s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בריחה מרמת הגולן
מאת: אורי מילשטיין  |  22/05/2008
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
בריחה מהגולן תציל את אולמרט
  דן הרפז   22/05/08 16:49
מכלא
וזו לא בריחה אלא מסירת שטחי ישראל לאויבינו
גם שרון מסר ולפתע פרשת האי היווני נעלמה
כתוב תגובה ל- דן הרפז
אולי תציל את אולמרט
  לודמילה   22/05/08 19:07
כמו שהבריחה מגוש קטיף הצילה את אריק שרון. אך לעומת זאת היא תסכן את מדינת ישראל
כתוב תגובה ל- לודמילה
2
התשובה אחת: "מפלגת התקוה"!!!
  הניה   22/05/08 17:21
חבריה, הם החלופה להנהגת המדינה הנוכחית, המוליכה אותנו לאבדון!!
כתוב תגובה ל- הניה
3
חכמי תחת
  שמשון דער נעבך   22/05/08 17:50
אין כמו חכמי הכורסא להבין באיסטרטגיה בדיעבד. לקבוע אחרי ששים שנה שאי כיבושה של חברון וגוש עציון היה משגה או לקבוע לאחר מעשה כי הקרב בגבעת התחמושת היה מיותר ,כי מהלך זה או אחר היה טוב יותר,או לקבוע מסקנות איך צריך היה להגן על תל חי..עם אותה רמת חוכמה אפשר גם לנחש את מספרי המזל בלוטו לאחר ההגרלה...מרמת הכורסא בחדר ממוזג וללא לחץ -החוכמה בדיעבד שופעת וקולחת.
כתוב תגובה ל- שמשון דער נעבך
לשמשון
  אהובה   22/05/08 19:25
אכן אתה נעבעך!
כתוב תגובה ל- אהובה
העם נעבעך!
  יפתח הגלעדי   22/05/08 21:53
כתוב תגובה ל- יפתח הגלעדי
מוטב להיות חכם לאחר מעשה
  אורי מילשטיין   22/05/08 20:04
מטיפש לאחר מעשה. חכמים לאחר מעשה לפחות מפיקים לקחים. טיפשים לאחר מעשה חוזרים על טפשותם שוב ושוב.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אפשר לצחוק על "חכמי הכורסה" -
  אלי943   23/05/08 21:57
אך ללא כל מחשבה , בכורסה, בטוח שנעשה את אותן השגיאות גם להבא.
הבעיה היא לא בחכמי הכורסה שדנים על מה שהיה. הבעיה היא שמצפצפים עליהם, ולא בודקים אם יש ממש בטענותיהם.
ומאחר ומצפצפים עליהם - מה הפלא שאותם שגיאות חוזרות על עצמן?
אפשר לצפצף על חכמי הכורסה. אפשר גם לצפצף על מי שנכווה ברותחין. אך כל ההיסטוריה האנושית מבוססת על כך שנסיון העבר הועבר מדור לדור. מי שמצפצף על העבר, ולא מסיק מסקנות - קוראים עליו בהיסטוריה כעל "מי שהיה".
אם איננו רוצים שמדינת ישראל תהיה אפיזודה חולפת - עלינו להסיק מסקנות מהשגיאות שעשינו - ועוד נעשה.
מי שמצפצף על חכמי הכורסה - כנראה שיש לו סיבה טובה לכך...
כתוב תגובה ל- אלי943
4
תנאי הכרחי להקמת צבא של ממש
  אולג   22/05/08 18:47
למדינת ישראל הוא פיתוח תרבות ביטחון. אבל האליטות האקדמיות מתנגדות לכך ופה טמון המלכוד.
כתוב תגובה ל- אולג
5
הקרב בחווה הסינית, הוא ההוכחה
  אביהו גרינפלד   22/05/08 19:01
ולמעשה

האם הצנחנים ברחו מהקרב בחווה הסינית

זו לא שאלה, זו עובדה!

שם היה אירוע השער ומאז אנחנו רק בורחים, כי התברר שמי שבורח עף לראש הפירמידה

ע"ע - יצחק רבין - מיתוס מגוחך עד בכי
כתוב תגובה ל- אביהו גרינפלד
ראה מקרה איציק מרדכי
  צנחן וותיק   22/05/08 20:17
כתוב תגובה ל- צנחן וותיק
6
רפורמה בצה"ל היא הכרחית
  יואב עציון   22/05/08 19:03
אבל לצערי איו מי שיעשה אותה. הרפורמה לא תבוא מתוך המערכת ולאלה שמחוצה לה או שאין את היכולת או שאין את האומץ
כתוב תגובה ל- יואב עציון
לכן צריך לפתח תרבות ביטחון
  אורי מילשטיין   22/05/08 20:23
אזרחית כדי שהציבור יבין שבנפשנו הדבר. כשתהיה דרישה דמוקרטית לחולל רפורמה בצה"ל, בוא תבוא הרפורמה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
7
מאמר חזק ומדוייק
  קורא ותיק   22/05/08 19:06
כתוב תגובה ל- קורא ותיק
אולי חזק מדי!
  קורא חדש   22/05/08 20:28
יש להאכיל את הציבור במינון פחות מרוכז. מינון חזק יוצר התנגדות.
כתוב תגובה ל- קורא חדש
לך ללמוד
  ניקולאי   22/05/08 22:21
כדי להבין כל נושא צריך ללמוד, לקרוא ולחשוב. אי אפשר להאכיל אותך במסקנות כמו ילד קטן. רק ביס קטן ועוד ביס קטנטן. אם אתה בוגר תדע להתגבר ואם לא - חבל"ז.
כתוב תגובה ל- ניקולאי
8
התשובה היא לא פוליטית
  אהובה   22/05/08 19:10
לא הימין יביא את המוצא ממצב האין מוצא. ולא השמאל. אם נחזיר את הגולן - נאותת לכל שכנותינו שחולשתנו היא שהביאה להם הישגים מופלגים שיגבירו את תיאבונם ויסכנו אותנו בעתיד. ואם נישאר שם, ניהיה נתונים ללחצים בינלאומיים שלא נוכל לעמוד בהם. רק מערכת ביטחון שלומדת מטעויותיה בעבר ונערכת לתקן אותן, היא הפיתרון לעמידות העם הזה.
כתוב תגובה ל- אהובה
אם אורי מילשטיין מדבר על הנושא
  אלי943   23/05/08 22:10
הבטחוני - ד"ר גיא בכור מתרכז בנושא הפוליטי- מדיני.
גם הוא אומר ששלום לא יבוא מנסיגה מהגולן.
להלן קישור למאמרו בנדון:
gplanet.co.il
 מאמר של ד"ר גיא בכור
כתוב תגובה ל- אלי943
9
רובדים נוספים
  משה פייגלין   22/05/08 19:20
ד"ר מילשטין נאמן לשיטתו ודבריו נכוחים. אולם אי אפשר להבין את המציאות רק מהצצה דרך חור מנעול אחד ויחיד. בנוסף לרובד תרבות הביטחון הלקויה, קיימים רובדים נוספים ולדעתי עמוקים יותר. רצונו של בן גוריון ולמעשה החלטתה האסטרטגית של הציונות - שלא להכריע את אויביה, איחנה נובעת רק מחוסר יכולת צבאית אלא בעיקר מן הפחד מהנצחת הנבדלות היהודית. הרי הרצל הבטיח לנו שכשתקום המדינה היהודית, תסתיים האנטישמיות (ונוכל לשכוח שאנחנו יהודים...). אם ננצח באמת - עם מי נעשה שלום?

אם ניצחנו ב 67 - אז מדוע הגדרות והשד"מים לאורך הירדן - הם בצד שלנו ולא שלהם? האם זה רק כי פחדנו שהירדנים יחזרו ויכבשו אותנו? אני חושב שאפילו אורי לא יטען זאת. אנחנו במגננה מתמשכת ולא מסוגלים לסיים שום מלחמה בניצחון כי אנחנו פשוט מפחדים לנצח ולהישאר עם עצמנו.
כתוב תגובה ל- משה פייגלין
משה, העדר צבא של ממש
  אורי מילשטיין   22/05/08 21:44
הוא פועל יוצא של הדברים שכתבת. ובעת ובעונה אחת הואגם מעצים אותם!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מסכים בהחלט.
  משה פייגלין   23/05/08 10:52
אשמח מאוד (ואני חושב שעיניו של הציבור האמוני יפקחו להבנת לקחך) אם תשקיע אנרגיה אינטלקטואלית בביסוס הבנת הקשר הזה.
כתוב תגובה ל- משה פייגלין
לא תמיד נמנענו מהכרעה וניצחון
  אהובה   23/05/08 14:40
עם הניצחון במלחמת ששת הימים ולאחריו, חשבנו שאנחנו חזקים ביותר (צה"ל הצבא החזק במזרח התיכון ואחד החזקים בעולם), לא נבהלנו מן ההישג הגדול, והתרפקנו על הערצת העולם. הקולות שלא השלימו עם שחרור כל ארץ-ישראל היו מעטים בלבד. אבל כשהתחילה מלחמת ההתשה ולאחריה מלחמת יום כיפור והמלחמות הבאות, התגלתה מערכת הביטחון כולה, ולא רק צה"ל, במערומיה, והתוצאה היתה הידרדרות הדרגתית במוטיבציה ושחיקה של הערכים הציונים. זה לא מספיק שיש ציבור שתמיד יישאר באמונתו ונאמן לערכיו. אם זו לא תהיה נחלת הכלל, לא נוכל להחזיק מעמד. לולא הלכנו דחי ממלחמה למלחמה, היינו נשארים חזקים בנכונותינו להילחם על אותה חלקת אדמה קטנה, שיועדה לעם היהודי.
כתוב תגובה ל- אהובה
10
אורי, המאמר מאכזב
  מעריץ וותיק   22/05/08 19:36
הבעייה הבסיסית אינה צהל. הבריחה שלנו משטחי מולדת נובעצת מעצם העובדה שעם ישראל מעולם לא רמה מדינה. ההתנהגות של אזרחי ישראל היא התנהגות גלותית. חוסר מעורבות מוחלטת במתרחש סביבו. עם ישראל וויתר כבר על ארץ ישראל, והסיפור הזה של מדינת ישראל, הוא איזה סיפור על רצף הגלות ההסטורי, שלא נגמרה מעולם. הבריחות מעידות כי העם הזה לא רוצה עמצאות, כי בשביל עצמאות צריך לשלם בדם, והעם הזה לא רוצה לשלם בזב. אין עצמאות חינם NO FREE MEALS, הפינים במלחמתם על ריבונותם כנגד סטאלין, קיפדו 10% מאזרחי המדינה את חייהם למען עצמאות עמם, ואילו במלחמת השחרור איבדנו בסך הכל אחוז אחד מהיישוב היהודי שהיה בארץ, וזאת נחשבת אצלינו שיא ההקרבה למען תקומת המדינה. אי לכך מכיון שעם ישראל לא רוצה להצמד לקרקע, ומחפש כבר את הקומבינות היידועות מהגלות, אזי היא בוא תבוא. אורי יקירי לא כל דבר קשור בהסטורייה צבאית, ולא איכות צבא היא זאת הקובעת עצמאות של עם. למרות שצאינו הוא רקוב ביותר, ברגע שהעם החליט לוותר על ארצו, לא יעזור לו שום צבא, גם לא הטוב ביותר והמתוחכם ביותר בעולם. שים לב מי מביס אותנו בעזה: מספר כנופיות עם נשק טרום ימי מלחמת העולם הראשונה.....
כתוב תגובה ל- מעריץ וותיק
בגלל הדבריםהנכונים שכתבת
  אורי מילשטיין   22/05/08 21:37
לא הקמנו צבא, ובאין יכולת לנטרל את האויב, אותם מאפיינים מתעצמים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
11
מדינה מתאבדת!!!
  עודד.ג   22/05/08 19:42
כתוב תגובה ל- עודד.ג
12
מנהיגים קרימינלים לא מתים
  Moshe Rosenblatt   22/05/08 19:43
מנהיגים קרימינלים לא מתים. הם רק מתחלפים.
מנהיג כזה מביא לנו רוצח ג'נוצידיאלי של יהודים, ערפאת, השלישי בגודלו במאה ה-20 (אחרי היטלר וסטלין), יחד עם 30 אלף בנדיטים עם קלצ'ניקוב בידיים.
מנהיג אחר מאותו סוג, מגרש אלפי משפחות יהודיות מביתם וזה אגב, מוגדר כ"פשע נגד האנושות" על פי חוק לעשיית דין בנאצים ועוזריהם!!!
וכעת, מנהיג אחר, קרימינלי גם לפי כל מה שהתפרסם עד כה מחקירת המשטרה, ומחליט למסור את הגולן, נכס אסטרטגי שאין כדוגמתו, לעריץ מתועב, בתמורה לחתימתו על פיסת נייר...
לדבריו, הוא עושה זאת בהמלצת "כל גורמי הביטחון". אם הוא משקר, אז שיקומו גורמי הביטחון המתנגדים לזה ויומרואת דברם. מאידך, עם כל גורמי הביטחון אכן ממליצים לתת לאסד את רמת הגולן, פירוש הדבר שקריסת צה"ל והכחדת המדינה, יתממשו הרבה לפני ממה שחלם ד"ר מילשטיין אי פעם. וגם אני, שחשבתי לתומי שמדינת ישראל תיכחד עד אמצע המאה הנוכחית, כנראה אתבדה. היא תיכחד תוך עשור אחד או שניים לכל היותר.
כתוב תגובה ל- Moshe Rosenblatt
13
באבדן הרוח אין בטחון
  טל-בוקר   22/05/08 21:45
דיאגנוזה מדוייקת, שאחמניאגד מיטיב להבינה מהגויה הסרוחה, ישראל. הוא משחק שחמט בזירה סוריאליסטית כנגד פיונים מסויידים, בהעדר שח הרוח.
מדינת ישראל קמה במאה העשרים החילונית, לאחר השואה, ללא רוח חיים.
כתוב תגובה ל- טל-בוקר
אכן החילוניות דלדלה את
  פיסיקאי   22/05/08 22:25
רוח האדם!
כתוב תגובה ל- פיסיקאי
14
בהעדר זהות אין בטחון
  טל-בוקר   22/05/08 21:55
לכן זו דיאגנוזה מדוייקת שאין לה מאזינים, זולת אחמניאגד. במאה העשרים, לאחר השואה, קם עם בלי זהות רוחנית
כתוב תגובה ל- טל-בוקר
15
בהעדר זהות אין הנעה בטחונית
  רינת 1   22/05/08 22:00
לכן זו דיאגנוזה מדוייקת לחולה מת
כתוב תגובה ל- רינת 1
בהעדר זהות אין ניטרול איומים
  יפתח הגלעדי   22/05/08 22:31
ובאין ניטרול איומים קורסת המערכת והיש חוזר אל האין שאף כי הוא יש פוטנציאלי (וירטואלי), אין הוא יש פיסיקאלי.
כתוב תגובה ל- יפתח הגלעדי
16
שימשון הגיבור
  אל"מ מיל.   22/05/08 22:32
מאמר חסר הבנה לגבי היכולות וחוסר היכולות של מדינת ישראל בעתיד. האם יש לנו -עם ישראל הרצון והיכולת לחיות תמיד על חרבנו ?! אולי אורי וכמה בודדים נוספים -בודאי כאלו שלא עושים יותר מילואים - חושבים שלו היינו מסרבים /לא נסוגים מסיני ולא מלבנון היינו נשארים ומשיגים שלום -שיבושם לכם. האם תמורת שלום ותמורת ניתוק סוריה מלבנון ואירן -לא שווה הירידה מהגולן?!!! הדרך רחוקה אבל אורי ושכמותו מנסים לא לתת צאנס אפילו לנסיון המו"מ עם סוריה. ומכוון שהחלק ההיפוטטי עכשיו הוא גדול -מוטב לשתוק ולראות לאן העניין מתפתח -תמיד אפשר לעצור -אם יהיה כדאי לעצור.
זהו מאמר הסתה ימני ללא מחשבה ראלית.
כתוב תגובה ל- אל"מ מיל.
אף כי אל"מ במיל'
  אורי מילשטיין   22/05/08 22:46
ניכרת בעיה קשה של הבנת הנקרא. המאמר שלי מצביע על דפוס התנהגות ואינו מנסח עמדה לגבי מהלך זה או אחר. אם הנ"ל הוא אל"מ, מה שאינני בטוח כלל וכלל, שכן את זהותו הוא מסתיר, תגובתו מבססת את טיעוניי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
סילוף אופייני
  סא"ל בחה"א   22/05/08 23:30
1. ממתי אורי דבר על כך שאנו צריכים "לחיות על חרבנו" ? – אין זה אלא סיסמה שמאלנית ריקה מתוכן אמיתי ומנותקת מהמציאות.
2. אם "השלום" עם מצרים נחשב בעיניך שלום – שיבושם לך – אגב, תחת חסות "השלום" הזה המצרים מאפשרים לחמס להעביר טילי גראד לרצועה - והרצועה מחסן נשק ענק –בחסות המצרים.
3. מלבנון ברחנו תחת אידיאולוגיה שמאלנית שהטיפה למלחמת ברירה , כך עשיתם לשרון שסורס לאחר מלחמת לבנון הראשונה.
4. הבריחה הזו הביאה להתחזקות החיזבאללה – ערפאת ראה ואמר "גם אני יכול" ופצח באינתיפאדה השנייה.
5. הבריחה הזו וההתעלמות מהתחזקות החיזבאללה וטיליו (הרי אנו רוצים רק מלחמת ברירה) – הייתה הגורם הישיר לפרוץ מלחמת לבנון השנייה.
6. רק לא הבנתי – איזה שלום בדיוק השגנו לאחר הבריחה מלבנון ?
7. הכרתי מספר אלמ"ים כמוך בצה"ל – הם היו פוליטיקאים ולא אנשי צבא מקצועיים – וכך נראה הצבא שלנו גם כיום באין מקצועיות – יש תירוצים.
8. זוהי תגובה שמאלנית אופיינית עם התהדרות בריאליות שקרית.
כתוב תגובה ל- סא"ל בחה"א
"רצונך בשלום היכון למלחמה"
  אורי מילשטיין   23/05/08 05:50
באימרה רומית מפורסמת זאת מתמצים טיעוניי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אתה מתאר נכוחה את הריאליזם
  טל-בוקר   22/05/08 23:32
הסורי המנצח: הבנה מציאותית של בשלות-המוות הישראלית: מוכנותה לשלום מנקודת-חולשה והדברות עם טרור
כתוב תגובה ל- טל-בוקר
בריחה מרמת הגולן
  יוא"ב   23/05/08 10:05
הבנתו של האל"מ במיל כפי הנראה לא שווה מיל. הסורים הודיעו במפורש שאין בכוונתם להתנתק מלבנון ומאירן.
אם נמסור את הגולן יהיו שם האירנים.
כתוב תגובה ל- יוא"ב
אסטרטגיית השלבים
  אלישבע   24/05/08 07:42
ואפילו אם הסורים יודיעו שיתנתקו מהאירנים הם יוכלו להתחבר אליהם מחדש אחרי שיקבלו את השליטה על רמת הגולן. זאת מהותה של "אסטרטגיית השלבים" שלהם!
כתוב תגובה ל- אלישבע
17
אמת ויציב
  שלי דוידוב   23/05/08 05:26
מאמרו של ד''ר אורי מילשטיין נותן ביטוי למציאות העגומה של הובלה ללא מחשבה תחילה .
בנוסף
במזרח התיכון כמו במזרח התיכון יש לנהל מו''מ
לא יתכן שמדינאים ומנהיגים שלא קנו בחייהם מלפפון בשוק וניהלו מו''מ על מחיר ינהלו מו''מ כמו עם שוויצרים ולא כמו עם ערבים
כתוב תגובה ל- שלי דוידוב
לעולם אין מנהלים משא ומתן
  איש "המוסד" לשעבר   23/05/08 07:54
מעמדה של חולשה. מו"מ כזה הוא למעשה כניעה. לפיכך ויתור על שטחים לאחר כשלונות שקול לכניעה.
כתוב תגובה ל- איש "המוסד" לשעבר
מסכים עם איש המוסד לשעבר,
  שאול   24/05/08 16:11
היות ואני לא רואה אותנו מתאפסים על מסלול של חתירה לאיכות, שיביא אותנו לעמדות טובות יותר,
מוטב לנהל מו"מ בעמדותנו הנוכחיות.
כתוב תגובה ל- שאול
18
מה כן?
  אלמ מיל   23/05/08 10:34
מכל המבינים ,כולל אורי, שהתייחסו לדעותי -לא ראיתי אף אחד שמציע הצעה מה לעשות.!! לא משנה מה עברי ומה עיסוקי -ולזה התייחסתם ,אבל פתרון -אין לכם ולא הצעתם -אפילו לא הצעה חד צדדית ישראלית שלא תתקבל. אז על מה אתם מדברים? ואם כוונתו של אורי לדבר שלום ולהתכונן למלחמה - האם אנחנו לא עושים זאת ? וכמי שמעורב -אתם טועים ומטעים כנראה מתוך כוונות אחרות.
כתוב תגובה ל- אלמ מיל
דעתך
  מ.ב.פ   23/05/08 11:08
לא חשובה,דעתם של אויבי חשובה.
כתוב תגובה ל- מ.ב.פ
כנראה שאתה מהאל"מים
  ht1   23/05/08 11:52
שיוצאים למחלחמה מאחורי מסך פלזמה ושולחים חיילים לחזית.
לא מאמין שאתה מ"ההם" של פעם שהיו צועקים "אחרי".
מפקד צריך להוליך בכל מצב ואתה, כמשתמע ממה שכתבת אחד שישלח חיילים לשטח ובשניה שתוכל, תיסוג ו"אחריך המבול".
לא למדת מהבריחה של צה"ל(בראשות אהוד ברק) מלבנון עם הזנב בין הרגליים, לא למדת מה זה להפקיר חייל (מה שעשה אהוד ברק)כמו מקרה מדחת יוסוף ולא למדת מהבריחה והגירוש מגוש קטיף למה זה מוביל.
אינך אל"מ ואוי לאותה אם עבריה שתפקיד חיי ילדיה תחת אחריותך.
כתוב תגובה ל- ht1
עם של מדקלמי סיסמאות
  שאול   24/05/08 16:02
סיסמת הפלאזמה, היא רק סיסמה,
'אחרי'-היא רק אפשרות,
מפקד צריך לחשוב[וטוב]בכל מצב.
כתוב תגובה ל- שאול
"נקים צבא שמפקדיו אנשי מקצוע".
  לא קראת????   23/05/08 11:59
כתוב תגובה ל- לא קראת????
הצעות לשיפור
  אורי מילשטיין   23/05/08 14:24
ניתוח המצב העכשווי במערכת הביטחון והצעות לשיפור פרסמתי באפילוג לספרי "עלילת דם בדיר יאסין - הספר השחור"
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
19
הבעיה היא העדר אתיקה...
  שמואל שעיה   23/05/08 11:59
לו המנהיגים שלנו וגם של הצד השני היו שומרים על אתיקה אז מזמן לא היה טרור ולא צורך במלחמה נגדית והיו יושבים למשא ומתן וסוגרים את הסיכסוך. אם זה נמשך כל כך הרבה זמן אזי הבעיה היא במקום אחר ולא בתחום שטחים תמורת שלום או אי שלום.
כתוב תגובה ל- שמואל שעיה
20
עיתוי משונה
  שושנה ויג   23/05/08 14:50
"כעומק החקירה עומק הנסיגה", אני לא מתיימרת להבין בהתנהלותצבאית. אולם מי שחי כאן מוצא שאנו משלמים מחיר כבד בעבור הנהגות כושלות, ובעבור שחיתות שלטונית. המצב כעת הוא מצב של תחושת "תמות נפשי עם פלישתים" המעשים שנעשים כעת הם בגדר ניסיונות של ייאוש. היכן הגאווה שלנו? במקום לשמור על מעמדנו באיזור אנו דוחקים את האדמה מתחת לרגלינו.
אסור לתת להנהגה בחקירה לנהל מדיניות של נסיגה. ראינו מה קרה בעזה, ראינו מה קרה בצפון. לא צריך להבין באסטרטגיות צבאיות.
רק אנשים מוסריים שלא מונעים ממניעים של הסטת תשומת הלב מנושאים אחרים. השלום צריך להגיע מעמדה של כוח, וגם מעמדה של אמת, אמת גם כלפי הציבור כאן ולא רק כלפי חוץ.

אלה לא התנאים הנוכחיים, זה נראה כמו תרגיל הסחה במסע של הסרחה...

שושנה ויג
כתוב תגובה ל- שושנה ויג
מנהיגים
  אורי מילשטיין   23/05/08 17:14
על מנהיגים להקדיש את זמנם לניטרול איומים על המדינה. כשהם עוסקים בניטרול איומים על עצמם הם הופכים לאויבים מסוכנים של המדינה. כאלה היו רוב המנהיגים בהיסטוריה וזה אחד ההסברים למצעד האיוולת עליו כתבה ברברה טוכמן.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
21
מטומטמים!!!!!!!!
  יוני גבאי   23/05/08 15:34
הממשלה חושבת שעים עם אירגון של רועי צאן שמבריחים נשק בקומבינה ממצריםה ושונאים אותנו עד הדם הם לא מצליחים אז משום מה הם משוכנעים שעם מדינה מסודרת ששונאת אותנו לא פחות, עם יכולות כלכליות הרבה מעבר לרשות זה עלול להצליח?????????
מה, לא הפצצנו להם כור לא מזמן????????????????????
כתוב תגובה ל- יוני גבאי
22
מדיניות והשלכתה על הבטחון
  דב שטיין   23/05/08 16:55
אורי צודק לחלוטין שיש לפתח תרבות בטחון היינו להגביר מעורבות הנוער והציבור בנעשה בתחום הבטחון. גם חיוני לפתח מסלולים אקדמיים לצבא ובטחון עם רמות אקדמיות עד לדרגת דוקטורט ופרופסורות. זה חיוני מאוד. אולם זה לא הכל. זהו מכשיר בידי פוליטיקאים ככלי שחמט מתוך מערכת כלים מגוונת. המחלוקת עם שכנינו הסורים היא שאנו אומרים מדינת ישראל שלנו והם אומרים מדינת ישראל הינה חלק מסוריה הגדולה. בויכוח בין מי שטוען כולה שלי לבין מי שטעון חציה שלי יקבל הטוען חציה שלי רק רבע. ופזה הבאה תשאר בידיו רק שמינית. טווח השאיפות הפוליטיות שלנו צריך לבטא את ההבטחה התנכי"ת שהפרת יהיה גבולנו הצפוני. עם מלוא הכוונות לממש זאת אם תפרוץ מלחמה (שמותר לה לפרוץ גם ביוזמתנו כל זמן שאין הסכם שלום שהרי למה לצד אחד יהיה הקלף של הפתעה רק בידיו) וזאת תוך כוונה לנהל מלחמה בה תדחק האוכלוסיה האסלאמית בסוריה מעבר לפרת תוך מתן זכות הישארות רק למי שיקבלו על עצמם את דת בני נוח. מלחמה כזא ניתנת למימוש בצורה מושכלת. מול כוונות כאלו יהיה לסוריה כדאי לכרות שלום. תוך שמירת הסטטוס קוו. כמו כן צריך שתהיה לנו כוונה תרבותית לשנות את אופיה המוסלמי של סוריה מהיותה מוסלמית שוחרת שפיכות דמים להיותה מאמצת דת בני נוח הפייסנית והידידותית. לשם כך נחוץ גם לפתח מערך הסברתי שהוא חלק מן המאבק באזור. יש גם צורך לפתח קשרים חתרניים עם המיעוטים בסוריה (כורדים) כדי להפוך כל סיוע סורי לאויבינו מבית ומחוץ למקבילה חתרנית שלנו בסוריה. ייתכן גם שיש צורך לגוון את מקורות הנשק שלנו כדי שלא נהיה נתונים בקלות ללחץ אמריקני עלינו לממש מדיניות הנוחה לאמריקאים אבל לא לנו. תחום נוסף בו יש לפעול הינו העלאת הפריון היהודי. היינו יש קשר בין יחסי הכוחות הדמוגרפיים בתוך הארץ וכלפי חוצה לה עם כוחה הצבאי של המדינה וחוקי הבטחון הפנימיים והחיצוניים.
כתוב תגובה ל- דב שטיין
דב,
  שאול   24/05/08 15:50
מכבד דעותיך,
אך האם המטרות שאתה מציב ריאליות?
כדאי לאדם תמיד להתמקד באפשרי.
כתוב תגובה ל- שאול
23
איזו בריחה צריכה להיות ראשונה
  בליר   23/05/08 18:42
אולי זה נכון הבריחה מרמת הגולן תביא שלום עם סוריה אומנם לו חשבנו לרגע אם הייתה נסיגה מרמת הגולן לפני הנסיגה מגוש קטיף לא היינו היום עומדים במצב קשה מבחינה בטחונית אולי הסירה עדין לא טבעה בסופו של דבר יבוא שלום לאורך כל ההיסטוריה בסוף כל מאבק יש הסכם ושלום וזה ענין של זמן לדעתי הנסיגה מרמת הגולן תייצב את המערכת במזרח תיכונית ואת הקיצון האסלמי ותביא לריסוק ופירוק חיזבללאה והשפעה על הקיצון האיריאני אבל במדינת ישראל קשה להבינן את זה, לאחרונה קראתי ספר שנקרא " נקודת על חזור " מחדלים רבים שנחשפים שם שניתן להבין כיום שכמעט ללא שלום והסדר עם סוריה לא ניתן לפתור את בעית הכוח והעוצמה במזרח התיכון ולבסוף אולי תקום עם מפלגה חדשה בשם "הגולן " ותבצע את הבריחה
כתוב תגובה ל- בליר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il