|   15:07:40
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה כדאי לעשות כאשר נתקעים עם הרכב?
קבוצת ירדן
חופשה באירופה VS חופשה באסיה - מה עדיף יותר?

אוהדי ההתנחלות הערבית

עיתונאים, ארגון ג'יי-סטריט ואחרים אוהדים את ההתנחלות הערבית ומטיפים לפלשתין בישראל וגם: ולרשטיין מוחמא מן האויב
07/03/2010  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
כן להתנחלות הערבית [צילום: פלאש 90]

אוהדת. דנה וייס

ב-21.2.10 הקרינו בערוץ השני בטלוויזיה תשדיר שירות לעיר פלשתינית חדשה, רוואבי (גבעות) שמה, הנבנית והולכת מצפון לרמאללה, בסמוך להתנחלות עטרת. בשידור הדגישו את המשמעות המדינית של בניית העיר לקידום המדינה הפלשתינית וגם הקרינו קטעים ארוכים מתוך סרט תעמולה מטעם בוני העיר. הכתבת, דנה וייס, לא ידעה את נפשה מרוב התלהבות. בכל 43 השנים מאז שוחררה א"י ההיסטורית לא ראיתי מעולם תשדיר ישראלי כל-כך אוהב, מלטף ומקדם... התנחלות יהודית! וייס שאלה, למשל, מדוע כל זה מתנהל בשקט כזה, והשיבה: "כי יש תקווה". היא כיוונה, כמובן, לתקווה הפלשתינית, לא ליהודית "בת האלפיים". והמגישה, יונית לוי, חמוצת פנים בדרך כלל, נידבה את הדברים האלה, ובמאור פנים הפעם: "אי-אפשר לעמוד בדרכה של ההיסטוריה". וגם היא כיוונה להיסטוריה הפלשתינית המדומה, ברוח דברו של המלווה הערבי של דנה וייס שהכריז: "במשך 2,000 שנה לא היה דבר כזה". מעניין, לאלו 2,000 שנה התכוון...

ולכן, מי אומר שהתקשורת העוינת שונאת התיישבות? היא דווקא אוהבת, ובתנאי שהטרקטורים יניפו דגלוני אש"ף!

אין צריך לומר, שבכל התשדיר לא השחיתו אף מילה אחת על העוול הזועק לשמים, שבאותו הזמן אצל השכנים היהודים בנווה צוף ובעטרת אסור לבנות לבנה אחת או להזיז קראוון אחד, ובנחליאל הסמוכה כבר הרסו שלוש פעמים בית כנסת שנבנה "בניגוד לחוק", חוק סדום ועמורה.

בריתם של ולרשטיין וולנסי
פנחס ולרשטיין. נחה דעתו? [צילום: פלאש 90]

ומכאן לפרסום באתר האינטרנט של הקיבוצים המצטט את ולנסי, ראש מועצת הגליל העליון, איש שמאל שפנחס ולרשטיין כרת עם מועצתו מעין ברית תאומים. ולרשטיין זכה מפיו למחמאות קשות לעיכול, ולא נותר אלא לתמוה, מה עשה פנחס כדי "להרוויח" שבחים מפוקפקים כאלה?

  • "חבל להפסיד אנשים כמוהו בראשות המתנחלים, שטובת המדינה עומדת לנגד עיניהם לפני ארץ-ישראל השלמה..."

    "אני לא יודע כמה קיבוצניקים, שמבקרים את המתנחלים, היו מוכנים לעזוב את הבתים שלהם למען שלמות המדינה. למזלנו, אף פעם לא עמדנו במבחן כזה..."

    "אני זוכר שראשי יש"ע מנעו עימות עם הצבא, כשעמדו בראש המצעד שצעד במהלך ההינתקות מכפר מימון. אין לי ספק שבזכותם פונה חבל עזה די בקלות..."


האם פנחס, מגדולי החלוצים והבונים ביש"ע, נחה דעתו עכשיו כשנוכח לדעת שהצליח 'להתנחל בליבו' של אויב ההתנחלות?

והאם המחיר נראה לו ראוי?

התרגיל של ארגון ג'יי-סטריט
השמאלן דיבר. דן מרידור [צילום: פלאש 90]

ג'יי-סטריט קיים ועידה והזמין את שגריר ישראל לנאום בפניו. השגריר, בהוראה מלמעלה, סירב, וגם על כך הקימו כאן הם וחסידיהם בתקשורת צעקה גדולה. מפני שכשם שפגישות מתוקשרות עימהם והופעות בפניהם בונות אותם בדעת הקהל הכללית, כך הסתייגות גלויה של ישראל הרשמית מסכלת את תוכנית האב שלהם

הוא שלח לארץ משלחת של חמישה חברי קונגרס דמוקרטים, לכאורה "תומכי ישראל", אך גם מזדהים לחלוטין עם העניין הפלשתיני
▪ ▪ ▪

חתרנים בלתי נלאים הקימו בארה"ב ארגון חדש, ג'יי-סטריט / J street שמו, שתפקידו להתחרות בארגון איפא"ק התומך בממשלות ישראל הנבחרות, להטות את היהודים ואת הממשל באמריקה לעבר מטרות "שלום עכשיו", למוטט את תמיכת יהדות ארה"ב בממשלת ישראל ולפצל את כוחה מול הממשל. ובמילים אחרות - ג'יי-סטריט הוא ארגון עוין בתחפושת כחולה-לבנה של שדולה, כביכול פרו-ישראלית.

ג'יי-סטריט עשה תרגיל. הוא שלח לארץ משלחת של חמישה חברי קונגרס דמוקרטים, לכאורה "תומכי ישראל", אך גם מזדהים לחלוטין עם העניין הפלשתיני. בראש המשלחת עמד מנכ"ל ג'יי-סטריט, ג'רמי בן עמי, בנם של יורדים. הארגון הזה, שיהודי ארה"ב מכירים אותו ורבים מתרחקים ממנו, מחפש לגיטימציה, ולכן ביקשו לפגוש את ראש ממשלת ישראל, שרים ונושאי תפקידים חשובים אחרים, כדי לחזור אחר-כך לארה"ב ולהעמיד פנים של גוף מקובל על הממסד הרשמי הישראלי: זאב בעור כבש, ואת עור הכבש הזה סירב סגן שר החוץ דני איילון לתת להם.

וכך התלונן בן-עמי, כפי שצוטט במאמר נלהב של אורי משגב בזכות הארגון, בעיתון ידיעות אחרונות (21.2.2010):

  • "פגשנו את המלך עבדאללה ואת רה"מ הירדני, ישבנו עם סלים פיאד, ר"מ הרשות הפלשתינית, תודרכנו ע"י אנשי האו"ם ברצועת עזה, שוחחנו עם נציגי מועצת יש"ע ועם אנשי 'שלום עכשיו', ובאופן טבעי הגשנו בקשה להיפגש עם נתניהו וברק ולפחות עם גורם בכיר במשרד החוץ. זה לא קרה."


אי לזאת, הם כינסו מסיבת עיתונאים זועמת ונרגנת ואורי משגב במאמרו גידף את ליברמן כ"מחרחר הרס ומדון", והלין: "מחרימים את שוודיה, נורווגיה, טורקיה ועכשיו גם את ג'יי-סטריט".

אמר, ולא ידע מה אמר: מפני שאכן, ג'יי-סטריט שייך לרשימת המי הוא מי, שעוינותם לישראל היא שם דבר!

משגב מסיים את מאמרו באיום: "מעניין, מה יהיה להם לספר לחברם רם עמנואל, כשיחזרו לוושינגטון", ועל זה נאמר - אמור לי מי חברך, ואומר לך מי אתה.

לפרשה הזאת קדמה פרשה אחרת. ג'יי-סטריט קיים ועידה והזמין את שגריר ישראל לנאום בפניו. השגריר, בהוראה מלמעלה, סירב, וגם על כך הקימו כאן הם וחסידיהם בתקשורת צעקה גדולה. מפני שכשם שפגישות מתוקשרות עימהם והופעות בפניהם בונות אותם בדעת הקהל הכללית, כך הסתייגות גלויה של ישראל הרשמית מסכלת את תוכנית האב שלהם - לנצל תדמית חיצונית של פרו-ישראלים כדי לקדם את אובדן הגולן, את חלוקת ירושלים, את קריעת יהודה ושומרון, את גירוש המתנחלים, את סירוס צה"ל ואת שתילת הסרטן הפלשתיני בתוכנו.

ולכן מגיעה מילה טובה לשר החוץ ולסגנו, שלא נפלו בפח ואינם מתרשמים מקצפה ומלעגה של התקשורת העוינת ואפשרו רק לדן מרידור, המסומן בלאו הכי כשמאלן, לדבר איתם.

סיסמאות עייפות ושחוקות
חידש חידוש "מרעיש". דן שיפטן [צילום: יותם פרום]

שמעו את דן שיפטן, שהתנבא שכל הוויה פלשתינית עתידית תהיה אלימה וחסרת אחריות, ומסקנתו: להקים לידינו את המדינה הפלשתינית האלימה וחסרת האחריות הזאת, כי כל פתרון אחר יהיה גרוע יותר

הכל טוב, חוץ מפרט אחד קטן ומרגיז. מי כן פגש אותם, בנוסף על "שלום עכשיו"? מועצת יש"ע! כך, לפחות, העיד ג'רמי בן עמי. עכשיו יוכלו לשוב לארה"ב ולחתור בעזרת חותמת הכשרות הזאת ביתר שאת לחורבן ישובי יו"ש ולהגליית תושביהם, ובתוכם כמובן גם המנהיגים שפגשו אותם - אם מחוסר מחשבה ואם מתוך יצר נלעג להוכיח למישהו, ואולי לעצמם, שגם הם "יפים", מתקדמים, רחבי אופקים ואפילו "נאורים".

למרבה הצער, זאת אינה תופעה מבודדת. באותו הגיליון של ידיעות אחרונות (21.2.10) פורסם, שראש המפד"ל ושר המדע והטכנולוגיה, הפרופ' דניאל הרשקוביץ, ביקר במוזיאון של מרכז רבין, שם קיבלה אותו דליה רבין. בספר המבקרים הוא רשם בין היתר: "סיפורו של יצחק רבין ז"ל, רב אלוף בצבא וחייל בצבא השלום, הוא סיפורה של המדינה".

מעבר לשימוש התמוה במילון הקנוני של השמאל - "חייל בצבא השלום" - מתבקשת השאלה, לאיזה "שלום" מתכוון הרשקוביץ? לשלום-אוסלו, שלום הבאת הטרוריסט ערפאת לארץ עם צבא מחבליו? לשלום שעלה לנו בלמעלה מ-1,500 נרצחים? לשלום-פלשתין וחורבן ההתיישבות? ואפילו לגבי רבין, בזה מתמצה כל מה שעשה - בשלום הכוזב והמדמם המאיים להחריבנו? מדוע לא הזכיר הרשקוביץ את רבין איש ההגנה, המפקד בפלמ"ח, רמטכ"ל ניצחון ששת הימים? ומה פירוש "סיפורה של המדינה": שלום-אוסלו הוא סיפורה של המדינה אליבא דראש המפד"ל?

עיוות דומה התגלה בכינוס שקיימו המועצה האזורית גוש עציון ומועצת יש"ע תחת הכותרת "יהודה, שומרון ומה שמסביב", אותו כינו "אסטרטגי וייחודי". הציטוט הוא מן הפרסום "גושפנקה", עיתונה של המועצה, בו התפרסם מאמרו של העורך אדם צחי, המשקף את הדיווח הרשמי של ממסד גוש עציון על הכינוס הזה. הרבה נחת לא ניתן לשאוב מן האירוע הזה, שלדברי מארגניו נועד "לקבל מידע, לדעת איפה אנחנו עומדים מבחינת העולם, מבחינת הציבור הישראלי".

דני דיין, יו"ר מועצת יש"ע, ציין בכינוס בסיפוק - "את היכולת שלנו לשמוע גם את הדברים שאנחנו לא לחלוטין מסכימים איתם". ואת מי הזמינו כדי לשמוע את הדברים האלה? את דן מרידור, השמאלן הקיצוני, את ארנון סופר, גודל מפיצי הפאניקה הדמוגרפית, את דן שיפטן המזרחן, יריב עיקש לתנועת ההתנחלות, וגם על נציג מן התקשורת העוינת, אהוד יערי, לא פסחו.

ומה היו דברי החוכמה שאנשינו יכלו להפיק מן האושפיזין האלה?

אהוד יערי סיפר להם שהפלשתינים אינם מעוניינים בהסכם ובמדינה, ולכן... יש לכפות עליהם הסכמה זמנית ל"שביתת נשק" באמצעות האמריקנים, המצרים והאירופים והעיקר שתהיה להם מ-ד-י-נ-ה! שאם לא נאלצם להקים לעצמם מדינה - אנחנו אבודים! מה היינו עושים ללא התובנה החדשה הזאת של יערי? שאם עד עכשיו זו הרשות הפלשתינית, על מעמדה הנחות וסמכויותיה המוגבלות, המציקה לנו וחותרת תחתנו, מעתה תעשה זאת מדינה, עם כל הכוחות והחסינויות שמקנה הריבונות. מה חידש כאן יערי לשאול גולדשטיין ולדני דיין? זה חדש בשבילם שיערי רוצה מדינה פלשתינית? הניתן לשמש בישראל כפרשן חשוב בערוץ טלוויזיה מבלי להטיף לפלשתין?


אחר-כך שמעו את דן שיפטן, שהתנבא שכל הוויה פלשתינית עתידית תהיה אלימה וחסרת אחריות, ומסקנתו: להקים לידינו את המדינה הפלשתינית האלימה וחסרת האחריות הזאת, כי כל פתרון אחר יהיה גרוע יותר. וכדי לשמוע את האבסורד הזה כינסו את הציבור! שיפטן חידש עוד חידוש מרעיש, סנסציוני ממש, והוא - שיש לחלק את הארץ כדי שישראל תמשיך להיות "יהודית ודמוקרטית". אילולא הכינוס החשוב הזה, עוד היינו עלולים שלא להכיר את הטענה החבוטה והמשומשת הזאת של השמאל הקלאסי.

ואחר-כך השמיע ארנון סופר את ההגיג "שהזמן פועל לרעתנו מן הבחינה הדמוגרפית", ספקולציה שהופרכה מזמן.

מחבר המאמר בעצמו, אדם צחי, מסכם: "מי שציפה למסקנות מעשיות מן הכנס, חזר בידיים ריקות, על-אף שהמלים שנלחמו בו על זכות הבכורה היו בעיקר 'מדינה דו-לאומית' ו-'מדינה פלשתינית'". שאלה לצחי: מדוע "על אף"? אולי דווקא בגלל שהמילים היו 'מדינה דו-לאומית' ו'פלשתינית' חזר הקהל בידיים ריקות? וכי איזו בשורה ציפו המארגנים לשמוע מן ההוגים השמאלנים האלה, שעוד לא שמעו מהם בהופעותיהם האינסופיות בתקשורת שהינה נחלתם הבלעדית?

בעל המאמר מסיים את סקירת הכינוס במליצה הגובלת בצביעות. הייתה שם, לדבריו, "הקשבה המובילה להעמקה, אולי בבוא היום תבשיל לכדי פריצת דרך תפיסתית אסטרטגית". במטותא, מה "העמקה" יש בסיסמאות העייפות והשחוקות עד דק של השמאל הקיצוני, אפילו הן ממוחזרות ממרומי גוש עציון? מה תועלת הביא הכינוס הזה, לבד ממתן לגיטימציה לשמאלנות שפג תוקפה? אולי הרגשה טובה לאלה מבין חברינו שזקוקים להתחככות עם "אדוני הארץ" מממסד האליטות? האם עצם ישיבתם של אלה על הבמה במקומותינו עושה להם משהו, ולא חשוב שהם באים אלינו כדי לומר לנו ללכת לעזאזל?

תאריך:  07/03/2010   |   עודכן:  07/03/2010
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אוהדי ההתנחלות הערבית
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ירון זכאי
7/03/10 17:27
2
פסיכולוג קליני
7/03/10 18:11
 
קורא ותיק
7/03/10 19:17
 
שרון ר.
7/03/10 23:57
 
המאבחן
28/04/10 12:14
3
אסיר ציון בציון
7/03/10 23:38
4
גדעוןאמיר
8/03/10 00:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאה איני כתבה ספר חשוב, ספר טוב וספר קשה לקריאה - "ורד הלבנון". היא כתבה אותו באומץ רב, בגילוי לב מדהים ובשפה עשירה ובלתי רגילה. אני רוצה להקדיש את הפוסט הזה לתופעת הקיפוח של המזרחיים. המקפחים הם, תמיד, האשכנזים.
07/03/2010  |  יאיר דקל  |   מאמרים
אבחנה: שלטון החוק לוקה במחלה חשוכת-מרפא; השותק הגדול בפרשת ליברמן - רה"מ; מתעשרי השירות הציבורי ממשיכים להתעשר הערות אזהרה (57)
07/03/2010  |  אריה אבנרי  |   מאמרים
בסיור של מומחים שהתקיים בשבוע שחלף בבדיקת דירות, הועלתה שאלה בדבר מועד קבלת ההיתר של הבניין. שאלה זו הועלתה בעניין ליקוי של מישקים ברוחב 0 עד 1 מ"מ בין האריחים, במקום 3 מ"מ לכל הפחות כנדרש בתקן הישראלי 155.3.
07/03/2010  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
שר החוץ אביגדור ליברמן אינו ראוי, לעניות דעתי, להיות שר החוץ של ישראל. הוא אינו תורם במעמדו לקידומה של ישראל ולקשריה הדיפלומטיים. שר החוץ של ישראל אינו זוכה, בלשון המעטה, לאהדה רבה באירופה ובארה"ב. למותר לציין, כי גם בקרב מדינות ערב, מר ליברמן אינו אישיות רצויה. זו הסיבה לקביעתי כי הוא אינו ראוי להיות שר החוץ של ישראל. דעותיו הפוליטיות הן עניינו הפרטי ונחלת כל תומכי מפלגתו. את זאת יש לכבד, גם אם הנזקים המדיניים נראים לעין בצורה מובהקת.
07/03/2010  |  ד"ר צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
לפני מספר שבועות התרחש עימות בין שר התשתיות לבין יושב-ראש רשות החשמל, על-רקע בקשתו של השר להכניס את ידו לכיסם של אזרחי ישראל באמצעות תעריפי החשמל. הרעיון הלא מקורי של השר היה למנוע את ההוזלה שאמורה הייתה לחול על מחירי החשמל ואת הכספים העודפים מעבר לתעריף החשמל להפנות ל"קופה גדולה" שתשמש מטרות ראויות ביותר בעיני השר. הרעיון זכה לתמיכה רבה בין החתולים המקורבים לצלחת שכבר הריחו את התקציבים שיפלו בחלקם.
07/03/2010  |  בועז ארד  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יצחק בריק
יצחק בריק
בתחילת תפקידו כשר הביטחון, הוצג בפניו ובפני בכירי משרדו וצה"ל דוח של 80 עמודים המפרט את בעיות הצבא ואי-מוכנותו למלחמה    אלא שגלנט והרמטכ"ל הלוי לא פעלו ליישום ההמלצות ובחרו לעסוק ב...
דן מרגלית
דן מרגלית
גרוע מיאיר - אביו    חלפו שעות ארוכות עד שלשכתו פרסמה מין הודעה צמחונית-חלבית, שהיא כלום בריבוע ואינה מזכירה לגנאי אפילו את הבן יאיר
ד"ר רפאל בוכניק
ד"ר רפאל בוכניק
"מכתבי ההתרעה" של אמ"ן לא היו אלא בבחינת כסת"ח, שהרי אם כך סברו בצמרת צה"ל, מדוע לא פעלו זרועות צה"ל לתגבור הכוחות ולהיערכות לבלימת מתקפה    מה שגרם לפגיעה בביטחון המדינה היו גילויי...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
כחלק מהמסורת המתהווה לנגד עינינו אי-אפשר שלא לדרוש מהעיתונאי נדב אייל לעשות מעשה 'ירון אברהם', ולחשוף את המקור העיתונאי שמסר לו את ההודעה שפרסם
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
אנו רגילים לומר שנתניהו פועל מאינטרס פוליטי    כל פוליטיקאי טוב פועל מאינטרס פוליטי כמו שכל כדורגלן שואף לנצח אלא אם הוא כשלון אטומי, או אם מכר את המשחק    ההבדל בין נתניהו לאחרים הו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il