין הדברים אשר נאמרו כאן. אצל "אלפרדו: זאת היא :השערה" עם ניתוח של ייתכנות , גבולות המעורבות וכו'. כאן - קביעה פסקנית בנושאים שאין עליהם חומר בטטוח. מי כאן "הולך רוכל"?
דבר אחר: זה אמר כך וזה אמר כך... וכי מה רצית? שלא יהיה שום "בשר" אלא רק קביעות מהאוויר (כמו שלך)? אפשרות אחרת. הקביעות אכן מבוססות, אך הביסוס הוא ,אושר שמור לבעליו" כלומר לקורא אין אפשרות לבדוק - לבדוק מילה לא ממש נכונה, אבל לבהבין על מה מתבססת הקביעה. ואם לתת לקורא את האםפשרות הזאת, טז רק על ידי "זה אמר כך וזה אמר כך". מכון הוא שמי שיודע את כל החומר בעל-פה עשוי להצרגז. אם הוא ברמה נמוכה. אבל אם רמתה גבוהה יותר הוא יבין (מעצמו) שישנם אחרים שהם זקוקוים לביסוס.
היסטריה אינה מתמטיקה ואינה פיזיקה. מגמה שלה שונה, כלים שלה שונים ובגנון כתיבה שלה שונה.זאת היא בעיה למי שלא רוצה ללהבין במה מדובר, אלא רוצה להשחיר בכל מחיר. מה שנקרא -ימותו הקנאים.
אני מתייחס בהזדמנות זו לטענה אחרת, שהיא מטופשת עד מאד (איני טוען שהיא של המחבר הזה, אני רק מנצל את ההזדמנות). הטענה היא (בלי ציטוט): רק מי שהיה מעורב ובדרגה גבוהה רשאי לקבר. זה נשמע טוב - לטפשים. אם ניצמד להגיון הנפלא הזה נקבל שאין איש רשאי לחקור את מערכות חניבעל, יוחיוס הקיסר ואפילו נפולאון. וכי יש חוקר אחד (לנחמה) אשר השתתף במערכות האלה? ובכל זאת חוקרים אותם ויחקרו אותם שתי וערב כי זה חומר להשכיל.
אבל לטענה זו יש אופק אחר ורציני ביותר: רק לאנשי הברנז'ה ניתנה הרשות. וזאת שלא יהיה מחקר אמיתי, אלא נוח לברנז'ה. ראה פרשת "הלבנת" דדו. ודי לחכימא...
מועדים לשמחה. הפעם דווקא קיבלתי צרור טפיחות על השכם. לא הסתיר שזה נעים - תודה. אבל אני פתוח לבקורת וחריפה ביות אם היא עניינית.
כתוב תגובה ל- מיכאל ברונשטיין
מיכאל, אין לך תיזה
  יואל קורנבלום   12/10/14 06:38
ולכן כל הפרטים שאתה מביא נחשבים לרכילת מכיוון שאי אפשר לדעת איך אותם פרטים תומכים בתיזה שאין לך. אני לא טוען שהפרטים אינם אמת ויתכן שקרו אולי עם שינויים פה ושם כי בסופו של דבר 41 שנים הם זמן ארוך והתמונות במוח מתעממות ולא תמיד בהירות וגם המוח אינו אותו המוח שהיה לפני 41 שנים. דברים נשכחים לפעמים או אולי חלקם הומצאו כי לא זכרו בדיוק או אולי חלק מהם עבר קוסמטיקה כלשהי וכן הלאה.

אני למשל מציג את התיזה שלי והיא שהדרג המדיני בגד באזרחי מדינת ישראל בשיתוף עם צמרת צה"ל. אם אתה חושב שהתיזה שלי אינה נכונה אז תפריך אותה. לתמיכה אני מביא את העובדות הידועות לנו שאין עליהן עוררין והן:

ראו את האויב המתעצם ולא עשו דבר למנוע את זה. זאת בגידת הדרג המדיני שמנע מצה"ל לתת מכת מנע. לא צריך אפילו לעבור את התעלה מספיק הפגזה מסיבית והטלת פצצות מגובה רב. זה לא נעשה למרות נסיון מלחמת ששת הימים ששם זה נעשה. כלומר הלקח נלמד אבל לא היה בשימוש (לתשומת לב אורי מילשטיין)

הדרג המדיני השתיק את התעצמות האויב ומנע כל פרסומת על התעצמות האויב כדי שהציבור בארץ לא יהיה מודע להתעצמות האויב. זאת בגידת הדרג המדיני שצריך היה להסביר לתושבים שהם עומדים בפני איום קיומי ולכן הם צריכים להתכונן לזה. הסיבה לדעתי להשתקה היא מניעת לחץ ציבורי על הדרג המדיני לאפשר פעולת מנע נגד האויב כפי שנעשה במלחמת ששת הימים. אפשר לומר כאן שהדרג המדיני למד יפה את לקח מלחמת ששת הימים (לתשומת לב אורי מילשטיין)

המציאו סיפור שהאויב לא מתכונן לפלוש ולכן לא צריך לעשות דבר. זאת בגידה כי ברור שצריך לראות מה האויב יכול לעשות ולא מה לכאורה הוא רוצה לעשות ולא משנה כמה מרגלים או קצינים שבויים מספרים את הסיפור הזה.

השתיקו כל אחד שהיה בעל דעה שונה ואפילו איימו עליהם בכל מיני משפטים וכן הלאה. זאת בגידה כי מישהו החליט לסתום לאותם אנשים את הפה כדי שהמזימה לא תובא לידיעת הציבור.

כל אילו, מיכאל, הן חלק מהעובדות אני מניח שיש עוד. האם אתה טוען שזה לא קרה? איפה בדיוק הרכילות שעליה אתה מדבר?

הבאתי את ההשערה שכל זה התחיל מאיתנו ולא מהאמריקאים. אין לי את זה כעובדה אבל ההשערה סבירה מכיוון, כפי שכתבתי, אם האמריקאים היו לוחצים אפשר היה לגרום לדליפה ולפירסום העניין ואז כמובן היה לחץ ציבורי לפעול.

לא כל כך ברור לי מה כתבת בתגובתך בהתחלה כי זה נשמע די מבולבל. אבל לידיעתך אני טוען שהדרג המדיני בגד באזרחי מדינת ישראל כבר מהתחלת הכתבות. בקשר לחקירה כפי שאת כותב בהמשך אז אני לידעתך חקרתי במדעים המדוייקים ואני מתייחס לתאורית הטעות (Theory of Error) ברצינות. כלומר אני תמיד שואל את עצמי וגם מכמת עד כמה אני בטוח במה שאני מציג, מה גודל הטעות? אתה ושותפיך אפילו לא מתייחסים לתאוריה הזאת.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
כל העובדות אינן בהגדרת בגידה
  חזקי שנאן   18/10/14 18:36
גם אם נכונות אחת לאחת. טיפשות, סכלות, יוהרה, רשלנות כל אחת וכולן יחד. בגידה היא מעשה בכוונת מכוון כדי לסייע לאויב. חוץ מאשר באלי זעירא איני חושד באף אחד.
כתוב תגובה ל- חזקי שנאן
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il