|   15:07:40
טיול בוקר בטיילת של בת ים
01/04/2024   |   איתן קלינסקי
בארץ אהבתי
01/01/2023   |   איתן קלינסקי
גבעת הקפיטול: חלומו של יאיר לפיד
29/12/2022   |   עדי ירדן
לבימה חופשית   
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
ברחבי הרשת
מועדון מנויים VIP
אודות המנוי    שרותי VIP    תנאי שימוש    כללי
התכנית הלאומית לילדים ובני נוער בסיכון - תמונת מצב
‫דוח ביקורת שנתי 62 לשנת 2011 -‬ על פי הערכות, כ-15% מכלל אוכלוסיית הילדים בישראל - 370,000 ילדים - נתונים במצבי סיכון: הם סובלים מבעיות בתפקוד בתחום ההתפתחותי-לימודי, מבעיות בתפקוד בתחום החברתי-רגשי ומבעיות הנוגעות להשתייכות למשפחה וטיפול בילד. בינואר 2004 מינו ראש הממשלה דאז, מר אריאל שרון, ושר הרווחה דאז, מר זבולון אורלב, ועדה ציבורית בראשות פרופסור הלל שמיד לבדיקת מצבם של ילדים ובני נוער בסיכון ובמצוקה (להלן - ועדת שמיד). במרץ 2006 הגישה הוועדה דין וחשבון בנושא, ובספטמבר באותה השנה החליטה הממשלה לאמץ את המלצות הוועדה ולפעול ליישומן על פי תכנית שתגבש ועדה בין-משרדית. בנובמבר 2007 פורסמה התכנית הלאומית לילדים ולנוער בסיכון ובמצוקה (להלן - התכנית הלאומית או התכנית). התכנית, המשותפת לחמישה משרדי ממשלה , מיועדת לצמצום מצבי הסיכון בקרב ילדים ובני נוער ומיושמת ב-56 יישובים ואגדי יישובים שנבחרו על פי קריטריונים חברתיים-כלכליים. התכנית מתוקצבת במלואה על ידי המדינה במתווה רב-שנתי: מ-75 מיליון ש"ח בשנת 2008 עד 155 מיליון ש"ח בשנת 2014. משרדי הממשלה השותפים לתכנית אחראים, באמצעות ועדת היגוי ארצית, לקביעת המדיניות ודרכי הפעולה, לביצוע בקרה על איכות תהליכי התכנון ולהערכת תוצאות התכנית, והרשויות המקומיות אחראיות ליישום התכנית. הרשויות המקומיות נדרשו לאתר ולמפות את הילדים ובני הנוער בסיכון, וניתנה להן אפשרות לבחור את התכניות, ההתערבויות והפעולות (להלן - המענים) הנחוצות ביותר לילדים בסיכון בתחומן. בשנת 2009 הושלם בכל היישובים ואגדי היישובים המשתתפים בתכנית תהליך איתור ומיפוי של ילדים ובני נוער בסיכון, על פי הגדרה משותפת ואחידה ובאמצעות כלים אחידים. בשנת 2010 החלו לפעול רוב המענים שתוכננו ביישובים הנכללים בתכנית. פעולות הביקורת בחודשים מרץ-אוגוסט 2011 בדק משרד מבקר המדינה את סדרי ההיערכות ליישום התכנית הלאומית ואת דרכי יישומה. בביקורת נבדקו בעיקר הנושאים האלה: הקמת התשתית הארגונית ליישום התכנית, בניית מאגר התכניות ומעורבות משרדי הממשלה השותפים לתכנית הלאומית; איתור ומיפוי של ילדים בסיכון ביישובי התכנית והפעלת המענים; תשתית מידע, הערכה ומערך הבקרה על יישום התכנית. הביקורת נעשתה במינהלת התכנית הלאומית במשרד הרווחה והשירותים החברתיים (להלן - משרד הרווחה) ובארבעה ממחוזות התכנית - מחוז תל אביב-מרכז, מחוז צפון ב', מחוז חיפה ומחוז הדרום. אופן יישום התכנית ביישובים נבדק במועצה האזורית אבו בסמה (מחוז הדרום), בעיריית עכו (מחוז צפון ב') ובעיריית טירה (מחוז תל אביב-מרכז). עיקרי הממצאים ההיערכות ליישום התכנית הקמת התשתית הארגונית ליישום התכנית: במסמך שהכין האגף לתכנון מדיניות במשרד ראש הממשלה בינואר 2007 בעניין מתווה הפעילות של התכנית צוין שעד סוף אפריל 2007 ימונו בעלי התפקידים במינהלת התכנית, ובמהלך אותה השנה יחל יישום התכנית ברשויות המקומיות. בפועל הייתה חריגה ניכרת מלוח הזמנים המתוכנן, ורק לקראת סוף שנת 2008 הסתיימו רוב תהליכי גיוס כוח האדם. גם השאיפה להתחיל את יישום התכנית בשנת 2007 לא מומשה, ורק בשנת 2010 - יותר משלוש שנים לאחר שהחליטה הממשלה לאמץ את המלצות ועדת שמיד - החלו הרשויות המקומיות להקים את המענים המיועדים לטפל בילדים בסיכון ובהוריהם במסגרת התכנית הלאומית. קביעת יעדים כמותיים למדידת תוצאות התכנית: ועדת ההיגוי הארצית לא הגדירה יעדים כמותיים למדידת תוצאות התכנית ולא נקבע מהו היקף השינויים המצופה בכל אחד מהיעדים. בניית מאגר התכניות: כדי להבטיח שהתכניות שיבחרו הרשויות המקומיות יסייעו להשגת יעדי התכנית ויעמדו בקריטריונים מקצועיים הכינה מינהלת התכנית מאגר תכניות ובו כ-230 תכניות שמשרדי הממשלה השותפים בתכנית מפעילים או שותפים בהפעלתן. בביקורת נמצא שבמאגר התכניות נכללו תכניות שרשויות מקומיות שבחרו בהן התקשו ליישמן אם משום שהתברר שהמשרדים לא היו ערוכים לבצען, אם משום שאופן ההפעלה לא היה ברור דיו ואם משום שעלויות ההפעלה שנרשמו במאגר התכניות לא היו עדכניות. ביוני 2010 הוצג בישיבת ועדת ההיגוי הארצית מתווה תלת-שלבי לעדכון מאגר התכניות אולם במועד סיום הביקורת, אוגוסט 2011, עדיין לא הושלם עדכון המאגר על פי המתווה שהוצג. יישום התכנית ברשויות המקומיות 1. איתור ומיפוי של ילדים ובני נוער בסיכון: במסגרת התכנית הלאומית בוצע בעת ובעונה אחת בכל הרשויות המקומיות המשתתפות בתכנית איסוף מידע שיטתי ומקיף על ילדים בסיכון ועל מאפייניהם באמצעות כלים מובנים ועל פי הגדרה אחידה. ביצוע תהליך מורכב של איתור ילדים בסיכון ומיפוים, שבו אותרו ביישובי התכנית כ-156,000 ילדים ובני נוער בסיכון, הוא אחד מהישגי התכנית הלאומית. עם זאת ההערכה היא כי לא התקבלה תמונה מלאה על היקף הילדים בסיכון, בעיקר בכל הנוגע לבני נוער בסיכון, בין היתר בשל קשיים בהטמעת הגדרות הסיכון בקרב אנשי המקצוע המאתרים וחוסר מיומנותם בביצוע הליכי האיתור. 2. מספר הילדים בסיכון המטופלים במסגרת התכנית הלאומית: על פי נתוני מינהלת התכנית, במאי 2011 טופלו במענים שהוקמו באמצעות תקציבי התכנית כשליש מן הילדים בסיכון שאותרו. הבדיקה העלתה כי יש חוסר איזון גדול בין היישובים בשיעורי הילדים המשתתפים בתכנית: מתוך קבוצה המונה 41% מהילדים שאותרו בסיכון, המרוכזת ב-18 יישובים, 70% מהילדים משתתפים במענים שהוקמו במסגרת התכנית; לעומת זאת, מתוך הקבוצה המונה 59% מהילדים שאותרו בסיכון, המרוכזת ב-53 יישובים, רק 30% מהילדים שאותרו בסיכון משתתפים במענים שהוקמו במסגרת התכנית. 3. קשיים בהפעלת המענים: ועדת ההיגוי הארצית ומינהלת התכנית לא קבעו מתווה מוגדר לסיוע ביישום התכניות היישוביות שייתן מענה לצרכים הייחודיים של הרשויות המקומיות החלשות ביותר, שרובן נמנות עם המגזר הערבי. בתהליך יישום התכניות היישוביות, שהחל בתחילת שנת 2010, נתקלו הרשויות המקומיות בקשיים בהפעלת כמה מהמענים, בגלל היעדר תשתיות פיזיות ובגלל קשיים בגיוס כוח אדם מקצועי להפעלת המענים. 4. יישום התכנית באגדי רשויות מקומיות: אחת ההמלצות של ועדת שמיד הייתה "ליצור אגדי רשויות מקומיות לאיגום משאבים ולניצולם היעיל באספקת השירותים". בהחלטת הממשלה מאוגוסט 2007 נקבע, בין היתר, כי במסגרת התכנית יפעלו שישה אגדי רשויות. במועד הביקורת רוב פעילות התכנית הלאומית ביישובי האגדים נעשתה בכל יישוב ויישוב בנפרד והאגדים לא החלו להפעיל מענים משותפים. הערכת התכנית ומערך הבקרה הערכת התכנית: רק בתחילת שנת 2011 פרסם משרד הרווחה מכרז לביצוע מחקר בנושא "הערכת התוכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון". העיכוב הרב בפרסום המכרז פגע באפקטיביות שלה וביכולתה לסייע למפעילי התכנית לעשות בה שינויים נדרשים. זאת ועוד, בחלק מתחומי ההערכה תיעשה הבדיקה מנקודת מבט רטרוספקטיבית, וממצאיה בתחומים אלה יהיו בעלי ערך יישומי מוגבל. בקרה על הפעלת המענים ומספר המשתתפים בהם: מערך הבקרה אמור היה להתבסס על מערכת מחשוב מרכזית של התכנית ועל מערך של "תשתית המידע היישובית" (להלן - תמ"י). במועד סיום הביקורת, אוגוסט 2011, כשנתיים לאחר תחילת יישום התכנית, עדיין לא הייתה לתכנית מערכת מחשוב מרכזית, ואילו תמ"י עדיין נמצאה בתהליך של הטמעה ולא פעלה באופן מלא. מערך הבקרה הקיים מבוסס על טופסי דיווח שאינם מקודדים ואינם מנותחים באופן מרוכז. הטפסים מרכזים מידע חלקי בלבד על אופן הפעלת המענים: הם אינם כוללים פרמטרים הנוגעים לאיכות ההפעלה, כמו מידת ההתאמה של המענה למאפייני הילדים וההורים המשתתפים בו, ואין בהם מידע המאפשר להשוות בין התכנון לביצוע בכל הנוגע למועד הפעלת המענה ולמספר המשתתפים. בדיווחי הרשויות המקומיות אין הבחנה בין מענים הנמצאים בשלבי הקמה ובין מענים הנותנים שירות לילדים והוריהם, ושניהם מדווחים כמענים פועלים. לפיכך תמונת המצב המוצגת בדבר מספר המענים הפעילים אינה משקפת נאמנה את היקף יישום התכנית ביישובים. גם לגבי מספר הילדים המשתתפים במענים אין הבחנה בין אלו שאותרו כילדים בסיכון ובין אלו שלא אותרו ככאלה. לפיכך לא ניתן לדעת מהו שיעור הילדים בסיכון מבין סך כל הילדים המשתתפים במענים. פיקוחם של המפקחים הייעודיים מטעם המשרדים השותפים בתכנית: האחריות לקיום תהליכי הפיקוח והבקרה המקצועית והתקציבית על הפעלת המענים נתונה בידי המפקחים הייעודיים של משרדי הממשלה השותפים לתכנית. מאחר שהמפקחים אינם נדרשים לדווח למינהלת התכנית על תוצרי הפיקוח שביצעו, אין בידי מינהלת התכנית תמונת מצב במישור הארצי על איכות הפעלת המענים שבאחריות כל משרד ואף אין בידיה מידע על הבעיות העיקריות בהפעלתם. במועד סיום הביקורת טרם פותח כלי בקרה בין-משרדי המשותף לכל המענים הפועלים במסגרת התכנית.
כניסה למנוי רשום שכחתי סיסמה
* דואר אלקטרוני: * סיסמה:
זה הזמן לסייע לנו בהגנה על עצמאות News1.

בזכותך נוכל להמשיך לחשוף ולפרסם תחקירים מעמיקים, ולספק לך עיתונות איכותית ונטולת פניות - כפי שאנו עושים עשרות שנים. תמיכתך חשובה, בנוסף, כדי שנוכל לנהל מאבקים משפטיים ולהדוף תביעות השתקה מצד בעלי שררה וממון.
גישה למערכת המנויים
לרכישת מנוי שנתי
* דואר אלקטרוני: * סיסמה:
  שם פרטי:   שם משפחה:
  שם חברה:   טלפון:
* אישור דוא"ל:
* תחום:
  
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il