|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
[צילום: FREEPIK]

קידום אתרים אורגני או קידום בפייסבוק - מה שווה יותר?

22/12/2022  |   כתיבת המומחים   |   כתבות שיווקיות   |   תגובות

גוגל ופייסבוק הן ללא ספק 2 הפלטפורמות המומלצות והטובות ביותר לפרסום עסקים באינטרנט כיום. גוגל מציעה לנו 2 טכניקות פרסום עיקריות: קידום אורגני וקידום ממומן. פייסבוק לעומת זאת היא רשת חברתית המאפשרת פתיחה של פרופילים, עמודים עסקיים, הצטרפות לקבוצות דיון בנושאים משותפים וכן גם לפייסבוק יש מערכת פרסום לא רעה בכלל. אז היכן כדאי לנו להשקיע? קידום אתרים אורגני או קידום בפייסבוק? בואו נתחיל מהבסיס ולאט-לאט נתחמם.

בקצרה על שתי הפלטפורמות הנהדרות:

גוגל היא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם. מיליוני גולשים ישראלים (ומאות מיליונים ברחבי העולם) עושים שימוש יומיומי בגוגל לחיפוש מידע, בתי עסק, אנשי מקצוע, מדריכים, טיפים, מוצרים ועוד. התוצאות אותן מציג מנוע החיפוש מסופקות בהתאם לדירוג של גוגל לביטויי מפתח/שאילתות חיפוש אותן יכול לחפש הגולש בגוגל. כדי לקבל חשיפה גדולה יותר מקידום אורגני במנועי החיפוש תרצו לקדם את האתר שלכם לתוצאות הראשונות ובשאיפה לתוצאה הראשונה למגוון ביטויים רלוונטיים בתחום שלכם, שלקוחות פוטנציאליים שלכם עשויים לחפש בגוגל. קל זה לא וזה דורש התמדה וסבלנות לאורך זמן - אך בהחלט אפשרי וזה מתבצע עבור עשרות אלפי בעלי עסקים בישראל מדי יום באמצעות חברות קידום אתרים מקצועיות. פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה והפופולרית ביותר בעולם. היא מהווה בסיס נהדר לבעלי עסקים לייצר חשיפה וחיבור לקהל שלהם באמצעות העלאה ושיתוף של תכנים, תגובות ומעורבות ישירה עם הקהילה והעוקבים ועוד. בפייסבוק ניתן לקדם עמודים עסקיים ופרופילים כחלק מהפעילות העסקית שלכם וניתן גם לעשות שימוש במערכת הפרסום הממומן של פייסבוק לטובת קידום הפוסטים, קידום אפליקציות ואפילו לשלוח אנשים ישירות לדף נחיתה/אתר חיצוני (בדומה למערכת הפרסום של גוגל). הפרסומות בפייסבוק ויזואליות יותר ונחשבות כפרסומות דחיפה (כאלה המופיעות מבלי שהגולש בהכרח יחפש אותן) לעומת גוגל שם הפרסומות מופיעות בהתאם לחיפוש של הגולשים.

אז בשורה התחתונה ולפני ההרחבות - היכן יותר כדאי לפרסם?

התשובה לכך איננה חד-משמעית. יש יתרונות וחסרונות לכל אחת מהפלטפורמות הנהדרות הללו ומאפשרויות הפרסום הללו. לשתיהן יש מאגרי מידע עצומים שבהן הן עושות שימוש (גוגל עם מנוע החיפוש הגדול בעולם, יוטיוב ואינדקס העסקים שלה ואילו פייסבוק עם כל מאגרי המידע שלה, של אינסטגרם ושל וואטסאפ). צריך להתחשב גם באפיון קהל היעד שלכם והיכן הוא נמצא ברשת. ייתכן שקהל היעד שלכם יהיה ברובו בגוגל ובמקרים אחרים הוא יהיה דווקא בפייסבוק. לעתים רבות ניתן לפרסם גם בקידום אורגני וגם בפייסבוק במקביל וליהנות מתוצאות משני הצדדים.

אילו אנשי מקצוע ובתי עסק יכולים ליהנות מתוצאות מקסימליות בהשקעה גם בפייסבוק וגם בגוגל?

ישנם בעלי מקצוע או בתי עסק בתחומים שונים שיכולים ליהנות מ2 חזיתות הפרסום הללו, כאשר הן לא מתנגשות אחת עם השנייה. כך למשל עורכי דין, שיכולים לייצר לעצמם חשיפה וחיבור לקהל באמצעות קבוצות דיון בפייסבוק בסגנון "שאל עורך דין" ובמקביל לעשות קידום אורגני בגוגל לביטויים מסוימים הרלוונטיים לתחום ההתמחות ואזור הפעילות שלהם. כך למשל עורך דין המתמחה בדיני תעבורה במרכז יוכל להשיב לשאלות של אנשים בעניין זה בקבוצות דיון רלוונטיות בפייסבוק, לייצר לעצמו חשיפה, לגרום לקהל לבטוח בו כאוטוריטה בתחום ולהראות שהוא זמין, אכפתי ומקצועי גם לאנשים שלא בהכרח צריכים את שירותיו באותו הרגע. כאשר ירצו את שירותיו הם יזכרו את אותו עורך דין שנוטה לענות לאנשים בקבוצה ונשאר בתודעה. במקביל אותו עורך דין יכול להשקיע בקידום אורגני בגוגל לביטויים הרלוונטיים לדיני תעבורה ולשירותי עורך דין במרכז הארץ. בדומה לעורכי דין גם בתי עסק ואנשי מקצוע רבים אחרים יכולים לעשות את אותו הדבר: החל ממאמנים, יועצים בתחומים שונים, ארגונים גדולים, קופות חולים או קליניקות פרטיות ועוד.

קידום מבצע או אירוע לזמן הקרוב:

לפייסבוק יש פיצ'ר נחמד המאפשר לפתוח "EVENT" כלומר אירוע בעברית, לתת פרטים, תמונות וכותרת לאירוע, זמן האירוע ופרטים נוספים ולאפשר לאנשים לסמן שהם הולכים להשתתף, לקבל עידכונים על-אודות האירוע וכו'. בהתאם לכך תוכלו גם לקדם אירועים שונים ולהגביר אליהם את החשיפה. כך שאם אתם רוצים לקדם אירוע, כנס, מבצע או השקה מסוימים כדאי יהיה לעשות זאת באמצעות פייסבוק ולא בקידום אורגני בגוגל הפועל לטווח הארוך.

מה ההבדל מבחינת תקציב ותוצאות?

כמו בכל קמפיין שאנו רוצים להקים חשוב לבחון את הנתונים של עלות-תועלת. כלומר העלות של ביצועי הקמפיין שלנו לעומת ההכנסות והרווחים שהקמפיין ייצור לנו. קידום בפייסבוק יכול להיעשות באמצעות מערכת הפרסום הממומן של פייסבוק, בדרך אורגנית ובעיקר באמצעות פעילות ומעורבות עם הקהל. תלוי בסוג הפרסום שאנו צריכים. קידום אתרים אורגני יכול לעלות אלפי שקלים בחודש אבל יכול להניב יותר תוצאות לאורך זמן. בשכלול מדדים אלה של מחיר תועלת אתם צריכים להתחשב גם בזמן שאתם יכולים או רוצים להשקיע בעצמכם. תמיד עדיף להשקיע באיש מקצוע שיבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר עבורכם, אולם במקרים מסוימים (כמו בדוגמה שרשמנו למעלה של עורכי דין למשל) עדיף יהיה להשקיע גם זמן במתן מענה מקצועי לגולשים ושיפור המעורבות.

בניית תשתיות מקצועיות:

קידום אתרים אורגני ידרוש מכם לבנות אתר מקצועי ואיכותי לעסק. אתר שכזה יספק לכם תשתית טובה לבסס עליה את קידום האתר שלכם בגוגל. בפייסבוק תצטרכו לפתוח דף עסקי, להטמיע לוגו/תמונת פרופיל, תמונת נושא לרקע ולמלא את המידע על-אודות העמוד והעסק שלכם. גם בSEO וגם בפייסבוק תצטרכו להשקיע בהעלאת תכנים. בעוד בקידום האורגני חשוב להטמיע מילות מפתח בתכנים, הרי שבפייסבוק התכנים יהיו גם קצרים יותר בדרך כלל וגם החשיבות הגבוהה יותר תהיה על סוג התכנים, הנעה לפעולה, הוספת אלמנטים וויזואליים להבלטת הפוסטים ועוד.

תאריך:  22/12/2022   |   עודכן:  22/12/2022
כתיבת המומחים
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניהול מוניטין ברשת הוא שירות המוצע על-ידי חברות פרסום, חברות קידום אתרים וחברות ניהול מוניטין המתמחות בעניין זה. למעשה מדובר בכל הקשור לרושם הראשוני הנוצר ללקוח מאזכור שלכם או של העסק שלכם באינטרנט. חשוב לשמור על מוניטין חיובי ברשת האינטרנט על-מנת לקדם את עצמכם או את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר. מדובר למעשה בפעם הראשונה שהלקוח נחשף למשהו שקשור לתדמית שלכם ולכן חשוב מאוד לייצר מיתוג ותדמית חיובית, זאת כדי שתוכלו להיעזר באינטרנט על-מנת לייצר ממנו תוצאות עבור העסק שלך.
מאז שהאינטרנט רק נכנס לחיינו ועד היום, הוא עבר תהפוכות רבות. לכן זה לא מפתיע שגם אתם, כמו כל האנשים האחרים שחיים בעידן המודרני, לא רוצים להישאר מאחור. זה אומר שאם עד היום היה לכם בבית חיבור לאינטרנט במהירות של 200 מגה, הרי שהיום, עם סיבים אופטיים, תוכלו ליהנות ממהירות הרבה יותר גדולה. למעשה, בימינו, אינטרנט שמושתת על הסיבים האופטיים הידועים והמדוברים כל כך, יכול להגיע למהירות של עד 1 ג'יגה! מדובר על שינוי משמעותי ביותר, ואין ספק שבדיוק אל הכיוון הזה פנינו מועדות. בניגוד לאותם כבלים מנחושות שעליהם היה מושתת בעבר האינטרנט, אנחנו רואים שהיום כמעט בכל מקום יש כבר סיבים אופטיים . זה נתון שמשנה את חוקי המשחק, כי סיב אופטי יכול להעביר גל אור במהירות מדהימה מקצה לקצה. זה גם מה שהופך את העולם הגדול שלנו לכפר גלובלי קטן, כי למעשה, המידע מועבר מיבשת אחת לשנייה במהירות מדהימה. כבר לא צריך לחשוש מכך שאם יותר מידי מכשירים מחוברים לאינטרנט בו-זמנית, האינטרנט לא יעבוד כמו שצריך. לכן ברור שפנינו מועדות לאינטרנט מהיר מאוד ואין ספק שזה מומלץ לכל אחד.
את החשיבות הרבה שיש לשמו הטוב של האדם, לא צריך להוכיח. מספיק להסתכל על אנשים מפורסמים שהאשימו אותם בדברים שליליים כאלה ואחרים, איך ברגע אחד הם הופכים להיות מנודים ומושמצים בפי כל. פרסום שלילי יכול להיות על אדם פרטי, על קבוצת אנשים, על עסק או חברה ועל כל מי שחשוב לו ה"שם" שלו. במקרים שבהם מדובר על עסק פעיל, כמו למשל על אדם שנותן שירות או עסק שמשווק מוצרים מסוימים, המציאות מוכיחה שפגיעה בשמם הטוב יכולה להיות מכה לא פשוטה בכלל, עד כדי כך שישנם אנשים שנאלצו לסגור את העסק שלהם בגלל פגיעה בשמם הטוב או בשמה הטוב של החברה שלהם.
מטבח חוץ הוא מטבח שנמצא בחלק החיצוני של הבית בשונה מהמטבח הסטנדרטי. לרוב מדובר על מטבח נוסף שנועד להקל על העומס במטבח המרכזי של הבית. בו בזמן יש כאלה שעושים הפרדה בין המטבחים מטעמי כשרות או מתוך רצון למנוע בלגן. כיום הוספת מטבח חוץ למטבח הפנימי היא הגיונית וטבעית, המון אנשים בוחרים באופציה הזאת. אך עדיין ההתייחסות למטבח חוץ צריכה להיות שונה לעומת ההתייחסות למטבח פנים. רכישת כיור נירוסטה למטבח חוץ היא הכרחית וחשובה, בחירה שלא תוכלו לוותר עליה. מה ניתן להשיג ברגע שמוסיפים כיור נירוסטה אל תוך המטבח החיצוני? הכנו לכם כמה דברים שחובה לשמוע ולהכיר אותם טרם הרכישה.
ניגש לבחינה הקרובה? צריך לקבל מעל 640 בבחינה? מחפש קורסי פסיכומטרי מומלצים? כדאי שתפנים, ללמוד בקורס פסיכומטרי של אחד המותגים, כמו IQ או קידום, לא בהכרח יעזור לך להוציא ציון טוב יותר מקורס פסיכומטרי קטן ואיכותי.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
הטילים ברקע [צילום: והאיד סלמי/AP]
גדי חיטמן
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב    התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il