אמון הציבור פרסם היום שורת התראות על פשיטות רגל בתחום הרהיטים כדי לצמצם נזקים לציבור הצרכנים. אמון הציבור הביע חשש כי החברות עלולות לקרוס או לא לספק מוצרים, ובהתאם פנה לחברות האשראי להפסקת גבייה של תשלומים עתידיים, עדכן את הצרכנים המתלוננים על הצעדים שעליהם לנקוט ופעל לידע את הציבור.
מדובר בחברות בראון לייבל עיצובים בע"מ, רהיטי אינדיה, חברת שמקו רהיטים(1994) בע"מ, "ביג ריהוט חיפה" וינון לידור קהתי, סטייל שיווק אישי ישיר.
הדוחות הועברו לחברות האשראי לאומי קארד, ויזה כאל וישראכרט, במטרה למנוע נזקים נוספים לצרכנים. אמון הציבור ביקש מחברות האשראי להצליב את המידע עם המידע שבידיהן ולערוך בירורים מול עסקים, וכך לאפשר לצרכנים שמהם נגבים סכומים בגין מוצרים שלא סופקו לבטל את התשלומים העתידיים. בנוסף הפיץ הארגון ניוזלטר מיוחד לחבריו ובו פורסמה ההתראה לצרכנים.
תהליך הבדיקה כלל בדיקה של תלונות ופניות של צרכנים שהעלו חשש כי מדובר בהפרות ופגיעה סדרתית בצרכנים. בעקבות התלונות ערך אמון הציבור בירורים שאוששו חשש זה. פירוט התלונות ופירוט פעולות אמון הציבור פורטו בדוחות מסודרים בדבר העסקים הנ"ל.
מאמון הציבור נמסר, כי לאור העובדה כי פעמים רבות מנצלים עסקים את היתרונות של חברה בע"מ כדי לפתוח עסק חדש מבלי לקחת אחריות על מפגעי העבר, מנהל אמון הציבור מעקב אחר שמות מנהלים ובעלים של עסקים שקרסו והשאירו צרכנים פגועים.
בעקבות הברורים עדכן אמון הציבור את הצרכנים המתלוננים והנחה אותם להפסקת החיובים באשראי בגין מוצרים שטרם סופקו.
מאמון הציבור נמסר כי ענף הריהוט והמטבחים הינו ענף עתיר בעיות צרכניות. סיכון ענף העץ והרהיטים של חברת D&B - דן אנד ברדסטריט ישראל, המצביע על שיעור החברות בענף הנמצאות בסכנת כשל עיסקי, עמד לפני המלחמה בצפון על כ- 27% מסך החברות בענף.