|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
רגב. קיבלה את המלצת גורמי המקצוע [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

הארבעה שהמשיכו ללחום ישיאו את משואת כוחות הביטחון

נציגי צה"ל, שב"כ, המוסד ומשטרת ישראל שישיאו את אחת ממשואות הגבורה ביום העצמאות הם: סרן שביט בן-משה מצה"ל, ניצב אמיר כהן ממשטרת ישראל, לוחם השב"כ ע', וקצינת האיסוף מ' מהמוסד יחד עם כוחות הצלה ומתנדבים נוספים - כולם גילו גבורה בקרבות במהלך מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, נפצעו וחלקם איבדו קרובים
02/05/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   חגים ומועדים   |   תגובות

הערב (2.5.24) מתפרסמים שמות הנבחרים להשיא את משואות יום העצמאות. השרה הממונה על טקס המשואות, מירי רגב, קיבלה את המלצת הרמטכ"ל על סרן שביט בן-משה, את המלצת מפכ"ל המשטרה על מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן, את המלצת ראש השב"כ על לוחם השב"כ ע' ואת המלצת ראש המוסד על קצינת האיסוף מ'. ארבעתם ישיאו יחד, כנציגי כוחות הביטחון, את אחת מ-12 משואות הגבורה בהר הרצל, ביום העצמאות תשפ"ד.

נציג צה"ל סרן שביט בן-משה, מפקד לוחם ביחידת הצנחנים, מיהר ב-7.10 לצאת מביתו שבמעלות ולחבור לכוח של חטיבה 35 אליה הוא שייך. לאורך כל אותו היום הוא נלחם בקיבוץ רעים ובהמשך ביישוב חולית. שם, בשדה הקרב, קיבל את הבשורה המרה שאחיו, רס"ן אריאל בן-משה ז"ל הי"ד, מפקד פלגה בסיירת מטכ"ל, נהרג בהיתקלות עם מחבל בעת שנלחם לטיהור בתים.

לאחר שיחה עם אמו, החליט שביט, בהמלצתה ובתמיכתה, להמשיך ולהילחם עד שייקרא לצאת ללוויה של אחיו משה. שביט חזר להילחם בחולית, נפצע בקרב ופונה לטיפול רפואי. לאחר ניתוח ושיקום קצר חזר ללחימה ופיקד על מכלול גדוד 890 לפני ובמהלך התמרון הקרקעי ברצועת עזה.

נציג משטרת ישראל ניצב אמיר כהן, מפקד מחוז הדרום של משטרת ישראל היה מהראשונים שהבינו את היקף המתקפה על גבול ישראל והיה המפקד שהכריז על "פרש פלשת" - קוד להקפצת כוחות המשטרה והצבא במקרה של חדירת מחבלים ואירוע רב-זירתי. הודות לפקודה המהירה יצרו כוחות משטרה ומג"ב קו בלימה, באמצעות חסימות צירים ראשיים, ועצרו חוליות מחבלים שהיו כבר בדרכן לערים נוספות בעומק שטח ישראל. בכך מנע כהן אסון גדול עוד יותר.

בשדרות, עיר מגוריו, הוביל כהן את הקרב על תחנת המשטרה המותקפת כשהוא חמוש באקדחו האישי בלבד. במשך שעה וחצי של קרב הוא נפצע בגבו ובעינו, אך סירב להתפנות והמשיך בלחימה עד שהחליט להפיל את קירות התחנה על המחבלים וסיים את הקרב.

נציג שירות הביטחון הכללי ע' כיהן כראש אגף המבצעים בשב"כ, טיפח דורות של לוחמים והמציא שיטות לחימה מבצעיות חדשניות. גם אחרי שפרש לגמלאות המשיך לצאת לפעולות מבצעיות בשטח האויב. ב-7 באוקטובר יצא ע' אל אזורי הלחימה כמפקד חוליית לוחמים בצוות טקילה. הוא חתר למגע, חיסל עשרות מחבלים וחילץ עשרות משפחות מקיבוץ כפר עזה תחת אש. החוליה איבדה את אחד מלוחמיה ולוחם אחר נפצע אנושות, אך ע' ואנשיו המשיכו להילחם עד לטיהור העוטף.

אשת המוסד ג' עלתה לארץ באופן לא-חוקי בצעירותה מאירן. היא החלה את דרכה במוסד כמומחית לגיוס יעדים במדינות היעד, ובייחוד באירן. מזה מספר שנים היא משרתת כקצינת איסוף מצטיינת במסלול החוד המבצעי. במהלך שנות פעילותה המבצעית ג' יזמה והובילה מבצעי גיוס רבים ומגוונים בליבת הנושא האירני בתחכום, חתירה למגע, ובאומץ אישי ומבצעי, תוך הקרבה אישית. היא עומדת גם מאחורי פיתוח יכולות מיוחדות, תוך שהיא נעזרת בכישרונה הייחודי והבנתה המעמיקה בנפש האדם.

חלק מהסוכנים אותם גייסה ג׳ השתתפו במבצעים אסטרטגיים של המוסד. ביניהם מבצעים שהיו קשורים בפעילויות מול אירן לאחר מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. חבריה מתארים את ג׳ כ״שחקנית נשמה״, הפועלת מתוך שליחות לאומית, אחריות אישית, מקצועיות וצניעות, ומהווה דוגמה אישית לעובדי המוסד.

משואת כוחות ההצלה

הממונה על אירועי שנת ה-76 למדינת ישראל, השרה מירי רגב, קיבלה את המלצת הוועדה הציבורית לבחירת משיאי המשואות ובחרה בפראמדיקית מד"א אושרית חדד, במתנדבת איחוד הצלה הד"ר תמר שלזינגר, במתנדבת זק"א נורית אירן כהן, ובמפקד צוות תחנת כיבוי האש יואל דמרי, להשיא יחד, כנציגי כוחות ההצלה, משואה נוספת.

אושרית חדד היא פראמדיקית בתחנת מגן דוד אדום אשדוד. כשפרצה המתקפה על יישובי העוטף ב-7 באוקטובר היא יצאה במהירות מביתה לתחנה ותפסה את הפיקוד על ניידת טיפול נמרץ. יחד עם חובשים נוספים היא יצאה אל אזור הלחימה ושם הקימה בית חולים שדה לצד הדרך - לא רחוק ממקום הטבח, בשעה שעוד התחוללו באזור קרבות עם מחבלים. אושרית וחבריה הצילו כך, תחת אש, את חייהם של עשרות פצועים.

הד"ר תמר שלזינגר, תושבת ראש פינה, מייצגת בטקס הן את מתנדבי איחוד הצלה והן את אלפי העובדים הסוציאליים. כמתנדבת במוקד "חוסן" של איחוד הצלה קיבלה הד"ר שלזינגר את שיחתם מקפיאת-הלב של הילדים מיכאל ועמליה אבידן, שהוריהם נרצחו ואחותם הקטנה נחטפה. במשך 12 שעות ארוכות שמרה שלזינגר על קור רוח, הרגיעה ועודדה את הילדים המסתתרים, ונשארה איתם עד להגעת החילוץ.

נורית אירן כהן ממודיעין, מתנדבת ביחידת הצוללים של ארגון זק"א. מיד עם תום הקרבות ביישובי הנגב המערבי יצאה נורית, יחד עם חבריה המתנדבים מכלל ארגוני זק"א (ירושלים, תל אביב ו-360), למשימה הקדושה של איתור גופות הקורבנות וזיהוין בישובים, בכבישים ובשטחים הפתוחים. במשך ימים ארוכים הם עברו בין מאות הבתים המפויחים ואלפי המכוניות השרופות, מחפשים כל שריד לחללי הטבח וחולקים להם כבוד אחרון בהבאתם לקבר ישראל.

לוחם האש יואל דמרי הוא מפקד צוות תחנת כיבוי האש בנתיבות. ב-32 שנותיו במערך הכבאות פעל במאות אירועי כבאות והצלה והציל חיים רבים. בבוקר 7 באוקטובר, היה דמרי בחופשה. כשהבין את חומרת המצב מיהר להתייצב עם ציודו המבצעי בתחנת נתיבות. משם נשלח עם רכב מבצעי של מערך כיבוי האש לסייע לכוחות הימ"מ אשר ניסו להשתלט מחדש על תחנת המשטרה בשדרות. תחת אש כבדה קירב יואל את המנוף אל גג התחנה, כשהוא מאפשר בכך את העלאתם הבטוחה של לוחמי הימ"מ לגג התחנה, חילוץ פצועים דרך הגג והעלאת תחמושת ומים ללוחמים ולפצועים. לוחמי הימ"מ מספרים כי דמרי פעל באומץ רב, העלה והוריד אותם במשך שעות, תוך שבאזור מתנהל קרב יריות והוא עצמו פועל תחת אש.

משואת המחלצים

מאות סיפורי חילוץ הגיעו אל הוועדה המייעצת, ומתוכם נבחרו מעטים המייצגים את הרבים. בהמלצת הוועדה נבחרו נסרין יוסף מיתד, הרב שחר בוצחק מאופקים, יוסף אלזיאדנה מרהט ורמי דוידיאן מפטיש, להשיא יחד, כמייצגים של גבורת המחלצים, מואת גבורה.

יוסף אלזיאדנה, תושב רהט, הוא נהג מיניבוס. בבוקר 7 באוקטובר הוא הוזמן לאיסוף 6 צעירים ממסיבת הנובה בקיבוץ רעים. במהלך הנסיעה הבין שהאזור מותקף אך המשיך לנסוע היישר אל תוך שדה הקרב מתוך תחושת מחויבות עמוקה לצעירים אותם לא הכיר. בגבורה יוצאת דופן, חרף ירי שנורה לעברו ללא הפסקה, הוא החליט להציל ככל היותר אנשים במהלך נסיעתו. אלזיאדנה הצליח להעלות לרכבו 30 חוגגים מן הטבח ולהציל את חייהם. למרבה הצער, במאורעות איבד יוסף קרוב משפחה שנרצח. ארבעה מבני משפחתו נחטפו לעזה.

שחר בוצחק, רב קהילה באופקים, התעורר בבוקר שמחת תורה לשמע זעקות ומטחים בלתי פוסקים. כאשר הבין שמדובר באירוע יוצא דופן פתח הדליק את הטלפון שהיה סגור במהלך החג והשבת, ודרך קבוצת כיתת הכוננות של מושב מבטחים, שבה היה חבר, הבין את ממדי הפלישה ואת גודל הסכנה. בלי להסס לקח בוצחק את נשקו האישי ויצא במהירות כדי לסייע לחבריו. בדרך חבר לחייל בחופשה, נהוראי סעיד ז"ל הי"ד, ולמאבטח שב"כ. באותה השעה כבר פלשו חוליות מחבלים לאופקים והשלושה נתקלו באחת מהן. בקרב היריות שהתפתח נהרג סעיד, והרב נפצע ברגלו. על-אף פציעתו, ותוך שהוא ממשיך להילחם, שמר על קור רוחו, עדכן בטלפון את חברי קהילתו באופקים, את רבש"ץ מבטחים ואת בני משפחתו ואף ארגן בעצמו את פינויו לבית החולים.

נסרין יוסף, בת העדה הדרוזית, שהתה בעת מתקפת חמאס עם בעלה בביתם שביישוב יתד. בעת שיצא בעלה להילחם לצד כיתת הכוננות נשארה בביתה עם ארבעת ילדיה. מששמעה שנלכדו שני מחבלים ביישוב קיבלה החלטה אמיצה לצאת מביתה, על-אף הקרבות המתחוללים בחוץ, ולתחקר אותם כדי לנסות ולהוציא מהם מידע שיוכל לסייע ללוחמים. יוסף חילצה בנחישות מן המחבלים מידע בעל ערך רב על הימצאותם של מחבלים נוספים ביישוב והכווינה אליהם את אנשי כיתת הכוננות. כשמחבלים אחרים ניסו ליצור קשר טלפוני עם חבריהם שנתפסו, היא שיטתה בהם תוך שהיא מתרגמת למפקד בשטח את השיחה מערבית. כך הצליחה לפתות אותם למסור מידע בעל ערך רב. בתושייה ובקור-רוח מנעה יוסף התקפה משמעותית על היישוב, והצילה חיים רבים.

רמי דוידיאן ממושב פטיש קיבל בשבת בבוקר שיחת טלפון מחבר שביקש ממנו לסייע בחילוץ של נער ממסיבת הנובה. דוידיאן לא חשב פעמיים ונכנס לרכב. במהלך הנסיעה נחשף לממדיה של המתקפה האכזרית וקיבל החלטה הרת-גורל - לחלץ חוגגים ככל היותר. במשך יום שלם חילץ שורדים מכל מקום אפשרי – מערוצי הנחלים, מהפרדסים וממתחם המסיבה, תוך שהוא רותם למשימת ההצלה עוד בני משפחה וחברים. התמצאותו בדרכים החקלאיות סייעה לו להגיע למוקדי הטבח בדרכים עקיפות מבלי להיפגע. במהלך אחד החילוצים הצליח דוידיאן באומץ רב ובתושייה יוצאת דופן להציל נערה מידיהם של שישה מחבלים תוך שהוא מתחזה לערבי. במבצעי החילוץ שהוביל הציל את חייהם של למעלה מ-700 איש שחבים לו את חייהם.

משואת כיתות הכוננות

המלצות רבות מספור הגיעו לוועדה הציבורית בבקשה להעלות על נס את פועלן של כיתות הכוננות. הוועדה הציבורית בחרה בענבל ליברמן מקיבוץ ניר-עם, בברק שלום מקיבוץ עלומים, באביחי אליה מהישוב חוות יאיר ובטל לויט ממטולה להשיא יחד, כנציגי כיתות הכוננות בכל הארץ, את אחת המשואות.

ענבל ליברמן, רק בת 26, היא רכזת הביטחון של קיבוץ ניר עם. בבוקר ה-7 באוקטובר, תחת מתקפת הרקטות על יישובי הנגב המערבי, זיהתה רעשים חריגים ליד הקיבוץ והחליטה לפעול במהירות. היא הותירה את שער הברזל של הקיבוץ סגור, העמידה חברים חמושים על גדר הקיבוץ ופרסה את חברי כיתת הכוננות במארבים לקראת פלישה אפשרית. במעשיה, הצילה את חייהם של חברי הקיבוץ.

ברק שלום, מפקד כיתת הכוננות של קיבוץ עלומים, עמד בבוקר ה-7 אוקטובר בראש כיתת כוננות מצומצמת של 12 מתנדבים. על-אף הנחיתות המספרית והחוסר בתחמושת הצליחו הוא וחבריו, יחד עם עוד 3 חיילים שהצטרפו ללחימה, להתארגן ולהתייצב כחיץ בין מרצחי החמאס לבין הבתים הראשונים בעלומים. בלחימתם מנעו מהמחבלים להגיע לבתי הקיבוץ והצילו את חבריו.

אביחי אליה הוא חבר כיתת הכוננות בישוב חוות יאיר שבשומרון. ב-7.10, עם קבלת הידיעות הראשונות על הפלישה לישובי העוטף, הוא מיהר יחד עם עוד תשעה מחבריו לישוב לצאת ולהצטרף ללחימה ולהגנה על ישובי הנגב המערבי - כשהם חמושים באקדחיהם בלבד. אביחי נלחם בצומת מעון וברעים, נפצע פצעים קשים וניצל בנס. בימים אלה הוא עובר עדיין ניתוחים ושיקום.

טל לויט הוא חקלאי, חבר כיתת הכוננות ודור שישי במושבה מטולה. ביתו נפגע מפגיעה ישירה של טיל לבנוני. יחד עם חבריו מכיתת הכוננות של המושבה לויט ממשיך להילחם על הגנת המושבה. הוא עושה זאת מתוך חמ"ל תת-קרקעי, שממנו הוא וחבריו מנהלים את הקו הראשון של הלחימה על הבית.

אחרי הטבח בנגב המערבי, פרסו חברי כיתת הכוננות של מטולה רשת מצלמות ברחבי העיר. הם מבצעים גם תצפיות אל מעבר לגבול ואל מקורות הירי של האויב. ומסייעים לצה"ל לאתר יעדים לתקיפה. לויט חי בחמ"ל כבר למעלה מחצי שנה, והוא מתכוון להמשיך ולהגן על המושבה ככל שיידרש ממנו.

משואת חזית ההסברה

הוועדה הציבורית בחרה ביוסף חדאד ואלה קינן כנציגי חזית ההסברה הישראלית, להשיא משואה.

יוסף חדאד, בן למשפחה ערבית נוצרית מחיפה, התנדב לשירות קרבי בצה"ל, שירת כמפקד ונפצע קשה במהלך מלחמת לבנון השנייה. לאחר שהשתקם החליט להקדיש את חייו למען ההסברה הישראלית בעולם תוך הדגשת השותפות בין יהודים לערבים. בשנת 2018 הקים את עמותת "ביחד - ערבים זה לזה" אשר מקדמת את שילוב הערבים בישראל תוך קידום וצמצום הפערים ועידוד גיוס לצבא ולשירות הלאומי. מ-7 באוקטובר 2023, עם תחילת מלחמת חרבות ברזל, החל במסע הסברה נרחב ברשתות החברתיות בעד ישראל כשהוא חושף את פשעי חמאס והג'יהאד האיסלאמי. חדאד משמיע את קולם של חלק מערביי מדינת ישראל הגאים באזרחותם הישראלית וחפצים בחיים של שותפות ושלום. תכניו אפשרו למיליונים רבים להיחשף לפניה האמיתיות של החברה הישראלית – חברה המקריבה את עצמה לטובת ערכים של שלום, מוסריות ואהבת האדם. חרף איומים רבים על חייו ממשיך חדאד באומץ במאבקו להשמעת קולה של ישראל.

אלה קינן היא בלוגרית טיולים ומשפיענית רשת ישראלית. כנכדה למקימי קיבוץ כפר עזה וכקצינה במילואים לא יכלה לעמוד מנגד בעת שהחלו מתקפות על מדינת ישראל ברשתות החברתיות עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל. היא הסבה את כל פעילותה ברשתות החברתיות לטובת המאבק ההסברתי למען מדינת ישראל. קינן יצרה וקידמה את תג ההקבצה hamasisisis# שתפס תאוצה בכל העולם. בפעילותה ברשת החברתית טוויטר (אקס) נאבקה בתכנים מעודדי הסתה של משפעיני רשת וסייעה בהסרת ערוצים תומכי טרור. אך גולת הכותרת של פעילותה היא ניהולה של רשת עולמית, בת עשרות אלפי מתנדבים, אשר תפקידם להגיב מיד לאירועים ולחולל באמצעותם תהודה למסרים ולתכנים שמייצגים את הסיפור הישראלי.

משואת המגן

בליל 14 באפריל מימשה אירן את איומיה נגד מדינת ישראל ושיגרה למעלה מ-350 טילים בליסטיים, כטב"מים וטילי שיוט על מדינת ישראל, המתקפה הגדולה ביותר מסוגה בהיסטוריה של המלחמות. גם אם רק חלק קטן מעוצמת האש הזו היה פוגע במטרותיו, הפגיעות בנפש וההרס היו בסדרי גודל בלתי נתפסים. אך לתדהמת העולם כולו, מדינת ישראל הצליחה, יחד עם שותפותיה במזרח התיכון ובעולם, ליירט 99% מכוח האש שהופנה אליה. ההצלחה ההיסטורית הזאת הושגה בזכות שותפים רבים אך בראש ובראשונה בזכות אנשי הטכנולוגיה הישראלית שמקדישים את חייהם להגנת ישראל מפני אויביה.

מתוך הערכה והוקרה לפועלם הסמוי מן העין, נבחרו המהנדס בועז לוי, תא"ל (מיל.) פיני יונגמן, ואל״מ (מיל') שאול לוי להשיא משואה.

בועז לוי, ממובילי ה'חץ' ותפיסת ההגנה השכבתית, כיהן כמהנדס הראשי וראש תוכנית 'חץ' במל"מ והוביל למבצעיות 'חץ 2' והמצאת 'חץ 3'. הוא כיהן כמנהל מפעל ההגנה האווירית וכראש חטיבת הטילים והחלל וכיום הוא מנכ"ל התעשיה האוירית לישראל.

פיני יונגמן שירת במערך ההגנה האווירית. הוא ממייסדי מערכות 'כיפת ברזל' ו'קלע דוד' וממובילי התוכנית. כיום הוא ראש חטיבה במערכות ההגנה האווירית ברפאל.

שאול לוי הוא ממייסדי מערך השליטה והבקרה של מערך ה'חץ' בחברת אלביט, הוא הקדיש את חייו המקצועיים לפיתוח מערכת ההגנה ומהווה אורים ותומים בתחום ההגנה האווירית.

תאריך:  02/05/2024   |   עודכן:  02/05/2024
עידן יוסף
+טקס הדלקת המשואות: ללא זיקוקים וקהל אך עם סרטון של רה"מ
13:02 02/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
השרה ציינה בתדריך עיתונאים כי המשואות יודלקו השנה בקבוצות - "גיבורות וגיבורים שנבחרו מתוך אלפי הסיפורים וההצעות"  ▪  הקטע האומנותי יותאם לרוח התקופה והקטע הטקסי יצומצם בהתאם לרוח התקופה
רגב עם הזוג נתניהו בטקס יום העמאות [צילום: מתוך שידורי טקס המשואות]
+משהב"ט יוצא בפרויקט הנצחה אישית: נר נשמה אישי לכל חלל
12:42 02/05/24  |  מירב ארד
משרד הביטחון יוצא בפרויקט הנצחה אישית לחללי מערכות ישראל: נר נשמה אישי לכל חלל. הציבור מוזמן להיכנס החל מהיום לאתר 'יזכור' ולהדפיס תווית אישית לכל חלל, הכוללת את שמו, דרגתו ותאריך נפילתו. את התווית ניתן להדביק על נר נשמה בבית או בטקסים ביום הזיכרון ובבתי העלמין השונים.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הארבעה שהמשיכו ללחום ישיאו את משואת כוחות הביטחון
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  חגים ומועדים
השרה מירי רגב קיימה (יום ה') תדריך עיתונאים לקראת טקס המשואות לקראת טקס הדלקת המשואות ה-76 למדינת ישראל. השרה רגב אמרה: "לצד המעבר החד המהול בעצב, כאב ושמחה. השנה המעבר יהיה קשה שבעתיים, אנחנו במציאות קשה. קשה לנו לחגוג במלחמה, כשיש עדיין 133 חטופים בשבי".
02/05/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
ארגון אשכולות מזמין את הציבור להשתתף בסיורים בעקבות סיפורי הגבורה באתרי מורשת, בתי עלמין ומעיינות שהוקמו לזכרם. את הסיורים יעבירו מדריכים מוסמכים ומנוסים של "אשכולות", ארגון גג חינוכי מוביל לכ-36 מרכזים חינוכיים הפרוסים ברחבי הארץ.
01/05/2024  |  יפעת גדות  |   חדשות
מה יכול לעשות אדם שמרגיש שהוא לכוד במלכודת מוות? הוא יכול להתייאש ולוותר, ויכול להיאבק עד לרגע האחרון. אך מה אם הוא לא רוצה להתייאש מן הצד האחד, אבל ממש לא יכול גם להיאבק באופן מעשי בסכנת המוות המרחפת מעל לראשו? הוא יכול לצחוק.
28/04/2024  |  איציק וולף  |   יומני בלוגרים
שיאים חדשים של חום: השירות המטארולוגי מסר כי היום נשברו שיאי חום בגוש-דן, כאשר בתחנת המדידה בתל אביב נמדדו כ-40.8 מעלות. היום הוכרז כיום החם ביותר בגוש-דן בחודש אפריל ב-30 שנה האחרונות. מהשירות המטארולוגי נמסר כי ברוב אזורי הארץ עדיין שורר שרב כבד ועומסי חום כבדים עד קיצוניים. משעות אחה"צ יחדור בהדרגה לאזורינו אוויר קריר יותר ולח וייעשה אביך בדרום הארץ וייתכן גם במרכזה. במהלך הלילה יהיה מעונן חלקית עד מעונן. מחר (יום שישי) יהיה מעונן חלקית עד מעונן בעננות בגובה רב ובינוני. תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות, אך עדיין יהיה חם מהרגיל לעונה. עדיין ייתכן אובך.
25/04/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בימים האחרונים מתקיים פולמוס נוקב בין חלקי העם בסוגיה הכואבת האם ראוי לשמוח בחגי ומועדי ישראל או שמא ראוי שהעם יתעטף באבלו על טבח שבת שמחת תורה ותוצאותיו הנוראיות, על אובדן גיבורי האומה והאם להוריד את דגל המדינה לחצי התורן או שמא מוכרחים להיות שמח.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, אני תפילה שהילדים שלנו יחוו צה"ל אחר ממה שחוויתי    שתדע כל אם עבריה כי הפקידה את חיי בנה וביתה בידי מפקדים הראויים לכך
רון בריימן
רון בריימן
אין צורך בחוק גיוס מגזרי, ובוודאי שאין צורך בחוק השתמטות מקומם    החובה לשרת צריכה לחול על כל בני ה-18 ובנות ה-18, כאשר משך השירות - 3 שנים - והשכר הניתן לחיילי החובה צריכים להיות א...
דן מרגלית
דן מרגלית
ישראל תוקפת בזעיר אנפין, אבל כדי לא להכעיס את האמריקנים נמנעת או מסתייגת מהפעלת חיל-האוויר    התוצאה היא עם פוטנציאל לאסון
פרופ' דני בן-שחר, שי אהרונוביץ ורוית הוברפלד [צילום: יעל צור]
מחלקה ראשונה  |  
כנס של מכון אלרוב לחקר הנדל"ן שהתקיים (7.5.24) בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב
ניקולאי פטרושב, ולדימיר פוטין [צילום: גבריאל גריגורוב, ספוטניק/AP]
יאיר נבות
לצידו של ניקולאי פטרושב כיועץ נשיאותי מינה הנשיא פוטין גם את מושל מחוז טולה הנוכחי אלכסיי דיומין ליועצו בתחום התעשיות הביטחוניות ויפקח גם על הספורט. כן כן. צריך להבין שבמבנה הרוסי ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il