s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המתמחים: אין גבול לדרישות
מאת: דרור אידר  |  06/10/2011
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
עיניים גדולות?אגו נפוח?מגיע לי
  הניה   6/10/11 16:33
כתוב תגובה ל- הניה
2
מי מוכן לעבות תמורת 25 שח לשעה
  מיכאל10   6/10/11 16:52
זו השאלה.למה רופא מתמחה צריך להרוויח שכר מינימום פלוס מינוס ? זאת לאחר שנים רבות של לימודים והתמחות.
למה מתמחה צריך לעבוד משמרות של 26 שעות כדי להגיע לרמת שכר נאותה ?
האם הכותב היה מוכן לקבל טיול רפואי מרופא שהיה ער יותר מ- 20 שעות עבודה ?
צריך לאפשר למתמחים לעבוד פחות שעות ושיקבלו שכר הוגן.
אגב מהי הפנסיה של רופא לאחר שהתמחה ? משהו כמו 6000 - 7000 שקלים ! מאחר וכל התוספות אינן מגולמות בשכר.
כתוב תגובה ל- מיכאל10
דברי הבל,פשוט שקרים.לפי פירסום
  בני בנקר   6/10/11 19:58
בגלובס,על פי נתונים מהסתדרות הרופאים,רופא מתמחה מרויח שכר יסוד של 4836 ש"ח,תוספות שכר קבועות של 4688 ש"ח לחודש ועוד 6775 ש"ח בממוצע על עבודות נוספות.כאשר מספרים לנו על שכר שעה של פחות מעוזרת בית ,מתעלמים מהתוספות הקבועות.כידוע,גם לעוזרות בית יש תוספות קבועות בגובה שכר היסוד...
מילא אם היו נאבקים להפוך את התוספות הקבועות לחלק משכר היסוד לתנאים סוציאלים,אבל לא, הם נאבקים נגד שתי משמרות לילה לרופא מומחה(כי גם הם יהיו מומחים,אז למה לא להפקיר את המטופלים(בעצם ניקרא להם לקוחות,כי המתמחים מתייחסים לחייהם מבעד לחור שבגרוש...) בשעות הערב לרופאים לא מנוסים ?) למה הם מתנגדים להחתמת שעון ? אהה,כי הם גם יהיו רופאים מומחים בעוד מספר שנים,אז למה שימנעו מהם "לחתוך" בשעה 1 או 2 לפרקטיקה הפרטית מבלי להשלים את שעות העבודה עליהם הם מקבלים שכר ?
ואם ישוו את פערי השכר בין רופא מתמחה לרופא מומחה עם ותק של 6 שנים,אז יתברר כי מצבם טוב יותר יחסית ממתמחים למשפטים ממהנדסים ועובדי הייטק ששכרם נופל בהרבה יותר מהותיקים מהם.והכי חמור,הם שוברים בהתנהלותם את העבודה המאורגנת ואת ההסכמים הקיבוציים,מה שיוביל לאנרכיה במשק ובסופו של דבר לפגיעה וניצול של עובדים חלשים,כן,יש גם רופאים כאלה.
אני מציע למשרד הבריאות(אם יממשו את איומי ההתפטרות),לפרסם בעולם כי התפנו 800 משרות של מתמחים בבתי החולים היוקרתיים ביותר בישראל.אין ספק שאלפי רופאים שלמדו בחו"ל וניבצר מהם למצוא משרות התמחות יקפצו על המציאה !
כתוב תגובה ל- בני בנקר
3
יש עוד הבדל קטן...
  נתן הבבלי   6/10/11 17:22
המתמחים לומדים 7 שנים, כולל סטאז', וכדי להגיע לקצה המנהרה - עליהם להתמחות עוד 5-6 שנים. בשנים אלה הם מחויבים בעבודה קשה ומפרכת, כולל משמרות לילה. לא מצאתי דוקטורנטים למדעי החברה, ודאי לא הרוח, העומדים במסלול כזה ובמאמץ כזה. במהלך ההתמחות, לאחר שיש בידם כבר תואר דוקטור, הם עוברים עוד 2 שלבי בחינות קשים. אבל ההבדל הגדול נעוץ במשהו אחר: האחריות, והמתח הנגזר ממנה. דוקטורנט בספרות, או בכלכלה, און אפילו במשפטים - אחראי לכל היותר למחקרים קשקשניים וחסרי תועלת אמיתית. אם באמת יש על מה להלין, זה דווקא על הדוקטורנטים ובעלי PHD במדעי הטבע, אשר חלק גדול מהם מועסק במערכת הבריאות, והם זוכים באמת למשכורות רעב. אבל זה בעיקר בגלל האיגודים המקצועיים שלהם. ראש האיגוד המקצועי של הביו-כימאים, אין לו קשר לכימיה, ביטלוגיה ולמדע בכלל; הוא קיבל את הג'וב לאחר שהיה מזכיר "הפועל" בעיר קטנה. כנ"ל יור הסתדרות עובדי המדינה, אשר הגיע למשרה זו לאחר שהיה מזכיר של הפועל (תחז\יקו חזק...) - בבני ברק... אני מניח שהתה לו קבוצה של זריקת קיגלים וסיבוב רעשנים או סייף של לולבים והדיפת אתרוגים. אז כאשר יחסי העבודה מופקדים בידי אנשים כאלה מצד העובדים, ובידי חבורת כלכלנים זבי חוטם שאין להם כל הבנה במשאבי אנוש ובמדיניות תיגמול - מן הצד השני, כך זה נראה... הפתרון הוא בהפקעת נושא הסכמי השכר ממשרד האוצר (כמובן, מותר להם לשלוח נציג אטשר כל תפקידו לעשות הערכה תקציבית, אך לא להתערב בהחלטות). להעביר נושא זה לנציבות שירות המדינה (בכפיפות לכך שינוערו ממנה כל האנשים שאין להם אוריינטציה של משאבי אנוש אלא של לבלרים בכירים) ולהקים טריבונל מיוחד של בוררות בהסכמי עבודה, הכולל שופט בדימוש, נציגי ציבוןר כמו בבית הדין לעבודה, ומומחים מן האקדמיה. בכל הכבוד, בהחלטותיו האחרונות - איבד בית הדין לעבודה את האוטורוטטיביות שלו בעניין הסכמי עבודה. לא הם, וכמובן לא הממשלה - יודעים כיצד לנהל משבר כזה.
כתוב תגובה ל- נתן הבבלי
4
כל הדוקטורנטים, לא רק במדה"ח.
  אהוד פרלסמן   6/10/11 18:34
כל מה שכתבת נכון לגבי כולם: מתימטיקה, פיזיקה, ביולוגיה וגיאולוגיה. אני מסכים עם כל מילה שכתבת, ויותר מזאת: אני חושב שהתפטרות המתמחים היא פשוט הפרת חוזה שלהם עם החברה הישראלית, ותוצאה נוספת של מסע ההסתה המתמשך של התקשורת כנגד המדינה ומוסדותיה. התקשורת הצליחה להפוך את המדינה לשטן, וכמו רבים אחרים גם המתמחים המתפטרים פשוט שונאים את המדינה, מוכנים לעשות הכל כדי להוריד אותה על ברכיה, ולא אכפת להם בכלל שהמדינה זה אנחנו. אף אחד לא טורח להזכיר להם ששכרם משולם מכספי המיסים של כולנו, ושכל שקל נוסף שלהם זה שקל פחות לכלל אזרחי המדינה.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
5
בכל העולם מתמחים עובדים קשה
  ומרויחים מעט   6/10/11 20:35
כעת בישראל המתמחים מרויחים יותר ממתמחה אמריקאי ממוצע.
נכון שהתמחות בארץ היא ארוכה יותר כ- 5 שנים בהשואה לאמריקאי כ- 3 שנים. אבל באירופה התמחות נמשכת הרבה יותר והשכר לא בשמים בתקופת ההתמחות.
החל מסיום ההתמחות השמיים הם הגבול מבחינת הרופאים.
ככל שתעבוד יותר כמומחה בקהילה כך תרויח יותר.
ככל ש"תסבול" יותר בבית החולים ותתקדם לניהול - מכפלות השכר בשוק הפרטי - ציבורי עולות לעין ערוך.
זה המצב בכל מקום בעולם המערבי-אבל, המתמחה הישראלי
תמיד ימציא משהו יצירתי יותר.
אם זו לא היה הילד שלי - גם אני הייתי צוחק....
לכן, דמעות חונקות את גרוני תוך צפיה בלא יאומן ..
שבירת כלים שכמוה כהפקרת פצוע בקרב.
כתוב תגובה ל- ומרויחים מעט
6
תגובה
  צנחן   6/10/11 21:39
דרור ידידי. זהו גל עכור המבויים מתוכנן וממומן על ידי בעלי עניין לשבור ולהזחיל את מדינת ישראל עד היעלמותה. שים לב כיצד הנתונים היבשים מספרים סיפור נפלא על המדינה ואילו במציאות הפגנה אחת אחרי השנייה והוצאת דיבת הארץ רעה .מזלינו שנותרו עדיין מספר זקנים שבאו מהתופת באירופה ואפשר לשאול אותם מה משמעות המדינה בשבילם ועד כמה חסרי האחריות האישית מסכנים אותה. לכו לכם מתמחים יקרים לכו לאוסטרליה לכו לאירופה כנראה שאחרי הכל אתם לא ממש חכמים אלא רק אגואיסטים המובלים ומולכים שולל על ידי קרנות חוץ מתועבות.
כתוב תגובה ל- צנחן
למה לכנות אותם "יקרים?!
  הניה   7/10/11 11:08
שיתפטרו!! נמאס מהם ומהמאניפולציות הזולות בהן הם נוקטים.
כתוב תגובה ל- הניה
7
עוד תירוץ לעבדות
  סתם_1   6/10/11 23:16
ומה התירוץ לעבדותם של עבדי הקבלן?
כתוב תגובה ל- סתם_1
8
עובדי מדינה עם משכורת מטורפת
  רופא זקן   7/10/11 02:26
הרופאים הצעירים חוצפנים - רוצים משכורת גבוהות יותר מהייטק בלי שום סיכון להיות מפוטרים. איפה הצדק?? יש לנו מדינה שנסחטת באופן קבוע ואין מי שיעצור את זה.
כתוב תגובה ל- רופא זקן
9
דרור אתה דמגוג נילעג
  א ש חן   7/10/11 10:46
האם אתה עובד בשביל 25 שקל לשעה
האם אתה עובד 24 שעות רצוף? ואם כן איך נראית עבודתך אחרי השעה ה23 , או שלחולים זה מה שמגיע, רופא שלא ישן 23 שעות
אבל זה כנראה מה שעושה לבן אדם תפקיד: יועץ של נתניהו
כתוב תגובה ל- א ש חן
10
דרור אידר -משקל סגולי
  פילו-רפואי   7/10/11 11:40
דרור מכל מה שלמדתי כאשר אני קורא אותך (ואני ימני מתון אמנם, ) אתה איש חשוך. סניגור של ראש הממשלה גם כאשר טועה, מצדד במדיניות מטופשת כגון סכסוך עם טורקיה עקב כבוד מדומה ועוד ועכשיו , אתה משתלח ברופאים. כאחד שאיתרע מזלו ונאלץ בזמן האחרון לבקר בבית חולים תדיר עקב אשפוז של נכד/פג, אני רואה וראיתי גם קודם את העבודה האחראית, הקשה, המסורה של צוות הרופאים. אין עבודה יותר נעלה מעבודתו של רופא בבית חולים---אין!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 מי אתה שמטיל דופי בהם. כל רופא בבית חולים שווה ערכית וכלכלית מנוחי דנקנר או יצחק תשובה או משפחת שטראוס. בטח יותר ממנהל בנק שמרויח מליונים על גלגול כספים. דרך אגב, מנהלי הבנקים בארץ אין להם מעצמם, הם נסמכים על הריבית הסיסית של בנק ישראל ומוסיפים את המרווח שלהם ואח"כ תחי היצירתיות של ייצור העמלות. כל השקעה בחו"ל של רוב הבנקאים שם נדרשת הבנה בעסקים -נכשלת. בטריאופול הישראלי כולם מרויחים. מיהו אלי יונס לעומת רופא מציל חיים בבית חולים??????!!!!!! ואתה יוצא הטהורים הללו ? היום ערב יום כיפור , אני לא דתי, אך אתה אני מקווה כי יש לך יסודות מסורתיים, אם כן, בקש סליחה. אבל תכתוב על זה בגליון הבא. צעיר הייתי והנה אני עומד להכנס לשערי השיבה, נוכתי ואינני יכול להביר זאת. כי הרשעים נענשים בעולם הזה גם אם זה אורך זמן. אני מקווה כי אתה לא מאלה.
כתוב תגובה ל- פילו-רפואי
11
אנשים נחושים שצחקו להם בפנים
  איש עצוב   7/10/11 15:14
אנשים נחושים שצחקו להם בפנים, אז הם מראים לנו מהיכן משתין הדג. הם גם רוצים נתח בחר"ה - בחזירות הרפואית ההסתדרותית, והחר"ה סילק אותם, אז הם הולכים. הנציגים שלהם צחקו להם בפנים (הר"י), המדינה צחקה להם בפנים, והכי חמור הוא שבית המשפט צחק להם בפנים, ההתנהגות חסרת האחריות של רשויות המדינה - תהיה רשומה על מספר קברים בשנים הבאות עלינו, והכל היה ברור מראש, הכל היה מונח בפניהם, אך הרשויות העדיפו לקמבן, והצעירים האלה, יש להם אלטרנטיבות, הגבול שלהם הוא גבול הקומבינות - מילא לעבוד קשה, מילא לא להיות בעשירון העליון, אך גם אכול את החרה של כל התחום הקשה הזה? קומבינות? תישארו אתם בחר"ה הם אומרים לאחרים, והולכים הבייתה.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
12
תגובה באתר מרש"ם
  מתמחה   7/10/11 15:52
עם כל הכבוד (ובאמת שיש, כבוד), דוקטורנט לא מחויב לעבוד 26 שעות ברציפות, וגם אם הוא עושה את זה, הוא לא יסכן את הרשיון שלו אם הפיפטה שהוא חתם לה על צלחת פטרי לא תצא מהמיון הפסיכיאטרי ותתאבד
כתוב תגובה ל- מתמחה
13
עוד תגובה של רופא שנפגע מהכתבה
  מתמחה   7/10/11 16:25
תספרו את זה לבת כיתתי שסיימה גניקולוגיה בבלינסון ועד היום אין לה עבודה חוץ מיום בשבוע באיזו קופת חולים. תספרו את זה למתמחה שעזב עם חוזה בכיס לfellow - ולא חזר כי לא קיימו את החוזה - אני מכירה אישית 4 כאילה. תספרו את זה למתמחה שכן חזרה וכבר ...שנתיים שהיא בבית ומתפרנסת בדוחק מעבודות מזדמנות. תספרו את זה לחברתי שעובדת כעת בחברת ביטוח - לא כי היא בחרה אלא כי לא היתה לה עבודה. תספרו את זה בבקשה לכל המתמחים במקצועות המצוקה. מקצועות אילו במצוקה לא בכדי. הם במצוקה כי אין בהם עבודה בקופות החולים ולכן יש רק עבודה בבתי חולים. בבתי חולים כל מומחה יושב כ- 30 שנה לפחות על התקן שלו? בזמן הזה מסיימים 5 מתמחים? רק לאחד מהם תהיה עבודה במקצוע. כל השאר הם פס ייצו רלחו"ל או למקצועות אחרים. אז למה מתפלאים??? וגם אותו מתמחה יחיד שעבורו יתפנה התקן - בעבודה הזו הוא ירוויח סכום הזוי כי יודעים שהוא שבוי. תספרו את זה לשני בכירים שעובדים במחלקה לשעבר שלי בחצי משרה כי אין עבורם חצי תקן. תספרו את זה לבכיר שלישי שעובד אמנם במשרה מלאה אבל אין לו יום ניתוחים. תספרו את זה בבקשה לי - שאני עובדת ב- 91% משרה למרות שהובטחה לי משרה מלאה, כי אין 0.9% תקן כדי להשלים לי (וכך ביה"ח גם לא צריך לשלם לי תוספת תפוקה). הכי חשוב - תספרו לכולנו איך קוראים למי שפרסם את זה ותלו בבקשה את הכתבה בכל חדרי המיון בארץ. אני יודעת שיהיו המון רופאים שישמחו מאד לקרוא
כתוב תגובה ל- מתמחה
14
תנסה להתפטר ונראה מה יקרה
  דוקטורנט להנדסה   7/10/11 18:05
עצוב שאתה אומר שאתה ד"ר. אתה רק מוכיח כמה האקדמיה שלנו רדודה ואיננה ראויה. האם שכחת את התנאים המפליגים להם אתה זוכה: 1) אתה אחראי על הזמנים שלך. אתה יכול להיות שם כשהילדים שלך חוזרים מהגן. אתה יכול לקום מתי שאתה רוצה בבוקר. אם אתה מפרסם שטויות (כמו הכתבה הזו) אף אחד לא מת. אולי רק קצת נעלבים. 2) גם לגבי הכסף אתה לא זוכר יותר מדי. האם שכחת שאתה מקבל מלגת מחייה מהאוניברסיטה בתמורה לכלום? המלגה היא בגובה שנע בין 2300 ל 5500. האם שכחת שאתה יכול לעבוד כסגל הוראה עד היקף משרה של 50% שיכול להכניס לכיסך עוד 4200 שקל כבר בשנה הראשונה של המחקר? האם שכחת שאתה יכול לעבוד במחקר ממומן (במידה ולמחקר שלך יש משמעות כלשהי) ולהכניס עוד איזה 2300 עד 4600 ש"ח? סה"כ החוקרים הטובים מגיעים למשכורות של 11-12 אלף בחודש (נטו, הי, זה מה שאני עושה). 3) האם שכחת שהמחלקה להנדסה והמדינה משלמים לך כדי שתוציא מחקרים חסרי משמעות? האם אתה יודע שהאוניברסיטה לוקחת עד 40% מהכספים שנכנסים לכל מחקר לטובת חלוקה "הוגנת" של הכספים (כנראה שלא, כי אני רואה מה רמת ההעמקה שלך). 4) אם באמת היית דוקטורנט במחלקה נחשבת אזי היית כנראה גם קצת יותר חכם. במצב כזה היית גם מבין קצת יותר במספרים. אתה מדבר על משכורות הרופאים בעוד 9 שנים כשהאינפלציה הצפויה לתקופה הזו היא 27%. הגידול הצפוי במשכורות שלהם הוא 32%, אבל היי, אתה רק ד"ר מה אני כבר מצפה מטיפשים כמוך שמוציאים שם רע לאקדמיה. עדיף שתבלה את יום כיפור לחשוב על הגועל נפש שכתבת.
כתוב תגובה ל- דוקטורנט להנדסה
15
מה שהכותב שכח ברשלנותו
  גיא שפירוביץ   7/10/11 20:19
זה שהסכומים שהוא הציג יגיעו רק עוד תשע שנים בתום פריסת התשלומים ושהם על כ-320 שעות עבודה בחודש כולל חצי מהחגים וחצי מסופי השבוע כל חודש ותורנויות שנמשכות בין 26-32 שעות.. תעשו את החשבון לבד
כתוב תגובה ל- גיא שפירוביץ
16
אוי-אוי-אוי! שוד ושבר!
  רופאה מומחית.   7/10/11 22:08
דרור מנותק לחלוטין מהמציאות! כמה דברים שדרור כנראה מתבייש לספר לכם, כי חייו של דוקטורנט הם חיים יפים למדי: 1) מי שעושה דוקטורט עושה זאת מבחירה. מי שעושה התמחות ברפואה עושה זאת כי תואר הד"ר (שכבר יש לו) איננו מספיק. כלומר אם מדובר במקצועות ההנדסה, פיסיקה, מתימטיקה, ביולוגיה וכימיה העבודה מחכה לו בחוץ. כמובן שאם מדובר במקצועות הרוח, הרי שאלו מקצועות שאינם מבוקשים. 2) כל הדוקטורנטים מקבלים מלגת מחייה בסכומים שנעים בין 2300 ל 5500 שקלים (תלוי באוניברסיטה ובמחלקה) וזאת מבלי לספק שעת עבודה אחת. 3) דוקטורנט יכול לעבוד באוניברסיטה כמתרגל / עוזר הוראה או במקרים מסויימים כמרצה. משרת הוראה בהיקף של 50% תקנה לו עוד 4200 שקלים בחודש. חשוב לציין שתפקיד ההוראה קשה יותר מהצורך להופיע כמה שעות מול כיתה. הוא כולל הכנת השיעורים, מערכי התרגול, התעדכנות בחומר במידה והיה בו שינוי (למרות זאת, השכר הוא יחסית יפה). 4) דוקטורנט יכול להחליט לקום ב 10 בבוקר. דוקטורנט יכול להרשות לעצמו לקחת את הילדים לגן ומהגן. דוקטורנט יכול לעבוד מהבית. דוקטורנט יכול להחזיק בבית אישה שעובדת ברפואה ולא נמצאת כמעט בבית כי יש לו המון שעות פנויות והוא האדון של היומן שלו. דוקטורנט יכול גם לעבוד בפרוייקט ממומן ולהרוויח עוד כמה מנות מלגה ולהגיע למשכורת נטו של בערך 11-12 אלף (אתה מוזמן ללמוד משהו חשוב ולקבל כמו המהנדסים שמכניסים מיליונים לאוניברסיטה שלוקחת מאיתנו קופון של 40% על כל מחקר שאנחנו מכניסים לה). 5) דוקטורנטים אמורים לעבוד קשה, אפילו קשה מאוד אם הם רוצים לסיים את הדוקטורט בזמן, אבל הדוקטורנט שיעבוד 300 + שעות בחודש יסיים הרבה יותר מהר מ 4 השנים שניתנות לו. אני מכירה מישהו שסיים את התואר השני בשנה וחצי מבלי לעבוד מעל 300+ שעות. כנראה שגם את תואר הדוקטורט שלו יסיים בזמן תוך כדי שהוא מטפח לא מעט עיסוקים אחרים. 6) עבודתו של הרופא חיונית מאוד למדינה. בנוסף תנאי הקבלה לרפואה גורמים לכך שהטובים ביותר ילמדו רפואה. כדי לעשות דוקטורט במדעי החברה אפשר להסתפק בציון פסיכומטרי של 550 ואחרי זה החיים גוררים אותך (אל תעלבו - אילו עובדות). הסיבה שאנשים כמו הכותב המשיכו לדוקטורט זה כי הם יודעים שאין ממש משמעות לעבודתם מחוץ לכותלי האוניברסיטה. אם הייתה משמעות רובם היו הולכים לעבוד בחוץ בדיוק כמו שמתרחש בפקולטה להנדסה. אגב דוקטורנטים להנדסה עושים זאת הרבה פעמים כדי להחליף מקצוע או כי הם יודעים שמובטחת להם עבודה בסיום הדוקטורט (אז מה זה השקר הזה?). על פניו ראה שמצב האקדמיה הנוכחי יותר דומה למצב ההוראה בבתי הספר מאשר למצב בבתי החולים. ההשוואה בין מתמחים האחראיים על חיי אדם ועובדים כ- 400 שעות בחודש לבין דוקטורנטים, עם כל הכבוד היא השוואה הזויה ומעידה יותר מכל דבר אחר על חוסר הבנה. הייתי ממליצה לדרור להגיע ולו פעם אחת ולהצטרף למתמחה למשך שבוע ולכתוב שוב או שמא לשכתב את מה שהוא כתב או לכל הפחות להתנצל.
כתוב תגובה ל- רופאה מומחית.
17
מאיזה כוכב לכת הגעת??!
  אובייקטיבי   8/10/11 01:40
מעניין אותי אם אתה שקרן או סתם ״פובליציסט״ חובבן וטיפש. לא ברור מהיכן נתוני השכר שאתה מביא. מה שכן ברור הוא שאין שום קשר למציאות. מתמחים מרויחים שכר יסוד מגוחך (זה מה שמחושב לפנסיה), ועם תורנויות רבות הברוטו נע סביב 12,000. של נעלייך מעל רגליך כשאתה מדבר על מתמחה ברפואה. ועם כל הכבוד לחבר׳ה ממדעי הרוח, אי אפשר להשוות. לא את ההשקעה, לא את עומס ואינטנסיביות העבודה, ולא את ההקרבה האישית והפגיעה הקשה בחיי המשפחה.
כתוב תגובה ל- אובייקטיבי
לא שקרן ולא טיפש ולא חובב, אלא
  גל'קה   8/10/11 21:01
דרור אידר הוא פילוסוף של השלטון. הוא איש שהוכיח שאפשר להתפרנס ממדעי הרוח, ביקורת התרבות, מדעי החברה על ידי עבודה בהצדקת השלטון. על ידי כתיבה בביביתון (או ביביטאון)ויישור קו עם האינטרסים הצרים של השלטון הוא חצה את הקווים של מדעי הרוח והחברה, והחליט, בדומה למסורת המקיאוולית, להתייצב לצד השליט ולתת לו כסת"ח אינטלקטואלי לפעולותיו הציניות וצרות האינטרסים.
כתוב תגובה ל- גל'קה
18
האמת של המתמחים
  א.מחוננת   8/10/11 08:27
הרופאים המתמחים שעובדים קשה בבתי החולים הם העבדים המודרנים של הרופאים המומחים.הם עושים הרבה תורנויות היות והרופאים המומחים בשעה שתיים הולכים לבצע את עבודתם הפרטית ונעלמים מבתי החולים. המתמחים חייבים להישאר כי הם מצפים מאותם רופאים מומחים לקבל המלצה על עבודתם,לפני עמידה בבחינות ההסמכה. המשכורת הכוללת שלהם מאד סבירה. אסור להסתכל רק על שכר שעה צריכים להסתכל על הכל..
כתוב תגובה ל- א.מחוננת
19
בתור אחד שעשה גם וגם
  MD/PHD   8/10/11 22:47
הכותה פשוט מדבר שטויות, אין לו מושג ירוק על הקושי בהתמחות. יחסית להתמחות הדוקטורט נראה כמו לרדוף אחרי פרפרים בשמש על גבעה ירוקה באביב. אתם יכולים להאמין לו, או להאמין לי שעברתי בדיוק את מה שהוא מדבר עליו ואומר חד משמעית שהוא טועה בענק. מה גם שהוא משווה מתמחים לדוקטורנטים, וההבדל הוא עצום. מתמחה כבר סיים דוקטורט, עשה את עבודת הגמר שלו והתחיל לעבוד. דוקטורנט סיים תואר שני ועובד באוניברסיטה על כסא נוח וכותב קצת מדי כמה ימים. אני לא מזלזל כי עשיתי את זה בעצמי, רק אומר שזה מרחק של שמים וארץ. חבל שמורחים אתכם. שנה טובה.
כתוב תגובה ל- MD/PHD
20
סלח לי דרור, אבל אתה לא יודע
  אזרח פשוט   8/10/11 22:52
על מה אתה מדבר. ברר את העובדות לפני שאתה כותב כתבה ומזבז את זמננו. לא אלאה בפירוט העובדות השגויות ואי הדיוקים, אבל כתבתך מלאה בהם. כתבה מעין זאת מעלה בי שאלות האם נותנים לכל מי שרק רוצה לפרסם טור... אבל מעל הכל - הרופאים שבמדינתנו ובעיקר המתמחים עושים עבודת קודש שאין שנייה לה - מצילים את חיינו וחיי משפחתנו על בסיס יומי. עדיף לזכור זאת תמיד מאשר להזכר בכך בשעות הקשות בהם אנחנו או יקירינו נאלצים לצרוך את שירותי הבריאות. חתימה טובה וחג שמח לכל בית ישראל
כתוב תגובה ל- אזרח פשוט
21
אוי... האמת מכאיבה כל כך...
  משה מיכאל   9/10/11 06:41
כתוב תגובה ל- משה מיכאל
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il