|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מלחמת דרכים בדרום
מאת: אורי מילשטיין  |  04/07/2014
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
למה לא תפסה ה"הגנה"
  ראומה   4/07/14 14:38
את שטח המחנה הבריטי אחרי שננטש. הרי היה ברור שאחרת הערבים ישתלטו עליו ויוכלו להגיע על לגדר הקיבוץ. במקומות אחרים בארץ פעלה ה"הגנה" לעשות זאת. היש למישהו הסבר מלבד המניע הפוליטי?
כתוב תגובה ל- ראומה
רק מניע
  פוליטי!!!   4/07/14 15:25
כתוב תגובה ל- פוליטי!!!
מילשטיין כטפיל שחי על הצמח
  יהודי פשוט.   4/07/14 17:46
מנסה כל הזמן ללכלך את הגורם המרכזי שבסופה של תקופה הביא להקמת המדינה.בנגבה למשל נלחמו ולא נטשו.
כתוב תגובה ל- יהודי פשוט.
לא ללכלך טמבל, להביא את אמת !
  דוד נ   4/07/14 21:14
כתוב תגובה ל- דוד נ
מי שיש לו בעיה קשה בהבנת הנקרא
  ראומה   4/07/14 22:39
מוטב לו שלא יגיב ויפגין זאת בפומבי.
כתוב תגובה ל- ראומה
אבל מי שיש לו הבעיה של הבנת
  הנקרא   5/07/14 08:32
אינו מודע לכך!
כתוב תגובה ל- הנקרא
אכן, השמאלנים פוחדים מהאמת,
  מקס פאואר   5/07/14 22:22
יהודי פשוט, קרא ולמד, ד"ר מילשטיין חושף את האמת, אין טענה שלא נלחמו בדרום, הטענה שהיו פשלות והיו דיווחי כזב מצד מפקדים בכירים בפלמ"ח, כתוצאה מכך הפשלות לא נחקרו ולא למדו לתקן את הלחימה מול הערבים.
כתוב תגובה ל- מקס פאואר
2
סקופ ! למה לא תוקפים בעזה ?
  חשדנית   4/07/14 14:51
למרות עשרות הטילים שנורו עלינו ביממה האחרונה מעזה, ביבי לא נתן כל הוראה לתקוף בחזרה. כמובן, לא מדובר בתקיפת דיונות חול ובתים נטושים אלא למלחמת אמיתית בחמאס. מדוע ? מדוע ביבי נתניהו מפקיר את עם ישראל להפצצות של החמאס ולא נלחם בחזרה ?

פשוט מאד, חכם סיני אחד אמר - אם תרצה לקבל תשובות לשאלות שלך, לך תמיד בעקבות הכסף.... ועקבות הכסף של עזה ברורים - ביבי חתם עם טוני בלייר שליח הקוורטט על ההסכם להתחלת הפקת הגז הטבעי משדה הגז מול אשקלון שאהוד ברק נתן 'במתנה' לפלסטינים ללא רשות, ללא סמכות וללא אישור הממשלה.

כעת, אם ביבי יפציץ בעזה - החמאס יעצור את התכנית. מיליארדים של דולרים מהגז הטבעי יפסיקו לזרום לכיסים של אלה שדוחפים להתחלת הפקת הגז.
ועוד משהו. לאן יגיע הגז ? הגז יגיע לאירופה באמצעות צינור הגז הערבי, שמתחיל באל-עריש, צינור שבזמנו עבר בו הגז ממצרים לאשקלון. מאל-עריש עובר צינור הגז דרך חצי האי סיני לירדן, משם לסוריה, לתורכיה, ומתוכנן להגיע עד לאירופה.

הגז שלנו יגיע לאירופה ויחליף את הגז של רוסיה, שכעת מחזיקה את כל אירופה בגרון באמצעות האיום על הפסקת הגז. האיום הזה הצליח באוקראינה - רוסיה הפסיקה להם את אספקת הגז לא לפני שהעלתה את מחירו פי עשר. כידוע, הגז של רוסיה נמכר גם לגרמניה, שזה מקור האנרגיה העיקרי שלה. מי שיצליח לעצור את התלות של אירופה בגז הרוסי, יכול לעצור גם את ההשפעה שיש לרוסיה על אירופה באמצעות האיום על הפסקת הזרמתו.

ומי שמתוכן לעשות את זה - זאת התכנית להפקת הגז הטבעי מעזה וישראל והעברתו לאירופה !

וזאת הסיבה שביבי לא מפציץ את עזה.

הוא יודע שברגע שיעשה כך - שום צינור גז לא יישאר שלם. לא באל-עריש ולא בסיני...

הבנתם ? הכל אינטרסים של מעצמות זרות, שביבי כפוף להם, בתוקף היותו סוכן אמריקקי, וטובת העם בישראל, מיליון תושבי הדרום, מעניינת אותם כקליפת השום, אם לא פחות מזה...
כתוב תגובה ל- חשדנית
כל הראשים שלנו מכורים לאמריקה
  אור אור   4/07/14 15:30
ואנחנו בסך הכל בובות במגרש השחמט שלו.
כתוב תגובה ל- אור אור
ביבי חתם על הסכם הגז 2/2011
  חשדנית   4/07/14 15:53
מקור:
news1.co.il
מאת פזית רבינא:
ביום שישי לפני שבועיים, בשקט יחסי, הכריזו ראש הממשלה נתניהו וטוני בלייר על פיתוח שדה הגז בחופי עזה ועל הקמת תחנת כוח פלשתינית חדשה. במשרדי 'בריטיש גז' נרשמו חיוכים גדולים: כבר עשר שנים מנהלת החברה מו"מ מתיש עם ישראל על פיתוח השדה. היו עוד כמה שחייכו

המסר היה מבלבל. מצד אחד הודיע נתניהו כי הוא פועל להסיר את האחריות הישראלית מעזה, אך באותה נשימה ממש הודיע נתניהו כי במגמה לגוון את מקורות אספקת הגז לישראל תפעל הממשלה לפיתוח שדה הגז הפלשתיני ושדה הגז הישראלי הצמוד לו. "זה טוב לצמיחה, זה טוב ליציבות, זה טוב לשלום", המתיק ראש הממשלה. ואפשר להוסיף: טוב לכיסאו המתנדנד של אבו-מאזן

טוני בלייר לא מתייאש. לא כשמדובר בישראל ובפלשתינים, ודאי לא כשמדובר בפיתוח שדה הגז הפלשתיני לחופי עזה. התמדתו מעוררת השתאות. הוא עבר את שרון, דילג מעל אולמרט, וכעת כשליח הקוורטט למזרח התיכון, הוא שב ומנהל רומן עם נתניהו. ביום שישי שעבר נפגשו השניים בירושלים, ובסיומה של הפגישה התבשר עם ישראל על שורה ארוכה של מחוות לפלשתינים ובראשן חידוש השיחות על פיתוח שדה הגז הפלשתיני לחופי עזה, המכונה "גזה מרין".

אלא שהמסר היה מבלבל. מצד אחד הודיע נתניהו כי הוא פועל להסיר את האחריות הישראלית מעזה באמצעות קידום שורת פרויקטים בינלאומיים בתחומי הביוב, המים והחשמל - כך שישראל לא תהיה אחראית על אספקת השירותים הללו לעזה. אך באותה נשימה ממש הודיע נתניהו כי במגמה לגוון את מקורות אספקת הגז הטבעי לישראל, תפעל הממשלה לפיתוח שדה הגז הפלשתיני ושדה הגז הישראלי הצמוד לו. "זה טוב לצמיחה, זה טוב ליציבות, זה טוב לשלום", המתיק ראש הממשלה.

אכן טוב, גם לטוני בלייר וגם לחברת 'בריטיש גז', בעלת הזיכיון הבכירה בשדה הגז הפלשתיני. 'בריטיש גז' מנהלת כבר למעלה מעשור משא-ומתן ארוך ומתיש עם ממשלת ישראל על פיתוח השדה ועל מכירת הגז לישראל. כה מתיש היה המשא-ומתן המתמשך עד ש'בריטיש גז' התייאשה, עזבה את ישראל וחתמה על חוזה למכירת הגז לממשלת מצרים. רק בזכות מאמציו של בלייר בוטל ההסכם עם המצרים, ולא מזמן, בשקט בשקט, שבה החברה לישראל.

אולם המחותנת האמיתית היא חברת CCC, בבעלות משפחת חורי הפלשתינית. על-פי ההבנות החדשות, במקביל לפיתוח שדה הגז תוקם בעזה תחנת כוח חדשה, שתופעל באמצעות גז טבעי שיגיע ישירות מן השדה בחוף עזה. מי שצפוי לבנות את תחנת הכוח החדשה, ללא צורך במכרז בינלאומי או בתהליך מעיק אחר, היא חברת CCC - בעליה הנוכחיים של תחנת החשמל המקרטעת של עזה, המחזיקה גם בזיכיון חלקי על שדה הגז הפלשתיני לצד השותפה הבכירה - חברת 'בריטיש גז'.
כתוב תגובה ל- חשדנית
ביבי מושיט יד...לעסקת הגז
  חשדנית   4/07/14 16:00
בפברואר 2011 חתמו נתניהו וטוני בלייר על חוזה להפצת הגז משדה הגז 'הפלסטיני' מול חופי אשקלון. זה אותו שדה גז שהועבר במירמה על ידי אהוד ברק, אז ראש הממשלה, לידי הפלסטינים, ללא אישור הממשלה ו/או הכנסת, ללא תמורה לקופת המדינה וללא הסבר.

השנה התערב בעניין טוני בלייר ומנסה להתחיל להפיק ולשווק את הגז שמוערך במיליארדי דולרים. סרט ששודר בערוץ 4 הבריטי חושף את המזימה (מתוך כתבה בחדשות המחלקה הראשונה):

"העסקה השנייה, שעליה לדברי ערוץ 4 שוקד בלייר כבר שנים, היא פיתוח שדה הגז הפלשתיני בעזה. זו, כידוע, לא יצאה עדיין לפועל, בין השאר בגלל גורם זעיר ושולי המכונה חמאס, השולט בעזה. אולם גם העובדות בשטח ככל הנראה מתגמדות אל מול החזון הכלכלי, המגובה בהערכה שמדובר בשדה ששוויו כחמישה מיליארד דולר. בפברואר האחרון נפגשו בלייר ונתניהו בניסיון לחדש את המשא-ומתן עם הפלשתינים. בפגישה דובר על פיתוח שדה הגז לחופי עזה, במקביל לשדה הישראלי הצמוד לו - כאילו חמאס אינו שולט בשטח וכאילו המתקנים האסטרטגיים של קצא"א אינם בטווח הגראדים של אחמד ג'עברי וחבר מרעיו."

ברור, שעיסקה כזאת נופלת בקטגוריה של החוק נגד מימון טירור שכן העיסקה אמורה להעביר את הרווחים לידי החמאס בעזה, שהוא אירגון טירור לכל דבר.
מלבד זה, יועברו חלק מהרווחים לידי מושחתים הבוחשים בקלחת, טוני בלייר בראשם, ייתכן שאהוד ברק אחד מהם.

השאלה המרכזית - האם נתניהו הצטרף לחבורת המושחתים מקבלי השוחד החותרים נגד ביטחון המדינה ואזרחיה ומעבירים כספים ושדות גז לידי הטירוריסטים בעזה ?
כתוב תגובה ל- חשדנית
העמותות של ברק וארמונות ביבי
  cui bono   5/07/14 01:41
roitov.com roitov.com
כתוב תגובה ל- cui bono
מבצע 'מסך עשן'...
  חשדנית   4/07/14 16:06
מאחורי מבצע 'עמוד ענן' התבצע הלכה למעשה מבצע אחר, נסתר מן העין, מבצע 'מסך עשן'. מטרת מבצע 'מסך עשן' הייתה להסתיר את הסיבה האמיתית ליציאה למבצע 'עמוד ענן'. הסיבה האמיתית היא: הרצון לפתוח את המצור היבשתי והימי מעל עזה כדי שאפשר יהיה להתחיל בעבודות להפקת גז משדה הגז מול חופי אשקלון. אותו שדה גז ששווה מיליארדים, שאהוד ברק נתן לפלסטינים ב-1999 ללא סמכות וללא אישור הממשלה.

ב-2.2011 חתם נתניהו עם טוני בלייר על הסכם התחלת העבודות בשדה הגז. המצור הימי הפריע להתחלת העבודות, ומבצע 'עמוד ענן' נועד בדיוק למטרה הזאת...לפתוח את המצור הימי. מבצע 'מסך עשן' נועד לטשטש עובדה זו....

כתוב תגובה ל- חשדנית
נתניהו, בלייר, והגז הטבעי...
  חשדנית   4/07/14 16:12
מקור:
www1.bizportal.co.il

במסגרת פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר, הודיעו השניים על חבילת מחוות שתינתן לרשות הפלסטינית. בנוסף לקידום תכניות בנייה במזרח ירושלים ולהרחבת הסמכויות הביטחוניות בגדה המערבית, החליט נתניהו גם לקדם את המו"מ בנוגע לפיתוח שדה הגז הימי מול חופי עזה. התמלוגים יועברו לקופת הרשות.

עוד פרטים כאן:

kr8.co.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
רוסיה שולטת בסוריה...
  נו באמת...   4/07/14 19:57
עד שיגמר הרמדאן ב 27 ביולי 2014, איזיס תשלוט ברוב עירק, כאשר דרומה בידי אירן וצפון-מערבה בידי הכורדים. אז הנוכחות של איזיס בעזה תהפוך לדומיננטית והיא תכריז מלחמה גלויה על ישראל בשם החליפות שלה. אז תוכל ישראל לצאת למלחמת העצמאות השניה שלה.
כתוב תגובה ל- נו באמת...
נו באמת מה ? מה רצית להגיד ?
  חשדנית   5/07/14 09:20
אתה לא שם לב שכל האזורים בסוריה בהם עובר צינור הגז הערבי נשלטים כעת על ידי המורדים ? כל אזור הגבול המזרחי של סוריה, שבו עובר הצינור, כבר לא בידיים של סוריה. קרי - רוסיה כבר לא שולטת שם. זאת הסיבה שאפשר להמשיך להעביר את הגז מירדן לסוריה לתורכיה ומשם לאירופה. יש מבין ?

נכון הוא, שיש ניסיונות לחבל בצינור הגז. סוריה, לדוגמא, הפציצה את הצינור באמצעות מטוסים וגרמה לדלקה ענקית - הנה כאן כל הפרטים:
סוריה הפציצה את הגז של' תמר' -
news1.co.il
רוטר/NZIV:
היום דיווחנו על פיצוץ צינור גז בדרום סוריה ליד דרעא.
עכשיו מתברר הסיפור מאחורי האירוע: על פי עדי ראיה מתברר כי מטוסי קרב של חיל האויר הסורי הם אלו שפוצצו מהאויר את צינור הגז המספק את כל תצרוכת תושבי דרום סוריה בגז.צינור הגז הזה הינו צינור גז העובר במצרים,ירדן סוריה וטורקיה.נראה כי משטר סוריה החליט להפסיק אספקה זאת הן לתושבי דרום סוריה המובילים במרד נגדו והן מתושבי טורקיה בגלל מדיניותה כלפי סוריה.
ريف درعا - بلدة نصيب الانفجار الذي وقع في أحد خطوط الغاز بالقرب من البلدة نتيجة الغارة الجوية الذي تعرض له

מקור:
rotter.net

ועוד פרטים כאן:
רוטר/כח שושנה: פיצוץ גדול בגבול ירדן -סוריה כתוצאה מפגיעה בצינור גז .סירטון.

מקור:
rotter.net

ולמי שעדיין לא יודע - צינור הגז הערבי שעובר במצרים ירדן סוריה וטורקיה, מתחיל באל-עריש, ומקבל את הגז שלו משדה הגז הטבעי של ישראל 'תמר'. כידוע, ישראל הניחה צינור גז מחיפה עד אשקלון, בו עובר הגז הטבעי מקידוח תמר עד לנקודת החיבור במסוף אשקלון, משם הוא מתחבר לצינור הגז באל עריש. בזמנו צינור הגז מאל עריש הוביל את הגז ממצרים אלינו בעקבות ההסכם עם יוסי מימן. כעת הצינור הזה משמש לאותה מטרה אבל הפוך - מעביר את הגז של ישראל למצרים, לנקודת האיסוף הראשונה באל-עריש. משם עובר צינור הגז דרך חצי האי סיני לירדן, לסוריה ומשם לתורכיה.
הגז הזה היה אמור להגיע גם לאירופה ולהחליף את הגז הטבעי של רוסיה. ואני לא אתפלא אם יתברר שמי שעומד מאחורי כל המהלך הזה הוא פוטין...

ואם זה לא נכון - אז תוכיחו !
כתוב תגובה ל- חשדנית
מי שעומד מאחורי הפצצת הצינור
  חשדנית   5/07/14 11:13
של הגז הטבעי בסוריה - הוא כנראה פוטין.... רוסיה מתחילה לחשוש שיש תחליף לגז שלה. התחליף הוא - הגז הטבעי של ישראל מקידוח תמר והגז 'הפלסטיני' שנגנב מישראל על ידי ראש ממשלתה דאז...
אין פלא שפוטין בא לישראל מיד אחרי שנבחר לנשיאות, ביקר בכותלבירושלים ובאנדרטה ללוחמים נגד הנאצים, שנמצאת בנתניה. פוטין רוצה לשמור על המונופול של הגז שלו, ובא להבטיח שישראל לא תפריע לו....
הבעיה - ביבי הוא סוכן אמריקקי. וזאת הסיבה שהוא חתם על ההסכם עם בלייר.

זאת הסיבה שביבי גם לא מפציץ את החמאס בעזה, כדי לא לסכל את ההסכם.

על חשבון חיי האזרחים שלנו בדרום !

האם כל זה נכון ? לביבי ולממשלתו התשובות...

אגב, שלא תטעו, בנט הוא כפיל של ביבי. שקרן ורמאי רודף שררה בדיוק כמוהו. אין שום הבדל ביניהם מלבד הגיל...
כתוב תגובה ל- חשדנית
צינור הגז הערבי-מתוך ויקיפדיה
  חשדנית   5/07/14 09:31
he.wikipedia.org

צינור הגז הערבי (בערבית: خط الغاز العربي, באנגלית: Arab Gas Pipeline) הוא צינור יבשתי (וחלקו הקטן תת-ימי) המוביל גז טבעי במזרח התיכון. הצינור משמש ליצוא גז טבעי ממצרים לירדן, לסוריה וללבנון, במסלול ארוך העוקף את ישראל, היוצא מפורט סעיד דרך צפון סיני עד אל עריש, טאבה, עקבה, עמאן ודמשק. מדמשק ממשיך הקו לחומס ובניאס, וטריפולי בלבנון. שלוחה קטנה מחברת את אשקלון בישראל עם אל עריש באמצעות צינור תת-ימי.

אורכו הכולל של הצינור הערבי הוא 1,200 ק"מ ועלות בנייתו הסתכמה ב-1.2 מיליארד דולר. מסיבות פוליטיות, הצינור אינו עובר דרך ישראל, אלא עוקף אותה במסלול ארוך.

---

החיבור לישראל[עריכת קוד מקור]

צינור הגז הערבי מתחבר לישראל בצינור תת-ימי נפרד, באורך 100 קילומטר, בקו אל עריש-אשקלון. אומנם המקטע הישראלי אינו מהווה חלק מצינור הגז הערבי, אך גם הוא נועד ליצא גז מצרי לחו"ל. הצינור הושלם בחודש פברואר 2008 בעלות שנעה בין 180 מיליון דולר ל-550 מיליון דולר (הסכום במחלוקת). מקטע זה נבנה על ידי חברת EMG, מיזם משותף של צינורות גז של הים התיכון (28%), מרחב הישראלית (25%), PTT התאילנדית (25%), EMI-EGI LP (12%), ו-EGPC תאגיד הנפט של ממשלת מצרים (10%).

אורכו של המקטע הישראלי, כאמור, 100 קילומטר, רובו מתחת לפני הים התיכון. הקיבולת של הצינור הינה 9 מיליארד מטר מעוקב (BMC) לשנה"... עד כאן מויקיפדיה

בקיצור, אינטרסים כלכליים של מעצמות זרות הן שגורמות לכך שביבי נתניהו לא יגן על אזרחי מדינתו, מדינת ישראל, שבה מיליון אזרחים נתונים להתקפת טירור של מחבלים מוסלמים, 50 טילים ביום, ובכל זאת - בעיני נתניהו הם לא שווים את הכסף שעובר בצינור הגז...
לדעתי - אם תושבי הדרום באמת רוצים שקט - הם בעצמם צריכים לעזור את הזרמת הגז של ישראל לאירופה. עד שיהיה שקט !!!!
יש לנו הרבה כוח - החוכמה היא לדעת להשתמש בו. וביבי לא משתמש בחוכמה אלא בכניעה !!
כתוב תגובה ל- חשדנית
כעת נחשף - הגז יעבור דרך מצרים
  חשדנית   21/08/14 21:46
news1.co.il

עסקות גז ב-60 מיליארד ד' בין ישראל למצרים

מאת: הדי כהן | | גלובס

סוכנות הידיעות מצטטת הערכות לפיהן הסכמי המכירה ייחתמו עד סוף השנה "הגז הישראלי יגיע לאירופה ולאסיה דרך מצרים"

ישראל ומצרים ממשיכות לנהל מו"מ מתקדם לעסקות גז בהיקף של עד 60 מיליארד דולר למרות המתיחות הרבה באזור על-רקע מבצע צוק איתן, כך מציין אתר "בלומברג". בכתבה המתפרסמת היום (ה') באתר האינטרנט שלה מסבירה "בלומברג" מדוע יצוא גז ישראלי דרך מצרים לאירופה ולאסיה הוא האופציה המובילה כיום לפיתוח מאגרי הגז הישראלים היום.

חברות דלק ונובל נמצאות במגעים מתקדמים עם חברות BG הבריטית וחברת יוניון פנוסה הספרדית, למכירת 6.25 טריליון מטר מעוקב (TCF) של גז לאורך תקופה של 15 שנים. לאחר שבחודשים מאי ויוני נחתמו מזכרי הבנות בין הצדדים צופים בדלק כי הסכמי מכירת הגז הסופיים ייחתמו עד סוף השנה. לחברת BG מתקן באידקו והיא במגעים לקניית הגז ממאגר לוויתן, ולחברת יוניון פנוסה מתקן הנזלה בדמייטה והיא במגעים לרכישת גז ממאגר תמר.

"תחת שלטונם של האחים המוסלמים לא היה הדבר אפשרי, אך מאז שעלה א-סיסי לשלטון, היחסים בין ישראל למצרים השתפרו", מציינים ב"בלומברג". ברקע המגעים העובדה כי BG ויוניון פנוסה לא היו מסוגלות למלא את התחייבויותיהן ללקוחותיהן בשווקים הבינלאומיים עקב מחסור גז בשוק המקומי המצרי, ויבוא הגז מישראל יכול להועיל לשלושת הצדדים: המצרי, הישראלי והבינלאומי. מבחינת המצרים, יבוא הגז מישראל יכול לענות על דרישות השוק המקומי. אירופה מבחינתה רוצה להקטין את התלות שלה ברוסיה, והגז הישראלי אשר יונזל במתקן אשר ממילא קיים במצרים יכול להוות פתרון משמעותי בשבילם. במזרח הרחוק לעומת זאת הגז יקר כמעט כמו הנפט, והיבוא מישראל יכול להקטין להם עלויות. מה יוצא לשוק הישראלי מזה? יצוא הגז למצרים יכניסו לקופות המדינה סכום לא מבוטל מדי שנה. מעבר לזה, יצוא הגז יכול לחזק משמעותית את הקשר בין ישראל למצרים.

ב"בלומברג" מוסיפים כי מלבד האופציה של יצוא הגז למצרים קיימות שתי אופציות מרכזיות נוספות העומדות על הפרק. האופציה הראשונה היא כמובן האופציה של הקמת מתקני הנזלה בשטח ישראל, והשנייה היא יצוא גז לטורקיה דרך צינור. לגבי האופציה הראשונה מצטטת "בלומברג" את האנליסט גיל בשן מ-IBI המעריך כי בניית מתקן הנזלה בשטח ישראל תארך שנים רבות בגלל העיקובים הביורוקרטיים, בעוד האופציה השנייה (יצוא לטורקיה) - מורכבת מאוד מבחינה פוליטית בייחוד לאחר התבטאויותיו של ארדואן נגד ישראל בעקבות מבצע צוק איתן.

עד 2012, הייתה זו מצרים שייצאה גז לישראל, אך סדקת תקיפות על צינור הגז בסיני, ועלייתם לשלטון של האחים המוסלמים הפכו את הגלגל. כעת זה תורם של מצרים לייבא את הגז, והכדור בידי ישראל, מסכמים בסוכנות הידיעות האמריקנית.
כתוב תגובה ל- חשדנית
דאע"ש שולט בכל הנפט של סוריה
  חשדנית   5/07/14 10:10
מקור:
rotter.net

NZIV:
לפי NGO מדינת דע-אש שולטת עכשיו בכל מקורות הנפט של סוריה


NGO: IS controls all main Syria oilfields
BEIRUT (AFP) -- The Wahhabi Islamic State (IS) now fully controls all of Syria's main oil and gas fields in Deir Ezzor province bordering Iraq, a monitoring group said on Friday.

The IS has declared an "Islamic caliphate" in areas it controls in Syria and Iraq, where it is spearheading an offensive against government forces.

"IS took control of the Tanak oilfield, located in the Sheiytat desert area in the east of Deir Ezzor province," late on Thursday after rival rebels withdrew, the Syrian Observatory for Human Rights said.

Earlier the same day, the Wahhabi militants seized the major al-Omar oilfield.
.....

ואני מוסיפה - דאע"ש שולט גם בכל הנתיב של צינור הגז הערבי בסוריה...

כתוב תגובה ל- חשדנית
מאחורי דאע"ש עומדת ארה"ב...
  חשדנית   5/07/14 10:16
ברור לכולם שארגון הטירור ISIS לא יכול לכבוש לבדו את עיראק ולעמוד מול שני צבאות סדירים מצויידים היטב - עיראק ואיראן. צריך הרבה מאד כסף ציוד ארגון ותכנון כדי לבצע כיבוש של מדינה, ושום ארגון טירור בעולם לא יכול לעשות את זה, לבדו.
העניין הוא כזה - הכוח הסוני של אל-קעידה ISIS נרתם לכיבוש עיראק מידי האיראנים. מי ששלח אותם למשימה היא ארה"ב, בשיתוף פעולה של סעודיה, ובידיעת ישראל.
מדובר בארגון שמופעל מאחור על ידי ארה"ב. הכספים הועברו אל הארגון כחלק מהכנסות מהנפט בצפון עיראק ומזרח סוריה, אזורים שבהם שולט כעת ISIS. בהסכמת ארה"ב.
כל העניין סוכם במהלך הביקור של אובמה בסעודיה ב-30.3.14 וכן בפגישה שנערכה בשבוע שעבר בין ארה"ב סעודיה וישראל. השלב הבא של ארגון ISIS יהיה להשתלט על ירדן... עבדאללה צריך להתכונן מעכשיו

עובדה - ארה"ב העבירה נשק מתקדם לארגוני אל-קעידה בסוריה, ISIS הוא אחד מהם.

על פי דיווחים שונים ארה"ב העבירה נשק כבד לידי ארגונים קיצוניים בסוריה, שכולל טילים נגד טנקים מדויקים וקלים להפעלה. האם ישראל צריכה לחשוש?
מקור:
mako.co.il

"בשלוש שנות מלחמה עקובה מדם ראתה סוריה מגוון רחב של כלי נשק, תוצרת רוסית שבידי הצבא והמורדים ונשק מאולתר בעיקר מהצד של המורדים. עתה נראה שבידי המורדים מצוי נשק הרבה יותר רציני; עדויות חדשות שנחשפו השבוע על ידי גורמים אמריקנים ב-Daily Beast מלמדות על נשק אמריקני כבד שהועבר אליהם, ככל הנראה על ידי ה CIA. החשיפה הזו צריכה להדאיג את מדינת ישראל – ביחוד לאור העובדה שגבול ישראל סוריה נשלט כמעט כולו על ידי ארגונים המורדים.

על פי הדיילי ביסט הנשק החדש הגיע לסוריה מארה"ב במבצע מאורגן של ה CIA, ככל הנראה דרך מדינה שלישית, ירדן או סעודיה, כאשר האחרונה לא מסתירה את התמיכה שלה במורדים. ההערכות מדברות על "פיילוט" שבמסגרתו נשלחו למורדים כ-50 מערכות טאו (טיל נגד טנקים). דוברת המועצה לביטחון הלאומית, ברנדט מהאן, נשאלה לגבי אותן מערכות באופן ספציפי ובמקום להכחיש את הידיעה ציינה: "כפי שאנחנו אומרים בעקביות, אנחנו לא הולכים לפרט על הסיוע שלנו, מכל סוג שלא יהיה".

על פי אתר NPR המורדים הסורים עברו הכשרה על המערכת בבסיס אימונים בירדן שם מתנהלת תכנית אימונים סודית של ה CIA. לדיווחים האלה יש להוסיף גם פרסום מהימים האחרונים של הניו-יורק טיימס, שם נטען כי לפחות 160 מטוסי תובלה הובילו אלפי טונות של אמצעי לחימה למורדים. על פי הטיימס מדובר במבצע של ה CIA שהנחית אותם בטורקיה, ממנה הם מעבירים את הנשק לארגוני המורדים..."

ארה"ב מאמנת את לוחמי ISIS -
גורמים ירדנים רשמיים אישרו שעשרות חברי אירגון ISIS עברו אימונים במחנה סודי בירדן כחלק מהסיוע הסמוי של ארה"ב למורדים במשטר הסורי.
לטענת גורמים אחרים, לוחמים נוספים של הארגון אומנו גם במחנה בטורקיה בקרבת בסיס חיל האויר האמריקאי Incirlik שליד העיר Adana.
על פי דיווחים שונים, ערב הסעודית עומדת מאחורי התמיכה והחימוש של ISIS בתקופה האחרונה.
עוד פרטים כאן:
rotter.net

ועוד הרבה פרטים כאן:
news1.co.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
סוס טרויאני בבית של עבדאללה
  חשדנית   6/07/14 11:58
מלך ירדן נפל בפח של ארה"ב. הסכים לבקשה של ארה"ב להכניס לארצו מאות אלפי פליטים מסוריה ועיראק, ולא הבין שארה"ב הצליחה להכניס ביניהם סוס טרויאני בצורת פעילי דאע"ש, שעכשיו מורדים בו מבפנים !
הנה העדות של תמיר פרדו, ראש השב"כ, בחוג בית של אנשי עסקים: דאע"ש כאן כדי להישאר, והוא יודע על מה הוא מדבר... ציטוט:
"בין האיומים, התייחס פרדו להשתלטות של ארגון המדינה האיסלאמית, המוכר בשם "דאע"ש", על חלקים מעיראק והסכנה שהוא מקרין על יציבות משטרות של המלך עבדאללה בירדן.

פרדו, ערך במהלך דבריו השוואה מקוממת בין פעילות ארגון הטרור לבין פעילות תנועת ש"ס בישראל. "זה איום מטריד מאוד עבור ישראל והם באים להישאר. הם עוטפים את הקהל כמו ש"ס, יש להם מערכת חינוך ורווחה", אמר פרדו.

כשביקש להסביר את הסכנה שבארגון הזה אמר פרדו כי "זה ארגון שדוגל ברצח לשם רצח... חמאס הוא 'לייט' לעומתם".

עם זאת, פרדו הדגיש כי הצבא הירדני יוכל להתמודד ללא קושי עם התקפה של אנשי דאע"ש מכיוון עיראק, אך לדבריו הבעיה רחבה יותר, מאחר והשילוב של תקיפת אנשי דאע"ש מעיראק עם נוכחותם של יותר ממיליון פליטים עיראקיים וסורים בירדן עלול לסכן את יציבות המשטר."

אגב, שמתם לב להשוואה שעשה פרדו בין דאע"ש לש"ס ? הנאצים לא יכלו לעשות את זה טוב יותר... נבל !!

כתוב תגובה ל- חשדנית
מה הקשר בין דאע"ש ו-IHH
  חשדנית   17/08/14 10:57
כידוע, ארגון IHH מתורכיה (זה ששלח את המרמרה במשט לעזה) הוא חלק מתנועת האחים המוסלמים העולמית. יו"ר הדירקטוריון של IHH הוא בנו של ארדואן (עכשיו נשיא תורכיה) - בילאל ארדואן.
ארגון IHH הוא חבר באו"ם על תקן של משקיף-מייעץ ל'זכויות אדם'. כידוע לכולם 'זכויות אדם' הם שם קוד לארגונים שהוקמו על ידי ה-CIA (בישראל-הקרן לישראל חדשה) כדי לקדם את האג'נדה שלו ברחבי העולם, אחרי שהתברר כי צבא ארה"ב נכשל כל הזמן במשימותיו(וויטנאם, קמבודיה, אפגניסטאן, עיראק וכו), ואי אפשר לסמוך עליו. ה-CIA הקים את הארגון IHH בתורכיה כחלק מהאיסטראטגיה העולמית שלו.
כמובן שלא כל האמריקאים שותפים למהלך, אלא רק אנשי CFR "המועצה ליחסי חוץ" של ארה"ב (אובמה הוא בובה שלהם), שזרוע הביצוע שלה הוא הסי אי איי- CIA .
כידוע, ארה"ב של אובמה כרתה ברית עם האחים המוסלמים והיא מקדמת אותם לשלטון בכל מדינות ערב. אותו דבר לגבי ארגון ISIS דאע"ש, שתפקידו לכבוש את עיראק-סוריה-ירדן ובהמשך גם את ישראל ולצרף אותן לח'אליפות האיסלאמית החדשה, שבראשה אמור לעמוד ארדואן.

עכשיו נתגלה כי ISIS (דאע"ש) ממומן על ידי ארה"ב באמצעות IHH התורכי, בראשות בנו של ארדואן.

עוד פרטים כאן:
rotter.net



כתוב תגובה ל- חשדנית
צה"ל תקף 780 חמסניקים באיו"ש
  לכן החמאס יורה   4/07/14 22:23
צה"ל חיסל 2 גדודי חמאס באיו"ש, לכן החמאס יורה רקטות שלא הורגות - מבחינת המיקום והמועד. לחמאס יקשה להחריף הירי, כי מצרים לגמרי נגדו. תקראו בזהירות את הודעת דובר צה"ל, במקום לחפש השערות מתחת לאדמה: idf.il מתוך עצורי משוחררי עסקת שליט, כ-18 עצורים צפויים לשוב ולרצות מאסר עולם במידה ויימצא כי ביצעו עבירה נוספת. במהלך השנה שעברה נרשמה עלייה של כ-40 אחוזים בהיקף התיקים הקשורים לטרור בפרקליטות איו"ש. "עלייה זו נמשכת גם השנה"
כתוב תגובה ל- לכן החמאס יורה
התייחסות הממשל למתרחש בדרום
  אור אור   5/07/14 08:32
אז ועכשיו לא שונה במיוחד!!!
כתוב תגובה ל- אור אור
תגובה עילגת של דובר צה"ל
  חשדנית   5/07/14 11:24
קול הרעם מתל-אביב...

עדיף שישמור על הציוצים שלו במקום להגיב בשקרים נגד אזרחי המדינה שאותם הוא אמור לשרת...

דובר צה"ל צייץ: "אפשרות לדליפה גרעינית באזור לאחר ששתי רקטות פגעו בכור הגרעיני בדימונה", נכתב הערב (יום ה') בטוויטר הרשמי של דובר צה"ל באנגלית, טוויטר שכמעט 251 אלף איש עוקבים אחריו.

עוד פרטים ב-YNET:

זה היה אחד הציוצים המבהילים ביותר. "אפשרות לדליפה גרעינית באזור לאחר ששתי רקטות פגעו בכור הגרעיני בדימונה", נכתב הערב (יום ה') בטוויטר הרשמי של דובר צה"ל באנגלית, טוויטר שכמעט 251 אלף איש עוקבים אחריו.
כתוב תגובה ל- חשדנית
תאוריה מענינת. את רוצה להגיד
  שבץ חלובה   5/07/14 16:39
שהכמות הקטנה יחסית של גז שנמצאת בימה של עזה יכולה להחליף את הצינור הגדול של רוסיה לאירופה? זה לא ניראה לי. יש לך נתונים על הכמויות הצפויות בהשוואה לכמות שרוסיה מספקת. רצוי שתעברי על הנתונים ותשווי. שיהיה לך בהצלחה. בכל אופן תודה על המאמץ המחשבתי לפצח את חוסר אונותו של הביבון הפחדן והמושחת. את אישה חריפה עם כושר אנליטי בלתי מבוטל.
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
הגז 'של עזה' ושל ישראל ביחד
  חשדנית   5/07/14 18:02
אם לא הבנת - הנה עוד הבהרה:
בצינור הגז הערבי יעבור/עובר כל הגז של תשובה מקידוח תמר, קידוח לוויתן וגם הגז מול אשקלון. מדובר בכמות אדירה של גז, שעליו מתקוטטים עכשיו מדינות המערב, שעומדות עכשיו בתור כדי לרכוש אחוזים ממנו, מידי יצחק תשובה....

לגבי כמות הגז בכל הקידוחים בישראל אפשר לקרוא כאן -
he.wikipedia.org

כל עניין הגז זה בכלל לא עניין שולי, בעתון 'הארץ' אפילו התפרסמה כתבה שטוענת כי כל הסכסוך בין רוסיה ואוקראינה הוא על רקע הפקת הגז הטבעי -
הנה ציטוט קצר:

"האתר האוקראיני TSN פרסם השבוע תחקיר הטוען כי רוסיה מעוניינת לערער את היציבות במזרח אוקראינה כדי לעצור פיתוח של מאגר גז באזור דונייצק וחרקוב. מומחים אוקראינים לאנרגיה שהתראיינו לתחקיר, הסבירו כי המאגר עשוי להפחית את תלות אוקראינה בגז רוסי, ואף לאפשר לה לייצא גז בעצמה למדינות אחרות..."

מקור:
haaretz.co.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
אני דווקא חושב שלא מפציצים
  שבץ חלובה   6/07/14 09:38
בגלל ההבלגה וכמו שהממשלה טוענת היום שהבלגה זה כח זה עוצמה. בדיוק כפי שטענו ראשי הישוב במאורעות של שנות ה 36-39. הבליגו על תוקפנות הערבים ובגלל זה הפסידו את הצהרת בלפור וקיבלו את הספר הלבן שסגר את גבולות ארצינו בזמן השואה ומנע הצלה של מיליונים. היום הליכוד הפך להיות לשופרם של צאצאי ההגנה והסוכנות של שנות ה 30. אמנם על הנייר ביבי בשילטון אבל בפועל מי ששולט זאת מפא"י ההיסטורית ובוז"י לוקח השוחד בראשה. לא משנה מה תוצאות הבחירות השולטים תמיד נשארים החרדים ימח"ש ומפלגת מפא"י אפילו שהם מחוץ לממשלה. הליכוד כבר בשלטון מאז 1977 אבל מי שולט בארמצעי התקשורת? הסמול ומפא"י. את מי אני רואה על המסך כשאני פותח את הטלויזיה? את גאולה אבן כמובן כאילו היו אלה שנות ה 50-60. תמשיכו להבליג ובסוף יקחו לנו את המדינה בסוף ההיסטוריה לא אוהבת חלשים ומתקנקמת בהם בהזדמנות הראשונה. אל תשכחו שאת המדינה השגנו בכח הזרוע ובכח נמשיך להחזיק בה. עוד לא סיימנו לשפוך דם בשביל המדינה הזאת כי לא חיסלנו את כל אויבינו כשיכולנו. לגבני הנפט והגז אני בכלל לא רואה הולכים להפיק את זה כי במצב של היום כל התמלוגים ילכו לחמס. האם אנחנו רוצים את זה? למה שנאכיל את היד שמכה בנו?
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
למה שנאכיל את היד שמכה בנו ?
  חשדנית   6/07/14 11:05
גם אני שואלת את זה. למה ביבי מעביר כל חודש עשרות מיליוני דולרים לחמאס ? למה מאפשר להעביר להם חשמל חינם, מים, וסחורות חופשי ? למה ביבי לא לומד ממצרים - א-סיסי סגר את הגבול עם רפיח וגמר עם החמאס ועם האחים המוסלמים. יותר לא ייכנסו למצרים ולא יוכלו להבריח נשק מהרצועה כדי להפציץ במצריים... למה אנחנו לא לומדים ממנו ?

זהו, שיש דברים מתחת לפני השטח שאותם לא מספרים לנו. עניין הגז הוא רציני מאוד, וזאת עוד סיבה ששומרים על ה'הבלגה'. וחוץ מזה, הליכוד של היום זה לא ימין זה סמול ! וכולם כבר יודעים את זה... בבחירות הבאות הליכוד יתרסק !!! הבעיה שאין מישהו אחר במקומו. יבחרו בבנט באין ברירה למרות שבנט הוא תואם ביבי !
הלוואי שיקום לנו מנהיג חדש. מנהיג אמיתי לימין, שיקים לנו את מלכות יהודה השלישית, כמו שקם יהודה החשמונאי והקים את מלכות ישראל השנייה. אמן ואמן
וחוץ מזה, בלי חרדים אין זכות קיום למדינת ישראל. רק החרדים והדתיים נותנים לנו את הזכות לקרוא למדינת ישראל - מולדת.
כתוב תגובה ל- חשדנית
בסך הכל את חושבת כמוני חוץ
  שבץ חלובה   6/07/14 12:21
מאשר בנושא של החרדים וחשיבותם לקיום המדינה. בנושא זה אני חלוק עליך. אבל זה ניסבל. הרי אתה לא יכול למצוא אדם שיסכים איתך ב 100%. הבנתי שאת מהצד של שומרי אמוני ישראל ובגלל שאתם שומרים לנו על השטחים אני הצבעתי בנט למרות שאני לא דוס. יש לי עוד שאלה קטנה אליך מה היה הרצל חושב על החרדים של היום? האם הוא היה בעד מדינה דתית חרדית? הרי שנינו יודעים את התשובה אז למה שלא נלך בדרכו של הרצל חוזה הרעיון הציוני? כל טוב לך.
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
הרצל היה אנטישמי !
  חשדנית   6/07/14 17:10
אחרי שתראו את הסרט הזה לעולם לא תחזרו לחשוב כקודם: הרצל היה אנטישמי שונא יהודים שרצה להשמיד את היהודים והיהדות ובמקומם להמציא 'עם' חדש בעל תרבות מערבית נטולת דת.
הרצל, בדיוק כמו היטלר, רצה להשמיד את היהודים אבל הדרך שלו היתה שונה. היטלר עשה את זה באמצעות השמדה פיזית רצח של 6 מיליון יהודים. הרצל רצה להשמיד את היהודים בכך שיקים להם מדינה חדשה ובמדינה זו יעברו 'חינוך מחדש' שיעקור מתוכם את כל הערכים היהודיים, את הדת, את המסורת, את האמונה. הרצל רצה להפוך אותנו למשומדים....הסרט מהרצל עד אהרון ברק דרך ההתעלמות של ראשי הציונות מהשמדת יהדות אירופה, דרך העלאת יהודי המזרח במטרה לטהר אותם מיהדותם - זה הסרט שישנה לכם את כל מה שחשבתם עד כה על הציונות. אל תפסיקו לצפות באמצע, למרות שהסרט ארוך שעה וחצי - כל דקה חשובה !

youtube.com

כתוב תגובה ל- חשדנית
אל תפגעי בקדוש שלי הרצל
  שבץ חלובה   7/07/14 21:29
הרי הוא היה זה שפתח במהלך ההיסטורי להקים ליהודים מדינה אז למה להשמיץ את האיש הגדול הזה. נכון הוא לא סבל חרדים ודוסים אבל זה לא פשע כי הרבה לא סובלים אותם וגם בן גוריון לא אהב אותם וזה על דרך ההמעטה.
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
3
מאמר מחכים על שהתרחש בדרום!
  אור אור   4/07/14 14:54
כתוב תגובה ל- אור אור
גם אני חש את אווירת הימים ההם
  דוד נ   4/07/14 16:54
מקריאת הפרק.אם הייתה ראיה מרחבית מבצעית צבאית וכמובן א-פוליטית מוקדמת ,יתכן והטרגדיה הממשמשת ובה הייתה נמנעת.אבל בל נשכח את המחסור החריף בנשק וכוח אדם (גם איכותי לפיקוד). שאלה : האם אפשר להביא את מפת אזור הקרב ?
כתוב תגובה ל- דוד נ
בפרק על הקרב יובא רישום
  אורי מילשטיין   5/07/14 06:45
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
4
אזהרת אמינות
  קבלות   4/07/14 18:50
news1.co.il news1.co.il מתוך המחקר ייאנוש ברק news1.co.il נא לשים לב לכתובת הip של המעריצה מתגובה 3 היא זהה לכתובת ה ip של "ההיסטוריון " מילשטיין זה מראה על רמת האמינות שלו ולו פחות על היכולות השכלית שלו "היסטוריון ״ צבאי ואפילו לא יודע לשלוח מייל בדוי בלי שהתגלה , ואחר כך הוא יועץ איך לנהל קרבות וטוען שאחרים רמאים איך החברה אומרים רב״ט מושתן כתוב תגובה ל- קבלות
כתוב תגובה ל- קבלות
5
הגורנישטים נכנסו לפעולה סופסוף
  דוד נ   4/07/14 19:00
כתוב תגובה ל- דוד נ
6
לדעתי המאמרים של ד"ר מילשטיין
  יעקב (א)   4/07/14 19:57
מאוד מעניינים.אני מוצא עיניין בתהליכים שקרו במהלך מלחמת העצמאות . יכול מאוד להיות שיש אי דיוקים היסטוריים אבל:
א. בכל מחקר יש כאלה. בודאי בארועים שקרו לפני 65 שנה.
ב. זה לא כל כך משנה . מפני שמדובר בהיסטרויה. לא אקטואליה.
ג. מעניין לחוש את האווירה באופן כללי ולזה לא חשוב הדיוק ההסטורי.
ד. שלא יובן שאני מרמז או קובע שיש פה אי דיוק היסטורי או חס וחלילה עיוות היסטורי .

ממליץ לכולם לקרא את המחקרים ולהבין את התקופה ולא להתחכם על כלום .
למי שמעוניין אין לי קשר כל שהוא למחבר . אני סתם אחד במאוד מתעניין בתקופה הזו .
בברכה לכולם וברכות למחבר
יעקב
כתוב תגובה ל- יעקב (א)
כל פרט המתפרסם במחקריי מבוסס
  אורי מילשטיין   5/07/14 06:31
על מקורות ראשוניים: ארכיון צה"ל, גנזך מדינת ישראל, ארכיון המדינה הבריטי, מסמכי משרד החוץ האמריקאי, ראיונות עם אנשים שלקחו חלק באירועים. וכן מקורות משניים: מחקרים, ספרים, עיתונים. רוב הטענות על אי דיוק אינן מבוססות. המסקנות הן כמובן שלי ואיתן מוזמן להתווכח כל מי שמכיר את העובדות.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
תשובה ליעקב (א)
  דוד נ   5/07/14 08:40
אני גם מסכים איתך וכתבתי זאת למעלה. רק בל נשכח שיש אנשים שחושבים שיש להם מונופול על אמת ורוצים להנחיל את "האמת" שלהם על כלל הציבור בכוח. בשיטות שבהם השתמשו הקומונסטים ועוד קבוצות טוטליטריות באירופה במאה הקודמת.עיקר התקפות שלהם הם בפן האישי על המחבר או המגיבים,בשפה שרק מראה את מיטענם התרבותי והרוחני . ללא שום התייחסות או הפרכה של עובדות המוצגות לפני כולם.או הצגת תזה שונה . הם מונעים משטיפת מוח פוליטית מילדות והרגשת "אתה בחרתנו" שכנראה תלך איתם לקבר וחבל.לכן גם ההתנגדות הטוטאלית לכול מה שנכתב ושלא מתאים להשקפת עולמם המעוותת ,ללא קשר למאורעות האירועים.
כתוב תגובה ל- דוד נ
אפילו עכשיו-מדירים את הסופרים
  חשדנית   5/07/14 18:29
של הימין מהאנתולוגיה של סופרי ישראל. העלימו את הסופר שבתאי טבת ואת המשוררת הלאומית נעמי שמר....

ככה זה נעשה הלכה למעשה - מוחקים את התרומה הגדולה של האצ"ל והלח"י לגירוש המנדט הבריטי והקמת המדינה, מספרי ההיסטוריה. מוחקים גם את המשוררים והסופרים של הימין, מהזיכרון ההיסטורי. מנסים לסגור את העיתון הציוני היחיד "ישראל היום" עם חוקים מופרעים בכנסת. סותמים לנו את הפה בכל האתרים כשמצנזרים תגובות מהימין, רוצים לסגור לנו את העיניים בכל ערוצי ה-TV הסמולנים. טוב שיש לפחות עיתון ישראלי אחד שהוא ציוני 'ישראל היום' שהפך לעיתון הנמכר ביותר בישראל, צדיק אחד בסדום התקשורת הסמולנית... עכשיו מחכים לערוץ TV ימני שיקים לנו אדלסון בע"ה במהרה בימינו.
כתוב תגובה ל- חשדנית
זאת מלחמת תרבות
  אורי מילשטיין   6/07/14 07:25
לגיטימית כמו כל מלחמה אחרת, שאותה רוב מנהיגי הימין בישראל היום ובעבר אינם מבינים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
7
את תשכחו שאלון כמו שהיה מפקד
  שבץ חלובה   5/07/14 10:48
דגול יה גם סמולן ומפ"מניק מסור ותמיד הסתכל על המצב דרך מישקפיים אידיאולוגיות. ניצנים זה לא שלו אלא של האוסטרים או היקים אז שהם יטפלו בה. עקשנותו האידואלוגית של אלון חיסלה לו בסוף את הקריירה כשדחה את הצעתו של בן גוריון לעזוב את הפלמ"ח ולהצטרף מרצונו לצה"ל כפי שעשה רבין אחרי שזה הוצע לו. אלון התעקש עם הזקן והוא בתורת גמול זרק אותו הצידה וחיסל לו את הקריירה. וככה יצא שרבין שהיה בעצם נער השליחויות של אלון התקדם למעמד רמטכ"ל ואחר כך ראש ממשלה ואלון נשאר מוטל בצידי הדרך. כמו שאומרים שבסערה גדולה מי שנשבר אלה העצים הגדולים ודווקא השיחים שמתכופפים שורדים. העץ אלון נשבר והשיח רבין נותר.
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
זה אותו רבין שהביא את אוסלו ?
  דוד נ   5/07/14 11:21
כתוב תגובה ל- דוד נ
קלעת בול. הוא ולא אחר
  שבץ חלוב ה   6/07/14 12:32
זה אותו רבין מלאך החבלה שמשמים שלחו אותו אלינו כדי לבדוק את חוכמתנו. נכשלנו בבחינה הזאת והפקדנו את גורלינו בידיו של חדל האישים הזה.
כתוב תגובה ל- שבץ חלוב ה
חלובה ..אתה בכלל צודק
  מסעודה מתל-ברוך   8/07/14 12:12
אני זוכרת אותך מהחוף
כתוב תגובה ל- מסעודה מתל-ברוך
גם אני זוכר אותך. היית הכי
  שבץ חלובה   9/07/14 09:30
טובה והכי זולה. נידמה לי שראיתי בחוף מציצים את הנכדה שלך. זה יכול להיות?
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
משל יפה של שבץ חלובה
  חשדנית   5/07/14 11:42
"בסערה גדולה מי שנשבר אלה העצים הגדולים ודווקא השיחים שמתכופפים שורדים. העץ אלון [יגאל אלון] נשבר, והשיח רבין נותר."

צודק במאה אחוז. רבין היה עוד בוש עלוב שנכפף מול כל רוח. לצערנו, גם הפלסטינים כופפו אותו, והתוצאה - פיגועי אוסלו. אלפי יהודים הרוגים. הדם על ידיו של יצחק רבין, האטד העלוב והכושל שממנו עלתה האש ואכלה את כל עצי הפרי הטובים של ישראל, לא ינוקה לעד !!

וזה כבר נאמר במשל יותם:
מקור - ויקיפדיה
he.wikipedia.org

מספר יותם על העצים המבקשים להם מלך ופונים אל עצי פרי שונים המסרבים לבקשתם.

העצים פונים אל הזית, אל התאנה ואל הגפן בבקשה שימלכו עליהם. אלה מסרבים בנימוקים דומים, ובהכללה: כולם כבר פועלים ומביאים תועלת לזולת, ואין הם יכולים להפסיק את פעולתם ולהתחיל "לנוע על העצים", כלומר להיות משרתי ציבור הנעים בין שאר העצים ואינם מביאים תועלת אחרת לזולת. לבסוף פונים העצים אל האטד [יצחק רבין שר"י] המסכים למלוך עליהם, אך דורש מהם לחסות בצילו, ולא - ישרוף את ארזי הלבנון.

יותם ממשיל את אחיו אבימלך לאטד. ישנם המפרשים שהאטד הוא שיח עקר וקוצני שאין בו תועלת. פרופ' יהודה אליצור מציין שהביטוי "לנוע על העצים" מסמל את התנועה של עצי הסרק [!!!]ברוח שעושה רעש, אך מאחוריה עצים חסרי תועלת. היו שזיהו את האטד עם השיזף, אך זיהוי זה נזנח ובמקום זאת זוהה האטד עם שיח שאין לו כל פירות, דבר שמתאים יותר למשל‏[1].

יש המציינים גם את תכונת האטד לבעור בקלות ולהבעיר את סביבתו - הממליך עצמו כמלך על העצים, ולבסוף ממנו יוצאת האש המבעירה את עצי הלבנון...

מעבר להקשר המיידי של המשל בתקופה בה נכתב, יש למשל משמעות אוניברסלית לגבי השלטון האנושי וטבעם של שליטים ואנשי ציבור העולים לתפקידם בעודם חסרים פעמים רבות יכולת לעסוק בעבודה יצרנית. !!!
כתוב תגובה ל- חשדנית
אני מעריך אותך חשדנית
  שבץ חלובה   5/07/14 16:22
את בין הבודדות שמסוגלת ללא משוא פנים לאבחן את הנפל הפוליטי רבין שנפל עלינו ברוב טיפשותנו. אם מילשטיין היה מיידע אותנו מי זה רבין עוד בשנות ה 80 ותחילת ה 90 הוא לא היה נבחר לראשות הממשלה וככה היינו חוסכים לעצמינו את אוסלו וכל ספיחיה. מפלגת העבודה שעד היום לא ביקשה את סליחת העם על הפאדיחה של מלחמת יום הכיפורים 1973 ממשיכה גם היום לטמון ראשה בחול ומסרבת להודות בכשלון של הסכם אוסלו. כל מערכת בחירות מפלגת העבודה מתייצבת בראש מורם מוכנה לקבל את השלטון וחעמידה פנים שלעם אין זכרון. העם יעני סובל מאמנזיה. עוד הרבה מים יזרמו במוסררה הנהר המסריח עד שהעם ישכח את מה שעוללתם לו. ביבי יכול לפשל כאוות רצונו אבל אתם לא תרויחו מזה יא מנוולים.
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
תודה לשבץ חלובה על המחמאה
  חשדנית   5/07/14 18:09
אבל, הגילויים של מילשטיין על רבין היו חדשים לגמרי בשבילי. ידעתי על תוצאות הסכם אוסלו כמובן, אבל לא ידעתי שהשורשים הבעייתיים של רבין ושלטון מפא"י טמונים כל כך עמוק בהיסטוריה של המדינה ואפילו לפני קום המדינה. לא ידעתי על ההתנהלות הפחדנית של רבין שהביאה אלינו את האסון הזה, עוד מהיותו ילד, המשך בפלמ"ח, במלחמת ששת הימים שממנה ברח, ועד הכניעה לפלסטינים והסכם אוסלו, שהביא עלינו את האסון הגדול ביותר מקום המדינה עד היום. תודה למילשטיין על שפקח את עינינו, והוציא את האמת לאור, ההיסטוריה תדע להעריך את תרומתו !
כתוב תגובה ל- חשדנית
מילשטיין התחיל לחשוף את רבין
  שבץ חלובה   6/07/14 08:07
עוד בשנות ה 80 אבל כשניסה לחשוף את ממצאיו לציבור נתקל בחומת הגנה בצורה על האיש שנחשב כבר אז לאחד היורשים בכח של ההנהגה ומצווה היתה להגן בכל הכח על התדמית שלו. הד"ר מילשטיין לא נירתע ואף פירסם בתחיל שנות ה 90 את ספרו על מלחמת השחרור ששם חשף את אפסותו של האיש שמשום מה קודם למעלה. השלטון למרות שהיה כבר בידי הליכוד עשה יד אחת עם בכירי מפא"י כדי להשתיק את מילשטיין ולהדיר אותו מכל מיני מקומות עבודה כדי שחוסר בפרנסה יסכור את פיו. אבל מילשטיין שהיה אמיץ ונחוש לא נירתע בחיפוש האמת שלו והלך בכל הכח נגד פולחן רבין וזה עוד לפני שנירצח. זמן רב לפני שנירצח. למרות כל מאמציו השלטון הצליח לנטרל את מילשטיין ומחקריו על רבין כמעט שלא פורסמו ורק מעטים ידעו עליהם כמו עבדכם הנאמן שהכיר אותו מערב מלחמת ששת הימים שאז התמוטט ולקה בהתמוטטות עצבים שהסוותה כהרעלת ניקוטין מחלה שלא קיימת שהומצאה במיוחד כדי להגן על יצחק היקר. אחרי מלחמת ששת הימים שלטון החושך של מפא"י החליט למנף את הנצחון לצרכיו הוא וייחס את הנצחון לגבורתו של רבין כביכול תוך כדי הסתרת האמת על התנהגותו ערב המלחמה. הציבור שלא הבין כלום ולא ידע דבר כי היה ממודר מהאמת קנה את התדמית החדשה של האליל רבין שהיה מלווה בתצלומי תעודות שלו מכדורי שהוכיחו שכבר אז היה גאון ועם גאונים לא מתווכחים. כל מי שניסה לסתור את התאוריה על רבין הושתק בגסות והוכרז כבוגד. ככה אחרי 1967 החל להבנות המיתוס על הגבור החכם בעל השכל האנליטי רבין. רבין עצמו היה אדם צנוע ומודע למיגבלותיו אבל גם הוא לא היה מסוגל לעמוד נגד הגל העכור של בנית תדמיתו לצרכי המפלגה. עם התדמית הזאת רבין נדחף בכח להנהגת המפלגה וככה הגענו לבחירות 1992 שהיו מכריעות בגורלה של המדינה. את הממשך כולם יודעים. הגאון דחף אותנו להסכם אוסלו והיתר כבר היסטוריה מדממת שמקיזה את דמינו והסוף לא ניראה בכלל. היום זה כבר לא משנה מה שהיה כי מה שחשוב זה ההווה. ההווה של היום יותר גרוע מהמצב ששרר במדינה ערב מלחמת ששת הימים לפני הנצחון הגדול. הסכם אוסלו איפס למעשה את הנצחון והחזיר את המדינה למצב יותר גרוע מאשר שנות ה 50. לא ניראה לי איך נצליח להחלץ מלכודת אוסלו. ניקבעו עובדות בשטח שכדי לבטל אותם צריך עוד פעם לשפוך דם ולריב עם כל העולם. בהסתכלות לאחור אני נזכר בשיר הידוע "איך הפישפש עלה למעלה" של חיים חפר שניכתב כך אומרים על פיירס. השיר הזה מתאים ב 100% לדרך התקדמותו של רבין שהיה בעצם פישפש שעלה למעלה והפך את כולנו לפישפשים מגרדים. מסקנה נובעת שאסור לקדם פישפשים וצריך להרוג אותם כשהם עוד קטנים. בשנת 1947 רבין הפלמ"חניק רצה לפרוש ולנסוע לחו"ל ללמוד ואם אלון היה מאשר זאת היינו מצילים את המדינה מכל הצרות שהפיל עלינו. אז מי אשם אולי אלון? אולי רבין שלא עמד על שלו וויתר על הנסיעה. אלו הכל משחקים באילו. אילו לסבתא היו גלגלים היא היתה קורקינט.
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
כבוד! חבל ששטופי מוח לא יבינו
  דוד נ   6/07/14 12:47
כתוב תגובה ל- דוד נ
הכל נכון חוץ מזה שרבין לא היה
  אורי מילשטיין   6/07/14 14:15
אדם צנוע ונקט בכל האמצעים כדי לקדם את הקריירה שלו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
הרעלת ניקוטין - קישור באנגלית
  ועידת מדריד 1991   6/07/14 23:06
en.wikipedia.org/wiki/Nicotine_poisoning en.wikipedia.org/wiki/Madrid_Conference_of_1991
כתוב תגובה ל- ועידת מדריד 1991
בכל מקרה, יגאל אלון היה הרבה
  יותתר הגון   5/07/14 18:58
ומוכשר מיצחק רבין
כתוב תגובה ל- יותתר הגון
מה אתה משווה בכלל. אלון היה
  שבץ חלובה   6/07/14 08:48
מפקד הפלמ"ח ורבין היה בסך הכל פקיד המבצעים שלו שאפילו קורס מ"מים בג"וערה לא סיים. אלון משום מה התאהב ברבין והחליט לקדם אותו למרות הכל ולמרות שלא היו לו קבלות מבצעיות. רבין בסופו של דבר בגד במיטיבו אלון כשלא פרש מצה"ל אחרי פרוק הפלמ"ח כפי שעשו כל חבריו המפקדים ואלון בראשם. למה? ההערכה שלי שזאת היתה בעיה של פרנסה. רבין היה עירוני ולא היה קיבוצניק. לא היה לו לאן לחזור ולא היה לו מקצוע חוץ מאשר צבא. הוא נאלץ להשאר בצבא מסיבות של פרנסה כי הרי היה לו אישה לפרנס. אלון היה קיבוצניק והיה לו לאן לחזור יחד עם כל הפלמ"חניקים האחרים. כמו שאומרים הכסף מניע את העולם ותמיד צריך לחפש את החור שבגרוש.
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
8
כל דברי מילשטיין כמו תורה
  דוד.נ   5/07/14 17:30
רק קיבוצניקים סמולנים ארורים מסוגלים לגנוב לעולים ממרוקו את השילומים שהגיעו להם מהגרמנים
כתוב תגובה ל- דוד.נ
תגובת ip 47 - מתחזה פלילי !
  דוד נ   5/07/14 22:19
כתוב תגובה ל- דוד נ
גנבות השילומים הם חלק קטן
  מגנבותיהם   6/07/14 11:52
כתוב תגובה ל- מגנבותיהם
9
דוד נ אנא תפסיק לענות במקומי
  אןרי מילשטיין   5/07/14 17:40
כתוב תגובה ל- אןרי מילשטיין
אני דווקא מרוצה מהתשובות
  אורי מילשטיין   5/07/14 19:19
של דוד.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
10
דוד נ כנראה קראת את הגירסה
  הערבית של מילשטין   5/07/14 17:46
סביר להניח שהתרגום לערבית של ספרי "מחקרי" מילשטיין נילמדים עד היום במוסדות חינוך של אל-קאידה כדי להרים את המורל של שונאי ישראל
כתוב תגובה ל- הערבית של מילשטין
תשובה לערבי שכאן
  דוד נ   5/07/14 20:31
מתאים לך ולבני מינך לתקוף את האיש ולא את האמת.כי אתה יודע שמול האמת אין לך תשובה .תמשיך לשקר לעצמך ולסובבים אותך.
כתוב תגובה ל- דוד נ
שקרים עצמיים, זאת תרבות
  אורי מילשטיין   5/07/14 21:09
שמדרדרת את ישראל.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
11
בואו נסכם את פרשת רבין עם
  שבץ חלובה   6/07/14 15:09
התובנות הבאות: 1. עוד לא נוצר המחשב שיכול לחשב כמה נזקים במיליארדים גרם רבין למדינת ישראל. 2. אני לא מאשים את רבין בכלום רבין לא גנב את השלטון ולא דחף את עצמו למעלה. היו לו תמיד עדה של "גרופיס" שדחפו אותו קדימה משיקולי כדאיות שלהם וככה מצא את עצמו בוקר אחד עומד בראש מפלגה ולאחר מכן ראש ממשלה. רבין עד כמה שאני זוכר היתה אדם ביישן ומופנם שהיו לו אמביציות אבל לא היו לו כישורים לממש את האמביציות האלה. אחרים נירתמו למאבק עבורו ודחפו אותו למעלה מבלי לבדוק אם הוא מתאים בכלל לתפקידו. התאמתץו של רבין לתפקיד לא עמדה בכלל על הפרק. מה שעמד על הפרק זה יכולתו להיות סחורה חמה בשוק הפוליטי. 3. הטעות השניה של רבין היא הסכמתו לכלול את פרס בממשלתו. היה ידוע שפרס הוא האויב והוא יחתור תחתיו והיה צריך להתנגד בכל כוחו להכללתו בממשלתו. משלא עשה כן חרץ את גורלו. רבין היה צריך לתת אולטימטום לראשי מפלגת העבודה של או אני או הוא. שנינו ביחד זה לא ילך.
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
רבין הסתיר את מצבו הנפשי
  אורי מילשטיין   6/07/14 17:34
מהציבור. הישראלים ובייחוד העיתונאים נהגו ברשלנות פושעת כשלא חקרו את הנושא
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מילשטיין . ומה מצבך הנפשי היום
  דקטור גריאטר   6/07/14 19:57
רק אל תגיד לי שאתה זקן בריא בגופך ונפשך כי כהרגלך אתה לא דובר אמת .......................
כתוב תגובה ל- דקטור גריאטר
הלך האידיוט מיגור בא אחר ?
  דוד נ   6/07/14 21:11
כתוב תגובה ל- דוד נ
חבר קיבוץ יגור ברח...
  חשדנית   7/07/14 11:56
כנראה הקיבוצניקים מקיבוץ יגור קיבלו שכל ואסרו על יגורינשט להגיב בכינויו. הרי כל תגובה שלו מבזה את קיבוץ יגור ואת הקיבוצניקים, שגם ככה נראים מאד רע בתקשורת, עם הסופרמרקט שלהם שנבנה בניגוד לחוק, עם הפדופיל שחזר מהכלא לקיבוץ, עם הפנסייה של הקשישים...
כתוב תגובה ל- חשדנית
12
מילשטיין. מתוקף סמכותך כדוקטור
  דוד.נ   7/07/14 07:03
לפילוסופיה צבאית .. ומנסיונך הצבאי הרב ולאור מחקריך הרבים בעבר חובה עליך היום להציע לממשלת הליכוד-ביתנו מה היא הדרך הנכונה למנוע באופן יסודי מהחמאס ברצועת עזה לשגר פצמ'רים וטילים לעבר שטח ישראל . עליך גם להסביר לסמולנים המגיבים באתר זה מה היתה עושה ממשלתו של מנחם בגין במצב הנוכחי אליו הביאה אותנו ממשלת הליכוד-ביתינו בראשותם של נתניהו וליברמן !
כתוב תגובה ל- דוד.נ
לדוד, איך ראוי לנהוג עכשיו
  אורי מילשטיין   7/07/14 10:11
מאז שבנימין נתניהו נבחר לראש ממשלה ב-1996 שלחתי לכל ראשי הממשלות הצעה מפורטת בכתב ניתוח ליקויה של מערכת הביטחון שלנו ואיך לשפר את תפקודה. עם נתניהו אף נפגשתי לשיחה על כך אחרי מלחמת לבנון השנייה כשהיה ראש האופוזיציה. בשיחה נכח ראש לשכתו נפתלי בנט שבא אלי אחר כך לביתי לשיחה ארוכה על נושא זה.

מכאן שבממשלה הנוכחית, גם ראש הממשלה וגם שר בכיר יודעים בדיוק מה דעתי ומכירים את הצעותיי.

הם וקודמיהם לא עשו דבר!!! ונתניהו אף הסביר בפגישה מדוע לא יפעל לפי חוות דעתי: לראש ממשלה בישראל אין די כוח לכפות על מערכת הביטחון רפורמה יסודית אף שהיא חיונית מאוד. הסבר הגון אך מדאיג!

הטיעון הבסיסי שלי הוא, שגם לראשי המדינה וגם לראשי מערכת הביטחון וצה"ל, אין הכשרה, אין ידע ואין יכולת להפעיל את מערכת הביטחון באופן מייטבי (אופטימאלי). הוכחה לכך היא, לפחות, האופן שבו התנהלנו בכל המבחנים הצבאיים שלאחר מלחמת ששת הימים: במלחמת ההתשה, במלחמת יום הכיפורים, במלחמות לבנון ובאינתיפאדות.

מכאן שפתרון לבעיות הביטחוניות הקיימות והעתידיות אינן בהפעלה כזאת או אחרת של המערכת הקיימת, אלא ברפורמה יסודית - מהפכה של מינוי/בחירה, הכשרה ותפקוד ראשי המערכת ולא רק חברי המטכ"ל אלא גם חברי הממשלה. את הצעותיי ניסחתי בהרחבה בפרק האחרון של ספרי "עלילת דם בדיר יאסין - הספר השחור" - "מהפכה קופרניקאית".

לצערי אני סבור שראשי המערכת הפוליטית והביטחונית והציבור הרחב בישראל אינם בשלים עדיין לביצוע הרפורמה הזאת. הם יהיו בשלים לאחר אסון נורא, אם נשרוד אותו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
יש להפריד ביני לבין דוד.נ המת
  דוד נ   7/07/14 11:36
דוד.נ המתחזה לי.בקשר להערתו של מילשטיין,שלא הצלחתי לאמת את מקוריות התגובה,לפי ה IP,כי יש פה הרבה מתחזים. בכל אופן אנסה לענות.להבנתי רק שינוי שיטת הבחירות או המימשל תביא לאפשרות של רפורמות.כנראה עד שזה לא יעלה בדם,זה לא יקרה.בואו נתפלל שהמחיר יהיה נמוך ובינתיים-אוסטרליה-או ברלין
כתוב תגובה ל- דוד נ
ל ד"ר מילשטיין,זה מזכיר לי את
  דוד נ   7/07/14 14:48
תסמונת קסנדרה."קסנדרה"הייתה אחתו של פאריס נסיך טרויה.זה שחטף את הלנה.היא יעצה לפאריס לבחור באפרודיטה ולתת לה את תפוח הזהב.לכן הרה אשתו של זאוס אבי האלים,הענישה אותה,שתראה את העתיד,הכול יהיה נכון כפי שחזתה,אבל אף אחד לא יאמין לה.היא חזתה בין היתר שהסוס הטרויאני הוא מלכודת,אבל אף אחד לא האמין לה.לכן טרויה נפלה.בעייה נכון ?
כתוב תגובה ל- דוד נ
נכון, דוד, בהחלט
  אורי מילשטיין   7/07/14 22:22
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
דוד נ ..תסביר את עצמך.
  חשדנית   8/07/14 12:02
סיפורי אגדות הרומאים לא מתאימים לנושא מחדלי רבין ופלנגות הפלמ'ח וההגנה.
כתוב תגובה ל- חשדנית
זו המיתולוגיה היוונית הקלסית
  דוד נ   8/07/14 13:58
הסיפור על קסנדרה,בא להראות את חוסר התוחלת לפעמים באמירת האמת,כי מי שאמון ללמוד ממנה-מסרב מסיבותיו שלו.הבעיה שלפעמים רבים אחרים משלמים את המחיר היקר.בצבא קוראים לזה."מה שלא נכנס דרך הראש,ניכנס דרך הרגליים".אני רק מקווה שלא את,לא משפחתך,לא אני ולא כל עם ישראל,לא ישלם את המחיר של אלה שהיו צריכים להסיק מסקנות ולא הסיקו!
כתוב תגובה ל- דוד נ
חשדנית,רק קחי בחשבון שהביטוי
  דוד נ   8/07/14 14:25
"מה שלא נכנס דרך הראש,נכנס דרך הרגליים" ,הכוונה שלי (וכנראה של ד"ר מילשטיין) היא להחליף את הרגלים ב דם ! מכאן הכול מתחיל ומסתיים.
כתוב תגובה ל- דוד נ
לחשדנית, ראשית זה סיפור
  דוד נ   8/07/14 16:02
מהמיתולוגיה היוונית הקלאסית ולא הרומאית . לגופו של עניין, הבאתי סיפור זה כהד לתיסכולו של ד"ר מילשטיין ורבים אחרים, אל חוסר האפשרות להביא את "האמת" לראשם של מקבלי ההחלטות, הבעיה היא שהטעויות של מקבלי ההחלטות , הנובעות מחוסר רצונם להבין את תוצאות המעשים , היא בדר"כ בגלל בעיות פסיכולוגיות אישיות או אופי המערכת בה הם נמצאים.לצערנו , הבעייה היא שעלות הטעויות שלהם היא בדם של כולנו יחד עם "המאסת" המערכת . כמו כן יש לזכור שרובנו חכמים בדיעבאד, אבל את הלקחים כדאי לקחת הלאה .
כתוב תגובה ל- דוד נ
דוד, מצטערת על האיחור בתגובה
  חשדנית   17/07/14 23:05
כמובן שהתגובה אליך למעלה אינה שלי, אלא התחזות מכוערת של חבורת היגורנישטים המשועממת שגנבה את השם שלי. את המיתוס על קסנדרה שחזתה את העתיד אבל לא האמינו לה, כמובן שאני מכירה. וגם אוסיף על מה שכתבת - קסנדרה ניבאה שהמלך היווני אגממנון יירצח, עם הגעתו כמנצח אל עירו. נראה שמילשטיין היה מאוד קרוב לזה, כשחשף את אפסותו של רבין, זמן קצר לפני שזה נרצח, בסיומה של הפגנת השיכורים בכיכר המלכים בתל אביב. אגממנון גם חטא ברצח בתוך המשפחה (העלה את בתו לעולה על המזבח כדי לרצות את האלים), בדיוק כמו שרבין רצח את בני עמו באלטלנה כדי לרצות את אלילו בן גוריון...

בקיצור, אפשר ללמוד הרבה מאד מן העבר, כדי שנוכל להשתפר בהמשך, אבל, לצערנו, לא לומדים כלום. זה כולל גם את היגורנישטים למיניהם שמגיבים פה בפאניקה איומה בכל פעם שמילשטיין חושף עוד משהו מזעזע מעברם...
כתוב תגובה ל- חשדנית
לסיכו דבריך . הם כמוני לא שמים
  קצוץ לכשורך הצבאי   8/07/14 11:57
מילשטיין אתה שקרן .. מחוץ לכמה אינפנטילים שמגיבים בבלוג הזה . כולנו מתיחסים בלעג להסברך וניתוחך הצבאים אסטרטגים ,ולכן גם כל ספריך ו"מחקרך" נישלחו לפח-אשפת הספרות העברית .. פרט לתרגומם לשפה הערבית המשמשים היום את הסברתם של שונאי מדינת ישראל ומקימה .
כתוב תגובה ל- קצוץ לכשורך הצבאי
מי זה כולם , יגורנישטים ?
  דוד נ   8/07/14 14:13
אם היית "קצת"מבין,אני בטח דורש יותר מד,עיקר הביקורת של מילשטיין,היא על הנהגת הגופים הצבאיים,על בחירת האנשים הלא נכונים לתפקידים שגדולים עליהם בכמה מידות.על תרבות שקר והעלמת עובדות,על העדפת אנ"ש חסרי כל כישורים,למשימות אותם התבקשו לבצע.על הפקרת ישובים מתוך שיקוליים אנוכיים מפלגתיים,על מתן עדיפות לתפיסה אוטופית,במקום ראית מציאות נכוחה.על חוסר הרצון ללמוד מלקחים,מתוך יוהרת "אתה בחרתנו".ועוד ועוד...לכן אלה המבוקרים ,נפגעים ותוקפים את מחבר המחקר ולא את העובדות.הבעייה שאליהם מצטרפים אותם מלחכי פינכה,שלא מסוגלים לחשוב או להתמודד עם הטענות המועלות ורק "נובחים ונוהמים"כבהמות-מה שמראה עליהם יותר מכל דבר אחר.
כתוב תגובה ל- דוד נ
דוד . לא שאלו אותך .שאלו את
  מילשטיין הסנילי !   8/07/14 16:49
כתוב תגובה ל- מילשטיין הסנילי !
תשובה לסנלי- לסנילי לא עונים !
  דוד נ   8/07/14 17:27
כתוב תגובה ל- דוד נ
מילשטיין.אני לא מאמין לך !!!
  שבץ חלבה   8/07/14 12:07
כתוב תגובה ל- שבץ חלבה
למי כן ,לכותבים מטעם ?למלחכי
  דוד נ   8/07/14 14:37
הפינכה?שכותבים ע"מ לרצות את אלה שהזמינו את ה"מחקר" ? אתה מאמין לאלה שהם חלק מהממסד ,בשר מבשרו,שלא יעיזו לכתוב מילת ביקורת,כי יהיו למשל ושנינה אצל חבריהם לקונספציה ? או גרוע מכך ,יאבדו פרנסתם ? לאלה אתה כן מאמין ? "אשרי המאמין" טוב לך וטוב להם.
כתוב תגובה ל- דוד נ
דוד.. אתה מבולבל או טיפש ?
  חשדנית   8/07/14 16:56
מדוע אתה עונה כאשר השאלות והתגובות מיועדות לדוקטור מילשטיין ולא לאחד כמוך שתשובותך ותגובותך שלא לענין, מבזות אותנו התומכים במילשטיין
כתוב תגובה ל- חשדנית
התגובה לא מיועדת לך , מתחזה
  דוד נ   8/07/14 17:32
לאלה שקוראים ולא מגיבים- מקבלים כאן עוד היבט גם על איכות התגובות של הגורנישטים כמוך, וגם תשובה חלקית לשאלות ותהיות בעקבות אפסות התגובות שלכם-שפנים. .
כתוב תגובה ל- דוד נ
היו ברוסיה הקומוניסטית -משאת
  דוד נ   8/07/14 17:07
נפשם של היגורנישטים, הבולשביקים בהתנהלותם. 2 עיתונים ראשיים . הראשון פראבדה (אמת) והשני איזווסטיה (חדשות). אז ברוסיה הקומוניסטית טוטאליטרית -שוב משאת נפשם של היגורנישטים- כולם ידעו שבפראבדה אין אמת בחדשות ובאיזווסטיה אין חדשות באמת. אם אתה רוצה מדינה כמו רוסיה הקומוניסטית - בבקשה, ללא ביקורת, ללא ראיה מחדש, ללא מסקנות לעתיד- סופנו יהיה כסוף רוסיה , שאפילו יוסף אלקינד שחזר עם מעריציו לרוסיה לברוא עולם חדש (קרא עליו קצת בגוגל-אם אתה מסוגל) , לא עזר.
כתוב תגובה ל- דוד נ
13
דוד . כבר הוסבר לך שהיגורניקים
  נסעו למונדיאל !!   8/07/14 17:09
היגורים הקיבוצניקים העשירים נסעו לברזיל לראות את המשחקים ולא כמוך שנישאר בארץ בלי יכולת כלכלית לנסוע לחו'ל בגלל שאתה כמו מילשטיין תפרן מתוסכל ... אם אני הייתי אוהד כדורגל גם אני הייתי נוסע בלי בעיות... ושיתפוצצו הקנאים !!!!!!!
כתוב תגובה ל- נסעו למונדיאל !!
נסעו בכסף שלא דווח לגיזברות
  דוד נ   8/07/14 17:40
תוך הפרה של כל כלל ואו מחויבות לקהילה הקיבוצית שעליה גאוותם ? מזה אתה מבסוט? זו הרמה המוסרית של אנשים בתנועה הקיבוצית- לא פלא שפשטו הקיבוצים את הרגל ואילולא עזרה ממשלתית , היו היום חלק מהאנשים , אלה שלא רימו את הקהילה שלהם , רעבים ללחם. כדורגל מה זה ?
כתוב תגובה ל- דוד נ
14
עוסק בתקופת האבן
  אלפרדו ב'   10/07/14 22:58
הדינוזאור מילשטיין ממשיך לעסוק בפרהיסטוריה מאובקת. זה משעמם וחוץ מזה מוטה להחריד. לא יעזור כלום, מי שאשם בנפילת ניצנים הוא "פונדק מחדלטור"=המג"ד הכושל,שעשה כל שגיאה אפשרית בתש"ח ועכשיו מנסה לטהר את עצמו...
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
הוא חזר,הוא חזר-לא שהיה חסר !
  דוד נ   11/07/14 01:57
כתוב תגובה ל- דוד נ
מעניין למה אני לא מאמין לך ?
  דוד נ   11/07/14 02:19
כי חוץ מקללות ושפה בהמית,אתה לא מביא שום אסמכתא ועובדות.לילל כמוך כל אחד יכול.
כתוב תגובה ל- דוד נ
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il