משרד האוצר מקיים בימים אלה מכרז לבחירת חברת הייעוץ שתסייע לו בגיבוש התוכנית לפתיחת שוק הסלולר לתחרות נוספת - כך נודע ל-TheMarker. מדובר בהיערכות לקראת כניסתם של מפעילים חדשים אשר יורשו לפעול על גבי תשתיות הסלולר של החברות הקיימות, כבר בראשית 2008.
בעוד במשרד התקשורת טרם גיבשו את דעתם בעניין, מקדם האוצר את המהלך שנכלל בטיוטא לחוק ההסדרים ל-2007. משרד האוצר שוב מפתיע את משרד התקשורת, ומגבש את התוכנית מאחורי גבו וללא ידיעתו.
מדובר במהפכה של ממש בשוק הסלולר, שעשויה להרחיב את התחרות בתחום לטובת הצרכן ועל חשבון רווחיותן של ארבע החברות הפועלות בשוק כיום - סלקום, פרטנר, פלאפון ומירס. ההערכה היא שמשרד התקשורת יבקש ללמוד את הנושא במשך החודשים הקרובים, ורק אחר כך לגבש מדיניות בנושא ולקיים שימועים לחברות הסלולר, כך שהוא עשוי לעכב את מימוש התוכנית, אל מעבר לשנת 2008. הרעיון להרחבת התחרות בשוק הסלולר עלה גם בעבר, אך זו הפעם הראשונה שיש ניסיון אמיתי לקדם אותו.
התחרות בשוק הסלולר הפכה בשנים האחרונות לתחרות בין שלוש חברות בסדר גודל כמעט זהה, והיא מתמקדת בחודשים האחרונים בשימור לקוחות. העלאות המחירים התכופות והצמודות של החברות בשנה וחצי האחרונות, הובילו לבחינות הן ברשות להגבלים עסקיים והן במשרד התקשורת, כיצד ניתן לעורר מחדש את התחרות בענף. המחשבה על הפעלתם של מפעילי סלולר חדשים שיפעלו על גבי תשתיות הרשתות של חברות הסלולר הקיימות, שבה ועולה כאופציה מועדפת להרחבת התחרות בענף, המגלגל יותר מ-15 מיליארד שקל בשנה. הרישיונות של חברות הסלולר מאפשרים למשרד התקשורת להתערב ולאפשר פעילות של מפעילים חדשים על גבי תשתיות הסלולר של החברות.
לאחרונה הצהירו במפתיע חברות הכבלים, כי הן מבקשות להפוך לשחקן סלולר באמצעות "רכיבה" על תשתיות הסלולר הקיימות. חברות הסלולר נבהלו ונעמדו על הרגלים האחוריות שלהן כדי למנוע כל מחשבה ראשונית בכיוון, בטענה כי לא יכול להיות שיגיעו "טפילים" שיפעלו על גבי הרשתות שלהן, מבלי שהשקיעו כסף בתשתית ובזמן שהן עשויות לפגוע בטיב השירות הסלולרי וברשתות הקיימות.
בחברות הסלולר גילו כי בחודשים האחרונים מקבלות החברות מדי פעם הצעות לאפשר לגורמים שונים לפעול על גבי התשתית שלהן ולספק שירותי תוכן ושיחות. חברות הסלולר מוכנות לשמוע את ההצעות - אך אין להניח כי הן יתפתו למהלכים שישנו את הסטטוס-קוו הנוח בשוק. בחברות טוענים כי אין די ברכישת דקות שיחה מהחברות וגלגולן ללקוח, אלא יש ליצור מצב שבו החברות החדשות נדרשות גם להעמיד שירותי בילינג, שירות לקוחות, טיפול בתקלות, והשקעה במותג עצמאי מכיוון שהחברות עצמן לא יאפשרו לאף שחקן חדש לפעול תחת המותג שלהן.