s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כהנא צדק?
מאת: עליס בליטנטל   |  14/12/2014
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
הרב כהנא צדק בדבר אחד
  שאול א.   14/12/14 11:38
בזיהוי הבעיה - הפלסטינים והיהודים אינם יכולים לחיות זה בתוך זה ועליהם להיפרד. מסקנה זו אומצה גם על ידי השמאל. אלא שהפתרון של הרב כהנא הוא גירוש הפלסטינים בעוד הפתרון של השמאל הוא גירוש יהודים. הראשון - נחשב לגזעני, השני - משום מה נחשב להומני. זו תמצית הדמגוגיה של השמאל. לגבי יתר "התורה" של הרב כהנא ספק אם יש רבים התומכים בה.
כתוב תגובה ל- שאול א.
2
לפחות בדבר אחד חשוב.
  כהנא צדק,   14/12/14 13:20
הוא אמר תמיד ליהודים הציונים- אני אומר את מה שאתם חושבים. זה נכון. הציונות כולה כהנא, ממרצ ועד בן גביר. ההבדלים בין הסמול לימין הם בטמפרמנט, ומבטא ובעיקר בהגינות. הימין הקלאסי הוא ישר. הסמול הוא ימין, המתחפש לשמאל, וכל השנים נוהג בכחש ובצביעות על מנת להסתיר את השקר וההתחזות.
כתוב תגובה ל- כהנא צדק,
3
כהנא צדק
  מאיר אוזן   14/12/14 16:07
הי עליס נהניתי לקרוא את הכתבה שלך על ההצגה כהנא צדק? ושאלה לי אליך, למה את מכנה את הניסיונות להשיג שלום כניסיונות הזויים? מה לא בסדר בניסיון להשיג שלום? רוב רובם של הקצינים הבכירים בצה"ל בסדיר ובמילואים ,רוב רובם של בכירי המוסד והשב"כ בסדיר ובמילואים , תומכים בניסיון להגיע להסדר שלום, ולכל אלה את קוראת הזויים? מה האלטרנטיבה שלך? מלחמת נצח? הרי כבר הוכח מיליון פעמים ששתי האוכלוסיות העוינות לא יכולות לחיות ביחד (ראי מה קורה בירושלים)
כל העולם הנאור תובע מאתנו להגיע להסדר שראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז שהוא מעוניין בו שתי מדינות לשני עמים איך אפשר להגיע להסדר כזה ללא מו"מ לשלום.
ממתי הפך הניסיון להגיע לשלום שהוא ערך עליון ביהדות למשהו בזוי והזוי?
כתוב תגובה ל- מאיר אוזן
לא רלוונטי רוב הקצונה לצדק...
  ירון זכאי 1   14/12/14 19:41
ראשית ביהדות השלום אינו ערך עליון. בכלל אין כזה דבר ערך עליון ביהדות למעט אלוהים בעצמו. כל ערך מתכתב עם ערכים אחרים באופן יחסי. שאם תאמר אסור לרצוח, אזי מותר לגנוב? ואם תיגנב מדינה שלמה מהעם שהוא בעליה, הייתכן שלום לאותו עם? וכך בשלום, כמו בכל מוצר. התנ"ך קובע כי השלום הוא שלמות. כלומר גם שלמות הארץ, אחרת מחירו מבטל את השלום! ########################## באשר לקציני צה"ל ובכירי המוסד אשר לדעתך רובם אנשי שמאל חסידי ויתורים. נניח לרגע שזה נכון. מדובר בקבוצה המשכפלת את עצמה לדעת. קבוצה המוציאה לעצמה שרי ביטחון וראשי ממשלה, אשר ממנים בתורם את חבריהם לרמטכלי"ם, אשר ממנים בשרשרת את חבריהם, וחוזר חלילה. כיוון שכך אין בדבר שום הוכחה. אם מפקדים תכולי עיניים ימנו כל אחד בתורו מחליף תכול עיניים, האם תהיה זו הוכחה שתכולי עיניים ראויים יותר לפיקוד. איפה קבוצת הביקורת למחקר???? ############################################ מבחן התוצאה הציב אותנו היום מול עולם ערבי מטורף ורצחני שחלקו נמצא בתוך הארץ שלנו ורובו מחוץ לה. ההבדל היחידי הוא שדחינו פתרון הבעיה עשרות שנים בעלות של אלפי מיליארדים. תהליך אוסלו לבדו לבטח עלה טריליון שקל. כל שנה שבה הוא נמשך הוא בולע לפחות 10% אחוז מתקציב המדינה. עכשיו לאחר שהבנו עובדות אלה, יש מקום לשאלה האם כהנא צדק?!
כתוב תגובה ל- ירון זכאי 1
השלום הוא הזוי,לא הנסיונות
  באום   14/12/14 19:47
השלום הוא הזוי,לא הנסיונות להביא אותו.אם אתה מנסה להשיג משהו שלא קיים,אז אתה הזוי.אם אני מנהל את חיי בידיעה שמחר אני זוכה בלוטו,אז אני הזוי משום שעצם הזכייה שלי היא הזויה.הבעיה שאם זה היה הזוי אז ניחא.אבל זה יותר מכך,זה טימטום.כי הפלסטינים אומרים"אין שלום ולא יהיה".ומי שמנסה להביא משהו שהפלסטינים אומרים שהוא לא קיים,אז הוא,סליחה הביטוי,פשוט מטומטם.
כתוב תגובה ל- באום
חרף מאמצי ברק, אולמרט ונתניהו,
  Alice   14/12/14 23:20
כתוב תגובה ל- Alice
למאיר אוזן
  alice   14/12/14 23:32
בתשובה לשאלתך: הרדיפה אחר שלום, כאשר הצד השני מכריז השכם והערב ששלום יהיה רק אם על השטח שמהירדן ועד הים תשכון מדינת פלסטין - רדיפה אחרי שלום כזה - היא שלום הזוי. אשליה עצמית שמזינה את ההשקעות הרבות בכלי מלחמה ואמצעי התגוננות שגורם המצב הלא טבעי הזה. לו היו עומדים מולינו אנשים נורמלים, לא כאלה שהיעד שלהם הוא להפוך לשהידים תוך כדי פיגועי רצח של מה שיותר יהודים, לו היו לפנינו אנשים נורמלים, שואפי שלום גם הם , המצב היה ששלום אמיתי היה קורה. אך לצערנו, לא כך הם פני הדברים. ויתכן שתורתו של כהנא, כמו גם של גנדי, לעשות טרנספר מרצון תמורת פיצוי הולם, ואולי כפי שנהג רבין במלחמת העצמאות עם ערביי לוד ורמלה - היתה הדרך הנכונה, שמנהיגינו מאז מלחמת ששת הימים לא השכילו ללכת בה. ואנו כיום, משלמים את המחיר. כי הכל החל עם הרהב של אחרי מלחמת ששת הימים. אבל למה להכות על חטא? יש להתעשת, ולנסות כל שביכולתנו,ללא רפיסות וכניעה לאו"ם ולחבר המרעים של אוהבי הנפט הערבי.
כתוב תגובה ל- alice
4
שישאלו את המדע
  אהרון שחר   14/12/14 20:25
הערבים רוצים להשמיד אותנו? כן ד"ר קידר, רוצה לענות? שאלה רטורית, אבל מכיוון שמאז ימי הביניים שום דבר לא השתנה, לא שואלים את המדע ולא מקבלים תשובה.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
5
כותרת משוקצת
  לנושא משוקץ   15/12/14 03:49
עם כל הפתיחות,יש נושאים שלא ראוי לעסוק בהם.נושאים שהחברה האנושית עברה אותם, צולקה בהם,התקדמה והמשיכה הלאה-כשהיא חכמה יותר,מנוסה יותר,אנושית יותר.
כפי שלא ראוי לשאול:"האם הנציזם צדק?"
"האם רצח רבין היה מוצדק?"
עצם השאלה והכותרת "כהנא צדק?" -הינה חמורה ולא ראויה.
כתוב תגובה ל- לנושא משוקץ
6
גם הנאצים היו אנושיים
  איזה מן טיעון ?   15/12/14 06:02
הטיעון שכהנא היה אדם אנושי וחביב דומה לטענה שגם גרינג היה חביב ושופע הומור, סטאלין היה מארח נדיב ומאו טזה טונג היה אינטלקטואל פורץ דרך. כהנא היה גזען, תלמידיו גזענים ומי שלא מסוגל להבין את ההבדל בין דיעות פוליטות כאלה או אחרות לבין תפיסה גזענית הנובעת מחינוך או השקפת עולם דתית-לאומנית, נותן לגיטימציה למעשים הכי מכוערים בעולם.
כתוב תגובה ל- איזה מן טיעון ?
מה הקשר לנאצים?
  Alice   15/12/14 08:56
ההשוואה של כהנא לנאצים או לקומוניסטים העריצים, כמו סטאלין שרצח מיליוני בני עמו, היא ממש ילדותית. מי שניתלה בכאלה טיעונים, אומר שאין לן יכולת להתווכח לוגית. במחזה לא נטען שכהנא עצמו היה או לא היה חביב.המחזאי טרם נולד כשכהנא נרצח. במחזה, כהנא של ימינו, כביכול, כי הדמות פיקטיבית ונוצרה רק כדי שנוכל לשאול שאלות- כפי שהשחקן המצוין ממחיש במשקו, הוא חביב, בעל חוש הומור, שמספר את הרקע לאירועים, והתרחשויות שלא כולן ידועות לרבים. וגם אם הבנתו, אותה הפיץ בישראל ובאמריקה, היתה שהאפשרות היחדה שליהודים תהיה מדינה יהודית, בה יחיו בשקט עם שכניהם-היא מגורי הערבים המתנגדים לישראל, אל מדינה אחרת שמתאימה להם, גם קנדה, כפי שצוין שם. אבל לכנות את השאיפה לשלום אמיתי, ולשמירה על הלאומיות זה כנראה רעיון פסול וגזעני בעיני כל המחשיבים עצמם ״דמוקרטים״ - ולו גם תוך איבוד האדמה עליה הם עומדים. ואלו השאלות שהמחזה המרתק מעלה בפני הצופים מכל הקשת הפוליטית. ולכן סימן השאלה בשם המחזה.
כתוב תגובה ל- Alice
היה פותח כל נאום במילים:
  כהנא ימח שמו,   15/12/14 10:36
ערב/ בוקר טוב יהודים ערב/ בוקר טוב כלבים. ״השלום האמיתי״ שאת מדברת עליו הוא גזענות מהסוג של ה- קקק האמריקאי, משם הגיע האיש הנקלה הזה, שכלל גם גירוש של בני הארץ הפלסטינים ״לטובת״ המהגרים הקולוניאליסטים היהודים מארופה (אלה של ארצות האיסלאם הגיעו רק כמה שנים לאחר מכן, בשנות החמישים). לדעתי, אכן חשוב לשאול את השאלה אם כהנא צדק כי, כמו שכתב/ה פה מישהו/י, יש רגליים לדיעה, שהנקלה הזה צדק כאשר הוא טען, שהוא בסך הכל מבטא (גם אם באופן ברוטלי וגס) את מה שכל ציוני בעצם חושב בליבו. מקריאת מאמרייך נראה, שאת מסכימה איתו וברור לי, שאת לא לבד, ואולי באמת זו מהות הציונות, שהיא כולה כהנא, ואין ציונות אחרת. לכן הדיון הזה הוא חשוב.  
כתוב תגובה ל- כהנא ימח שמו,
זה מה שאת כותבת על תורת כהנא:
  לא ברור לי   15/12/14 11:17
"האפשרות היחדה שליהודים תהיה מדינה יהודית, בה יחיו בשקט עם שכניהם-היא מגורי הערבים המתנגדים לישראל, אל מדינה אחרת שמתאימה להם, גם קנדה, כפי שצוין שם"- איך בדיוק את חושבת, שהיהודים יכולים "לחיות בשקט" עם מישהו לאחר שהם מסלקים מפה את אלו שלפחות לשיטתם זו (ולא קנדה, או מדינה אחרת כלשהי) המולדת והמדינה היחידה "המתאימה להם"?
כתוב תגובה ל- לא ברור לי
7
בן גוריון וחבריו בהנהגת היישוב
  אורי מילשטיין   15/12/14 10:17
ובהנהגה הציונית לא התענינו במלחמת העולם השניה בגורל העם היהודי אלא בעיקר בגורלו של היישוב היהודי בארץ ישראל ואיך ניתן לחזקו לקראת השגת העצמאות בתום המלחמה. סביר להניח שאם היו מקדישים יותר מחשבה ויותר מאמצים להציל יהודים, היו רבים יותר ניצלים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
8
ha ygu, thu
  אלטע קאקער   15/12/14 21:26
כתוב תגובה ל- אלטע קאקער
9
חבל שלא הרגו את מאיר כהנא
  כאשר היה קטן   17/12/14 19:18
כתוב תגובה ל- כאשר היה קטן
10
איה עוד פתרונות נותרו להיודים?
  אור3   26/12/14 00:41
מול האויב הנאצי הערבי ?
כתוב תגובה ל- אור3
11
המחזה גירה אתכם וחשף את המוטמן
  נחשפתם...   27/07/15 09:02
המחזה "כהנא צדק?" מצליח לעורר בכם את הרדום. את הנחבא. את המוטמן. זה לא תקין פוליטית (גם הביטוי הזה לא תקין. מעצבן) לומר שיש לגרש את כל הערבים מכאן. זה קיצוני, גזעני, חשוך. אבל הנה, מגיעה דמות, כריזמתית, שמציגה את עמדתה, שהיא גזענית, לוחמנית, גסה, קיצונית ומדגדגת אתכם במקומות הרגישים. גורמת לרגש הזה ולדעות הללו, לפרוץ לתודעה ומשם החוצה, לאוויר העולם והרשת. גירוש הוא גירוש. אפילו אם באופן מעשי ניתן היה להוציא לפועל את ההצעה "הידידותית" של מאיר כהנא, למימון ולמענק כספי של מעבר למדינה אחרת, הרי שההצעה היתה נדחית על ידי חלק ניכר, להערכתי רוב מוחלט של ערביי ישראל והשטחים (מותר לקרוא להם פלסטינים. כך הם מזהים עצמם וזה מה שקובע). ואז, לשם הפרדות, היה עלינו לחזור לחלופת הגירוש. מרצון, מששון, או בכוח. המחזה נועד לקרוא לצופה לנקוט עמדה. שמאל, או ימין. המחזאי מבקש מהצופה לקרוא למנהיגיו לנקוט במעשים. נמאס לו מה"מרכז", שכל עניינו העדר עשייה, המתנה, שיתוק. זה הכל. כותבת הביקורת דלעיל ימנית אשר, מבלי משים, מגיבה כפי שביקש המחזאי, נוקטת עמדה אנטי ביבי ההססן ונעדר המעשה, מזדהה עם הימין הקיצוני וקוראת לנו להכות על חטא הוקעת כהנא ובחירה בקו ימני - מעשי. יאללה מלחמה! צופה/קורא שמאלי, שוחר שלום, יקרא - יאללה שלום! וביבי יקרא לכולנו את הצורה, כשכל מה שמעסיק אותו היא הישרדות פוליטית, אישית.
כתוב תגובה ל- נחשפתם...
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il