כחלק מהאסטרטגיה של סלקום לקידום שירותי ה-Wireless-IP, הצטרפה סלקום לפעילות פיתוח של ארגון ה-IST
(Information Society Technology) של האיחוד האירופי.
הפרויקט הראשון הינו שירות 1-800 לשירותי Mobile Data, המנוהל על-ידי חברת הענק SchlumabergerSema וחברים בו מפעילים אירופאים מובילים כמו BT cellnet) mmo2) British Airways וחברות נוספות.
הפרויקט ממומן בהיקף של 5 מיליון אירו, על-ידי האיחוד האירופאי, המעונין להטמיע ולעודד את השימוש בשירותי ה - Mobile Data. מטרת הפרויקט, הינו מתן גמישות במודלי חיוב של שירותי Mobile Data לחברות ועסקים.
השירות הראשון, הינו שירות FREE-G המיישם בעולם ה- Mobile Data את העקרונות המסחריים של שירות 1-800 הנפוץ והמוכר בעולם ה-Voice. המשמעות- גלישה בחינם.
סלקום כחברה המובילה בישראל בשירותי Wireless-Ip, תוכל להציע לחברות ועסקים בישראל כמו: בנקים, חברות תעופה, חברות העוסקות במסחר מקוון וכד', לסבסד את זמן האוויר של לקוחותיהם, כאשר הם מבצעים פעולות מוגדרות באתרי האינטרנט שלהם.
סלקום מעריכה, כי שירות זה יגדיל משמעותית את האטרקטיביות לכניסה ושימוש בפורטלים הסלולריים של אותן חברות שיפעילו את השירות ויעודד מפרסמים לפרסם באותם אתרים.
צביקה שחורי, סמנכ"ל מחקר ומיזמים טכנולוגיים בסלקום ציין, כי בהמשך להשקת שירותי ה-GPRS, מעוניינת סלקום לפתח מגוון מנגנוני חיוב מתקדמים לשירותי ה-Data שיעודדו את הגולשים להיכנס לאתרים ולהשתמש בהם באמצעות המכשיר הסלולרי שברשותם ובמקביל להגדיל את האטרקטיביות של האינטרנט הנייד לחברות מסחריות.
שירות ה-1-800 מבוסס על פלטפורמה של חברת סטרט-אפ ישראלית- Mobile Economy אשר פיתחה את הפלטפורמות ואת קונספט השירות המוגדר כשירות mi-800.
חברת Mobile Economy:
חברת Mobile Economy מפתחת פלטפורמות ושירותים המאפשרים מודלי תמחור גמישים עבור שירותי תוכן ניידים (mobile data services). שרותי הערך המוסף של החברה מתווספים ומעלים את כח המשיכה של יוזמות אחרות בעולם החיוב עבור תוכן. לחברה משרדים בישראל, ארה"ב ובאנגליה.