|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים

החלטה דרמטית של היועץ המשפטי לממשלה

קצב מואשם גם בעבירות אינוס

ההחלטה מתבססת בעיקר על תלונתה ועדותה של א' ממשרד התיירות הנשיא לשעבר מואשם גם במעשים מגונים ובשיבוש מהלכי חקירה ומשפט מזוז ופרקליט המדינה קובעים: "יש לתת אמון בגרסת המתלוננות"; "תשתית ראייתית מספקת לכתב אישום"
08/03/2009  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   פרשת קצב   |   תגובות
קצב. כולל אינוס [צילום: פלאש 90]

מזוז. מחמיר [צילום: פלאש 90]

לדור. נפגש עם המתלוננת [צילום: אייל פישר]

א': לא אנהל את המשפט בתקשורת
עידן יוסף
המתלוננת נגד קצב הודיעה שלא תנהל את משפטה באמצעות יחצ"נים * פרקליטי קצב: מזוז נכנע ללחץ הציבורי * ארגוני הנשים מברכים
לרשימה המלאה

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, החליט על הגשת כתב אישום נגד הנשיא לשעבר, משה קצב, כולל בגין עבירות אינוס, וכן בגין עבירות של שיבוש מהלכי חקירה ומשפט. כתב האישום המייחס לקצב שורה של עבירות מין בשלוש נשים, מתבסס בעיקרו על תלונתה של א' ממשרד התיירות, והוא מהווה תפנית חמורה כלפי קצב. א' מבית הנשיא נותרה שוב מחוץ לכתב האישום. החלטת מזוז נמסרה לקצב בטרם נמסרה על-כך הודעה פומבית לכלי התקשורת. לקצב לא הוצע שימוע.

פרשת קצב מתגלגלת כמעט שלוש שנים. בשיאה נאלץ קצב להתפטר מכהונתו כנשיא המדינה, וזאת כשבועיים לפני המועד הרשמי לסיום כהונתו. הסדר טיעון שנחתם, כתנאי להתפטרותו, טורפד עקב נסיגתו של קצב. במהלך התקופה הוטל דופי ביועמ"ש. נטען נגדו, בין היתר, כי הוא מתקשה לקבל החלטות, וכי הוא ביצע טעויות משפטיות שהחמירו את המצב וסיכלו אפשרות להגיש כתב אישום בגין עבירות אינוס. כמו-כן נטען נגדו, כי בעת שהגן על החלטתו להגיע להסדר טיעון עם קצב, הוא שימש בפועל כסנגורו של קצב והכפיש את המתלוננות.

מזוז נאלץ להתמודד עם לחצים גדולים שהופעלו עליו מצד ארגוני נשים ומצד חלק מהמתלוננות שדרשו למצות את הדין עם קצב. בסופו של דבר, כאמור, החליט מזוז להתמקד בתלונתה של א' ממשרד התיירות, ולהכביד ידו על קצב, כולל הגשת אישומים בגין עבירות אינוס. כתב האישום כולל עבירות מין שבוצעו במתלוננות נוספות שעבדו עימו.

משרד המשפטים מסר בהודעה מיוחדת, כי החלטת היועמ"ש התקבלה על-דעת פרקליט המדינה משה לדור, לאחר חודשים ארוכים של דיונים שקיים עם בכירי הפרקליטות וכן לאחר השלמות חקירה שנדרשו.

יש לתת אמון במתלוננות

ההחלטה התקבלה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, הגיעו לכלל מסקנה, כי יש לתת אמון בגרסת המתלוננות וכי קיימת בתיק תשתית ראייתית מספיקה המבססת הגשת כתב אישום.

בהודעת משרד המשפטים נאמר כי היועמ"ש הודיע בשעתו כי הוא שוקל הגשת כתב אישום נגד נשיא המדינה, משה קצב, בין היתר בעבירות מין חמורות. עם זאת, לאחר שימוע שנערך בעניין - בעקבות שיקולים שונים שפורטו בהרחבה בדיונים בבג"צ, לרבות השלמות חקירה נוספות וסגירת התיק בנוגע לא' מבית הנשיא - נענה היועמ"ש לבקשות מטעם קצב לשקול סיום הפרשה בהסדר טיעון מוסכם. לאחר מו"מ בין הצדדים גובשו תנאי הסדר הטיעון, לרבות נוסח כתב אישום מוסכם - שכלל, בין היתר, גם הודאה במספר עבירות מין - עליו חתם קצב עצמו, יחד עם עורכי-דינו. בהתאם להסדר הטיעון גם התפטר מר קצב מכהונתו כנשיא המדינה.

הסדר הטיעון הוסדר בזמנו: נגד הסדר הטיעון וההחלטה על סגירת התיק בעניינה של א' מבית הנשיא הוגשו מספר עתירות לבג"צ, שם נדון העניין במשך מספר חודשים. ביום 26.2.08 ניתן פסק הדין שדחה את כל העתירות. לאחר שגם בקשה לקיום דיון נוסף נדחתה על-ידי בית המשפט העליון, הוגש לבית המשפט כתב האישום נגד קצב, יחד עם הסדר הטיעון. ביום שנקבע לדיון בתיק, ביום 8.4.08, הודיע קצב, במעמד הדיון בבית המשפט, כי הוא חוזר בו מהסדר הטיעון.

מזוז: הפערים בין הסדר הטיעון לכתב האישום

מזוז מבהיר בהודעתו מה פשר הפערים שבין החשדות נגד קצב לבין האישומים המקלים נגדו באותו הסדר טיעון. כי שנמסר בשעתו, לרבות במסגרת תשובת המדינה לבג"צ, הרי שערב הסדר הטיעון טרם התקבלה החלטה סופית בתיק, אך "הנטייה הברורה" הייתה כי יוגש כתב אישום שיכלול גם את העבירות החמורות יותר בהן נחשד קצב, למרות הקשיים בתיק כפי שהוערכו בשעתו. "עם ביטול ההסדר ע"י קצב הודענו, כי משבוטל הסדר הטיעון, יושלמו ההליכים הנדרשים ותתקבל ההחלטה המתחייבת בנסיבות העניין".

עם חזרתו של קצב מהסדר הטיעון, נמסר, היה צורך כאמור בהיערכות מחדש להשלמת הטיפול וקבלת החלטה סופית בתיק - לרבות ביצוע השלמות חקירה, בין היתר בהתייחס לטענות ולחומרים שהוגשו על-ידי הסנגורים בישיבות השימוע ולאחר ביטול הסדר הטיעון.

עיקר האישומים, מסביר מזוז, עניינו בעבירות מין שקצב ביצע לכאורה בעובדות שעבדו בכפיפות אליו כשר התיירות וכנשיא המדינה. כמו ברבות מעבירות המין, המעשים בוצעו בעת שאיש זולת השניים לא נכח במקומות ההתרחשות, ובנסיבות שכאלה, ולאור הזמן הרב שחלף מאז חלק מהאירועים הנדונים, יש חשיבות רבה להערכת מהימנות גרסתן של קורבנות העבירה, לצד בחינת מכלול חומר הראיות שנאסף בחקירה. על כן, משבוטל הסדר הטיעון, היה צורך לשוב ולבחון את חומר הראיות בכללותו, ובתוך-כך גם להשלים פעולות חקירה שונות כאמור.

א' ממשרד התיירות נפגשה עם בכירי הפרקליטות

במהלך החודשים האחרונים אכן נערכו השלמות חקירה שונות וכן בוצעו פעולות חקירה נוספות. כמו-כן, נבחן כל החומר בפרשה זו על-ידי צוות הפרקליטים המטפל בתיק וכן על-ידי פרקליט המדינה, אשר נדרש ללמוד את החומר בפרשה זו בה לא טיפל קודם לכן. במסגרת השלמות החקירה ובחינת חומר הראיות, גם נפגש לאחרונה פרקליט המדינה עם המתלוננת א' ממשרד התיירות, בהשתתפות הצוות המטפל, על-מנת לגבש התרשמות בלתי אמצעית.

עם סיומן של כל השלמות החקירה ופעולות החקירה הנוספות כאמור, קיימו היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה בשבועות האחרונים מספר רב של דיונים בנושא, בהשתתפות כל הנוגעים בדבר. במסגרת זו נבחן חומר הראיות הרב שנאסף בפרשה, בדגש על תוצרי פעולות החקירה הנוספות שנערכו לאחר ביטול הסדר הטיעון, ונדונו באופן יסודי ושיטתי השאלות העובדתיות והמשפטיות המחייבות מענה בתיק זה.

מזוז מאשר: "נשמעו דעות והערכות שונות"

בסיכומם של דיונים אלה - בהם נשמעו דעות והערכות שונות - החליט היועץ המשפטי לממשלה, בעצה אחת עם פרקליט המדינה, על הגשת כתב אישום נגד קצב, שיכלול אישומים בגין עבירות מין במספר עובדות שעבדו בכפיפות אליו כשר התיירות וכנשיא המדינה - לרבות עבירות אינוס ומעשה מגונה בכוח בכל הנוגע ל-א' ממשרד התיירות, ששימשה באותה עת כמנהלת לשכתו במשרד התיירות, במסגרת מסכת מתמשכת של ניצול יחסי המרות בין קצב ל-א' - וכן עבירות שיבוש.

ההחלטה התקבלה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, הגיעו לכלל מסקנה ברורה, כי קיימת בתיק תשתית ראייתית מספיקה המבססת הגשת כתב אישום, אשר מקימה "אפשרות סבירה להרשעה" - כנדרש בהתאם לחוק ולפסיקת בית המשפט העליון לעניין זה.

תאריך:  08/03/2009   |   עודכן:  08/03/2009
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 זכות השמיעה 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קצב מואשם גם בעבירות אינוס
תגובות  [ 23 ] מוצגות   [ 23 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אזרח נגד גזענות
8/03/09 16:44
 
בגלל טימטום
8/03/09 22:12
 
מוכיחה את צדקתו
9/03/09 02:27
 
או מוצאו
9/03/09 10:38
2
רפונזל
8/03/09 16:47
3
עוד סתם אזרח
8/03/09 17:06
 
עוד סתם אזרח
8/03/09 18:43
4
החלום רטוב שלי
8/03/09 17:10
5
משפטן
8/03/09 18:22
6
אלון ה
8/03/09 18:46
7
פנסיות ורכוש שצבר
8/03/09 19:36
 
עוז
9/03/09 00:45
8
יהוידע
8/03/09 19:51
9
יצחק הכהן
8/03/09 20:17
10
אמיר לירן, עו"ד
8/03/09 21:08
11
קצב אנס
8/03/09 21:29
12
מויה
8/03/09 21:46
 
בטוח שקצב יורשע
9/03/09 02:22
13
הלשון העברית
9/03/09 02:54
14
נדיה
9/03/09 05:30
15
הפעם הוא ידפק
9/03/09 08:41
16
כרם נבות
9/03/09 21:12
17
URI RAVID
14/03/09 06:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סגן שר הביטחון מתן וילנאי, הודיע (יום א', 8.3.09) אחר-הצהריים בשיחת טלפון לראש עיריית אשקלון, בני וקנין, על אישור הקצאת 20 מיליון שקלים למיגון מוסדות החינוך בעיר.
08/03/2009  |  איציק וולף  |   חדשות
בעקבות הגשת אישום נגדו, הודיע (יום א', 8.3.09) ח"כ לשעבר רו"ח אביגדור יצחקי על השעייתו מ"צוות מאה הימים" שהתבקש על-ידי ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו להכין תוכניות פעולה לממשלה בחודשיה הראשונים.
08/03/2009  |  רותי אברהם  |   חדשות
אל על הגישה (יום א', 8.3.09) עתירה לבג"צ נגד שר התחבורה, רשות התעופה האזרחית ונגד חברת התעופה בריטיש מידלנד BMI.
08/03/2009  |  עופר וולפסון  |   חדשות
הרווח הנקי בשנת 2008 של אלון ארה"ב הסתכם ב-82.9 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 103.9 מיליון דולר בשנת 2007. בניכוי פריטים חריגים, אלון מדווחת על רווח נקי של 2.6 מיליון דולר בלבד לשנת 2008. כך עולהעם פרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2008 (יום א', 8.3.09).
08/03/2009  |  עופר וולפסון  |   חדשות
ראש אגף המודיעין של צה"ל, אלוף עמוס ידלין, דיווח (יום א', 8.3.09) לממשלת ישראל כי אירן חצתה את הסף הטכנולוגי בתחום הגרעין ותוכל לייצר פצצה גרעינית אם רק תקבל החלטה אסטרטגית לעשות זאת.
08/03/2009  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   פרשת קצב  /  מי ומי  
"לבדוק התנהלות הפרקליטות בפרשת קצב"  /  מחלקה ראשונה
א' משכה עתירתה נגד קצב  /  רותי אברהם
גלאון: מזוז מפקיר את הנשים בתיק קצב  /  ענבל בר-און
זכות השמיעה  /  ענבל בר-און
היכל הצדק מקושט בגיליוטינה  /  בועז אוקון
ההודאה  /  יריב מני
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בקצה הדרך, במוצא הנהר היהודי אל הים האנושי, נמצא צידוק לדרכנו ונראה את אחינו באים אל הארץ המובטחת מי בלהט ההכרה ומי במנוסת אימה
חיים רמון
חיים רמון
נאום שנשא הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי בכנס בארה"ב כולל בדיות ומעשיות    כוכבי הוא אחד הבכירים שהפיץ שחמאס מורתע - "חמאס לא מגיב לתקיפות שלנו ואפילו לא שוקל להגיב"    בתקופת כהונתו של נפ...
דרור אידר
דרור אידר
המכות שספגנו בגולה גרמו לפירוק החברה ליחידיה, לעומת זאת המלחמות והמכות בארץ גרמו לגיבושם של היחידים לעם    על משמעותו ההיסטורית של הקמת כוח מגן עברי לאור המלחמה הנוכחית
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
אנו שומעים בארץ ובעולם קריאות המבקשות מממשלת ישראל להימנע מפינוי רפיח    הקריאות האלה הן אכזריות וזדוניות    הקוראים להימנעות מפינוי מבצעים בפועל רצח המוני בהבל פיהם
נתניהו. משימת על [צילום: אוהד צוויגנברג/POOL AP]
יוסי באום
משימת העל של נתניהו כעת היא למשוך זמן, זה הכל    אם הממשלה מצליחה לשרוד את מושב הקיץ של הכנסת ואותו בלבד, כנראה הוא מוכתר כמנצח הגדול, בלי לירות כדור אחד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il