s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עדות המומחה מטעם ההגנה במשפט הרוצח זדורוב - מומחה לְמה? (א')
מאת: אבי דוידוביץ  |  16/09/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אם כך איפה התביעה?
  אלישמע   17/09/10 11:25
למה התביעה אינה עושה עבודה מקצועית וקורעת אותו לגזרים על דוכן העדים? זו שוב "תקלה מינורית" של לדור?
כתוב תגובה ל- אלישמע
2
תגובה לכותב
  פטריוט ישראלי   17/09/10 12:14
ובכן אין לי את הכלים לבחון האם הממוחה פלג מקצועי או לא בנושא מז"פ, מה שאני כן בטוח זה כשהוא לא שומע את העדוית האחרים בתיק ובכך מונע דעה קדומה על הענין וקובע רק על פי הבנתו המקצועית, אז לדעתי זה מאוד נכון ואפילו מאוד מקצועי והלוואי וכך היו נוהגים כולם,
וזה שאתה כקרמינולג פוסל אותו על הסף אומר כך : הפוסל במומו פוסל
שנה טובה וגמר חתימה טובה
כתוב תגובה ל- פטריוט ישראלי
גם לי אין כלים לשפוט,אבל למה
  נתין מדמנת ישראל   17/09/10 13:31
יש לי תחושה שהכותב נשלח מטעם השב"כ, אולי כפתיחה לפסטיבל רבין, לערער את אמינותו של חוקר השב"כ (30 שנה), אלכס פלג? אולי כי פלג העיד כי "רבין נורה חזיתית", בעוד שני המאבטחים- רובין וגלזר שיקרו כל אחד בתורו וגם סתרו זה את זה? רובין: "רבין זינק למכונית". גלזר: רובין ואני הרמנו את רבין והכנסנו אותו.גלזר אפילו מתאר כמה קשה להרים "מישהו שלא עוזר לך"...
כתוב תגובה ל- נתין מדמנת ישראל
"הדיוקנאי" דוידוביץ........
  לא מרשל"צ   17/09/10 14:37
טיפוס שמתהדר בתארים שונים (החל מרץ מרתון וכלה כמומחה בדיוקנאות, ובעצם עוד ועוד ועוד...)מטיח ומכה בכל מי שנקרה בדרכו עם חרצובות לשונו (משתדל לעשות זאת בשפה "מקצועית" רהוטה ומשובצת במונחי אקדמיה ומשפט שאין בטחון שהוא עצמו מסוגל לרדת לעמקם) - אבל בתקופה שבין המיצרים לא עמד ולו פעם אחת מול המראה והביט בבבואתו - היכן חטאתי, איפה עויתי וכמה פשעתי?.....
כמוך - אין לי הרבה מושג באשר למה שהתחולל במהלך המשפט של אותו זאדורוב, אך נימוקיך באשר לאי מעורבותו של פלג בחומר החקירה אלא רק במטלות שלשמן נשכרו שרותיו - מקובלים עלי לחלוטין.
יחד עם זאת, אני מניח שעוד יגיע יום שבו ייחשף פרצופו האמיתי של ה"דיוקנאי"הרברבן- הארוגנטי - ואז יוכלו הקוראים להבין מי אותו טיפוס ביקורתי ,מה היו מעלליו הנלוזים ועד כמה פגע באנשים ללא כל צורך. כל זאת בשם הכח-להשחית.
כתוב תגובה ל- לא מרשל"צ
התייחסות לפטריוט ישראלי
  שלמה הלוי   17/09/10 15:46
האם פלג בהתנהלותו "..מונע מעצמו דעה קדומה.." ?, נו באמת !, בעצם "התנדבותו " לשמש עד הגנה , הרי מראש תהיה משימתו "המיקצועית " לסתור את ראיות התביעה או\ ו לערער על מהימנותן. האם מישהו מצפה ממנו, כשכיר מטעם ההגנה , שיצדיק ויחזק את ראיות התביעה ?. כאשר פעל אדון פלג, מטעמו של עו"ד שפיגל [ סניגורו של זדורוב ] לבדיקת מימצאי המשטרה, האם לא פעל מתוך " דעה קדומה " שהמשטרה [ שהיא להזכירכם - גוף מיקצועי של המדינה ] פעלה ברשלנות או חוסר מיקצועיות או בזדון, בחקירת רצח תאיר ראדה ?. אם אזרח נורמלי ובעל הגיון, היה צריך לבחור בין המשטרה לבין פלג , למי מהם יש "דעה קדומה", או למי מהם יש יותר אינטרס להטעות את השופטים, מה תהיה ההחלטה, ברור - אלכס פלג.
כתוב תגובה ל- שלמה הלוי
ברור, המשטרה!היא תמיד צריכה
  שופטייך כבתחילה   17/09/10 16:00
להביא תוצאות, אז אם אין באמת, ממציאים אותן. אלכס פלג גם גילה שרבין "נורה חזיתית". בניגוד לכל השקרים. את מי הוא ייצג, חוץ מאשר את האמת?
כתוב תגובה ל- שופטייך כבתחילה
המשטרה "צריכה תוצאות" ?
  שלמה הלוי   17/09/10 16:17
מה זו השטות הזו ? האם למומחי הזיהוי הפלילי של המשטרה , שאמורים לקבוע מימצאים פיזיים, טכנים, כימיים או מדעים אחרים , בזירת עבירה, יש איזו תמורה או קשר , ליכולת של מערכת התביעה , להשתמש במימצאים שלהם ? . בדיוק להפך , הרי תהיה זו "פדיחה לא נורמלית " אם מומחה חיצוני יצליח לסתור את מימצאיהם, ודוקא בתסריט מביש כזה, הם מסתכנים בפיטורים או באי קידום. איזה אינטרס יש למומחה זיהוי פלילי של המשטרה , לקבוע מימצא שעלול להישלל ע"י ההגנה ו\או מערכת המשפט ? , האם השכר של השוטר- טכנאי הזיהוי הפלילי, נקבע בהתאם לשימוש במימצאיו כראיה מפלילה ?. הרי רוב העבירות אינן מפוענחות לצערינו [ כמו בכל המדינות הדמוקרטיות], האם בגלל זה פיטרו את השוטרים ?, אין כל ספק שהמונח "..המשטרה צריכה תוצאות..", הינו מטופש ולא תואם את המציאות.
כתוב תגובה ל- שלמה הלוי
תגובה שניה להלוי
  פטריוט ישראלי   17/09/10 19:10
מתוכן הדברים שאתה מגיב נראה לי שאתה נאיבי מאוד, חביבי קרא את התחקיר על פרופסר הייס וראה מה שווה מומחה מתאם התביעה בישראל, קרא שוב את העדויות מטעם הפרקליטות משטרה בפרשת ברנס, בפרשת מע"צ, ואחרים שקצרה היריעה מלהכיל וראה מה שווים העדויות מתאם הגופים האלה וכמה הם נאמנים לאמת ולמקצועם, ואיך הם מוליכים את השופטים באפם ובבחש, כשיש במדינה כביכול דמוקרטית וכביכול "נהורה" ששופטים פלילים שרובם יוצאי פרקליטות עם נשמה של קטגור מחליטים על הרשעות בתשעים וחמשה אחוז מכתבי האישום למרות חוק הראיות העובדתיות גם אלוהים בכבודו ובעצמו לא יהיה לעזר, ראה מה כתב לאחרונה השופט המחוזי בדימוס שלי טימן לאחר 10 שנים כשופט תבין שאנו חיים ברפובליקת בננות.
ועוד דבר קטן במקרים שבו הנאשם הוא אדם שאין לו בעיה כלכלית וכספית ונמנה עם האנשים החזקים במדינה ויכול להעמיד סוללה של עורכי דין מהשורה הראשונה אחוזי ההרשעה לא עולים על חמישים אחוז.
אז בוקר טוב אדון אליהו
כתוב תגובה ל- פטריוט ישראלי
הפללה בכח
  רשל"צ   17/09/10 19:46
מדברייך משתמע שתפקידה של המשטרה להפליל בכח את כל מי שנחקר על ידה........
לצערי - זה נכון.
כתוב תגובה ל- רשל"צ
תגובה למר הלוי
  פטריוט ישראלי   18/09/10 09:01
כתוב תגובה ל- פטריוט ישראלי
תגובה להלוי
  פטריוט ישראלי   17/09/10 18:49
אז אם כך גם העדים המומחים של התביעה כגון מז"פ ואנשי משטרה או למשל המדובב שנשתל בתאו של הרוצח כולם אם כך עושים ואומרים מה שמצפים מהם אז למה אתה לא מלין על אלו
גמר חתימה טובה
כתוב תגובה ל- פטריוט ישראלי
3
the author simply hate Mr. Pel
  benny   17/09/10 14:44
כתוב תגובה ל- benny
4
יש מומחיי בימ"ש נבערים
  פארטאצ'יה אהובתי   17/09/10 19:37
כתוב תגובה ל- פארטאצ'יה אהובתי
5
לפסול מאות הרשעות בבתי המשפט
  נחום שחף   18/09/10 08:20

לאחר קריאת חוות דעתך הקשה על סגן ניצב אלכס פלג אותו אתה פוסל הן בהבט המקצועי והן בהבט האתי, אין לי הקורא הפשוט אלא לתמוה הכיצד משטרת ישראל מינתה אדם כה פסול לשורה של תפקידים בכירים בתחומי הפשיעה החמורה?

הכיצד התביעה הכללית עשתה שימוש במומחה באדם עליו אתה כותב "האיש המתיימר להיות מומחה לעניינים פורנזיים (מז"פ)"

הכיצד בתי המשפט הישראלי התירו לאדם ממנו "אין לקנות מכונית משומשת", להעיד במאות תיקים של פשע חמור במסגרת תפקידיו הבכירים במשטרה?
וגרוע מכך להרשיע מאות חשודים ולשלוח אותם לכלא לשנים ארוכות, בהסתמך על עדות מומחה משטרתי כה לקוי עליו אתה מכריז "עוד מומחים כאלו - ואבדנו".

שהרי אתה כמו בתי המשפט הרבים שפסלו את עדות סגן ניצב פלג בשורה ארוכה של תיקים, רק לאחר שעזב את המשטרה, צריכים על פי אותם עקרונות ואותם חוות דעת משפטיות' לפסול מאות תיקים שהוכרעו בבתי המשפט בהסתמך על עדויות קצין המשטרה פלג מטעם התביעה, בעת ששימש בתפקידו במשטרת ישראל.

וכדי להבין את מימדי האבסורד ראוי לבחון את נסיונו המקצועי של סגן ניצב אלכס פלג במשטרת ישראל ואחריה (מתפרסם באינטרנט), החל מראש זירת הפשע במחוז ת-א, דרך חיבור ספר ההדרכה של משטרת ישראל בנושא ההתאבדויות, ועד תפקידו כעוזר ראש המז"פ בתקופתו של ניצב משנה ד"ר יוסי אלמוג.
תוך ביצוע תפקידיו הבכירים בזירת הפשע משך כ-12 שנה הוא העיד מאות פעמים בבתי המשפט מטעם התביעה הכללית של מדינת ישראל.

וראוי להזכיר לך, קצין המשטרה פלג קודם לדרגה הבכירה של סגן ניצב דרך שורה מכובדת של תפקידים בתחום בפשיעה החמורה, ע"י שורה ארוכה ומכובדת של קציני משטרה בכירים ובכללם ראש המז"פ ניצב משנה ד"ר יוסי אלמוג.
מה זה אומר על כל אותם קצינים בכירים שלא רק שלא העיפו אותו מהמשטרה אלא קידמו אותו בתפקיד?

בניגוד גמור לטענתך, כאילו מאז 83 "למעט מקרים בודדים" פלג לא ביקר בזירות עבירה, הרי שגם לאחר שפרש מהמשטרה ב-99, הוא המשיך ביעוץ ניתוח ומתן עדויות בבתי משפט בתיקי פשע חמורים. כפי שיכולת ללמוד ממקרה זה של רצח הילדה ראדה פלג לא רק מבקר בזירות הפשע אלא מבצע סימולציות, גם אם אתה מזלזל בהם, תוך בחינה מדוקדקת של זירת הפשע.

בחינת הסתירות העולות מהמאמר המביש, מאמר שנכתב ע"י מי ששימש בתפקידים בכירים במשטרת ישראל, מעלה שאלות קשות על משטרת ישראל שהחזיקה בכותב חסר עכבות מוסריות, החושף במאמר זה את משטרת ישראל את הפרקליטות ואת רבים מבתי המשפט בישראל, ככלי ריק.

נשכח לרגע מהסתירות המהותיות העולות במאמר המביש, ונניח לרגע שאתה צודק בכל מילה שכתבת על קצין המשטרה, הרי שיש לקחת את כתב הפלסתר אותו חיברת אל מבקר המדינה ואל היועץ המשפטי לממשלה ולבקש לבחון מחדש את כל אותם מאות תיקים בהם העיד קצין המשטרה פלג שאינו ראוי לדבריך לקנות ממנו רכב משומש. כאמור עדויות שניתנו לבקשת פרקליטות המדינה והביאו להרשעת מאות נאשמים בעת שקצין המשטרה פלג שימש בתפקיד ראש זירת הפשע במחוז תל-אביב.
כתוב תגובה ל- נחום שחף
התייחסות לשחף
  שלמה הלוי   18/09/10 15:30
אני מופתע מכך שאינך מבין דבר בסיסי במושג שנקרא "מהימנות הראיה " או\ו "משקל הראיה"". הרי ברור שאדם ניטרלי לא מעורב או שאינו "מקבל טובת הנאה", מהימנות עדותו או\ו משקלה, עולה לאין שיעור לעומת עד שמקבל שכר ישיר עבור "מאפייני" העדות שלו, ועד כמה תתרום לצד במשפט. לכן גם ברור ונקבע בעבר בהלכה , שעד ממשפחת הנאשם, או חברו, או מומחה מטעמו [ כמו עד מדינה מטעם התביעה] - משקל עדותם ומהימנותם פחותה בהרבה מעדות של אנשים שאמורים להיות חסרי פניות לחלוטין[ כמו אנשי משטרה]. אין ספק שאלכס פלג, הינו עד מומחה בעל אינטרס ממדרגה ראשונה, באשר אם לא ימסור עדות "שתסתור" ראיות התביעה [ המשטרה לצורך זה ], אזי, לא ישכרו אותו ולא יהיה שכר "לעמלו". ההשואה שעושה שחף למימנותו בזמן שייצג את נמשטרה , אינה במקומה בכלל , באשר , במשטרה, גם עדות שוטר שמזיקה לתביעה, אינה משנה כלל את מעמדו או שכרו !
כתוב תגובה ל- שלמה הלוי
טענתך מדהימה, ממנה עולה ש...
  נחום שחף   18/09/10 21:17
אנשי המשטרה ואנשי התביעה לא רוצים להצליח. מטענתך עולה שבתי המשפט ככלל בארץ ובעולם צריכים להאמין לתביעה "האוביקטיבית" על פי טבעה אך לא לסנגוריה שמעצם מהותם רוצים להצליח. טענה מדהימה השווה פרסום בעתון המדעי המוביל "פורנסיק סיינס". אלא שבדרך מפתיעה, התפיסה שלך עובדת בבתי המשפט בישראל. התוצאה עפ"י דו"ח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה 99.9 אחוז מהעומדים לדין בישראל יוצאים חייבים, גרוע מאירן. אני לא יודע עד כמה אתה מבין באחוזים, משכך אתרגם לך את הנתונים לשפה פשוטה - 999 ל-1000 מורשעים בדין, ובדרך קלה יותר לעיכול רק 1 ל-1000 מהעומדים לדין יוצא זכאי !!
 99.9 אחוז מהעומדים לדין בישראל מורשעים
כתוב תגובה ל- נחום שחף
אגב פטריוט הזכיר לך את ברנס
  נחום שחף   18/09/10 21:27
את כנופיית עמ"צ, את החייל שוחיט, את הבדואי אל-עוביד בפרשת חנית קיקוס ומקרים דומים אחרים המוכיחים את רמת האוביקטיביות של הפרקליטות והמשטרה ואף של בתי המשפט, ואף על פי כן חזרת שוב על הטענות המופרכות להם התיחס פטריוט ואחרים. את אחוז המרושעים בבתי המשפט בישראל הזכרתי? או רמת האמון של הציבור הישראלי בבתי המשפט במשטרה ובפרקליטות?
כתוב תגובה ל- נחום שחף
6
מומחה שיובא מחוץ לישראל
  אזרח   18/09/10 08:25
מהמעט שהגיע לאוזני (ואני סה"כ אזרח קטן), הסנגוריה הביאה לארץ מומחה לטביעות נעל מחוץ לישראל וזה קבע, שהטביעת נעל, איננה טביעת נעל כלל.

האם כותב המאמר יכול להכחיש זאת?????????????????
כתוב תגובה ל- אזרח
בתשובה לשאלתך
  אבי דוידוביץ   18/09/10 11:41
אכן, ההגנה הביאה מטעמה מומחה מחו"ל לנושא עקבות נעליים, שמו גיא קופר. לשאלתך, הרי כמה עובדות המדברות בעד עצמן:
• האיש מעולם לא העניק חוות דעת בתחום הטבעת נעל למשטרה או לתביעה.
• האיש אינו חבר או פעיל באיגוד הפורנזי האירופאי.
• מבין עשרת המאמרים המדעיים שפרסם, אף לא מאמר אחד עניינו עקבות נעליים, אלא יהלומים וקורוזיה של זכוכית. מאמרים אלו לא פורסמו בכתבי עת אשר עניינם מדע פורנזי.
• מלבד עדותו במשפט של הרוצח זדורוב, הוא העיד רק פעם אחת נוספת בנושא עקבות נעליים, בתיק רצח אשר ארע בברמינגהם, והוא אינו יודע אם ביהמ"ש שם אימץ את חוות דעתו.
• בשעה שהוא הצהיר כי בשלוש השנים האחרונות הוא מרצה בתחום ראיות סימני נעליים באוניברסיטת מערב סקוטלנד - התברר שמדובר בשלוש הרצאות אורח חד פעמיות.
• בחוות דעתו העדיף במודע לראות מה שנראה לו כחצי הכוס החסרה דווקא, בהיבט לא מקצועי ומוּטֶה.
• במישור המהימנות האישית- הוא לא הרשים את בית המשפט כפי שהמומחה של מז"פ הרשים.
• נמצאו ליקויים בעת עריכת חוות הדעת שלו.
• עובדות רבות ומהותיות שנתגלו במהלך החקירה כלל לא היו ידועות לו. לדוגמא: הוא כלל לא ידע מאיזה חומר עשויה סוליית הנעל ומהו פרק הזמן בו סוליה כזו מתפוררת ומתבלה.
• הוא אישר כי יש לתת עדיפות לבדיקות של המומחה של המז"פ.
• הוא השתמש בחוות דעתו במונחים בלתי קבילים שלפיהם לא ניתן למעשה לדרג את העקבות, האחת בהשוואה לחברתה. זהו פגם יסודי בכל עבודה פורנזית. בבית המשפט הוא הודה שהיה עליו להשתמש במונחים אלו, ולא במונחים שאינם מדעיים.
• מומחה מז"פ קבע כי הסיכוי שהעקבה הברורה ביותר שנמצאה על מכנסיה של תאיר, אינה של הנעל זדורוב, היא תיאורטית לחלוטין. ניתוח שאר העקבות שנמצאו לא רק שאינן סותרות קביעה זו, אלא אף מחזקות אותה.
• במהלך החקירה הנגדית של אותו מומחה מחו"ל מטעם ההגנה, גיא קופר, הוא קבע כי הוא אינו שולל כי נעלי הנאשם הותירו את הטביעה.
לסיכום - הרוצח זדורוב הורשע על סמך שורה ארוכה של ראיות ובראש ובראשונה הודאתו שניתנה כדין. פירוט מלא ניתן למצוא בהכרעת הדין בתיק בימ"ש מחוזי נצרת פ"ח 502/07.
כתוב תגובה ל- אבי דוידוביץ
שמעתי דברים אחרים
  אזרח   19/09/10 01:05
בעצם מנוגדים למה שאתה כותב (ממשפטן יודע)
כיצד אני כאזרחון קטן, יכול לדעת מי כאן צודק
אתה או הוא?

אני יוצא כאן מבולבל לגמרי (ולא בגלל אי יכולתי להבין דברים).

משהו לקוי במערכת הזו, שמסוגלת לבלבל אותי.
כתוב תגובה ל- אזרח
ועוד פרט אחד מעניין, בנושא
  אזרח   19/09/10 01:23
אותו משפטן ידוע, גם הוסיף כי הוא בטוח
שזדורוב יצא אשם ולא חשוב מה יגיד מומחה כזה או אחר.
כי זו המערכת.

ואת זה הוא אמר, לפני למעלה מחצי שנה (הרבה לפני שיצא פסק הדין).

אתה לא חושב שזה מטריד?

אני מוטרד.

נ.ב. ראה את מקרי הרשאה מוטעים:
ברנס
חבורת מע"ץ
רצח החייל שוחט
ועוד אחרים שאת שמם אני לא זוכר........

נ.ב. זכור איך הסתכלו כולם על הקצין המשטרה בדימוס - גולדברג, שיצא נגד המערכת וטען כל הזמן שברנס זכאי.
אני לא זוכר, אבל אני מניח שגם עליו כתבו דברים דומים למה שאת כותב (גולדברג, תהיה מנוחתו עדן)
כתוב תגובה ל- אזרח
7
לא במפתיע התחמקת להשיב על
  נחום שחף   18/09/10 12:48
תגובה 5 המעמידה את מערכת המשפט כולה יחד עם הפרקליטות ומשטרת ישראל בבעיה קשה.
אם אלכס פלג אינו ראוי לעדות בבית המשפט לאחר שעזב את המשטרה הכיצד הפרקליטות ושופטי ישראל הסתמכו על עדותו במאות תיקים בעת שפעל מטעם משטרת ישראל?
אמת וצדק כראות עיני?

מדוע לא ישוחררו ממאסר כל אותם נאשמים שנשלחו לכלא בהסתמך על עדות אותו קצין משטרה?

כיצד ניתן להאמין לבתי משפט שהאמינו לו במאות משפטים קודם שפרש מהמשטרה, אך פסלו את עדויותיו לאחר שפרש?
ואתה הבאת דוגמאות רבות.

העניין כה חמור עד כי ראוי שיבחן בכנסת, אצל מבקר המדינה, ובאמצעות ועדת חקירה ממלכתית.

כדי להבין עד כמה מצבם המשפטי של אזרחי המדינה חמור עד כמה ידם של שופטי ישראל קלה על הדק הפגיעה בזכויות האזרח מצורף קישור למאמר המציג את אחוז ההרשעות בישראל על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

עד מתי לדעתך תושבי המדינה ישבו בשקט?
 הלמ"ס: 99.9 אחוז מהעומדים לדין מורשעים
כתוב תגובה ל- נחום שחף
אלכס פלג "מומחה"
  קצין זיהוי   18/09/10 22:48
בכל שנותיו במז"פ לא הוציא מר פלג ולו חוות דעת מומחה אחת !!! בעת שירותו במעבדה הניידת הסתכמו הדוחות שכתב וכן הופעותיו בבית משפט בדוחות פעולה בלבד. דהיינו הייתי בזירה, צילמתי, דגמתי, אספתי, ראיתי. מאחר שכך אסור היה לאלכס פלג להציג ניתוח מעמיק ומסקנות הן בדוחות שכתב והן בעת מתן עדות בבית משפט. לכן כל מי ש"מודאג" מגורלם של אותם תיקים בהם היה אלכס פלג מעורב בעת שירותו במשטרה יכול לישון בשקט. מעבר לכך בשנת 1983 עזב פלג את המעבדה הניידת למגוון תפקידים כגון קצין חקירות לתקופה קצרה, ר'מעבדת מסמכים - כתפקיד אדמיניסטרטיבי ולא כמומחה לבדיקת מסמכים. לאחר מכן קודם לדרגת סגן ניצב בתפקיד...קצין מנהלה במג"ב ! לאחר מכן חזר למז"פ כעוזר ר' מז"פ = תפקיד אדמיניסטרטיבי גרידא ללא שום גישה למדע פורנזי! האיש טיפל בבעיות בינוי, ציוד וכיוב'. מכאן שלמעשה הוא לא עסק בשום תחום עליו יש לו את החוצפה להעיד כיום משנת 1983 ולא מאז שיחרורו ב- 1999, כפי שהוא מנסה להציג
כתוב תגובה ל- קצין זיהוי
פלג כתב ספר ההדרכה להתאבדויות
  נחום שחף   22/09/10 08:20
צר לי עליך, אתה מורח ברמות
במסגרת תפקידיו של אלכס במשטרת ישראל הוא בחן אלפי זירות פשע, על מאות מהם, כ-800 תיקים הוא העיד בבתי המשפט, בדיוק כפי שהוא העיד על הממצאים שגילה ברצח ראדה.
מה מבדיל בין בחינת ארועי הפשע ומתן עדות מומחה בבתי המשפט כשוטר או כאזרח?
למה כשוטר הוא נחשב כאמין ומקצועי, ואילו כאזרח לאחר שצבר שנים רבות של נסיון נוסף במשטרה ואח"כ באופן פרטי, כפי שתראה בהמשך, הוא הפך באחת ל"בלתי מקצועי" ו"ללא אמין"?
מה זה אומר על פרקליטים ובתי משפט שהפכו את עורם?
פלא ששיעור ההרשעות בדין בבתי המשפט בישראל הגיע משך 4 שנים ל-998 ל-1000 ול-999 ל-1000 גרוע יותר מאשר באירן (ראה בהמשך).
מה זה אומר על סיכוי האזרח הפשוט למשפט הוגן? צר לי אך עמוס ברנס, מע"צ, סולימן אל עובייד, פרשת רצח החייל אולג שייחט אינם יוצאים מהכלל, אלא הכלל.

בחזרה לאלכס פלג
גם לאחר סיום תפקידו כאחראי על זירת הפשע במחוז תל-אביב, משטרת ישראל ראתה אותו כמומחה מוביל ומשכך הפקידה בידיו את כתיבת ספר ההדרכה על התאבדויות שנועדה לאפשר לחוקרי המז"פ להבחין בין התאבדות לרצח, בכל מגוון הרציחות וההתאבדויות האפשרי ירי, סכין, שריפה קפיצה ממגדל וכד'.
כעשר שנים אח"כ משטרת ישראל ראתה אותו כמתאים לשמש כעוזר ראש המז"פ. בתפקיד זה הוא סייע לראש המז"פ לבחון ולבקר את כלל פעולות הזיהוי הפלילי, ובתוכם בחינת פעולות ראשי המעבדות הנידות שחקרו והעידו בבית המשפט על ממצאים שהתגלו בזירות הפשע בכל שטח המדינה.
והנה רגע לאחר שהוא עוזב את המשטרה הוא הופך באחת "ללא מקצועי ללא אמין" - כולנו מטומטמים?

ראה זה לא רק אלכס פלג, אלו רבים מחוקרי המשטרה, אנשי מז"פ, ומומחים פתולוגיים (ד"ר חן קוגל שהביא להקמת ועדת סגלסון, וד"ר מוריס רוגב שהיה ראש המכון הפתולוגי) שסימו את תפקידם ונזרקו לכלבים או זכו להתיחסות מזלזלת ע"י המערכת לעקיפת החוק במדינה (לא טעות כתיב).
זה לא רק ברנס וזה לא רק זדורוב, זה כולנו האזרחים הפשוטים שאיבדו כמעט כל סיכוי למשפט הוגן.
ישנם בישראל פרקליטים ושופטים הוגנים, אלא שהממצאים הסטטיסטים המצורפים מוכיחים שבאחוז גבוה של המקרים ההגינות מהם והלאה.
ואני כאזרח אומר לכם, שזה אנחנו האזרחים או אתם. ברנס וניצב משנה גולדברג, זדורוב וסגן ניצב אלכס פלג אינם היוצאים מהכלל.
להלן הסטטיסטיקה הרשמית של ההרשעות בישראל ודוגמאות על קצה המזלג להתנהגות פושעת במערכת המשפט. בקישור המצורף תוכל לקרוא מה דעתם של רוב הפרקליטים בישראל על בתי המשפט, ולא פחות חשוב מה דעתם של אנשי משפט בכירים בעולם, פרופסורים ושופטים בכירים רואים את מערכת המשפט בישראל.

במוקדם או במאוחר תקום ועדת חקירה ממלכתית שתבחן את סיכויי האזרח בישראל למשפט הוגן. ואם אתה לא מאמין ראה את דעתו של השופט המחוזי לשעבר טימן שכתב על חבריו: "יש שופטים שלא יודעים מה זה זיכוי"
ואם ממשלת ישראל היועץ המשפטי לממשלה או חברי הכנסת לא יגנו על האזרח הפשוט, נצטרך להגיע אל מסגרות בין לאומיות.
 אחוז ההרשעות בישראל 99.9
כתוב תגובה ל- נחום שחף
תשובה לקצין זיהוי
  אלכס פלג   22/09/10 12:04
תגובה לשפן המסתתר מאחורי הכינוי 'קצין מז"פ'. אני מניח שבער עבדנו יחד עם אתה מכיר כ"כ טוב את ההיסטוריה שלי. נכון, בתקופה בה עבדנו (אני לפחות – שפנים משוחררים מעבודה פיזית) שום מומחה לא היה מוציא שום חוות דעת בניגוד למה שקורה היום –בו שום מומחה לא מוציא דוח ביקור בזירה.
לידיעתך, במידה ושכחת תפקידיו של איש מעבדה ניידת בזירת העבירה הם: לא להחליט חלילה עם ביצעת או לא ביצעת את הפשע המיוחס לך אלא לאסוף את כלל הראיות הנמצאות בזירה וסביבתה, לנתח אותן בצורה בה התוצאות יצביעו על הסבירות של ביצוע הפשע המיוחס לך.
אז לידיעתך, שפן קטן שלי, זה בדיוק מה שעשיתי אז – והיום. אלא שהיום, שפן קטן שלי אני לא שייך למשטרה, וכאשר ניתוח התוצאות עליהם אני מצביע מעוררים את הספק גם שפנים כמוך מתעוררים לחיים.
לידיעתך,. חוות הדעת היא 'השפה משפטית' בה אני משתמש היום, בשונה לעבר, כדי לפרסם את מסקנותיי. בעיקרון, כשאני מפרסם את מסקנותיי, אני חייב להתעלם ממה שיגיד "כבוד בית המשפט" - "מהצהרותיו של הנאשם" או "מפירות חקירה" פירות, בהם כל נאשם יהיה מוכן להודות בכל פשע - כתוצאה ממידת השפעת הלחצים המופעלים עליו במהלך חקירותיו. והיו דברים מעולם. גם כאן אני מקפיד לטעון, שהנאם עצמו אינו מעניין אותי. אני מצביע על ממצאים המעלים יותר מספק באשר למעשיו. וכאשר מתפרסם כי נמצאו 7 פרטים מוכמנים "שרק הנאשם ידע" אני מתראיין ומודיע שלא ראיתי או שמעתי על שמץ של פרט מתוכם. ולידיעת הכלל, פרט מוכמן זה פרט שרק הנאשם, (ולא החוקר) רק הנאשם יודע. – פרט כזה לא עלה בחקירה. סיפורים על צורת השיסוף, על החדר השני מתוך 4 של חדרי השירותים, על צבע מכנסי המנוחה או חולצתה, אלו פרטים שהיו ידועים לחוקרים וחלקם אף התפרסם. כאשר אני שואל בבית המשפט למי שייכים עקבות הנעליים המוכתמות בדם שנמצאו על האסלה – הניאגרה והקיר המפריד שהם, בהסכמת כולם לא של זדורוב זהו אחד מהספקות עלהם אני מדבר. וכשאיזה טמבל עונה שאלו עקבות אקראיים של אחד מהמבקרים בזירה – אני מבין עם מי יש לי עסק ואולי עדיף לשתוק... ולתת לזמן לעשות את שלו...
תגיד לא הגיע הזמן שתחסוף את אמינותך....
כתוב תגובה ל- אלכס פלג
איך ניתן ליצור איתך קשר
  אירית123   22/07/14 00:09
הנושא הוא אישי אנא ממך איך ניתן לייצור איתך קשר
כתוב תגובה ל- אירית123
8
האם אותו פלג אינו נציג מ. י.?
  הרועץ המשפטי   18/09/10 13:25
האם אותו אלכס פלג לא מייצג את התרבות הארגונית של משטרת ישראל שם צבר את ניסיונו המקצועי? והאם אותה תרבות ארגונית אינה נמשכת במשטרת ישראל למרות שאלכס פלג כבר אינו שם? האם תרבות ארגון משטרת ישראל אינה מהווה רק חלק מתרבות השקר השוררת במדינת ישראל כולה כגון המינויים הפוליטיים של צחי הגנבי וזיכוי מעבירות בגינן ע"י בית המשפט, מינויו של משה קצב ירום הודו (האנס הידוע) לנשיא מדינת ישראל, הנשיא עזר וייצמן ז"ל שמקבל תמיכה כספית קבועה מהמיליונר אדוארד סרוסי, כל צמרת המדינה ששומנה ע"י מרטין שלאף, אהוד אולמרט על שחיתויותיו, שקר המכרזים למשרות ממשלתיות, שחיתויות דן כהן בדירקטוריון חברת החשמל ונהירת שאר הדירקטורים אחריו, ועוד.
כתוב תגובה ל- הרועץ המשפטי
9
אוי הקנאה
  חכמולוג   18/09/10 14:38
קציני משטרה בדימוס תתכבדו ושבו בביתכם. שנים רבות הייתם במרכז התמונה ,תנו לאחרים שבודאי צעירים ממכם (אולי חכמים לא פחות מכם) לנהל את ההופעות בבתי המשפט . אז אלכס פלג קיבל קצת כסף אז מה ? מספיק לשמוע אותכם בתיקשורת כל יום. די די .
כתוב תגובה ל- חכמולוג
10
יש מומחה ויש מומחה
  הטובע המחוזי   18/09/10 14:45
לפני מספר שנים הייתי מעורב במשפט כמומחה. המשפט נסב על תביעה של עובדת במפעל שטענה שנגרמה לה כוויה כימית כתוצאה מכך שמישהו החליף אלכהל, שאתו השתמשה לניקוי המוצר, בכימיקל אחר שגרם לה לכוויה כימית ביד. עורך הדין של אותה עובדת ביקש מהמפעל את רשימת הכימיקלים הנכנסים למפעל, ואח"כ הגיש חוות דעת של רופא תעסוקתי שסיים (?) לימודיו באיטליה ואשר קבע שמתוך הרשימה שהוגשה, החומר שגרם לכוויה הוא חומר X, הוא כתב את נוסחת המבנה של אותו חומר וטען שקבוצה מסויימת בנוסחת החומר גורמת לו להיות מסוכן ולגרום לכוויות. המפעל שכר את שרותיי כמומחה נגדי ואני מצאתי שהמומחה מטעם התובעת לא כתב את נוסחת המבנה של החומר שנבחר כגורם הכוויות אלא נוסחת מבנה של חומר שבכלל לא קיים! בחומר שנקבע כגורם הכוויה בכלל אין קבוצה כימית שציין הרופא התעסוקתי, וממילא הוא לא יכול לגרום לכוויה כימית (מדובר בחומר בעל תכונות דומות מאד לאצטון). אני הגשתי חוות דעת נגדית ועורך הדין של המפעל אמר שהוא לא מאמין שהמומחה מטעם התובעת הגיש חוות דעת כה מופרכת. הצעתי לעורך הדין מטעם המפעל שאבוא אתו, מצוייד בספרים, לחקירת הרופא התעשייתי למקרה שתתעוררנה בעיות "מדעיות". בחקירה הנגדית הודה הרופא התעשייתי שהוא לא מבין בכימיה, שחוות הדעת שהגיש אינה בתחום מומחיותו, ואחרי עוד שאלה או שתיים הוא ביקש למחוק את כל חוות הדעת שהגיש. (צחוק הגורל הוא שלמרות המומחה הנוכל מטעם התובעת היא דווקא זכתה במשפט - מיליון וחצי ש"ח - כי לפי פקודת הנזיקין, במקרה כזה חובת ההוכחה היא דווקא על המפעל הנתבע, והשופט קבע שהמפעל לא הוכיח שהוא נקט בכל אמצעי הזהירות כדי למנוע מהתובעת מלהיכוות ע"י החומר בו עבדה).
כתוב תגובה ל- הטובע המחוזי
תגובה לטובע בכימיה
  מוטי טרגר   20/09/10 00:21
למה אתה לא מזדהה מה קרה , רצית לספר שאתה
מבין בכימיה , יופי אפרים !ניצחת בקרב
והפסדתה במלחמה , אבל תהרוג אותי מה
הקשר לסיפור שלך ולתגובה לכתבה נו שיהיה.....
כתוב תגובה ל- מוטי טרגר
11
איך הגענו למערכות כושלות כאלה?
  בירנבאום   18/09/10 18:25
התשובה מצויה במאמר עצמו...
כותב דוידוביץ בנחרצות ובהתלהמות על הסינגוריה "לא אחת התנהגה כאילו הוראות החוק והאתיקה המקצועית אינן חלות עליה," כאילו הכותב אינו יודע מהי עבודת סניגור
וכאילו היו החוקרים הפרקליטות ובתי המשפט במדינה הזו, מדד אמיתי לאשמתו של אדם, (מה שאכן צריך להיות במדינה סבירה),
די לנו בדוגמת ההתנהלות של כל המערכות כולן בטיפול ברצח החייל שייחט ז"ל, אחרי כשלון כזה צפוי שכותבים דוגמאת דוידוביץ לא יהיו החלטיים, אבל הם בשלהם..
כזכור נעצרו בני אדם חפים מפשע והואשמו ברצח שייחט ז"ל, לא עזר להם שהם כפרו תחילה, כי בדרך "כלשהי" גרמו להם להודות ברצח שלא בצעו, ובדרך "כלשהי" נוספת גרמו להם גם לשחזר מעשים שלא עשו !!
שמא חושב מישהו שבתי המשפט המחוזי והעליון טרחו לבדוק מה בפי הטוענים לתפירת תיק לא להם ? אז הוא טועה,
בתי המשפט "המקצועיים.." קבעו שוב ושוב יאללה למעצר, איש מהשופטים/ות לא טרח להביט אחור, וברור היה כי גורלם של החשודים נחרץ, הם עברו את כל מטחנות "הצדק" שהוכיחו שוב עד כמה הם חלשים במקצועם ...
מזל היה לאומללים שהרוצחים פעלו שוב ונלכדו,
לא שמענו שמישהו טרח להשליך את המעורבים הרבים בהפקרות הזו, ואלה ממשיכים לפעול איש במקצועו...וזו רק דוגמה,
מי שמתעלם מהמצב המדאיג הזה (כמו כותב המאמר)
יכול לבוא בטענה כלשהי לאיזה סנגור,
הנאבק מול מערכות רקובות כל כך..?
מסתבר שהציבור רואה את מה שהכותב לא...
ודעתו של רוב הציבור על מערכת המשפט הרי ידועה...
כתוב תגובה ל- בירנבאום
12
,תשובה לכל המלעיגים
  אלכס פלג   18/09/10 22:23
לכל המקטרגים.
הופעתי במשפט של זדורוב כשעיקרי טיעוניי הם שאין ראיות פורנזיות המצביעות על מעורבותו של זדורוב ברצח המנוחה תאיר ראדה ז"ל.
לדעתי, הראיות שהוצגו למעט עקבת הנעל (אליה אחזור)הנן חומרי לעיסה של החקירות של זדורוב.
צר לי אך זדורב מיוזמתו לא תרם שום פרט שהמשטרה לא ידעה. במהלך השחזור הוא 'טוחן' חומר שלמד במהלך החקירה במהלך השחזור הוא עושה טעיות היכולות להצביע על מידת אי מעורבותו!!
זדורוב כ'רוצח' היה חייב לתרום ולו פרט בודד אחד אותו הוא ידע כמבצע הרצח. כאמור שום פרט שכזה לא ניתן. כאשר ביה"מש מדבר על 7 פריטים מוכמנים שהוא תרם. אני לא נפגשתי באף אחד מהם ולכם העלתי את הספקות.
זכרו - אני לא טענתי שזדורוב אינו הרוצח אני טעניתי שאין ראיה הקושרת אותו לזירה כמבצע. להיפך, שחזורו מוכיח שהוא אינו הרוצח. השחזור שלו נראה יותר כביום מאשר כשחזור. ואני יכול לטעון שערכתי מאות שחזורים. ובנוסף, כשוטר, היו שחזורים שאני הפסקתי מיוזמתי ברגע שראיתי שהם אינם חופפים לצורת ביצוע הרצח בפועל! זאת שהייתי במשטרה.
האם יש שוטר נוסף במעבדה הניידת היכול לטעון זאת? לידיעתכם, טיפלתי במאות מקרי רצח.
לידיעתכם, לא היה מקרה רצח אחד שעדותי בבית המשפט לא התקבלה במלואה. אני יכול לומר לזכותי שגם בהיותי שוטר לא הפללתי אדם אחד שהייתי שלם עם חפותו.
ולכל אלה הטועים וחושבים ואת חוות דעתי מכרתי תמורת שכר אז בתיק הנוכחי לא קבלתי אגורה משום גורם שהוא לא ממשפחת המנוחה שלבקשתה התנדבתי כן לבקשתה ! ולא מעו"ד שפיגל.
קצת קשה לכם לקבל אבל רק הצדק עמד לנגד עיני ולכן אני עדיין שלם עם עקרי טענותיי.
זה נשמע יומרני אבל זה מה שמנחה אותי - גם כאשר שרתתי במשטרת ישראל.
בנושא עקבת הנעל. העקבה התגלתה בחודש דצמבר 2006. חוות דעת מומחה יצאה למרות הלחץ רק לאחר למעלה מחצי שנה. חוות הדעת גרסה שהנעל של זדורוב "אפשרי" שהיא סיבת העקבה שנמצאה לע מכנסי הקרבן. לאחר כחודש רמת חוות הדעת עלתה לרמה של אפשרי בהחלט. מעולם לא נקבע שזו הנעל - נקבע אפשרי - ולאחר כחודש כנראה בעקבות להחצים רמת הזהות הועלתה לאפשרי בהחלט!
רק לאחר שהסתכלתי על העקבה ועל הנעל כתבתי בחוות דעתי שצריך המון דימיון לקשר בין - השניים.
ולגבי דווידוביץ' המקטרג הראשי - תגיד לי בכמה זירות רצח בקרת בחייך? מה יש לך נגדי? זה שאתה יודע לדבר, לכתוב וגם ללקק לא נותן לך את הזכות ללקק לבתי המשפט או למשטרה כשאתה מנעץ אותי.
"צר לי עליך אחי יונתן..". פעם כשהשכל שלך היה שלך "נעמת לי..." היום כנראה אתה הוא זה שמוכר אותו עבור נזיד עדשים...


כתוב תגובה ל- אלכס פלג
פלג = גולדברג
  אזרח   20/09/10 20:56
לא מכיר את אלכס פלג, וגם לא מכיר את גולדברג ז"ל.
לא מכיר את כותב המאמר, וגם לא מכיר את הסנגורים או התובעים בפרשה הזו.
גם את זדורוב לא מכיר, ואף לא את משפחת הילדה ז"ל.

גם את הפרטי המשפט, אני לא כל כך מכיר, אלא רק שמעתי חוות דעת של משפטן, שדיבר על כך באקדמיה.

אבל, לפני כשבועיים, היה לי הכבוד, לעמוד ליד הבן של גולדברג (את שמו הפרטי, איני זוכר), בכנס ציבורי מסוים.

ניצלתי את ההזדמנות הזו, ללחוץ את ידו, ולומר לו תודה על שאביך היה אביך. ובזכות אביך, ופועלו לרדיפת הצדק, המדינה הזו יכולה להתקיים.

תחושת הבטן שלי היא: פלג (יזכה לחיים ארוכים) = לגולדברג ז"ל (זה שבזכותו, ברנס יצא לחופשי)
כתוב תגובה ל- אזרח
דוידוביץ הפורנזי.....
  חבאלניק....   20/09/10 22:19
"ולגבי דווידוביץ' המקטרג הראשי - תגיד לי בכמה זירות רצח בקרת בחייך? מה יש לך נגדי? זה שאתה יודע לדבר, לכתוב וגם ללקק לא נותן לך את הזכות ללקק לבתי המשפט או למשטרה כשאתה מנאץ אותי".

מצער להווכח שאתה לוקח ללבך את הבליו של הפורנזי הזה. אילו ידעת ולו במעט על מעלליו הריני בטוח שהרגשתך היתה טובה הרבה יותר. אל תייחס לטיפוס הזה חשיבות, כל התייהרותו היא ביטוי של עליבות נפש ותו לא. אחת מפלאי האקדמיה הישראלית היתה לאפשר לו לשמש כמרצה ........כך גם בדיוק מראה פניה כיום.
יישר כוחך.
כתוב תגובה ל- חבאלניק....
שלום לאלכס פלג
  אבי דוידוביץ   21/09/10 22:46
על התייחסותך העניינית למאמרי הגבתי באריכות במאמר שני שיהיה חלק בלתי נפרד ממאמר זה.
יחד עם זאת התלבטתי אם להגיב להתייחסותך האישית. מצד אחד, כל תלמיד בבית ספר תיכון יכול היה לכתוב את מה שכתבתי בשני המאמרים. ככלות הכול, כל העובדות ומרבית המסקנות העולות מהן לקוחות מפסקי דין. ואילו את דעתי האישית, שלא טרחתי להסתיר, אינה תלויה בידע רב או במומחיות יוצאת דופן, אלא בשכל הישר. מצד שני, אם לא אגיב להתייחסות האישית, עלול להיווצר הרושם כי "שתיקה כהודאה דמיא". על-כן נאלץ אני להגיב על הדברים הנוגעים אלי אישית כדלקמן:
1. בין השנים 1977 - 1985 שרתי במגוון של תפקידי שטח ובעיקרם קצין מודיעין ובילוש וראש משרד חקירות בשלוש תחנות גדולות: פ"ת, רמלה וראשל"צ. בין השנים 1985 - 1998, ו- 2006 - 2007 שרתי ביאחב"ל בתפקידים של ראש צוות חוקרים, ראש מפלג חקירות וראש זרוע חקירות ומ"מ ראש היחידה. בין השנים 1998 - 2006 מלאתי שני תפקידים במטה הארצי: ראש מדור חקירות וראש היחידה הארצית לביקורת פנימית.
2. כמות החקירות שניהלתי עולה פי כמה וכמה על מספר החקירות שניהלו כל עדי ההגנה שהופיעו במשפט של הרוצח זדורוב. ואדגיש, גם אם נחבר את מספר החקירות שכל אחד מהם ניהל, הרי הסכום שיתקבל לא יגיע לקרסול של כמות החקירות שניהלתי.
3. כידוע לכל, קצין מודיעין ובילוש וראש משרד חקירות בתחנת משטרה, לא רק שהוא מבקר כמעט בכל יום - ולעיתים קרובות כמה פעמים ביום - בזירות שונות ומשונות, ובכלל זה מקרי מוות, התאבדויות, רצח והמתות אחרות, עבירות מין, התפרצויות, שוד, ומה לא. אלא שהביקור שלו הינו, במרבית המקרים, במעמד של ניהול הזירה והחקירה. גם במסגרת תפקידי ביאחב"ל הגעתי בתוקף תפקידי, כממונה על החקירה, לזירות לא מעטות, לרבות פח"ע ופשיעה חמורה אחרת. לא זו אף זו, גם בתפקידי המטה הגיעו אלי, במסגרת תפקידי, תיקי חקירה לא מעטים עם זירות לא פשוטות.
4. גם שחזורים - אין ספור - בצעתי, ולא דרך עין המצלמה - והמבין יבין. בכל אותם שחזורים, כולל תיקי רצח, הייתי בתפקיד הממונה על החקירה, או הממונה על השחזור.
5. כיום אני מלמד תשאול ונושאים נוספים בקרימינולוגיה באוניברסיטת בר-אילן, במסלול האקדמי המכללה למנהל, ובמקומות נוספים - ציבוריים ופרטיים.
6. הספר שהוצאתי בתחילת השנה על התשאול הוא כיום ספר לימוד בקורסים רבים באוניברסיטאות ובמכללות. הוא נרכש על ידי כל האוניברסיטאות בארץ - ללא יוצא מן הכלל - ועל ידי כל המכללות המלמדות עניינים הקשורים לתחום הקרימינולוגיה והמשפט. בכמה מקומות אף רכשו יותר מעותק אחד. בנוסף, לפחות ספריה ציבורית אחת רכשה אותו, והוא נרכש במספר עותקים רב על ידי גופי חקירה שונים.
לסיכום, כדי להכיר את הדרך לא צריך לדעת לנהוג וכדי להיות רועה לא צריך להיות כבשה. לצורך ציטוט מפסקי דין והבעת דעה אישית על בסיסם - אין צורך ברזומה כמו שלי.
כתוב תגובה ל- אבי דוידוביץ
13
עדות פלג
  אבנר רוזנגרטן   19/09/10 23:33
אני לא אתווכח על מומחיותו או אי מומחיותו של אלכס. אך בכתבה יש מספר נושאים מקוממים:
כל הכתוב בכתבה על אלכס פלג ביחס למשפט זדורוב, מועתק (עם שינויים קלים לפעמים) מתוך גזר הדין עצמו. היושר וההגינות מחייבים היו להוסיף לפחות סימני ציטוט (גרשיים). באותו להט בו ביקר בית המשפט את אלכס פלג, הוא שיבח את ירון שור. יתכן שהדבר נבע משקיפות מעשיו של אלכס פלג לעומת חוסר השקיפות במשטרה? האם בית המשפט ידע בכלל איך התגלו עקבות הנעליים של זדורוב? האם בית המשפט ידע מה היתה עמדת ירון שור ביחס לסימנים על מכנסיה של תאיר ז"ל? האם בית המשפט היה מודע לשינויים שנערכו ברמת הוודאות מדי חוות דעת? האם בית המשפט ידע מה היתה עמדת המומחים האירופים בקבוצת העבודה לעקבות נעליים, ביחס לממצאים שהציג ירון?
ואלה הן רק חלק מהסוגיות הבעיתיות.
לא אתווכח על מומחיותו של אלכס פלג, ולא על סגנונו. אבל נראה לי בעייתי לחבוט כל הזמן בכיוון אחד.
כתוב תגובה ל- אבנר רוזנגרטן
אבנר רוזנגרט מצא את העקבות
  נחום שחף   22/09/10 11:36
תגובתו של אבנר רוזנגרטן, רפ"ק שהיה ראש מעבדת סימנים בעת החקירה, גילה לראשונה את סימן עקבת הנעל על הבגד של ראדה. לתגובתו והתיחסותו למאמר זה ולפסיקת בית המשפט, תגובה שנכתבה בסגנון צנוע, יש משמעות לא מבוטלת.
כתוב תגובה ל- נחום שחף
מר רוזנגרטן
  המדייק   23/09/10 20:59
מר רוזנגרטן לא היה ראש מעבדת סימנים מעולם.

כל דבר טוב (ויש) שניתן להגיד על מר פלג ניתן להגיד שבעתיים על ירון שור.

נושא שינוי חוות הדעת נובע (והאדונים רוזנגרטן ופלג יודעים זאת והתעלמות מכך הינה היתממות at best)מנושא נדירות הנעל שהוסברה היטב.

ולמרות שמר פלג טוען(אני אישית מאמין לו)שאין שכר לעמלו זה אי אפשר להתעלם שהאדונים רוזנגרטן,קוגל,נדיבי ואולי עוד מנסים להתפרנס ולהתפרסם לשם כך,ובשוק החופשי הכללים שונים.

ודבר אחרון הדורש התייחסותי כ"מדייק" נוגע לאחוז המורשעים הגבוה שמפריע לחלק ממגיבים:

האחוז הזה נובע מכך שהפרקליטות מפחדת מזיכויים כמו מאחמדיניג'ד.מעדיפה להקל ולסגור עסקת טיעון,להוריד סעיפים אם הם גבוליים(הריגה במקום רצח,גניבה ותקיפה במקום שוד,איומים במקום סד"ח...הרשימה ארוכה ומוכרת)ואף לגנוז לגמרי תיקים של 90%.
יוצא שרק סלאם-דאנקס מוגשים ועל זה אתם מלינים.טמטום.

והכי מגניב אותו שונא ממסד שחוזר על הרשימה:ברנס,מע"צ,אל עוביד,תיק שייחט(אני אוסיף לך מעצמי את "הרוצח" שהתברר שהנרצח חי)כל אחד מהם אסור היה שיקרה אבל!!! הם בדיוק היוצאים מהכלל,מעט מקרים על 65 שנה בהם טופלו מיליוני תיקים
כתוב תגובה ל- המדייק
אתה מדייק כפי שפרבדה = אמת
  נחום שחף   1/10/10 00:35
בתגובה 7 הצגתי קישור לסדרה ארוכה של מאמרים מהם התעלמת. ראה הבעיה אינה רק זדורוב ואלס פלג, הבעיה זה אנחנו האזרחים הפריירים שאוכלים אותה מכנופיית החוק הישראלית. בקישור המצורף בתגובה 7 תוכל לקרוא מה אומרים שופטים בדימוס בישראלים ושופטים ופרופסורים בארה"ב על מערכת המשפט הישראלית. כזאת פרצופה של מערכת המשפט, כולנו אוכלים אותה, ובעיקר האזרח הפשוט, שזה אנחנו תושבי המדינה.
כתוב תגובה ל- נחום שחף
14
עדותו של סנ"צ פלג אלכס
  מוטי טרגר   20/09/10 00:10
קראתי בעיון את כל המקטרגים וצר לי אחי אלכס
אני עד לכך שמין הרגע הריאשון כסף לא ענין אותך ,
ותמיד האית "דון קישוט" ניסיתי להניע אותך שלא
תכניס את עצמך לענינים כדלהלן, אבל אתה לא רצית
לשמוע כי ראית את הצדק מול עניך , צפינו שכך יהיה
תמיד האית זה שעומד בשער וצועק ....המלך הוא ערום ....
לכן חיפשו לפגוע בך
מוטי טרגר רפ"ק [גמלאי]
ראש מחלק זיהוי לשעבר
כתוב תגובה ל- מוטי טרגר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il