s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
על הספסל בטיילת של בת ים
17/03/2024   |   איתן קלינסקי
גבעת הקפיטול: חלומו של יאיר לפיד
29/12/2022   |   עדי ירדן
אור בקצות החדרים
26/12/2022   |   אורנה רב-הון
לבימה חופשית   
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
ברחבי הרשת
מועדון מנויים VIP
אודות המנוי    שרותי VIP    תנאי שימוש    כללי
מסמך מדיניות בנושא הרחבת התחרות בתחום התקשורת הנייחת - שוק סיטונאי
דברי ההסבר אינם מחייבים אלא נועדו לנוחיות הכתבים 1. שר התקשורת מאמץ את עיקרי המלצותיה של "הוועדה לבחינת מבנה תעריפי חברת "בזק" ועדכונם ולקביעת תעריפי שירותים סיטונאיים בתחום התקשורת הנייחת" בראשות רו"ח אמיר חייק, והכל באופן שיפורט להלן. 2). כדי לעודד תחרות בין ספקים של שירותי התקשורת הנייחת, בעלי תשתיות הגישה הנייחות הכלל ארציות, המספקים שירותי תקשורת קמעונאיים ("בעלי התשתיות"), יחויבו במכירת שירותים סיטונאיים לבעלי רישיונות תקשורת, אשר יספקו שירותים על גבי תשתיותיהם ("ספקי שירותים"), לרבותBitstream Access, החכרת מקטעי גישה (פירוק למקטעים), החכרת סיבים אפלים, החכרת קנים ושירותי תמסורת ("השירותים הסיטונאיים"), וזאת על בסיס תנאים בלתי מפלים. הסבר: חברות בזק והוט טלקום תאפשרנה שימוש בתשתיות שלהן לספקי שירות אחרים כדוגמת 012, נטוויז'ן ואחרים על מנת שאלה יוכלו לספק ללקוח חבילת שירותים מלאה שתכלול גם שירותים שאין באפשרותם לספק כיום כדוגמת תשתית גישה נייחת לאינטרנט, שידורי טלוויזיה ועוד. באופן זה תתרחב התחרות אל מול קבוצות בזק והוט המספקות חבילות שירותים רחבות. 3) ספק שירותים יהיה רשאי לפנות לבעלי התשתיות בבקשה לעשות שימוש במקטעי הרשת שלהם, לרבות באספקת שירותים סיטונאיים. ספקי השירותים ובעלי התשתיות ינהלו משא ומתן לשם גיבוש הסכם שימוש או אספקת שירותים כאמור, ומיד עם חתימת הסכם כמתואר, יפרסם כל בעל תשתית "הצעת מדף". הצעת המדף תכלול הן את השירותים הכלולים בהסכם בין בעל התשתית לבין ספק השירותים במחירים ובתנאים שנקבעו בהסכם, וכן שירותים סיטונאיים אחרים בהתאם לרשימה שיפרסם משרד התקשורת ("המשרד") מעת לעת, לרבות מחיר מוצע לכל שירות. בעל תשתית לא יהיה רשאי להעניק לספק השירותים הנחות לגודל. הצעה זו תוצע לכל דורש, בתנאים שוויוניים ובלתי מפלים, היא תועמד לעיון כל מבקש, ותוצג באתר האינטרנט של בעל התשתית, וכן באתר האינטרנט של המשרד. לעניין סעיף זה, "הסכם" - הסכם בין בעל תשתית לספק שירותים מהותי בשוק שאינו חברה בעלת זיקה לבעל תשתית. הסבר: בדומה למודל ה-MVNO המשרד מאפשר לכוחות השוק לפעול על מנת להגיע להסכמים בין בזק והוט טלקום לבין ספקי שירות מהותיים אחרים שבהם יקבעו תנאים ומחירים לאספקת שירותי תשתית (שירותים סיטונאיים). בזק והוט תפרסמנה לכל באןפן שקוף וברור הצעת מדף שתוצע לכל דורש באופן שיוויוני אשר תכלול את ההסכמים שנחתמו וכן תנאים ומחירים לאספקת שירותים סיטונאיים שלא יכללו בהסכמים אלה. רשימת השירותים המלאה תקבע ותפורסם על ידי המשרד. על מנת לעודד גם ספקי שירותים קטנים לא יוכלו ההסכמים והצעת המדף לקבוע מחירי תשתיות שיעניקו הנחות לגודל לספקים גדולים. 4) ראה השר כי הוסכם או נדרש על ידי בעל תשתית תנאי או מחיר לאספקת שירות סיטונאי, אשר אינו סביר, עלול לפגוע בתחרות, עלול לפגוע בעניינו של הציבור, או אשר עלול לפגוע בעניינו של ספק שירותים, יקבע השר את התנאי או המחיר האמור. בהעדר דרישה או הסכמה על תנאי אחד או יותר או על מחיר כאמור, יקבע אותם שר התקשורת, ובלבד שנחתם הסכם או שחלפו 6 חודשים לפחות מיום הוצאת מסמך זה, לפי המוקדם מביניהם, והכל בהתאם לסמכותו לפי חוק התקשורת. הסבר: אם יתברר כי ההסכמים והצעות המדף כוללים תנאים לא סבירים שעלולים לפגוע בתחרות ובציבור יתערב בכך שר התקשורת ויקבע זאת בעצמו. מועד התערבות השר – לאחר שנחתם הסכם ואם לא נחתם - בתוך 6 חודשים מפרסום מסמך זה. 5) ככל שתעריף בעד שירות בזק קמעונאי שנקבע על ידי בעל תשתית או על ידי חברה בעלת זיקה לבעל תשתית כאמור, עלול לגרום לפגיעה בתחרות, יפעל השר לשם תיקון התעריף הסיטונאי הרלוונטי לאספקת השירות הקמעונאי בהתאם. הסבר: אם בזק או הוט טלקום יקבעו מחירים לציבור שעלולים לפגוע בתחרות, למשל באופן שהמרווח בין המחיר לציבור של שירות מסויים למחיר התשתית המהווה תשומה הנרכשת מבזק והוט טלקום לאספקת אותו שירות על ידי מתחרותיהן – נמוך מדי כדי לאפשר לאותן מתחרות לספק את אותו שירות, יתערב שר התקשורת לשם בהפחתת הסיטונאי באופן שיאפשר תחרות. 6) הפעולות, השירותים וההסדרים הנלווים לשירות הסיטונאי (דמי שכירות, שירותי תחזוקה וכדומה) ואופן הזמנתם, רכישתם, אספקתם ותעריפיהם - ייקבעו אף הם במשא ומתן בין בעלי התשתיות וספקי השירותים, ובלבד שבעלי התשתיות יהיו רשאים לדרוש מחיר סביר ובלתי מפלה. באין הסכמה בין בעלי הרישיון הנוגעים בדבר, יכריע השר על פי סמכותו לפי חוק התקשורת. .ההסבר כלול כבר בהסבר לסעיף 3 7) המשרד יעשה שימוש במודל בקרה ופיקוח, אשר יסייע לו לקבוע את עמידתם של התעריפים הכלולים בהצעות המדף בדרישות המפורטות לעיל, ולבחון אספקתם בפועל של השירותים הסיטונאיים באופן סביר ובלתי מפלה ולעקוב ולבחון את מידת התפתחותו של השוק הסיטונאי. הסבר: המשרד יפתח כלים תמחיריים והנדסיים שיאפשרו לו לבחון סבירותם של התנאים והמחירים הכלולים בהסכמים ובהצעות המדף ולהתערב בכך אם יידרש וכן כלי פיקוח שיבחנו בזמן אמת את התפתחות השוק הסיטונאי. 8) בעלי התשתיות ימסרו באופן שוטף לבעלי רישיונות אחרים בתחום התקשורת, הרלוונטיים לעניין רכישת שירותים סיטונאיים, את פריסת התשתיות הקיימות, בהתאם לדרישות המשרד בסייגים שייקבעו על ידי המשרד. הסבר: המידע בדבר פריסת התשתיות של בזק והוט טלקום הכרחי לספקי השירותים שיתחרו בהן כדי לתכנן פעילות ולדעת האם ישנם מקומות (חריגים) בהם אין באפשרות בזק או הוט טלקום לספק שירותים סיטונאיים. 9) עם פרסום הצעת המדף על ידי בעל תשתית, תאגידים בעלי זיקה לאותו בעל תשתית יהיו רשאים לרכוש שירותים סיטונאיים לשם אספקת שירותים בהתאם לרישיונותיהם, ובלבד ששירותים סיטונאיים כאמור יסופקו ללא אפליה גם לכל דורש. הסבר: על מנת לאפשר גם לחברות הבנות של בזק ולחברות בקבוצת הוט להתחרות בספקי השירותים האחרים באופן הוגן שיאפשר להן להציע את אותן חבילות שירותים תוכלנה החברות הנ"ל בקבוצות בזק והוט גם הן לעשות שימוש בשירותי התשתית הסיטונאיים עם פרסום הצעת המדף בכפוף הצעת השירותים הללו ללא אפליה גם למתחרות האחרות. 10 ) עם פרסום הצעת המדף על ידי חברת בזק, החברה הישראלית לתקשורת בע"מ ("בזק"), תינתן ל"בזק", האפשרות לספק לחברות הבנות שלה, שירותי הטלפוניה שיסופקו שלא על גבי רשת רחבת פס, במתכונת סיטונאית; החליטה בזק לספק שירותים כאמור תספקם במקביל לכל בעל רישיון שידרוש זאת ללא אפליה, והכל בכפוף להוראות הרלבנטיות לגבי חברות הבת של בזק. הסבר: ככל שבזק תהיה מעוניינת לספק לחברות הבנות שלה גם שירותי voice , העדיפים טכנולוגית על שירותי ה-VOB של מתחרותיה, היא תהיה רשאית לעשות resale של שירותי ה-voice שלה לחברות הבנות שלה ובלבד שתספקם ללא אפלייה גם לספקי השירותים האחרים. 11) בתוך 9 חודשים מפרסום הצעת המדף, כמתואר לעיל, יורה שר התקשורת על ביטול ההפרדה המבנית בין ספק תשתיות שהציע הצעה כאמור לבין ספקי השיחות הבינלאומיות וספקי שירותי האינטרנט ISP)), בעלי זיקה אליו, באופן שחברת בזק למשל תורשה להציע ללקוחותיה חבילות לא פריקות של כל שירותיה (שיחות מקומיות ובינלאומיות, שירותי פס רחב ושירותי גישה לאינטרנט (ISP)). זאת, למעט אם ראה השר כי במצבו באותה עת של השוק הסיטונאי, ביטול ההפרדה המבנית עלול לגרום לפגיעה ניכרת בתחרות או בעניינו של הציבור. ההפרדה המבנית כאמור, ככל שתבוטל, תומר בהפרדה חשבונאית, במתכונת שתיקבע על ידי השר. הסבר: ההפרדה המבנית בין בזק לבזק בינלאומי וההפרדה המקבילה בקבוצת הוט תבוטל בתוך 9 חודשים מיום פרסום הצעת מדף על ידי בזק או הוט טלקום לפי העניין, אלא אם כן לא יפעל עד אז השוק הסיטונאי באופן תקין וראוי. כאשר השוק הסיטונאי פועל באופן תקין וכל ספק שירותים שאינו בעל תשתית נייחת יכול להציע חבילת שירותים הכוללת את כל שירותי התקשורת היתרונות שנבעו לבזק והוט טלקום מהשליטה בתשתיות הנייחות אינם מחייבים עוד הפרדה מבנית המגבילה את חופש פעולתם בתחום האינטרנט ואין עוד הכרח להגביל את קבוצת בזק בסלי השירותים שלה בתחום זה, לסלים פריקים בלבד 12) המשרד יקבע מדדים או תנאים לפיהם יהיה שר התקשורת רשאי לקבוע כי מידת התפתחותו של השוק הסיטונאי ומידת התפתחותה של התחרות המבוססת על סלי שירותים משותפים, המשלבים שירותים נייחים ושירותים ניידים במגזר הפרטי, מאפשרת מתן הקלות בתחום ההפרדה המבנית שבין ספק תשתיות לבין מפעיל רט"ן בעל זיקה אליו, או ביטולה תוך המרתה בדרישה להפרדה חשבונאית. 13) קבע שר התקשורת כי התפתחות השוק הסיטונאי ומידת התפתחותה של התחרות המבוססת על סלי שירותים משותפים, המשלבים שירותים נייחים ושירותים ניידים במגזר הפרטי, מאפשרים זאת, ישקול השר ביטול ההפרדה המבנית בין ספק התשתיות לבין מפעיל רט"ן בעלי זיקה אליו. הסבר לס' 12-13: ככל שתתפתח תחרות הכוללת חבילות הכוללות שירותים ניידים ונייחים במגזר הפרטי, באופן משמעותי מספיק, בהתבסס על השוק הסיטונאי, על מנת ליתן בידי פלאפון וקבוצת בזק כלים להתמודד בתחרות שתתפתח וכנ"ל בידי מירס ניתן יהיה לשקול ביטול ההפרדה המבנית בין בזק ופלאפון ובקבוצת הוט בין מירס להוט טלקום. 14) שר התקשורת יבחן את נושא הפריקות של שירותי השידורים, הכלולים בסלי שירותים משותפים, הכוללים גם שירותי בזק (ניידים או נייחים) או שירותי גישה רחבת הפס. ביטול ההפרדה המבנית בין ספקי התשתיות לבין תחום הטלוויזיה הרב ערוצית ייעשה בהינתן אפשרות סבירה לספק חבילת שידורי טלוויזיה בסיסית באמצעות רשת האינטרנט על ידי ספקים חסרי תשתית נייחת כלל ארצית. הסבר: על מנת למנוע מינוף כוחה המונופוליסטי של בזק בתחום הנייח לשווקי תקשורת אחרים נקבעו מגבלות לפעילותה ובכלל כך נקבעה דרישת הפרדה מבנית ונמנע ממנה להציע סלי שירותים לא פריקים. ביחס לקבוצת הוט לא נקבעה הגבלת פריקות ביחס לחבילת הטריפל שלה למרות כוחה המונופוליסטי בתחום השידורים בשל הרצון לעודד התחרות בתחום הנייח. כיום לאחר שהוט פועלת בתחום הנייח ללא מגבלות כאמור משך כ-7 שנים נדרש לבחון האם אי קביעת מגבלות כאמור עדיין הכרחית או שמא יש לשנות מדיניות זו כדי לעודד התפתחות התחרות בכלל ובתחום השידורים בפרט. לאור העובדה שעניין זה לא נכלל בדו"ח חייק לא נקבעו כאן מסמרות במסמך והעניין ייבחן. 15. אם לא יתפתח השוק הסיטונאי באופן תקין וראוי על פי מדדים שייקבעו לכך, תוך 24 חודשים מיום פרסום מסמך מדיניות זה, יפעל השר לביצוע הפרדה מבנית בין התשתית של בעל רישיון מפ"א כללי לבין השירותים הניתנים על ידו ללקוחות הקצה. אם לא יתפתח השוק הסיטונאי בהתאם לכל המנגנונים הכלולים במסמך זה יידרש צעד מרחיק לכת יותר לקידום התחרות והוא הפרדת תשתיות בזק והוט טלקום מהשירותים הניתנים על גבי תשתיות אלה. במתכונת זו תופרד בזק למשל לשתי חברות - בזק תשתיות ובזק שירותים באופן שבזק תשתיות תספק תשתיות בלבד לבזק שירותים ולשאר המתחרות ללא אפלייה. במודל זה, על מנת לאפשר תנאי תחרות, לא יתאפשר לבזק תשתיות להציע שירותים לציבור כפי שנקבע במודל השוק הסיטונאי הכלול במסמך זה, המאפשר לבזק להציע עם ביטול ההפרדה המבנית שירותי טלפוניה, אינטרנט וכיוצ"ב לציבור ובמקביל לספק תשתיות למתחרותיה. 16 . בתוך 6 חודשים מפרסום הצעת המדף, כמתואר לעיל, יפעל שר התקשורת לשינוי שיטת הפיקוח על תעריפי חברת בזק כך שהפיקוח יעשה על ידי קביעת תעריף מרבי. הסבר: עם כינונו של שוק סיטונאי פועל ובכך מתן למתחרותיה של בזק יכולת להציע חבילות שירותים מלאות לציבור באופן המאפשר ביסוסה של תחרות בתחום הטלפוניה הנייחת אין עוד הכרח במשטר של תעריפי מינימום המגביל את בזק מלהציע הצעות אטרקטיביות יותר למנויים בתחום זה. ואולם על מנת למנוע ניצול כוחה מונופוליסטי של בזק בתחום הטלפוניה באופן לא ראוי נדרש לשמר את פיקוח התעריפים המירביים. 17. המשרד יגבש בתוך 9 חודשים אסדרה שמטרתה הגברת ההשקעה בתשתיות התקשורת הנייחות בישראל ובשדרוגן.
כניסה למנוי רשום שכחתי סיסמה
* דואר אלקטרוני: * סיסמה:
זה הזמן לסייע לנו בהגנה על עצמאות News1.

בזכותך נוכל להמשיך לחשוף ולפרסם תחקירים מעמיקים, ולספק לך עיתונות איכותית ונטולת פניות - כפי שאנו עושים עשרות שנים. תמיכתך חשובה, בנוסף, כדי שנוכל לנהל מאבקים משפטיים ולהדוף תביעות השתקה מצד בעלי שררה וממון.
גישה למערכת המנויים
לרכישת מנוי שנתי
* דואר אלקטרוני: * סיסמה:
  שם פרטי:   שם משפחה:
  שם חברה:   טלפון:
* אישור דוא"ל:
* תחום:
  
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il